KL CHRONICLE: Menteri Pakatan Terdesak Cari Skandal untuk Tutup Kelemahan Mentadbir

Friday, January 4, 2019

Menteri Pakatan Terdesak Cari Skandal untuk Tutup Kelemahan Mentadbir


YB Teresa Kok, dalam kes penjualan tanah Lembaga Getah Malaysia kepada syarikat Aset Tanah Nasional Berhad kepunyaan Kementerian Kewangan Diperbadankan dan seterusnya kepada syarikat Kwasa Land kepunyaan badan berkanun kerajaan iaitu Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), ianya adalah transaksi daripada Kerajaan kepada syarikat Kerajaan kepada badan berkanun Kerajaan. 



Oleh itu apa-apa keuntungan atau kerugian dalam transaksi ini dipunyai oleh Kerajaan dan rakyat dan bukan kepada syarikat kroni.

Ini berbanding dengan apa yang berlaku di Pulau Pinang di bawah Kerajaan Negeri PH beberapa tahun lepas di mana tanah Kerajaan Negeri di Taman Manggis dijual kepada syarikat persendirian dengan harga yang murah dan syarikat ini menjual pula tanah ini dengan harga lebih tinggi dengan keuntungan berjuta kepada orang persendirian terpilih. Dalam kes ini kerajaan dan rakyat yang rugi.

Jangan samakan Kerajaan BN dengan Kerajaan PH. 

Dalam kes penjualan tanah Lembaga Getah Malaysia kepada Kementerian Kewangan kepada KWSP oleh Kerajaan BN dahulu di atas, tiada siapa pun yang dapat banglo diskaun.

ISHAM JALIL
Marhaen Melayu bukan Malas
4 Januari 2019

https://www.facebook.com/220524935369705/posts/388753675213496/

65 comments:

Anonymous said...

Walaupun muka semua menteri & timbalan menteri nampak je macam bodoh.. tapi,
hakikatnya mereka memang bodoh & tak kompeten langsung.

ted manoff said...

Jibby tetap dpt komisen..buat byr hutang 1mbabi..

Anonymous said...

Macai tetap dapat dedak babi..

Anonymous said...

Ted babi lagi la BODOH.. kehkehkeh

Anonymous said...

Bila atok nak tukar Menteri2 bodoh ni?

Anonymous said...

Menteri2 PH bab saman menyaman mereka no.1, tapi bab2 lain mereka memang bodoh!

Anonymous said...

Duit terowong babi ted tak menggonggong.

Majikan ted babi dah tak berbunyi 1mdb. Anjingnya gongggg gongggg gonggg...

DOJ mana mana mana..
KAH KAH KAH..
Yg lain tak rahsia. Kena kat btg idung btg pelir ph rahsia.
Tuan punya kapal layar rahsia.
Spv rahsia.
Kah kah kah

Adakah kes boleh diamlakan?

Anonymous said...

Lakunan bodoh utk rakyat pengundi ph. Buat buat bodoh. Mungkin anggap pengundi ph bodoh. Tak bodoh utk diri sendiri anak beranak kroni.

Terkezutttt terkezutttt ingat isytihar harta, barisan kebinet zuhudddddddddd. Melopong pengundi ph. KAH KAH KAH.

Anonymous said...

Atok dok pening pikiaq agong. Org kiri kanan takut nak tanya. Salah tanya wayar putus. Kehkehkeh.
Ted babi je berani call. Bertenggek atas bangkupun ted babi boleh call madey.
KAH KAH KAH.

Anonymous said...

CERODIK BAB FITNAH, WARNA KASUT, MENYUSAH ORG, MEMBODOH ORG, NILAI 2 SEN.

Anonymous said...

BALAnya!! KUASA dan HAK Kesultanan Melayu kita utk. bersama MENTADBIR Tanah Melayu, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, mahu diHAPUSkan habis2an oleh si rejim BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Diktator madey anak beranak PAR*A/PKRhomo/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS!!! Lihat PENGHINAAN/GERTAKAN pd. DYMM Kesultanan Johor terCINTA kita, di - http://www.utusan.com.my/berita/politik/tmj-tidak-faham-persekutuan-dr-mahathir-1.815763

Maka, hanya KEBERANIAN Kesultanan Islam/Melayu sj. - yg. boleh MENYELAMATkan ISLAM/UMATnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita skrg., terutamanya HAK, IDENTITI, WARISAN dan SEJARAH bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, dr. CENGKAMAN SETAN DAPeliwat Zionis!!!
SEBENAQnya, DYMM YDPA kita mmg. telah diTIPU habis2an oleh rejim BANGKAI2 Parasit PEN-JAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Dikator madey anak beranak PAR*A/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS-lapuran POLIS mesti diBUAT segera atas PENIPUAN ni!

Sbb. TERJERMAHAN PALSU telah dibuat oleh DBP, terhdp. PERKATAAN2 yg. berkaitan dgn. UNDG2 PER-LEMBAGAAN dan SEJARAH Orang Asal ISLAM/MELAYU kita dlm. KAMUS DBP, cthnya perkataan "HENDAK-lah" dlm UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 yg diSAMAkan MAKNA dgn. "MESTIlah" (patutlah Per. 40 ni sengaja diLESAPkan dlm. laman web JPA, bersama Per. 41, DYMM YDPA sbg. PEMERINTAH TERTINGGI ATM, yg. juga dah LESAP) - dlm. KAMUS DBP yg. dah diANJINGkan habis2an tu - iaitu berkaitan samada DYMM YDPA “MESTI“ atau sebenaqnya, hanya “diHARAPkan“ (HENDAKlah) mendengar nasihat seorg. @ Jemaah Menteri, termsk. utk. UNDG2 PERLEMBAGAAN PERLANTIKAN PEGUAM NEGARA, Per. 145(1); mengISYTIHARkan DARURAT, Per 150; ISLAM adalah Agama PERSEKUTUAN Per. 3(1), Per. 153, dsbnya!! Sbb "HENDAK'" mmg. BUKAN sama MAKNA dgn. "MESTI" (tapi "HENDAK" ni juga telah diPALSUkan oleh DBP sekarang sbg. sama MAKNA dgn. "MESTI")!!!!

Patutlah si PENJAJAH BANGKAI ANJING Parasit PAR*A PN tom-myHOMO- yg. TAK fasih berBAHASA KE-BANGSAAN, boleh pula dilantik sbg. salah seorg. AHLI LEMBAGA PENGELOLA Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP)! Tgk. PENGGANAS2 PN PAR*A/DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis dah TAKUT!!!! Link ni dah HILANG dr. Google pula - http://sabahkini2.com/en/news/1441/peguam-negara-tommy-tidak-fasih-bahasa-melayu-dilantik-ahli-lembaga-pengelola-dbp/view

BINATANG betul PENIPUAN/SABOTAJ anjing PN DAPengganas ZIONIS ni terhdp. DBP, dan UNDANG-UNDANG PERLEMBAGAAN, serta HAK dan KUASA DYMM YDPA/MAJLIS RAJA-RAJA dan seluruh KE-SULTANAN ISLAM/MELAYU kita!!Ini PENGKHIANATAN/PENDERHAKAAN pd. DYMM YDPA, MAJLIS RAJA-RAJA dan seluruh KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita, rakyat BUMIPUTERA kita, serta NEGARA ISLAM kita ni!!! Ini jenayah TERORISMA!!

Tok Terkedu - PENCINTA HANG TUAH.


Anonymous said...

DYMM YDPA mmg. berHAK dan mesti amat BERANI mengISYTIHARkan DARURAT utk. MENYELAMATkan segera ISLAM/umatnya dan seluruh bangsa Bumiputera kita, serta NEGARA ISLAM kita ni di TANAH MELAYU-KEPULAUAN MELAYU pusaka nenek moyang Bumiputera berzaman kita ni - dgn. meletakkan NEGARA ISLAM kita ni di bawah PEMERINTAHAN TENTERA buat sementara mcm. di THAILAND! Sebe-lum NEGARA ISLAM dan KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita ni JATUH dgn. amat TRAGIK dan KEJAM spt. EMPAYAR ISLAM TURKI UTHMANIYAH (Ottoman Empire), yg. MEMERINTAH Dunia selama 623 thn, melalui MO PENIPU DAJAL oleh PENYAMAQ2 Zionis Freemason, Atarturk dan pertubuhan “Young Turks“, yg. MENYAMAQ sbg. umat Islam!!

Sbb. PENIPUAN2 pd. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, terutamanya oleh puak PENJAJAH/PENGGANAS DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS Zionis ni, mmg. AKHIRnya - akan menjadikan TANAH MELAYU kita ini sbg. IS(IS)rael di ASIA TENGGARA, di samping MENAKLUK akan SELAT TEBRAU/SELAT MELAKA/LAUT CHINA SELA-TAN, antara motif DAJAL utama ZNWO (Order Dunia Baru Zionis Freemason) depa utk. MENAKLUK seluruh 5 LAUTAN DUNIA!!

Lagipun, PRU14, mmg. telah diSABOTAJ habis2an!! Apalagi dgn. PENGAKUAN amat ANGKUH (tapi akhirnya terDEDAH rahsia DAJAL depa), oleh sebuah 'NGO' PENGKHIANAT Veteran ATM/PDRM, Patriot, yg. mana depa telah BEKERJASAMA dgn. 'NGO' PENGGANAS asing, yg. diTAJA CIA/SOROS-MOSSAD, Bersih, yg. berPUSAT di SWITZERLAND - utk. mengHASUT POLIS/TENTERA dan juga disyaki, pekerja2 SPR, utk. MENUMBANGkan PM YAB DS Najib terCINTA kita dan KERAJAAN PERSEKUTUAN!!!

Maka, kalau dah mengHASUT akan ATM/PDRM/mana-mana pekerja JPA utk. MENUMBANGkan KERAJAAN, apalagi dgn. NGO PENGGANAS ASING Bersih, ini SEBENAQnya adalah PENDERHAKAAN kpd. DYMM YDPA sbg. KETUA UTAMA NEGARA dan PEMERINTAH TERTINGGI ATM - mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 32 dan 41!!

Lihat juga, NEGARA dan Rakyat BUMIPUTERA kita sdg. dlm. keadaan amat BAHAYA skrg. , setelah semua 14 HOSPITAL2 SWASTA kita dan 21 HOSPITAL2 TURKI (yg. juga NEGARA ISLAM) dlm. IHH Bhd. diJUAL pd. PENJAJAH Jepun-SEKUTU kuat IS(IS)rael/US-NATO - dan skrg. semua HOSPITAL2 AWAM dan LAPANGAN2 TERBANG kita, serta STESYEN2 KERETAPI2 kita dan TANAH2 amat BERNILAInya, juga akan diJUAL pd. TOKEY2 PENJAJAH2 Zionis FREEMASON DAPbangkai ANJING ni dan Zionis ASING!!

Bayangkan puaka2 Zionis FREEMASON IS(IS)rael-MOSSAD/NATO [iaitu Tentera Bersekutu Kesatuan Eropah, tetapi juga SEBENAQnya diANGGOTAI IS(IS)rael/US/Canada/Australia/NZ] - bakal MENGUASAI segala ASET2 NASIONAL NEGARA/BUMIPUTERA/ISLAM amat berHARGA kita ni, yg. diBINA dgn. PENAT LELAH dr. LEGASI amat gemilang BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN (tulen) kita, PM Orang Asal amat AGUNG dan terCINTA kita, iaitu KETURUNAN DYMM Almarhum Sultan Hasanuddin dr. EM-PAYAR BUGIS GOWA, Sulawesi (yg. MENENTANG Penjajah LAKNAT Belanda Zionis Freemason di KE-PULAUAN MELAYU kita), Almarhum Orang Kaya Indera Syahbandar ke-10 Pahang, PM YAB Tun Abd. Razak Dato' Hussein Al-Haj, serta diSAMBUNG legasi amat GEMILANG ini oleh ANAKANDA beliau, Orang Kaya Indera Syahbandar ke -11 Pahang, mantan PM/PRESIDEN UMNO amat GEMILANG kita, YAB DS Hj. Mohd. Najib Tun Abd. Razak terCINTA kita!

Lihat PENDEDAHAN BERNAS oleh YAB DS Najib terCINTA kita, di - https://mykmu.net/2018/12/04/ph-akan-jual-30-dari-lapangan-terbang-bangunan-hospital-hospital-awam-stesen-keretapi-dan-tanah-tanahnya/

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Hrp agung ialah sultan johor tp sultan johor serahkan kuasa dkt TMJ. Mari kita tengok mcmana TMJ patahkan tengkok kutty yg kerepot tu. Daulat tuanku.

Prebet Adam said...

Kehkehkeh,kau ingat mahathir budak2 ke? Ko ckp mcm org tak sekolah saja.puk u.

Anonymous said...

Betul madeykutty bukan budak2.. Kan madeykutty dah tua nyanyuk..
Ko pulak ted babi yang berkeliaran sana sini tunjuk bodoh.. Kehkehkehkeh

Anonymous said...

KOK....KOK....KOK....BEGITULAH KALAU AYAM BETINA BARU BELAJAR BERKOKOK....AYAM BETINA BERAK KAPUR!!!

Anonymous said...

TED MANOFF MEROYAN!! 🤪

Anonymous said...

ted kalu hang tak tau aku bagitau kat hang, orang tua ni dia akan balik jadi kanak2 balik..huhuhu

ted manoff said...

Ko xtido lagii kerr..jom ikot aku ot noreh getah..errr ko dh beli minyak tak..dengar2 dh turun..kikiki..

Unknown said...

Ted manoff ni dah boleh bersara dah...Hari ini budak separuh masak ciptaan dap ni sudah tidak lagi relevant..hujahnya pun dah mengambarkn si empunya diri..keke

Anonymous said...

Gara gara kena belasah hari hari.. minyak dunia jatuh dah lama.. muka pemimpin ph ngan invoke layak campak dlm jamban la weeiii.. semua fitnah dah terbongkar.. minyakpun nak tipu. Dimata pemimpin ph ni rakyat pengundi ph teramat bodoh sgt bodoh.
Terimakasih najib troll berfakta telah meletakkan muka menteri ph setaraf jamban curah.
Kah kah kah.

Anonymous said...

KAH KAH KAH BERDOKAH DOKAH HOOOOIIIIIIIII KAH KAH KAH..
TED BABI GILIRAN BERJAGA MLM KE?

TED BABI SAPA ORG TAK TIDO.
TED BABI TAK BOLEH TIDO TERPAKSA BERTENGGEK ATAS BANGKU KENA PANTAU BLOG. NANTI SORU MISSSSSS.

KAH KAH KAH..

ORG LAIN RELAX TENGOK TV SANTAI SAMBIL MINUM KOPI. TED BABI MENJULUR KAKI ATAS BANGKU KONTROL 100 HP.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Rakyat berhak bersuara berhak bertanya kerana rakyat pembyr cukai yg membyr gaji barisan kabinet kerajaan ph.

Ulangan ayat BERSIH:
Gaji menteri umno dibyr dr duit pembyr cukai.

ted manoff said...

Aku biasalahh..org lama..tahan lama..mana2 lobang aku masukkk..kikiki..

Anonymous said...

Apaaaaaa org lama..
Tuoooooo ko... nyak nyak nyuk cam atok... muaaaahhhhhhh tuo tak sedor diri lagi.. bertenggek atas bangku.. gone end tidur nyenyak ngan betty atas tilam gaji harta melimpah. Ko dpt 2sen.. hahhhhhhh

Lobanggggg?
Terowong lubang celah mana? Duit lesap?
Lubang kunyit ka?
Muaaaaahhhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

PERHATIAN PERHATIAN....
KPD ANAK ANAK MELAYU BUMIPUTERA..

SESAPE YG BELUM MENDAFTAR MENGUNDI HARAP BUAT DGN SEGERA.

TANYA KELUARGA SAUDARA MARA KWN KWN...
YG BELUM SILA DAFTAR DGN SEGERA.

MUDAH SGT DAFTAR.
PI JE PEJ POS.
JGN LUPA BAWAK IC.
SEBAGAI PERSEDIAAN BUAT SALINAN IC.
ADA YG MINTAK ADA TDK.

Anonymous said...

Ted mengaku org tuo.
Tuduh org tuo bodoh nak mamposss. Rupanya ted yg tuo bodoh nak mamposs. Hina diri sendiri.
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Dr pm ke menteri bila bukak mulut buat buat bodoh. Bukak mulut mesti ada plan. Bukak mulut ada tujuan.

Selepas pru menteri kewangan hkong bukak mulut jd taik. Buat bala kat rakyat.

Sebelum pru buat citer hutang gadai negara. Selepas pru kisah hutang jd modal utk jual aset kerajaan terutama hak org melayu bumiputera. Kerajaan mana yg jual dan gadai aset negara?

Tanah manggis jual kat sape?
Rakyat malaysia atau singapore atau taiwan atau hkong atau china?
Rakyat berhak bertanya dan berhak tau kerana gaji menteri dibyr oleh pembyr cukai.

Anonymous said...

Ingatkan org sekeliling anda sudah mendaftar atau belum.

Ayoh anak anak muda melayu dan bumiputera. Daftar sekarang.

Begitu jua yg dah lama boleh mengundi tapi masih belum mendaftar. Daftarlah sekarang.

ted manoff said...

Apa khabar khinzir2 semua..

Anonymous said...

Sebelum ini berlaku kisah tabung haji.
Putar sana putar sini. Ulas itu ini. Buat gempak dlm negara. Menteri kata tunggu dia buat siaran hebahan media. Rakyat malaysia berdebor debor tunggu.

Errrkkkk terlebih bayor terlebih bayor dividen ke?
Wooooiiiiii aku simpan memang nak untung byk dividen besor.. buat bantu tambah pendapatan aku. bangang punya menteri. Aku main saham pun tentu nak untung. Bkn rugi bongokkkkk.
Hoiiiiii bahlol beri untung byk kat rakyat salah. Gaji awak semua besor takpe. Cukai sape?
Tak kan suruh rakyat melabur dlm saham yg dah nak mamposssss menjunam.

Kata tabung hj defisit 4b. Ni pun satu lagi citer.

Anonymous said...

MARILAH KITA BERDOKAH DOKAH..
TED BABI TELAH MENGISYTIHARKAN DIRINYA DAN KAWAN BERTENGGEK SEBANGKU PEMAKAN KHINZIR.. SI TUO KHINZIR. TED MENYAPA TEMAN TEMAN KHINZIRNYA. KAH KAH KAH

DAH PASTI KITA ORG ISLAM HARAM MKN KHINZIR NAJIS BERAT BERGELUMANG DGN CACING.

BEGITULAH BILA KHINZIR KHINZIR TED TAK BOLEH MENJAWAB FAKTA. HANYA BOLEH MEMBUAT DAN MENYEBAR FITNAH.

KHINZIR ITU NAJIS BERAT.
ADA CACING TAK MAMPOSSSS.

Anonymous said...

Bertaubatlah ted kembali kepada islam yg benar kalau ted non muslim bersama2lah kejalan allah moga allah menberi rahmat pada kita semua. Ameeeeen

ted manoff said...

Korang dh beli minyak belom..khabarnya minyak turum mlm tadi..kikiki..🛢🛢

Anonymous said...

huhuhu ko baru keluar gua ke ted, sepatutnya harga minyak dah lama turun
bukan semalam, tapi ph sialan pujaan hati ko tu menipu rakyat.

Anonymous said...


Jumlah subsidi kepada pengusaha stesyen minyak lebih tinggi dari bantuan kepada orang miskin – Najib
January 5, 2019 rhg

Unjuran jumlah penggunaan petrol dan diesel oleh rakyat Malaysia bagi tahun 2019 ini ialah sebanyak 30 bilion liter

Bermula hari ini, kerajaan PH telah naikkan margin keuntungan pengusaha stesen minyak sebanyak 23% bagi RON95 iaitu dari 12.19 sen kepada 15 sen satu liter.

Margin keuntungan untuk diesel juga dinaikkan 43% iaitu dari 7 sen kepada 10 sen seliter.

Oleh itu, harga RON95 yang diumum sepatutnya RM1.90 satu liter. Tetapi kerana margin keuntungan telah ditambah semalam, harga menjadi RM1.93.

Ekoran kenaikan, rakyat Malaysia bakal menanggung kos tambahan sebanyak RM900 juta (30 bilion liter x 0.03 sen) setahun.

Kerajaan PH juga berjanji akan menetapkan harga siling untuk RON95 pada tahap RM2.20 satu liter dan berjanji akan memberi subsidi jika harga diapung melebihi harga siling ini.

Jika janji harga siling ini benar-benar ditepati (takut U-turn lagi atau manifesto bukan kitab), ini bermaksud PH akan memberi subsidi kepada stesen minyak apabila harga minyak melebihi RM2.20 satu liter.

Bergantung kepada harga minyak semasa, beban tambahan RM900 juta ini akan ditanggung, samada oleh rakyat melalui harga petrol lebih mahal atau oleh kerajaan dalam bentuk subsidi.

Di dalam ‘worst case scenario’ di mana harga minyak melebihi RM2.20 satu liter untuk seluruh tempoh satu tahun, keseluruhan RM900 juta ini akan ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan melalui subsidi.

Adakah kerajaan PH sedar mengenai kemungkinan ini?

Jumlah subsidi RM900 juta satu tahun untuk stesen minyak ini jauh lebih tinggi berbanding jumlah dibayar oleh kerajaan PH untuk bantuan musim tengkujuh pekebun kecil (RM165 juta), bantuan awal persekolahan (RM328 juta) dan bantuan kewangan khas FELDA (RM77 juta) yang diumumkan bulan lepas.

Adakah PH pernah mempertimbangkan cara lain untuk membantu pengusaha stesen minyak menanangi kos operasi seperti memberi pinjaman mudah untuk menambah hasil jualan dengan mempelbagaikan jenis barang dan perkhidmatan yang boleh dijual di stesen minyak mereka?

Ataupun dengan membantu pengusaha stesen minyak berunding dengan syarikat minyak supaya mereka tidak akan mengalami kerugian akibat dari perubahan harga minyak mingguan?

Mungkin kerajaan boleh membayar ganti-rugi kepada stesen-stesen minyak yang mengadu akan mengalami kerugian sehingga RM40 juta akibat penurunan harga petrol hari ini memandangkan kerajaan PH telah mengutip beratus juta Ringgit dalam cukai minyak tersembunyi bulan lepas?

Langkah kerajaan PH mengapungkan semula harga petrol RON95 setiap minggu bukan perkara baru dan pernah diperkenalkan oleh kerajaan BN sebelum ini.

Pada masa itu, kerajaan BN tidak menaikkan margin keuntungan untuk pengusaha stesen petrol.

Niat untuk membantu pengusaha stesen minyak memang wajar tetapi langkah ini juga membebankan pengguna dan rakyat yang lebih memerlukan kerana sudah tentu bantuan kepada golongan ini akan dikurangkan apabila kerajaan perlu memberi subsidi kepada pengusaha stesen minyak.

Adakah kerajaan PH akan meluluskan kenaikan margin keuntungan yang bebankan rakyat setiap kali ada golongan berkepentingan datang mengadu ataupun hanya untuk syarikat minyak sahaja?

Tentu ada cara penyelesaian yang lain.

Najib Razak

Anonymous said...

Teresa Kok boleh tuntut balik duit RM 780j dari Guan Eng -Najib
January 4, 2019 rhg

Pihak KWSP di bawah kuasa kerajaan PH pun tidak tahan dengan tuduhan tidak berasas Terea Kok dan telah keluarkan kenyataan bahawa harga pembelian tanah Kwasa Damansara adalah adil dan mengikut harga pasaran.

Walaupun Teresa Kok masih tidak puas hati bahawa tanah Lembaga Getah Malaysia (LGM) selepas itu dijual tanpa tender kepada KWSP pada tahun 2012 dengan harga RM2.28 bilion (RM18.70 untuk setiap kaki persegi) tetapi dua tahun selepas tanah ini diusahakan, KWSP mula menjual sebahagian dari tanah ini dengan harga RM187 untuk setiap kaki persegi.

Pihak Teresa Kok masih bertanya di mana perginya wang RM780 juta iaitu beza antara harga RM1.5 bilion yang dibeli dari LGM oleh syarikat Aset Tanah Nasional Berhad dan harga RM2.28 bilion yang dijual dua tahun kemudian kepada KWSP.

Saya telah jelaskan bahawa syarikat Aset Tanah Nasional Berhad ialah syarikat milik penuh Kementerian Kewangan.

Jika Teresa Kok ingin tahu apa terjadi dengan wang diterima syarikat itu dari KWSP hasil dari penjualan tanah, dia boleh tanya Guan Eng kerana semua rekod ada di Kementerian Kewangan.

Kalau Teresa Kok masih tak puas hati, boleh “claim” balik RM780 juta itu dari Guan Eng.

Sudah tentu Teresa ada nombor telefon Menteri Kewangan?

Ataupun Teresa telah ditendang keluar dari grup WeChat DAP?

Najib Razak

Anonymous said...

HELLO TED MONOFF,
NAK TANYA JE,
ANAK MENTERI MANA YG KENA TANGKAP KES GANJA TU?
KEH KEH KEH!!

ted manoff said...

Biasalahhh..menteri umno dulu pun byk skandal..ko selidik balik atau google saja perangai ank menteri umno..kikiki..ohyaa lagii satu xyahlahh copypaste tulisan jibby tu,buang masa jerr..

Anonymous said...

HELO TED MONOFF,
DAH NAMPAK KAU MAKIN LEMBUT & MAU TERIMA KENYATAAN YE? UMNO BN 60 THN BERKUASA, TENTU ADE DUGAAN & SKANDAL. PH BARU BEBERAPA BULAN JE.. KEH KEH KEH. CER KAU GUNA MATEMATIK & CONGAK BERAPA BANYAK SKANDAL YG DAH BERTEMPEK KAT MUKA PH SEJAK MEI 2018 HINGGA HARI INI.. HE HE HE
HA HA HA

🐄 🐵

Anonymous said...

Berdokah aku baca komen mantap kau. Rupanya ted duk dlm gua. Gua tak berlubang. Suka benor tuduh org baru keluar dr gua. Giliran dia baru keluar dr gua.
Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah.
Ph sialan pujaan ted babi.
Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Anonymous said...

Yg. amat PENTING skrg., bangsa BUMIPUTERA, terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu - mesti jadi JANTAN2 Islam/Melayu amat BERANI dan BERMARUAH, spt. PENDEKAR2 HANG TUAH dan HANG JEBAT terCINTA dan amat GEMILANG kita - utk. MENUMBANGkan habis2an dan SEGERA, si anwaq HOMO/parti HOMO PariaKR/DAPbangkai ANJING Parasit-si KULI2 PEN-JAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Zionis HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS!! Sbb. tu anwaq HOMO asyik mengGERTAK nak HAPUSkan/MELUMPUHkan UNDG2 PERLEMBAGAAN 153, dgn. amat LICIK, melalui penghapusan DEB (NEP)!! Lihat di –

1. https://journal-neo.org/2018/09/02/washington-post-covers-up-us-meddling-in-malaysia/ ; di

2. https://www.malaysia-today.net/2018/11/06/anwar-malays-need-time-to-accept-eradication-of-racial-nep/

Tgk- sj. PARTI PariaKR BANGKAI ANJING ni, dah jadi KLON si DAPbangkai ANJING, memperGUNAkan si JANTAN2 Islam/Melayu HOMO mcm. si KULI2 amat BANGSAT!!! Lihat media BANGKAI ANJING ni, di

3. https://www.malaymail.com/s/1707942/let-anwar-lead-wan-azizah-tells-azmin-after-tiff-over-pkr-leaders-appointme

Lihat si anwaq HOMO JIJIK PariaKR BANGKAI ANJING JIJIK terus berSUKARIA dgn. JANTAN HOMO BANGKAÌ ANJING JIJIK-suka berBOGEL dia!!! Mana Jab Agama Islam?!!!

Lagipun, kalau TAK benaq berita ni - awat si anwaq HOMO ni TAK buat REPOT POLIS mahupun SAMAN, aaahhhh?!!!!

Lihat di -

4. https://www.malaysia-today.net/2018/12/27/photos-and-porn-videos-of-anwars-alleged-gay-partner-going-viral/ ; dan di

5. https://www.malaysia-today.net/2018/12/28/video-saya-bogel-itu-mana-ada-muka-anwar/

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Itulah - ramai si JANTAN2 Islam/Melayu dah jadi si LEMBIK PONDAN-mcm. si PENAKUT2 HOMO GILA BABI anwaq HOMO/PariaKR!!!! Cakap banyak- habuk pun TAK DAK!!

Punya BANGGA dgn. DEMO 'aman' depa - tapi terus BIAQkan si PENGGANAS2/PENJAJAH2 BANGKAI2 ANJING Parasit PariaKR/DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis/hindrafHOMO-TAMIL EELAM Sri Lanka - terus MEMIJAK ISLAM dan KEPALA2 Umat Islam, terutamanya ORANG ASAL Islam/Melayu kita, seolah TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang Bumiputera berzaman kita ni, mmg. mcm. KEPALA2 BAPA2 Pen-jajah/Pengganas BANGKAI BABI ni punya!!!! Jadilah kita mcm. bangsa ORANG ASAL Islam/Katolik PA-LESTIN, TAK lama lagi!!!

Tgklah, apa KEJADAHnya si JANTAN2 dr. bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita boleh duduk DIAM mcm. siPENAKUT2 SIAL bila ISLAM dan pemimpin PAS, YAB DS Tuan Guru Hj. Hadi terCINTA kita diHI-NA/diGERTAK mcm. SAMPAH ni, oleh si PENJAJAH/PENGGANAS Bangkai ANJING KURAP PARIA HOMO JIJIK DAPeliwat ZIONIS/hindrafHOMO BANGKAI BABI ni (dulu si PARIA ANJING ni MENYERANG YAB DS Najib terCINTA kita) - yg. patut diHUMBANkan sj. KELUAQ!!! GERAMnya aku kat si PENAKUT2 BANGSAT mcm. ni!!!! Lihat di -

1. https://www.malaysia-today.net/2019/01/03/the-deafening-silence-from-the-sikhs-regarding-the-insult-to-islam-and-the-quran/

Sbb. tu, si JANTAN2 Islam/Melayu JANGAN jadi si LEMBIK PONDAN-mcm. si PENAKUT2 Isam/Melayu HOMO spesis anwaq HOMO/PariaKR HOMO JIJIK-KULI DAPeliwat ZIONIS ANJING!!!! Lihat di -

2. https://www.malaysia-today.net/2019/01/04/melayu-jangan-takut-untuk-menjadi-kurang-ajar/

3. https://www.malaysia-today.net/2019/01/05/the-reason-why-malaysia-is-cursed/

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Anak menteri umno merangkap anak menteri terlajak laris bekas ummo. PKR KA BUNGA KA?

KAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Fakta tulisan najib buang masa. Ke sentappppp panassssssssss.

KAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH

Tulisan dap boleh humban ke dlm jamban. Dgn sst harga brg akan turun.
KAH KAH KAH.
Pemimpin bangsat.

Anonymous said...

Permainan apakah ni?
Umum tbg hj defisit 4b.
Konon terlebih byr dividen.
Salah kira?
Pindah aset/saham bagus th ke spv 19.9b.
Bila dah pindah aset/saham th takde defisit. Defisit hilang.

Anonymous said...

SPV?
Tanya lebih rahsia. Semua rahsia. Pembeli aset/ saham rahsia.
Apa ke binatang spv ni?
Katanya tender belian terus.
Bolehke? Rasanya dlm kes umno jika tender tertutup/tender secara langsung ke sesuatu pihak akan jd kesalahan berat dan boleh didakwa di bawah amla?
Siapakah/co apakah yg berada dlm spv.

Anonymous said...

DAH BERAPA BYK KONTRAK/TENDER DI BERI SECARA LANGSUNG/TERUS KE PIHAK TERTENTU MELALUI KONTRAK TERTUTUP?
KERAJAAN PH BARU BEBERAPA BLN BELUM CUKUP SETAHUN. KATA ORG DAH BYK? BETUL KE?

Anonymous said...

Masih ingat kapal layar jho lo. Pasti rakyat ingat mana boleh lupa. Sensasi bersih sebelum dan selepas pru.
Ni pun sama. Semua rahsia. Tuan punya kapal?

Anonymous said...

UMNO BN TAMBAH ASET KERAJAAN.
PH JUAL ASET ASET NEGARA.
PM MANAKAH YG MENAMBAH ASET NEGARA?
PM MANAKAH YG MENJUAL ASET NEGARA?

Anonymous said...

Anak mat sabu ditahan positif ganja. Dulu kes anak husam. Dua dua dr pan kan?
Anak mat sabu yg viral keluar gambar yg menyindir tu ke? Lupa pulak kes yg disindir. Antara icerd atau kes adib?
Jaga jaga wartawan salah tanya kena pulak dilempar mic. Hihihihihi

Anonymous said...

Bln 5 cukup sethn kerajaan ph. Tapi belum sethn saham memjunam ringgit jatuh ekonomi teruk. Harap simpanan lama najib umno bn. Kena berenti kerja berlambak. Yg takde kerja semakin bertambah byk.

Cakap cakap besor berdegor degor ph masa jd pembangkang hanya taikkkk. Rakyat mesti ingat dan kita ungkitkan kembali apa yg dijerit dilalak dlm bersih dijalanan perlimen alam maya. Jgn biarkan mereka pemimpin ph buat buat bodoh pelupa tahap super bangang.

Anonymous said...

Semua isu dimainkan. Fitnah fitnah bermaharajalela utk mempengaruhi rakyat mengundi ph.

Masih ingat kes bunuh altantuya?
Kes bunuh kevin?

Kes bunuh diputar belit dan diletak kesalahan ke atas najib umno. Kpd org islam fitnah itu lebih bahaya dr membunuh?

Jika membunuh, yg dibunuh mati dan pelaku dihukum. Tutup kes. Tetapi fitnah tdk mati bahkan merebak semakin besar bkn saja menuduh mengaib tetapi boleh memecah belahkan ummat. Allah berfirman fitnah itu lebih bahaya dr membunuh.

Anonymous said...

Sejarah itu berulang dr zmn dulu dulu hingga kini. Sejarah dulu kita hanya belajar dlm buku atau dgr cerita dr mulut ke mulut.

Kini kita boleh nampak kejadian di timur tgh. Setiap hari dipapar dlm tv. Fitnah akibatnya pecah belah ummat dan jatuh sesebuah kerajaan. Dah tentu kerajaan Islam dan ummat Islam. Negara hancur jd pelarian. Tetapi kita tak ambil ikhtibar. Masih percaya fitnah.

Anonymous said...

Yg bkn islam pro dap jgn cakaplah memang hari hari main isu altantuya. Edit gambar fitnah najib. Yg Islam tak kira bertudung ka tak bertudung ka berkopiah ka tdk ka haji tak hj pun sama.. hari hari main isu ni. Dlm wasap jd sebaran fitnah yg begitu pantas.

Selepas menang mana org org yg dok melalak tiap hari main isu ni? Pemimpin ph dulu yg mainkan isu ni, mengapa setelah membentuk kerajaan dah tak dgr lagi sebut altantuya sirul di mulut mereka?

Hai org Islam hamba Allah, berapa byk anda mainkan isu altantuya dan buat sebaran fitnah dlm wasap atau pertemuan dgn keluarga dan kwn?

ted manoff said...

Dah klh pru cerita mcm2 plk..rakyat dh muak dgn penyelewengan dn rasuah dlm bn..terimalah hakikat xyh byk cerita..bodoss..

Anonymous said...

BILA SEBUT ALTANTUYA PASTI TAK BOLEH DIPISAH DGN KAPAL SELAM.

DUA FITNAH BERJLN SERENTAK.

SAMA JUGAK LEPAS MENANG KAPAL SELAM TDK LAGI DIDENDANGKAN.

TETAPI DENDANGAN FITNAH ANDA TDK AKAN PERNAH PADAM DLM CATATAN MALAIKAT.

Anonymous said...

Yg muda ingat umur pjg. Yg tua tak ingat mati.
Ko rba dap bkn islam. Fitnah jd mainan. Yg diingat org islam.
BODOHHHHHHHHHHH TUA YG MASIH CARI LUBANG.

Anonymous said...

SENTAPPPPPPPP PANASSSSSSSSS
ISU ALTANTUYA KAPAL SELAM DAH TAK BOLEH SEBUT. BARU KES NI?
KAH KAH KAH

ISU PENYELEWENGAN?
DUIT TABUNG HARAPAN HILANG PI MANA?
SAPE JAGA? SAPA GUNA?
SAPE YG BOLEH KELUARKAN?
TAK KAN SEMUA ORG BOLEH TANDA TANGAN?
TAK KAN AKAUN ENGKAU, MENTERI KEWANGAN HKONG BOLEH KELUAR DUIT KAU?

Anonymous said...

Kalah pru citer mcm mcm?
Selama dap ph kalah 60thn lu citer apa?
Fitnah?
Janji bohong yg ada dlm manifesto bkn kitab suci?
Setannnnnnnnnnnnn

Anonymous said...

Kita banding kes altantuya dgn kes adib.

Lihat sikap penyokong mereka?
Tengok tindakan mereka?
Lihat perbezaan mereka?

Anonymous said...

BERITA TERGEMPAR...

DAH DGR KE AGONG LETAK JAWATAN.

JOHOR OK
PERAK OK.

MADEY TAK OK..

Anonymous said...

Adakah ini benar?
Dlm breaking news channel news asia awal awal lagi dah keluar berita ni.

ted manoff said...

PrOoTt..arghhhh leganya..

Anonymous said...

🐽🐷 HELLO TED MONOFF..!

Anonymous said...

Sampai tercirit cirit dgr berita.
KAH KAH KAH..

BERGULING WEEEIIIII..
DARI SATU KES KE SATU KES..
DR MENTERI KE PEGAWAI KE ANAK BERANAK..
DULU BERTAPAK KAT KEDAI MAMAK
TUNJUK ZUHUD KAT RAKYAT
KINI KELAB MEWAH
BERCUTI OBERSI
SEMUA GAJI BESAR
HARTA MELIMPAH
takpelaaaaa asal guna brg palsu nampak la tak berduit.. zuhud lagi
HAH HAH HAH
KIKIKIKIKI
KEH KEH KEH
LALALALALALA
BERNANAH TELINGA TED
ATAS BAWAH BUSUK
ATAS BUSUK NANAH
BAWAH BUSUK TAIKKKK
TGH BUSUK HATI
DAJJALLLLLLLLLLLLLLLLL

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget