KL CHRONICLE: Datuk Huan : KP SPRM mesti segera buktikan kemampuan, siasat skandal Banglo dan Terowong Lim Guan Eng

Saturday, June 8, 2019

Datuk Huan : KP SPRM mesti segera buktikan kemampuan, siasat skandal Banglo dan Terowong Lim Guan Eng


Isu pelantikan Puan Lateefa Koya dikatakan dan diakui oleh ramai  tidak mengikuti janji manifesto PH namun Parti Cinta Malaysia menerimanya kerana menghormati kuasa prerogatif Perdana Menteri.



Sehubungan itu, selaku Ketua Pesuruhjaya SPRM yang baharu dilantik Puan Latheefa perlu menunjukkan kemampuan dan komitmen tegas dengan segera untuk membuka kembali kertas siasatan kes Bungalow Mantan Ketua Menteri Pulau Pinang dan Skandal Terowong di Pulau Pinang .

Rakyat pasti ternanti-nanti tindakan sewajarnya diambil dan sekiranya kes-kes tersebut tidak disentuh  maka jelas bahawa lantikan beliau tidak ada perbezaan dengan lantikan politik yang lain.

"Saya yakin Puan Latheefa sedang mendengar dan membaca pandangan pelbagai lapisan masyarakat. Malah sebagai aktivis masyarakat yang peka terhadap pelbagai isu utama di dalam negara, beliau pasti tahu keutamaan dalam menjalan tugasan sebagai KP. SPRM."

Justeru, saya berharap beliau pasti mampu bertindak secara bijak, adil dan profesional dalam kes kes yang dilapurkan kepada SPRM khususnya dalam Skandal Bungalow dan Terowong.

SELAMAT MAJU JAYA KEPADA KP SPRM YANG BAHARU.

Terima kasih

*Datuk Huan Cheng Guan*
Timbalan Presiden
Parti Cinta Malaysia (PCM)

19 comments:

ted manoff said...

Kan dh siasat tiada kes pun..bagai pipit dgn kontol betul pcm nii..πŸ†πŸŒ½

ted manoff said...

PrOoTtπŸ’¨πŸ’¨πŸ’¦...arghhhhhh leganya..πŸ’₯πŸ’’πŸ’£

ted manoff said...

Jemput dtg rumahh semua..bonus byk lagii nii..yeehaaaa..πŸ˜„πŸ˜†πŸ§€πŸŒ­πŸπŸœπŸ›πŸšπŸ²πŸΏπŸ±πŸ£πŸ©πŸ¨πŸ§πŸ¦πŸ‘πŸ₯🍀πŸ”ͺ🍴🍽🍻🍺🍹🍸

Anonymous said...


KHAS BUAT TED MONDOK..

πŸ– PrOoTt πŸ’¨ πŸ’¨

UNDI PH DAPAT πŸ’©

Anonymous said...

macai pH kata jerung lagi besar akan dipetik ketua SPRM yg baru... alahaiii
goreng selagi bole .. kencing selagi bole kencing... kikiki..

atok dah tak tahan ssgt tulur diclamping topdog... dah pedih ngilu konci clamping tulur dipegang topdog... maka tipah tertipu dilantik jadi MACC yg baru... gempak sikit dengan harapan clamping tulur atok kasi sikit longgar sikit... kikikiki..

kita tengok drama atok bole kasi bukak clamling tulur atok dari topdog atau tidak..!!!

kikikikiki.. tulur atok dah pedih ngilu sssgttt dah tu...bakal PM tulur labuh panas bontot tak tentu pasal..!!TPM skg kira ikan sepat kering sambil kipas lipas kah..kah.. kah.. kah..!!


kikikikikiki..

Anonymous said...

DULU AKU PERNAH TULIS MALAYSIA PERLU RAPATKAN ATAU MENYERTAI TERUS "PAKATAN BRICS"

AKU AKAN BERHENTI MENYERANG ATOK FITNAH SEKIRANYA MALAYSIA MENYERTAI PAKATAN 'BRICS'

ANTARA PERKARA BERANI YANG DIBENTANGKAN OLEH BRICS IALAH :

1. Pemansuhan penggunaan Dollar sebagai matawang dagangan untuk urusniaga minyak antara negara BRICS + Iran + Venezuela.
2. Memperkenalkan satu matawang yang akan digunakan secara bersama dalam urusan urusniaga minyak.
3. AIIB(Asian Infrastructure Investment Bank) sudah ditubuhkan di Shanghai untuk Pakatan BRICS bagi mengantikan Bank Yahudi IMF dan World Bank dan menghapuskan penggunaan Dollar Amerika.
4. Memperkenalkan serta mempromosikan kedua dasar kewangan baru dan urusniaga baru di atas untuk digunakan secara meluas di dunia.
DOLLAR ,IMF , WORLD BANK DAN FEDERAL RESERVE AKAN HANCUR DIBAWAH PAKATAN BRICS

Sergei Glaziev, pakar ekonomi dunia berada dibelakang penubuhan Eurasian Union, telah mengajak Russia melakukan satu anjakan kepada perubahan sistem ekonomi baru yang lebih kukuh, stabil dan kuat. Glaziev menempelak sistem ekonomi yang diamalkan oleh Amerika dan sahabat mereka di Eropah yang menggunakan sistem riba secara melampau untuk menampung piramid-piramid hutang dan dalam masa yang sama menjajah dunia melalui hutang-hutang yang diberikan.

SERGEI GLAZIEV : SISTEM HUTANG + RIBA TIDAK MASUK AKAL

Sergei Glaziev menyatakan, sistem hutang dengan riba yang tidak masuk akal ini, memenjarakan setiap pihak yang berhutang di dalam satu putaran hutang yang tidak akan habis. Ianya melumpuhkan keupayaan kewangan pihak yang berhutang sehingga akhirnya asset-aset milikan mereka dirampas.

Beginilah cara sistem ekonomi barat menjajah dunia tanpa perlu mereka mempunyai wang dan keupayaan kewangan untuk mendapatkan sebarang pemilikan. Dengan mempunyai pihak yang berhutang dengan mereka, mereka menjual hutang tersebut sebagai satu lagi bentuk hutang dan menggandakannya dengan sistem yang tidak bersandarkan sesuatu yang realiti.

Semua ini perlu dihentikan menurut Sergei Glaziev. Lalu Sergei Glaziev mencadangkan agar Russia mengetuai dunia untuk melakukan satu perubahan drastik. Cadangan drastik ini termasuklah membuang amalan menggunakan Dollar Amerika di dalam urusniaga minyak antara negara-negara bersekutu dengan mereka.

Sergei Glaziev yang menjadi penasihat ekonomi kepada sebuah kuasa besar dunia. Sebuah negara yang dikatakan oleh jurucakap media mereka sebagai berkemampuan untuk menukarkan Amerika Syarikat dari sebuah negara kepada lebuan radioaktif yang beterbangan di udara. Russia sebuah negara dengan keupayaan nuklear yang hebat dan kemampuan keupayaan perang yang digeruni.

Bank Negara dan Central Bank setiap negara perlu direvolusikan dan direncanakan semula tidak terikat pada RIBA Yahudi Sedunia dan penghapusan secara total Dollar EURO dan Federal Reserve.

tunfatimah said...

elephant fight elephant , grass will suffer.. πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

Lim kit siang kata its politically incorrect for PM to appoint LBK as MACC chief.

Lim Kit Siang, your boyboy was appointed as Finance Minister while having a corruption case against him also politically incorrect maa???? πŸ˜‚

Lim Kit Siang tin kosong ting tong dap cakap bnyk sgt pun politically incorrect! Chicken shit as always!! πŸ˜‚

Anonymous said...

Mahathir tetap Mahathir tiada apa yang berubah, yang berubah hanya umurnya saja, perangai dan matlamat tetap sama. Jangan ada orang lain terlebih pandai dari dia, pasti jadi musuh utama.
Itulah Mahathir 22 tahun dahulu dan kini.

Perangai tetap sama.

Pilihan Mahathir kebanyakannya hancur . Mula mula sekali Musa Hitam, ditendang macam hanjing, pilih pulak Ghafar Baba, lunyai dibiarkan terkapai.kapai menyelamatkan diri sendiri , pilih pula Anwar Ibrahim jadipula kes haruan makan songsang, tak cucup dengan itu, dipakaikan 'liwat" keatas Anwar Ibrahim.

Pilih pula Pak Lah , salah juga dimata Mahathir . Dalam diam Pak Lah dihempuk depan belakang hingga Pak Lah terpaksa lepaskan jawatan .

Tanam pulak Najib sebagai PM, tak berkenan pulak hati Mahathir, habis aib UMNO yang Mahathir sendiri corakkan dimalukan walaupun kekayaan anak anaknya hanya dapat mereka kecapi diera UMNO/BN.

Akhir sekali Mahathir keluar dari UMNO , tubuh pula PPBM.

Kerana manusia jenis tiada maruah dan pendirian maka terpaksalah jual diri dan tebalkan muka dan akhirnya terpaksa jilat kembali bontot Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang semata mata nak jadi PM.Itulah Mahathir.

Sekarang baru Mahathir puas hati.
Alasan Mahathir!! Nak selamatkan Malaysia.

Semua mesti.ikut cakap dia. Dia saja yang betul.Anakcucu dia saja yang pandai berniaga walau niaga roti pun lingkup dan dibailout beratus billion perniagaan yg lain. Orang lain tak islamik yang islamik hanya Tun dan anakcucu walaupun anakcucu keluar masuk gereja,pegang tin arak dan anjing.Paling win siapkan Slogan slogan Islam.. baru nampak islamik dengan menjaja slogan islam.

Orang lain semua salah,suma tak betul tak cekap atau semua tak kompiten dari kacamata beliau. Itu sebab rating yang diberi hanya setakat 5/10 saja, hanya.beliau saja 10/10.

Dari AG hinggalah kepada IGP dan terkini Latifah Koya untuk Suruhanjaya SPRM, semuanya pilihan Mahathir belaka. Bagi Mahathir pilihannya tepat buat masa ini tetapi akhirnya semuanya bakal mengikut telunjuk Mahathir saja.
Yang bakal menikmati "rahmat kekayaan" adalah kroni Mahathir dan anak anaknya sampai bila bila..

Ingat langit tak selalu cerah wahai Tun Mahathir Mohammad...

Rakyat marhean akan tetap kena kencing.Ada juga yang buta hati trrkinja kinja kena hancing dan kencing..

Hanya rakyat saja yang berubah iaitu dari senang kepada susah, tapi bagi Mahathir orang Melayu adalah bangsa pemalas. Malah dengan bangga dia sllu mengata Melayu Mudah Lupa...

Reality yang bangsat mudah lupa cuma dia..!!

Anonymous said...

Kesan dari Pemansuhan penggunaan Dollar sebagai matawang dagangan untuk urusniaga minyak antara negara BRICS + Iran + Venezuela.... OPEC yang diterajui yahudi Rothchild menguasai minyak dunia .. "OPEC DIBUBARKAN"

Anonymous said...

Russia gold buying: Putin's HEAVY gold buying 'BAD SIGN' for WORLD PEACE
Russia gold buying

Russia gold buying: Putin's gold buying could be a 'bad sign' for world peace (Image: GETTY)
RUSSIA’s gold buying hit its highest level in six years in the first quarter of 2019. An expert is now warning Russian President Vladimir Putin’s heavy buying of the shiny metal is a “bad sign” for world peace.

Anonymous said...

Ted meroyan & gila isim sebab PHancing dah dua kali Raya mengencing dia & keluarganya. Padan muka Ted, kiri kanan kau kena kencing.. hancing.. ha ha ha

πŸ’¦πŸ‘¨πŸ’¦

Anonymous said...

AYOHHHH UMNO WAKE UP NOW...!!! FULL SWING FIGHTING...NOW ONLY 40% FIGHTING...!! WHERE ARE YOU UMNO DIVISION, YOUTH , PUTRI..!!!??

WAKE UP...!!! BANGUNNNN SEGERA..!! AYOH LAWAN PAKATAN HAPRAK...!!!

BANGUNNN.. WAKE UP NOW...!!!!


Terlalu banyak isu sekarang AYOHHH WAKE UP NOWWW...!! isu yang membabitkan kepentingan rakyat sekarang ini. Namun kebanyakan pemimpin UMNO memilih untuk mendiamkan diri dan sekadar menjadi pemerhati atau sekadar bercakap sepintas lalu seolah-olah mereka tidak ada idea, tiada kesedaran atau masih berasakan mereka berada dalam blok kerajaan.

Serangan-serangan bertali arus bagi mendapatkan kepercayaan rakyat dan pengundi sepertimana yang dilakukan oleh Rafizi Ramli, Tony Pua, Lim Guan Eng, Azmin Ali, Nurul Izzah, Mahathir, P.Ramasamy dan sebagainya sebelum berkuasa dahulu, langsung tidak kelihatan di dalam UMNO. UMNO yang telah memegang tampuk pentadbiran negara selama lebih 60 tahun dilihat seperti tidak bermaya dan masih terkapai-kapai untuk terus hidup atas belas ihsan Mahathir selaku Perdana Menteri dan orang yang paling berkuasa di Malaysia.

UMNO mempunyai pelbagai cabang dan peringkat. Dari Ketua Cawangan, Ketua Bahagian, Ketua Sayap sehinggalah ke Majlis Tertinggi. Namun nampaknya kesemua peringkat tersebut kekal bising hanya pada waktu pemilihan atau semasa pilihanraya.

Umno said...

PrOoooooooOooottttttt......kikikiki

Anonymous said...

BANYAK SUNGGUH HADIAH KERAJAAN PH PADA RAKYAT
MAKLUM LA KERAJAAN PH ATOK KAN MAHA HEBAT
TERSEBAR VIDEO TRANSAKSI 'MENTERI' ORAL MELIWAT
AJOMMM PERANG SAUDARA SEMAKIN KEBABOM MENDAPAT
SESAMA JANTAN TUU..KITA TGGU APA KATA MUJAHIT MUSIBAT



Fuyoooo dah meletop transaksi USD ratus ribu sedah meletop bom atom kat kerajaan atok... dengan selamber atok kasi rembat..

ini betul karma fitnah makan atok dan kerajaan atok..


haahhaa panji dah sampai dahhh...jangan lupa bawak panji kali ni butut butut kasi melutop woo


panji... panji mana... kami tak sabau nak tepukkkkk kuat kuat..

muahahahahhh muahiuuueww
aaahhhhrrghh apa susah najib kan ada ini suma salah najib tuuu..!!

haaahhh tepukkkk..!!!


miajalipahJR

Anonymous said...

HAZIQ AZIZ BUAT SUMPAH LAKNAT DAN MENGAKU
MACAM SUMPAH LAKNAT SAIFUL YANG DOLU DOLU
NGAKU DLM VIDEO BERSAMA AZMIN LAGI TUHH..!!
HAAH APALAGI ATOK LATIPA KOYA BILA NAK BANTU.?

PERANG DAH MULA LEPAS AIDILFITRI YG MULIA
WAYANG KUNYIT DAH MULA JOM KITA TONTON BERSAMA
BELI POP CORN DAN COKE JANGAN LAH DILUPA
PANJI MANA MELINGKUP DULU KITA TEPUK SAJA


MAKIN PANAZZZ YEOP OOIIII..!!

MAMPOS MESIA DAPAT PEMIMPIN SUMA RENDAH MORAL & AKHLAK HAPRAK... BAHANA KARMA FITNAH AKHIRNYA MAKAN KERAJAAN ATOK... MAKIN BANGKA MAKIN GILO...!!

kunyit fight kunyit atok&macai suffer in the middle...!! kikikiki

buat apa ngaku salah dan sumpah laknat bagai....najib kan ada..!!

salah najib tuhhh..!! kikikiki..Alahai


MUAHAHAHAH... MUAHAHAHIIUUEWW
PERANG KUNYIT BERMULA,
MACAI TADAH GITU GITU...



muajalipahJR

Anonymous said...

Atok tua dah pening kepala & hilang punca. Semua menteri kabinetnya tak boleh pakai. Kaki sex..

Ted pun dah malu, ke lari masuk gua semula? ha ha ha

UNDI PH DAPAT πŸ’© + KUNYIT

Anonymous said...

Mintak Mujahit Muharam Mujadah kuar fatwa ... onn ke tak onn..!!

kikikiki..

tunfatimah said...

video sex part 2 dah keluar.

apa lagi pak polis, mulakan siasatan . seorang pelaku sudah mengaku terlibat. ( tak malu betul!!). seorang pula menyangkal terlibat. takkan nak tunggu org buat laporan polis. ini soal maruah. 😁

Anonymous said...

Isu skandal seks yang lama masih tak berjawab, timbul pulak yang kedua...

Selain dari skandal seks yang bertali arus, penyelewengan kuasa dan rasuah yang terpalit pada Azmin pun masih jadi tandatanya...

Dah jumpa ker belum blogger Toyol of Selangor tu Min?

Dulu kemain kecoh nak saman blogger Toyol of Selangor...😜😜😜

Sekarang nie dah senyap...🀭🀭🀭

Terpalit dengan macam2 skandal, rasanya, dah boleh ler Azmin isi borang pencen...πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Jadi Menteri Hal Ehwal Ekonomi dah setahun, tapi hapah pun tak ada...

Felda makin telongkop, aset Felda nak di jual!!!

GLC pulak dah macam hidup segan, mati tak mahu!!!

Tabung Haji kekal bawah kuasa Guan Eng!!!

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget