KL CHRONICLE: Yahoo! Menteri kata tiada lagi "Ketukan atau Pintu Dipecahkan" jika berlaku kes Khalwat

Saturday, October 6, 2018

Yahoo! Menteri kata tiada lagi "Ketukan atau Pintu Dipecahkan" jika berlaku kes Khalwat


Apa yang dilakukan oleh individu di sebalik pintu yang bertutup bukan urusan kerajaan.

Itu penegasan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mujahid Yusof Rawa berkaitan aktiviti peribadi yang dilakukan dalam kawasan persendirian.


Justeru beliau berkata, jika pegawai agama mendapat laporan khalwat atau aktiviti lain yang menyalahi agama Islam 'tiada lagi ketukan atau pintu dipecahkan'.



“Katakanlah kamu melakukan sesuatu secara peribadi, dalam kawasan persendirian, saya tidak akan masuk campur.

“Contohnya, Islam melarang minum arak tetapi jika kamu melakukannya di dalam kawasan kamu sendiri, maka sebagai kerajaan, saya tidak akan masuk campur," kata Mujahid dalam satu temubual bersama The Star.


Jelas Mujahid kerajaan tidak mahu menjadi polis moral dan hanya akan terlibat jika insiden berlaku di khalayak umum yang mencemarkan sensitiviti, sahsiah atau jenayah yang mengganggu kesejahteraan awam.

Mujahid turut dilaporkan mengecam tindakan memecahkan pintu untuk menahan pesalah khalwat dan berharap ia tidak akan berlaku dalam pembaharuan yang akan beliau dilakukan nanti.

“Isu penguatkuasaan khalwat ini telah disalahgunakan dan dieksplotasi untuk sesetengah kes. Adalah sangat penting mereka (pegawai penguat kuasa) tidak terlibat dalam lingkungan persendirian,” katanya. - UTUSAN ONLINE

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/berita/politik/kerajaan-tidak-campur-urusan-peribadi-di-sebalik-pintu-mujahid-1.761997#ixzz5T8hrpN9d 
© Utusan Melayu (M) Bhd 

27 comments:

Anonymous said...

Sila jadikan Malaysia hub pelacuran di rantau asia. Hidup Mahathir...rimau asia

ted manoff said...

PrOoTt...arghhhhh leganya..

Anonymous said...

Menteri penjahanam agama

Anonymous said...

Menteri agama cakap guna kepala lutut ini la yang keluar dari mulut dia

Anonymous said...

Dr Mujahid jika ada maruah sila letak jawatan


SHAH ALAM - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa didesak agar segera meletakan jawatan sebagai menteri.

Juara Pencetus Ummah Musim Ketiga, Syed Mohd Bakri Syed Islam, berkata desakan itu dibuat kerana dirasakan Mujahid tidak mampu untuk menguruskan isu berkaitan kemaslahatan umat Islam.

Katanya, jawatan itu perlu diberi kepada orang yang lebih berautoriti dan faham mengenai Islam.

"Kalau ada maruah letaklah jawatan.Berilah peluang kepada yang lebih baik untuk memangku jawatan itu.

"Jangan dirombak apa yang dah baik, jangan bagi peluang golongan liberal tepuk tangan.Jangan buka ruang untuk mudah orang melakukan maksiat," katanya menerusi perkongsian di Facebooknya.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Mujahid yang dipetik berkata tiada lagi ketukan pintu di tengah malam atau pintu dipecahkan oleh pegawai agama jika mendapat laporan khalwat atau aktiviti lain yang menyalahi ajaran Islam.

Sebaliknya tegas Mujahid, apa yang dilakukan oleh orang Islam di sebalik pintu yang tertutup adalah bukan urusan kerajaan.

Anonymous said...

MU... Jahad

Anonymous said...

Setakat saat ini, menteri moojahit tiada maruah, tapi begitu baruah.

Anonymous said...

Pegawai agama tak pernah pun intip dan skodeng atau panjat hotel atau rumah org sesuka hati..
Semua dibuat atas maklumat dan aduan serta dilakukan dengan tertib..
Byk berita palsu yg memburukkan tugas pegwai agama...

Paul Baggio said...

MuJahad Barua Kebanggaan DAPigs!

Anonymous said...

kesian malaysia..

Anonymous said...

Apa nasihat Presiden Peguam Muslim Malaysia? Kepada Mujahid kalau tak berapa faham perlembagaan janganlah nak tunjuk pandai, dengan kata lain janganlah bercakap? Buat macam menteri Amanah yang lain yang tak ada telur? Menikus sahaja, play safe, takut berhadapan dengan rakyat? Jadilah macam Mat Sabu, akhir2 ni tiada berita? Dah lama sangat rasanya rakyat menunggu2 hasil siasatan yang dilakukan, dok siasat apa yang lama sangat ni, semua dokumen dan info dalam tangan?

Anonymous said...

Abag mad tengah sibuk check kapal selam bole nenyelam tak. Kan dulu dia kata pesawat pejuang ada 4 biji ja yg bole terbang yg lain grounded. Tapi lambat benor nak confirm pasal kapal selam tak bole menyelam ni.

Anonymous said...

Mana pi habih pencacai PH... haa Tepuukkkk

Anonymous said...

CER PROVOKE PASAL SYIAH PULA KAT MUJAHIT TU.... DIA TU KLON SYIAH..

CER PROVOKE SYIAH... PANAS BONTOT LA BUDAK MUJAHIT NIH...

Anonymous said...

Nampak gayanya pelacuran tak perlu sembunyi sembunyi lagi. kawasan perumahan bebas jd pusat melacur. Pelacur lari disebalik pintu.

Ingat pangkah ph dpt free ptptn. Adakah undi ph dpt pusat bebas melacur disebalik pintu?

Anonymous said...

Jgn berak merata rata. Berak belakang pintu rumah lu.
Nak tanya adakah aktiviti gay jolok belakang keluar taik? Bolehlah bebas jolok keluar taik dibelakang pintu rumah lu.
Certot di sebalik pintu.

Anonymous said...

Dia bkn menteri agama saya. Tak layak dipanggil menteri agama. Certot menteri kasut hitam: Pemimpin bodoh lahir dr pengundi bodoh.

Anonymous said...

Bila pelacur atau seangkatan dgnnya kena kejor, cpt cpt lari ke belakang pintu. SELAMAT SEJAHTERA. Boleh bye bye lambai tgn ke mais kat tingkap.

Kah kah kah

Unknown said...

Lepas ni malaysia menarajui rakyat paling ramai berbin n berbinti abdullah, paling banyak pusat pengguguran bayi dari pusat bersalin.
Bravo1000x . . .


Makin ngeri bila pikir sebenarnya semakin menghampiri MURKA ALLAH

Anonymous said...

Wah seronok ni org kawin mutaah nikah kontrak.
Ni nak biakkan aktiviti syiah ke?
Salah satu cara nak perkasakan ajaran syiah ke?

Org sunnah wal jamaah undi ph ingat dpt tol free. Silap haribln dpt bini free. Kah kah kah

Anonymous said...

Betul tu.
Yg dia org paksa bukak bila yg di dlm tak mau bukak pintu. Tak mau beri kerjasama. Kalau dah beri kerjasama tak kan nak paksa bukak pulak. Bagi alasan bodoh. Sama la ph ni bagi manifesto utk perbodoh rakyat.

Anonymous said...

Org syiah nikah mutaah belakang pintu jgn masuk campur. Dah dpt lesen besor.

Anonymous said...

Rakyat undi ph ingat beban hidup kurang. Hidup senang.
Undi ph undang bala dtg. Beban hidup makin naik.

Anonymous said...

Pakee makwe yg sdg beromen start kereta laju laju. Lari masuk kunci pintu. Selamatlah anda di belakang pintu.
HAH HAH HAH HAH HAH

Anonymous said...

Menteri badut dpt jawapan lawak.

Anonymous said...

Kebanggaan super liberal lgbt.

Anonymous said...

Menteri agama rakyat ph.
Kecoh pasal syiah.
Kecoh pasal lgbt.
Kecoh pasal toilet lgbt.
Kecoh pasal pintu pulak.
Adoiiiiiiiiiii.. kualiti agama apa menteri ni?

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget