KL CHRONICLE: Sudah - sudahlah @SyedSaddiq berjanji kepada anak muda..

Sunday, March 3, 2019

Sudah - sudahlah @SyedSaddiq berjanji kepada anak muda..


Ini adalah janji Syed Saddiq Syed Abdul Rahman kepada anak - anak muda di Semenyih. Oleh yang demikian Kita akan terus ingatkan Syed Saddiq akan janji janji dia. Kalau dia tak tunaikan, Kita tahu lah Ketua ARMADA yang ada sekarang memang tak boleh pakai. Harap Kawan - Kawan ARMADA bila Pemilihan akan datang buang saja mamat ni. #YouthPower







To quote Syed Saddiq:

=======================

✓ He said his ministry would discuss with relevant ministries including stakeholders as well as those involved in cycling sports for upgrading works of recreational facilities in the area.

✓ “I can see many people come here for cycling, so I will have discussions with cyclists if we can develop the existing infrastructure as bicycle tourism has big potential here,” he told reporters after a working visit to the Semenyih state constituency here.

✓ Syed Saddiq said sports facilities in the constituency such as football field as well as futsal and sepak takraw courts would also be upgraded as there were young athletes from Semenyih including hockey players, were currently being trained.

144 comments:

ted manoff said...

Geli aku dengar ucapan najibby semlm..perasan hot ada hati kata dia kini dpt sokongan rakyatt..org semenyeh dptlah rosmahh seperti yg najibby janji..kikikikikahhhhh...

Anonymous said...

KANTOI ALJUBORI DAN RAPIJI RAMLI
CEK FITNAH PRESIDENT PAS MALAYSIA
PASAL UNDI TAK CAYE TERBURAI KINI
SIAPKAN PANJI MANA LINGKUP DOLU KITA RAI SAMA2

KIKIKIKIKI.. BELI POP KON WAYANG NAK START NIH...

KIKIKIKIKI... PANJI TOLO LABUH VS PANJI TOLO CLAMPING TOPDOG...!!

Anonymous said...

Hang awat lagu ni.. ape kaitan dgn najib n rosmah.. tak yah bt dosa kering...

Anonymous said...

Harga letrik naik : Bersiap untuk pesta kenaikan harga.

Bermula semalam, surcaj elektrik untuk semua pengguna komersial termasuk kedai, ladang, kilang, pejabat dan lain-lain telah naik.

Surcaj ini telah hampir berganda dari 1.35 sen/kWj kepada 2.55 sen/kWj semalam.

Ini bermaksud bil elektrik untuk semua pengguna ini akan naik sehingga 5.3% bermula bulan ini.

Ini adalah kenaikkan kali kedua selepas PH menjadi kerajaan.

Kenaikan pertama ialah pada bulan Julai tahun lepas dengan surcaj 1.35 sen/kWj atau kenaikan bil elektrik sehingga 6% yang telah memberi kesan kepada pengguna domestik dan bukan domestik.

Ini merupakan satu dari dua hadiah dari kerajaan PH semalam.

Semalam juga, cukai SST telah diperluaskan kepada 4 lagi perkhidmatan baru yang sebelum ini tidak perlu membayar.

Sebanyak 5,000 hingga 10,000 lagi perniagaan telah mula mengenakan SST kepada pelanggan mereka sejak pagi semalam.

https://www.theedgemarkets.com/article/businesses-pay-more-icpt-surcharge-marchjune-2019

Najib Razak

ted manoff said...

Dengar boleh perchaya jgn..najibby tgh syok sendiri tuu..kikiki..

Anonymous said...

KHAS UTK TED,

🐖 PROTT PEETT PH 💨

Anonymous said...

Bulan depan Rantau pula menang
Yahooooooo.

Anonymous said...

Bodohnye komen. Patut kalah. Orang lain bertanding org lain diattack.Propa cam ni org dah tak guna dah. Ko dgn atok kena ubah style kempen cam dsn bossku, mobile dan organic. Cara ni dulu bn dah guna lama dah. Kita org ponn dah moved onnn tak guna cara tu lagi. Korang baru nak pungut? Skang sape lambat move on akan tewas sbb rakyat cepat muak dgn satu kaedah yg sama diulang2.

Anonymous said...

KEMALUAN MATDEY MAHATAIK KIAN TERSERLAH......KIHKIHKIH....

....MASIH 'EGO' INI SI TUA RENTA...

Anonymous said...

Ted ada lagi baru dapat dedak ke.

Anonymous said...

FULL HOUSE....'CERAMAH PAKATAN HAPRAK DI GRAND FINAL' ...MAMAK MATDEY MAHATAIK....KATENYE.....HILANG LE DEPOSIT BN.....

KIHKIHKIH....MULUT BACIN.....

MANA NAK SOROK KEMALUAN OIIIIIII........

Anonymous said...

ted manoff ; kau geli ke cemburu...mana2 dsn pergi diikuti anak muda yg memohon maaf padanya, kau pula dosa byk pada dsn...tak reti2 mintaf maaf atas dosa2 memfitnah dan menyebarkan fitnah pada dsn...

Anonymous said...

SURATTerima Kasih Rafizi Kerana Membersihkan Nama PAS!
Terima Kasih Rafizi Kerana Membersihkan Nama PAS!
LETTERS/SURAT
By MT Webmaster On Mar 3, 2019
14.4k
Shares
Share Tweet Share Share





Ahmad Faiz Faiza

I always argued that these Pakatan Harapan people failed comprehension. Diorang tak faham apa yang orang lain tulis, dan mereka sendiri tak faham apa yang mereka sendiri tulis. Mereka juga tak faham apa maksud dokumen-dokumen yang mereka sendiri bongkarkan. Dan lebih memalukan, tak faham akan fitnah yang mereka sendiri reka.

Isu terhangat sekarang ni adalah fitnah pembayaran RM1.4 juta oleh Tok Guru Abdul Hadi Awang kepada Clare Rewcastle Brown untuk menyelesaikan saman Hadi terhadap Clare di London. Kononnya, Tok Guru Hadi bayar Clare. Nak tunjuk Tok Guru Hadi dan PAS bersalah dan sebenarnya terima duit RM90 juta.

Bermula dengan Anwar Ibrahim berkata ada bukti dalam ucapannya dalam kempen di PRK Semenyih, ia disambung pula oleh Clare dengan bukti-bukti dokumen tentang pembayaran tersebut. Malangnya bukti-bukti ini cepat ditolak orang ramai apabila akaun tersebut tidak dapat diakses. Ramai mencuba menderma duit ke dalam nombor akaun yang tertera di dokumen-dokumen terbabit, tetapi gagal. Lebih malang lagi apabila nombor akaun terbabit bukanlah nombor akaun PAS dalam Bank Islam, mahupun nombor akaun peribadi Tok Guru Hadi.

Penolakan ramai orang terhadap kesahihan akaun bank dan dokumen dokumen terbabit, memaksa Rafizi pula untuk tampil memberi bantuan kecemasan.
https://www.facebook.com/ 145165568851292/posts/ 2344953028872524/



Seperti biasa, beliau dengan bangganya memperincikan secara detail bahawa akaun terbabit sebenarnya wujud dan ini adalah kod sekuriti biasa Bank Islam, yang menyebabkan dokumen-dokumen terbabit tidak menampilkan nombor akaun sebenar. Malah beliau menamakan pemilik akaun terbabit, iaitu seorang Rameli Musa.

Tanpa Rafizi sedari sebenarnya, kenyataan beliau telah secara sekaligus membersihkan Tok Guru Hadi dan PAS daripada dakwaan membayar Clare. Siapa Rameli Musa? Adakah dia ahli PAS? Adakah dia sahabat Tok Guru Hadi? Setahu saya, seorang bernama Rameli Musa yang kaya adalah Pengarah KTMB sekarang, yang ramai tahu adalah sahabat baik Anwar dan juga sahabat salah seorang anak Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri. Bukan sahabat baik pemimpin PAS. Adakah dia yang Rafizi maksudkan?

Malah sebenarnya jika kita kaji dokumen-dokumen terbabit, ia sendiri membuktikan bahawa dakwaan ini semua adalah fitnah terancang. Ia adalah satu kerja spin menggunakan dokumen yang ada untuk memfitnah Tok Guru Hadi dan PAS. Hanya jika seseorang kaji secara detail dokumen terbabit, you will realise the spin.






Anonymous said...

SAMBUNGAN.....



Kita ambil statement Letter of Receipt and Undertaking yang mereka paparkan. Di situ ada 3 kondisi untuk duit terbabit dialihkan ke akaun Clare daripada akaun Americk Sidhu. Pertama bahawa kes itu ditarik balik dan/atau tidak diteruskan. Kedua bahawa Perintah Mahkamah terbabit telahpun diterima. Dan ketiga cek terbabit telahpun clear didalam akaun Americk Sidhu.

Tidak ada satu pun didalam kondisi kondisi terbabit menyatakan bahawa duit ini adalah pembayaran oleh Tok Guru Hadi kepada Clare mengikut terma penyelesaian luar mahkamah mereka di Mahkamah London. Yang ada hanyalah kondisi bahawa duit ini dibayar jika kes tersebut ditarik balik dan/atau tidak diteruskan. Hak meneruskan kes adalah hak Clare yang boleh counter-claim jika Tok Guru Hadi menarik balik kes. Tetapi hak menarik balik kes adalah hak Tok Guru Hadi sebagai penyaman. Bermakna pihak yang membayar Clare ini adalah orang yang mahu bukan hanya Clare tak meneruskan kes, tapi juga mahu Hadi drop the case!

Anonymous said...

SAMBUNGAN....



Perkara undang undang selalunya bersifat spesifik. Jelas ini bukan pembayaran oleh Tok Guru Hadi kepada Clare kerana tidak dinyatakan sebegitu. Ini adalah pembayaran satu pihak ketiga, a third party, yang mahu kes ini ditamatkan terus oleh kedua dua pihak. Sebab itu yang membayar letakkan ketiga tiga kondisi terbabit sebagai bukti bahawa kes ini sudah tamat. Jika ini adalah pembayaran oleh Tok Guru Hadi kepada Clare, kondisi di dalam Letter of Receipt adalah terma perjanjian mereka dalam penyelesaian luar mahkamah yang mesti menyatakan Tok Guru Hadi bersetuju membuat pembayaran tersebut. Sebab tu saya selalu katakan orang PH ni ramai gagal comprehension, yakni gagal memahami ayat atau perkara sebenar yang nak disampaikan dalam satu satu tulisan, lisan atau dokumen.



Ya, terma perjanjian itu adalah sulit. Tetapi Letter of Receipt ini juga sulit dan ada dinyatakan dengan jelas didalam dokumen tersebut yang dipaparkan oleh Clare sendiri. Jadi soal nanti langgar perjanjian sulit mereka tak timbul.

Dan ini terbukti apabila dilaporkan yang Clare sendiri berkata supaya kes ini diselesaikan diluar mahkamah.
https://www.malaysia-today. net/2019/02/05/clare-yang- minta-supaya-kes-tidak- dipanjangkan-dan-selesai-di- luar-mahkamah/

Now, jika ini adalah pembayaran kepada Clare oleh pihak ketiga, persoalannya tentulah kenapa? Tetapi ini telah pun dinyatakan oleh beberapa orang termasuk Raja Petra dahulu. Malah diulangi lagi sekali oleh RPK hari ini.

https://www.malaysia-today. net/2019/03/01/the-rm1-4- million-payment-to-clare-is- to-prevent-najib-from-leaving- malaysia/

Ceritanya Mahathir mahukan kes ini ditamatkan serta merta kerana saksi utama Tok Guru Hadi di dalam kes tersebut adalah Najib Tun Razak. Najib tidak dibenarkan ke luar negara. Tetapi jika dipanggil mahkamah di London, ada kemungkinan Malaysia terpaksa akur dan membenarkannya. Mahathir takut jika Najib ke luar negara, dia tidak akan balik ke Malaysia lagi.

Jika kita ambil cerita RPK ini, kaitan dengan apa yang dinyatakan Rafizi semakin jelas. Kaitan Rameli Musa, tuan punya akaun pun jelas. Ini sebenarnya adalah duit yang Mahathir atau orang Mahathir bayar Clare, untuk meminta penyelesaian luar mahkamah di dalam kes Hadi menyamannya di London. Ini bukan dokumen Tok Guru Hadi bayar Clare. Ini adalah dokumen orang Mahathir bayar Clare!



Soalnya sekarang pula, kenapa Anwar, Clare dan Rafizi begitu bodoh memaparkan dokumen ini? Kenapa Rafizi sendiri menamakan pemilik akaun? Adakah sebenarnya isu ini ditimbulkan bukan sahaja untuk memfitnah memburukkan Tok Guru Hadi dan PAS, tetapi juga sebagai amaran kepada Mahathir jika beliau tidak mau menyerahkan jawatan PM kepada Anwar?

Wallahualam. Terlampau banyak fitnah, pembohongan dan tikam belakang di dalam PH ni. Entah apa pula lepas ni. Mungkin gambar Rameli Musa bersembahyang di Masjid Rusila di belakang Tok Guru Hadi, untuk tunjukkan kononnya dia sahabat karib Tok Guru Hadi. Mungkin dokumen ajaib daripada bank lagi, berbentuk satu cek berjumlah rm 90 juta.

Yang pasti, rakyat dah bosan dengan mainan politik sebegini. Terutamanya dimana yang dituduh mesti buktikan dirinya tak bersalah. Walhal ikut undang undang dan Islam, yang menuduh patut buktikan tuduhan mereka. Dan kebosanan rakyat ini akan terserlah apabila PH kalah di Semenyih, insyaallah, dan juga pada PRU15 yang akan datang, insyaallah.

Apa apahal, terima kasih Rafizi kerana tanpa sedar telah membersihkan nama Tok Guru Hadi dan PAS. Sesungguhnya kita merancang, mereka merancang, tetapi Allah adalah sebaik baik perancang. Alhamdulillah.

Anonymous said...

PH dah tak lama dah

Rakyat dah tak percaya kepada PH

Hari2 menipu

Rakyat tak bodoh
Hutang kerajaan BN dulu tak byk mana pun...
Hari2 menipu kata hutang 1 trillion....guna alasan tak boleh tolong rakyat sbb nak byr hutang 1 trillion. Bodoh punya kerajaan

PH yg bododh mansuh GST...tahun ni dah hilang 50 billion. Kalau SST mungkin dapat kutip 20 billion.

Dah kurang 30 billion...
sebab tu byk bantuan tak dpt nak diberi...
Bukan sebab hutang!!!

Sekarang jual aset kerajaan dan rompak petronas 30 billion utk cover....bodoh punya kerajaan PH

Anonymous said...

Sorok dlm tong taik.

Anonymous said...

KATA KATA LAMA MADEY PH SEBELUM PRU: JGN TAKUT UNDI PH KERAJAAN TAK KAN TAHU.

KPD SEMUA PENJAWAT AWAM KERAJAAN: JGN TAKUT UNDI UMNO BN, KERAJAAN TAK KAN TAHU.

Anonymous said...

Undang undang negara je boleh diputar dlm mahkamah, inikan hanya sekeping kertas/kata kata hakim yg boleh diputar kerana mereka tau ramai tdk memahami bahasa mahkamah.

Hanya hukum Allah tdk boleh diputar belit. Selagi hukum buatan manusia, ia boleh dicelah oleh manusia juga.

Anonymous said...

Dr semua arah umno bn diserang dgn fitnah. Masih ingat mh370. Kita tdk akan pernah lupa kes ini.

Mh370 pun dijdkan isu. Umno bn dituduh mcm mcm. Lihat dlm youtube. Lihat kata kata mereka. Konon boleh selesaikan dgn mudah seperti utk menyelamatkan negara. Tuduh mcm mcm konspirasi.

Sekarang dah hampir sethn ph perintah. Pernah korang dgr pemimpin ph dpt selesai isu ni mcm mereka bercakap sebelum pru.

Anonymous said...

Terkini kerajaan bersedia terima cadangan utk mencari mh370. Mana idea haprak dulu. Dah campak ke jamban ke.
Baik menteri jumpa ted mongok yg penuh idea sebelum pru.
Kita berguling dulu kah kah kah sambil menunggu.

Anonymous said...

mamak matdey MAHATAIK....telah kemaluan..............

Anonymous said...

Nak fitnah pas, ph termkn diri sendiri terbelit leher sendiri. Tukar taktik, pemimpin pkr suruh umno berhati hati dgn pas. Ko mau habaq apa?

Anonymous said...

Bangang punya pkr. Korang tu yg wajib berhati hati dgn D4P. Modal bingai. Cukup cukuplah perbodohkan diri tu.

Nak suruh org percaya d4p seperti kau org percaya d4p, tak ubah mcm nuor menampil sekeping kertas hitam menuduh pas byr ke betina clare.

Anonymous said...

UMNO DAN PAS BERSATU SEBAGAI PERPADUAN UMMAH SEBAGAI HAMBA ALLAH DIANGGAP RASIS.

BANGSA CINA SOLID SOKONG UNDI DAP DIKATA HAK MEREKA BKN RASIS.

UMMAT ISLAM BERSATU BERSAMA ADALAH PERINTAH ALLAH. JUGA AJARAN/ARAHAN DR NABI MUHAMMAD SAW.

Anonymous said...

Panji tolo labuh vs panji tolo clamping topdog....dua2 K.O.

ted manoff said...

Pigidahhhhh..dh klh pru baru sibuk psl perpaduan..selama nii xde perpaduan kerr..jadah punya macaii..


Apa yg peliknya?..yg nii lagii pelik..

Ph nk selamatkn negara..

Bn nk selamatkn najibby..

Pas nk selamatkn umno..

Macai nk selamatkn sapa?..


PrOoTt...arghhhh lega baq hang..

Anonymous said...

Porahhhhhhh rba d4p...

Mujahid kutuk ke calun bunga?
Calun ph tenggelam dan malap bintangnya.
Kah kah kah.
Dah kalah kutuk. Masa kempen inilah calun penyelamat negara.
Kah kah kah.
Selamat teloq sendiri ke?

Haramjadah punya ted bingai. Apa punya kejadah rba bangang mcm lu sampai madey left group pimpinan ph. Telinga bernanah ke.
Kaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

PENYELAMAT NEGARA?
KE PENYELAMAT SKANDAL TEROWONG?
MANA TOKONG GONE END?
TARAK BUNYI KA SKANDAL TEROWONG?
SIJIL PALSU AKAUNTAN BERTAULIAH BILA MAU SAMAN?
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

menteri nak buat kete terbang. Pantau ladang. Bawak ted sekali. Tonggeng atas kete terbang, cirit buat baja. Dr membazir ada juga jasa ted cirit.
Kah kah kah.

Anonymous said...

Perhatian perhatian...
Anak anak felda yg undi ph harap balik kg segera. Tenaga anda diperlukan. Menteri parti kesayangan anda kokok suruh tanam buluh.
Kikikiki

Anonymous said...

Dulu suruh penoreh getah menoreh masa hjn. Ni tanam buluh pulak. Anak peneroka yg duk di bdr ingat idup makin senang. Makin gilo.
Hahhahhahhah.

Apa dah jd dgn duta/kelab kepala sawit?

Anonymous said...

Ada org check harta tokong gone/sprm yg diisytihar. Aset 1.35 jt. Boleh percayake? Rumah takde kolam je harga 2.8 jt. Apsal turun? Adakah itu sahaja asetnya?
Adakah salah titik perpuluhan?
Adakah susut nilai kerana bkn akauntan bertauliah?
Adakah nilai semakin jatuh kerana takde kolam lagi?
Nilai jatuh mungkin fengshui sial?

Kita mengambil/mengikut nasihat ph semasa jd pembangkang. Selalu berteriak RAKYAT BERHAK TAHU. Barisan kabinet dibyr dgn duit rakyat. Duit cukai duit rakyat.

Anonymous said...

PI CEPAT BUKAK PORTAL ISYTIHAR HARTA SPRM. KATANYA BYK BERUBAH? SAPER RAJIN TENGOK SATU SATU.

DULU ADA YG KATA MULA MULA MENTERI TITIK ISYTIHAR LAIN KINI JD 1.35 JT? ORG KATA BYK BERUBAH TU? HAHAHA

LIHAT PENDAPATAN BULANAN MUKRIZ?

BARISAN KABINET PH PENYELAMAT NEGARA?

Anonymous said...

BERITA TERGEMPAR:
CYBERTROOPERS PH KECEWA KERAJAAN BUAT MEREKA MCM SAMPAH.

KAH KAH KAH

Srikandi malaya: ph kalah di semenyih, cytro disalahkan??? Kami dah mati mampus bla bla bla......kami jugak yg salah?

Kuakuakuaaaaaaaaa.... mampusssss erkkkk baguspun muahhhhhhhaaaaaaaaa
Patutla ted sasauuuuuu kepala kena hempuk kuakuakuaaaaaaaaaa

Anonymous said...

Jap lagi adala yg pujuk bagi balik habuan. Umum kena godam cam menteri. Taktik lapuk perbodoh rakyat. Bernapas ted sawan babi kikikiki.

ted manoff said...

Itu namanya perjuangan iklas..bkn mcm najibby habis duit rakyat byr cyberterompah dia..last2 klh juga..kikiki..bila klh tutup blog psal duit peruntukkn dh xde..kahkahhhhhhhh..

Anonymous said...

Perjuangan ikhlas? KAH KAH KAH

Perjuangan dgn fitnah? Hoiiii bangsat perjuangan manifesto penipu? Kalau ikhlas pi melalak kat pemimpin haprak penipu sijil, tunai janji kat rakyat. Bukan buat fitnah baru?

Anonymous said...

Perjuangan ikhlas?
Lu tunggu apa lagi. Cytro sampah ph pi cepat menjerit kat pemimpin lu bukak semula kes pembunuhan yg lu tuduh najib bunuh.

Anonymous said...

Perjuangan ikhlas?
Cytro sampah ph menjerit mcm anjing kurap, perkhidmatan ikhlas anda diperlukan utk mendesak semua kes rasuah dibukak bkn digugur.

Cytro ph mengaku cytro sampah. Jika anda tak menjerit kat pemimpin ph bermakna lu cytro berjuang utk pemimpin ph bkn rakyat. Lu memang cytro sampah.
Lalalalala sendiri ngaku cytro sampah.

Anonymous said...

Perjuangan ikhlas?
Tunggu apa lagi ted mongok. Pi berguling mcm anjing kurap bukak kes skandal terowong. Yg beri duit pun dah mengaku. Sprm dah siasat.

Anonymous said...

IKHLAS BERJUANG PENJAWAT AWAM DIBERHENTI KERJA.

Anonymous said...

IKHLAS BERJUANG BSH DIKURANG. ORG YG DPT PUN KURANG. NASIB BAIK PRK SEMENYIH DPT LA RM100 JE ORG BUJANG. KALAU TAK YG BUJANG OKU PUN TAK DPT. IKHLAS BERJUANG KEPALA HOTAK LU.
YG TUA MERABAN NAK CARI 5 SIJIL. YG PENIPU SIJIL GAJI PULUH RIBU.
LU BODOWWWWWW

Anonymous said...

Ikhlas berjuang?
Penoreh peneroka nelayan petani semakin susah. Rakyat terbeban hidup.
Ikhlas taik cirit lu.

ted manoff said...

Aku rasa xde slh pun klau ph byr cyberarmy..rezeki dikongsi bersama..dulu giliran korang sekarang kami pula merasa..penuh dh poket nii..xtau nk beli apa..😝😜

Anonymous said...

NUAR AL JUBURI BAKAL PIEM KE 8 TAK LAMO LAI.....KIHKIKIHKIHKIH....

Anonymous said...

Kepala hotak lu. Kah kah kah Akhirnya lu mengaku sendiri dibyr. Cytro rba d4p mengaku dibyr. Kata berjuang ikhlas. Tak dibyr. Majikan lu tak mengaku byr cytro tapi lu mengaku dibyr. Majikan lu kata mana ada cybertrooper. Cytro bangku hadap 100 hp. Org kalau duit poket prnuh tak kerja sasau. Sawan babi menyondol nak pertahan lawak bodoh hari hari pemegang sijil palsu. Patut majikan lu kata lu cytro sampah.

Anonymous said...

Otak ted belum berkembang. Bykkan lagi minum minyak sawit biar otak berkembang. Nilah waktu lo ikut kata kok. Mandi bunga perah asam limau dlm sawit. Jirus kepala lo biar cepat berkembang. Kalau bengap nanti lo dipanggil cytro sampah.

Anonymous said...

ted byk sgt mkn duit haram jd darah daging bg mkn anak bini pun dgn duit haram jgn dpt anak pun anak haram...keturunan anak haram agaknya..hehe

Jalil backer said...

Apa masalah kau ni? Dulu najib byr aku mahal2 tk pula kamu persoal?? Biarlah ph nk byr,mereka kerajaan sekarang!klau ada rejeki umno perintah kita pun buat cara sama juga.

Anonymous said...

Ted ngok cytro sampah dah jd jalil backer.
Dr sampah ia dtg, kembali jd sampah.

Anonymous said...

Ted rba d4p masih bebal nak paham. Belum cukup sedut minyak sawit bagi otak berkembang. Bosslu tak mengaku ada cytro berbyr tapi lu mengaku. Mana ada tipu. Rba d4p lain tak mengaku dibyr konon ikhlas berjuang, lu mengaku jd cytro sampah.
Tu yg tukaq nama dah termalu. Cammanalah nak tutup kemaluan teramat besaq.

Anonymous said...

Apa beza pendusta dgn ngakal.

Berjanji dlm manifesto dlm kempen nak dpt undi rakyat tapi tdk tunaikan itu pendusta. Hari ni kita menang esok pung pang pung pang tu namanya pendusta. Kalau kita menang bla bla bla tu namanya pendusta. Dlm islam ada istilah munafik.

Mlm ni saya akan bagi bukti pas byr betina putih. Mlm mlm muncul kertas hitam. Tu ngakal kikikiki. Bukti ada tapi dah gelap nak ngakal rakyat yg lebih tinggi pendidikan dr dia. Ada yg percaya sila ukur tahap kebodohan akalnya. Kehkehkeh.

Bukti ada? Ada sekeping kertas. Bukti apa? Dah golap terlebih ink. Kes najib tarak ink. Kahkahkah. Ngakal tahap dewa.

Khairulryezal osman said...

Ini contoh macai pemakan tahi khinzir.bukti dpn mata buat tk nampak.elok kau mampos lagi baik.pork u

Anonymous said...

Bangsat lu celaka rba cino d4p.. lu yg mampossss dulu mkn taik babi... heeeiii bangsat babi lu... berapa aset/harta/duit yg masih ada berbanding aset beratus bilion yg ditinggal najib... berapa byk yg dah dijual.. bangsat lu berjuang utk menjual aset negara.

Anonymous said...

Pemakan taik babi dah muncul. Hilang timbul cirit taik babi.. hilang timbul pemakan taik babi. Bertukar tukar watak apek rul ngan ted ngok. Apek rul mkn taik babi apek ted ngok cirit taik babi. Kah kah kah. Yg mengaku tony pua ngakal kat rakyat tu apek ted ngok. Kembarnya dr simpang babi sawan pulak. cytro sampah keluarnya taik.
Kaaaaaaahhhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

Bukti dpn mata?
Betul lah tu bukti dpn mata sekeping kertas hitam. Bukti kedua dr mulut lapiji. Bukti ketiga dr org lain yg mengesahkan cek tu dr saper? Dari saperrrrrrr? Rameli tu saperrrrrr? Teman bisnes saper? Rakan perniagaan saper? Teman baik saper?
Bingai lo ah rul. Lebih baik lo mamposssss. Bukti dpn mata pun bangang. Tak guna otak lebih baik mamposss.
Lalalalalala

Kecoh buat citer sebelum prk semenyih. Abis prk apsal lo tak berguling guling mcm dugong atau mcm babi menyondol suruh nuor bukak bukti dpn mata. Apsal sudah senyap. Kata ikhlas berjuang.
Babi lo bukti dpn mata tak lagi melalak mcm anjing kurap dlm bersih.

Anonymous said...

SETELAH 14 THN KHAZANAH RUGI.

WOOOOOIIIIII KHAZANAH RUGI.
HOOOOOIIIIII KHAZANAH RUGI.

KHAZANAH RUGI DIBAWAH PENYELAMAT NEGARA.

BELUM LAGI TOLAK HARTA YG DIJUAL/LELONG.

PENYELAMAT NEGARA?
KAH KAH KAH

PENJAWAT AWAM BERSEDIA UTK DIBERHENTIKAN?
PEKERJA GLC PULAK TUNGGU GILIRAN?
PENYELAMAT NEGARA MEMBUKA KEKOSONGAN SEJOTA KERJA ATAU MEMBERHENTI SEJOTA PEKERJA?
HAH HAH HAH HAH
BODOWWWWWWW BODOWWWWWWW BODOWWWWW

Anonymous said...

Dah ada bukti dpn mata, tunggu apa lagi pi la report polis. Bawak la kertas hitam tu weeiii. Apa punya citer. Kalau rafizi nuor tak mau buat lapuran, ni la waktu ah ted ah rul buat lapuran polis, tunjukkan hang apek berdua berjuang utk rakyat. Bkn setakat menjerit kat jln mcm anjing kurap tersepit melolong lolong kikikiki.

Anonymous said...

Menang di semenyih bakal kalah di rantau.. Hanya 53% pengundi melayu? Nampaknya umno terpaksa jilat ludah selepas main isu kaum. Nasib tok mat timbalan presiden umno terletak di tangan pengundi cina dan india..kahkahkah

Anonymous said...

Ko bnyk mkn taek cina kafir dn india sebab tu ko bodoh dan hancing tak tau apa2, kahkahkah. Nasib seseorang bukan terletak ditangan sesiapa tapi terletak ditangan Tuhan Yg Maha Esa.

Anonymous said...

9.17....AIMAN TAK KISAH.......HIKHIKHIK!!!

Jalil backer said...

Khazanah Zaman Pakatan Harapan


Umum kita tahu Khazanah telah dirompak
dan akaun Khazanah sebelum ini adalah “creative accounting” semata-mata menunjukkan keuntungan tapi sebenarnya rugi disorok dan aset Khazanah antaranya digunakan untuk membayar hutang 1MDB.

Rugi sebelum cukai 2018 - RM 6.3 billion.
Berbanding keuntungan sebelum cukai 2017 - RM 2.9 billion

Kemerosotan RM 7.3 billion pada 2018 berbanding RM 2.3 billion pada 2017.

Bila CEO baru Dato Shahril Ridza ambil alih tahun lepas, pelbagai usaha “turn around” dilakukan. Antara usaha pembersihan Khazanah dari aset yang merugikan serta pengasingan dana pelaburan Khazanah kepada 2 kategori:

1. Pelaburan Strategik
2. Pelaburan Komersial

Ini adalah hasil dari penentuan hala tuju baru Khazanah oleh Lembaga Pengarah baru diketuai YAB PM Tun Dr Mahathir dan YB Menteri Ekonomi Dato’ Seri Azmin Ali demi menstruktur kembali Khazanah bagi mengurangkan nilai defisit akaun kerajaan dan mengurangkan hutang negara.

Semua kerana kejatuhan nilai saham dan dividen syarikat-syarikat pelaburan dan aset Khazanah serta kemerosotan nilai aset dari nilai buku semasa dan kunci kira-kira 2018.

Kemerosotan tertinggi adalah dari Malaysia Airlines Berhad (MAB) yang masih dalam proses pemulihan.

Khazanah perlukan masa untuk pulih kembali kepada keuntungan pada tahun kewangan 2019.

Sama dengan GLC dgn GLIC lain. Apalagi GOC dibawah MOF. Keputusan pemulihan ekonomi harus dibuat dengan betul dan pada masa yang sama ia tak merugikan negara dan rakyat dalam masa panjang secara tak organik seperti di buat kerajaan BN dulu melalui pemberian bantuan kepada rakyat melalui kerajaan berhutang yang tak mampu dibayar kembali.

Ia melahirkan rakyat bercandukan agama dan BR1M serta malas lalu berfikiran longkang untuk masih mengundi penyamun dan penjahanam negara. Bila negara dah kita pulihkan, harapnya rakyat pun pulih dari sindrom pemikiran biar penyamun hancurkan negara asal “orang kita” yang perintah.

Skali lagi, syabas pentadbiran PH, teruskan prestasi terbaik dan biar hasil penat lelah kita menangi hati rakyat selepas ini.

Boleh download Khazanah Annual Review 2019 dari sini: http://www.khazanah.com.my/getmedia/0545f81b-0179-426b-a1b0-92bdb52c8f3e/Khazanah-Annual-Review-2019-Presentation-Deck-5-Mar-2019_1.aspx

https://www.theedgemarkets.com/article/khazanah-eyes-return-profitability-2019-restructuring-continues

https://www.theedgemarkets.com/article/khazanah-restructures-fund-two-groups-posts-weak-2018-results

Anonymous said...

10.19....AIMAN TAK KISAH.......HIKHIKHIK!!!

Anonymous said...

KHAZANAH LUBUK KARTEL PH JUAL ASET NEGARA


Oleh ANINA SAADUDIN

Laporan terkini yang terpampang di dada-dada akhbar memaparkan berita sedih tentang KHAZANAH yang mengalami kerugian sebanyak RM6 bilion pada tahun 2018 di bawah kartel Pakatan Harapan (PH).

Tidak berapa lama selepas mengambil alih Putrajaya, kesemua Ahli Lembaga Pengarah KHAZANAH dihalau keluar seorang demi seorang dan tempat mereka digantikan oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad sendiri bersama Tun Daim Zainudin, Azmin Ali, wakil Robert Kuok dan beberapa orang lagi yang menjadi kroni.

Ini fakta! Beritanya tersebar di dada-dada akhbar malah saya turut membuat beberapa postings berkaitan perkara ini. Namun rakyat hanya berdiam diri. Apalah yang mampu dilakukan apabila kuasa sudah diserahkan kepada kartel pencuri di bawah PH.

Jika dahulu Tun Mahathir menggelar Dato Seri Najib Razak sebagai pencuri, perompak, penyamun, beritahu saya kenapa hari ini saya tidak boleh menggelar Tun Mahathir dengan gelaran yang sama, pencuri dengan segala bukti yang terpampang di depan mata rakyat?

Lihat apa yang terjadi.

Saya tahu dari awal lagi bahawa tujuan sebenar Tun Mahathir dan kroni-kroninya masuk ke KHAZANAH adalah tidak lain dan tidak bukan, tujuannya adalah untuk mencuri dan penyamun.

Ini faktanya!

Prestasi Khazanah Nasional
(Selepas cukai)

2013 – UNTUNG RM 3.1 billion
2014 – UNTUNG RM 3 b
2015 – UNTUNG RM 1.0 b
2016 – UNTUNG RM 1.4 b
2017 – UNTUNG RM 2.9 b
TERKINI – 2018 – RUGI RM 6 billion (sebelum cukai)

Kenapa KHAZANAH rugi RM6 bilion dalam sekelip mata di bawah kartel pencuri ini?

Bagaimana rakyat mahu harungi sepenggal bersama PH sedangkan belum sampai setahun pun, begini akibat yang terhasil dari undi rakyat pada PRU-14 yang lalu?

Rindukan Tun Mahathir?

Maaf saya perlu ulang sebut perkara ini supaya anda tidak mudah lupa bagaimana anda ditipu dengan seraut wajah yang kononnya akan menyelamatkan Malaysia dari pencuri.

Anonymous said...

SAMBUNGAN...


Siapa pencuri sebenarnya?

Kenapa rakyat beri undi kepada Tun Mahathir?

Kenapa rakyat mudah termakan fitnah oleh seorang bekas Perdana Menteri yang berusia 93 tahun?

Adakah wajar rakyat mempercayainya atau merinduinya hanya semata-mata kerana dia yang membina KLCC?

Ya terima kasih kerana Tun Mahathir kumpul kekayaan keluarga dan kroni dari projek pembinaan KLCC untuk kita semua berbangga setiap kali melihat bangunan tinggi mencakar langit itu.

Tetapi apakah perlu rakyat menyerahkan negara ini kepada Tun Mahathir semata-mata kerana halwa mata mampu melihat KLCC setiap hari?

Kini tersebar maklumat terbaharu. Ada lagi aset KHAZANAH milik negara yang akan dijual.

Legoland Malaysia yang terletak di Johor, milik KHAZANAH dan diuruskan oleh Merlin Entertainments Plc. bakal dijarah dengan lahapnya oleh kartel di dalam KHAZANAH ini.

Legoland Malaysia adalah Lego-theme park pertama di Asia, meliputi kawasan melebihi keluasan 50 padang bola yang memuatkan lebih 15,000 model Lego yang dihasilkan dari lebih model yang dibina daripada 60 juta bata Lego.

Nilai taman tema ini dianggarkan mencecah RM1 bilion (US$245 juta) dan akan dijual dengan justifikasi ianya bukan aset utama KHAZANAH. Penjualan ini bakal dihalalkan dengan fitnah kononnya kerana Najib Razak mencuri lagi!

Kenapa kerajaan PH di bawah Tun Mahathir yang diuar-uarkan gah seantero alam sebagai manusia yang kononnya bijak laksana HANYA mampu menjual segala aset negara untuk mempertahankan pemerintahannya?

Dahulu ketika menjadi Perdana Menteri ke -4, Tun Mahathir jual semua agensi kerajaan termasuk LLN, Telekom, Pejabat Pos, Lapangan Terbang dan Padi Beras Negara atas dasar penswastaan.

Sebut apa sahaja syarikat milik negara ketika itu, semuanya habis dijual! Nasibnya agak baik kerana ketika itu tiada media sosial dan rakyat tidak mendapat maklumat tepat dan terperinci kerana semua media arus perdana dikawal oleh kerajaan.

Kini apabila menjadi Perdana Menteri ke-7, Tun Mahathir buat cara lamanya lagi ("Do it my way") dengan menjual satu persatu aset negara.

Mungkin Allah mengangkat Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri sekali lagi dengan mengalahkan Perdana Menteri ke-6 yang hakikatnya merupakan Perdana Menteri Malaysia terbaik sejak merdeka HANYA semata-mata untuk membuka hijab yang tertutup tentang segala dosa Tun Mahathir terhadap rakyat Malaysia.

Rakyat ditipu dan Allah mentakdirkan mereka mempercayai segala fitnah, pembohongan dan tohmahan sebelum PRU-14 semata-mata untuk menyedarkan rakyat Malaysia, buat pertama kali dan hingga kiamat, JANGAN KHIANATI BANGSA SENDIRI LAGI!

Manusia berbuat silap. Betulkan kesilapan anda di PRU-15 nanti. Tebus dosa yang tidak disengajakan itu. Allah maha pengampun.

Sementara itu terjadi, berdoalah semoga masih ada aset dan kekayaan negara sebagai bekalan untuk kita meneruskan hidup selepas PRU-15.

Jangan sampai semuanya hancur dan hilang dari tangan rakyat.

Anonymous said...

Masa pegang negeri bolehlah ph cakap bsr. Berlagak penyelamat negara. Berlagak teror sgt mentadbir negara.Yg lain lempar semua ke pusat. Tutup kelemahan ph dgn menuding jari semua tanggungjawab pusat umno bn. Dah jd kerajaan, rakyat nilai sendiri bukti dpn mata, teror sgt atau bangang perintah negara. Belum cukup sethn kerja ph jual aset negara, hutang bertambah, khazanah rugi. Rakyat pun dah ngerti sgt makna negara tergadai yg sentiasa dilaung ph. Kahkahkah.
Masin mulut ph negara tergadai.

Anonymous said...

La ni ph pegang semua kementerian. Kewangan negara disalur ke semua kementerian bkn setakat byr bonus 2 bln ka 3 bln ka, bangga berdegor degor yg lain campak ke pusat.

Anonymous said...

PAKATAN HAPRAK!!!

Anonymous said...

Ingatkan ph dah jd kerajaan, selangor dpt 4bln bonus kikikiki. Bsh je tak mampu nak bagi mcm bn rm2rb. Diskaun 50% jd seribu. Bujang dpt rm100 tu pun didesak anak muda. Nasib ada prk. Teror lagi bn berjuta juta rakyat dpt br1m. Ni setakat dpt bonus lebih sikit je dr negeri dah cakap besor. Haaa tunggu ph nak kurang 400 ribu lagi penjawat awam. Ni baru betul bermimpi hidup senang. Menteri dah suruh bermimpi laa nak hapus tol. Hahahaha

Anonymous said...

Sebelum pru, merekalah penyelamat negara. Menjerit di bersih di jln. Merosak harta awam. Berguling di jln. Dlm alam maya. Semua aksi ada. Hebat konon berjuang dgn ikhlas. Byk perkara dilaung laung tapi ada beberapa yg selalu di putar putar sehingga org percaya atau menimbulkan kebencian ke umno bn.

Anonymous said...

GST. Sentiasa dijdkan isu. Beban hidup rakyat. Brg mahal. Menzalimi rakyat. Rakyat tak cukup mkn. Mcm sebelum ini tdk pernah ada cukai.

Bila sst dilaksana yg dikata ph dlm dewan rakyat AKAN MENURUNKAN HARGA BRG tapi berlaku sebaliknya, brg semakin mahal lagi mahal dr gst.

Memanglah bodoh tentu naik, gst hanya 6% tapi sst 10% + 6% dah tentu harga lebih mahal.

Yg dipertikai mana dia pejuang pejuang ph yg dikata berjuang dgn ikhlas utk rakyat. Jika beban hidup rakyat semakin teruk berbanding dulu, mengapa lu semua tdk berguling lagi berjuang desak kerajaan ph turun harga. Ikhlas haramjadah lu?

Anonymous said...

KATA IKHLAS BERJUANG?
MANA PI PEJUANG PEJUANG PH UTK MENDESAK PH TUNAI JANJI KEMPEN DAN MANIFESTO?
APSAL TAK MENJERIT LAGI, ANGKAT BANNER HONKKKKKK KUAT KUAT, ANJUR BERSIH BERSIRI SIRI. KATA IKHLAS BERJUANG. MUNAFIK?

DULU TAK HENTI HENTI NGOMONG KAMI TAK DPT APA APA KAMI IKHLAS BERJUANG UTK RAKYAT.
CIBAIIIIIIIIII LU.

Anonymous said...

PEJUANG PH HARI INI KITA MENANG ESOK.......................BODOWWWW

PEJUANG PH HARI INI KITA MENANG ESOK.......................BANGANG

PEJUANG PH KITA TAWAN PUTRAJAYA ESOK......................BENGAP

PEJUANG ATAU PEJUWANG?

Anonymous said...

Dengan pengumuman UMNO berkahwin dengan PAS secara radminya Perak dan Kedah sudah dikuasai oleh parti pembangkang..
Naka semua tanah 999tahun pada kaum Cina akan ditarikbalik.. lesen dan peniaga haram kaum Cina akan digempur dan di robohkan berdasarkan pada Rules Of Law...Lesen dan kawasan peniaga orang Melayu selain dari ksum Cina akan diperbanyakkan juga berdasarkan pafa Rules Of Law... Adun DAP PKR PAN yang berada dalam negeri Perak Kedah akan dikenakan tindakan sekiranya prinsip Rules Of Law tidak dipatuhi srpanjang kerajaan PH mrmerintah...Bekas Menteri Besar Kedah dan Perak juga akan disiasat berdasarkan pada 'Prinsip Rule Of Law' sekiranya sepanjang pentafbiran kerajaan PH mrmbuat kesalahan. Jangan bagi.muka pada boboi dan kutty PM haprak Malaysia.. prinsip 'Rules Of Law' di Kedah Perak perlu dilaksanakan bila gabungan UMNO PAS mrnguasai Perak dan Kedah...insyallah N9 menyusul sedikit masa lagi bila gabungan UMNO PAS dimateri nanti.

Anonymous said...

FITNAH DIMAINKAN?

HOOOOIIIII MANA JHO LO MANA MANA
APSAL SONYAP. MAU TAK SONYAP KES KAT LUAR NEGARA MENGATAKAN NAJIB TAK TERLIBAT. DOJ KATA APA? HARTA YG DISITA TAK SAH DAN PERLU DIKEMBALIKAN KA? KES SAMAN KAT DOJ APA CITER? SONYAP SONYAP TARIK BALIK KA? HAHAHAHAHAHAHA

DAH TU KAPAL LAYAR? BERLAYAR DGN DUIT RAKYAT MELAYANG KA?

PERCAYA SGT, DUIT BR1M KAU ORG PUN MELAYANG. PATUT DPT 2RIBU DPT SERIBU. PH PERINTAH HIDUP SENANG.
KENCINGGGGGGGG

Anonymous said...

Saper bunuh altantuya dll. Fitnah najib rosmah terlibat bunuh? Berthn thn di dendang. Konon utk menyelamat negara engkau org pun undi ph. Nak tangkap najib jd pembunuh. Ph menang kes bunuh mcm tu juga. Sirulllllll apa citer? Sebelum najib rosmah didakwa dituduh membunuh, polis mengesahkan najib rosmah tiada kaitan dgn semua kes pembunuhan. Melopong pengundi yg percaya fitnah tapi dia dah kena buang kerja. Ingat hidup makin senang. Yg senang pemimpin. Allah bagi akal suruh pikiaq bkn percaya pitnah.

Sirullllllllll bila mau balik?
Pendrive mana mana mana?

Anonymous said...

PH PERINTAH HIDUP SENANG. PH PERINTAH ADA LEBIHAN DUIT. PH PERINTAH HARGA BRG AKAN TURUNNNN AKAN TURUNNNN AKAN TURUNNNNN
KAH KAH KAH

Amacam cai dah senang idup. Sst makin murah yaa hmmmmmmm sonang idup cai. Sst tdk zalim kata cai. Sst tdk membeban hidup kata cai. Hari hari mkn luar, harga mkn murah kikiki. Dulu belum beranak dah sethn beranak laa. Jgn risau susu bayi pampers murah berdentum dentum.
Asal takde gst dlm resit kata cai. Dlm twitter siap ada gambar tunjuk jari. Sekarang org tunjuk jari tu dah masuk gua. Beranak dlm gua kot.
HAHHHHHHHHHHHHH

Anonymous said...

Menteri kata gaji rm1100 tak sesuai utk beberapa sektor. Ada yg tinggi kehkehkeh. Janji rm1500, ni betul betul bodoh.

Pemimpin ph bersijil palsu amat sesuai gaji berpuluh ribu. Amat sesuai buat bangang setiap hari. Saper angkat depa semua?
KAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH

Anonymous said...

Caiiii ph tak tanya ke kat menteri hang, warga asing dah antaq balik ka belum? Dulu ribut. Dgr citer nak bawak byk masuk org nepal?
Wowwww org bangla jd isu mcm mcm? Tuduh mcm mcm? Org nepal jd halal semua tarak isu ka? Org bangla org muslim penuh isu, tanya jer? Org nepal majoriti hindu budhha tarak isu ka? Tanya je sbb dulu warga asing dijdkan isu.

Anonymous said...

Aku bila tengok muka sadik ni terus teringat selfie lamanya sebelum pru. Selfie dia pi keluar mlm jumpa peniaga jual air kat muor, bawakla sekeping kertas catat la masalah beban hidup peniaga tu. Aku pun tak tau peniaga tu org ph ka atau teman dia. Peniaga tu bagi tau masalah brg mahal hidup makin susah. Apa lagi dijawab pronya seolah inilah pemimpin penyelamat negara. Yg diperlukan negara hihihi. Jgn padam posting lama dah la.

La ni sadik dah jd menteri. Apa citer peniaga tu?
Hidup dah tak terbeban lagike di zmn ph?
Brg yg dia beli utk berniaga semakin murah ke?
Yg sadik catat tu apanya? Dah selesai ke masalahnya? Dah dekat sethn ni?
Saya sebagai rakyat nak tau?

Nak ingat kembali kata kata ph MENTERI DIBYR DGN DUIT RAKYAT DUIT CUKAI RAKYAT.

Anonymous said...

Yg aku nampak pemain skn negara terpaksa menjual air utk menampung hidup di zmn ph. Apa kisah ni?

Anonymous said...

Lawak bangang yg dipersembahkan kerajaan ph utk pengundi ph.

Sebelum pru 14 kecoh heboh melalak menjerit bising sakan pasal buruh asing. Isu utk menimbulkan kebencian ke kerajaan umno bn. Hantar balik tangkap hantar pulang, kerajaan bn buat apa. Bla bla bla pung pang pung pang rakyat takde kerja bla bla pung pang. Dah pru kerajaan ph kurangkan byran levi permit pekerja asing. Nampak gaya bkn makin kurang bertambahlah byk. Makin bertapak. Yg ada dlm negara tak diantar balik mcm yg dilalak, nak ditambah lagi ada. Nepal mali. Kehkehkeh.

Nak bawak masuk byk lagi ke dr china hkong taiwan vietnam nepal laos kemboja?
Masalah sosial yg dibawak warga asing dah hilang tak seperti di lalak zmn bn.

Anonymous said...

Sejota kekosongan kerja utk warga asingkah?
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Ini kerajaan cukup bagus. Rakyat ditamatkan kerja kerana membebankan negara. Warga asing berlambak masuk diberi kerja. Menteri sediakan peluang kerja utk warga asing?
Sebelum pru, apa yg dijanji kpd pengundi ph. Sejota kerja? Betulllll utk warga asing?
Bodohhhhhhhhhhhh.

Tetiba di zmn ph rakyat tdk perlu bersaing lagi dgn warga asing utk dpt kerja. Hahahahaha

Anonymous said...

Sebelum pru ph jdkan isu anak anak muda terpaksa bersaing dgn warga asing. Anak muda sudah kena kencing.

Dahlah bsh seratus je. Ptptn kena byr. Nak cari kerja makin susah. Part time pun susah.

Anonymous said...

HAHAHAHA PH MERINGANKAN BEBAN RAKYAT ATAU BEBAN WARGA ASING ATAU BEBAN TOKEY TOKEY?

KENCINGGGGGGGGGGGG

Khairulryezal osman said...

Woi bodoh! Syarikat zahid hamidi bawa jutaan bangla hingga mengaut keuntungan lebih 1 billion tk pula kamu bising! Sekarang ph akn bersihkn malaysia dari bangla dn nepal.korang patut bagi sokongan bkn terus kritik!

Anonymous said...

Di peringkat Pusat pula, pengumuman Tony Pua bahawa ekuiti-ekuiti dan aset-aset Khazanah yang dianggap tidak strategik akan dicairkan, mengundang rasa tidak senang kerana DAP nampaknya menjadikan semua GLC yang berkaitan Melayu, Bumiputera dan Islam sebagai sasaran untuk dimusnahkan atau dimufliskan. (RUJUK SINI)

Nampaknya Kerajaan Pakatan yang didominasi oleh DAP benar-benar membenci Islam, Melayu dan Bumiputera. Bezanya kali ini mereka tidak menggunakan kaedah berterus terang seperti tahun 1969 sebaliknya dengan menghancurkan semua kaitan kekuatan ekonomi dan kewangan dengan Islam, Melayu dan Bumiputera.

Anonymous said...

WOIIIII BANGSAT TUNGGU APA LAGI TUNJUK BUKTI BKN TUNJUK MULUT ANJING KURAP TERSEPIT. ITULAH ISU YG LU MAINKAN SEBELUM PRU.

SYKT APA? YG TERJOJOL MATA LU LA NI ASET NEGARA DIJUAL BILION BILION. LU MASUK GUA.

PUNYALA BYK ISU PH YG NI LU SASAU. PI BACA SEMUA ISU KAT ATAS NGOK.

BERSIHKAN NEGARA DR BANGLA DAN NEPAL. LAGI MAU BAWAK MASUK NEPAL MAU KATA BERSIH. YG ADA DIKURANG LEVI MAU KATA DIBERSIH.

YG SEDIA ADA + BARU BAWAK MASUK TENTU BERTAMBAH TAKKAN KURANG.
BODOHHHHHHHH

AKAUNTAN BERTAULIAH? KAH KAH KAH

SOKONGAN KAH KAH KAH. APA PH BUAT SEKARANG LEBIH TERUK. DULU LEBIH BAIK. ADA LU BAGI SOKONGAN. FITNAH LAGI ADA
BANGANG NAK MAMPOSSSS.

Anonymous said...

Alhamdulillah 🤲🏼

Aku bersyukur dengan hari yang bersejarah hari ini. Selepas PRU14 Aku tak henti sedarkan masyarakat apa itu kuasa politik Bumiputera. Live-live Aku berkisar ancaman DAP dan betapa ruginya bila kita hilang kuasa Melayu Bumiputera. Bulan Jun 2018 boleh kata saban hari Aku bercakap dalam live live di FB ni ceritakan tentang penyatuan ummah. Ajak Melayu dan Bumiputera bersatu dan ketepikan perbedaan politik demi Ummah. Dikecam dikutuk dihina sedikit pun Aku tak pernah ambil kisah kerana pada Aku penyatuan ummah itu penting dan mesti dimulakan dengan penyatuan UMNO & PAS.

Dari berapa ratus yang masuk tengok live Aku hingga beribu view dalam satu-satu masa. Ramai yang tampil bantu Aku sedarkan rakyat khususnya orang Melayu seperti Tok Singa, Pakcik Basri, Muzamil, Azam Jais, Bro Azmi Jaafar, Pakcik Wan Kamarulzaman, May, Abang HMR, Abg Nuar, Brotha dari Singapore, Kak Long Singapore dan ramai lagi. Mereka ni semua bukan siapa-siapa tetapi semangat mereka ini yang bantu kuatkan kempen penyatuan ummah melalui FB yang Aku buat.

8/12 hari bersejarah penyatuan ummah diterjemahkan. Ratusan ribu hadir pada hari itu, mereka yang hadir bukan kerana ICERD tetapi mereka hadir untuk menjadi sebahagian dari sejarah kebangkitan orang-orang Melayu Bumiputera. Tak semua dari mereka bukan nya orang politik. Mereka tidak minat politik tetapi mereka sanggup hadir demi Agama Bangsa dan Tanah air.

2/3 PRK Semenyih penyatuan ummah diterjemahkan dalam kotak undi. Inilah yang sebenarnya Aku mahukan iaitu kesedaran orang Melayu untuk faham apa itu kuasa politik. Alhamdulillah ramai yang sedar apa itu kuasa politik Melayu dan gunakan kuasa yang ada untuk mengundi pada PRK Semenyih. Pengundi Semenyih adalah penghulu kebangkitan ummah menentang kuasa bangsa DAP dan sekutu.

Impian kita belum selesai kerana Aku mahukan kerajaan Bumiputera dengan majoriti 2/3 parlimen. Ini yang Aku ulang hari demi hari berbulan lamanya dan dengan penyatuan ummah ini Aku yakin kita mampu jayakan nya. InsyaAllah masanya akan sampai dan apa yang kita perlu lakukan hari ini adalah fokus hingga ke PRU15.

Terima kasih UMNO terima kasih PAS, semoga dua parti politik terbesar orang Melayu ini dapat mengalahkan musuh kita yang satu iaitu bangsa DAP. Harap juga seluruh rakyat untuk sama-sama menyokong agenda penyatuan ummah ini kerana kita akan gagal kalau hanya berpeluk tubuh tanpa menyumbang apa-apa bagi menjayakan agenda besar kita.

Kalau bukan sekarang bila lagi? Kalau bukan kita siapa lagi? Jadilah sebahagian dari sejarah kebangkitan orang Melayu & Bumiputera Sabah Sarawak untuk memastikan negara ini tidak jatuh ke tangan bangsa lain.

Terima kasih semua yang menyokong kempen penyatuan ummah. Anda semua pejuang hebat 💪🏼

Copy dari Facebook Sir Azri

Anonymous said...

Apa madey dan semua pemimpin melayu ph buat?

Nabi Muhammad saw dihina, apa pemimpin melayu islam buat? Sekuat mana bantahan mereka?

Lihat kes adib? Siapa melantik peguam negara, hakim negara?

Anonymous said...

Kerjasama UMNO-PAS : BERSATU Seperti Janda Yang Cemburu


Anonymous said...

Salam semua pengundi ph yg masih beriman kpd Allah. Anda ingat dpt manifesto ph utk hidup senang. Yg dpt tak henti henti nabi muhammad saw di hina dikeji dikutuk. Dulu mereka bersama anda konon utk mengurang beban hidup. Dah menang bkn beban hidup kurang, nabi anda dihina.
Alhamdulillah saya sekeluarga tdk terpedaya.

ted manoff said...

Tak habis lagi psl dap?..dap itu dap ini itulahh alasan puak2 melayu harbi utk terus samun harta rakyat..bolo punya olang..kikiki..

Anonymous said...

Lihat madey, berdengong undi tak percaya nak dibuat ke atasnya, akhirnya harapkan sokongan umno dan pas pertahankannya.

Umno pas jgn bagi muka kat madey. Walaupun pertahan madey dlm undi tak percaya, umno pas mesti bagi syarat. Kalau tak suruh madey bubar parlimen. Apa yg susah? Selama ni apa yg terjadi atas perbuatan dan kehendaknya juga?

Anonymous said...

Mengaku melayu islam tapi sentuh dap ted terus jd anjing kurap tersepit.

Anonymous said...

Kah kah kah.. maklumat di atas telah disah oleh akauntan bertauliah guan eng. Diakui penasihatnya tony pua.

Berapa jam lu dok pikir idea bodoh ni. Hoooiii bodoh lu kata curi sana sini, byr hutang sana sini tapi di bawah najib untung terus. Jatuh ke tgn penyangak terus rugi bilion. 1mdb lagi? Kah kah kah. Modal basi takde ink printer rosak.

Woiiiiiii lu ingat olang bodoh mcm lu.

Anonymous said...

Berguling weeeiiii baca karangan yg dibuat akauntan bertauliah. Beri jelah kat jemin dan semua lembaga pengarah. Takdelah bila wartawan tanya lembaga pengarah kata no komen. Kahkahkah

Tak payahlah jemin tweet pasal ni. Tak kan lu tak baca jemin tweet. Kahkahkah.

Jemin kata mas rugi 3b. Mas rugi dr zmn saper? Ni dah ada perubahan. Saper yg buat? Mcm proton? Yg pulih najib, madey ph dpt nama. Kahkahkah

Mas 3b.
Khazanah 116b turun 91b. Susut 25b. Rugi 6b.

Lu paham ka? Atau lu tukang post je? Cepat bagi analisa lu kat jemin. Takdelah semua terkebil kebil nak jawab. Kahkahkah

Anonymous said...

JALIL BACKER SURUH LU SEDUT BYK LAGI MINYAK SAWIT BAGI OTAK LU BERHUBUNG. BELUM CUKUP HIRUP MINYAK SAWIT. RUGI BERBILION DIKATA PRESTASI TERBAIK PH. BENGAP KE APA NI.
KAH KAH KAH

ANALISA LU SESUAI BUAT LAP BONTOT LU.

Anonymous said...

Khazanah rugi 6b.
Hutang negara tak lama cecah 1tr. Tertunai doa ph.
Aset negara asik kena jual.
Rezab negara makin turun.
Saham turun ringgit turun.
Pelabur lari.
Manifesto tak tunai.
Apa yg bn bagi ph mansuh/kurang.
Ramai kena berhenti kerja.
Brg mahal beban hidup bertambah.
Duit kutipan tabung ph lesap.
Bykkkkkkkk lagi weeeeiiiii.
Ini yg dikata PRESTASI TERBAIK PH.
KAH KAH KAH BRRDOKAH DOKAH
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Bantuan ke rakyat juga disalahkan. Najib umno bn bagi mcm mcm ke rakyat masih untunggggggg. Rezab negara tinggi. Audit kira perthn ka atau per 5thn.
Kalau dah bangang tak tau tadbir negara turun laa jgn berlagak handal. Kau ingat boleh perbodohkan rakyat setiap masa. Pengundi ph yg terpedaya dgn fitnah dulu, ramai dah sdr.

Anonymous said...


KERJASAMA UMNO-PAS BAGAIKAN LEDAKAN BOM ATOM
musram rakunman 1 Comment Wednesday, 6 March 2019

PAKATAN HARAPAN (PH) sama sekali tidak menyangka, kerjasama Umno-Pas akhirnya berlaku. Kerana kerjasama itu akhirnya terformulasi, semua pemimpin utama PH bagaikan terkena bom atom, dalam usaha menangkis ledakan itu berbagai hujah dikumandangkan, malah Lim Guan Eng menyifatkan kerjasama itu sebagai kaedah memerangi bukan melayu dan bukan islam. Kenyataan Setiausaha Agung DAP itu, sepatutnya tidak timbul pada sebuah negara yang mengamalkan demokrasi.

Dalam sistem demokrasi, tiada salah silap parti-parti bekerjasama.

Hakikat yang pasti, mengapa semua pihak dalam PH merasakan bahawa kerjasama Umno-Pas bagaikan ledakan bom atom, kerana mereka gerun dengan kerjasama itu, kerana peluang mereka mendapatkan sokongan daripada kaum melayu dan islam bukan sahaja terancam, malah menyebabkan mereka kehilangan kerajaan pada PRU.

PH tahu, daripada 165 kerusi parlimen di Semenanjung, 117 kerusi adalah majoriti melayu. Daripada jumlah itu sekurang-kurangnya 101 boleh ditawan Umno dan Pas, jika berasaskan trend pengundian pada PRU-14.

Jumlah 101 kerusi hanya memerlukan 11 kerusi lagi, untuk membentuk Kerajaan Persekutuan dengan majoriti mudah.

11 kerusi itu boleh datangnya daripada parti-parti daripada Sarawak dan Sabah. Sabah dan Sarawak masing-masing mempunyai 26 kerusi parlimen termasuk WP Labuan untuk Sabah dan 31 daripada Sarawak.

Di atas kertas, parti kaum melayu di Semenanjung dan parti berasaskan bumiputera daripada Sabah Sarawak boleh membentuk kerajaan Persekutuan tanpa penyertaan kaum cina dan india.

Kebarangkalian Kerajaan Persekutuan hanya dianggotai kaum melayu dan bumiputera bakal berlaku di Malaysia se awal PRU-15, melihat kepada senario semasa selepas PRU-14.

Selepas 10 bulan pemerintahan PH, kaum melayu dan bumiputera yang beragama islam, benar-benar berada pada situasi, terhantuk dan terngada, mereka baru menyedari, bahawa tanah dipijak milik orang lain, mereka terasa disisikan dan terpaksa melutut pada kaum lain.

Menghalau penyewa rumah PPR Taman Manggis, Pulau Pinang yang rata-rata orang melayu, menjadi katalis kepada penyatuan umat melayu.

Post PRU-15, kerajaan yang dibentuk berorentasikan pengundi yang menentap di kawasan luar bandar, kerana memangpun kaum melayu dan bumiputera bermastautin di kawasan berkenaan.


Anonymous said...

Anwar Ibrahim mengorbankan Rameli Musa dan sekarang sudah pening


Mengikut daripada sumber SPRM, Rameli Musa bukan sahaja membayar Clare RM1.4 juta tetapi beliau juga menderma dan menyumbangkan duit kepada ramai pemimpin-pemimpin UMNO, PAS dan PKR, terutama sekali gang-gang Anwar Ibrahim. Sebab itu, SPRM merampas buku cek Rameli Musa untuk mengesan siapa lagi yang dibayar oleh Rameli dan berapa jumlahnya.

Sekiranya SPRM dapat mengesan kesemua duit itu, Rameli perlu menunjukkan sumber duitnya. Adakah duit itu diisytiharkan atau adakah beliau menerima duit itu ‘bawah meja’. Jika itu yang terjadi, ia adalah satu kesalahan pengubahan wang haram, rasuah atau pengelakkan cukai. Bagi yang penerima duit pula mereka perlu menyatakan tujuan dan kegunaan wang itu.

Jika sebabnya adalah sama seperti keterangan Rameli Musa kepada SPRM (duit itu adalah untuk kegunaan pilihan raya) dan jikalau mereka tidak mengisytiharkannya tiga puluh hari selepas pilihan raya kepada Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) dan mereka berbelanja lebih dari apa yang SPR tetapkan (iaitu dua ratus ribu untuk kerusi parlimen dan satu ratus ribu untuk kerusi DUN), mengikut undang-undang SPR, mereka telah melakukan kesalahan dan kerusi mereka boleh diisytiharkan tidak sah, perlu dikosongkan dan pilihan raya kecil akan diadakan sekali lagi.

Anonymous said...

Anwar Ibrahim bunuh diri dan ramai yang mati bersamanya

Menurut pada peguam Clare, Americk Sidhu, beliau telah berjumpa dengan pihak ketiga dan menyaksikan cek yang berjumlah RM1.4 juta itu ditandatangani. Selepas itu, Americk membayar RM1.4 juta itu kepada Clare Rewcastle Brown. Jadi, memang sahlah yang Rameli Musa membayar Clare Rewcastle Brown sebanyak RM1.4 juta.

Tetapi pembayaran kepada Clare Rewcastle Brown adalah tanpa pengetahuan dan persetujuan dari Hadi atau dari pemimpin-pemimpin PAS yang lain. RM1.4 juta itu tidak ada kena mengena dengan penyelesaian kes di luar mahkamah antara Hadi dan Clare. Disebabkan itu, SPRM perlu menyiasat apa sebenarnya tujuan duit itu dibayar.

Kali ini, Anwar Ibrahim sudah tersilap cakap dan Rafizi juga telah mendedahkan benda yang tidak sepatut didedahkan. Iaitu, yang membayar kepada Clare Rewcastle Brown adalah Rameli Musa dan bukannya Hadi Awang dan ianya disahkan oleh peguam Americk Sidhu.

Anonymous said...

Hahaha mantappppp bebbbb..
Seronok baca. Nak tuduh pas. Nak bagi umno kalah. Mkn diri sendiri.
Si betina clare pemfitnah barua dajjal bekerjasama dgn pemfitnah di Malaysia. Habuan si betina hanya duittttt, dia peduli apa. Kita ni melayu beragama islam termasuk bumiputera sabah sarawak, tanah melayu hak kita. Jgn biarkan diri diperbodoh.

Anonymous said...

HANYA SEHELAI KERTAS HITAM TERBONGKAR SEMUA. TARAK BUAT LAPORAN POLIS, JAJA DLM KEMPEN NAK TUDUH PAS.
ITULAH KEBESARAN ALLAH.

ADA 2 KES BSR SPRM, SKANDAL TEROWONG DSN RAMELI.

SEMUA SALAH NAJIB. CAI PH BENGAP TAK ABIS ABIS.

Anonymous said...

Aku ada sikit pengertian. Nek jah kata penjawat awam jgn sabotaj. Ramai yg beri komen, sabotaj apa? Penjawat awam ada hak mengundi utk pilih parti manapun. Padahal dulu ada penjawat awam berteriak dlm bersih, masa tgh dilambung mimpi ph hihihi. Termaktub di bawah undang undang hak mengundi. Masa ph jd pembangkang, kata kata mereka 360% berbeza. Kini dah terbalik.
Adakah kes ini yg dimaksudkan?
Haaaaa tepokkkkkk.

Anonymous said...

Byk benor lawak 3 suku.
Sebelum ini pkr kata ummo perlu berhati hati dgn pas. Nak bagitau kat umno, pas tu buruk ke?
Jemin pulak kata bagaimana pas boleh bersama parti umno. Nak nasihat pas pulak.
Kaaahhhhhhhh dah sasau, baru pas masuk bangunan umno. Belum lagi buat satu logo/satu bendera. Mau sawan semua kikiki.

Jalil backer said...

GABUNGAN UMNO DAN PAS

Tun Dr Mahathir
6 Mar 2019

1. Gabungan PAS dan UMNO ini agak menarik kerana asas perpecahan dan penubuhan PAS dahulu belum selesai. Ulama UMNO keluar UMNO untuk menubuh PAS kononnya kerana Islam. Lagipun semasa kepimpinan UMNO yang lepas, salah satu sebab penggabungan bahkan kerjasama UMNO dan PAS tidak berlaku adalah kerana PAS telah mengkafirkan UMNO.

2. PAS tidak pernah menarik balik “fatwa” tersebut. Sudahkah PAS Islamkan UMNO?

3. Keduanya, PAS juga tidak mahu bekerjasama dengan UMNO pada masa dahulu kerana UMNO mengamalkan perlembagaan yang dituduh sekular dan kafir.

4. Ini adalah di antara asas Amanat Haji Hadi yang membawa kepada sembahyang dua imam; tidak mahu makan sembelihan orang UMNO, jenazah perlu disembahyangkan semula oleh orang PAS jika sebelumnya disembahyangkan oleh orang UMNO, mengharamkan anak mengahwini anak orang UMNO, mengharamkan isteri mengundi UMNO dan jika dilakukan akan gugur talak dan bermacam-macam lagi.

5. Adakah kesemua larangan dan amalan-amalan ini telah ditarik balik atau di arah untuk dihentikan? Apakah orang UMNO terima bahawa mereka dengan PAS kelainan agama tetapi perbezaan ini diterima kedua-dua pihak.

6. Melihat pada perkembangan sekarang, kerjasama antara UMNO dan PAS lebih ke arah untuk mengembali Datuk Seri Najib sebagai pemimpin dan menghalalkan semua jenayah yang Najib didakwa telah melakukan.

7. Adakah PAS sudah anggap Najib yang sedang menghadapi tuduhan-tuduhan rasuah dan salahguna kuasa tidak bersalah.

8. Apakah atas nama penyatuan Melayu dan Islam, rasuah, salahguna kuasa dan jenayah boleh dihalalkan?. Apakah ini adalah pembohongan yang wajib?

9. Betul Najib belum didapati bersalah kerana perbicaraan oleh Mahkamah belum dapat diadakan. Akan terimakah Najib sebagai pemimpin PAS jika ia didapati bersalah.

10. Tetapi jika ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin PAS yang arif akan apa yang berlaku di serata dunia, kenapakah mereka masih bersedia bersekongkol bersama UMNO dan Najib. Tidak sedarkah mereka bahawa ramai ahli UMNO sudah meninggal UMNO kerana telah jadi kleptokrasi dan bukan demokrasi.

11. Mereka juga pasti sedar bagaimana beberapa buah bank terkenal dunia telah di tutup dan pegawai-pegawai mereka didakwa dan di jel kerana pembabitan di dalam skandal 1MDB.

12. Selain dari itu, PAS perlu sedar nilai yang diterap dengan bekerjasama dengan Najib dan UMNO di waktu ini.

13. Najib menggelar dirinya dan digelar oleh pengikutnya sebagai “Boss” yang tak perlu berasa malu.

14. Bos bermakna “Tuan Hamba”. Apakah PAS juga bersedia untuk jadi hamba kepada seorang yang dipercayai mencuri. Sudah gugurkah PAS perasaan malu apabila menerima Najib sebagai “boss”.

15. Beberapa orang pemimpin PAS telah datang berjumpa saya dan menyerah satu dokumen akujanji akan menyokong saya sebagai Perdana Menteri. Pemimpin PAS kata tidak akan berkempen sokong BN di Semenyih. Tetapi pada hari penamaan calon ramai pemimpin PAS hadir bersama pemimpin BN. Inikah janji PAS?

16. PH tidak gentar melihat gabungan PAS dengan UMNO. Ia memberi banyak isu dan peluang mendedahkan kedua-dua parti bahawa pembohongan sudah jadi wajib bagi mereka.

Jalil backer said...

Assalamualaikum wbt.

Isu 22unit Rumah PPR Tmn Manggis

Berikut merupakan hasil perbualan saya bersama Pegawai Perumahan Pejabat SUK :

Faktor diarahkan keluar dan ditolak rayuan adalah disebabkn 3 perkara:

1.Pemohon sudah memiliki rumah
2.Pasangan Bukan Warganegara
3.Pendapatan melebihi garis kemiskinan

Isu tunggakan bukan mnjadi faktor utama... Kes ini lebih kepada faktor syarat kelayakan..

Untuk makluman senarai menunggu bg permohonan rumah PPR Taman Manggis adalah seramai 494 orang... Maka masih ramai yg memerlukan..

Sekian Terima Kasih,

*Ketua BPKS*

*Isu Taman Manggis*

Cuba hadam sedikit fakta yang berkaitan :

Kerajaan negeri Pulau Pinang kerajaan Zionis Yahudi?

Sedikit fakta, 22 penyewa di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Taman Manggis, Georgetown diarah pindah keluar hari ini (6 Mac 2019)

Antara sebab kenapa langkah ini diambil adalah kerana:

(1) 22 penyewa ini mempunyai tunggakan sewa sehingga RM15,000. Tidak bayar sejak bermula tinggal di PPR (1990). Walaupun sewa hanya RM100 sebulan. 13 penyewa mempunyai kereta lebih dari 2 buah, membuktikan mereka golongan yang mampu.

(2) 9 penyewa telah dikenal pasti punyai pertambahan pendapatan sehingga RM3000 sebulan dan melepasi paras dibenarkan untuk menyewa iaitu pendapatan RM1,500.

(3) 5 penyewa berkahwin dgn warga asing (Bangladesh & Indonesia). Melanggari syarat PPR iaitu untuk warganegara Malaysia saja.

(4) 8 Penyewa didapati mempunyai rumah sendiri, tetapi menyewakan kepada orrng lain

(5) 400 keluarga miskin terpaksa menunggu hampir 7 tahun untuk menyewa PPR ini.

Arahan pengosongan telah diberikan sejak Oktober tahun 2018 serta notis terakhir pada hari Jumaat lalu (1.3.2019)

Langkah tegas terhadap penduduk ini adalah pilihan terakhir yang terpaksa diambil oleh kerajaan negeri Pulau Pinang kerana penduduk tetap berdegil dan tidak mahu mengosongkan premis.

Jalil backer said...

TUN BERLEMBUT, PEMIMPIN UMNO PIJAK KEPALA


UMNO menang di Semenyih, sekali lagi dengan bantuan Pas, tanpa perlu bantuan MCA dan MIC.

Biarlah Najib Razak dituduh pencuri, biarlah pencuri dikatakan tak takut pada kerajaan, pengundi Melayu termasuk ahli Pas tetap mengundi parti yang ditunjang oleh Najib.

Macam-macam dituntut oleh Umno dan Najib, kenapa tol Plus tak di"percuma"kan walaupun semua tahu bahawa Najib lah yang memanjangkan tempoh konsesi kutipan tol untuk Lebuhraya Plus sehingga 2038.

Kalau ikut jadual, sudah tidak ada tol di lebuhraya Plus, tetapi Najib panjangkan tempoh kutipan tol.

Kenapa Najib dan Umno berani bangun menentang kepimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad sekarang?

Kerana mereka tahu Tun Mahathir hati lembut.

Najib dan Rosmah patut dipakaikan baju oren, tak tergamak Tun hendak arahkan SPRM untuk melakukannya.

Naib Presiden Umno Mahdzir Khalid disiasat SPRM, sehingga sekarang belum didakwa.

Macam-macam isu semasa Ismail Sabri menjadi Menteri sehinggakan KSU Kementerian beliau dipenjarakan, siasatan tidak dilakukan.

Macam-macam kes Mara timbul, Annuar Musa masih gah dengan gayanya.

Macam-macam cerita mengenai anak Rosmah Mansor, Riza Aziz, sehingga kini entah apa jadi dengan kes beliau.

Bung Mokhtar ada kes Felcra di mana isteri beliau turut disiasat, senyap sunyi kes mereka.

Kes Tajuddin Rahman Pasir Salak di Felcra, diam begitu saja.

Shahrizat Jalil rasanya berdiam diri dengan harapan Tun Mahathir lupa padanya.

Tak mungkin Tun lupa kes Mohamed Hassan hantar wang melalui "money changer" ke London?

Pas pun banyak duit sekarang. Nak bayar cash RM1.4 juta pada Claire Sarawak Report.

Pemimpin Pas pun kaya raya. Ada Ahli Parlimennya beli kereta Audi mewah untuk bini muda. Mana datang duitnya.

Itulah akibatnya bila Tun Mahathir terlalu berlembut.

Dan banyak lagi kalau mahu disenaraikan.

Bila Tun berlembut orang pijak kepala.

Itulah yang terjadi di Semenyih. Tiap-tiap hari kepala Tun dipijak.

Cukup-cukuplah Tun berlembut. Yang salah, tetap salah. Perbetulkan negara dan yang menyamun suatu ketika dulu perlu dihukum.

Maka hukumlah mereka tanpa belas kasihan.

JELAPANG at 9:06 PM

Anonymous said...

Dulu melalak tuduh org najib najib najib. Yg sebenarnya cai bersatu ph tun tun tun. Apa yg dikemukakan adalah fakta melawan fitnah. Menang atas fitnah. Fitnah yg korang buat sebelum menang tapi dah menang diam membatu. Bunuh altantuya selesaikanlah. Kapal selam bukaklah balik kes. Tanah tentera selesaikanlah, dll. Mengapa semua yg dilontar tak dibukak kes. Apsal diam. Tak perlu nak olah tak perlu nak menuduh pijak kepala tun. Saper yg pijak. Engkau org sendiri laung berjuang utk rakyat. Buktikanlan. Bkn fitnah yg diangkat. Org lain pijak kepala tun atau tun pijak kepala rakyat terutama melayu?

Dulu rakyat. Kini tun tun tun. Tak boleh guna isu fitnah. Kini buat cara baru. Spin isu jdkan perang minda. Org lain bukan bodoh mcm kau.

Anonymous said...

JALIL BACKER PALSU.....ADA AKU KESAH!!!

Anonymous said...

Tun berlembut? Berguling aku baca. Betul tun berlembut tapi berlembut dgn siapa? Anak beranak? Keluarga kaum kerabat? Kroni? Pendukung politiknya? Sekutu politik?
Tujuan berlembut kenapa? Utk rakyat atau ada kepentingan diri dan kroni?
Nak tanya, Pm4 dan pm7 ada nampak berlembut dgn musuh politik atau musuh bisnesnya?

Di mana lembutnya ke najib atau dikata najib pijak kepala org jika ada beratus atau byk dakwaan amla ke atasnya? Org org didakwa bebas bergerak bebas bersuara?
Pijak kepala dr mana?

Anonymous said...

BUKAN NYE APE....TUN TAIK MATDEY DAH KOCOT TOLO SEBAB GABUNGAN UMNO/PAS....
MACAM2 HELAH LE PUAK TU CAKAP ...SI MATDEY TU...I LAP U...U LAP ME PULAK SAMA LIM KIT SIAL YG DULU MACAM RIMAU SAMA KUCING....DULU BUKAN MAIN CAKAP SAMA ITU DAPIGS......

Anonymous said...

Nampak benor org ni nak kata madey dap ph maksum. Org org ph suci dr rasuah. Isytihar harta je menipu. Sebelum pru mcm miskin bnr dpn rakyat. Dah menang harta berjota jota. Rakyat yg angkat depa tu susah.
Kita tunggu bn + pas naik semula. Berapa byk yg kena amla. Jgn bagi peluang lagi. Korek semua dan dakwa cpt. Selamani najib yg berlembut sgt dgn musuh. Najib yg asik dipijak kepala. Allah maha besar. Allah dah tunjuk itu semua fitnah dilempar ke umno bn. Satu persatu fitnah dah berjawab. Ph dok diam tak jawab fitnah yg dilempar.

Anonymous said...

Kita tau tu jalil b palsu... sama ted ngok juga palsu guna nama org lain... begitu jua khairul guna nama cts.

Tapi kita kena jawab/lawan dgn fakta supaya jgn ada lagi terpedaya atau kita memberi sumber utk rakyat berfikir. Kita wajib lain fitnah. Salah satu dr kesilapan sebelum pru membiar rakyat percaya fitnah. Kesalahan rakyat pulak tdk mau berfikir, membiarkan dirinya termkn fitnah.

Dlm islam kita diwajibkan memberi fakta dan melawan fitnah. Alhamdulillah saudara tdk termkn fitnah. Teruskan perjuangan.

Anonymous said...

Betul sgt. Jalil palsu masih nak tunjuk teror. Padahal bossnya mintak sokongan pas umno utk pertahannya jika undi tdk percaya dilakukan dap atau musuhnya?

Anonymous said...

Tentu ramai masih ingat kes rumah mampu milik ppinang yg dibuat dap. Majoriti diduduki org cina. Yg memeranjatkan di bawah tempat parking kereta dipenuhi kereta mahal dan motor besar. Kalau tak silap yg memberi sumberpun org cina. Merekapun komplen. Yg dikatakan katogeri tdk layak dpt rumah mampu milik. Mengapa tdk diambil tindakan segera? Setau saya kes itu didiamkan saja?
Sesiapa yg masih ada sumber ini diharap dpt kongsi bersama semula. Jika ada sumber terbaru, yg berduit dpt rumah mampu milik harap bagi info.

Sama juga kes berniaga di ppinang. Yg selalu jd mangsa org melayu. Anda ingat org cina ada lesen meniaga warung tepi jln di ppinang? Ada 2 sbb dikait dgn robohnya warung atau brg dirampas.
1. Tiada lesen meniaga
2. Kesalahan tempat meniaga.

Jln yg sama/tmpt yg sama berhampiran tetapi warung melayu sahaja diroboh? Fikir fikirlah.

Anonymous said...

Dlm Islam juga menyatakan tukang fitnah neraka jahanam. Tiada kelembutan utk pemfitnah. Dinyatakan sebagai kayu bakar. Tukang fitnah memecahbelahkan ummat Islam. Balasannya teruk. Fitnah lebih bahaya dr membunuh. Sbb tu ramai yg termkn hasutan fitnah dah mintak maaf kat najib. Kita lawan fitnah. Beri fakta. Jgn ingat manusia umur pjg mcm dajjal, mcm iblis, baru nak bertaubat. Ramai yg umur muda atau pertengahan dah menemui Allah kembali. Ramai yg tua tak sempat bertaubat. Begitu jua nasihat ini utk saya. Jgn buat fitnah. Lawan fitnah.
Aminnnnnnnnnnnn

Anonymous said...

Aminnnnnnnnn
Sudah. Harap admin ada artikel baru esok atau lusa. Pjg dah komen. Hihihi

Carilah sumber di sini unspinners cts pak din pak leman dll yg pro umno.

Jalil backer said...

Bangsat puak melayu umno harbi ni.tinggal rumah free sdgkn ramai lagi keluarga miskin perlukn rumah murah! Inilah akibatnya kesan umno bawa pendatang bangla dn rohinya! Usir segera bangla dn rohinya dari bumi malaysia!umno bagi rmh pada pendatang rohinya semata2 demi undi.lihat dipekan phg pendatang kemboja diberi rmh dgn syarat undi najib dlm pru lalu!sdgkn melayu umno merempat dibumi sendiri!

Anonymous said...

DARI FAIL SPRM Siri 8: Sogokan Sebanyak RM22 Juta Untuk SPRM Berhentikan Penyiasatan Terhadap Kes Projek Terowong Bawah Laut Pulau Pinang
CORRIDORS OF POWERHEADLINE
By Raja Petra Kamarudin Last updated Mar 7, 2019
4.8k
Shares
Share Tweet Share Share





Untuk menutup kes yang sebesar ini sebagai NFA (no further action), ianya memerlukan penglibatan dari pihak atasan seperti Perdana Menteri, Peguam Negara, Polis dan SPRM. Tanpa Mahathir, Tommy Thomas, PDRM dan SPRM, tidak mungkin kes sebesar ini dapat ditutup. Nasib Pakatan Harapan, atau khususnya Mahathir, bergantung kepada tertutupnya siasatan projek terowong bawah laut Pulau Pinang.
THE CORRIDORS OF POWER

Raja Petra Kamarudin



Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) setakat ini masih tidak menjelaskan mengapa mereka mengugurkan kes terhadap Menteri Kewangan Lim Guan Eng (juga bekas Ketua Menteri Pulau Pinang). Di dalam kenyataan Zarul Ahmad Mohd Zulkifli kepada SPRM, memang tidak meragui bahawa projek terowong bawah laut ini melibatkan rasuah yang berleluasa.



Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad telah melihat kertas siasatan SPRM dan telah membaca kenyataan Zarul. Malaysia Today telah menerbitkan tujuh siri setakat ini. Dan pada hari ini kami akan menerbitkan siri ke 8 kenyataan Zarul yang lebih terperinci (LIHAT DIBAWAH) tentang sogokan sebanyak RM22 juta untuk menutup siasatan SPRM.

Masalah yang dihadapi oleh Mahathir adalah jika dia membenarkan SPRM menyiasat Guan Eng, Mahathir akan kehilangan sokongan DAP dan Pakatan Harapan akan tumbang. Tanpa DAP, Mahathir tidak dapat berkuasa. Itulah sebabnya DAP membuat sesuka-hati dan Mahathir perlu akur, menutup kedua belah matanya dan berpura-pura tidak menyedari akan kes rasuah terowong bawah laut Pulau Pinang ini.

Kes rasuah projek terowong bawah laut Pulau Pinang tidak hanya melibatkan jumlah RM6.5 billion sahaja. Ia juga melibatkan tanah seluas 50 ekar di sepanjang Gurney Drive dimana nilai pembangunan kasarnya sebanyak RM15 billion. Walaupun Guan Eng memberi alasan bahawa projek terowong bawah laut diberikan secara tender terbuka, tetapi beliau tidak menjelaskan mengapa Zarul diberi tanah 50 ekar di Gurney Drive yang nilai pembangunan kasar RM15 billion sebagai ‘part-payment’.

Jadi, sekarang jumlahnya meningkat ke lebih kurang RM20 billion, bukan lagi RM6.3 billion. Guan Eng pula memang tidak dapat menjelaskan perkara ini kerana dia memang tidak ada cara lagi untuk menjelaskannya.

Untuk menutup kes yang sebesar ini sebagai NFA (no further action), ianya memerlukan penglibatan dari pihak atasan seperti Perdana Menteri, Peguam Negara, Polis dan SPRM. Tanpa Mahathir, Tommy Thomas, PDRM dan SPRM, tidak mungkin kes sebesar ini dapat ditutup. Nasib Pakatan Harapan, atau khususnya Mahathir, bergantung kepada tertutupnya siasatan projek terowong bawah laut Pulau Pinang.

Buat masa sekarang ini, Guan Eng, Zarul dan mereka yang terlibat dalam kes rasuah projek terowong bawah laut Pulau Pinang ini masih selamat. Tetapi, apa yang mereka memperkatakan terhadap Najib Razak, 1MDB, kleptokrasi, dan lain-lain ini, tidak bermakna sekiranya kes rasuah projek terowong bawah laut Pulau Pinang yang besar ini di tutup sebagai NFA atau pun sekurang-kurangnya ‘KIV’ oleh mereka.

Anonymous said...

YOU TAK MALU KE MAHATHIR BIN MOHAMAD ???
Image result for TUN M

JIKA UMNO PARTI KAFIR, SIAPA MAHATHIR BIN MOHAMAD SEBENARNYA ???

YOU TAK MALU ke Mahathir Bin Mohamad ?

You bergelar PM dan 2 kali you menjawat jawatan itu...


PERSOALANnya:-
You tau tak apa makna dan perbezaan antara ISLAM dan KAFIR ?

Ciri-ciri mereka yang berNAMAKAN MELAYU dan PERWATAKKAN KAFIR adalah seperti anak-anak dan cucu-cucu you dan diri you sendiri... itulah fakta bagaimana ciri-ciri seseorang yang KONONNYA beragama ISLAM tetapi PERWATAKKAN KAFIR.

Jika you tuduh parti UMNO/BN parti KAFIR bagaimana you boleh menjadi PM selama 22 tahun ?

Hingga you boleh jadikan anak beranak you BILLIONAIRE dan berBILLION-BILLION duit dalam akaun bank di luar negara atas nama-nama anak beranak you dan kroni-kroni you ?

Sesudah PH kalah di PRU kecil SEMENYIH semalam, pelbagai tuduhan yang di lempar dari pihak atasan hingga PRO KERA bagai ANJING PATAH KAKI.

22 TAHUN MENTADBIR NEGARA SEBAGAI PM.
22 TAHUN PUNYA BEBAN KHAS BUAT NEGARA DAN RAKYAT JELATA.

Singapura menggunakan bertrillion wang simpanan pekerjanya CPF @ EPF untuk menstabilkan Dolar Singapura yang jatuh menjunam.

Jika tidak, nilai dolar pasti lebih teruk daripada kedudukannya sekarang.

PM Najib tidak pernah buat begitu pun dan Ringgit Malaysia (RM) semakin mengukuh dan stabil hingga ke hari ini.

Status terkini tukarang wang asing Malaysia berbanding dolar pada tarikh 19/2/18 berada pada kadar RM3.89 = USD1.

Singapura dalam perkembangan terkini telah menaikkan kadar cukai GST daripada 7% kepada 9% yang baru diumumkan oleh kerajaan pentadbiran PAP.

Mungkin bagi menampung hutang negara yg dikatakan mencecah 7 trillion bersamaan 103 % KDNK nya ?
(bankrup la Singapura jika kita ikut logik pejuang tegar PH).

Anonymous said...

sambungan....


Mahathir dahulu ketika krisis 1997/98 telah mengikat Ringgit kepada 3.80 sedangkan hakikat sebenarnya nilai Ringgit adalah 4.80.

Ini menyebabkan ekonomi menjadi tidak menentu, pelabur hilang keyakinan akibat nilai matawang tidak melambangkan kedudukan ekonomi sebenar.

Kesannya telah menyebabkan ekonomi dan pembangunan dalam negara terkesan hingga ke hari ini.

Pak Lah dan Najib terpaksa bertungkus lumus memperbetulkannya dan usaha tersebut sebenarnya telah mula menunjukkan pemulihan.

You PM 22 tahun lalu yang buat hal dan kerosakan, tapi orang lain pula yang terpaksa mencuci nya.

Itukah yang you nak BANGGAkan ?

Anonymous said...

sambungan...


Najib pulihkan ekonomi dalam masa setahun. Dia terima negara ni drpd Pak Lah dlm keadaan kdnk menguncup 1.5%..
Defisit 6.7% selepas 22 tahun mahathir jadi Pm kerana Menjarah Hak2 Orang Melayu..

Hasil Usaha Ds Najib Membangunkan Ekonomi Negara Dlm masa setahun je kdnk bertumbuh +7.4%. Defisit menurun tiap2 tahun smpai la tinggal 2.8%.

Pakatan terima negara dari Najib dalam keadaan kdnk +5.9%, defisit 2.8%, tak sampai setahun, makin jahanam ekonomi sampai drop kdnk ke 4.6%, defisit naik 3.4%. Hutang meningkat dah jd rm750 bilion, pelabur2 pun lari, jauhkan diri.

Sebab Mahathir Ngan Kroni2 dia Ulang Kerja Jahat dia Mentekedarah Hak2 Orang Melayu Sama Macam 22 tahun yang lalu..
Cuma Kali ni dia Tuduh Ds Najib Punca Negara Teruk Untuk Terus Bodohkan Orang Melayu..

Mahathir sebenarnye Tidak Bijak Menguruskan ekonomi Negara Dr Zaman Dia Jadi Pm 22 tahun yang lalu lagi..

Dia Hanya Bijak BerTaqiyyah Menipu rakyat Untuk Mentekedarah Hasil Sumber Tanah Orang Melayu dengan Kroni2 Dia hingga Kaya Raya 7 Keturunan Dalam Tanah Melayu..

Melayu Bodoh Sombong aje Sanggup Naikkan Madey sebagai Pm Untuk kali Kedua...

Sedangkan selama 22 tahun Yang lalu dia Jd Pm Dia Tak Pernah Bantu Orang Melayu dikawasan Kg Serta Tanah Felda.

Dia Hanya Mengkayakan Kaum Cina Yang Memberi KeUntungan Buat Dia Serta Keturunan2 Dia dikawasan Bandar..
Fakta Bukan Auta..

Berjuanglah dgn apa cara sekalipun..
Pemfitnah2 tentera dajal dah dapat kuasa..

Mereka akan jual harta-2 negara..
Mereka akan musnahkan aset-2 islam bumiputera..

Mereka akan musnahkan adat resam dan budaya..

Mereka akan songsangkan agama islam kita..

Sejarah telah ada..
kerajaan islam mana-2 bangsa pun jatuh sebab ada pengkhianat agama bangsa yang gila kuasa..

#Ingatlah..
DAP menang 42 kerusi..
hanya 14 kerusi dikawasan majoriti cina !

Anonymous said...

sambungan...



Marilah bersatu wahai melayu..
lawan pengkhianat melayu-2 yang ada..

Biarlah..
Melayu vs Melayu pun..
Sedangkan kaum lain bersorak gembira kerana kuasa menyebelahi mereka..
Mereka dapat untung !
Melayu Melopong !

Mereka hina Agama Islam..
Mereka hina sultan raja..
Mereka hina perlembagaan Negara..
Mereka juga hina Bangsa Melayu..

Sampai bila kita harus diamkan diri atau bersabar ?
Macam mana khadam-2 dan keldai mereka ?

Tolak semua janji-2 manis mereka

Dedak-2 mereka sila ambik..
Mereka kita tolak juga.

Sesungguhnya !!
Dedak-2 mereka hanya pemanis mulut..
Tetapi mereka berhatikan SYAITON belaka..!!

Dan apabila dikatakan kepada mereka:- "Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi", mereka menjawab:- " Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan".

Surah Al-Baqarah, Ayah 11

Ketahuilah !
Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.

Surah Al-Baqarah, Ayah 12

Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman". Mereka menjawab:- "Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?" Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).

Surah Al-Baqarah, Ayah 13

Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: " Kami telah beriman ", dan manakala mereka kembali kepada syaitan-syaitan(pemimpin) mereka, mereka berkata pula:" Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (akan orang-orang yang beriman)".

Surah Al-Baqarah, Ayah 14

Al Quran dah perjelaskan bahawa:-
Musuh islam pertama itu adalah dari orang-2 islam sendiri !

Islam hanya dimulut.. tetapi perut penuh tahi !

Awaslah kalian wahai melayu Islam golongan-2 ini tidak akan puas !

Dah menang pru14.. fitnah-2 mereka masih ditular luas !

Mereka hanya menyerang Islam..
Dan bagi orang kafir..depa puji puja. depa back up pula !

Mca, Mic tiada disentuh oleh mereka.

DAP disanjung dijunjung kesini kesana.

Anonymous said...

sambungan...


DUNIA AKHIR ZAMAN...
TANDA-2 KIAMAT DAH DI TUNJUKKAN DEPAN MATAK KITA WAHAI SAUDARA SAUDARI ISLAM KU....

MUSUH KITA BUKAN BANGSA LAIN, TAPI BANGSA KITA SENDIRI.

Jawapan pada persepsi PH.

Apa yang kita nak dulu ?

1. Kebebasan bersuara.

Alhamdulillah kita dapat.

Kebebasan hanya untuk hentam pembangkang tapi tidak pada pembangkang..

Berapa banyak acc fb, whatapp dan media sosial pembangkang di block dan disuspend ?

2. Royalti yang adil. Terengganu dah dapat penuh, kelantan otw.

Alhamdulillah semua tu berkat perubahan kerajaan.

Berapa % yang selayaknya dapat ?

5% dari hasil atau 5% dari untung ?

Sama seperti janji sebelum PRU14 atau tidak ?

3. SPR menjadi badan bebas.
Walaupun masih dibawah kerajaan tapi lebih baik dari sebelumnya.
Cuma kita harap di letakkan dibawah parlimen.

SPR tak ambil tindakan pada ph yang bagi sumbangan untuk tarik undi.

Spr tidak ambil tindakan pada calon ph di prk CH guna lambang parti mendekati kawasan mengundi.

4. Kebebasan media. Telah terserlah walaupun tidak menguntungkan kerajaan.

Pengulangan point no1.
Auta lebih.

5. Rasuah diperangi, banyak langkah langkah telah diambil ke arah ini. Tahniah.

Tuduhan rasuah pd SU menhan dan SU PM bagaimana pulak ?

6. Manifesto.
Walaupun tak semua yang dibuat tapi banyak yang akan dilakukan.

Setakat ini hanya nak kenakan pemimpin umno sahaja yang ditunaikan.
Selebihnya janji manismu yg berbau hancing.

Ulasan PH meraih simpati.

Semua ini kehendak kita sebelum pru.
Tapi hakikatnya bila menang kita pula mengeluh bila kalah.
Itu biasa.
Sifat manusia.

Tapi hakikat yang patut kita syukuri dengan adanya perubahan ini kita akan

1. Menyuburkan demokrasi.

Suruh berdemokrasi tapi menteri menipu sijil kelayakkan tidak diambil tindakan.

2. Kurangkan kehilangan wang negara.

Insya Allah kemakmuran akan datang.

Negara memang kehilangan banyak wang dan aset sejak PH mentadbir.

Pelabur lari.
Bayar pampasan ke singapura.

Bayar kos maintanance kapal mewah (3 juta x 8 bulan setakat mac)

Beberapa aset glc kerajaan dijual oleh ph.

3. Keadilan dapat ditegakkan.

Keadilan berpilih.
Kes sedang bicara digugur, kes yg tiada direka2 cipta.

Penjawat awam mati disebabkan kena pukul pun terlalu lambat diambik tindakan.

4. Kerajaan takutkan rakyat.

Berpuluh ribu rakyat dibuang kerja .

Berjuta rakyat bujang dan duda / janda tidak dapat manfaat bantuan langsung bantuan sara hidup.

Petani dan nelayan tidak dapat bantuan musim tengkujuh akhir thn lps.

5. Kerajaan yang baik walaupun siapa mereka.

Nak dapat bantuan kerajaan perlu 5 sijil pengesahan.
Menteri gaji puluh2 ribu swkadar kemukakan sijil palsu.

Apa pun rakyat menang. Cumanya sekarang didiklah bagaimana sepatutnya rakyat menilai sesuatu isu.

Rakyat bangkit menolak penipuan2 ph dalam 2 pkr terakhir..

Rakyat mula membanding dasar kerajaan ph bantu rakyat berbanding kerajaan BN yang banyak bantu rakyat selama ni..

Rakyat yang cuba cari makan berniaga kecil-kecilan di bandar-2 besar seperti kuala lumpur dan penang diganggu penguasa tempatan ..
Tetapi peniaga cina sampai tutup jalan pun dibairkan sahaja.

#Rakyatmenangsemuasenang

Rakyat bagi satu-satu parti menang, menteri senang tapi rakyat terbongkang....

Anonymous said...

Tun M, Janganlah Terus Bernostalgia… Kakistokrasi Itu Naratif Baharu – Khaled
8 March 2019 Berita Utama
Zylan Mohamad
KUALA LUMPUR, 8 Mac – Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin mengharapkan Perdana Menteri (PM), Tun Dr Mahathir Mohamad tidak lagi berterusan hidup dalam bernostalgia.

Menurut Khaled, Tun Mahathir dalam blognya mengatakan kerjasama UMNO dan PAS adalah bermasalah atas faktor cerita politik lama tentang naratif PAS mengkafirkan UMNO serta Amanat Haji Hadi.

Begitu juga Tun Mahathir menganggap kerjasama antara kedua-dua parti tersebut akan menghalalkan jenayah yang dilakukan oleh Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dan mengembalikan bekas PM itu sebagai seorang pemimpin politik semula.

“Pertama, usahlah bernostalgia mengenai perkara lama. Soal sembahyang dua imam, kafir mengkafir dan pelbagai lagi tuduhan terhadap PAS adalah cerita lama yang diulang-ulang tanpa sudah. Sedangkan perkara tersebut tidak lagi berlaku dalam Malaysia pasca moden.

“Nampaknya itu sahaja naratif Tun Mahathir untuk PAS. Sedarlah Tun, orang Melayu telah lama melupakan naratif tersebut. PAS telah lama menjadi parti Islam yang
‘sophisticated’.

“Dengan slogan ‘Islam Untuk Semua’ dan ‘Membangun Bersama Islam’, PAS telah menjadi pergerakan politik yang dihormati. Jika tidak, masakan Dap dan PKR pernah bersekutu dengan PAS. Dan Tun sendiri, sebelum pilihan raya lepas, bermati-matian cuba mendapatkan kerjasama PAS menentang Barisan Nasional (BN),” tegas Khaled dalam satu kenyataan.

Sesuatu yang Tun Mahathir tidak sedari tambah Khaled, cercaan PM ketujuh itu kepada PAS telah membuakkan rasa tidak senang pelbagai pihak kerana ia sangat merugikan umat Melayu – Islam khususnya.

“Sifat tertutup, dan tidak besar hati pimpinan Tun telah memecah-belahkan umat Melayu dalam pelbagai kelompok selama ini,” bidasnya lagi.

Begitu juga naratif Tun Mahathir mengenai Najib dan syarikat pelaburan negara 1Malaysia Development Berhad (1MDB), kata Khaled.

“Kedua, sudah tiba masanya untuk Tun duduk dan merenung situasi politik sekarang. Janganlah nama Najib menjadi ratib zikir Tun pada usia sebegini.

“Naratif ‘1MDB’ ‘kecurian’ mahupun ‘kleptokrasi’ sudah muak didengari rakyat, tatkala kos sara hidup, gaji, perumahan kos rendah dan insentif-insentif pro-kebajikan untuk mereka sama ada tidak beransur naik, sudah dihapuskan atau berkurangan.

“Ya, awam akui tindakan mahkamah telah dimulakan. Kita serahkan kepada pihak berkuasa dan sistem kehakiman untuk menentukannya. Sehingga sesuatu itu terbukti salah, maka kita tidak boleh sepenuhnya menghukum secara total. Bukankah itu ‘rule of law’ yang Tun selalu pekikkan?,” soalnya.

Sewajarnya Tun Mahathir harus sedar kini wujud naratif baharu mengenai kerajaan Pakatan Harapan (PH), tambah bekas Menteri Besar Johor itu.

“Sudah wujud naratif baru yang sedang menggantikan ‘kleptokrasi’, iaitu kerajaan ‘kakistokrasi’ pimpinan Tun M yang merugikan rakyat marginal dan menguntungkan kroni kapitalis semata-mata,” tegasnya lagi.

Sehubungan itu, Khaled tetap yakin kerjasama UMNO PAS adalah demi watan yang akan menjadi ketumbukan politik, bakal mengubah landskap berpolitik dan bernegara.

“Ia akan menyatukan orang Melayu pada tahap yang tidak pernah kita lihat sebelum ini.

“Ingatlah peringatan Allah, “Demi masa, sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian kecuali mereka yang beramal soleh dan melakukan kebaikan”.

“UMNO dan PAS tidak ingin lagi membuang masa dengan bercakaran tanpa henti. Telah tiba masanya melakukan kebaikan dan amal soleh untuk bangsa dan tanah air melalui kerjasama politik,” katanya.

Khaled turut memperingatkan kepada Pengerusi PH itu bahawa urusan kerjasama UMNO dan PAS adalah urusan antara kedua parti terbesar orang Melayu itu.

“Biarkanlah kami mengurusnya. Sama ada ia akan berjaya atau sebaliknya, terpulanglah kepada ikhtiar kami.

“Kami doakan yang terbaik jua untuk Tun dengan jalan bersama Dap yang telah Tun pilih dan dukung,” ujarnya lagi.

Anonymous said...

Kau marah menggelupur tak puas hati dan tertekan sebab kau masih tinggal dlm tong taik. Dah le busuk dan panas, gelap pulak tu. Kikiki..

Khairulryezal osman said...

Keh32x,tanding pru kalah teruk lagi mahu sembang khalid ni.trauma gila bila hilang kuasa.kahkahkahkah

Anonymous said...

Diamlah ko Beruk!!!

Anonymous said...

Azmin mencabar anak2 Kelantan yang tinggal di di luar negeri Kelantan agar pulang untuk membangunkan dan memajukan Negeri Kelantan

Kepala hotak Ko....

Aku mencabar Ko pulang balik royalti minyak petroleum yang Ko samun dari negeri Pantai Timur .... Dah berapa puluh billion yang Pusat telah samun dari royalti ini.....

Anonymous said...

ORG KELANTAN PALING BYK TIMBULKAN MASALAH DINEGERI LAIN.AKU HARAP MEREKA PULANG SEGERA KE KELANTAN.PERANGAI MCM BEROK MAKYEH SAJA.KENAPA NAJIB TK PULANGKN ROYALTI SEWAKTU PERINTAH DULU?

Anonymous said...

Rakyat Malaysia yang berbilang bangsa dan agama rindukan kehidupan yang harmoni dengan nilai2 toleransi seperti di era pra kemerdekaan...

Kami doakan yang terbaik jua untuk Bersatu dengan kekasih baru, DAP, supaya dapat jalan bersama, kerana itulah yang Mahathir pilih dan dukung...

Tentang UMNO dan PAS yang Mahathir sendiri tinggalkan, tak perlulah campurtangan lagi...

Janganlah jadi seperti janda atau duda yang gila talak, kerana Mahathir sendiri dah jatuhkan talak tiga dan tak mungkin DAP sanggup jadi Cina Buta...

Anonymous said...

Anwar Dan Kuncu-Kuncunya Bakal Dicantas Mahathir Menerusi Kelalaian Rameli Musa
THE THIRD FORCE
By MT Webmaster On Mar 10, 2019
10.2k
Shares
Share Tweet Share Share





“Hakikatnya, bukan hanya Mahathir tahu berkenaan dana yang disalurkan oleh Rameli kepada pemimpin-pemimpin PKR, beliau turut mengetahui betapa rapatnya hubungan Rameli dengan pegawai-pegawai tertentu di Maybank dan urusan-urusan beliau dengan pegawai-pegawai tersebut”
Raggie Jessy Rithaudeen

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Terlebih dahulu, saya ingin menegaskan bahawa segala apa yang bakal saya dedahkan menerusi bahagian pertama siri pencerahan ini (di bawah) dan bahagian kedua yang bakal menyusul tengahhari nanti merupakan kebenaran-kebenaran yang amat perlu umat Melayu-Islam hayati dan teliti.

Menerusi pendedahahn-pendedahan ini, saya berharap agar umat Melayu-Islam dapat menetahui betapa jijiknya rejim Tun Dr Mahathir Mohamad yang niatnya hanyalah satu, iaitu untuk memecah-belahkan umat Melayu-Islam agar tampuk kepimpinan dan kekayaan negara akan sentiasa berada di dalam gengaman beliau dan diurus kroni-kroni beliau.



Saudara saudari yang dikasihi sekalian,
Mungkin ramai lagi yang masih tidak tahu, bahawa pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah melibatkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) secara langsung dalam satu siri siasatan terhadap Dato’ Dr Rameli Musa, iaitu pengerusi baru Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB).

Untuk makluman, siasatan tersebut bertumpu kepada satu laporan polis yang telah saya buat Selasa lepas, bersamaan 4hb Mac 2019, di Ibu Pejabat Polis (IPD) di daerah Subang Jaya, Selangor.

Dalam laporan tersebut, saya mendakwa bahawa Rameli terlibat secara langsung dalam satu konspirasi yang cukup jahat bagi menyalurkan wang haram bernilai RM1.4 juta merentasi sempadan ke dalam sebuah akaun bank milik Clare Rewcastle Brown di United Kingdom (UK).

Konspirasi tersebut melibatkan Rameli, Americk Singh Sidhu, Bank Negara Malaysia dan Maybank Jalan Tun Razak dan merangkumi satu siri penipuan bagi mengelirukan bank pusat di UK dengan pemberian maklumat palsu kepada bank tersebut.

Saya memaklumkan kepada pihak polis bahawa dana tersebut disalurkan oleh Rameli ke dalam akaun bank milik anak guam Americk, iaitu peguam kepada Clare Rewcastle Brown, sebelum iannya disalurkan ke dalam akaun bank Clare yang berpusat di London.



Anonymous said...


sambungan...



Saudara saudari sekalian,
Pada satu ketika dulu, bukan hanya Rameli Musa merupakan kroni kepada Dato’ Seri Anwar Ibrahim, beliau banyak berjasa kepada Anwar berikutan pemecatannya dari kerajaan oleh Tun (bergelar Dato’ Seri pada ketika itu) Mahathir Mohamad.

Di sekitar tahun 1998, ketika pergerakan reformasi berada di ambang puncak kegemilangannya, Rameli memainkan peranan yang begitu penting dalam membantu menyalurkan wang dan khidmat guaman kepada kuncu-kuncu Anwar yang dipenjarakan oleh Mahathir.

Tingkah-laku serta keperihatinan Rameli terus mendapat perhatian isteri Anwar, iaitu Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, yang mula merapatkan dirinya dengan Rameli dan beransur-ansur bergantung pada beliau untuk meneruskan gerakan reformasi.

Saban bulan, hubungan Rameli dan Wan Azizah menjadi semakin akrab hinggakan Rameli dan beberapa rakan seperniagaan beliau sanggup menghulurkan dana beratus ribu ringgit kepada kuncu-kuncu Wan Azizah bagi tujuan memarakkan gerakan reformasi.

Menerusi bantuan kewangan ini dan sumber-sumber kewangan lain dari dalam dan luar negara, kumpulan pengasas reformasi akhirnya berjaya mengambil alih Ikatan Masyarakat Islam Malaysia (IKATAN) dan menamakan semula parti tersebut Parti Keadilan Nasional (PKN).



Pada ketika itu, Wan Azizah masih tidak mahir menguruskan hal ehwal kewangan dengan cara yang tidak mudah dikesan oleh pihak berkuasa dan membenarkan Rameli melakukan transaksi-transaksi perbankan bersama-sama beberapa orang di PKN.

Transaksi-transaksi tersebut menyebabkan dana yang disalurkan oleh Rameli dan rakan-rakan seperniagaan beliau bertaburan merata-rata hinggakan ianya dapat dijejaki oleh pihak-pihak tertentu yang bersekongkol dengan Tun (bergelar Dato’ Seri pada ketika itu) Daim Zainuddin.

Beberapa bulan selepas tertubuhnya PKN, Daim mula merapatkan dirinya kepada Rameli dengan niat untuk mengeruhkan hubungan persahabatan beliau dengan Wan Azizah.

Seperti juga Mahathir dan kuncu-kuncu Anwar, Daim turut tahu bahawa isteri Anwar sememangnya seorang yang kuat curiga dan suka buruk sangka terhadap sesiapa yang dilihatnya berurusan dengan rakan-rakan Mahathir.

Justeru, Daim mula merancang beberapa projek pembekalan alat-alat otomotif dan pengangkutan untuk diberikan kepada syarikat milik Rameli dengan niat untuk mengikat beliau kepada kem Mahathir menerusi beban hutang kerajaan.

Pada ketika itu, Rameli sudahpun memiliki beberapa syaikat strategik yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam projek-projek otomotif dan pengangkutan, termasuk Ingress Engineering Sdn Bhd, iaitu sebuah syarikat yang ditubuhkannya pada tahun 1991 bersama-sama pemilik sebuah syarikat konsesi BMW.

Menerusi syarikat-syarikat tersebut, Rameli mula merapati Pengerusi TD Cars (Malaysia) Sdn Bhd, iaitu arwah Dato’ Dr Mohamad Jaffar Mohamad Ali, adik kepada Tun Siti Hasmah Mohamad Ali, isteri Mahathir.

Dengan bantuan Jaffar, Rameli mula mengembangkan sayapnya dalam bidang otomotif serta pengangkutan dan berjaya mendapatkan kontrak-kontrak pembekalan bahagian-bahagian otomotif kepada kumpulan Cycle & Carriage (CC) dan Proton.

Di sini sahaja, jelas dilihat bahawa Rameli sudahpun menapakkan kakinya ke dalam kedua-dua kem Anwar dan Mahathir beberapa tahun sebelum pemecatan Anwar dari kerajaan.

Ya, memang sudah menjadi tabiat Rameli dari dulu lagi untuk berbaik-baik dengan semua pihak biarpun tahu bahawa pihak-pihak tersebut saling tidak menyukai antara satu sama lain.

Tabiat inilah yang akhirnya menghantui Rameli apabila Mahathir mengambil keputusan baru-baru ini untuk mengorek segala apa aktiviti yang dilakukan oleh beliau bersama-sama pemimpin-pemimpin tertentu dari PKR dan UMNO.

Anonymous said...


sambungan...


Saudara saudari sekalian,
Usaha Daim untuk meretakkan hubungan persahabatan antara Rameli dan Wan Azizah membuahkan hasil apabila Rameli dilantik sebagai Naib Pengerusi Eksekutif dan Pengarah Bukan Eksekutif Ingress di sekitar bulan Oktober tahun 2000.

Untuk makluman, walaupun Rameli merupakan pengasas bersama Ingress, perlantikan beliau ke jawatan-jawatan tersebut merupakan keputusan strategik susulan beberapa perjanjian penswastaan dan penstrukturan semula yang melibatkan beberapa syarikat milik Rameli.

Pada ketika itu, bukan hanya beliau dijanjikan pelbagai projek pembekalan oleh Daim, beliau turut terlibat dalam pembekalan teknologi-teknologi tertentu kepada TD Cars menerusi Ramdawi Sdn Bhd, iaitu sebuah lagi syarikat milik beliau yang ditubuhkan olehnya bersama-sama Dato’ Abdul Wahab Ismail, penasihat kumpulan Ingress.

Biarpun Rameli tahu bahawa Wan Azizah cukup tidak senang dengan hubungan akrabnya bersama Daim, beliau langsung tidak memikirkan apa-apa dan terus mengekalkan hubungan baiknya dengan pemimpin-pemimpin lain di PKN.

Pada tanggapan Rameli, tidak menjadi masalah sekiranya seseorang terus berhubung dengan pemimpin-pemimpin dari kedua-dua kem Mahathir dan Anwar kerana apa yang diinginkan oleh pemimpin-pemimpin tersebut hanyalah wang, kuasa dan kedudukan.

Justeru, dari kaca mata PKR, Rameli merupakan seorang hartawan yang ikhlas dan sanggup menghulurkan berjuta-juta ringgit kepada orang-orang Anwar dan Dato’ Seri Azmin Ali bagi membiayai kempen-kempen pilihanraya mereka.

Dari kaca mata Mahathir pula, Rameli merupakan rakan karib kepada adik Siti Hasmah dan antara usahawan-usahawan yang berjaya membekalkan Proton dengan bahagian-bahagian otomotif yang berkualiti pada harga yang berpatutan.

Disebabkan tidak ingin menggangu-gugat urusan perniagaan antara Rameli dan Jaffar, Mahathir mengambil keputusan untuk tidak melakukan apa-apa bairpun tahu bahawa Rameli menyalurkan dana kepada Wan Azizah bagi memarakkan lagi gerakan reformasi.

Tetapi kesemua itu berubah apabila Jaffar menghembuskan nafasnya yang terakhir pada 14hb September 2001.

Pada ketika itu, Rameli sudahpun memiliki beberapa kontrak pembekalan bahagian-bahagian otomotif yang berbilion ringgit nilainya bersama-sama Proton, KTMB, BMW, Cycle & Carriage dan dua lagi syarikat pengeluar kereta.

Dua tahun kemudian, Mahathir meletakkan jawatannya sebagai Perdana Menteri Malaysia untuk memberi laluan kepada Tun (bergelar Dato’ Seri pada ketika itu) Abdullah Ahmad Badawi untuk menerajui kerajaan Barisan Nasional.

Dalam tempoh dua tahun tersebut, Mahathir meluluskan beberapa projek jangka pendek, sederhana dan panjang melibatkan pembinaan landasan keretapi berkembar dari Utara ke Selatan Semenanjung Malaysia.

Bagi mengikat Rameli dan mengeruhkan lagi hubungan antara beliau dan Wan Azizah, Mahathir mengarahkan Daim untuk memasuki beberapa perjanjian sulit dengan syarikat Bealfour Beatty Rail Sdn Bhd (BBR), sebuah lagi syarikat yang dimiliki bersama Rameli menerusi pegangan sahamnya dalam Ingress.

Memandangkan Daim sendiri berminat untuk menguasai segala rangkaian pengangkutan rel di seluruh semenanjung, beliau terus menjanjikan Rameli beberapa kontrak pembekalan sistem komunikasi dan pengisyaratan untuk beberapa tahap pembinaan landasan berkembar tersebut.

Apabila Wan Azizah dimaklumkan perkara tersebut, beliau menjadi tidak selesa dan mula mencari sumber-sumber alternatif bagi membiayai aktiviti-aktiviti reformasi sejurus selepas Parti Keadilan Rakyat (PKR) dibentuk.




Anonymous said...

sambungan...


Pada tanggapan beliau, hubungan akrab Rameli dan Daim bermakna Mahathir mampu mengetahui secara langsung berapa banyak dana yang disalurkan oleh pengasas syarikat Ingress tersebut kepada setiap satu pemimpin di PKR.

Tanggapan beliau tepat.

Hakikatnya, bukan hanya Mahathir tahu berkenaan dana tersebut, beliau turut mengetahui betapa rapatnya hubungan Rameli dengan pegawai-pegawai tertentu di Maybank dan urusan-urusan beliau dengan pegawai-pegawai tersebut.

Umum perlu tahu, bahawa Rameli sentiasa mengekalkan hubungan akrab dengan pegawai-pegawai tersebut kerana tahu bahawa Maybank mempunyai pengaruh yang begitu besar dalam cara urus tadbir kedua-dua syarikat Ingress dan Ramdawi.

Ini memandangkan Rameli sendiri mengikrarkan sebahagian besar saham syarikat-syarikat tersebut kepada Maybank hinggakan Maybank Nominees tersenarai sebagai pemegang ekuiti terbesar syarikat-syarikat tersebut.

Kesemua ini berada dalam pengetahuan Mahathir, termasuk cara Rameli mendapatkan pinjaman RM110 juta dari Maybank Investment Bank Berhad bagi tujuan penswastaan Ingress pada harga RM1.85 seunit.

Oleh kerana begitu yakin pegawai-pegawai kenalan beliau tidak akan membocorkan rahsia-rahsia beliau kepada sesiapa, Rameli beransur-ansur menjadi lalai hinggakan sanggup meninggalkan rekod-rekod penyaluran dana beliau kepada pemimpin-pemimpin PKR bertaburan di sana-sini.

Kelalaian inlah yang bakal menjahanamkan Anwar dan menyebabkan beliau tidak mungkin akan dapat bertapak dalam kerajaan sebagai Perdana Menteri Malaysia sebelum pilihanraya umum ke-15 (PRU15).

Bersambung petang ini…

Khairulryezal osman said...

Bla bla bla......Zzzzzzz

tunfatimah said...

cybertroopers pH skg 🤕🤕🤕🤕

tunfatimah said...

mental kena kental nak jadi penyokong kerajaan . kalau kuat zzzz nanti bangun gomen sudah berubah. 🤣🤣🤣

tunfatimah said...

org Johor lagi trauma dpt embee tanpa sijil madu 3 nk komen.

MRS KABU LAYU said...

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

Terima kasih semua.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget