KL CHRONICLE: Usaha Memperkecilkan Ekonomi Islam

Tuesday, April 9, 2019

Usaha Memperkecilkan Ekonomi Islam


Semasa BN, TH telah menjadi instrumen pelaburan orang Islam yang besar.

Banyak perniagaan menjadi patuh syariah apabila mendapat pelaburan TH. TH juga merancakkan ekonomi patuh syariah.




Dulu tidak banyak syarikat minat senaraian patuh syariah kerana orang Islam tiada kuasa ekonomi. Apabila ada instrumen pelaburan Islam yang besar seperti TH maka berlumba-lumba syarikat mahu jadi patuh syariah. 


Orang tidak sedar ini jihad ekonomi Islam. Ini langkah memperkukuhkan ekonomi Islam di negara ini bersaing dengan konglomerat arak dan judi. 

Bila dapat kepada PH macam-macam alasan samdol dikeluarkan akibat kekurangan hibah TH. 

Kerana terdesak dan tertekan maka disarankan TH hanya menjadi tabung sebenar untuk kumpul duit pergi haji sahaja. 

Subsidi haji juga akan dikurangkan beransur-ansur kerana ikut ajaran Mujahid, hanya mereka yang ada duit sahaja layak pergi haji. Jangan kamu pandai-pandai hendak bantu orang tidak cukup duit mengerjakan Haji.

Maka selepas ini TH hanya sekadar agen pelancongan yang mengkhususkan perjalanan haji. 

Selepas TH menjadi agen Haji semata-mata siapakah yang akan mengisi lompang itu? “lu fikir sendirilah”.

Demikianlah sedikit demi sedikit institusi yang memperkukuhkan peranan Islam dalam ekonomi negara sedang diperkecilkan.

7 comments:

Anonymous said...

https://abnnasution.blogspot.com/2019/04/ada-yang-nak-rampas-kuasa.html?m=1

jom kasi up blogger ni.. Pak Karamu Blogspot... awesome... CG dah kena block dan diintip maka ini blogger terbaik


jom kasi up blog ni

tunfatimah said...

betul ke khalid tokojut menyatakan pendeposit tabung haji tak boleh bawa keluar simpanan drp TH kerana
" berhutang "dgn TH kerana menerima hibah tidak sepatutnya?? 🤔


ted manoff said...

Oii bahlol..jgn nk buat fitna plk..korang tak pula bising bila azeeeeeeeeez raheeeeeemm pedajal th..pergi mamposslah dgn korang..I💟U

Anonymous said...

sudahlah ko ted beruk palsu!!!

tunfatimah said...

tedtenuk ada tanda dan gejala penyakit bipolar. jgn marah ted nanti polis tangkap hantar TR.

Anonymous said...

Kau dgn azeeeeeez raheeeeeem sama jer dua2 muka taik.

Anonymous said...

Ehh...betul ke ted tuu..
Aku ingat dah mampos tertimbus terowong guan eng..

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget