KL CHRONICLE: PKR hilang 8,000 undi di #PRKSgKandis #PRKSgKandis

Saturday, August 4, 2018

PKR hilang 8,000 undi di #PRKSgKandis #PRKSgKandis


Tidak rasmi BN tewas 5764 berbanding 12,480 pada 86 hari yang lalu menunjukan 6686 pengurangan majoriti sudah cukup memberi isyarat jelas kepada putrajaya agar tidak terus memperbodohkan rakyat.



Peratusan keluar mengundi yang sangat rendah turut memberi isyarat kepada Kerajaan pakatan dan juga SPR bagi memastikan demokrasi terus subur di Negara ini.

BN hanya hilang 1935 undi (9583) berbanding PRU 14 (11,518)

Manakala sokongan PKR lagi teruk merosot apabila hanya menerima 15,347 undi berbanding 23,998 pada pru14 (86hari yg lalu) dan ianya menunjukan angka sebanyak 8651 undi yg mereka hilang.

Isyarat yang jelas dan sangat kuat kepada Putrajaya supaya tidak terus berdolak dalih dan membuat dasar dan polisi yang tidak menguntungkan rakyat.

Haji Mohd Zaffarollah

34 comments:

Anonymous said...

.

Peratusan keluar mengundi rendah . Bukti kukuh bahawa Mahathir dan Najib adalah dua pemimpin badut .

.

Anonymous said...

Masih dalam edah 100 hari lagi. Tgk jer la

Anonymous said...

Kerajaan yg diasaskan oleh sentimen fitnah tidak kekal lama...

jumpa di Seri Setia...

PH hilang 50% majority satu kemenangan pada pembangkanng dlm tempoh kurang 100 hari... Allahuakhbar syukur..
hanya perlu 1 kematuan adun di Kedah sudah cukup menurunkan Mukris a/l Maha Fitnah jadi pembangkang.. tungguu..!

Anonymous said...

Rakyat dah mula ada sedikit kesedaran... tak mau hirup kencing lagi.. dah lemas dikencing...

Madey hanya boneka dap..

Anonymous said...

Kita terus beri kesedaran.. kita terus bangkitkan isu.. bkn fitnah tapi fakta.. dap tak peduli pun kos sara hidup rakyat.. beban ka tak beban ka, dap tak peduli.. dap hanya mau undi melayu utk jatuhkan kerajaan islam melayu... itu je..

Anonymous said...

Gone end telah terbukti pemimpin badut.. tiap hari buat sidang media.. menteri kewangan paling bodoh di dunia.. hutang tak reti kira.. bangun tido ngigau 1mdb maaaaaa....

Anonymous said...

Apa citer splash?

Dulu pkr kerajaan selangor sebelum pru bangga air percuma konon kerajaan rakyat.. dah menguasai malaysia berubah angin nak naik harga.. dah tunjuk belang.. kerajaan rakyat ke laut..

Zmn khalid mb lama yg dipecat pkr splash hanya 250jt je.. zmn jemin naik jd 2.7bilion.. wowwww berlipat lipat ganda... jemin kata belum muktamad.. bila diumum muktamad jd 2.55bilion.. woowwww masih berlipat..

Sejarah berulang.. 2.55b < 250jt..
Sape byr? Duit rakyat ka?
Apa pengundi ph dpt?
Malaysia memilih 2.55b dr 250jt...

Anonymous said...

Pemimpin badut menyelam kira ikan..
rujukan bukti dgn malaysiakini..
ternak lembu 7 ekor..
Sayur mahal sila tanam sayur..
Kasut putih tak wibawa..
Buat semprit atas kapal tentera..
Melalak lalak mcm badut monyet dlm parlimen cari mkn..
Zuhud pakai selipar bata..
Sokseksoksek huhuhu air mata boya dpn rakyat..
Semuanya terbulu bulu...

Anonymous said...

Janji tol?

Sape buat penjanjian? Zmn pm mana? Sape dpt projek? Jgn terbulu bulu perati betul betul..

Jika nak hapus tol perlu 400 bilion.. untung untung.. buat projek kroni mana dpt?.. nak hapus pun kena byr balik.. 2 kali untung maaaa... mcm bail out pulak..

Anonymous said...

Tu la.. sape yg belum berdaftar, daftarlah segera org melayu.. tak mustahil undi anda amat penting.. gayanya byk lagi ni prk akan dtg..

Anonymous said...

Dah mendekati SST...
SST.. slow slow tipu...
SST.. saya suka tipu..

Rakyat memilih sst.. slow slow tipu cukai tak sampai kat gomen..

Anonymous said...

Nampak macam penyokong2 PAS tak turun mengundi.

Tanah Melayu Kini said...

Org pas boikot ker?

Anonymous said...

Aku nak ucap tahniah kat barisan exco pemuda umno.. cara penyampaian ceramah mantap.. lepas berucap.. takde sekatan dr org atas.. semua boleh berucap.. teruskan perjuangan.. pemuda umno kini berbeza dr dulu.. lagi terserlah kepimpinan..

Tahniah lokman.. penerangan anda dlm pemantau buat pihak musuh tak senang duduk.. terutama musuh islam..

Anonymous said...

Terus beri kesedaran kat rakyat.. bangkit melawan kerajaan penipu..

Akai mana bai said...

Org pas tk mengundi ker??
Memang pun..masih terbawa2 dgn sifat taksub..diri aku yg terbaik...sedar lah pas..buka minda..70% melayu...30% india/ cina di sungai kandis..40% tk kluar mengundi..tegar dap..tegar pkr.tegar bn..atas pagar..tegar pas tk kluar mengundi..tahniah lebai pas..dengan ketaksupan anda

Anonymous said...

Jangan kecewa, banyak lagi peluang PRK lepas ni. Rakyat terutama penyokong PH walaupun makin sedar pembohongan kera jaan tapi masih segan & malu nak pangkah BN sebab dah kuyup kena kencing Atok. Kena bagi masa dia orang bertenang dulu.

PHaprak, kroni diutamakan, rakyat dikencingkan!!
Yang susah makin miskin,
Yang senang makin kaya..

Anonymous said...

"Peratusan keluar mengundi rendah . Bukti kukuh bahawa Mahathir dan Najib adalah dua pemimpin badut .,"

-----------

Apa sebab ko kaitkan Najib....

Najib bukan PM sekarang....

Baru keluar bertapa diri gua ke??

Anonymous said...

#prkserisetia


#prklangkawi

Anonymous said...

hanya satu kematian saja adun di kedah PRK di kedah maja mukris a/l maha fitnah akan turun tahta...

tunggu adun kedah mati ajer kini.. sama gak dng di Perak... tungguu

haaaa tepukk.. tepuk..

Anonymous said...

apsal umno cilaka selalu bagi fakta penyedap hati... kuasa dah hilang pun masih lagi cerita perkara tahyol, spin cerita dan angkat bakul .. kesian betul. pastu maki hamun orang lain pasal kebodohan sendiri. kali ni gelak memang tak boleh berhenti.

headline blog badigol "PKR hilang 8 Ribu Undi".... haaaa gelak.


kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

kah kah kah ketawa kering nak tutup malu hilang 8000 belum habis 100 hari..sepatutnya kerajaan baru ni menunjukkan pertambahan sokongan ..maklumlah penyapu barukan...ini tidak menjunam ke laut...kah kah kah..ketawa kering lagi...bau hancing ooi..tepuk..tepuk..tepuk

Anonymous said...

PRU14 undi - 23998. PRK undi 15347. 23998-15347 faktanya apa?
Aiiyooo, semua sama la dalam PH ni dari menteri smpai ke penyokong semua menyongsang.
- RM2.55b adalah lebih murah dari RM250juta.
- SST 16% adalah lebih murah dari GST 6%
- Royalti minyak 20%nett adalah lebih besar dari 5%gross
- Undi 15347 adalah bertambah dari undi 23998.

Anonymous said...

cara penipun ph kepada macai sama seperti gereja menipu umat kristian. bible ajar lain gereja ajar lain, contohnya bible larang makan babi gereja pula suruh makan babi.nabi isa kata dia bukan tuhan gereja pula kata dia tuhan dan bnyk lagi ajaran yg bercanggah... memang otak macai tomato ph dan kristian sama sahaja sudah kena brain wash.

3Ms Stupid said...

PRK sg kandis...pencacai tak ada apa nak dibangga...

سام اد راماي ملايو ماسيه بيبل اتاو ڤروتس تق ماهو مڠوندي سبب باسه كنچيڠ تق كريڠ لاڬي

Anonymous said...

Tahniah walaupun kalah, satu permulaan yang baik, strategi collaboration PAS UMNO telah menjadi dan membuahkan hasil. Teruskan USAHA, BERDOA DAN BERTAWAKAL, INSYAALLAH BERJAYA!!!!

Anonymous said...

Sama ada ramai Melayu masih BEBAL atau % tak mahu mengundi sebab BASAH kencing tak kering lagi, more or less maksud tulisan JAWI kat atas kepada BANI JAWI yang tak tahu membaca tulisan JAWI...

Anonymous said...

Menambah anon 9.16am, semua agama langit yang asal/asli melarang memakan BABI. Cuma 2 yang KEKAL melarangnya yakni Islam dan Yahudi. Pendita Kristian tulis semula bible mereka mengikut NAFSU MEREKA dan MEMBOLEHKAN MEMAKAN BABI... Yg terbaru MEMBENARKAN PERKAHWINAN sejenis, memang dah SONGSANG? AYUH SEMUA KEMBALILAH KEAGAMA FITRAH AGAMA SEBENAR YAKNI ISLAM....

Anonymous said...

Kalau ada orang mengingatkan akan kematian, ianya bagus, tak macam anak PM PH yang marah2. Orang yang selalu ingat akan kematian ADALAH ORANG YANG PALING BIJAK!!!!!

Anonymous said...

Tak sampai 100 Hari PH BERKUASA, harga barang mencanak2 naik, kat Selangor pagi ini harga ketam bunga 40 sekilo, udang 39, harga ikan jangan dikira, lepas ni kalau nak merasa juga kena beli anak ketam atau anak udang...Jadilah, tak sabar nak tunggu tariff air naik pula kat Selangor ni...AHAKSSSSS

Anonymous said...

Pemuda UMNO sekarang amat berbeza dari dahulu, lebih MANTAP, semangat Islam dan Melayu terserlah tak macam yang dulu berfahaman liberal. Agak2nya dekat Oxford Cambridge dulu hari2 siang malam pagi petang asik2 tengok lambang salib yang bersepah kat universiti. Agak2nya inilah yang telah merosakkan OTAKNYA?

Anonymous said...

Aku pun rasa lebai pas ramai x mengundi....jangan la gitu islam dan melayu terancam masih nk ego lagi.Berjuanglah la demi islam dan kerana Allah.

Anonymous said...

Pakatan hancing memang segalanya songsang...dari pemimpin sampai penyokong.Biar la ...penyokong uneducated...waka ka

Anonymous said...

mengingatkan dengan medoakan adalah perkara berbeza...macam doa laknat pas kat umno.

las las kawin dengan umno..

lepas ni sapa pulak kena kapir kena laknat dengan pas


kah kah kah kah

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget