KL CHRONICLE: Selepas Britain, wakil Australia pula melawat Presiden UMNO #MalaysiaBaru

Thursday, October 4, 2018

Selepas Britain, wakil Australia pula melawat Presiden UMNO #MalaysiaBaru


Mengapa wakil - wakil kerajaan luar negara melawat UMNO?

Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, menerima kunjungan hormat Pesuruhjaya Tinggi Australia, Andrew Goledzinowski di ibu pejabat parti di sini, hari ini.



Turut bersama ialah Setiausaha Pertama Suruhanjaya Tinggi Australia, Jane Barrlett dan Setiausaha Kedua, Elizabeth Le Bas.



Ini adalah kunjungan hormat kedua dibuat oleh perwakilan asing di Malaysia ke atas beliau, selepas perwakilan Britain semalam.

Dalam pertemuan hari ini, mereka bertukar pendapat mengenai suasana politik semasa serta kerjasama erat di antara Umno dan Australia.

25 comments:

ted manoff said...

Kikikikiki..dtg melawat apa slhnya..macaii jerr yg fikir bkn2..utk ucap takziah pada umno sempena PAU yg baru lalu..kikikiki..

ted manoff said...

PrOoTt...arghhhh leganya..

Anonymous said...

ayat nk pujuk hati..ye ted..
ko pikir logik la skit la chaii..
601 tahun dah mlwat.. yg 4 bulan ni org x melawat..npe ekk
melawat buat apa kn pembangkang..itu umno parti najib 'korup'.

zahid tu org Najib. apasal british n aussie ni tak tahu ke drama tommy n kawan2.. ke diorng pn pikir itu semua wayang nak payung najib.. bosan kut.. sama je mcm usung tilam 98

tk nk melawat pm harimauuuu aumm aummm
pegi melutut merata org tk layan..asla buka mulut sindir maki org.. org tua bodoh sombong.. rasa mcm satu dunia takut kt die.. kikiki
org dh meluat.. tk phm2..

masuk bakul angkat diri.. rimaauuu tuaaa aummmm...ehh miowww..miowwww..

Anonymous said...



sian ko macai tetap berpencen pengampu madey..
dr blog celah kangkang habis ko berak kapur..

ko rse tk puas lagi berak.. ko dtg blog org plak..

hmmm suke ati ko la caii...
time-bomb... tik tok tik tok tiikkk.....kaboommmmmmmm

kikikikiiki

Anonymous said...

SITORA HARIMAU JADIAN

AUM...AUM...AUM...

Anonymous said...

Dia mintak tolong zahid sampaikan pesan kat peguam negara/ph, kedutaan ausralia ada byk dakwat printer.
Kah kah kah...
Apa salah? Tak salah tapi malu weeiiii... pi negara org pun org tak nak jumpa. Fikiran tak stabil.
Kaaaahhhhhhhhh....

Tu tunjuk otak kau tak berkembang. Sila minum susu kambing bkn susu babi. Susu lembu tak sesuai sbb kau mcm lembu. Australia tu asik bertukar kerajaan bertukar pm. Dah turun takdelah perangai mcm atok kau.
Dia berbisik cd rom tak laku kat sana. Dia tanya mcm mana nak jual kat sini...kahkahkah

Anonymous said...

Pi jepun bolayan..
Pi china bolayan..
Pi brunei bolayan..
Pi uk bolayan...
Pi usa bolayan...
Pi jamban baru layan..
Prooottttt.. ted angkut taik..

Anonymous said...

Kos sara hidup B40 naik berkali ganda kata bank dunia. Terutama kat mkn. We love tun. Sst pilihan rakyat. We love towkey. Pilihan gone end dap ph. Tu dipilih hadap la.
Padan muka.

Anonymous said...

Kat sprm, pej peguam negara, pdrm ada berapa printer?
Alat tulis pi beli satu satu ke? Abis pi pecut beli kat kedai runcit. Gitu ke.
Cd rom??????????
Setau akulah kerajaan, glic glc dan co bsr bsr ni ada bahagian khas beli alat tulis. Sentiasa ada brg. Berlambak lambak komputer printer paper.
Mcm mana nak 2020?
Asik prooottt je... takpe ted berlebih cirit boleh recycle taik jd dakwat.
Kikikiki.

Anonymous said...

layan jela drama ni..doa utk Dato Najib jgn lupa..doakan selalu..jangan putus..org nk boo kita ke nk haprak ke kita ke lantakla..janji kita yakin pemerintahan era Najib lebih telus dan cemerlang..sekarang lebih ramai susah..lagi kelakar rakyat kene berkorban utk sesuatu yg tak pasti..hanya kata2 politik madey n the geng jd sensasi org Melayu percaya..ayuh Melayuku..celik mata buka pintu hati..isi dengan ilmu yg betol..kita da makin maju..tapi jangan perangai tu masih suka hadam cerita tipu penuh rahsia kononnya..geng Najib dari dlu telus dlm pemerintahan..madey je masih momokkan rakyat yg kononnya pemerintahan negara ada rahsia yg tersendiri dan penuh andaian..toksah kita pikir mcmtu lg dah ye..yg rahsia anak beranak boleh kaya..kaya bilion2 tau..pikirla sama2 mcmne anak2 dia boleh kaya mcmtu..dlu pembangkan attack sangat sbb mmg betol pon x logic anak madey kaya mcmtu..tp sekarang kuasa da dpt..perut nk jaga..jadilah sekor2 mcm tikus tunduk sembah madey sbb takut hilang kuasa dn harta..kelakar la abam rase maciam inii..

Anonymous said...

Lari tajuk skit! Rakyat memohon jasa baik Ketua Hakim Negara untuk menukarkan hakim yang mengendalikan kes RASUAH BANGLO LGE. Rakyat merasakan orang2 yang sama, pasukan pendakwaan yang sama, HAKIM YANG SAMA, sudah tentu juga HASILNYA juga akan sama. Mana mungkin hasil keputusan yang berlainan? Sekali lagi rakyat merayu KETUA HAKIM NEGARA supaya dapat mengantikan dengan hakim yang lain dalam mengendalikan kes yang AMAT BERAT dan SERIUS tersebut...

Anonymous said...

Pelik betul bila AG hantar dokumentasi kepada Shafee dalam bentuk CD. Taktik untuk melengah2kan masa, rakyat diluar sana minta supaya kes dicepatkan supaya kebenaran dapat ditegakkan dengan segera, rakyat sudah tidak sabar? AG ni tak belajar ke dari kes Justo yang meminda2 dokumen dan memesongkan fakta syarikatnya untuk disengsasikan? Ini semua gara2 soft copy. Mahkamah Thailand sudah memenjarakannya... Tolong dipercepatkan dan TOLONG HANTAR DOKEMEN DALAM BENTUK HARD COPY DAN SEMUANYA HENDAKLAH IN SEQUENCE AND IN ORDER... TOLONG JADI PROFESIONAL, SUSAH SANGAT KE?

Anonymous said...

Ameen ya Rabbalamin.
Org2 hebat, parti berjasa wpun cuba dihina diaibkan ditangkap diwayangkn dgn aib fitnah..tp smpai xde ape2 pun org masih iktiraf dn cari..

Memalukan. Jk aku jd pm..sedar diri le muke tkmalu..letak jwtn la.. Umur lnjut nk bohonh ape lg 22 thn dh kincing sakan..rompak sana sini. Skg lagak adiwira nk 'hapus' rasuah??puiiiii
Ko tu kepala bapak segala perasuah dn pencuri harta negara dan wang rkyt.madey laknatullah

Anonymous said...

Game kotorr jht madey dgn konco2 taik ni dh xmenjadi.
Zmn 22 tahun jd bapak lanun dlu bolihlah sbb rkyt bodoh dn xtrdedah dgn mklumat.

Pru14 rkyt mmg bodoh jg tp mngkin Dna 'melayu mudah lupa' tu sikit sbyk mmpu bg madey berkuasa sikit dr dlu..

Skg dia nk bls dendam pd Rosmah. Mcm dendam kesumat yg mnggila. Tuduhan karut, fitnah rekayasa kunuuunn nk bg nmpk havoc tuduhan madey tu mcm betol..
Lps ni tngkp perompak bank, trail blik kt mne perompak tu blnja mkn minum beli brg tngkap semua taukey kedai2
Tkpe lyn je..Allah Maha Kuasa. Ainaya dn terus ainaya Allah pastu tunjuk blsNya diakhir nnt..xdidunia di Mahsyar nnt sgtlah dhsyt.

Anonymous said...

Macai keling perompak sbnrnya geram keciwa terkejut xpercaya..makin bernanah hati pd Najib, Zahid.

Ade ke pm7 mamak 'baling gelas tkpecah' ni dilyn bodo cmmtu..hahah saow govt skg..pm zahid umno ke madey bersatooo taik anjing...

Lg bikin wayang lg pemimpin asing hormati kagum dan iktiraf umno, najib, zahid.
Terpekik terlolong 'rimau tua' miow2 perasan sorg2 pdhl org benci meluat dgn gelagat bodo sombong dia.

Macai xhbis2 ugut nk penjarakn org2 umno. Tkpe skg kuasa Allah bg skejap je kerusi ciput lagak firaun. Tggu xlma dh nk jatuh tegolek ..dlu rkyt xtau, kena kincing atok perompak..skrg byk yg menyesal.

Anonymous said...

Harap2 lah kes Najib berjalan dengan lancar dan dipermudahkan. Kerajaan perlu segera membawa Jho Lo pulang, dia saksi penting! Layman tak mahulah jadi macam kes banglo murah LGE. PEGUAM TUDUH SPRM TARIK KES, SPRM TUDUH AG, AG TUDUH SPRM, AG TUDUH SPRM, AG TUDUH SPRM, PUSING2 MACAM TU SAJA, KELAKAR GILA? Layman, rakyat marhaein yang mengikut kes ini rasa malu dengan perjalanan kes mahkamah sebergini... Memang kelakar!!!!

Anonymous said...

Dalam mukhadimah penginterview BBC DENGAN KUAT, JELAS DAN LANTANG MENGATAKAN MAHATHIR SEBAGAI "PM TERTUA DIDUNIA". Ini benar2 mukhadimah dengan niat untuk memalukan Kutty keseluruh dunia!!!! Untuk pengatahuan pembaca BBC mempunyai coverage jumlah penonton antara yang terbesar didunia.... Ianya boleh ditonton hampir disetiap bahagian dunia termasuklah Arab Saudi!!!

Anonymous said...

Nampaknya misi Kutty untuk memburuk2kan Najib di Eropah dan US tidak mendatang hasil sebaliknya dia sendiri pula dimalukan diseluruh dunia. Tidak mengapa anda boleh mencubanya berkali2 dalam misi2 akan datang!!!!

Anonymous said...

Seronok aku baca komen komen bernas. Semakin byk di hina semakin byk fitnah semakin byk fakta akan keluar.

Aku masih ingat kes kapal mas mh370 hilang. Ini pun jd propanganda mereka sebelum pru. Siap buat video di youtube. Seolah mengatakan bahawa ada konspirasi yg cuba dikait dgn najib umno parti pemerintah ketika itu. Seolah mereka tau kebenaran. Ada keluarga yg mendesak kerajaan mungkin terpedaya dgn cerita fitnah. Sekarang nyatakanlan kebenaran ke keluarga terlibat. Mengapa tdk lagi bersuara. Byk sungguh fitnah diakhir zmn.

Anonymous said...

Doj dah tutup kes yg kecoh sebelum pru tu yg diguna utk fitnah najib umno. Anak najib dah tutup kes. Yg tak tutup kes org lain. Bkn rakyat malaysia. Nama najib dr mula takde dlm doj. Apsal dlm talk bbc masih sebut nama doj. Canang kat rakyat malaysia guna doj. Tu kena soalan yg memalukan.

Peguam negara swiss pun dah dtg sini. Tomi pun dah pi sana. Masing masing dah jumpa. Peguam negara swiss sendiri mengesahkan najib tdk terlibat. Bkn najib yg disiasat. Sbb tu najib dan rosmah tdk didakwa dgn 1md. Nak dakwa jugak, diguna amla.

Jdlah cd rom tak berfungsi. Kertas siasatan belum siap. Printer rosak dakwat habis. Wartawan dunia pun ada kat situ. Sungguh memalukan. Bolehkah kita mengatakan ini salah guna kuasa? Bolehkah mereka didakwa atas penyalahgunaan kuasa?

Anonymous said...

WOIIIIII TEDDDDDD MULUT TENGIK...
HANG DAH BACA CLARE SR CAKAP APA. MULUT PUAKA CLARE DAH U TURN PASAL ISU KEVIN.

BETINA DAH KECUT. DAH KENA SAMAN 300JT. BERANI KAU TUDUH NAJIB PEMBUNUH. AYAT KAU TERANG DAN JELAS. DAH TUDUH BUNUH. ESOKNYA KONON TULIS SAYA BDK BARU. CELAKALAH KAU TUDUH ORG PEMBUNUH.

BILA ADA YG TERANG FAKTA KAU TUDUH ORG PENTAKSUB. MATILAH KAU DLM CELAKA.

PI BACA LAAAA... KAU NAK JD PENYAMBUNG MULUT DAN TGN DAJJAL KE. ALLAH ANUGERAH MULUT BKN BUAT FITNAH.

Anonymous said...

ni dngaq kata...pihak agensi yng menguruskan Umrah..lebih 75 ribu bakal ke tanah suci...so sapa yng sayangkan Umno...dan terhutang budi pada DS Najib sekeluarga...dan menteri2 yng kena tahan tu atas kes ntah pape...
meh
jom kita berdoa di depan Kaabah...di Masjid Nabawi semoga Allah hancurkan segera Kerajaan Ph yng zalim...zalim pada bekas pemerintah kita Ds Najib sekeluarga..zalim pada pengerusi TH.... peguam tan sri shafiee...zalim pada penerima Brim...zalim pada penoreh getah...penanam kelapa sawit..miskin bandar...osshhh...banyaknya kezaliman mereka ni...
tak nampak lagi ke wahai penyokong Ph..
harta kerajaan buat macm harta bapak dia
duit rakyat dihabis joli sakan ke London.. New york
projek kerajaan diberi ke anak pinak sedara menakan...oh...zalim tapi yng buta mata hati jer tak nampak...hanya Allah yang tahu..so doa setiap solat...ok
tak perlu ikut Nuar atau atok tak ingat nak mati tu ajak pg jalanan waktu jadi pembangkang..kita orang Melayu Umno...ada maruah dan harga diri..kita orang Melayu Umno percaya Allah akan tolong mereka yng dizalimi dan dianiaya..dgn berdoa
.

Anonymous said...

KERAJAAN BARU YANG MERUGIKAN EKONOMI NEGARA
Oktober 05, 2018
Dalam peralihan kuasa kepada Pakatan Harapan, dikepalai oleh manusia yang sebelum ini mereka bersama-sama menaji secukupnya sebagai manusia diktator, hipokrit, zalim, gila kuasa.

Namun segalanya terjadi untuk bersama-sama menawan Putrajaya demi satu matlamat.

Serigala dan singa serta dubuk yang kelaparan terpaksa bekerjasama. Perjanjian dilakukan secara singkat, dikepalai oleh manusia yang berdendam tahap maksimas terhadap PM terdahulu iaitu Najib.



Maka skripnya berlangsung dengan teratur, walaupun pada awalnya nampak suram.

Semua melutut, terpaksa menjadi baik, pura-pura level tertinggi memang ketara.

Si polan yang hatinya begitu kelam dan fasa seterusnya berlangsung.

Modal sama, curi, rompak, Najib Rosmah, bangkrap, muflis.

Sampailah PRU14, sehingga muncul video propaganda sedih level kuasa 3. Ramai tersentap, ramai terpegun, anak muda mula kata #RinduZamanTun.

Maka segala bibit-bibit khayalan pun bermula, ramai terperangakap dengan cetusan emosi dan serangan peribadi.

Akhirnya Pakatan Harapan Menang tidaklah besar, tetapi menang kerana manupulasi.

Hebat. Hebat.

Namun persoalannya, setelah hampir 5 bulan mereka beraksi sebagai Kerajaan.

Apakah suasana yang positif mereka berikan kepada rakyat selain memberhentikan hampir 50,000 pekerja yang berstatus kontrak, semuanya Melayu pula tu.

Elaun nelayan dihapuskan, BR1M mungkin tidak disambung lagi, harga komuniti getah jatuh, sawit harga merudum, ringgit semakin turun, pelabur banyak lari.

Malah paling merisaukan golongan LGBT semakin berani menuntut hak.

Banyak lagi kegusaran rakyat terutama orang melayu diperkatakan.

Bahasa Melayu ibarat diayamkan (chicken dinner), almaklumlah 75% ahli parlimen dalam Pakatan Harapan sudah pasti bukan beragama Islam.

Inilah nasib. Inilah Nasib.

Anonymous said...

Ted pi jamban bertemu tuntaek... fuh lega...Layan...

Anonymous said...

Najib Sokong Gesaan Kit Siang Siasat Kembali 3 Pembunuhan
October 6, 2018 Admin 20 Views 0 Comments
SHAH ALAM – Bekas Perdana Menteri menyokong gesaaan penasihat dan veteran DAP Lim Kit Siang agar sebuah pasukan khas disiasat untuk menyiasat kes kes pembunuhan pengasas AmBank Hussain Najadi, timbalan pendakwa raya Kevin Morais, model warga Mongolia Altantuya Shaariibu.

Kata Datuk Seri Najib Razak dengan cara itu kebenaran bahawa Pakatan Harapan selama 10 tahun telah menabur fitnah terhadap perkara yang tidak dilakukannya dapat ditegakkan.

“Sudah melangkaui sepuluh tahun, saya dituduh oleh Pakatan dan pakar propaganda mereka bahawa saya terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya, Kevin Morais dan Hussain Najadi.

“Oleh itu, sudah tiba masa untuk keadilan diberikan kepada saya. keluarga mangsa dan memberi ruang kepada semua rakyat Malaysia yang pernah menuduh dan memfitnah saya, menginsafi apa yang mereka lemparkan selama ini.

“Saya mengalu-alukan gesaan YB Lim Kit Siang hari ini untuk membuka semula kes-kes ini dan penubuhan satu pasukan siasatan khas. Saya menggesa Perdana Menteri untuk menyokong saranan saya dan Kit Siang untuk berbuat demikian,” katanya di Facebook.

Jelasnya tidak munasabah untuk Pakatan Harapan tidak menubuhkan pasukan dan melengahkan penyiasatan ketuga-tiga kes pembunuhan ini dibuka semula melainkan kerajaan itu dakwa Najib merancang untuk terus memfitnahnya.

“Semua kertas siasatan dan kuasa agensi-agensi siasatan untuk ketiga-tiga kes pembunuhan ini ada pada tangan Kerajaan PH.

“Tiada sebab mereka tidak mengambil langkah itu tanpa lengah dan dengan segera melainkan mereka masih ada rancangan untuk menggunakan isu ini pada masa depan untuk terus memfitnah saya,” ujarnya.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Kits Siang baru-baru ini. -SuaraTv

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget