KL CHRONICLE: @NajibRazak : Saya Bimbang...

Friday, October 12, 2018

@NajibRazak : Saya Bimbang...


Saya bimbang.

InfraRakyat kita sediakan untuk kemudahan rakyat.

Supaya mudah buat rakyat berulang-alik, tidak terlalu bergantung kepada kereta.

Supaya rakyat kita dapat pekerjaan.



Sedih baca kisah mereka yang dibuang kerja

Supaya graduan kita dapat pengalaman latihan dan kemahiran, bersama-sama membina sebuah mercu tanda negara.

Kerajaan hari ini hanya memikirkan keuntungan dan tidak terfikir impak kepada kebajikan rakyat.

Saya resah dengar, berpuluh ribu rakyat kehilangan nafkah, memikirkan ada berpuluh ribu lagi akan kehilangan kerja.

Saya resah bayangkan kehidupan keluarga mereka selepas ini, ada yang gaji mereka cuma RM1,200 sebulan.

Dulu, kita cipta peluang pekerjaan bagi graduan kita membangunkan Malaysia.

Dengan pekerjaan stabil, mereka dapat membina rumah tangga dan keluarga.

Saya tidak terfikir kesenangan saudara-saudari sekeluarga akan bertukar jadi kesusahan.

Saya tidak terfikir Kerajaan yang berdendam dengan saya seorang akan membawa kesusahan pada saudara-saudari.

Ketika ini saya hanya mampu berdoa untuk semua.

16 comments:

Anonymous said...

Hari ini 'Dalam Sejarah' untuk kali kedua ia itu Pembantu Najib akan membuat laporan polis menggesa pihak polis membuka semula fail pembunuhan yang di kaitkan pembabitan DS Najib.

Hari ini Dalam sejarah kali pertama dulu, bekas KSU MoF Dr Sarigar telah membuat laporan polis mendesak polis menyiasat dirinya yang di tuduh mencuri 18 B oleh LGE. Oleh kerana LGE hanya pakar Pong pang saja ,like father like son, maka dia sendiri terpaksa terpaksa membuat laporan tersebut.

Kita harap pihak polis segera menyiasat perkara2 tersebut.

Anonymous said...

Sebelum PR14, pee eh umpama malaikat yg akan beri kemewahan dan kesejahteraan pada rakyat. Lepas PRU14, pee eh bertukar jadi babi yg menyondol dan beruk yg hancurkan taman bunga. Pee eh ni seumpama dajjal yg kononnya bagi madu tapi sebenarnya racun.

Malang bila lebih separuh rakyat malaysia kena tipu dan lebih malang seluruh rakyat malaysia kuyup berbau hancing...

Anonymous said...

Baru lima bulan PH memerintah, satu demi satu keluarga kini membawa khemah untuk tinggal dan memulakan hidup baru dibawah jejantas. Kesian!, tapi kalau depa tu penyokong2 PH biaq pi la...

Anonymous said...

Like father like son, kuat buat finah dah berpuluh2 tahun. Kepada Najib bila dirasakan masa yang sesuai, mulakanlah memfailkan kes siri2 FITNAH tersebut dimahkamah. Rakyat sarankan guna khidmat Shafee Abdullah. PEMFITNAH2 TIDAK BOLEH DIBIARKAN HIDUP LAMA DIDUNIA, SIFAT MEREKA HANYA MEMBINA PERSEPSI BURUK, MENGAIBKAN SESEORANG DAN MEROSAKKAN!!!! InsyaAllah anda akan berjaya...

ted manoff said...

Porraaaahhhhh...baik ko bimbang nasib ko jibb..masa ada kuasa sombong dgn rakyatt..sekarang rasakan..kahkahhh..



Mana perginya..


#kamigengnajibrazak 😛😛


#Najibmypm😛😛


#ilovepm😛😛


Xde dedak semua cabutt...kikiki..🤗🤗🤗

Anonymous said...

Lor sejak bila dsn sombong dgn rakyat pulak. Kalau penyokong plastik yg harap dedak tu cabut biasala. Kat ph pun ramai der

Anonymous said...

Babi pun mulia lagi bai sebab bagi tidak pandai memfitnah dan adu domba. PH aka fuckatan ni dah bertukar jadi syatonirrajim.

Anonymous said...

Kah kah kah... Ted Manoff celup suda sentap. BTW adakah Nobita berani buat laporan polis untuk diri sendiri bila orang tuduh dia beli banglo terlajar murah? Mana ada akan. Apa sebab? Sebab tulur sudah kena pegang sama Betty Chew.
Ha ha ha hammmmpasss...

Anonymous said...

Patutla ramai yang menempek dan buat2 baik dengan atok93. Kutip dedak la rupanya. Tapi kena ingat, dedak gred A ada dalam bungkusan plastik atok akan bagi sama kroni dan anak beranak. Macai fuckatan yang lain2 boleh la kutip sisa2 dedak yang jatuh berterabur atas lantai tu.

Anonymous said...

Tapi ada sorang tu lagi power beb. Minum air sisa atok93. Apa barang rebut dedak atas lantai kan?
Baekkkkk punya jilat.

Khairulryezal osman said...

Pork u najib.

Abdul Karim said...

Tak baik cakap macam tu. Dosa pada Najib hanya terhapus kalau kita minta maaf padanya. Jangan nanti menyesal di akhirat.

Anonymous said...

SELEPAS LIMA BULAN BERKUASA, APA YANG RAKYAT NIKMATI?
at 4:00 PM
Posted by Admin PahangKu





Penganalisa Politik, Azizi Safar berkata setelah lima bulan negara bertukar kepimpinan selepas Barisan Nasional (BN) tewas kepada Pakatan Harapan (PH), rakyat dilihat mula sedar mereka telah tersalah pilih semasa mengundi pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) yang lalu.

Jelas beliau, apa yang diharapkan oleh rakyat seperti penurunan kos sara hidup, pemansuhan hutang PTPTN, penghapusan tol dan sebagainya, kini hanya tinggal janji kosong yang tidak tahu bila akan tertunai.

“Sudah lebih lima bulan sejak 9 Mei lalu, Kerajaan Malaysia baharu … ramai yang sudah menyesal. Mereka tidak mengundi untuk hilang pekerjaan, tapi itu yang berlaku, mereka tidak mengundi untuk tiada kenaikan gaji, tapi itu yang telah berlaku, mereka tidak mengundi untuk pembatalan projek-projek rakyat, tapi itu yang berlaku.

“Mereka mengundi untuk penurunan harga barangan, tapi itu tidak berlaku; mereka mengundi untuk petrol yang lebih murah, tapi itu juga tidak berlaku; mereka mengundi untuk penurunan kos sara hidup, tapi itu tidak berlaku; mereka mengundi untuk pemansuhan hutang PTPTN, tapi itu tidak berlaku; mereka mengundi untuk pemansuhan tol, tapi itu tidak berlaku dan mereka terasa sangat tolol,” ujar beliau kepada UMNO-Online.

Jelas Azizi, rakyat mengharapkan kerajaan baru mampu melakukan perubahan dan reformasi tetapi malangnya itu semua tidak berlaku dan kini ternyata rakyat ‘sudah kena main’ dengan PH yang menjanjikan bulan dan bintang.

“Apa yang kerajaan sekarang lakukan hanyalah menuding jari kepada pentadbiran kerajaan BN tetapi tidak sedikitpun kerajaan baru melakukan yang terbaik untuk rakyat mahupun negara.

“Ekonomi negara semakin merudum, mata wang negara semakin jatuh… para peniaga juga semakin bimbang.

“Sekarang kita hanya boleh tunggu dan lihat apa yang akan terjadi dan apa yang akan dilakukan oleh kerajaan baru…. dan apa yang pasti, kini rakyat menanti pembentangan bajet yang pertama dari kerajaan baru. Adakah ia jauh lebih baik daripada BN atau ia akan menjadi mimpi ngeri yang akan menghantui rakyat,” ujar beliau.

Lebih ironi katanya lagi, jika dulu semasa menjadi pembangkang, PH selalu memomokkan rakyat dengan cukai GST, tetapi kini kerajaan baru bakal memperkenalkan cukai baru untuk tampung kekurangan pungutan hasil negara akibat pemansuhan GST dan perbelanjaan subsidi petrol yang tinggi.

“Sudahlah SST membebankan, kini cukai baru pula hendak diperkenalkan. Tahniah rakyat kerana ‘bijak memilih’ pada PRU yang lalu,” sindir beliau lagi.

Anonymous said...

Uiss..atok kan ke genius..kepala hotak atok boleh buat batu cincin

Anonymous said...

jgn ckp mcmni..kesian jgak dkt diorang..ye betul masing2 belagak pandai dan suka telan fitnah tanpa bertanya pd org yg betul ilmunya..kesian mmg kesian..tp jgnla ejek..doakan mana2 pemangkah ph kembali kepada pemimpin yg betul..ni akhir zaman..jgn kita biarkan umat islam sesama kita terus sesat dn menyesatkan..sedarkan mereka..beritahu mana yg salah dn bg panduan..mana2 ad kwn ke sedare ke adik beradik yg suka sgt dkt ph tu sedarkan mereka..belum terlambat..

Unknown said...

Mahathir lah punca segala-galanya...bukannya DAP.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget