KL CHRONICLE: Setiausaha Politik Menteri dari PAN ditahan pihak SPRM, terima jam Harga RM 28,000

Monday, April 1, 2019

Setiausaha Politik Menteri dari PAN ditahan pihak SPRM, terima jam Harga RM 28,000


Saya telah dimaklumkan setiausaha politik saya telah ditahan pada hari ini oleh pihak SPRM untuk siasatan.

Ingin saya tegaskan bahawa saya tidak akan campur tangan dalam siasatan pihak SPRM dan saya akan membiarkan undang-undang mengambil tempatnya. Beliau juga seperti rakyat Malaysia yang lain yang tertakluk kepada undang-undang.



Saya berpegang teguh kepada prinsip keluhuran undang-undang dan saya yakin dan percaya pihak SPRM akan menyiasat kes ini dengan adil dan bebas.

*YB DATO’ SALAHUDDIN AYUB*
*MENTERI PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI*
*1 APRIL 2019*

80 comments:

Anonymous said...


Banyak ahli politik terutama dari PH beranggapan bahawa Dun Rantau akan menjadi tanda aras kekuatan BN - PH, dan PRK ini akan menjadi ibu segala pilihan raya.

Sebenarnya tidak begitu, kerana komposisi kaum di Rantau, Melayu hanya 53% sahaja berbanding dengan 65 % diperingkat National, tujuan PH cuma hendak melemahkan semangat BN, jika BN kalah


Oleh itu sekiranya BN menang maka natijahnya adalah cerah sekali BN-PAS akan nmerampas kembali Putrajaya.

Sebaliknya Putrajaya boleh juga di rampas oleh BM PAS jika kekalahan BN di Rantau dengan majoriti kecil.


Anonymous said...

Kaum cina dan india ni,,mereka golongan opurtunis. Mereka akan beri sokongan sekalipun tanpa keikhlasan kpd pihak yg boleh memberi keuntungan kpd mereka. Sbb itu mca,mic dan gerakan kekal bersama umno dari dahulu kerana mereka " kenyang di jamu umno",. Pada pru14, mca,mic dan gerakan kekal bersama umno hanyalah wayang sahaja. Hakikatnya, undi mereka semuanya kpd ph. Kekal mereka adalah strategi,,iaitu jika ditakdir bn menang lagi pd pru14, mereka berterusan boleh menuntut kepentingan mereka drpd umno. Selepad pru14, apabila putrajaya dikuasai cina, org melayu baru sedar bahawa mereka diperbodohkan cina selama ini. Hasil perkelahian dua parti melayu terbesar pas dan umno, membawa kpd negara diperintah cina. Dap hanya nama , hakikatnya , dibawah dap juga adalah mca,gerakan dan mic. Jadi, pas yg bodoh ni, begitu juga dgn umno yg sama2 bodoh seperti pas mula sedar natijah buruk tersebut , pas dan umno betsatu. Sekalipun terlambat sudah, namun syukur kpd Allah swt. Jadi cerdik juga akhirnya setelah berpuluh2 tahun bodoh. Hasil penyatuan ini, politik melayu islam dgn tiba2 menjadi kuat dan sudah pasti putrajaya akan ditawan pada pru 15, sekalipun bukan dgn sokongan cina dan india. Jika ini berlaku, maka semua kementerian akan dikuasai melayu islam. Ini merugikan cina fan india. Sebab itu mca dan mic kekal bersama bn , supaya mereka boleh lagi menipu pas dan umno pada masa akan datang.

Anonymous said...

SUPOL SAJA JADI BAHAN DEPA
ANAK MENTERI GANJA APE CITER
TORWONG TOKONG BUAT BUAT LUPA
SIJIL PALSU LANSUNG TAK DISAPA

ALAHAIII...!!

BANI TAMIN TOLO DICLAMPING
MATI CEPAT LAGI BAGOSS LAH
KAU MATI BERSEPAH PENGANTI
DAH MAMPOS TOK SAH BACA FATIHAH
TGK ANAK CUCU BILA BAPAK MATI NNTI


AGAK MARINA BACA YASIN ATAU BAWAK SALIB...?? CER TEKA..!!

ALAHAI BANI TAMIM ANAK CUCU LGBT
COMANGO LIBERAL WARIS SI TAMIM INI
MASA DAG TAK ADO TUNGGU NAK MATI
SI TAMIM TOLO DI CLAMPING TOP DOG LGI

ALAHAIIII PANJI TOLO LABUH VS TOLO CLAMPING BILO NAK BERKIBAR NI.. JADI KO TAK JADI KIBAR...!!


KIKIKIKI..

Anonymous said...

Pan,,dia hanya amanah kepada dap. Dap adalah sumber amanah pan. Kita org islam amanah kerana ianya perintah ugama. Dgn sbb itu, su salehuddin drpd pan terima rasuah sebab rasuah adalah mainan hidup cina dap. Tak heran la jika puak2 pan ini " dikeluarkan " oleh Allah swt drpd pas. Ini antara hikmahnya.

tunfatimah said...

masuk politik hati kena kuat lawan godaan duit. 😊

ted manoff said...

Wowwww...nii baru betul2 telus..bkn mcm umno bn taik pun diaorang sapu..ketelusan dizaman ph benar2 wujud..kikiki..πŸ’£πŸšŒπŸ’¨πŸ’¨

Anonymous said...

Penyelamat negara menyalak betul betul telus. Telus bila ada org melapur. Belum cukup sethn. Tapi bila pi masuk kat peguam negara lagi telusss. Air kencing dah kering. Bazar ramadhan nak dtg tak lama lagi. Telus terowong.
Pukimak lu ted. Dah dpt dedak. Gua mana lu luku kote lu.
Aku lago terkejut bila khalid kata dia terkejut dgr berita ni.
Kahkahkah

Anonymous said...

Saper pernah duduk indonesia lama? Kalau sekejap hanya dtg melancung tak kan tau budaya mereka.

Saper yg pernah ikut keluarga duduk sana dan bersekoah di sana tentu akan dpt menjawab persoalan baca yasin atau sebaliknya.

Anonymous said...

Mereka bebas nak peluk agama apapun. Nak amal islam, kristian, hindu, buddha, tak beragama atau bercampur dlm satu keluarga tiada masalah. Ada ciri ciri yg ditunjuk ke org ramai yg menunjukkan mereka telah berpindah agama/keyakinan yg dianutnya. Tdk perlu mengaku akhirnya mereka sendiri mengaku. Ini berlaku kpd artis sana.

Ciri ciri yg ditonjol inilah yg boleh kita lihat samada ada persamaaan dgn mereka di indonesia.

Bahkan jgn heran jika mereka ada yg berpindah agama byk kali ikut agama suami. Kawin suami islam ikut islam, cerai kawin lagi suami kristian ikut kristian, kawin baru lagi suami islam kembali islam.. bahkan ada dlm perkahwinannya semua agama dah dianut.

tunfatimah said...

kalau betul2 telus mulus, gone end akan ditahan ke utk kes undersea penang tunnel? πŸ˜€ hanipa kata dokumen2 yg RPK tayang sahih!

Anonymous said...

Ciri ciri yg selalu/heboh dilakukan artis indon dan juga rakyatnya bila dah bertukar agama. Lumrahnya 2 agama utama jd perhatian, Islam dan kristian. Mereka selalu menyebut berpindah keyakinan.

1. Telah mula mengikuti acara gereja. Mula mula bagi alasan bersosial.
2. Mula berdoa angkat tgn dan pegang lilin lumrah yg dilakukan penganut kristian. Berdoa bersama sama penganut kristian. Bagi alasan mcm mcm. Alasan doa bersama. Yg pelik berlaku dlm gereja atau dlm komuniti kristian.
3. Lebih mendekati diri/mencari penyelesaiaan masalah ke paderi. Bkn ke Allah.
4. Mintak doa dr paderi/gereja.

Apabila didesak oleh masyarakat/ peminat agama yg dianutnya akhirnya baru mengaku. Itulah ciri ciri biasa bagi artis/org yg bertukar agama dr islam ke kristian.

Yg paling ketara adalah bila mereka selalu berdoa angkat tgn pegang lilin, masyarakat di sana dah tau. Faham faham ajelah sesama mereka. Tunggu jelah jiran mengaku sendiri.

Anonymous said...

KATA KATA HEBAT YG DIPERCAYAI PEMINUM SAWIT: PENYELAMAT NEGARA.

Anonymous said...

Paling ketara, pelik dan aneh, bila suami kristian isteri islam, kebanyakan pasti isteri ikut suami pindah agama keristian.

Tetapi bila suami islam isteri kristian, kebykan isteri tetap berpegang ke kristian tak ikut suami. Tanyalah penduduk di sana, ini perkara biasa.

Anonymous said...

Di indon byk suku. Muka hampir sama, nusantara, agama berbeza.
Pulau jawa: suku terbesar jawa dan sunda.
Sumatera: melayu, batak dll.
Sulawesi: melayu dll.
Pulau pulau lain: bercampur suku.
Ini bkn rahsia lagi di sana. Sunda, melayu memang susah bertukar agama. Tetap teguh agama Islam walau ada yg murtad. Bkn sahaja di malaysia, di sana mereka berusaha murtadkan org islam terutama melayu/sunda. Ia bermula dgn kebebasan/liberal, konon hak asasi manusia, lgbt.

Tapi jawa sana berbeza. Berbeza dgn jawa johor atau selangor/malaysia. Jawa ada islam, islam kejawen, kristian, hindu, tdk beragama.
Apa itu islam kejawen? Hahaha.

Anonymous said...

Penyelamat negara memain kata kata kronisme, nepotisme, kleptokrasi dll utk menimbulkan kebencian rakyat ke kerajaan umno bn.

Anonymous said...

Menggunakan kata kata tersebut, dimainkan isu LANTIKAN POLITIK.
Apa kata kata yg ditulis dlm manifesto berkaitan lantikan politik? Apa teriakan ph dlm ceramah/kempen pasal lantikan politik? Apa janji janji mereka berkenaan lantikan politik?

Dah berkuasa ph, adakah cakap serupa bikin atau tak serupa bikin atau bikin tak serupa cakap.

Anonymous said...

Butoh lu ted. Haramjadah lu masuk blog ni. Yg tak laku blog rba d4p. Terhegeh hegeh menyondol mcm babi. Muka tak tau malu. Bangsat penipu manifesto.
Lu merangkak keluar terowong tak koyak ke tisu ketiak lu. Kahkahkah.

Anonymous said...

Penyelamat negara telah menyelamatkan hidup anak anak muda dgn 2troli penuh brg@rm100.
Anak muda jgn komplen. Rba d4p ph dah sound TAK RETI BERSYUKUR KERRR.
KAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH

Anak muda angkat gone end dpt rm100, gone end dpt berapa dr terowong?
Tak reti bersyukor ke. Hahhahhah.

Anonymous said...

Penyelamat negara telah berjaya menyelamatkan duit pembyr cukai dr diperabih oleh penerima br1m peneroka petani nelayan penoreh oku dll. Hahahaha
Dulu ph: kerajaan umno bn dibyr dgn duit cukai rakyat.
Kini jelutong: duit kerajaan duit ph.
Kah kah kah.
Ehhhh bodoh yg lu melalak dlm bersih di parlimen aphal ngokkkk... bermakna dulu tu duit kerajaan umno bn. Kahkahkah

Sama level dgn cai ph buat apa tuntut korang bkn undi ph. Wooiii bangsat ph, jd yg tak undi ph cepat byr balik elaun seperti kerajaan umno bn bagi.
Bodohhh cai peminum kelapa sawit.

Anonymous said...

Penyelamat negara telah berjaya menyelamat duit pembyr cukai dr diperabih anak anak muda.
Syukorlaaaaa dpt seratus tu.
Hahahahahaha

Anonymous said...

Hooiiii anak muda. Kerjalah jgn malas. Penylamat negara telah berjaya menyelamat duit negara:
1. Gaji minima jgn tinggi tinggi abih duit negara/tokey.
2. Jgn bagi diskaun ptptn abih duit negara lo. Mana boleh bagi pendidikan percuma. Abihla duit ph.
3. Cukup bsh rm100. Reti bersyukorla sikit.
4. Ditamatkan perkhidmatan penjawat awam. Buat apa anak muda, kita nak kembali sistem lama zmn dolu dolu pm 4. Kahkahkah.

Anonymous said...

Wowwwww.... jam tu berbanding jam anak jemin mana mahal?

tunfatimah said...

ingatlah rakyat Malaysia bahawa janji gomen pH bukan untuk dipenuhi atau ditunaikan. itu mantra pH selama lamanya. πŸ˜‚

Anonymous said...

Penyelamat negara telah menyelamat duit negara berbilion bilion. Anak anak muda dan pengundi ph telah membantu ph utk reformasi menyelamat duit negara...
Jgn harap hapus tol.
Jgn harap pendidikan percuma.
Jgn harap dgn sst harga brg turun.
Jgn harap tumbang tiang aes. Tambah lagi bagus. Duit negara bertambah.
Jgn harap minyak murah.
Anak anak muda anda telah berjaya menyelamat duit negara.

Anonymous said...

Tak lama lagi puasa. Penuh bazar ramadhan. Eehhhhh apa citer kes rasuah bazar ramadhan dulu. Bkn ke sadiq dgn kejantanan sorang diri buat lapuran sprm. Selfie dulu dpn sprm. Kahkahkah telusssssss. Nanti kes jam ni pun sama mengikut kes kes lain terperap bawah skirt amoi. Kehkehkeh.

Anonymous said...

AYOYOOOOOO AYOYOOOOOOO
SADIK PUNYA TEMBERANG 1001 MLM PUNYA KISAH
AYOYOOOOOOO SEMUA PEKERJA MALAYSIA DI SINGAPORE BILA MAU BAWAK BALIK.
AYOYOOOOOO SADIK SUDAH TARAK NANGIS KA..
SELFIE SELFIE SELFIE
BASIKAL BASIKAL BASIKAL

Konon nak bawak balik semua pekerja malaysia di singapore.
Kahkahkah
Dlm negara berlambak dihenti kerja. Nak tunggu cukup 400ribu dihenti ke baru bawak balik isi kekosongan kahkahkah.
Sadik dah tak bersuara janjinya. Yg ada asik berselfie kayuh basikal. Selfie kayuh basikal.

Tak payahlah ambik org oxford setakat berselfie kayuh basikal. Pakistan jual karpet pun boleh jd menteri. Tentu pm pakistan puji giler kihkihkih. Tak suruh jer pakistan jual karpet yg tuduh najib main bomoh. Berjasa tu kat ph kata ted. Kahkahkah

Anonymous said...

Aku bila teringat masa lalu ph laung kroni kroni kroni nak berguling aku tapi atas sofa laa bkn atas jln cam bangang kikiki. Melopong cai ph tengok kroni ph. Laki bini bini 2 bini3 bini 4 anak adik beradik sepupu sepapat kaum kerabat kwn semua nak disumbat dlm kerajaan. Kalau moyang takde gigi masih hidup pun mau dilantik kihkihkih. Acara rasmi suami boleh diganti dgn bini. Mesyuarat rasmi kerajaan bini boleh masuk.

Pemimpin dah dpt dedak besor besor. Bln bln gaji besor. cai ph pun dpt. Seratus ringgit sethn hahhhhhhhhhhhhhhhh.

Anonymous said...

Dahsyat gambar pemuda pemudi beratur ambik duit rm100 mcm nak mengundi. Masa rm450 memaki hamun. Nak naik rm650 tak mau. Betullah tu kannnn pemuda pemudi nak selamatkan negara tak mau membazir duit pembyr cukai. Baik pemuda pemudi ni, asal duit cukai dpt disalur ke sek cina buat bangunan baru ganti yg dah reput dan buat ecrl 130 bilion kannnn.
KAH KAH KAH

REFORMASI REFORMASI REFORMASI

Anonymous said...

DENGAR...APA KATA TOKMAT....

“Saya tahu atok (Mahathir) kita itu hatinya keras. Ini yang bercita-cita hendak jadi perdana menteri (Anwar) mati kering jadi bacang gantung tidak jatuh-jatuh.

“Saya tahu sangat atok kita itu. Dia tidak akan bagi,” katanya ketika menghadiri ceramah di Kampung Bemban, malam tadi.


'MATI KERING JADI BACANG GANTUNG TIDAK JATUH-JATUH'

KELAKAUNYE......

KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH!!!!!!!

tunfatimah said...

bacang muda masak lomak cili api dgn ikan darat sodap.

bacang gantung mati kering, kesian.πŸ˜€

Anonymous said...

Anak anak muda kota tau ke bacang ni. Org kg tua muda pasti tau. Bacang ni kena jolok/kait kuat kuat baru jatuh. Bkn mudah nak gugur. Jatuh dah lembik busuk kat dlm. Nampak luar cam segar ijo lagi warna mcm muda tapi dlm busuk berulat. Wowww mendlm maksudnya.

Dua dua cam bacang hahaha.

Anonymous said...

Masa kecik pokok bacang jd tempat main kat rumak nenek atuk. Bila bededub debub gugur kat tanah dah busuk di dlm. Tangkainya liat degil sungguh. Nampak luar cam bagus tapi isi dlm busuk berulat. Sbb tu org tua suka kait waktu muda, tua cepat busuk berulat. Buat jeruk, sambal atau masak. Jgn mudah tertipu dgn keterampilan, isi belum tentu bagus.

Anonymous said...

Hanya utk info. Ngapa bacang byk ulat didlm. Bacang mangga asli tanah melayu. Tumbuh pohon rimbun bsr di kebun atau sekeliling rumah org melayu. Tumbuh dgn alam semulajadi tanpa semburan bhn kimia. Tangkainya liat bergayut di pohon. Tua tua liat kikiki. Tu byk ulat didlm tiada semburan bhn kimia. Penanda buah organik semulajd. Buahan buahan dulu jambu ka mangga ka pasti ada ulat hidup subur. Buah sekarang susah nak tengok ulat. Asik disembur bhn kimia. Sayur pun sama.
Pandai tok mat cari perumpamaan. Tua tua liat benor. Makin tuo bacang makin byk busuk berulat didlm. Kalau tak gugur di tanah kecut kat tangkai membusuk. Kahkahkah

Anonymous said...

HOOOIIIIIIII CAIIIIIII PH
MADEY; JDKAN CHINA SEBAGAI CTH UTK MALAYSIA JD NEGARA MAJU.

SEBELUM JD PENGIKUT TERESA. NAJIB JUAL NEGARA GADAI NEGARA KE CHINA. JUAL PROTON. SESUDAH MINUM SAWIT BEBAL CAI DAH TERKIKIS. NYANYUK BERKURANGAN SEJAK SEL OTAK MENYAMBUNG.

Anonymous said...

Menteri agama hebat. Mula ada liabiliti 4b. Kecoh satu negara buat sidang tergempor utk wartawan hihihi. Pung pang pung pang serah aset 19.9b ke spv. Selepas serah aset ke spv, nilai aset TH mendadak naik jd 76b? Hebat bebenor perghhhh. Yg pelik apsal rezab negara menurun, saham jatuh pelabur lari, hutang bertambah. Ekonomi negara teruk. Mudah sungguh naik berbilion. Suruh je menteri agama dan lembaga pengarah th yg baru jd penasihat gone end ganti tony ngok. Nak tipu rakyat atau tipu cai ph?
Kencingggggggggggg

Anonymous said...

Innalillah... byk kes ph digugur diperam diperap di pendam di di di di....?
Tunggu umno bn pas menang. Batalkan segera semua yg diluluskan ph seperti mana mereka batalkan. Dakwa dan selidik semua penyalahgunaan kuasa, amla dan rundingan terus yg dilakukan? Sedar tak sedar ph telah mengajar umno bn pas bertindak tegas. Kita nak tengok mereka menggeletar lutut atau dah lari ke singapore taiwan usa london?

tunfatimah said...

pelabur luar lari dan ekonomi tidak stabil kerana monteri pH semua gagal math apabila dah berkuasa dan suka buat cerita seram tentang hutang negara.

Anonymous said...

Menteri agama ni semasa dia terdampar terbaring terpukang terrr.. terrr.. di jln bersama bersih d4p bising nak mamposss bila hibah th lambat sikit jer. Kena kat btg idung dia boleh pulak dgn muka tembok cakap belum waktu umum hibah. Woooiii dugong kata aset th dah naik mendadak. Tak kan nak tunggu ted cirit atas kepala kau kahkahkah.

Anonymous said...

DAH DGR MIDIN SAMAKAN PENGUNDI PH DGN ORG UTAN.
DAH BACA MIDIN SAMAKAN PENGUNDI PH DGN ORG UTAN.
KAAAAAAAHHHHHHHHHHH
KAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH
KAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Anonymous said...

Amacam semua pengundi ph melaung laung hari ni kita menang esok minyak turun. Hari ni kita tawan putrajaya esok bla bla blurrrrrrrr.... Minyak dan gas berpisah tiada. Pm yg dirindu rindu korang dah cakap kalau harga gas di singapura lebih murah pi beli di sana.
Kahkahkah
Jgn harapla nak murah harga minyak gas dan lektrik.
Selamat menikmati mkn tengahari. Masak lomak cili padi.

Anonymous said...

Org utan cari mkn sendiri dlm hutan hihihi. Pengundi ph berangan angan hidup makin senang boleh berpaut dgn ph. Penjawat awam jd beban. Rakyat jd beban. Dah tu jd kerajaan utk saper? Punyala dahsyat bergegor dunia ni bila berkempen SEMUA UTK RAKYAT. Bertanggungjawab hanya utk anak beranak keluarga besar teman teman dan kroni sahaja ker?

Anonymous said...

Apsal midin sebut org utan?
Haaaaa aku tau aku tau.
Ada ker hutan pokok bsr nak bergayut dlm bandar?
Adakah perhimpunan bersih nak disama ngan org utan? Ciri ciri tu ada. Sempurna KAH KAH KAH
Org kata dlm parlimen pun ada lutong. Ada pantun khas lutong. Iya kerrr HAH HAH HAH

Anonymous said...

Bersatu kata ph bkn dikuasai dap.
Dap bkn ketua dlm ph membuat keputusan?
Maszlee kata peruntukan ke sek cina swasta bkn di bawahnya. Langsung dr mof.
Acarapun hanya geng dap.
Timbalannya berkata peruntukan dipohon lansung dr mof bkn peruntukan kem pendidikan.
Ada duit pulak takde masalah 1mdb?
Pengiktirafan uec pun maszlee kata bkn di bawahnya. Yg berkuasa peguam negara.
Kehebatan timbalan maszlee boleh lansung melangkah menteri, ketuanya?
Siapa yg berkuasa? Parti mana yg berkuasa?

Dlm sejarah malaysia kem pendidikan tiada kuasa?
Sejarah kem pendidikan, timbalan lebih hebat buat keputusan dr menteri?
Boneka?

Anonymous said...

SALAM SEMUA RAKYAT RANTAU.

MASIH INGAT KES 52 DITAMATKAN KURSUS PTD (PEGAWAI TADBIR DAN DIPLOMATIK).
PADAHAL TINGGAL BEBERAPA BLN JE NAK TAMAT.

Anonymous said...

KURSUS DI BAWAH INTAN DAN JPA.
DAH TENTU DI BAWAH SYARAT SYARAT MQA.
DAH PASTI ADA SPM/STPM. ADA BM.
PASTI MEREKA MENGIKUT SUKATAN PELAJARAN KEM PENDIDIKAN MALAYSIA.
MUDAH SAHAJA DITAMAT.

MASIH INGAT VIDEO DI YOUTUBE BERILAH MASA BEBERAPA MINIT SAHAJA UTK MEREKA BERJUMPA MENTERI.

Anonymous said...

KERTAS SPM STPM DIHANTAR KE NEGERI LAIN/TEMPAT LAIN UTK DI DIPERIKSA. TDK TAU SIAPA YG PUNYA. TDK TAU BANGSA APA. TDK TAU AGAMA APA.
JUJUR MENILAI. KAWALAN KETAT.

Anonymous said...

UEC SIAPA MEMERIKSA?
GURU KELAS SENDIRI? SEK SENDIRI?
BAHASA APA?
PEMERIKSA MENGENALI MEREKA?
TDK MUSTAHIL MARKAH BOLEH DITINGGIKAN SEOLAH OLAH SEMUA PINTAR MENDPT MARKAH TINGGI?

Anonymous said...

UNI/KOLEJ SWASTA JE PENUH DGN SYARAT SYARAT MQA. PADAHAL MAJORITI PELAJARNYA DR SEK KERAJAAN ADA SPM/STPM/KOLEJ VOKASIONAL.

ADA SUBJEK IKTIRAF ADA TDK. BILA NAK TUKAR UNI MCM MCM DILIHAT.
INI UEC BERPANDU SISTEM TAIWAN TDK BERPAKSI SISTEM KERAJAAN/MQA MUDAH JE NAK IKTIRAF.

Anonymous said...

Apa citer 52 org tu?
Takpe bila umno bn pas perintah suruh dorang sambung balik. Walau lambat kembalikan hak mereka.
Baru dikata kerajaan berkebajikan rakyat.

Anonymous said...

Aku paling meluat tengok barisan kabinet/menteri bila bercakap berkaitan utk rakyat/melayu bumiputera/org islam. Mesti ada keluar ayat kaji kaji kaji ataupun itu tertakluk kpd itu ini bla bla bla. Bila kena yg berkaitan dgn org cina/d4p takde pulak tertakluk sana sini.
Cibaiiiiii.

Anonymous said...

GOLI HATI DEN BILO ATOK KATO....HUTANG NEGARA DAH BERKURANGAN.....TU YANG DAH BOLEH BUEK KERETA TOROBANG TU...BOLEH CAYO KO ATOK NI!!!

Anonymous said...

Byk betul bende menggeletek hati krik krik krik. Midin kata org utan. Mapus sedekah pisang. Dua sejoli sepadan dlm haprak kehkehkeh.

Anonymous said...

Boleh cayo. Umum kat peminum sawit hutang 1tr. Umum dlm dewan rakyat parlimen kurang dr 1tr. Tu yg hutang kurang. Kahkahkah bergegor otak cai ph melihat ketakjuban madey...
Sebelum selepas pru 1 tr bodowwww bodowwww

Anonymous said...

NAK TAU KEHEBATAN RANTAU. NAK TAU KEHEBATAN TOK MAT. CEPAT BACA PILIH ORG RANTAU, PH HABUK PUN TARAK DI UNSPINNERS.

tunfatimah said...

prk Langkawi sok, heboh keranda terbang !

Anonymous said...

Lawak giler utk peminum sawit.
Zmn najib 686b hutang teruk, negara bankrap hancusss tak mkn rakyat.
Zmn dap ph madey 748b HUTANG SEMAKIN PULIH. (dah masuk semua ker hutang)
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Najib tinggal 167b kat petronas.
Ph dah hilang 84b, belum setahun.
Zmn pm4 cam tu jugak.
SIAPA PENYAMUN?

Anonymous said...

Dlm suratkhabar ada tulis 6000 pensyarah diberhentikan/bakal?
Iyer ker. Guru guru dan pensyarahlah/ustaz yg selalu mendampingi anak anak muda terutama di uni. Mempengaruhi anak anak muda diuni. Ingatkan pensyarah cerdik belaka. Yalah ada phd kan prof tauuuu.
Sekarang dpt balasan. Pensyarah ni kalau bercakap pasal ekonomi bkn main lidah memutar bila bercakap ngan student. Hujung hujungnya nak menggambarkan keburukan umno bn. Punyala hebat mengulas isu semasa. Anda pernah alami?
Padan muka.
Kpd yg tdk undi ph semoga dilindungi Allah kerana anda tdk memfitnah.
Aminnnnnnnnnn

Anonymous said...

Tengok hibah TH thn thn sebelumnya. % dan jumlah bilion. 19.9b yg dipindah ke spv dah boleh byr beberapa thn hibah ke pancarum. Dahlah saham TH di tempat lain dah dijual. Mana nak dpt lagi keuntungan utk tambah hasil TH utk bagi subsidi dan hibah tinggi akan dtg.
Bila mak bapak hang nak gi hj akan dtg tambahlah duit sendiri. Zmn dap ph ni hang semua jd kaya. Bodoh percaya sgt ph.

Anonymous said...

Dah lama tak nampak muka rafizi. Masa hibah tinggi, dpt subsidi pi hj, rafizi tuduh mcm mcm kat TH umno bn. Ni hibah turun teruk, subsidi nak dikurang dan dihapus, rafizi tak kempen lagi ke suruh pencarum keluarkan duit dr TH.

Anonymous said...

PERKARA YG TDK MUSTAHIL AKAN BERLAKU

JUAL ASET/SAHAM TH
KEUNTUNGAN MENURUN, HIBAH KECIL
PENCARUM KELUAR DUIT DR TH
MASUK DUIT TEMPAT LAIN
LAMA LAMA TH KURANG DUIT, KURANG UNTUNG
HASIL KEUNTUNGAN TERUK
BERHENTI PEKERJA
ASET AKAN TERUS DIJUAL
ALASAN NAK KELOLA TH
TH DAH TIADA HASIL
MUSNAHLAH SATU AGENSI UMMAT ISLAM
KEKUATAN HASIL UMMAT ISLAM HANCUR
TIADA SUBSIDI DAN BANTUAN PI HJ
HIBAH/DIVIDEN/BONUS UTK MENAMBAH HASIL UMMAT ISLAM HILANG.

Anonymous said...

Terima kasihlah yer dpt hibah th 1.25%. Byknyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
Tak sbr nak undi lagi guan eng mujahid mathir dap pkr ph pru15 nanti. Kena berhenti kerjapun takpe. Ni dah cukup mkn.
KAHKAHKAH

Anonymous said...

Babi monyet keldai lembu je kata ok dpt hibah secuit sbb undi ph.. kalaulah 1.25% masa umno bn rasanya semua maki hamun sumpah seranah di hambur kat najib umno bn, keluar semua hadis ayat al quran nak hempuk nak bantai nak belasah najib umno kerajaan bn. Dr mufti artis semua joint 2kaki bln sekaki lagi.
La ni tak reti bersyukor ke hanattt!
Kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

BEREBUT CAI PH MASUK GUA. PENUH GUA. MASIH KOSONG GUA TEROWONG. TAKUT KENA TANGKAP. HAHAHAHAHAHA

Anonymous said...

Ingat kata madey, bumiputera tak pandai pegang duit. Tak tau nak handle duit. Melayu sabah sarawak tu bumi la. Tu yg dpt bsh kecik. Org bujang cukup seratus. Hibah hj 1.25%. Majoriti bsh bumiputera. Hibah th juga majoriti melayu bumiputera sabah sarawak muslim. Hanya anak cucu dia bumiputera boleh pegang duit byk sbb tau handle kot.

tunfatimah said...

memang betul negara bangkrap di tangan pHampass! ambek ko!! depa sakau tak kira masa.

Anonymous said...

Ini blog bodoh. Hidup segan mati tak mau...wakakaka. Tukang komen orang yg sama. Berulang2. Siap balas komen sendiri. Wakakaka lawak...

Anonymous said...

PANASSSSSSS PANASSSSSS PANASSSSS
SENTAPPPPPP SENTAPPPPP SENTAPPPP
MENDIDIHHHHH MENDIDIHHHHHH
SUDAH MINUM SAWITTTTTT
BANGUN PAGI MINUM SAWIT DULU
SARAPAN SAWIT DULUUUUUUUU
BARU OTAK LU KEMBANGGGGGG
WAKAKAKAKAKOKKKKKKKKKK

Anonymous said...

ANDA SASAU STATUT DITARIK BALIK?
ANDA SAWAN STATUT DIBATAL?
PULIHKAN OTAK ANDA DGN MINUM SAWIT.

Anonymous said...

Apaaaaaaaaaa anda hidup segan mati tak mau? Pagi pagi buta dah sasau masuk blog ni. Rindu kat blog ni ker. Apsal segan?
Menipu manifesto?
Menipu janji?
Jho low bebas tak kena tangkap?
Doj dah melayang?
Bhn bukti dijual kes belum selesai?
1mdb tak tutup malah makin kaya?
Trx untung bebbbbb?
Gone end bangga dgn trx? Aset terbaik?
Brg lagi mahal hidup tersepit?
Byk kena berhenti?

Jgn mati dulu nyettttt. Byk lagi lawak giler yg nak ditengok hari hari. Pastikan saran kok kokkkkkk minum sawit dipatuhi lu.

Anonymous said...

PONDAN LOOOOOOOOOOOOOOOOO
KAH KAH KAH

MENYALAK CAM ANJING DLM BERSIH
BERGULING DI JLN
KENA SATU AYAT PONDAN JER
MENGGELUPOR DLM DEWAN
KAH KAH KAH
HIDUP SEGAN MATI TAK MAU
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Geng pekena kopi lu arrrrr. Bkn minum sawit. Mkn nasi lemak. Mkn roti canai.
Aku teringat ingat ayat berkumandang dlm dewan "BIAR PONDAN PONDAN BERSIDANG".
Kikikiikikiki hihihihihihi hahahahaha hohohohoho kakakakaka

Anonymous said...

Hari ni lawak apa lagi?
Semlm 1.25% hibah tabung hj diumum penyelamat negara.

Anonymous said...

Najib mintak kertas pertuduhan lengkap terhadapnya tak dpt.
Najib mintak tangguh selagi kertas pertuduhan belum dpt.
Sawan cai ph tersampuk pokok sawit bkn setan kikikiki.
Dlm mahkamah terbongkar pulak peguam negara mintak tangguh kes 1mdb kikikiki. Makin sawan cai ph. Dulu berkobar kobar melalak hari hari dlm alam maya tunggu hari rabu ni tersampuk terus masuk gua sonyap sawan dlm alam gua. Hidup segan mati tak mau kikikikikikikiki

Anonymous said...

Terus minum kopi mmmmmmmm nikmatnya. Kwn gua terbahak bahak ingat kata PONDAN. Teringat muka nobita. Nanti kita pekena masak lomak cili padi di nogori.

Anonymous said...

HIBAH 1.25%........ atau ............
HIBA utk ummat islam.
Bangkitlah ummat islam jgn sesekali bagi undi ke ph. Rakyat Rantau melayu bumiputera muslim pastikan undi anda berpihak ke tok mat.
Aminnnnnnnnnnnnn
Aminnnnnnnnnnnnn
Aminnnnnnnnnnnnn

Anonymous said...

Umno-PAS Perlu Melawan API Dengan API



Masa depan Umno dan PAS berada di tangan orang Melayu dan Bumiputera dari Sabah dan Sarawak. Oleh itu, tumpukan kepada kumpulan pengundi ini. DAP akan menuduh Umno dan PAS sebagai perkauman. Biarkan mereka mengatakan apa yang mereka suka. DAP tidak akan mengatakan perkara yang baik tentang Umno dan PAS.


DAP dengan bangga mendakwa bahawa 95-98% orang Cina dan 70-75% orang India menyokong Pakatan Harapan. Sebaliknya, hanya 70-75% orang Melayu menyokong Umno dan PAS (sekitar 50:50 untuk setiap parti). Dan itulah sebabnya Pakatan Harapan memenangi pilihan raya umum pada Mei 2018.


Jika Umno dan PAS (atau Barisan Nasional) mahu memenangi pilihan raya umum akan datang, mereka perlu meningkatkan undi Melayu mereka kepada 80-85%, terutamanya di kawasan tanah Melayu, dan mereka perlu membuat perjanjian dengan Parti Bumiputera dari Sabah dan Sarawak.


Cina bermaksud DAP tetapi menyamar sebagai Bersih. Singkatnya, politik Malaysia adalah berasaskan kaum, sejak pilihan raya umum yang terakhir, dan akan menjadi lebih banyak lagi untuk datang.


Ringkasnya, anda juga tidak boleh bercakap mengenai politik atau bercakap mengenai pemilihan umum tanpa bercakap tentang bangsa.


Ini adalah realiti politik Malaysia dan sesiapa yang mengatakan sebaliknya adalah sama ada yang tidak jujur ​​atau kebudakkan. DAP telah bercakap bahasa bangsa untuk dua generasi sejak tahun 1965. Dan medium untuk mesej ini adalah sekolah Cina dan sistem pendidikan Cina. Itulah sebabnya DAP akan mempertahankan sekolah Cina dan sistem pendidikan Cina hingga mati.


Masa depan Umno dan PAS berada di tangan orang Melayu dan Bumiputera dari Sabah dan Sarawak. Oleh itu, tumpukan kepada kumpulan pengundi ini. DAP akan menuduh Umno dan PAS sebagai perkauman. Biarkan mereka mengatakan apa yang mereka suka. DAP tidak akan mengatakan perkara yang baik tentang Umno dan PAS pula. Selagi DAP dikalahkan, tidak kira apa yang mereka katakan.


DAP dengan bangga mendakwa bahawa 95-98% orang Cina dan 70-75% orang India menyokong Pakatan Harapan. Sebaliknya, hanya 70-75% orang Melayu menyokong Umno dan PAS (sekitar 50:50 untuk setiap parti). Dan itulah sebabnya Pakatan Harapan memenangi pilihan raya umum pada Mei 2018.


Jika Umno dan PAS (atau Barisan Nasional) mahu memenangi pilihan raya umum akan datang sekitar 2023 atau lebih, mereka perlu meningkatkan undi Melayu mereka kepada 80-85%, terutamanya di kawasan tanah Melayu, dan mereka perlu membuat perjanjian dengan Parti Bumiputera dari Sabah dan Sarawak.


Cina bermaksud DAP tetapi menyamar sebagai Bersih
Singkatnya, politik Malaysia adalah berasaskan kaum, telah menjadi pilihan raya umum yang terakhir, dan akan menjadi lebih banyak lagi untuk datang. Ringkasnya, anda juga tidak boleh bercakap mengenai politik atau bercakap mengenai pemilihan umum tanpa bercakap tentang bangsa.

Ini adalah realiti politik Malaysia dan sesiapa yang mengatakan sebaliknya adalah sama ada yang tidak jujur ​​atau pemula politik. DAP telah bercakap bahasa bangsa untuk dua generasi sejak tahun 1965. Dan medium untuk mesej ini adalah sekolah Cina dan sistem pendidikan Cina. Itulah sebabnya DAP akan mempertahankan sekolah Cina dan sistem pendidikan Cina hingga mati.

______________________________________




tunfatimah said...

menteri sukaneka tiba2 jadi pendekar, minta langkah mayat dia dulu sebelum nak singkir atok.

tunfatimah said...

anon 5:55am

komen ko, copy paste. modal nak membela gomen pH dah kaput. memang tak dpt dibela lagi gomen sepenggal. huru hara weh!

tunfatimah said...

PNB bayar JUMLAH dividen tertinggi dalam sejarah kata Mek Zeti Aziz untuk tahun 2018. Betul lah tu. Dah pelaburan bertambah.

Tetapi, dividen yang dibayar kepada setiap pelaburan PNB lebih RENDAH berbanding tahun 2017.

Dalam halus rakyat ditipu dengan tajuk berita. πŸ˜€

Gomen pH kena ingat rakyat bukan bodoh! πŸ˜‹

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget