KL CHRONICLE: Kerajaan Perkenalkan Dua Cukai Baru, Rakyat terus ditindas

Tuesday, April 9, 2019

Kerajaan Perkenalkan Dua Cukai Baru, Rakyat terus ditindas



Dua cukai baru dari Kementerian Kewayangan telah dibentang dan diluluskan bacaan pertama di Dewan Rakyat semalam.



1. Cukai 6% ke atas pembelian sebarang perkhidmatan digital seperti Netflix, Spotify, Steam, perisian, lagu, video, perkhidmatan emel dan web atau pembelian iklan bermula 1hb Januari tahun depan.

Beli apps dari Appstore pun kena Senyap Senyap Tibai 6%.

2. Levi pelepasan ke atas sesiapa yang mahu keluar negara akan dikenakan RM20 jika menuju ke negara Asean dan RM40 jika ke negara lain bermula 1hb Jun tahun in.

Ini yang Raykat mahu.

14 comments:

ted manoff said...

Xyah nk spinlahh bahalol..xnk kena chukai duduk zimbabwe sana kata ketua umno cawangan pasir berdegung..kikikimakkk..

Anonymous said...

hahahahaha..hang ni tedmanofff masih lg dok bahalollll nuu..otak dh penuh ngn lemak domoi kaki pendek..

Anonymous said...

Ted, kerana kebodohan kau, nah satu ucapan dari aku..

๐Ÿ– PROT PRETT PET PETTT ๐Ÿ’จ... ahhh lega!

Anonymous said...

Ehhh babi bahalol... spin pukimak engkau... melalak cam anjing kurap dlm bersih beban hidup.. kos sara hidup... penyelamat negara.. semua serba murah.. gaji tinggi.. semua percuma.. celaka engkau cukai sana sini... woooiiii bekas pm zimbabwe tu hampir sebaya ngan madey... teman baik?... kos hidup bagi rakyat sana nak beli sebuku roti kena bawak sekarung duit.. kos sara hidup meningkat teruk sbb tu diguling rakyatnya. Kalau dah teman baik dah tentulah yg ada ketua armada di zimbabwe.
Kahkahkahkahkahkahkah

Anonymous said...

Dah tengok ke belum dlm alam maya ada org bergambar lantikan baru kot konon nak melawan pembangkang dlm alam maya. Pengencing yg lama pi mana? Apsal lantik baru? Kalah ke ehhhh tak mungkin korang ada ted prooottttt.
Kahhhhhhhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

Dah lama tak muncul tetiba muncul. Apa yg beza? Malu kot takut dikata org menyahut seruan kokkkkkkk. Prooottt ted dah hilang. Takut org kata mencirit minum sawit. Kok kokkkkkk
Kahkahkah

tunfatimah said...

tedtenuk stress wei!! pemimpin pujaan dia , mat sabunnn tak tau beza laporan audit dgn laporan kewangan. pemimpin gini baru laa layak dipanggil bahalol!

Anonymous said...

Memutar pasal th nak menghalalkan perbuatan?
Suruh kemuka lapuran penuh th di parlimen bagi seribu alasan? Kita tunggu jgn byk alasan.
Nama ceo spv pun disorok? Aphal?
Menteri agama kata spv bawah gone end? Si gone kata spv bawah menteri agama?
Ingat rakyat bodoh mcm cai ph.
Umno bn mintak buat rci utk membuktikan tuduhan. Ada brani apsal takut?

Yg terbaru berapakah zakat hj?
Zakat wajib th 2017 = rm68jt,
hibah pencarum = 6.25%

Zakat wajib th 2018 = rm86jt (lebih byk) tapi hibah pencarum = 1.25%?

Pelik, zakat/cukai pendapatan berdasar keuntungan/pendapatan. Untung rugi boleh dimanipulasi tetapi zakat tdk boleh? Zakat hukum Allah. Hibah berdasar keuntungan.

Tapi mengapa hibah rendah padahal zakat lebih tinggi. Tentu untung lebih byk?
Umno desak rci ditubuhkan.

Satu satu Allah tunjukkan bukti.

Anonymous said...

24 jam pemimpin ph u turn. Ini dipanggil bahlolllllll.

Unknown said...

Menteri ph smua nya bahlol kelabu asap n yg mengundi ph pun kena jg jd bahlol mcm mrk....? Padan muka....sampai hari kiamat pun rakyat msia kena cukai yg x masuk akal

Anonymous said...

Kebodohan melampau dikencing hari hari. Nak kurang beban hidup dpt kos lagi membeban hidup.

Pelajar utm dah terima nasib malang. Ingat dpt mansuh ptptn pendidikan percuma. Yg dpt yuran naik. Bila yuran naik tentu ptptn bertambah. Kalau tak ibubapa terpaksa menambah utk menampung kenaikan hahaha seronokkan kena kencing. Mana pi pensyarah yg hasut pelajar undi ph. Entah entah pensyarah tu pun dah kena berhenti. Cari penyakit percaya fitnah.

Anonymous said...

Dah viral ni di twitter katanya rumah dr seram di klang. Wowwww dianggar rumahnya bernilai 7.8jt. Ada swimming pool lagi. Kata kat kempen buat kerja sukarela? Duit tang dr mana? Mahal dan mewah tu? Satu jari tunjuk kat org. Berjuta jari tunjuk kat engkau.

Anonymous said...

Byk sungguh isu tergempar buat cai ph masuk gua. Baru nak keluar gua dah tersangkut. Belum habis isu TH, keluar pulak kes berlian merah jambu. Mari kita berkomen fitnah berlian merah jambu. Menang pru dgn fitnah.

tunfatimah said...

mujahit jwp laa..takkan nak tunggu gone end pula.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget