KL CHRONICLE: Kenyataan Ketua Penerangan Pemuda UMNO Kepong isu Penyatuan Parti Melayu

Tuesday, July 9, 2019

Kenyataan Ketua Penerangan Pemuda UMNO Kepong isu Penyatuan Parti Melayu




Assalamualaikum WBT,

Merujuk kepada pelawaan Tun M agar parti-parti politik Melayu bergabung demi atas satu tujuan iaitu demi kepentingan agama, bangsa dan negara. Saya menyambut baik cadangan tersebut setelah ditelusuri segala intipati ucapan Tun M. 


Cuma yang menjadi persoalan saya, adakah cadangan ini adalah cadangan terbuka yang tidak mempunyai apa-apa agenda yang tersembunyi yang boleh menimbulkan kekeliruan sesama parti politik Melayu khasnya dan rakyat amnya. Jika mampu dibuktikan tiada agenda yang tersembunyi, saya kira tidak ada salahnya untuk kita sesama parti politik bersatu dalam memperjuangkan kepentingan dan hak rakyat. 

Jika dilihat dari sudut yang lebih realistik, UMNO merupakan parti yang jauh lebih kukuh berbanding BERSATU. Jadi pelawaan Tun M untuk ahli-ahli UMNO menyertai BERSATU boleh dilihat sebagai retorik semata-mata. Sebaliknya, UMNO yang perlu membuka ruang dan peluang untuk Tun M dan bala tenteranya kembali menyertai UMNO dan sama-sama mengukuhkan saf yang sedia ada. 

Jika Tun M menolak, maka saya yakin dan percaya bahawa seluruh ahli akar umbi UMNO akan sebulat suara untuk terus kekal dalam parti yang jauh lebih gah ini tanpa perlu bergabung dengan mana-mana parti lain selain menjalinkan kerjasama dengan PAS.

Agenda penyatuan ummah UMNO-PAS yang semakin diterima baik oleh rakyat harus diperkukuh dan diperhalusi lagi. Agenda penyatuan ummah ini dapat kita klasifikasikan sebagai satu langkah yang baik dan positif. Dalam kita mengakui perbezaan ideologi di antara parti masing-masing, segala perbezaan harus kita tangani dengan minda yang lebih terbuka dan toleransi yang bersifat menyeluruh.

UMNO juga tidak boleh memandang enteng kepada parti-parti komponen lain dalam Barisan Nasional kerana umum sedia maklum, parti-parti komponen ini adalah ibarat tiang yang memperkukuhkan lagi kedudukan Barisan Nasional untuk diterima baik semua lapisan masyarakat tidak kira agama dan bangsa. 

Selain itu, kita perlulah sebulat suara untuk menolak sebarang bentuk kerjasama dengan DAP secara total kerana mereka secara terang-terangan merupakan sebuah parti yang mengamalkan amalan ‘racism’ yang mendorong kepada perpecahan kaum di Malaysia.

Sehubungan dengan itu, saya berharap bahawa perkara ini akan mendapat perhatian yang lebih daripada pucuk pimpinan parti kerana yang penting adalah survival kaum Melayu/Bumiputera melebihi kepentingan individu. Saya juga berharap, parti UMNO akan terus diperkukuh dari masa ke semasa agar agenda untuk memperkasa agama, bangsa dan negara diteruskan sebaiknya.

Sekian,
*Mohamad Ariff Jamaluddin*
Ketua Penerangan
Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Kepong

53 comments:

Anonymous said...

Ketua parti picisan ajak ahli parti yg establish utk join? Dah nyanyok kot Atok Tua ni? Meroyan tahap senile. Cer cermin diri tu.. kih kih kih 😁

tunfatimah said...

Pork u

ted manoff said...

Penting sgt kerr mamat mangkok hayun nii..

ted manoff said...

Jgn layan parti munga merah tu. Itu parti dah nak berkecai pun. Skrg semuanya pakat2 nak bergayut kat umno. Hanya umno harapan terakhir atok.

tunfatimah said...

Pork u

Anonymous said...

Syukurlah lah Wanji dah kena satu tahun, tapi awatlah ringan sangat? Sepatutnya kedalam minimum 5 tahun dan hilang hak kerakyatan...

Anonymous said...

Eloklah mangsa rogol warga Indonesia membuat aduan kepada kerajaan Indonesia supaya mereka boleh membantu. Rakyat kini sudah hilang kepercayaan kepada AG Thommy yang dilihat seringkali melepas bebaskan kroni2 DAPnya dari pertuduhan2 dimahkamah. Ayuh mangsa rogol/penderaan sex segera buat lapuran kepada kerajaan Indonesia!

Anonymous said...

Mangsa rogol/penderaan sex perlu cepat dapatkan pertolongan dari kedutaan Indonesia. Ini adalah kerana dibawah Pakatan Hancing/DAP, sistem keadilan sudah tiada lagi, sudah mati di Malaysia. Lihat sahaja bagaimana AG, Thommy melepas bebaskan rakan2 kroni DAPnya dari pertuduhan2 rasuah dimahkamah. Mereka mengamalkan undang2 rimba yang bertamadun!

Anonymous said...

SELAMAT HARI JADI ATOK KE 94 KITA.!
94 ALOLOO INI TADA ONG PUNYA NUMBER
MAKNA ANAKCUCU KRONI MATI SEGALANYA
KIKI SEMOGA FITNAH JIJIK IKUT SERTA


KIKIKIKIKI..!!


INI NUMBER 94 MANYAK SIAL PUNYA ERTI
SUMA ANAK BINI CUCU KRONI MATI SEMUA
SEMOGA FITNAH IKUT KUBO SIMATI NNTI
SELAMAT LAH MESIA DARI FITNAH AKHIRNYA


KIKIKIKI... SELAMAT HARI JADI ATOK RENTA YG KE 94

(PSSSTT.. ITU NO 94 ADA MAKNA TU....KIKIKIKIKI...)


HAAHH MACAI SEMUA "NYANYI SELAMAT HARIJADI PADA ATOK KAU.

AJOMM 'ALLAH SELAMATKAN ATOK KAMU... ALLAH SELAMATKAN ATOK KAU.. HAAH TERUSKAN NYANYI'..!!

DENGAN IRINGAN KOIR MARINA GEREJA


PISSSSS YOOOO...!!


miajalipahJR

Anonymous said...

Lagi di India, mereka merogol anjing jiran secara beramai2, dulu mereka merogol kambing secara beramai2, dinegara yang tidak bertamadun ini mereka merogol apa2 saja. Lebih baik kerajaan hantar cendikiwan yang sangat disayangi Dr Zakir Naik ke Turki dari menghantarnya ke India. Amatlah merbahaya, tidak selamat dan tidak bertamadun disana.

Anonymous said...

Rakyat Malaysia sangat rindukan ilmu2 perbandingan agama Dr Zakir Naik, bila agaknya beliau nak buat road show secara besar2an 1MALAYSIA? Ataupun punyai satu slot khas saluran RTM1 setiap hari. Rakyat Malaysia sangat mendambakan ILMU2 PERBANDINGAN AGAMA, ianya satu cabang ilmu yang sangat menarik untuk dipelajari. Jom semua, MENUNTUTLAH ILMU SEHINGGA KELUBANG CACING...

tunfatimah said...

ko ni sebijik mcm mcm ikon felda! πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

tunfatimah said...

chewang ke tu? 😁

Anonymous said...

Kes SRC, semakin hari kebenaran semakin meyerlah! Nampak sangat ianya konspirasi pihak Pakatan Hancing/DAP untuk mengenakan dan memalukan Najib. Banyak bende2 palsu dari pendakwaraya??? Tandatangan pun palsu, bukan 1 tapi 17 tandatangan palsu! Bende2 fitnah ni lambat laun akan kalah juga. Macam fitnah RM90 juta Najib bagi kepada PAS...

ted manoff said...

Parti Bunge dah merayu mintak nyawa. Tapi yg join cuma King Botak & KRU(krek) je. Berjuta lagi tak teringin nak sahut panggilan talian hayat Atok Tua tu.. kihkihkih geli pusat aku.. hihihihi 😜😁

tunfatimah said...

Awww awww

Anonymous said...

Siapa Jadi PM Selepas Madeyy Mampos??
on July 10, 2019



Tergelak aku tengok cai dan mahacai PH dok berzikir UMNO haram, UMNO pencuri, UMNO tak ada masa depan dan macam-macam lagi ratib dan zikir mereka.

Ada yang advance sikit, mereka cuba lagakan Tok Mat Hasan dan Najib, tapi itu semua tak menjadi hal, UMNO hanya menunggu masa dan waktu yang sesuai sahaja untuk kembali berkuasa.

Kita paham, ratib dan zikir cai dan mahacai buat itu hanyalah untuk menutup taik dan kes yang berlaku pada pemimpin mereka, orang kata "divert isu".

Pelbagai isu yang membelit kerajaan fitnah PH ni, tak payah la kot aku nak listkan satu persatu, korang ada smart phone, korang boleh google sendiri, apa pun, isu SEMBURIT menjadi beban yang cukup berat oleh cai dan mahacai, kini di tambah lagi dengan ada tuduhan seorang Adun dari Perak yang merogol Amahnya, lagi satu bala buat kerajaan fitnah PH.

Jadi bila makin banyak beban dalam PH, makin galak la cai dan mahacai membedal UMNO, kenapa nak risaukan UMNO? UMNO hanyalah sebuah parti pembangkang yang kerusinya di parlimen tak sampai 100 pun, kata madeyy, UMNO dah mati, UMNO dah tak ada orang nak sokong, jadi kenapa cai dan mahacai risau bebenor dengan UMNO?

Sepatutnya cai dan mahacai perlu risau, siapa bakal jadi Perdana Menteri selepas madeyy mampos.

Cai dan mahacai kena ingat, umur orang tua tu hari ni dah masuk 94 tahun, umurnya dah semakin menghampiri liang lahat, so kalau esok lusa dia padam, siapa nak jadi ganti tempat dia, itu yang patut cai dan mahacai risaukan bukan risau pasal UMNO.

Kepada cai-cai PKR, jujur la aku tanya, korang confident ke Anwar Al-Juburi akan jadi PM? korang tak takut ker Al-Juburi tu last minit kena sailang? tapi apa pun, selagi Anwar boleh cemolot dengan Lim Kit Siang, aku yakin Al-Juburi akan naik jadi PM. pasal aku pernah dengar sendiri dari mulut seorang Adun DAP, yang mana apa pun berlaku, mereka (DAP) akan sebulat suara sokong Al-Jub jadi PM.

Begitu juga dengan mahacai parti bunga, kan lebih elok korang fikir, survival parti bunga korang tu dari sebok hal UMNO, elok korang cari plan macam mane nak stabilkan parti korang tu, cuba fikir kalau madeyy mampos, adakah madeyy akan bawa sekali PPBM masuk kedalam liang lahat? aku rasa ya kot, kerana PPBM hidup atas glamour madeyy, nak harap si sembab tu, memang apa tak jadi, nak harap si boboy? lagi la, dalam hidup dia ni, dia harap kat bapak dia je, kalau bapak dia mati? amacam?

Umur madeyy ibarat "time bomb" bila-bila boleh meletop, ia pasti akan meletop, bila dia nak meletop? hanya ALLAH je yang tahu, tapi bila dah meletop, haru biru dan berkecamuk PH ketika itu.

Hhahahahahahah.....

Anonymous said...

Syukurlah ustaz auta, ustaz cari makan DAP dah kena 1 tahun masuk penjara, harap2 didalam nanti tidak jadi mangsa liwat. Tapi kenapa ringan sangat 1 tahun, 5 tahun lebih sesuai atas kesalahan menghasut, suatu yang amat serius... yahooooooooooooooooooooo!

Anonymous said...

Dalam penjara nanti bolehlah makan mi kari puas2, nanti kat syurga dah takde lagi bende ni... syukur, syukur, syukur banyak2, kedalam juga engkau ya ustaz auta...

Anonymous said...

Apa sudah jadi dengan IKON FCUK FELDA bapok tua? Bila nak serah gelaran ikon felda kepada mereka yang lebih berketerampilan dan berwibawa? Kalau macam ikon fcuk mulut longkang tu mana2 boleh cari, ditepi longkang pun ada banyak... he..he..ehe..

Anonymous said...

Sepatutnya cai dan mahacai perlu risau, siapa bakal jadi Perdana Menteri selepas madeyy mampos.

Cai dan mahacai kena ingat, umur orang tua tu hari ni dah masuk 94 tahun, umurnya dah semakin menghampiri liang lahat, so kalau esok lusa dia padam, siapa nak jadi ganti tempat dia, itu yang patut cai dan mahacai risaukan bukan risau pasal UMNO.

ted manoff said...

Madey dah pining kapla. PornHub makin celaru & caca marba. Najib pulak diangkat jadi Penasihat BN. Madey jeles sampai semput2.. kihkihkih

ted manoff said...

Kes exko Perak yg toron dia punya maid tu ape cerita? Jgn main sorong tarik plak. Raykat melihat & perhati.. kihkihkih

tunfatimah said...

Itu berita fitnah yg saja diadakan oleh macai umno

tunfatimah said...

Fuck umno

Anonymous said...

Sepatutnya cai dan mahacai perlu risau, siapa bakal jadi Perdana Menteri selepas madeyy mampos.

Cai dan mahacai kena ingat, umur orang tua tu hari ni dah masuk 94 tahun, umurnya dah semakin menghampiri liang lahat, so kalau esok lusa dia padam, siapa nak jadi ganti tempat dia, itu yang patut cai dan mahacai risaukan bukan risau pasal UMNO.

ted manoff said...

kes semburit sonyap, kes shabu sonyap, kes eksko toron sonyap. Semua kes yg libatkan pemimpin PornHub dah sonyap. Dah bisu ka kera jaan PornHub ni? Maap, tanya ja sebagai raykat yg perihatin..kihkihkih

tunfatimah said...

kalau fitnah , polis tak buka kertas siasatan. tapi jgn risau, tentu lepas sebab thommy kan ada? πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

tunfatimah said...

nak ganti ikon felda ke? πŸ˜€

tunfatimah said...

I love porno

tunfatimah said...

Very happy for you. No wonder your brain is damaged. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

tunfatimah said...

Ahhhhhh ahhhh oyeah oyeah ahhhh ahhh

tunfatimah said...

jemin ke tu? 🀣🀣🀣

ted manoff said...

boboi pun terhingin nak jadi pm, ade hati gak anak deddykasi ni yek? kihkihkih

ted manoff said...

husam ajak pas join parti tupperwear dia.. kihkihkih
lawak apakah yini?
husam & geng dah kecut perut bila bayangkan pru15 nanti ramai antara mereka yg akan bungkus & jadi penganggur, jawatan menteri pun yelek.. kihkihkih

tiba tiba aku rasa nk kentut, tapi aku dah insaf & tak nak kentut merata rata.. huhu

tunfatimah said...

Selamat harijadi buat tun,bersama bina malaysia baru!πŸŽ‚πŸ°πŸŒΉπŸ΅πŸŒΌπŸŒΊπŸŒΌ

Anonymous said...

Sepatutnya cai dan mahacai perlu risau, siapa bakal jadi Perdana Menteri selepas madeyy mampos.

Cai dan mahacai kena ingat, umur orang tua tu hari ni dah masuk 94 tahun, umurnya dah semakin menghampiri liang lahat, so kalau esok lusa dia padam, siapa nak jadi ganti tempat dia, itu yang patut cai dan mahacai risaukan bukan risau pasal UMNO.

tunfatimah said...

tak sempat dah..πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Selamat Hari Jadi kpd semua.

ted manoff said...

Atok kau baru 49, ade 45 thn lagi utk jadi PM. Berjanggut le Abg Non menunggu.. kuihkihkih.. Boboi berangan nak ganti deddykasi.. kihkihkih.
Negara ini bakal jadi senile nanti.. kihkihkih

tunfatimah said...

Ah ah ah aaaaahhh

tunfatimah said...

lim kata timbalan pendakwa patut rujuk kepada manifesto pH dlm kes wan ji. kegilaan apakah ini??? πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

hilang waras sudah org gila kuasa. sekurang2nya madey boleh guna alasan dia PM. Lu saper lim??? πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

ted manoff said...

Atok 94 & Apek 78 dah sama2 pining kepala. Cakap pun caca marba. Geng senile ni sama2 lupa, dulu depa saling tuduh menuduh, sikalang peluk cium pula.. kihkihkih

tunfatimah said...

Bodo punya umno,najib yg klh pru dilantik penasihat pula,kah20x! Kj dgn nazri dh warning najib,jauhi umno atau terkubur terus!

Anonymous said...

Sepatutnya cai dan mahacai perlu risau, siapa bakal jadi Perdana Menteri selepas madeyy mampos.

Cai dan mahacai kena ingat, umur orang tua tu hari ni dah masuk 94 tahun, umurnya dah semakin menghampiri liang lahat, so kalau esok lusa dia padam, siapa nak jadi ganti tempat dia, itu yang patut cai dan mahacai risaukan bukan risau pasal UMNO.

ted manoff said...

Najib tak kalah. Dia menang majoriti ribu-ribu di Pekan. Yg kalah BN sebab PornHub kuat fitnah & pembohong. Monepesto pun boleh temberang terang-terang. Nanti di PRU15 PornHub akan kena bungkus ikat tepi.. kihkihkih

tunfatimah said...

Dalam kes wan ji pandai pulakk kit siang suruh rujuk manifesto tomatoes padahal Akta Hasutan masih diguna pakai.

Kit Siang ingat kata2 dia adalah undang2 ke? tak sedar diri! πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ€£πŸ€£

tunfatimah said...

Ko tak perasan ke dalam barisan kabinet ada 2 senator yang dilantik sebagai timbalan menteri juga kalah PRU 14 . Jgn nk spin tanpa fakta okey! πŸ˜‹

Tak caya, tanya madey.. keduanya drp parti bunga. Seorang tu ada sijil palsu lagi!
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Najib MP Pekan πŸ˜€ itu baru fakta

Khairulryezal osman said...

Najib xkalah cuma tk mng saja.wakahkahkah!bodoh betul najib ni

Anonymous said...

kj dn nazri dua2 kapla taek.

Anonymous said...

Najib xmkn taik mcm ko.wakahkahkahbodoh betul ko ni

Anonymous said...

Madey masuk kawasan felda peneroka lari…..jemin kena boo….madey turun kempen PH kojol…pru 15 madey kojol leer..

Anonymous said...

Sepatutnya cai dan mahacai perlu risau, siapa bakal jadi Perdana Menteri selepas madeyy mampos.

Cai dan mahacai kena ingat, umur orang tua tu hari ni dah masuk 94 tahun, umurnya dah semakin menghampiri liang lahat, so kalau esok lusa dia padam, siapa nak jadi ganti tempat dia, itu yang patut cai dan mahacai risaukan bukan risau pasal UMNO.

tunfatimah said...

wan ji kata kena tumbuk dgn warden penjara 3x. ada saper2 nampak muka dia lobam tak?? πŸ€”πŸ€”πŸ€”

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget