KL CHRONICLE: Ayuh bangsaku bangkit! Kita sudah tiada pilihan lagi

Monday, January 28, 2019

Ayuh bangsaku bangkit! Kita sudah tiada pilihan lagi


_Oleh: Naseron Ismail_

_Diatas remukan hati dan runtuhan Kota Melaka kita bina dan dirikan negara baru, sebuah negara-bangsa yang berteraskan Nasionalisme Nusantara, Prinsip-Prinsip Rukun Negara, bertunjangkan Perlembagaan Persekutuan dan sistem Demokrasi Berparlimen. Bahawa negara-bangsa ini telah lebih 61 tahun MERDEKA dan telah diperintah oleh kerajaan nasionalis-Islam dengan cukup baik dan penuh tertib, rukun, damai dan aman._



_Kekalahan Barisan Nasional (BN) kepada regim Pakatan Harapan (PH) yang di dalangi oleh DAP-PAP pada 9 Mei 2018 yang lalu telah merubah landskap politik, ekonomi dan sosial negara. 

Buat pertama kalinya di dalam sejarah politik dan kenegaraan, Persekutuan Tanah Melayu selepas Temasek, kaum minoriti Cina (23.4%) dan India (7.9%) seberang laut telah berjaya menjajah dengan menguasai politik dan pentadbiran serta ekonomi negara dengan bantuan PKR, PPBM, PAN dan Warisan, kesemuanya adalah parti berasaskan orang Melayu. Ketua Regim Kelepetokrasi PH ini adalah Tun Dr Mahathir Mohamad, 94 tahun, diktator dan mantan PM-4 yang pernah memerintah negara ini selama 22 tahun._

_Benar kata ahli sejarah bahawa apabila orang Melayu hilang kuasa maka mereka akan menjadi lemah dan akhirnya akan kehilangan segala-galanya termasuk kehilangan agama, marwah dan harga diri. Siapakah yang mesti dipersalahkan jika bukan para pemimpin dan politikus songsang dan kita (termasuk anak-anak muda) yang hanya mementingkan diri sendiri._

_Kita tega menyanyikan lagu 'Warisan Bangsa' oleh Sudirman untuk merasa seronok dan bersemangat mendengar liriknya. Kita mendendangkan lagu 'Anak Kecil Main Api' oleh Dr Nordin Kardi dengan penuh rasa sayu dan mendayu-dayu untuk menelusi realiti sejarah dan politik bangsa Melayu tetapi kita gagal menghayati apakah sebenarnya yang tersirat dari kedua-dua buah lagu tersebut. Lagu-lagu itu sebenarnya mengajak kita umat Melayu Islam di seluruh Nusantara ini supaya kembali bersatu di dalam satu wadah perjuangan, menyahut seruan jihad, memberhentikan percakaran dan persengketaan sesama bangsa serumpun, seagama jika kita masih mahu terus 'survive' dan berkuasa di bumi Nusantara yang permai ini._

_Bahawa seluruh Nusantara sedang dihambat oleh arus GLOBALISASI, satu demi satu tanah dan harta-harta warisan kita akan diambil oleh para pedagang dan pendatang asing. Nasib Melayu Di Bumi Melayu akan jadi persis cerita Pak Kadok dan Lebai Malang - menang sabung tetapi kampong tergadai. Adakah itu yang kita mahu dan inginkan? Adakah kita tidak punya marwah? Hatta menerima bulat-bulat sindirian dan cemuhan Mahathir dan DAP-PAP bahawa Melayu itu sifatnya pemalas, justeru sebab itu mereka layak hidup susah, miskin dan mundur? Itu semua bahasa dan sikap penjajah yang selama lebih 446 tahun telah menjarah kita di Tanah Melayu._

_*Ayuh bangsaku bangkit. Pertahankan setiap inci tanahmu, pertahankam setiap helaan nafasmu yang membawa kalimah tauhid bahawa kita ini umat Muhammad SAW yang dimuliakan oleh Allah SWT.*_

*TAKBIR..!! TAKBIR..!! TAKBIR..!!*

End.

160 comments:

ted manoff said...

Uweeeeekkkk...muntah ijo aku baca..poorahhhh..πŸ‘…πŸ‘…πŸ’«πŸ’«

Anonymous said...

Kah kah kah.. ted ngahngehngoh org pertama mereng dah. Meroyan pasal blog org. Blog sendiri tak mampu nak buat. Blog tak laku.
Punnnndekkkkkkkk
Kahkahkahkahkahkah

ted manoff said...

Jgnlah generasi muda ikot jejak langkah pengkhanat negara seperti umno dn seangkatan denganya..

Anonymous said...

Selama 8 bulan kembali menjadi Perdana Menteri, sekurang-kurangnya sudah 16 kali Mahathir melancong ke luar negara termasuklah ke Jepun sebanyak tiga kali. Dalam kesemua perjalanan makan angin itu, Mahathir hanya membawa pulang hutang dari Bon Samurai berjumlah RM10 bilion.

Selebihnya, Mahathir hanya membazirkan wang rakyat Malaysia berpuluh-puluh juta semata-mata untuk membiayai kegemarannya melancong ke luar negara demi mewuar-uwarkan kejayaannya kembali sebagai Perdana Menteri meskipun sudah berusia 94 tahun, sekaligus menjadi Perdana Menteri tertua di planet ini.

ted manoff said...

Weii bangsat! Ko duduk dlm gua ke setan.tak pasal2 buat fitnah pula.jumpa kau kt luar mmg aku terajang cukup2.

Anonymous said...

Weii Ted Babi bangsat! Ko duduk dlm gua ke setan.tak pasal2 buat fitnah pula.jumpa kau kt luar mmg aku kentut muka ko tu cukup2.

Anonymous said...

Kahkahkah.. ulang lagi ayat sama. Dia yg ulang ayat sama bodoh. Lidah berbelit. Mat indon rba cina dap pengkhianat negara penyokong icerd.

Anonymous said...

Pembatalan banyak projek-projek mega yang Negara China ada kepentingannya di Malaysia atas alasan mahu menyelamatkan Malaysia, sedang menyaksikan bukan Malaysia semakin selamat, sebaliknya hidup rakyat yang semakin merempat ekoran sekatan yang dikenakan oleh Negara China meskipun secara tidak rasmi ke atas Malaysia.

16 kali bersiar-siar di luar negara, apa keberhasilan yang dibawa masuk untuk rakyat Malaysia oleh Mahathir?

28 kali makan angin di luar negara, apa kejayaan Azmin Ali selaku Menteri Ekonomi yang kuat menyokong Mahathir?

Masih lagi nak menyalahkan Najib? Cukupkah dengan alasan semuanya ini kerana 1MDB dan Najib-Rosmah?

Rasa-rasanya, kebanyakan rakyat Malaysia sudah semakin muak dan bosan dengan alasan melepas diri sebegitu rupa.

Anonymous said...

Fitnah apa setannnnn? Gua mana ko baru keluaq? Mata ko buto tak nampak madey memutar naik jet yg dikata membazir duit rakyat. Duit gst? Ko lupa tuduhan tu melalak dlm bersih. Lebih hebat dr najib. Najib guna sikit yg melalak guna lebih byk roundddddddddd duniaaaaaaa. Perdagangan apa yg dibawa balik? Asik sebut AKAN AKAN AKAN MELABUR. Melabur ikan pelaga kat melaka ka? Kah kah kah

Bangsat lu. Lu ingat terajang lu je. Hoiiiii bangsat level rba cina dap mcm lu layak duduk dpn pintu spa rumah pelacur/kelab mlm. Tu baru sesuai buat lu. Byk kekosongan kerja, tumbuh mcm cendawan.
Kah kah kah

Anonymous said...

Seorang lelaki telah menunaikan janjinya dlm FB kerana jika PH kalah di CH beliau akan menunggang motosikal dari BP sehingga ke Kluang dgn berbogel tanpa seurat benang. Bagi mengelakkan dirinya disamakan pemimpin PH yg kuat kencing beliau tetap menunaikan janjinya tak seperti pemimpin PH berjanji tetapi tidak tunaikan janji.

HAAAAAAAAAA...SAMPAI BEGITU SEKALI.....HIKHIKHIK....

Anonymous said...

Hahahaha lawak weeeiiii

Anonymous said...

Ada sekoq lagi pro dap kata kalau bn boleh menang di ch dia akan kerat teloqnya dgn pisau karat. Namanya adam mungkin fake. Menunjukkan angkuhnya pro dap yakin boleh menang. Org mencari di mana adam dah kerat teloq. Takde pisau karat jgn risau, ramai boleh bagi.

Bila termalu kalah pemimpin ph tuduh perkauman. Kes adib dibunuh tu isu apa, perkauman ka? Apsal tak ulas buat siaran media.

Anonymous said...

Selain sawit durian buah buahan kita, sarang burung dpt tamparan. Dulu sarang burung mahal eksport ke cina mcm durian. Jgn haraplah towkey nak turun harga mcm musang king punya la mahal. Kini dah berlambak. Terpaksa buat air minuman botol dgn harga murah. Ringgit je kini, dulu punyala mahal. Siap minum. Hahaha

Khairulryezal osman said...

Bangsat punya macai najib.ini khairulryezal osman lah! Tak puashati kita selesai kt luar kalau berani.

Anonymous said...

Engkau dah tunjuk layak jd jaga rumah urut. Tapi jaga nama kuno. Org kg panggil jaga. Bandar panggil lain. Aku naik taraf kau sikit aku panggil BOUNCER glamorrrr kannnn.
KAH KAH KAH

KALAH FAKTA TUNJUK LAGAK KOTE BESOR... AKU GOMEN KAU GOMEN

Anonymous said...

Lu meroyan makna lu tak puashati. Fakta mana tuuuuu? Tak kan mcm boss lu, rakyat berselfie ngan najib pun bengang, parah ni nak kontrol rakyat.
HAH HAH HAH HAH

ADA AKU KESAH.
CIBAIIIIIIIIII

Anonymous said...

KAU TAK PUAS HATI PASAL ANON NAK KENTOTTTT PUASSS PUASSS KAT MUKA TED KA? KAU TED KA? ATAU

KAU ADALAH ADAM NAK KERAT TELOQ DGN PISAU KARAT?

YG MANA SATU AYOOOOO?
KAAAAAAAHHHHHHHHHHH

Khairulryezal osman said...

Jgn sembang dlm ni.jom kita jumpa luar.tak sabar nk luku2 kote korang semua.ckp kat mana nk jumpa aku dtg sekarang

Anonymous said...

Ko baca gak watpe. Elok ko muntah hijau ke muntah darah ke. Cepat meninggal tu.

Anonymous said...

Ayat ko macam keluaran atok2 dinosaur ko, ancient.

Anonymous said...

Apa punye komen la banagng tol. Dah nama ngomen kat maya, lawan je la. Nak lawan kat luar plk ape kes mwghoyan.

Anonymous said...

Kote ko bernanah eeeiiiiiiii
Kote takde nak tarik ke.. meroyan kalah fakta hahahahahahahahaha... sasau fitnah dah tak jln hahahahahahahaha... kepala kote dia kena luku ngan penyelia hahahahahahaha...
kencinggggggggggggg
Takde org lagi nak hidu hancing engkau tu... lalalalalala
Jumpa kat jamban reban ayam kah kah kah... bodohhhhhh

Teo nie ching said parents who failed to send their children to school could face a fine of up to rm5000 or six months imprisonment.

Wahhhhhhh nak antar keluarga miskin masuk penjara ka? Ingat nak bantu org tak mampu. Nak susahkan lagi ka org yg dah susah?

Nak heret ibubapa ni dah tak risau. Bouncer cap ayam dah ada.
Kah kah kah

Khairulryezal osman said...

Buto,korang yg mulakan tiba2 nk settle dlm ni? Ko dtg putrajaya sekarang aku tunggu

Anonymous said...

Hihihihihi.. tu org meroyan babi kalah lawan fakta.. fitnah kitar semula je mampu bawak. Dah malu dah kantoi sasau jdnya.

Menteri pulak hari hari buat kerja bodoh. Baru rba dap nak berdecit dah menteri buat statement bangang. Naik gilo jdnya rba cina dap nak berhujah lawan fakta. Akhirnya dia nampak superrrr bangang dlm alam maya.
Hahahahaha

Tu layak jd bouncer rumah urut.

Anonymous said...

Kepala butoh lu la. Mulakan apa. Engkau memaki tak sedor diri. Bawak fitnah engkau seronok. Kepala butoh kau la. Baru menang berapa bln dah menguasai putarajaya. Kwn tommy ka?
Kahkahkah
Kahkahkah
Kahkahkah

Anonymous said...

Kita imbau reaksi pemimpin sebelum pru 14.

Jemin: anak kita yg dpt ptptn ini bkn nak berhutang dia tiada pilihan. Pendidikan ini tanggungjawab kerajaan. Petikan dr rakaman video.

Selepas pru.. byrlah.. takde maruah. Pendidikan tanggungjawab kerajaan tapi teo nak dakwa ibubapa.
Hah hah hah

Anonymous said...

Laliji: Dsr pendidikan percuma akan meluaskan akses kpd pendidikan tinggi PERCUMA kpd lebih ramai rakyat malaysia pelbagai kaum.

Laman blog lapiji sendiri.

Marilah kita berguling guling. Bahkan yuran u awam pun dah naik. Insaflah dr jd munafik kata ted ngahngehngoh yg tak sdr dirinya penyokong munafik hahahahahhhhhhhhh

Anonymous said...

Bakal pm pkr: ptptn akan diganti dgn pendidikan PERCUMA dr peringkat sek rendah sehingga pengajian tinggi utk semua rakyat malaysia.

Dlm laporan malaysiakini.

Dah menang bkn saja takde pendidikan percuma, pemimjam ptptn yg dpt kelas pertama pun dah tak dpt ditukar jd biasiswa. Utk tolak 20% dan 10% pun dah dihapus. Semua byr penuh. Wakakakakkkk.. Bn tak payah nak buat manifesto tapi jauhhhhhhh lebih bagussssssss utk pemimjam ptpn.
Bodowwwww bodowwwwww....

Sekarang pelajar terpaksa terhegeh hegeh merayu kembali mcm dulu zmn bn hihihihi.. takde penyakit cari penyakit..

Anonymous said...

Salam penduduk semenyih...

mengapa mereka berani berjanji? Tapi pd waktu sama mereka berkata negara diambang muflis?

Kerana kata kata mereka telah lama. Sebelum pru 13 dan 14 lagi telah menabur janji. Dulu ph pegang 2 negeri pp dan selangor. Apa sahaja boleh dipolitik akan dipolitikkan. Tapi berbeza selepas berkuasa, bersuara supaya pihak lawan tdk politikkan perbuatan mereka.

Apa saja yg boleh menarik undi mereka lakukan. Tabur janji dlm kempen. Janji ada 2, dlm kempen bertemu rakyat dan dlm manifesto.

Apa saja yg boleh menimbulkan kebenciaan akan diperhebat. Modus operandi diulang ulang sehingga org percaya.

Semua perkara di tunjuk ke pusat. Semua di tuding jari ke pusat. Mudah sahaja mereka pegang negeri, tunjuk aje dan bersuara puug pang pung pang ini taggungjawab pusat, pusat harus begini begitu bla bla bla.

Anonymous said...

Jln rumah air minyak tol apa sahaja tuding ke pusat. Semua salah pusat. Semua tanggungjawab pusat. Jika semua pusat keluar dana, jd duit hasil selangor ke mana?

Salah satu yg kita nampak byr bonus, berapa bln? Begitu megah org selangor bandingkan bonus dgn negeri lain. Adakah gula gula konon lebih dr negeri lain boleh dianggap kerajaan itu berjaya boleh mengelola ekonomi negara?

Bila mereka pegang kerajaan, mereka tdk boleh lagi menuding org lain. Mereka wajib pikul semua tanggungjawab melibat kewangan negara dr kg ke bandar ke semua ceruk seluruh negara.

Peruntukan belanjawan negara meliputi semua bkn setakat byr bonus. Kita boleh lihat ada penyokong ph berkata dulu perintah negeri berbeza jdnya bila perintah negara.

Anonymous said...

Bkn setakat menyalurkan dana ke seluruh kementerian yg ada dan negeri tetapi juga wajib mencari duit masuk. Tak kan keluar duit je.

Penyaluran mengikut keutamaan, keperluan segera, belanjawan negara yg telah lulus dan rancangan malaysia 5thn sekali.

Belanjawan negara bkn semata mata cari untung tapi juga belanjawan kerajaan utk kebajikan rakyat yg tdk berdsrkan untung.

Bila beralih arah kerajaan malaysia baharu ramai terkezutttt dgn belanjawan yg dibentang dan dilaksanakan.

Anonymous said...

Kami akn campakkan kutty ke dlm tong taik tak lama lg.

Anonymous said...

Mat sabun: Golongan korporat yg diberi pinjaman mudah boleh dihapus kira tetapi pelajar yg akan berkhidmat kpd negara dipaksa utk membayar hutang (ptptn) dgn begitu rakus dan kasar.

Juga dlm lapuran malaysiakini.

Maksud hutang korporat mudah dihapus tu bailout ke? Zmn pm 4 ka itu maksudnya?kerana ini ditulis pd 2012 sebelum mereka bergabung dlm ph.

Apa maksud byr hutang dgn begitu rakus dan kasar?
Dulu ada diskaun kini tiada.
Potongan gaji/direct debit dah juga dimansuh diskaun.
Kini pelajar dah boleh buat perbandingan dulu dan kini. Anda menyesal? Anda terpedaya?

Anonymous said...

Urul Ijah: setiap rakyat malaysia hendaklah diberi peluang yg sama termasuk dlm hak sejagat utk mendpt pendidikan PERCUMA dr tadika hingga ke universiti.

Berucap dlm konvensyen pr ke4.

Woowwwwww ayat hak sejagat. La ni pi mana hak tu? Pelajar yg menjerit bersama dgn pembesr suara tak bertanya ka?
Malu tersipu ka nak bersuara lagi?

Anonymous said...

Sadiq: Penerima ptptn BKN ORG KAYA dan harus dibantu! Sedih lihat pelajar kerana senarai hitam. Kerja pun belum. Tdk adil.

Ni dlm twitter.

Huhuhuhu sedihkan huhuhu. Carilah kata kata sadik selepas menang dan jd menteri.

Anonymous said...

PARA PELAJAR PARA GRADUAN SEMUA IBUBAPA DAH KENA KINCINGGGGGG.

Anonymous said...

Ini baru 1 janji pendidikan percuma. Yg kita nampak bantuan disalur ke sek swasta cina yg dah byk duit.

Khairulryezal osman said...

Pendidikn percuma dh lama wujud kt mesia nii..stat pra sekolah sampai u hampir kesemua kerajaan ph tanggung..cuma bab ptptn ph ada uturn..aku rasa nii bkn zaman tun..

Anonymous said...

sebelum jawab gelak kuat kuat kaaahhhhhhhhhhhhhhhh
(Bagi kaahhhhhhhhhhh 10 minit) jap lagi masuk...
Jawab libihhhh libihhhh ada yg gegor otak nak bertumbuk
Kah kah kah

Anonymous said...

Aku jawabbbbbb... takpe kau berehat minum kopi dulu... tahan tawa tahan tawa kopi tu panasssss
Percuma? Ditanggung ke dikurang dana? Mkn pra sek pun gone umum potong dana? Apsal ramai anak melayu ke? Aku tanya je? Sek swasta cina berjuta bertambah, 2je.

Sek berasrama pun potong dana. Lawaknya tak mengaku potong dana tapi dana ikut menu kah kah kah. Menu apa yg murah?

Salam penduduk semenyih. Berpuluh ribu yg mengundi. Tentu ramai yg anak masih sek. Pra sek, sek rendah dan menengah tu jika percuma, sejak zmn bila, zmn bn kan. Tapi ada org buat lawak bodoh, penyokong haprak kata ph bagi u freeeeee je. Mat indon kot org ni baru keluar dr gua mengembala babi. Kakakakakaka

Hari hari ada lawak tak ubah mcm menteri. Satu terkejut satu tak tau. Berjangkit kah kah kah.

Ehhhhhhhhh kwn lu si tommy apa celita? Tribunal spr apa tu?
Haaaaaaa bodowwwwww bodowwwwww

Anonymous said...

Belajar u percuma weiiiiii atau hampirrrrrrrrr percuma bkn hampir terjun terbabas jambatan penang.

Dah sewel bdk ni hari hari lwn fakta. Bkn aku tapi menteri kasut hitam berguling baca komen bdk ni. Berguling guling berdokah dokah satu rumah.

Engkau pengikut setia madey ph, berkerjalah engkau hingga dpt pingat KSM (kerja sampai mati) sebagai MAHACAI bkn aku kata madey kata tauuuuuu hah hah hah hah hah

ted manoff said...

Kikikiki..pdn muka najibby..3 tuduhan lagii..mana mau lari bosskuuuurrrr..πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜

Anonymous said...

Pelajar u awam takde yg protes yuran naik tetiba. Yg protes viral tu utm um di zimbabwe kah kah kah. Tu yg viral yg kita tau. Kita belum tau u di nigeria lagi senegal ke indon ke hahaha.

Tapi yg pasti buku teks takde belum cetak. Nak projek rundingan terus kabarnya. Byk pulak rundingan terusssss masuk gua. Dpn pengundi konon takde rundingan terus. TENDER TERBUKA katanya. Dah berkuasa byk rundingan terus. BOLEH AMLA KE NI?

Anonymous said...

Aku lagi ketawa besorrrrr 3 tuduhan takde kertas bukti mcm kes sebelum. Hanya lampiran. Wartawan tv1 pun poning nak bagi lapuran kat tv.

Hahaha gara gara sakit hati ch kalah. Ramai nak bergambor ngan najib. Puok sana tak laku. Madey dtg pun kena angkut org luar dgn bas jd tukang sorak. Yeayyyy yeayyyy idop madey ksm. Malu weeeiii. Terus panggil najib esoknya dakwa kakakakakkkkkkkk.

Bersemangat sikit cai ph ada berita. Kalau tak naik gila nak luku kote sendiri. Ko tak korek ke bila ag nak didakwa? Buat tribunal org dah letak jawatan. Betul ke peguam negara? Yg menari terhuyung hayang ngan siti tu ke? Wowwww sprm sorang buat kerja. Usul dan lulus minit sendiri.
Twisttttt dulu aarrrrrrr

Anonymous said...

MALU APA BOSSKUUUUUUU.

NAJIB LEPAS KENA DAKWA TERUS PERSOAL TENTANG CCCC. STEADY BOSS.
MADEY KATA TAK TAU TANYA GONE END. WARTAWAN TANYA LIBIH MUKA DAH BERKERUT. PAHAM JE LA ORG TUA MENJELANG 100THN.
JEMIN KATA DAH PUTUS. PUTUS URAT BERAK LU TED KOT. TU TERCIRIT CIRIT.
GONE TERKEJUT BABI PULAK APAAAAAAA DAH PUTUSSSSSSS.
TERSEBAR SURAT PUTUS DI SIGN SI TITIK.

DLM PH NI BYK PELAKON. DRAMA CERTOT MEMPERBODOH RAKYAT.

Anonymous said...

PENDIDIKAN PERCUMA U TAPI AMBIK PTPTN.
KENA BYR BALIK. PERCUMA BYR BALIK.
MERENG KE BDK NI.

Anonymous said...

Heran ke najib didakwa. Rakyat dah tak heran. Lawak lagi ada. Kes najib bkn boleh bagi turun kos hidup bodoh. Bkn boleh bagi turun harga brg bodoh. Bkn boleh bagi tunai janji manifesto bodoh. Bkn boleh bagi naik harga sawit getah bodoh. Bkn boleh bagi naik ringgit saham bodoh.

Anonymous said...

Heeeiiii kwn kwn semua dah baca ke ada sorang lagi berjangkit SAYA TDK TAHU ANAK SAYA MENINGGALKAN JAWATAN LAMA DI UNIV TAYLOR kata zulkefly menteri sihat. Anaknya jd ahli lembaga pengarah AIM.

Kikikiki parah kroni dlm ph. Terkejut rakyat. Rakyat kena buang/diberhenti kerja, yg penting anak bini keluarga saudara mara dan kroni.
Hidup malaysia baharu.

Haaaa tepokkk

Khairulryezal osman said...

Hoi bodo! Nk semua percuma suruh nenek ko buat sekolah sendiri!bangang,xpuas hati jumpa kt luar

Anonymous said...

Mulut kit sial tak henti henti sebut najib kat ch. Menteri ph lain pun sama. Aiiikkkk najib ke bertanding. Yg bertanding ramli yg menang ramli bkn najib.
Kah kah kah

Apsal jd sewel semuanya. Apsal tak ulang je janji manifesto tu. Takde sorang yg bersuara pasal janji manifesto. Najib pulak jd juara ph. Takut kena baling ngan sawit ke hihihi
Bangang

Anonymous said...

Bodohhhhh atas engkau komen kata percuma dah ditanggung ph.
Bangang atok kau.
Sewellllllll kah kah kah dah gegor otak ajak bertumbuk.
Mental koyak.
MALU APA BOSSKUUUUUUU

Alhamdulillah org semenyih baca nampak pro ph nak menipu lagi.

Anonymous said...

Tapi aku tau sbb apa engkau ni berani menipu lagi? Org ph dgn penuh bangga kata semenyih kubu kuat pkr tak kan kalah. Menipu ni takde hal lah. Pasti ph menang.

Tapi rais kata nak bagi semenyih menang bagi free satu tol. Doalah setiap hari wakil ph ada mati. Sebln setiap hari ada prk lama lama semua tol free errrkkkkk.

Anonymous said...

Mak nenek lu lah apek rul. Sebelum menang semua janji percuma. Konon kerajaan zalim. Janji kurang beban hidup. Dah berkuasa semua naik. Cukai bertambah. Moyang lu ke yg berjanji?

Anonymous said...

KERJA SAMPAI MATI (KSM).
MAKA KEKALLAH ANWAR SEBAGAI BAKAL PM HINGGA DICABUT NYAWA.

Anonymous said...

Awal awal dah bagi dgn alasan duit angpow raya cina. Kupon voucher rm100 khas utk org cina belanja kat mydin bdr teknologi. Byk tu, berapa ribu tu penduduk cina semenyih yg dpt. Kat kl sampai mati berebut kupon makanan. Halal maaaaa

Org kjg jgn heran nampak cina ramai masuk mydin. Selama ni org melayu je. Cina boleh kira ngan jari masuk tmpt muslim ni. Bkn nak sokong perniagaan muslim tapi kupon bebbb rm100? Sapa yg bagi?

Anonymous said...

Dlm ceramah kempen di ch mathir kata najib penyangak. Tapi mat sabu kata mathir kepala perompak penyamun terbsr di malaysia.

Fakta bkn auta.
Anak beranak keluarga saudara mara pm mana di malaysia yg paling kaya?
Pm1
Pm2
Pm3
Pm4
Pm5
Pm6
Pm7....... jeng jeng jengggggggg.

Anonymous said...

DOGS AND PIGS disingkat jd DAP.

DONKEYS AND PIGS pun jd DAP.

KSM kerja sampai mati.

KSM kerja sampai meninggal.

KSM kerja sampai mamposssss.

Anonymous said...

Bila gone buat laporan polis pasal jaket anaknya, org suhakam kata jgn jd mcm budak budaklah. Masa hina keji maki kutuk tuduh rosmah najib boleh pulak. Lagi teruk. Ni hanya satu tweet pasal baju je. Hahaha ramai yg dah bosan.
Aku yb ke awak yb?
Sapa gomen sekarang?

Anonymous said...

Dua puak ni yakjud n makjud..

Anonymous said...

Ted meroyan mengandung anak sapa

Anonymous said...

Macai ph meroyan. Dedak tak masuklah tu.

ted manoff said...

Bangsa umno pengkhianat negara..

Anonymous said...

PH PENGKHIANAT AGAMA BANGSA DAN NEGARA MENYOKONG ICERD.

SIJIL LAHIR KIT BERSHIT D4P LAHIR KAT MANA?

Anonymous said...

Kata DAP TUKAQ KE D4P... no 4 tanda mati tanda bawak sial tarak ong. No 4 pun takut ka?

Anonymous said...

PARAH PARAH...ahli pkr kena surat tunjuk sbb kerana panggil ketua AMK PONDAN. Tu je. Berthn thn org ph maki hina kutuk persepsi tuduh fitnah mencarut edit gambar najib rosmah pemimpin umno punyala seronok. Hanya ada ahli yg sebut pondan hanya kata pondan dah kena tindakan parti.
HAH HAH HAH

Patut cainya mental koyak rabak. Nak bertumbuk je mcm penjaga pintu rumah ayam. Hina kutuk org mcm hebat. Tak dpt jawab fakta tak boleh lawan hujah sasau meroyan gila babi.

ted manoff said...

Bangsa umno paling kurang ajar punya manusia..merompak menchuri harta rakyat..org dapat gelaran tun dia dappat gelaran raja kapoor..kikiki..




Ada 1 soalan utk machai2..dimanakah najibby sorokkn kakmahh..khabarnya muka kakmah kurang vitamin..

Anonymous said...

Teruk sungguh. 5 bekas hakim mahkamah persekutuan keliru di minta jd anggota tribunal utk pecat 6 ahli spr yg dah berhenti lama.

Tribunal ditubuh atas permintaan pm7 tujuan pecat 6 ahli spr. AG nasihat apa? Hakim pun keliru apatah lagi rakyat yg bkn pakar undang undang.

Pm7 tak tau ke dorang dah letak jawatan? (TAK TAU LAGI)
Maharaja menjd raja lawak. Aib terpalit ke mukanya sendiri kerana dulu dan kini suka menghina pentadbiran najib.

Tahniah jalil backer

Anonymous said...

Bini org lu sibuk.
Rm10 sekali masuk jdlah.
KAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH

Anonymous said...

MAT SABU DAH DECLARE PEROMPAK PENYAMUN TERBSR MADEY PM 4 DAN 7 JD PM 22 THN.
KAH KAH KAH MENDIDIH JUBO LU.

AIR KENCING ANAK MAT SABU APA CITER DAH JD BERLIAN KA?
KAH KAH KAH BERLENDIR TELINGA LU.

Khairulryezal osman said...

Jalil aboo backer? Mamat haram jadah penghabis boras najib ni hidup lagi ke? Mamat celaka ni elok mampos saja.hidup pun menyusah org saja. Tak puas hati jom jumpa

Anonymous said...

AIIKKKK TAK KAN PEGUAM NEGARA TAK TAU UNDANG UNDANG? BKNKAH DIA PAKAR MENGGUGURKAN BYK KES PH? YG TGH BERSIDANG PUN BOLEH BERHENTI.
MALAYSIA BAHARU

Anonymous said...

Maharaja lawak. Dulu penuh bangga tulis jalil backer dah meluat kat najib hihihi kini bernanah mata. Ingat lu je pi twitter. Bodoww bodowww bodowwwwww. HARAMJADAH LU AH PEK RUL. LU MAMPOS LEBIH BERHARGA DR HIDUP. SBB APA? SBB MENGAKU ISLAM SURUH TUTUP SEK TAHFIZ. PENYOKONG LGBT. PENYOKONG ICERD.

Lu pun sebijik mcm ketua amk yg dipanggil pondan kah kah kah
Mental robak.

Anonymous said...

M'SIA 'BARUA' LAH!

Anonymous said...

MALAYSIA BARU........A
D4P D4P D4P

Anonymous said...

Pembunuhan adib dah tenggelam?

Masa teoh beng hock mati melalak d4p kit sial suruh najib kerajaan bertanggungjawab.
Pembunuhan adib, kit siang d4p ph wajib bertanggungjawab.

Khairulryezal osman said...

Kau tak undi ph jgn nk bising2 sial!! Perangai mcm babi aku tengok.ini khairulryezal osman lah!!najib pun gua langgar!

Anonymous said...

Mahathir sekarang mengetuai kerajaan Raja Lawak.
January 28, 2019 rhg

oleh Ab Jalil Backer

Raja Lawak

Bukan sahaja isu ECRL mengelirukan rakyat.

Di Klang hari ini 5 bekas Hakim Mahkamah Persekutuan keliru mengapa mereka diminta menganggotai tribunal untuk memecat ahli SPR yang telah berhenti beberapa bulan lalu.

Tribunal ini ditubuhkan atas permintaan Perdana Menteri yang memohon perkenan YDPA (mungkin timbalan) bagi tujuan memecat 6 orang ahli SPR

Jika para hakim yang bijaksana pun keliru dengan kerajaan hari ini apatah lagi rakyat jelata.

Kita tertanya-tanya apakah PM tahu bahawa mereka ini semua telah meletak jawatan? Adakah Tun Mahathir sudah menjadi seperti cerita Maharaja tanpa pakaian?

Atau ini pembalasan Allah kepada Tun Mahathir yang sejak dua dekad lalu hidup dengan menghina pentadbiran Abdullah Badawi dan Najib Razak sebagai kerajaan Half-past-six.

Mahathir sekarang mengetuai kerajaan Raja Lawak.

Anonymous said...

SIALANNNNNNN BANGSAT. LU INGAT TANAH MELAYU D4P PUNYA.
PERANGAI MCM BABI. KAH KAH KAH
BAHASA TERSOPAN D4P. NI LAH YG DILAUNG BAHASA TERSOPAN D4P.
SEMUA OLANG TAU LU APEK KAKI DUA TAK KAN KAKI 4 KAH KAH KAH. KALAU KAKI LU 4 JD SIAL. JD BINATANG LU.

KAPAN LO LANGGAR NAJIB. ORG BEREBUT BERSELFIE. LO SASAU KA MERENG KA. LO LANGGAR BABI. GILERRRR
HAH HAH HAH

Khairulryezal osman said...

Jalil babi.perangai mcm hanat.habis duit najib byr malaon sekor ni.duit bloger pun dia sebat.perangai mcm yahudi jalil ni

Anonymous said...

BAHASA TERSOPAN D4P. FITNAH TAK TERPISAH CAI D4P. DULU ANJING MENYALAK BKT KINI ANJING MENYALAK HP. BANGANG BERTINGKAT TINGKAT.
PERANGAI YAHUDI? YAHUDI ZIONIS KESAYANGAN D4P. BOSS PH BYK SIMPAN DUIT DLM BANK ISRAEL. LATIHAN OLEH ORG YAHUDI ZIONIS. ORG MELAYU ISLAM TAK LUPA KISAH SAUDARA RAZALI PEMBANTU KHAS GONE. PERANGAI BOSS PH MENIRU YAHUDI ZIONIS.
LALALALA TWIST AARRRRR MCM AG.

Anonymous said...

Eeeeeeeehhhhhh anjing sapa yg asik dok menggonggong tu. Tak cukup tulang ke d4p bagi.
Apa punya level la rba red babi army d4p.
Stressss berat.

Anonymous said...

Sape lagi kalo bukan tedbabi aka hanjing kurap dapig... Kehkehkeh
Siap ajak bertumbuk konon.. Kahkahkahkah... Panas ka tedbabiii...???

ted manoff said...

Maaf anon 8:00..aku xknl pun khairul tuu..jgn tuduh bkn2 plk..yg aku kenal cuma don juan deryezal di fb..

Anonymous said...

Bergilir gilir engkau berdua. Tak sbr sbr nak dpt sumpah seranah. Bodohhhh Butir la lu. Kat blog cts pun sama bergilir gilir keluar nama ted proot khairul ladang babi pork u. Lubang jubo lu sama lubang jubo khairul. Bulu ketiak lu masam berkepok sama. Apek rul ladang babi pork u tu pun lu ted babi anjing kurap.

ted manoff said...

Anon 8:35..apa yg u merepek nii..saya xknl pun khairul tuu..u jgn fitna plk..



PrOoTtπŸ’¨πŸ’¨dmuka u..πŸ’¦πŸ’©

Anonymous said...

Terkinja kinja seronok ted babi org panggil anjing kurap.

Anonymous said...

Anwar: org kg tak tahu. Org felda tak tahu. Nelayan tak tahu.
Harta rompakan mahathir di luar negara bernilai rm1.194 trillion.
Mahathir bapa perompak.

Dah 2 org declare mahathir bapa perompak, anwar dan mat sabu. Kini ke2nya jd penjilat mahathir. Bapa perompak dah hilang. Tunggu belas ehsan nak jd pm. Satu lagi belas ehsan nak lepas anak.
Hancingggggggggggg. Nak jd pm jilat ludah kahak balik.

Anonymous said...

Mahacai dgn menteri berlumba lumba bercakap bodoh.

Gone end: dr m told me not to say anymore on ecrl..for now.
Semua org tau banganggggg sbb prk semenyih. Takut tersasul mcm bapak lu bodoh kata org asli bkn warganegara penuh.

Batal, berapa bilion kena byr ganti rugi kat china? Duit bapak lu ke atau duit rakyat?

Anonymous said...

Mahathir kata KSM.
Anwar kata TSM (tunggu sampai mampos)
Kah kah kah

Anonymous said...

Opischedet@pm: ecrl not cancelled further negotiations will be carried out due to changes in the project.

Bangang tak abis. Nego memanjang. Rakyat tanya kontrak dgn cccc. Batal ke tdk. Surat dah viral. Walaupun janji projek terus dgn perubahan lantak hang la tapi dgn sape, cccc atau org baru?

Kalau projek terus tapi batal dgn cccc kena byr ganti rugi. Cakap berpusing pusing tahap dewa.

Takut jd isu prk semenyih membazir duit rakyat puluh bilion byr pampasan. Kau kan dah sebut jika kita batalkan tentu kita kena byr gantirugi masa wartawan tanya pasal ecrl bila jemin umum batal tapi gone end terkejut bodoh.

Khairulryezal osman said...

Hoi bodoh,lu sembang apa ni bangsat!seperti babi bercakap dgn jalil backer saja

Anonymous said...

Penduduk semenyih oooiii jika bnr batal abissss duit rakyat negara. Bab br1m ganti basah dikurangkan penerima konon hutang negara. Membazir duit rakyat byr ganti rugi takpe. Kerana itu menteri titik tak boleh cakap apa apa lagi pasal ecrl.

Anonymous said...

HOIIIIIII BANGSAT.. TENGOK SEMBANG TED BABI ANJING KURAP BRRCAKAP DGN BANGKAI ANJING
KAH KAH KAH
TED BABI PORK U SUDAH PANASSSSS
TAKUT ORG SEMENYIH BERFIKIR MCM ORG ASLI CH YG MENOLAK PH.

Anonymous said...

BANGSATTTTTT LO TED BABI ANJING KURAPPPPPP.
BODOH MENGADAP ROKET.
PATUT ORG LAIN DAH NAIK PANGKAT. LO MASIH ANJING KURAP
HAH HAH HAH

ted manoff said...

Aku dh ckp tadii..aku bkn khairul tuu..berapa kali nk ulang..

Anonymous said...

Kau boleh ulang sampai kau mampos(ayat lu suka guna) kecik kecik tak nak mamposss tua menyusahkan org

Anonymous said...

Ada org kesah ada org peduli berapa kali lu apek mau ulang. Poraaaaahhhhhh pundeekkkkk
Pork u(ayat apek ah rul gemar guna... ladang babi)

ted manoff said...

Insafflahh..perkara didunia xkn bertukar..jadi tetap jadi..ditakdir ph mng tetap akn mng..siapa anda utk merubah takdirr..πŸ˜ΏπŸ˜½πŸ™€

Anonymous said...

Dah jd pak usTAX nak tunjuk kat semenyih. Siapa yg mengubah takdir? 60thn lu buat apa? Jd pembangkang? Persepsi fitnah maki hina kutuk sumpah seranah reka cerita edit gambar menjerit melalak menyalak dll? Takdir? Menang fitnah, menipu janji manifesto.

Dlm blog ini memberi fakta utk membantah penipuan persepsi dan fitnah. Setiap kali hujah diberi, kau maki. Takdir apa yg kau bawak?

Apa makna prk? Pertandingan cari bulu babi ke. Lu ada hak kami ada hak semua org ada hak bersuara kemuka fakta dan hujah. Kami umno bn kemuka fakta bnr bkn persepsi fitnah dan penipuan. Tdk janji bln dan bintang seperti ph. Lu ingat dah menang hanya lu boleh bersuara. Dlm prk hanya lu yg menang boleh bersuara. Apa kaitan prk yg dtg dgn takdir lu? Bongok nak berlakun jd pak usTAX tapi suruh tutup sek tahfiz.

Anonymous said...

60thn apsal mulut u d4p ph mcm jubo ayam. Apsal tak diam terima takdir umno bn menang. Bershit terima takdir jd puaka.
Setannnnnnnnn
Mulut jubo ayam.
Menjerit siang mlm.

Anonymous said...

KO YG INSAF DGN FITNAH BERKODI KODI.
KALAU ISLAM MATI SIKSA KUBUR MASUK NERAKA.
BKN ISLAM MATI LAHIR SEMULA JD BINATANG.

Anonymous said...

Kurap ko berterabur di cts ke kl chronicle. Penduduk semenyih bkn nak hidu pekung ko. Bkn nak hidu hancing kencinggggg. Pekung busuk tak boleh turun kos hidup turun harga brg ngokkk. Rakyat semenyih hendak FAKTA NEGARA FAKTA EKONOMI SEBENAR BKN AUTA BODOH MANIFESTO.

Salam penduduk semenyih.
Jika ada lagi nak tabur janji mintak surat lawyer mcm makcik kat ch. Jgn bagi muka.

ted manoff said...

Insaflahh caii..60 tahun bangsa umno perintah tapi apa rakyat dpt..rasuah rasuah rasuah!!..

Anonymous said...

Kat atas declare sape perompak penyamun terbesr malaysia? Penang sampai botak bkt. Runtuh tanah org mati. Takde kelulusan alam sekitar tak peduli. Bertaubatlah mahacai, bkn declare mulut je declare harta berpuluh juta. Ada yg declare gaji je dah bertimbun. Insaflah mahacai tender dr potong rumput pun berebut sesama kroni. Ada pengatur tender projek. Sapu bersih. Bkn setakat tender je, anak beranak kroni kaum kerabat semua disumbat kerja. Takde kelayakan paksa layak. Parah parah. Org jaga kelayakan di tukar kalau tak ikut kemahuan gaji dan faedah. Punyala byk projek rundingan terus. Satu satu projek dpt ke anak beranak dan kroni. Belum setahun dahsyat dahsyat.

Belum lagi sentuh bab bangsa dan agama.

APA RAKYAT DPT BAHLOL TED... SAWIT GETAH JATUH. RINGGIT JATUH SAHAM JATUH. BRG MAHAL. KOS HIDUP TINGGI. KENA BUANG KERJA. BANTUAN HAPUS. BYK LAGI.
INSAFLAH MAHACAIIIIIIIII

TEROWONG TAKDE RASUAH. BKT BOTAK TAKDE RASUAH. BUAT BANGUNAN DI PENANG TAKDE RASUAH. KOREK PASIR TAKDE RASUAH. TANAH MANGGIS TAKDE RASUAH. JUAL TANAH KERAJAAN DI PENANG TAKDE RASUAH.

GAJI KM PENANG BERAPA? HARTA BERGUNUNG. LOKET BINI JE 2.4 JT? BILA NAK AMLA? GAJI MB SELANGOR BERAPA? HARTA MELIMPAH, AKAUN ANAK JE BERJUTA? DULU GAJI AP PH BERAPA? DECLARE HARTA BERPULUH JUTA. ADA BERDALIH TAK NAK DECLARE. MCM MCM ALASAN. ADA HARTA JAMBAN BURUK JE KA? KAH KAH KAH

PM KEDUA TERKAYA DI DUNIA SAPA?
TERKEJUT RAKYAT MALAYSIA BILA AP ZUHUD DECLARE HARTA. TERUTAMA AP DAP. ZUHUD HANYA ADA SELIPAR BATA KAH KAH KAH. TU PUN AMBIK MASA BERBLN BLN NAK MEMUTAR HARTA. HARTA SEBENAR TAK TAU BERAPA?

TU BARU PEGANG NEGERI. BELUM PUSAT.

Anonymous said...

Surat dah keluar. 16000 pegawai kerajaan akan tunggu giliran diberhentikan. Yg dulu dah bertimbun kena berhenti. Majoriti melayu.
Insaflah rakyat undi ph. Dpt apa. Gaji hilang. Nak byr rumah kereta mkn sek dll.

Anonymous said...

Dah senang lenang ke pengundi ph. Brg murah ka selepas sst. Mampu ka beli susu anak naik mendadak. Brg lain pun sama.
Insaflah pengundi ph. Anda ingat sst harga turun. Naik tak terkawal. Biar tak catat gst asal brg mahal? hahaha. Harga makanan naik melambung.

Anonymous said...

Melalak bising gst 6%. Ingat 0 gst. Dpt sst 10% + 6%. Bodowwww. Satu satu pkhidmatan dikena sst. Dulu takde kini bertambah. Dulu janji hapus gst.
Insaflah pengundi ph, anda diperbodoh dgn sst.

Insaflah. Cukai cukai baru dikenakan ke rakyat. Sst tinggi tambah lagi cukai baru.

Anonymous said...

Peneroka felda anda dpt apa? Mazlan aliman dah dpt. Berbaloi keluar air mata buaya. Gaji besor.
Insaflah peneroka undi ph. Sawit jatuh teruk. Nak beli mkn pun susah. Dah tak mampu byr letrik dan air. Dah kena potong. Harga sawit jatuh di bawah harga kos. Rugi.
Begitu juga penanam getah. Insaflah undi ph. Ada dorang ph peduli? Di label melayu pemalas lagi.

Anonymous said...

KEPALA HOTAK LU TEDBABI RASUAH RASUAH APA? PERSEPSI FITNAH?
MASUK MAHKAMAH BUKTI BELUM SIAP. YG DICARI MUKA NAMA CINA SEBANGSA DAP. KEPALA BAPAK LU. KES RASUAH PH DIGUGUR WALAU ADA BUKTI. PDN MUKA DI HINA KERANA KEBODOHAN BUAT TRIBUNAL.

Unknown said...

Bukan main garang anak si seman ni,baik!!!...Kita jumpa d kubur tepat jam 12 Malam...Aku tggu..hahaha

Anonymous said...

MALAYSIAKINI..... KEDUDUKAN MALAYSIA DLM INDEKS RASUAH MENINGKAT SETELAH KERAJAAN PH MEMERINTAH.

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

TEDBABI AH RUL PORK U KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

RASUAH RASUAH RASUAH

Anonymous said...

Raja petra: Tun mahathir beri rasuah pd lim kit siang rm1 bilion utk jd pengerusi PH.

Ramai cabar mahathir utk menyaman raja petra sekiranya tuduhan tdk betul.

Telur kena picit pulas. Masing masing picit telor org lain. Jika bnr masing masing ada rahsia dan simpan rahsia org lain. Tak ikut cakap bukak rahsia. Yg jd mangsa RAKYAT.

Dpn rakyat laung INTEGRITI INTEGRITI INTEGRITI (kesempurnaan keutuhan kejujuran ketulusan kesempurnaan keikhlasan amanah benar berprinsip). La ni pakcik makcik di semenyih dah tau makna integriti.

Kalau ada org ph sembang besor pasal integriti, tanya balik apa itu integriti. Balas balik jgn dok diam. Pakcik makcik tanya apa saja yg berkaitan politik sampah ph terkini bior org ph malu. Pasal sst pun boleh. Janji kempen janji manifesto pun boleh.

Jgn lagi membiarkan diri di perbodohkan ph yg dikuasai pimpinan d4p.

Anonymous said...

Kerajaan pakatan harapan: harap boleh hanya berharap, percaya jgn hahahaha

ANAK PM MANA YG JD JUTAWAN?

Anonymous said...

INTEGRITI... PENUBUHAN TRIBUNAL PECAT AHLI SPR MEMALUKAN SELURUH RAKYAT MALAYSIA.

KAH KAH KAH

Anonymous said...

INTEGRITI

Wartawan tanya pm7 pasal ecrl? Pm 7 suruh tanya menteri titik rumah takde kolam renang.

Bila wartawan tanya menteri titik, dia kata pm7 nasihat jgn jawab jgn cakap apa apa lagi.

INTEGRITI PUTAR MEMUTAR. Masa ph jd pembangkang dlm parlimen asik menjerit RAKYAT HARUS TAU.

Anonymous said...

Batal ecrl utk melumpuhkan ekonomi negeri pantai timur? Negeri pantai timur tdk dibawah penguasaan ph di kuasai d4p. Negeri negeri majoriti penduduk melayu bumiputera. Adakah D4p memang tdk mau melayu bangkit maju dlm ekonomi? Utk memundurkan ekonomi negeri pantai timur?

Ada 4 kerugian.
1. Melayu rugi. Org islam rugi.
2. Merugi duit rakyat. Byr pampasan ke cccc. Seluruh negara/rakyat rugi.
3. Jika diterus pembinaan dan diberi ke pihak lain utk diterus. Brrmakna lebih byk rugi duit negara. Byr gantirugi dan keluar dana baru. Ini betul betul bodoh. Rakyat dipermain.
4. Bila kos berganda ganda, siapakah yg akan tanggung. Sudah tentu dialih ke pengguna. Tambang mahal utk pengguna dan brg. Seperti perjanjijian tol plus utara selatan berpuluh thn rakyat terpaksa menanggung beban. Jd mainan politik ph.

Anonymous said...

DLM KEADAAN KEGAWATAN POLITIK TANAH AIR.
MINTAK PERHATIAN SEMUA YG BELUM MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI CEPAT LAKSANAKAN TANGGUNGJAWAB.

DAFTAR SEGERA HAIIIII ANAK ANAK MELAYU.
SEGERALAH MENDAFTAR.
PASTIKAN KELUARGA ANDA SEMUA TELAH MENDAFTAR.

Anonymous said...

INTEGRITI PH.

TUN M: NELAYAN PETANI PERLU BERUBAH JGN HARAPKAN BANTUAN DR KERAJAAN SAHAJA.

Anak anak dia dah jd billionaire takde sebarang masalah utk terus dibantu. Begitu juga kroninya yd harta melimpah limpah. Bimbang anak keluarganya yg akan ditinggal dan kroninya miskin ke? Org lain hidup susah takpe?

Anonymous said...

INTEGRITI PH DULU DAN KINI:

Punyala nak tunjuk semangat keislaman kat rakyat, mat sabu kata hishammuddin menteri pertahanan ketika itu patut hantar tentera lawan israel.

Kini dah jd menteri pertahanan, bila mat sabu nak antar tentera nak selamatkan palestin. Nak tunggu apa lagi, israel dah mengganas balik tu.

Atau israel dah jd teman baik d4p? Mana boleh usik teman baik d4p abang besar ph.

Anonymous said...

Imbau kisah lama.

"Shafie bedal duit rakyat beri kpd artis? Isu dimain pkr. Artis mana tu?
Zuraida persoal mcmmana shafie dpt duit byk.

Sekarang shafie jd KM Sabah. Zuraida menteri KPKT. Kita pun tau baru baru ini kes shafie yg didakwa pd zmn bn telah digugurkan di zmn ph. Semua sudah bersih dan suci seperti kes pemimpin ph yg lain.

Anonymous said...

Imbau kisah dulu dan kini.

AMK demo bersama rakyat tuntut mansuh AES (kamera). Berdemo dpn pej jpj. Dlm parlimen dlm bersih di mana juapun, ph dgn lantang desak hapus AES.

Setelah berkuasa jeng jeng jengggggg, bkn hapus kamera bertambah byk.

Dgn angkuh anthony loke berkata I DON'T CARE, SAMAN JPJ TIADA DISKAUN.
KAH KAH KAH dah dpt undi dia kata "aku tak peduli", melopong org yg mengundi ph konon anthony dap ph berjiwa rakyat.

PADAN MUKA PENGUNDI PH

APA REAKSI PEMANDU TEKSI BILA TERDGR NAMA MENTERI NI? kakakakaka

Anonymous said...

PERHATIAN SEMUA UMAT ISLAM.

APA KESAN AKIBAT SETELAH PH KALAH PRK CH? GERAKAN UTK MEMISAHKAN PENYATUAN ISLAM GIAT DIJLNKAN. CYBER RBA MUSUH ISLAM SDG GIAT MERANCANG UTK PECAH BELAHKAN PENYATUAN ISLAM. PROPAGANDA MEREKA AKAN SEMAKIN KENCANG UTK MENGHANCUR KERJASAMA PERNYATUAN UMMAH. SEPERTI BIASA MODUS OPERANDI BERULANG ULANG SEHINGGA ORG PERCAYA. JD BERHATI HATI MENERIMA BERITA, MENDPT MAKLUMAT, ATAU MEMBACA BERITA YG BOLEH MEMECAH BELAHKAN UMMAT ISLAM.

BERWASPADALAH DGN RBA BKN MELAYU YG MENYAMAR SEBAGAI MELAYU BUMIPUTERA DAN ORG ISLAM.

Unknown said...

Bukan aku yg ckp itu ini percuma , pemimpin dajjal ph yg ckp.
Eh, aku bukan jantan.
Takda teloq yg nk diluku.
Kau tau apa itu sexual harrassment?

Unknown said...

Sun duit petronas lagi? Atau duit tabung haji?

Unknown said...

Bangsa umno ape bendanya? Aku Melayu lah.
Melayu anti ph. Benci dapigs. Tak boleh?


Unknown said...

Asyik2 jom jumpa. Kalau tak jumpa ko boleh mati ke? Insane!

Unknown said...

Aku undi ph ler haritu
Ada sebab aku bising. Tipu org..laknat!
Wow! Nak langgar guna apa ek? Ayaq lioq perasa babi?

Unknown said...

Hahaha..kata gangster. Gangster mulut bontot lembu.

Unknown said...

Deal secretly with China. Selama perbincangan antara 2 negara buat live kat tv ke? Hahaha..

Unknown said...

Tambah sikit dlm surat lawyer kalau tak tunai janji potong kepala. Hehe..

Unknown said...

Aku dpt g SBP
Aku dpt sambung belajar kat UK
Aku jadi architect
Anak aku g SBP
Ank aku sambung belajar kat UK
Ank aku jadi architect

Aku berterima kasih kpd kerajaan BN.

Unknown said...

Jarum red beanies tak menjadi dah. Org Melayu Islam berterima kasih kpd kumpulan pemakan babi kerana menunjukkan wajah sebenar setelah berkuasa :-Ego sombong bongkak ...melingkup tak lama lagi.

Khairulryezal osman said...

PORK U

Anonymous said...

<a href="najib</a>

Anonymous said...

najib href" najib

Anonymous said...

ayuh bangkit

Anonymous said...

AYUHHHHHHHH BANGKIT MELAYU ISLAM DI MANA JUA

1. MENDAFTAR UNDI DULU
BERJUTA ANAK MELAYU BELUM MENDAFTAR

2. JGN TERPEDAYA DGN JANJI JANJI D4P PH

3. JGN TERPENGARUH RBA D4P MENYAMAR MELAYU/ORG ISLAM

D4P PH HANYA MENABUR JANJI UTK MENDPT UNDI UTK BERKUASA. SETELAH BERKUASA JANJI DICAMPAK BEGITU SAHAJA. RAKYAT SEMAKIN MENDERITA. BRG MAHAL KOS HIDUP TINGGI.

Anonymous said...

BAGKITTTTTTTTTTT MELAYU BUMIPUTERA SEMENANJUNG SABAH SARAWAK

LIHATLAH BUAH SAWIT YG DIKUMPUL BERLAMBAK LAMBAK. BKN UTK DIJUAL TAPI DILONGGOK UTK DIBUANG. PENEROKA NAK BYR LETRIK DAN AIR PUN DAH TAK MAMPU. BANGKITLAH.

MAZLAN ALIMANNNMNNNNN HOIIIIIIIII

BANGKIT PENEROKA
BANGKIT PEKEBUN KECIL
JGN UNDI PH LAGI YG HANYA MEMPERBODOHKAN RAKYAT.
GAJI PEMIMPIN PH KINI JAUH MELANGIT TINGGI DIBANDING ZMN BN.
PADAHAL PH SEMASA JD PEMBANGKANG SENTIASA MENGGUNAKAN ISU GAJI PEMIMPIN UMNO UTK MENIMBULKAN KEBENCIAN RAKYAT.
GAJI PEMIMPIN PH JAUHHHHHH LEBIH TINGGI DR GAJI NAJIB.

Anonymous said...

Aduan terbuka ibu pelajar kepada Menteri Pendidikan
January 31, 2019 rhg

Seorang ibu pelajar Kolej Matrikulasi Kedah membuat aduan terbuka kepada Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik mengenai nasib yang menimpa pelajar di kolej berkenaan.

Aduan terbuka itu dikongsi kartunis Zunar atau nama sebenarnya Zulkiflee SM Anwarule Haque di Facebook Zunar Cartoonist Fan Club beliau hari ini.

Dalam aduan itu, ibu tersebut mendakwa elaun kepada pelajar-pelajar di Kolej Matrikulasi Kedah tidak menentu akhir-akhir ini sehingga pihak kolej terpaksa mewujudkan ‘dapur jalanan’ bagi membantu pelajar.

Berikut aduan terbuka kepada Menteri Pendidikan:

Kolej Matrikulasi Kedah gagal bayar elaun, pelajar putus duit. Seorang ibu (yang tidak mahu namanya disiarkan) memberitahu bahawa elaun kepada pelajar-pelajar di Kolej Matrikulasi Kedah sudah jadi tidak menentu sejak akhir-akhir ini.

Menurut beliau, setiap pelajar sepatutnya diberi peruntukan secara bulanan sebanyak RM250 oleh kolej tersebut. Dan sebelum ini pelajar-pelajar biasanya mendapatnya di setiap awal bulan.

“Tetapi sejak Mei tahun lepas, elaun sudah mula tidak menentu. Kadang-kadang, tengah bulan baru dapat, kadang-kadang membawa sehingga ke dua bulan,” kata beliau.

“Terbaru, kali akhir elaun dibayar awal Disember tahun lepas. Namun hingga sekarang, sudah masuk ke hujung bulan kedua (Januari), namun elaun tersebut belum diterima oleh para pelajar.”

Menurut beliau yang anaknya turut belajar di situ, keadaan ini menimbulkan kesulitan kewangan dan mengakibatkan pelajar-pelajar sering mengalami ‘putus duit’.

“Saya sudah membawa perkara ini ke pihak kolej dan mereka memberitahu bahawa mereka tidak dapat berbuat apa-apa kerana tidak menerima peruntukan dari Kemmenterian Pendidikan.”

Tambahnya, pihak kolej cuba membantu dengan membuat konsep ‘dapur jalanan’ untuk menyediakan makanan asas seperti roti dan kopi kepada pelajar-pelajar yang ‘putus duit’ tetapi ia masih tidak dapat menyelesaikan masalah kelambatan elaun ini.

Selain itu, katanya bekalan air, terutama di asrama lelaki juga sering terputus kerana sisitem paip yang sudah rosak dan daif. Jawapan dari pihak kolej juga sama, iaitu tiada peruntukan dari Kementerian Pendidikan bagi memperbaikinya.

Ibu tersebut berharap Menteri Pendidikan, Dr. Maszlee Malik turun tangan dan menyelesaikan masalah ini dengan segera.-UTUSAN ONLINE

Anonymous said...

“POLITIK adalah cara merompak dunia. Politik adalah cara menggulingkan kekuasaan, untuk menikmati giliran berkuasa.” – WS Rendra.

Pengumuman kerajaan melancarkan mySalam, yang merupakan skim insurans bagi golongan B40, adalah langkah yang amat berbahaya untuk jangka masa panjang.

Walaupun kelihatan seperti kaedah untuk melindungi hak penjagaan kesihatan golongan B40, namun sebetulnya mengimport masuk skim insurans ke dalam sistem nasional hanya akan menghakis akses kesihatan yang sekarang ini sudah sedia ada terbuka untuk semua.

Isyarat yang disampaikan adalah bahawa hanya golongan yang mempunyai insurans memiliki akses kepada dan perlindungan penuh penjagaan kesihatan.

Dikhuatiri pada penghujungnya, sistem yang menjadikan insurans sebagai bahan sandaran akan memakan tuan apabila akan ada mereka yang memerlukan penjagaan kesihatan namun dinafikan hak kerana ketiadaan insurans atau takat perlindungan tidak mencukupi.

Lebih-lebih lagi bagi sistem insurans yang tidak jelas kaedah pencarumannya. Apa yang merisaukan adalah saat apabila sistem penjagaan kesihatan dipasakkan kepada wang dan kos.

Rakyat yang memerlukan bantuan akan mula dibeza-bezakan di antara mereka yang disubsidikan dan mereka yang mempunyai lindungan penuh.

Inilah yang sudahpun terjadi dalam negara-negara yang meletakkan caruman insurans sebagai kaedah menyelenggara kos sistem penjagaan kesihatan mereka.

Sebagai contoh di Amerika Syarikat, rakyat tanpa insurans tidak punya pilihan dalam hal penjagaan kesihatan jika mereka tiada wang untuk membiayai keperluan kesihatan; walaupun untuk mendapatkan pembedahan yang mungkin menyelamatkan nyawa.

Lebih buruk lagi, sistem yang dipaksikan kepada caruman insurans turut menyaksikan bagaimana hospital menaikkan kadar yuran perkhidmatan dan ubat-ubatan berpuluh kali ganda. Malah sejak tahun lalu, kadar inflasi dalam kos perubatan di AS melangkaui kadar inflasi keseluruhan ekonomi negara itu.

Penyudahnya dalam tahun 2010, kerajaan AS terpaksa membelanjakan lebih AS$40 bilion untuk jumlah bil perubatan rakyat tanpa insurans dek kerana kos ubatan yang dinaikkan mendadak oleh hospital dan farmasi bagi mengaut keuntungan bersama wang syarikat insurans.

Apakah terlalu bobrok sistem penjagaan kesihatan di Malaysia sehingga kita begitu ingin berhakim kepada beruk? Sedangkan kita sudah dididik untuk menjadikan yang buruk itu sempadan dan hanya mengambil yang baik sebagai teladan.

Sudah nyata dan ketara, sistem penjagaan kesihatan yang dikaitkan dengan insurans seperti di AS adalah sistem yang rosak.

Bagaimana nanti nasibnya untuk rakyat yang tidak punya perlindungan insurans? Adakah 3.9 juta rakyat dalam golongan M40 yang tidak terlindung akan terpinggir untuk mengemis penjagaan kesihatan di hospital awam yang kini dilihat terlalu paria untuk dikunjungi rakyat Malaysia mempunyai insurans?

Seharusnya dengan bajet subsidi yang diambil untuk mewujudkan mySalam, jumlah yang sama sudah memadai untuk menaikkan taraf dan menambahkan bekalan ubatan di hospital-hospital awam.

Mengapa perlu wujud ketirisan dengan mengimport masuk sistem baru sedangkan sistem sedia ada sudah bergerak lincir? Adakah kerana wujud syarikat insurans yang akan mengaut keuntungan besar sambil merompak rakyat Malaysia tanpa disedari?

Kerajaan yang telah dibentuk dengan sepakat pilihan rakyat sepatutnya mengutamakan kesejahteraan rakyat dan bukannya memperkenalkan sistem yang sudah terbukti berlendir kotor, berselut tamak-haloba di negara luar.

Jangan nanti dek kita menyangkakan bedena timbul, terpeluk bangkai babi bengkak hanyut.

Fatihah Jamhari
PENULIS ialah pengamal undang-undang, Ketua Biro Undang-undang dan Hak Asasi WAFIQ dan Pengerusi program #TagupiMembaca.

Khairulryezal osman said...

Semalam bersembang dengan seorang penyokong Najib yang juga pendokong UMNO. Kesimpulannya begini :

- Najib deme anggap difitnah
- BN tumbang sebab fitnah
- Najib tak samun
- Najib buleh kilas soalan dimahkamah
- Najib suci murni
- Najib akan digrom sebagai PM ke 8 (��)
- UMNO tiada pilihan lain selain Najib
- Najib popular dan lagi popular dari Mat Hassan & Zahid Hamidi
- Kerajaan tak jaga Melayu & Islam
- DAP macam kontrol PM (��)

Inilah antara dapatan bila bertemu dengan penyokong UMNO. Sekian terimakaseh.

Anonymous said...

Terima kasih ah rul pork u dah bertaubat.

KAH KAH KAH

Nak menyindir tapi nampak bangang. Yg lu sindir tu kebenaran, sbb tu melayu bangkit menentang icerd d4p fitnah.

lu panassss takdok nak berselfie dgn d4p.
Hahahahahahaha

Anonymous said...

Dlm byk ayat sindiran di atas, ayat apa si apek cina d4p ni nak laga lagakan org umno.

NAJIB LEBIH POPULAR, bertujuan org umno bertelagah ikut kubu masing masing. Nak lagakan penyokong masing masing.

Ehhhh bengap yg bertelagah tu ph. Kubu jemin berperang ngan kubu nuor. Berebut nak jd pm bkn berjuang utk rakyat. Twitter wajah sebenar anwar berperang dgn mahazalim return. Tapi semua jd barua d4p. Tokey besar d4p.

KAH KAH KAH

Anonymous said...

Peruntukan utk sek cina laju je. Takde tangguh tangguh.
Utk majoriti melayu bumiputera ada masalah hutang.
Utk org cina takde dgr kisah hutang?

Anonymous said...

Zmn umno bn jauhhhhhh lebih baik menjaga kepentingan melayu bumiputera.

Maszlee munge tgh main pondok pondok. Timbalan d4p jaga duit kot, sbb tu laju je byk dana pi kat sek cina.

Anonymous said...

BERWASPADA DGN PROPAGANDA D4P YG MENYAMAR JD MELAYU.
MODUS OPERANDI BERULANG ULANG SEHINGGA ORG PERCAYA SEPERTI DIBUAT SEBELUM PRU14.
BERFIKIR DAN CARI MAKLUMAT SEBELUM PERCAYA SESUATU BERITA.
JGN MUDAH TERPEDAYA.
JGN BIARKAN DIRI DIPERBODOH D4P PH.

ted manoff said...

Bangsa umno apa khabarr..

Anonymous said...

Limsial kata melayu bodoh
Kokok kata melayu sial
Madey kata melayu pemalas
Pemimpin bersih nak campak melayu dlm parit
Superman suruh guna melayu skrew melayu

Hari ni ph merayu nak...
UNDI MELAYU DI SEMENYIH
Sebelum ini di ch

Lepas dpt undi melayu
Mereka terus ketawakan
Org melayu sbb semua
BODOH SANGGUP DIKENCING

Anonymous said...

Tony pua: pelajar pelajar kita diajar oleh pensyarah melayu yg tdk berkelayakan, mereka ini dpt jd pensyarah pun sbb dsr bumiputera. Bkn kerana mereka layak.

Berapa byk pensyarah dan guru yg menyokong dan mengundi ph? Bodoh, anda semua dihina selepas mengundi ph.

Tony pua....ka ni nak sindir maszlee ke? KAH KAH KAH

Anonymous said...

KAH KAH KAH BERDOKAH DOKAH DULU KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

CAKAP BESOR NAK HALAU WARGA ASING. PUNG PANG PUNG PANG RBA RED BABI ARMY D4P BANGLA BANGLA BANGLA. MENTERI PH SEJOTA PEKERJAAN. YG DISEDIAKAN KERJA KOSONG UTK RAKYAT NEPAL. HAHAHAHA

BODOWWWW BODOWWWWW BODOWWWWW

TEDBABI D4P BAWAK ORG KE BAWAK KAMBING? SEKOQ KAMBING BERAPA KOMISYEN?

ted manoff said...

Mamat 3 ijazah ada sini takk..

Anonymous said...

Cari bini pun kat sini. Setakat cari org baik lu cari babi lu yg hang dr kandang. Sial rba cina d4p.
Pukimak lu cina d4p menghina org melayu.

Anonymous said...

Superman d4p mulut puaka yg asik ceramah tuduh najib umno bn jual negara kat china, gadai negara kat china. Ada pulak org melayu bangang yg percaya. Si bangsat ni dah dilantik CEO makaysia-china business council. Dia nak menggadai tanah melayu ke kat china? Penang dah byk tergadai ke singapore taiwan hkong?

WOOOIIII MELAYU YG PERCAYA SGT CAKAP D4P PH, KORANG BELUM RASA DIPERBODOH?

Anonymous said...

Seronok org semenyih. Calun tak tau sape lagi. Tapi beras dah sampai depan pintu. Wah taktik baru ka? Bagi sebelum penamaan calun. Takut sejarah ch berulang ka? Dulu duit minyak. Kini nak panggil DEDAK ka? Dedak ni kata kesukaan ph. Hahahaha.

Lepas undi ph, MELAYU PEMALAS, SIAL, BODOH. Ohhhhh sbb melayu pemalas tu la nak bagi beras yaaaaaaaaaaaaaa.

Anonymous said...

GUAN ENG NAIKKKKKKK.........

RINGGIT JATUHHHHHHH KAH KAH KAH

RINGGIT TAK LAKU KAT THAI, TU KATA D4P PH, LUPA KA. KAH KAH KAH

Anonymous said...

Dah tengok ke video zuhud gone end berhenti waktu azan dah 2x ni. Nak tunjuk zuhud kat org semenyih kot. Dah dpt undi melayu, nanti boleh ulang sebut melayu bodoh? Kencing berkali kali pun masih undi d4p ph. Iya ke idok.

Khairulryezal osman said...

Semalam bersembang dengan seorang penyokong Najib yang juga pendokong UMNO. Kesimpulannya begini :

- Najib deme anggap difitnah
- BN tumbang sebab fitnah
- Najib tak samun
- Najib buleh kilas soalan dimahkamah
- Najib suci murni
- Najib akan digrom sebagai PM ke 8 (��)
- UMNO tiada pilihan lain selain Najib
- Najib popular dan lagi popular dari Mat Hassan & Zahid Hamidi
- Kerajaan tak jaga Melayu & Islam
- DAP macam kontrol PM (��)

Inilah antara dapatan bila bertemu dengan penyokong UMNO. Sekian terimakaseh.

Anonymous said...

ULANG BALIK. COPY PASTE. PENYAKIT ANJING GILA. SAWAN BABI. MODUS OPERANDI BERULANG ULANG. KIT SIAL LAHIR DI CHINA TAPI TOK BATIN DI BKT BOTAK.
KAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH

Anonymous said...

SELAGI ADE 2 EKOR SIAL SI KITOL INI
MALAYSIA SUKAR HIDUP AMAN HARMONI
FITNAH PLURALIS MURTAD SYIAH DI RAI
AKIDAH IMAN HABIS SI KITOL LACURI

.. WAJIB KITA HAPUSKAN 2 EKOR SI KITOL RENTA RENTUNG TAK BERGUNA INI... DUNIA MALAYSIA ABAD 21 KITA TAK PERLU LAGI 2 SPECIES SI KITOL MCM INI.. KE DUA DUA BAKA SI KITOL INi JUGA WAJIB DIHAPUSKAN..


PALING HAPRAK KITOL DAN MACAI DALAM SEJARAH MALAYSIA MODEN..

NOTE: AJARAN PLURALISMA MURTAD SYIAH DAN LIBERALISMA BERTUHANKAN 'HAK ASASI MANUSIA' .

KESEMUA HAK ASASI INI SUDAH DICERAHKAN MELALUI AL QURAN DAN HADIS SERTA RIWAYAT HIDUP RASULALLAH SAW

*AJARAN PLURALISMA MURTAD LIBERALISMA SYIAH DAN SEANGKATAN DENGAN NYA TIDAK LAGI MENYIMPULKAM IMAN AKIDAH DENGAN BALASAN DOSA PAHALA SYURGA DAN NERAKA.
APA YANG DISIMPULKAN HANYA DOSA PERIBADI SAHAJA.. PLURALIS DAN LIBERALIS SESAT HANYA MENUMPUKAN DNG ADANYA DOSA PERIBADI BAGAIMANA PULA DENGAN DOSA TAK PERIBADI DLL..?

KALAU BEGITU ADAKAH PULA PAHALA PERIBADI ATAU PAHALA TAK PERIBADI..

ADA KAH SYURGA DAN NERAKA PERIBADI DAN TAK PERIBADI..??*

KONSEP KAFIR MURTAD PLURALIST LIBERALIST COMANGO WAJIB DIPERANGI DAN MENTERI SERTA BARUA BARUA JUGA HARUS DIPERANGI DAN PERLU BERHUJAH DENGAN IMAN AKIDAH SUNNAH WAL JAMAAH..

*AWAS RACUN FITNAH MEROSAKKAN AKIDAH IMAN MELALUI AJARAN PLURALISMA MURTAD COMANGO SYIAH PERLU DIHAPUSKAN BERHUJAH DENGAN ILMU DAN HIKMAH...!!*

Anonymous said...

Kesian ted manoff fakoff red bean army dan sekutunya. Teruk kena hambur dalam blog ni. Tapi ted fakkoff ni tak tahu malu. Teruskan usaha me-nyahkan semua RBA ni.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget