KL CHRONICLE: Pemuda UMNO Anggap Pemergian Arwah Ahli UMNO Kuala Terengganu Sebagai Pengorbanan Terbesar Kepada Parti

Saturday, February 16, 2019

Pemuda UMNO Anggap Pemergian Arwah Ahli UMNO Kuala Terengganu Sebagai Pengorbanan Terbesar Kepada Parti

Naib Ketua Pemuda UMNO Bandar Tun Razak Saudara Mohd Riziqin Hillan

Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Bandar Tun Razak (BTR), saudara Mohd Riziqin Hillan Bin Md Hasbullah hari ini dengan penuh dukacita mengucapkan takziah kepada ahli keluarga arwah Mamat Bin Awang, ahli UMNO Kuala Terengganu yang meninggal dunia hari ini ketika proses penamaan calon PRK Semenyih. 

Memetik kata - kata Saudara Riziqin : 



Arwah Mamat Bin Awang walaupun sudah berumur sanggup meluangkan masa hadir bersama ke Semenyih bagi mengekspresikan sokongan kepada calon Barisan Nasional (BN).

Semangat arwah seperti kita semua yang menyarung 'jersi' biru ataupun hijau hari ini. Hadir dari seluruh negara dengan objektif yang sama iaitu memastikan BN peroleh kemenangan dan bersama-sama rakyat bangkit bersuara menentang kezaliman kerajaan PH.

Pemergian arwah barangkali perkara biasa bagi sesetengah orang namun bagi kita ianya adalah satu pengorbanan yang amat bernilai dan tidak boleh dijual beli.

Semoga semangat dan kecekalan arwah akan terus bersama-sama dan menjadi inspirasi kepada jentera sepanjang tempoh berkempen ini. Kita akan pasti pemergiaan arwah bukan sia-sia. Insyallah kita akan pastikan kemenangan BN di Semenyih

Salam takziah buat keluarga Allahyarham. Semoga roh arwah dicucuri rahmat berkekalan.

Al-Fatihah

#Bangkit
#YouthPower
#PRKSemenyih
#AllahBersamaRakyatTeraniaya

30 comments:

Anonymous said...

Semoga roh arwah Mamat B Awang ditempatkan diIlliyyin... Al fatihah.

Anonymous said...

AMINNNNNNNNNNNNNN

Anonymous said...

Peringatan dan panduan utk kita semua. Dlm hidup mesti kita berhadapan dgn pilihan. Utk membuat pilihan, utamakan ummat. Pilihan yg kita ambil atau yg kita buat akan memastikan ummat mendpt lebih kebaikan/manfaat drpd yg kita pilih itu akan membawa keburukan/kekurangan kpd ummat. Yg dimaksudkan sudah pasti ummat Islam/org org muslim.

Lihat tindakan nabi kita nabi muhammad saw UMMAT UMMAT UMMAT. Jika keluarga utamakan IBU IBU IBU.

Anonymous said...

Tapi ada juga manusia terlampau cerodikkkkk akan mencari keburukan seseorg. Kebaikan di diamkan.

Bandingkankan pilihan anda. Bandingkan pilihan yg ada. Pilihlah pilihan itu, yg mana satu boleh membawa kebaikan lebih bykkkkkkkkkkkkkkkk ke ummat Islam drpd membawa keburukan lebih bykkkkkkkkkkkkkkkkk ke ummat Islam.

Kerana hidup kita bkn sorang sorong. Kita hidup dikelilingi org lain. Keluarga, saudara mara, kerabat dkt jauh, teman teman dan org disekitar kita. Semua mendpt kesan dr pilihan yg dibuat.

Anonymous said...

Lihat apa yg telah berlaku.
Anda memilih anda memilih anda memilih PH, apakah kebaikan utk ummat Islam lebih byk diperolehi atau keburukan yg lebih byk dihadapi ummat Islam?
Lihat perbandingan zmn UMNO BN dan PH? Adakah slogan kawin la ni esok belum dpt anak boleh membawa lebih membawa kebaikan ke ummat Islam?

Anonymous said...

Yg dimaksud lebih byk perolehi manfaat bermakna majoriti. Amacam peneroka petani nelayan pekebun kecil org kg, dulu byk bantuan, kini? Majoriti sape?

Anda mungkin tdk dpt. Tapi mungkin keluarga anda dpt. Atau saudara sesama Islam kita dpt. Jgn asik sebut saya dpt apa?

Anonymous said...

PENERIMA BR1M. APA DAH BERLAKU?
KELUARGA BYK DIKURANG. ORG BUJANG TAK DPT. BAHKAN OKU BUJANG BYK TAK DPT. MAJORITI SAPE? LEBIH BYK KEBAIKANAN BILA PILIHAN DIBUAT? NAK ISI BORANG PUN MAK AIIIII SUSAHNYA CARI 5 SIJIL. ATAU LEBIH BYK KEBURUKAN?

Anonymous said...

Jgn asik kata dimulut saya dpt apa. Fikir ummat. Mungkin ummat tu ada termasuk kaum kerabat kita. Sedihkan bila tengok kerabat kita yg susah, dulu ada bantuan kini tiada. Jgn pentingkan diri sendiri.

Anonymous said...

1. Pilihlah yg mana lebih byk membawa kebaikan/manfaat (majoriti) drpd lebih byk membawa keburukan.

2. Kebaikan yg dipilih adalah membawa lebih byk kekaikan utk ummat Islam (majoriti).

3. Dua dua dpt. Dunia dan akhirat. Tapi bangsa lain tdk dipinggir. Juga dpt. Itulah polisi UMNO lakukan selama ini.

KINI ANDA LIHAT SENDIRI?

Anonymous said...

DIINGAT SEKALI LAGI.

KPD YG BELUM DAFTAR SEBAGAI PENGUNDI. HARAP DAFTAR SEGERA. MASIH RAMAI ANAK ANAK MELAYU YG BELUM MENDAFTAR.

SEKARANG DLM KAJIAN UNDI NAK GUNA JARI SEBAGAI HAK WARGANEGARA UTK UNDI BKN ORG ASING MENYAMAR SEBAGAI PENGUNDI.

JGN BIARKAN HAK JARI ANDA DISALAH GUNA. ANDA SAJA YG BERHAK MENGUNDI. DAFTAR SEKARANG.

ANAK ANAK MUDA MELAYU YG LAHIR 1997 DAH LAYAK MENDAFTAR. DAH BOLEH MENGUNDI. SEBAHAGIAN YG LAHIR 1998 PUN DAH BOLEH MENDAFTAR. TUNGGU APA LAGI DAFTAR SEGERA. HANYA DAFTAR DI PEJ POS.

Anonymous said...

Zmn ph. Apa kebaikan tabung haji yg ummat islam dpt kini? Lebih kebaikan atau keburukan? Atau u turn selepas ummat islam membantah? Pemimpin tunggu rakyat bantah bkn buat sesuatu utk kebaikan ummat tanpa perlu didesak rakyat. Tentu ramai dah taukan citer th. Byk info boleh dpt, dlm cts pun ada.
Buatlah pilihan dulukan utk kebaikan/faedah/manfaat ummat Islam. Bkn utk diri anda sendiri sahaja tetapi juga utk penerus generasi selanjutnya.

Anonymous said...

Taipingmali

sosio-ekonomi-politik
Ahad, 17 Februari 2019
Wahai sekelian warga Melayu bacalah tulisan ini tentang KEKEJAMAN MOF terhadap Umat Islam:-


Beberapa tahun dahulu, kerajaan BN dan saya telah difitnah bahawa kita mahu merompak Tabung Haji (TH) dengan penjualan tanah TRX ini dari 1MDB kepada TH.

Propaganda PH masa itu mendakwa TH telah terlebih bayar untuk tanah ini dan wang TH telah digunakan oleh kita untuk "bail-out" 1MDB.

Walaupun kita menjelaskan bahawa pembelian ini akan menguntungkan TH dan pembelian ini dibuat berdasarkan keputusan dan penilaian panel pelaburan TH, ramai tidak percaya dan PH berjaya menghasut orangramai sehingga ramai yang marah dengan saya.

Alhamdulillah.

Akhirnya, hasutan PH masa itu telah dibuktikan sebagai satu lagi fitnah terhadap saya dan BN.

Bulan lepas, kerajaan PH mengesahkan TH sudah jual tanah TRX mereka kepada Kementerian Kewangan.

15 Jan 2019: TH completes disposal of TRX land at a premium
https://www.nst.com.my/business/2019/01/450800/th-completes-disposal-trx-land-premium

Tetapi Kerajaan PH tidak berani mengumumkan harga jualan sebenar dan hanya kata ianya hanya memberi sedikit keuntungan kepada TH.

Saya syaki harga jualan dari TH kepada kementerian kewangan adalah rendah berbanding nilai semasa dan tidak memberi keuntungan yang berpatutan kepada TH.

Beberapa hari dahulu, Menteri Kewangan sendiri kata projek TRX antara aset negara yang terbaik.

12 Feb 2019: LGE describes RM40b TRX as one of Malaysia's best assets
https://www.nst.com.my/business/2019/02/459497/lge-describes-rm40b-trx-one-malaysias-best-assets-beckons-investors-take

Kalau TRX ialah antara aset terbaik negara, mengapa TH dipaksakan untuk menjual tanah ini bulan lepas?

Harga asal dibayar oleh TH untuk beli tanah ini ialah RM188.5 juta pada tahun 2015.

Semasa membeli tanah ini, TH umumkan bahawa anak syarikat mereka iaitu syarikat pembinaan milik TH iaitu TH Property Sdn Bhd akan membangunkan hartanah tersebut dengan Nilai Pembangunan Kasar (GDV) RM900 juta dan memberi keuntunggan beratus juta kepada TH.

Kini, tanah sudah jual.

TH Property Sdn Bhd tidak lagi terlibat dengan projek pembangunan ini

Sebaliknya, syarikat SPV Menteri Kewangan yang akan membangunkan projek ini dengan sendiri ataupun secara usahasama dengan syarikat lain yang mungkin akan dari pihak swasta.

Syarikat mana dan siapa yang akan menjadi rakan usahasama kepada SPV ini?

Yang patut meraih nilai RM900 juta dan keuntunggan beratus juta untuk tanah TRX ini sepatutnya TH tetapi kini untung ini akan dikaut oleh pihak lain.

Najib Razak

Anonymous said...

CEPAT DAFTAR UNDI
LUANGKAN MASA ANDA PI PEJ POS
JGN LUPA IC
ADA ADIK BERADIK YG BELUM DAFTAR
NASIHAT PI DAFTAR
ADA KWN BELUM DAFTAR
NASIHAT PI DAFTAR

Anonymous said...

Penulisan yg bagus utk dibaca oleh semua org melayu bumiputera OTHMAN WOK PAP SERUPA BARUAH MELAYU PH di unspinners.

Moga beri kesedaran kpd kita dan tdk meletakkan anak cucu kita generasi seterusnya jd seperti itu.

Anonymous said...

Mintak mcm mcm. Semua nak layanan dan tempat tinggal di mekah madinah berbintang bintang. Harga nak murah. Kat mana nak dpt duit buat tanggung tu semua. Dah tentu dr hasil keuntungan perniagaan bawah th. Kini hasil untung th diambil org.

Setiap thn th dipuji sedunia. Org indon je jika terpandang kat jemaah kita pasti mereka kata untung rakyat malaysia. Kini mereka boleh kata kita goblokkkkk.

Mereka ditempatkan jauh berkilo kilo jauhnya. Dahlah bas susah teksi mahal. Susah sungguh. Kita dekat je. Tu semua memerlu kos tinggi. Semakin dekat penginapan semakin mahal. Th tanggung kos. Belum citer bab mkn lagi.

Bandingkan harga kita dan mereka. Dan bandingkan pulak kemudahan yg kita dpt dan mereka dpt. Layanannya dr mula, di airport hingga kembali ke rumah. Bkn saja indonesia begitu jua negara lain. Jgn marah jika jemaah lain kata kita goblok.

Timbul masalah baru. Jemaah pengiring, rayuan pulak bermasalah. Beban apa lagi la nak dipikul oleh rakyat.

Ingat nak hapus gst dpt pulak sst lagi teruk. Ni bkn lagi kawin esok belum dpt anak. La ni dah beranak pinak masalah baru membebankan rakyat.

Ingat hilang gst. Brg murah konon. Ni nak pi hj bertambah mahal. Ya Allah, apalah yg kau org buat ni.

Anonymous said...

Sebelum pru kecoh gst yg dikata membeban hidup. Penuh jln dgn kaki bersih. Tokey tokey yg jual brg + gst kencang berteriak mcm anjing kurap. Dah undi, gst hilang dpt sst. Makin bahana hidup. Tokey yg melalak mcm anjing kurap menyepi. Kurap dah hilang kot. Dpt untung berlipat lipat kot. Mendadak harga naik mcm roket. Mementingkan diri saja. Kini seluruh negara terbeban dgn harga brg mahal. Seluruh ummat kena. Ni yg kita kata pilih utk kebaikan ummat bkn mementing diri.
Beranak pinak masalah baru.

Anonymous said...

Kpd pengundi ph yg nak pi hj jd pengiring ibubapa yg dulu terpedaya dgn hasutan hapus gst amacam? Beranak pinak masalah. Tunggu org umno buat bantahan yaaaa. Ni menteri agama u turn kata dlm kajian. Masa berbincang sebelum umum nak naik harga, ko bincang apa?

ted manoff said...

Apa cerita nii..siapa yg mati?..siapa kata mati shahid?..najibby bila lagii..

Anonymous said...

Pan ngaku islam tp kawin dengan lelaki kapir. Sabu kena tendang dgn utm. Tp sabu pulak tendang TGHH. Kemudian sabu kawin dgn guan eng dan kit siang. Agak2 nya sabu ni waras ker orang nye.

Anonymous said...

TAMBAHKAN ILMU LAGI:
"APAKAH DAP ADALAH KESINAMBUNGAN PERJUANGAN IDEOLOGI PARTI KOMUNIS MALAYA???

BACA DLM UNSPINNERS.

ted manoff said...

Bodoss..blog dh xlaku ko suruh org baca..tak sampai 100 org pun baca blog tu sehari..kikiki..

ted manoff said...

Ko ni mengjengkelkan..kan hadigol dh ckp boleh ckp bohong asal parti boleh berjaya..lihat mat sabu walaun2 terus gigit jari sdgkan bang mat dpt jadi menteri...kikiki..bodoss punya pas..

Anonymous said...

MANUSIA BODOHHHH. BODOH MENGAKU AKAUTAN BERTAULIAH. 100ORG X 10HR DAH 1000 ORG BACA. BARU 10HR. BODOH DAH MELEKAT KAT OTAK.
BUTIR LU LA 10ORG.

Anonymous said...

MANUSIA PEMFITNAH DAH SENTAP. SENTAP PASAL KOMUNIS.
CAI RBA D4P SENTAP BILA CITER TU BERSANGKUT PAUT DGN D4P.

ORG LAIN YG BACA LU YG SENTAP.
CIBAI LU.
NI TANAH MELAYU.

Anonymous said...

Bodoh ted. Lu tak baca berita terbaru apa mathir dah cakap pasal kes hadi ni yg dikata ada kertas bertulis di sign hadi. Jgn tanya link mana. Kalau tak tau cari link makin melekat bodoh lu kat otak.

Baru berapa bln jd menteri dah sombong melangit. Menteri menipu sijil tu yg nak dibangga. Mengaku parti islam pengganti pas. Babi yg menyondol pun tetiba boleh angkat kepala berdokah dokah ketawa.
Kah kah kah

Anonymous said...

Tak terkira tentera mati syahid menentang komunis. Perjuangan yg menghasilkan negara Malaysia aman damai dan negara berdaulat. Negara malaysia tdk jatuh ke tgn komunis. Hingga kini agama islam dijaga.

Baru je jatuh ke tgn ph dah nak naik harga hj.

ted manoff said...

Bagilahh link..setakat sembang kosong watpe..bodoss..kikiki..

Anonymous said...

Bila nak keluar lapuran kencing anak mat sabu. Pemimpin mcm ni yg nak dibangga.
Manifesto menipu.
Pemimpin sijil menipu.

Anonymous said...

Kepala hotak ko ted. Ketika lu fitnah umno bn link mana. Semua fitnah yg dilempar link mana.
Dungu hanya sembang fitnah. Fakta tak tau nak cari link, fitnah boleh disebar tanpa tunjuk link.
BODOHHHHHHH MEMANG SESUAI CAI PH SEUMUR HIDUP.

Anonymous said...

JIKA SEMUA FITNAH KE UMNO BN TAK DPT LU NAK TUNJUK LINK YG SAHIH YG BENAR BERMAKNA ENGKAU TED SECARA TERSIRAT NAK BAGI TAU KAT RAKYAT YG LINK FITNAH TU SEMUA DI OTAK PEMIMPIN PH?

KHAS UTK ORG ISLAM FITNAH ITU LEBIH BAHAYA DR MEMBUNUH. MEMECAH BELAHKAN UMMAT. JGN JD PENGIKUT IBLIS DAJJAL.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget