KL CHRONICLE: @WanAgyl cabar @MasErmieyati untuk berdebat berkenaan fenomena "YB si katak lompat"

Monday, July 2, 2018

@WanAgyl cabar @MasErmieyati untuk berdebat berkenaan fenomena "YB si katak lompat"


Kepada:
YB Datuk Wira Hjh. Mas Ermieyati,
Ahli Parlimen Masjid Tanah
Assalamualaikum W.B.T.
YB Datuk,
Berikutan tindakan drastik YB Datuk keluar daripada parti UMNO rentetan keputusan Pemilihan UMNO 2018, saya menulis surat terbuka ini bagi mempelawa YB Datuk untuk berdebat berkenaan fenomena “YB si katak lompat” ini pada bila-bila masa dan di mana jua mengikut kesesuaian YB Datuk.
Saya memetik sepotong kata-kata YB Dato’ Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan, yang berbunyi, “apabila kapal pecah, bertempiaranlah tikus lari”. Saya menghayati dan menginsafi kata-kata ini. Namun, saya kesal kerana antara “tikus-tikus” yang bertempiaran lari ialah Mantan Ketua Pergerakan Puteri UMNO Malaysia.

Berdasarkan Perlembagaan UMNO, jawatan Ketua Pergerakan Sayap Puteri, sepertimana Sayap Wanita dan Sayap Pemuda, adalah merupakan jawatan bertaraf Naib Presiden. Ketika dibuai kuasa, sekitar Ogos 2017 yang lalu, YB Datuk menyifatkan bahawa YB Dato’ Seri Ahmad Zahid Hamidi sebagai pemimpin berjiwa besar, komited dan mempunyai sikap kesetiaan yang tinggi yang wajar dicontohi anggota-anggota Pergerakan Puteri UMNO.
Bukan itu sahaja, andai YB Datuk terlupa, YB Datuk sendiri mengatakan adalah tidak wajar sekiranya seseorang itu telah diamanahkan bertanding atas satu lambang parti tetapi akhirnya keluar parti. Dengan lidah YB Datuk sendiri juga ada mengatakan bahawa, rakyat sendiri boleh melihat dan menilai integriti seseorang wakil rakyat yang menggadai perjuangan parti dengan bertindak keluar parti sewenang-wenangnya. Tidak cukup sekadar itu, YB Datuk juga menambah, lebih memalukan lagi apabila wakil rakyat yang dipilih itu menghasut ahli lain berpaling tadah.
Kini, segala apa yang YB Datuk tuturkan, tidak pula dijadikan pedoman. YB Datuk janganlah seperti “Kaduk naik junjung”. Asal diri tumbuh melata, bila mendapat junjung, lupakan asal usul. Janganlah mengkhianati amanat rakyat Masjid Tanah yang telah memberi mandat kerusi Parlimen kepada Barisan Nasional. Sekiranya, YB Datuk berprinsip dan berpegang kepada yang hak, sila letak jawatan secara terhormat selaku ahli parlimen Masjid Tanah, dan pulangkan hak kepada rakyat untuk membuat pilihan. Sebagai orang Islam, kita wajar menunjukkan satu contoh yang boleh diteladani dalam mengenalpasti yang hak dan batil serta yang halal dan haram.
Cukup-cukuplah karangan saya. Akhir kalam, saya ulangi pelawaan kepada YB Datuk untuk membicarakan isu ini dengan mendepani rakyat Malaysia dalam satu ruangan debat. Saya berharap agar YB Datuk dapat segera memberikan persetujuan bagi membolehkan persediaan pengurusan tempat dapat diaturkan.
Sekian. Terima kasih.
Yang benar,
BERSATU . BERSETIA . BERKHIDMAT
WAN AGYL WAN HASSAN
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO
Bahagian Seputeh

124 comments:

Anonymous said...

Terdapat ramai org macam ini dalam masyarakat, masyarakat melihat seolah2 hanya mementingkan pangkat dan kedudukkan semata2, jiran anda, kawan pejabat anda, ahli khairah anda mungkin orang macam ini, musang berbulu ayam?

Anonymous said...


Ada blog2 pro PH yang menyarankan supaya orang Melayu keluar UMNO dan masuk parti lain .... Saya ingin mengimbas kembali bahawa mengikut keputusan pru14 yang baru lepas, jumlah orang Melayu yang mengundi UMNO dan PAS melebihi 5 juta orang ..... berbanding dengan hanya satu setengah juta sahaja orang Melayu yang mengundi PH ... Saya percaya mereka akan kembali mengundi UMNO/PAS setelah jijik dengan PH yang telah mungkir janji2 mereka dulu dan cara PH bertindak kotor dengan membekukan akaun2 UMNO.

Anonymous said...

.

Rasanya orang melayu akan kembali sokong UMNO setelah Atok Diktator mati .

Unknown said...

YB biawak lidah bercabang .... Ada Hajjah depan namanya pulak Tu....Hajjah beli kat mana???

Anonymous said...

atok diktator mana bole mati dulu.. macai tomato ckp atok aje yg bolr selamat kan mesia .. mari lah kita berdoa supaya atok dipanjangkan usia atok 120 tahun lagi... aminnnn


hidoppp atokkkkk....


atok kauu..

Anonymous said...

ermiyaty ni waktu jadi ketua puteri umno pun tak secergas datuk sherlin...tak pe..biar lah parasit dlm Umno ni hilang dgn sendirinya...mereka lupa Alla tu ada...sbb tu Allah kalahkan BN so dari situ ahli umno akar umbi tahu sapa yng setia atau buat 2 setia demi kuasa dan pangkat...nah..sapa nak kuar Umno silakan...yng patah akan tumbuh..ingat sorang pergi sepuluh mari
..bukan bongkak atausombong tapi dlm keluarga saya yng dna Umno...ada ..lapan..dan akan dapat mengundi pru 15 InsyaAllah...sbb baru cukup umur...so...ketua pemuda Umno dan ketua puteri Umno rajin2 turun padang pg ke flat2 ke taman2 perumahan..tanya khabar...ke kampung..jgn waktu mgundi jer..buat dari sekarang..ok...sbb PH dah tak ada masa dah mereka sibuk nak uruskan negara..kannnn

Anonymous said...

next pru semua ahli anggota krluarga umo wajib mengundi dari hari ini dah tanamkan semangat dan jasa umno dlm diri mereka...

Anonymous said...

Mas emriati..sampah sarap dlm umno..kalah malu..boleh blah..umno tak perlu perempuan jalang macam dia..

Berambus..lagi bagus

Unknown said...

Saya rasa sedih dengan tindakan YB Masjid Tanah itu. Saya melihat sebelum ini beliau seorang yg tegar perjuangannya kepada UMNO parti yg telah menjulang namanya kepersada politik negara.Sebagai seorang wanita saya percaya beliau seorang pemimpin masa depan.Tetapi sayang tak disangka cempedak menjadi nangka.Amanah pengundi Masjid Tanah telah dibelinya Adakah apa apa yang berlaku dibelakang tabir.Orang yg tak tunai janji adalah orang tidak mulia walau apa pun alasannya.

Unknown said...

Saya rasa sedih dengan tindakan YB Masjid Tanah itu. Saya melihat sebelum ini beliau seorang yg tegar perjuangannya kepada UMNO parti yg telah menjulang namanya kepersada politik negara.Sebagai seorang wanita saya percaya beliau seorang pemimpin masa depan.Tetapi sayang tak disangka cempedak menjadi nangka.Amanah pengundi Masjid Tanah telah dibelinya Adakah apa apa yang berlaku dibelakang tabir.Orang yg tak tunai janji adalah orang tidak mulia walau apa pun alasannya.

Anonymous said...

elok semua langau tungau lalat dinasour keluar cepat bole join puak melayu liberal lgbt syiah gay dan lissbo.. duk lam umno pun buat penyakit aids pun tak guna...


sila beramboss segera...

Anonymous said...

Kan dr awal dia dh mula tunjuk pendirian dia..
Tk beetanding semua jawatan dlm umno..dh selesai pemilihan.br nk ckp umno menyimpang bagai..jiwa tu dh mmg totok madey..keluar lah..
Sy dengar ada 7 lg musang jebat dlm umno..yg tngah berkira2 nk melompat..lompat la katak..jngan duduk dlm omno ...tapi jadi tali barut..biar kurang..jnji jngan dikala umno buat keputusan baru melompat ai katal lompat..

Anonymous said...


Setuju dengan Puan Ram;ah Adam, bersabarlah ada hikmah. Kekalahan UMNO untuk direhatkan di muhasabah dan dibetulkan orang2 dalam UMNO. Umno itu sendiri rumah yang terbaik, cuma insan2 di dalamnya perlu dibetulkan.
Saya juga tak sangka Mas Emiriyti pergi ziarah DSNR selepas di tahan dirumah, gayanya seperti orang yang kukuh dengan saf pimpinan. Tapi entah kenapa selepas KJ kalah dia mula buat hal. Perjuangann mesti ikhlas. Bila akar umbi sudha memilih lakukanlah perubahan dengan ikhlas.
Yang mana tidak setia biarlah mereka pergi. UMNO adalah jemaah terbaik org Melayu dan Islam.. berilah masa pada pimpinan baru mengatur semula.

Mereka2 yang kuat latar belakang ilmu Agama seperti KP Pemuda, Ahli MT Ust Fathul bari, Jamil Khir diyakini dapat mentarbiah semula ahli ahli UMNO dengan diketua oleh DS Zahid yang sememangnya diketahui mempunyai ilmu Islam yang tinggi.

Bila perkaderan/ pertarbiah bermula, maka akan lahirlah ahli2 yang setia dan ikhlas berkualiti berjuang dalam UMNO nanti.. sebab itu Aku Janji Zahid amat tepat dan rasional.

Insya Allah.

#HidupUMNO
#AgamaBangsaNegara

Anonymous said...

SAMPAH BETUL BUDAK MAS ERIATI NI....ORANG LAIN LAGI LAMA BERJUANG DALAM UMNO TAK DAPAT APA2..BARUA NI KEJAP JE DALAM UMNO DAH DAPAT JAWATAN LEPAS TU LUPA DIRI LUPA DARATAN.......KATAK PURU MACAM INI BOLEH BERAMBUS...TIADA KETAHANAN DIRI....CELAKA.............

Anonymous said...


Apa kebenda dengan tak habis-habis mewajibkan 'muka baru'? Ko nak baru sangat apehal? Muka baru ni hebat mana? dijamin suci murni dan boleh ubah hebat sangat ke sesuatu parti macam UMNO?? Baru kalah sekali sepanjang ditubuhkan, mengapa wujud spesis2 haprak macam ini, mudah gelabah, kecewa tak tentu pasal, khianat, sabotaj, boikot, lompat dan meroyan dengan macam-macam alasan?

Slogan mahu 'muka baru' ini sudah menjadi satu barah baru kepada UMNO. terlalu 'dahaga gila' dengan PERUBAHAN.. hanya lebih kepada mengiaka slogan Pakatan Haprak - Malaya Baharu? semua diubah menjadi rosak dan gila.

APakah si MAS ini terlalu gilakan KJ sehingga kecewa terlajak bila KJ gagal jadi Presiden? Ataui MAS membawa mesej KJ?

Muka baru?? ko bagi alasan BODOH.. lihat MUKA-MUKA haprak dalam PH.. No wahid HAPRAK -> MAHADEY KUTTY. itu muka berapa dekad tua kutuk perompak besar diktator paling TUA dalam Malaysia..

Lim Gone End, muka tahun bila? Mat Sabon? Azmin? dan bersepah lagi muka muka lama.. kenapa di sana boleh saja dalam UMNO kenapa mahu dihumban semua muka lama? Mahu hapuskan semua jasa mereka? Kenapa ko terlalu mengikut rentak musuh.. mencaci memfitnah pemimpin2 lama UMNO.. terbawa2 dengan angin busuk itu?

tapis dan terus tapis wahai UMNO.. biar mereka yang bersifat lalang dan khianat berambus dari parti..

selamat menjalinkan hubungan intim dengan parti haprak liberal Malaysia.. org johor mmg sudha buang umno? mungkin MAS minat dengan 'karisma' orang MUDA JAMBU seperti SAdeqq sigaraga??

takpayah le bagi alasan menyalahkan pemilihan UMNO.. demokrasi telah berjalan.. kenapa mahu kecewa?

bye2 get out makcik MAS


Anonymous said...

Umno jatuh dan terhina disebabkan NAJIB RAZAK. Kenapa masih teruja nak jadikan beliau sebagai kiblat? Mas ermiyati walaupun muda..tapi pernah pegang jawatan penting dalam umno berbanding kalian. Dia lebih berpengalaman, lebih tahu selok belok politik berbanding anda semua. Sekali anda khianat amanah rakyat, sampai bila2 rakyat takkan percaya parti anda. Sayonara umno. Bubar jadi NGO sajalah..

Anonymous said...

bila PELACUR jadi politician....sifat pelacur tu tak dapat di hapuskan...jadi la dia YB PELACUR POLITIK....mengkhianati semua pengundi yg mengundi dia dulu...

Anonymous said...

Umno sudah tidak peduli presiden yang baru dilantik terdiri dari kaki seleweng, kaki rasuah atau pun tidak..untuk rekod, presiden pernah tumbuk orang sampai berlekuk dahi. Bebas tidak disiasat sebab pegang jawatan menteri dalam negeri sblm ini.

Anonymous said...

Golongan tua @ veteran umno gemar mengimbau cerita lama jasa umno masa nak merdeka. Itu cerita lama. Generasi macam najib jadikan hikayat tersebut sebagai jalan menghalalkan pencurian dan penyelewengan wang rakyat. Kayakan diri sendiri. Nak dukung apa lagi dalam umno? Perjuangan suci untuk umat melayu? Kahkahkah..YB mas bukan bodoh. Dia terpelajar. Bekas peguam. Dia tau apa dia buat. Umno sudah jadi wadah perompak melayu moden. Rompak dan agihkan cebisan pada anak buah.

Unknown said...

Biarlah keluar segala agen2 barah dalam UMNO dari terus membusuk didalam jamaah
Mana yang ada didalam jamaah kena kuatkan jati diri dan kukuhkan ikatan dan pendirian dari terus dipermainkan dan dipijak2 pihak lawan
Istiqomah dalah mempertahankan Islam dan kedaulatan BANGSA MELAYU.

Anonymous said...

Wooowwwww... sajak lupa diri kah kah kah...

Buat apa kau melalak kat sini.. kau tak paham.. belum paham.. org kata si mas tu menang atas tiket umno makna org umno undi atas umno.. duit umno semuanya umno.. belum paham..

Sajak kau kata si mas muda berkalibar bla bla bla.. sbb tu org suruh letak jawatan... bertanding atas nama dirinya yg hebat berselok belok berlekok lekok bersilat dlm politik...

Kau tuduh umno mcm mcm tapi si mas menang atas tiket yg kau tuduh..

Anonymous said...

Aku lebih suka kata PENGKHIANAT.. hanya mau senang tak mau susah.. org mcm ni lebih layak masuk kelompok penjilat.. jap lagi ada la tawaran atok ke cucu.. byk dah kita nampak manusia bermuka muka sejak umno jatuh.. tapi saya yakin masih ada sedikit tapi malu nak tunjuk... perati je jgn pilih..

Anonymous said...

Kepala bapak kau la... macai ph begitu peduli selipar bata petunjuk presiden miskin dan zuhuddddd kaaaahhhhhhhhhh...

Tumbuk org... sape.. kenape..kau dah kawin dah anak atau belum.. aku doakan anak perempuan kau diusung ke hulu hilir oleh jantan.. lari ke tak larike sbb kau setuju benda tu berlaku... aminnnnnn

Anonymous said...

Akaun keluarga sendiri utk tahfiz keluarga sendiri disiasat..
Peruntukan utk tahfiz di zmn najib dah batal membazir gamaknya...
Lesen judi lulus weeeiiiiii... malaysia baru... kah kah kah

Kau tuduh org bebas tak disiasat.. fitnah apa lagi kau nak buat? Dah begitu byk fitnah masih tak cukup nak kumpul... dah masuk mahkamah.. kedua belah pihak dah bertemu di luar mahkamah..

Maksud kau bebas tak disiasat mcm kes zmn malaysia baru gugur semua, yg ada kes boleh jd menteri.. tu maksud kau.. baru keluar dr tempurungke ... bahlol kot kau ni..

Anonymous said...

Kejatuhan umno keluar manusia bermuka muka.. hanya mau senang.. penting poket sendiri.. cari projek.. manusia mcm ni ada di semua tmp bkn dlm parti saja..

Kita org biasa pun sama, bila kita senang semua dtg/saudara mara muncul dpn pintu tak kira waktu.. bila susah pikul sendiri...

Lebih baik kita nampak pengkhianat.. lebih bahaya masih bersarang dlm umno..

Anonymous said...

Ni saya sokong amat... dikatakan ramai ahli umno pemuda dan puteri tak berdaftar..

KETUA PEMUDA BARU.. pastikan ahli anda berdaftar.. tu tugas wajib..

Anonymous said...

Syair pembelot melepaskan diri...

Anonymous said...

Jasa umno dr merdeka ni la buat moyang atok nenek kau besarkan kau dan idup senang.. jasa ph ni kau belum tau utk kau sendiri anak cucu cicit kau.. senang atau bungkus..

Jika melayu sunnah ni jd mcm singapura tu namanya bungkus.. menang sorak berguling guling honkkkk kg tergadai tanah tergadai maruah tergadai...

Anonymous said...

Benarrrrrrr betulllllll pemimpin ph suci zuhud tak pernah seleweng.. tu atok suka.. macai atok mcm zombi otak beku.. kabinet menteri atok pun semua dah bersih bila masuk bersih..

Kpd macai ph.. bila ahli umno atau sesape masuk ph akan dibersihkan maksum takde dosa.. kah kah kah.. lubang terowong dah jumpa.. kolam apa cerita... bail out tak mau cerita ka.. manggis dah jad buah ka.. judi forex dah halal ka.. bkn saja bersih semua dah halal...

Warga tomata.. kehkehkehkehkeh

Anonymous said...

Dukungla malaysia baru..
Semua janji ke longkang..
Brg gila murah.. letrik murah..
Duit berlebih masuk tabung..
Kroni tak wajud.. yg wujud saham jatuh geng beli..
Semuanya TAK TAU TAK TAU TAK TAU..

Anonymous said...

Terpelajar.. ahakkkkk
Bekas peguam... ahakkkk
Wadah terbaru ph utk macai berkorban hidup utk atok anak beranak dan kroni.

Kau dah nyumbang kat tabung?
Kaaaaahhhhhhhhhhh

Anonymous said...

Woiii macai mahababi..ape ko kisah sgt psl UMNO? Sebab ko takut ke UMNO kan... Umno takde perompak,mahkamah mana sabitkan Najib Razak perompak? Wayang pariah londeh Najib dari malam 1 Ramadan sampai masuk Syawal nak habis.. Koboi punya pemerintah..telah menghina manusia lain yang berjasa pada negara.... Jika Najib tak betul masakan Mahababi boleh cedok dan cetak rompak plagiat semua idea DSNR tanpa rasa malu...macam anak jalang.. Tukar nama je..imdb yg dicanang fitnah sbg 'money laundering'..ehh tiba2 dilantik pengerusi baru, tak pula digantung urusniaga/ tutup????

Woi macai Mahababi, paling ko tak reti malu..kepala perompak dan vateran perompak berkumpul dalam ph..sedang mengemudi dan menjahanamkan negara.

Judiforex 31 billiun mau campak mana? Skandal rasuah banglo, terowong, taman manggis berbillion telah dicuri tokong gone end... kenapa boleh lupus dan 'halal'?? Ohhhh sbb itu puak ph..

Ko macai dajal sbnrbya..sebelah mata ko buka..sebelah mata ko tutup!

Anonymous said...

Macai ph, boss macai ph kata ngapa pilih org lama... madey tu pemuda ke kah kah kah baru aku tau dah dkt 100 thn tu pemuda weeeiiiii

Kit sial dr zmn komunis tak bertukar.. nuor tu dr bergaduh ngan madey tak bertukor... pemimpin ph semuanya pemuda pemudi.. tak caya tengok nek jah.. ehhh apsal panggil nenek... hahahaha

Anonymous said...

Dah ciplak semua.. tukar nama je.. tu macai kata takde jasa...

Anonymous said...

Kalau ikut zmn nabi nuh betullah ya.. 100 thn tu pemuda... ikut zmn madey baru nak up tu tunjuk selipar je.. miskin kehkehkeh.. gone end tunjuk rumah takde kolam sanggup berkorban takde fengshui/sial fengshui walau org cina ikut fengshui... macai percaya sbb tu macai pertahan kabinet atok...koh koh koh maap ya atok batuk

Anonymous said...

terbaik dari Najib kalau niat dia nak mencuri duit sebanyak itu kenapa sata buat accoount di bank malaysia setelah mendapat nadihat dari Gabenor Bank Negara Zeti Aziz...


atok terus terdiam sambil menahan sakit telo di clamping top dog...


kah kah kahh.. jangan bicara pasal perjuangan kalu telo krna clamp..


kah kah kah atokkk dihujung nyawa kena clamp... kah kah kah..

Anonymous said...

Mas eryati..tk brrtanding tu..helah je..jln selamat..klu bertanding..kalah baru nk lompat..nmpak mcm kecewa..lebih baik tungu dan lihat..
Proksi siapa yg menang..
Klu proksi atok menang..tunggu..mula buat2 sebok
Kku proksi najib atau anuar menang..baru angkat kaki..nmpak mcm bijak..tapi sebenarnya tk bijak..semua akai macai jew

Anonymous said...

Dulu bangga sangat dengan angka 54 kerusi parlimen. Bila AP cabut, macai najib jadi macam beruk kena belacan. KAHKAHKAHKAHKAH..

Anonymous said...

Cakap pasal seleweng, macai alih pada selipar. Bodoh nak mampus. Ini kes jenayah. Bukan suruh suruh tunjuk zuhud la bodoh.

Anonymous said...

Umno patut kena diracun hingga ke akar. Kasi mati. Padan muka kau hahahaha

Anonymous said...

Istilah muka baru dengan muda pun kau bengap sangat tak boleh bezakan. Patutlah bodoh macam najib. Semua benda penasihat aturkan. Hahahaha

Anonymous said...

Rm53 juta amislamic bank kena denda dengan bank negara. Takkan la bodoh sangat tak tau tak boleh masuk akaun sendiri duit tak tau punca. Lagi banyak najib meraban sebelum bicara, lagi dia terjwrut masa bicara nanti. Wakakaka

Anonymous said...


Isitilah 'muka baru' bagi macai MAHABABI ialah memilih PEROMPAK TUA tapi parti baru..
kah..kah..kah..

woii macai kenapa ko senyap bile cakap pasla perompak perompak dalam pakatan haproook???

bongok.. semoga ph teracun dengan sendiri dari pucuk sampai ke akar tunjung..aku nak tengok pulak kata 2ko macai berbalik pada ko.. barua kafir laknatullah!

Anonymous said...


Nek Zeti dah bisu macam Nek Pidah MURAI.. bile tanye pasal kes dia nasihatkan DSNR buka akaun AMBANK ISLAMIC.. wow ISLAMIC lagi tu.. tiba2 ko tuduh DSNR buat money laundering? BUKA AKAUN SIMPANAN BIASA untuk MONEY LAUNDERING BILLION2?

WOOWWW bahlol..lebih baik le beli kuda 40 ekor di Regentina.. boleh biak lagi mahal.. ape hal bodoh sangat skrip nak jatuhkan UMNO??

Anonymous said...



Barua2 ph yang melompat marah sangat dengan keputusan pemilihan UMNO baru2 ini secara langsung terkantoi mereka gagal menempatkan proksi/ jin setan dalam UMNO demi boboi dan mahadeyy kutty!

kalau tak..apehal nak melompat..ko dha jadi pemerintah.. biole hage petrol nak turun haa 1.50?? bile tol nak hapus..bile ptptn nak mansuh?? bile ini free itu free???? sekrang sudah mau beranak.. bodoh macai tulun jawabb satt!!

Menteri 'agama' pula sudah lantik LGBT jadi punasehat..?? marina a/p mahadey kutty sudah senyum lebarrrr

Anonymous said...



kah..kah..kahhh

kerusi parlimen ciput..12 jeeeww.. semua yang lompat macam katak dan babi kene potong leher tu bertanding atas tiket UMNO.. bukan sebab calon!
54 tu dibayar dikempen dijenterai oleh UMNO wahai bahlol..

ko try le bertanding sorang2..

atau skrg kalu betul2 nk test power atok gile.. letak jawatan buat PRK bertanding atas tiket perti Perompak Muka Lama.. kalau menang kami terima dengan hati yang sukaaa...

kalau kalah.. kite sembur racun paraquat kah..kah..kahh..kasi mampos ph sampai ke hujung akar rerambut..!!

Anonymous said...



cakap pasal selweng sana sini.. seleweng judiforex diangkat dengan selipar bata.. puihh haramjadah betol.. atok lahnat.. macai suke tak tentu pasal.. mereng agaknye suke bile hage tomato murah 7 hari..

kah..kah.. Milo paket nak naik jadi RM30 plus plus.. kah..kah.. GST zero tuuuu..

babi sudah terbang.. atok sudah menggila.. macai makin sayang..
kah..kah..kah..

#hancorpakatanhaprak

Anonymous said...



sibuk macai pasal pemilihan umno.. tup..tup speaker DUN Perak babi sudah dapat..

kah..kahh..kahh.. aku tak tahu le rase hati perut macai mahababi ni.. especially yng dalam IC tu nama Melayooo Isleee...
apakah puas ati..suke bangat atau telah meningkat 'iman' mereka dengan satu persatu kerja dapig dan musuh2 Islam ini lakukan PERUBAHAN Malaysia Baharu..kepala taik nih..

macai.. are u happy now? asal bukan najib/umno?

najib dibenci melampau sbb dia betul2 perkasakan melayu dan membela umat Islam..sebab itu pelik serangan atasnya melibatkan proksi asing. malang Melayoo terbisik dengan iblis..

lalu rebahlah insan mulia.. semoga Allah SWT memeliharanya..dan menghancurkan musuh2nya dan pakatan haprak hingga ke akar!

Anonymous said...

Bangga la.. 54 tu dipilih berdasar undi.. undi umno.. walau ada cabut lari yg tetap pilih umno.. mas nak bangga kenalah undi balik atas nama bebas..

Ko bangga apa.. bangga dap kuasa.. terlebih bangga kerusi paling sikit jd pm.. kahkahkah.. woooiiiii nuor dah tunggu... kehkehkeh...

Madey kata kalau lompat kena siasat sprm kecuali lompat ke ppbm.. bila nak keluar kena lompat bebas dulu... dah lama sikit baru umum masuk bunga..

Beruk dpt bunga.. awal cium mcm wangi dah lama cium bau taikkkkkk cissss.. sifar tapi lebih mahal.. letrik naik weeeiii.. kau menyibuk kat sini buat apa pi beruk beruk pegang banner honkkkkkkkkkk....kehkehkeh

Anonymous said...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Patutla madey suka kau jd macai.. sembang lebih.. bila ppbm buat pemilihan parti.. ke atas lantikan parti?

Sebelum pru ahli sendiri lapur ros.. dah menang lulus.. telusssssss

Anonymous said...

kah..kah..kah 12 lebih besorrr dr 54 solid..?? kah..kahh

macai mahababi BANGGEEEE sebab berjaya jadi BANGSAT di PERAK di SELANGOK... LACORKAN diri kepada geng makan babi dan penonggah beer kapir harbi..

macam mahababi juge sangat BANGGEEE mengangkat top dog KEPALA BAPAK PEROMPAK - MUKA LAMA PARTI BARU jadi pii eemm.. zalim dan bengis menangkap hanya pada Melayu UMNO jee.. tapi kangkang kena clamp.. BACOL PENGECUT dengan kaum perosak.. kalu hindraf ke dapig ke mintak lacorkan anak cucu die pun orait.. janji die dpt jadi pii emmm sepenggal.. kuttt..

Anonymous said...

Aku berguling weeeiii.. dlm dap pkr pan ppbm byk muka baru dan muda.. berdokah dokah...

Anonymous said...



tanye macai mahababi bile hage petrol nk turun?
dha dekat 100 hari dah.. sudah 60 hari..boleh beranak awal. bodoh mana dia janji2 manipesto?

tiap tiap hari buat wayang nak bagi rakyat yang bodoh 'kenyang' cerita imdb Najib-imdb-src-najib-rosmah-imdb-jho low-anak tiri najib-beg tangan-imdb-derma-src.. MACAM HARAM JADAH woii!!
kenapa bodoh bangang oii asyik kena tipu je..

mahadey mahababi alihkan plot perompak.. jho low tu wujud ke tak kite pn tak tahu mcm si Osma Laden lah..tup2 kate dah mati...

yang sebenarnya watak 'jhow low' sebenar ialah VINCENT TAN.. breakfast je dengan atok kepela perompak..dapat projek ECRL multibillion..

wowwww

Anonymous said...

Nak guna racun apa kat macai.. racun air kencinggggg...kaaahhhhhhhhhh

Anonymous said...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY!!!!!!!!!!

Anonymous said...



tenyeh kutuk maki buat ainaya kat Najib/UMNO mcm nak mampos..samseng tua..macai macai tunjuk lagak mcm gangster bile dengan org umno.. tapi bila mengadap dengan dapig terus 'sopan babi'..lembik serah telor sebijik sebijik.. speaker dun perak pulak dilacorkan pada dapig.. hoii macai mahababi.. aku rase bini ko pun boleh serah kasi lim gone end ratah ye macai.. ye laaa kalipah kann.. sial punye ph!

Anonymous said...

Kau tak baca ke bodoh kat atas tu dah tulis.. dah masuk court.. dah jumpa keluarga kedua belah pihak.. ehh bahlol terang dulu kenapa dan bagaimana berlaku.. macai ph nak tau bahlolll.. pi korek, tak jumpa, tanya peguam negara kau tu..

Kalau nak tuduh org seleweng.. macai kau tu termasuk kau tunjuk pemimpin kau tu suci zuhud... bersepah dlm alam maya.. yg mudah kau pi youtube.. selipar bata atok kau tu diangkat jd tajuk utama.. kahkahkah

Anonymous said...

Honnnkkkkkkkkk minyak belum turun..

Anonymous said...


org2 UMNO nak kurang ajar sgt dengan mahababi sebab die dha sgt tua.. lepas tu bukan presiden UMNO, mungkin mereka pun serba salah..tp tunggu lps atok lahnat tu tkde nanti.. aku rase melayu yang kena kencing akan mula sedor.. air kencir voodooo mahadey lahnat ni dah abis.. baru mungkin otak2 biol uneducated macai kpop dan bapak2 budak kpop tak sedor diri ni baru sedor?? mak bapak budak kpop yg dikatakan 'sempoi' 'sporting' bagai pakai seluar jeans wpun misai memutih.. kulit dah kendur.. konon nak tiru ATOK PEROMPAK style.. puiii.. ape yg korang ade skrg? seronok membuli Najib dan UMNO..seronok menikam pijak UMNO.. sebelah sana apa ko dapat sebenarnye mahacai mahababi oii???

#mahanajis #mahababi #mahakutty #mahazalim #mahafiraun #mahaperompak

Anonymous said...

KENCING ATOK TUA RENTA MATDEY MAHAKUTTY .....HANCING......

Anonymous said...

Hahaha.. dgn org islam nak dihancur.. ngan dap rela serah diri.. mana pemuda pemudi pkr.. katanya boss kau tu kena tenyeh.. ke dah kena beli....

Anonymous said...



1. Menyekat penyiasatan atau pendakwaan ke atas kroni-kroni kanan BN seperti kes:

* Pemberian saham oleh Rafidah Aziz, ketika itu Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri kepada menantunya yang telah disiapkan kertas pertuduhan oleh Peguam Negara, tetapi tidak didakwa kerana ditutup failnya oleh Peguam Negara kononnya kekurangan bukti.
* Penyiasatan ke atas bekas Ketua Menteri Melaka, Abdul Rahim Tamby Chik tentang penglibatan beliau dalam kes rogol pelajar bawah umur dan pengamal rasuah yang tersohor.
* Sekatan ke atas siasatan BPR dalam kes rasuah bekas Gabenor Bank Negara, Ali Abul Hassan Sulaiman yang didedahkan secara bersumpah oleh bekas Pengarah BPR, Datuk Shafie Yahya di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

2. Kegagalan dan melambatkan proses penyiasatan ke atas kroni-kroni BN

* Penyiasatan lanjut ke atas kes Perwaja dan Eric Chia (kerana perbicaaan dilakukan secara olok-olok yang akhirnya Eric Chia dibebaskan dan sudah pun meninggal dunia). Kes Eric Chia kini diulang tayang semula dengan pendakwaan ke atas bekas Menteri Pengangkutan, Ling Liong Sik dituduh terlibat menipu kerajaan dalam skandal PKFZ yang mana dijangkakan Ling juga akan turut dibebaskan seperti mendiang Eric Chia.
*
* Penyiasatan kes BMF dan kes pembunuhan saksi utama dalam skandal BMF.
*
* Penyiasatan kes pelaburan Tabung Haji bernilai RM200 juta yang diluluskan oleh bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Abdul Hamid Othman.
*
* Kes penyelewengan saham MAIKA Holding oleh bekas Menteri Kerja Raya dan bekas Presiden MIC S Samy Vellu.
*
* Penyiasatan kes bekas Menteri Pembangunan Masyarakat dan Perpaduan Negara, Dr Siti Zaharah Sulaiman yang menyeludup kereta mewah Mercedes Benz S320.
*
* Penyiasatan kes membaik pulih rumah Menteri Besar Selangor dengan kos RM5 juta Khir Toyo dan lain-lain kegiatan rasuahnya yang telah dilaporkan secara detail kepada SPRM. Khir kini menghadapi satu kes daripada berpuluh kes yang dilaporkan. Khir hanya didakwa memiliki tanah dan rumah mewah bernilai jutaan ringgit sahaja. Itu pun dijangka akan dibebaskan juga kerana ia merupakan lakonan Najib mahukan rakyat tahu bahawa yang beliau anti kepada pemimpin yang rasuah. Persepsi rakyat:
*
* Mahkamah adalah sebuah institusi ‘pembersihan’ bagi para pemimpin UMNO yang dituduh kurop, kemudian dibebaskan oleh mahkamah dengan alasan yang lapok yang rakyat bosan mendengarnya. Mahkamah Malaysia bukan institusi menegak kebenaran dan keadilan.


Anonymous said...

HIDUP KE LAGI NUAR AL JUBURI NI!!!!!

Anonymous said...


SENARAI PENUH PENYELEWENGAN MAHATHIR MOHAMED KUTTY

1. Menyekat penyiasatan atau pendakwaan ke atas kroni-kroni kanan BN seperti kes:

* Pemberian saham oleh Rafidah Aziz, ketika itu Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri kepada menantunya yang telah disiapkan kertas pertuduhan oleh Peguam Negara, tetapi tidak didakwa kerana ditutup failnya oleh Peguam Negara kononnya kekurangan bukti.
* Penyiasatan ke atas bekas Ketua Menteri Melaka, Abdul Rahim Tamby Chik tentang penglibatan beliau dalam kes rogol pelajar bawah umur dan pengamal rasuah yang tersohor.
* Sekatan ke atas siasatan BPR dalam kes rasuah bekas Gabenor Bank Negara, Ali Abul Hassan Sulaiman yang didedahkan secara bersumpah oleh bekas Pengarah BPR, Datuk Shafie Yahya di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

2. Kegagalan dan melambatkan proses penyiasatan ke atas kroni-kroni BN

* Penyiasatan lanjut ke atas kes Perwaja dan Eric Chia (kerana perbicaaan dilakukan secara olok-olok yang akhirnya Eric Chia dibebaskan dan sudah pun meninggal dunia). Kes Eric Chia kini diulang tayang semula dengan pendakwaan ke atas bekas Menteri Pengangkutan, Ling Liong Sik dituduh terlibat menipu kerajaan dalam skandal PKFZ yang mana dijangkakan Ling juga akan turut dibebaskan seperti mendiang Eric Chia.
*
* Penyiasatan kes BMF dan kes pembunuhan saksi utama dalam skandal BMF.
*
* Penyiasatan kes pelaburan Tabung Haji bernilai RM200 juta yang diluluskan oleh bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Abdul Hamid Othman.
*
* Kes penyelewengan saham MAIKA Holding oleh bekas Menteri Kerja Raya dan bekas Presiden MIC S Samy Vellu.
*
* Penyiasatan kes bekas Menteri Pembangunan Masyarakat dan Perpaduan Negara, Dr Siti Zaharah Sulaiman yang menyeludup kereta mewah Mercedes Benz S320.
*
* Penyiasatan kes membaik pulih rumah Menteri Besar Selangor dengan kos RM5 juta Khir Toyo dan lain-lain kegiatan rasuahnya yang telah dilaporkan secara detail kepada SPRM. Khir kini menghadapi satu kes daripada berpuluh kes yang dilaporkan. Khir hanya didakwa memiliki tanah dan rumah mewah bernilai jutaan ringgit sahaja. Itu pun dijangka akan dibebaskan juga kerana ia merupakan lakonan Najib mahukan rakyat tahu bahawa yang beliau anti kepada pemimpin yang rasuah. Persepsi rakyat:
*
* Mahkamah adalah sebuah institusi ‘pembersihan’ bagi para pemimpin UMNO yang dituduh kurop, kemudian dibebaskan oleh mahkamah dengan alasan yang lapok yang rakyat bosan mendengarnya. Mahkamah Malaysia bukan institusi menegak kebenaran dan keadilan.

3. Menyelewengan dana-dana awam untuk membantu kroni BN

* Merompak wang royalti minyak Terengganu dan ditukar menjadi wang ehsan untuk kegunaan politik UMNO ketika PAS memerintah Terangganu dari tahun 1999 hingga 2004.
* Mengagihkan projek lebuh raya Utara Selatan kepada syarikat milik Umno, UEM bagi tujuan membiayai pembinaan Ibu Pejabat UMNO, PWTC.
* Memaksa Kumpulan Wang Simpanan Guru-guru (KWSG) menyelamat (bail out) 50.6 peratus saham MAS milik Naluri Sdn Bhd dengan harga RM8 sesaham ketika harga semasanya RM3.60 sesaham.
* Pengambilalihan semula MAS oleh kerajaan daripada Tajuddin Ramli yang bernilai RM1.8b.

Anonymous said...

Mcm mana nak turun.. macai ph sibuk ngan umno.. jenis muka babi.. tu yg atok syoookkkkkk... kencinggg

Anonymous said...


SENARAI PENUH PENYELEWENGAN MAHATHIR MOHAMED KUTTY - sambungan 1

* Pengambilalihan syarikat UMNO, Renong dan UEM oleh kerjaan melalui Dana Harta.
* Pelaburan Tabung Haji melalui TH Technologies Sdn Bhd dalam projek ERL dengan penguasaan 80 peratus saham yang menguntungkan kroni Perdana Menteri yang menjadi rakan kongsi YTL Corporation.
* Penyuntikan modal RM750 juta kepada BBMB, sebuah bank milik kerajaan sebelum diambil alih oleh bank milik Umno, Bank of Commerce dan membentuk Bank Bumiputera Commerce (BCB).
* Pembelian saham Technology Resource Industries (TRI) oleh Dana Harta .
* Pengambilalihan Celcom, anak syarikat TRI oleh Telekom.
* Memaksa KWSP membiayai projek LRT Putra serta menyelamatkan L&G dan PLUS.
* Memaksa Petronas membeli saham Proton.
* Memaksa Petronas mengambil alih Litar Sepang.
* Memaksa Dana Harta menanggung hutang lapuk berjumlah RM39.326b milik BBMB, Sime Bank dan 66 institusi kewangan yang lain.
* Memiliknegarakan IWK setelah ia mengalami kerugian.
* Pemilikan 200 syarikat oleh Mirzan Mahathir.
* Kes anak Ling Liong Sik memiliki harta RM1b ketika berusia 28 tahun.
* Penglibatan keluarga Daim Zainuddin dalam pelbagai jenis perniagaan, dan
* Penglibatan adik dan anak Abdullah Ahmad Badawi dalam perniagaan.

4. Menyalahgunakan akta-akta draconian seperti ISA, OSA dan Akta Cetak dan Mesin Cetak bagi tujuan kepentingan politik UMNO:

* Kes ISA seperti Operasi Lalang (1987), Operasi Kenari (1989), al-Arqam (1994), Reformasi (1998), al-Maunah (2000) dan KMM (2001).
* Kes OSA seperti kes Mohd Ezam Mohd Noor (2002).
* Kes Akta Cetak dan Mesin Cetak seperti kes Lim Guang Eng (1999).

5. Menyekat kebebasan badan penguatkuasa

* Campur tangan terhadap tugas-tugas polis
* Mengganggu penyiasatan BPR
* Menghalang pendakwaan oleh Peguam Negara, dan
* Mencampuri tugasan SPR dalam urusan pilihan raya.

6. Mengagihkan tender-tender secara runding terus kepada kroni yang tidak berkelayakan sehingga menyebabkan kes-kes seperti:

* Keruntuhan makmal computer;
* Kegagalan menyiapkan 2,192 makmal komputer dalam fasa pertama;
* Terbengkalainya projek perumahan polis di Batu Pahat;
* Keretakan PULAREK; dan
* Penyelewengan pembekalan alat-alat saintifik ke Kolej Matrikulasi.

7. Mempengaruhi integriti dan kebebasan kehakiman

* Kes Anwar Ibrahim (kes liwat 1)
* Kes fiasco Tun Salleh Abbas;
* Percutian Ketua Hakim Negara, Mohd Eusoff Chin bersama VK Lingam.
* Kes tape Lingam, Suruhanjaya Diraja yang terlibat menyiasata kes ini mencadangan beliau bersama 5 orang lagi disiasat lanjut. Nazri Aziz kata tiada kes, maka kes ditutup.
* Campur tangan seorang hakim kanan dalam pengendalian kes pengundi hantu DUN Likas.
* Pendedahan oleh Datuk Syed Aidid, bekas Hakim Mahkamah Tinggi tentang 112 kes rasuah hakim-hakim.
* Penghapusan bukti dalam kes seks DP Vijandran.
* Perlantikan Mohtar Abdullah sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan setelah beliau terlibat membebaskan Rahim Tamby Chik, Tan Sri Muhammad Mohd Taib, Rafidah Aziz dan sebagainya ketika menjadi Peguam Negara, dan
* Perlantikan Ariffin Jaka dan Agustin Paul (sudah meninggal dunia kerana mengidap barah) sebagai Hakim Mahkamah Agung.

Anonymous said...


SENARAI PENUH PENYELEWENGAN MAHATHIR MOHAMED KUTTY - sambungan 2


8. Kerugian dan penyelewengan dana-dana awam

* Penyelewengan RM 40 juta wang PPRT;
* Kerugian pelaburan Tabung Haji;
* Kerugian RM15b Bank Negara;
* Kerugian RM40 juta AIM;
* Kerugian LRT Putra dan LRT Star; dan
* Kemerosotan keuntungan KWSP hampir RM600 juta pada 2000.

9. Menghina dan menyekat Islam

* Merancang membuang nama Islam daripada pertubuhan Islam;
* Mengucapkan penghinaan ke atas sunnah-sunnah Nabi;
* Mengucapkan penghinaan ke atas hukum-hukum Tuhan;
* Membiarkan penulis-penulis menghina hukum Allah, Islam, nabi dan ulama;
* Menyekat dan memperkecilkan sekolah agama rakyat; dan
* Memecat Mufti Selangor kerana mempertahankan tiga orang ratu cantik.

10. Menghapuskan hak istimewa Melayu dan Bumiputera

* Menutup dua MRSM di Terengganu;
* Menutup sekolah agama rakyat; dan
* Menjadikan bahasa Inggeris sebagai bahasa pengantar subjek Matematik dan Sains di sekolah.

Atas beberapa keadaan inilah maka saya berpandangan bahawa:

* Dr Mahathir Mohamad sepanjang menjadi Perdana Menteri telah melakukan pelbagai jenayah atau melindungi kegiatan jenayah dengan menyalahgunakan kuasa beliau sebagai Perdana Menteri;
* Dr Mahathir Mohamad telah menyalahgunakan dana-dana awam untuk membantu kroni-kroni, kaum keluarga dan kepentingan-kepentingan BN;
* Dr Mahatir Mohamad juga telah melakukan pelbagai penyelewengan dalam pentadbiran kerajaan termasuk membiarkan berlakunya rasuah, salah guna kuasa dan sebagainya;
* Dr Mahathir Mohamad juga telah menggunakan kuasanya untuk mencampuri urusan badan-badan penguatkuasa dan menghalang kebebasan kehakiman; dan
* Dr Mahathir Mohamad telah melakukan pencabulan ke atas hak asasi rakyat, mencabul kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan dan mencabul hak istimewa orang-orang Melayu dan Bumiputera.


Oleh yang demikian, Dr.Mahathir perlu disiasat bagi menentukan sejauh mana keterlibatan beliau dalam pelbagai jenayah, penyelewengan dan salah guna kuasa sepanjang 22 tahun memerintah negara ini. Pihak polis yang kena belasah oleh Dr Mahathir sekarang perlu membuat penyiasatan menyeluruh tentang kegiatan jenayah yang sebutkan di atas.-Tun Lain

Anonymous said...

ATOK MATDEY ALKUTTY TU ....MUKA SUCI....ZUHUD....

Anonymous said...


Kita mesti jatuhkan rejim mahazalim ini dengan mengulangi dan menggunakan taktik modus operandi yang sama dilakukan atas Najib Razak..

selama 4 tahun mereka mulakan.. secara intensive selama 18 bulan.. kira2 2 tahun mereka berjaya lumpuhkan kepercayaan rakyat termasuk ahli umno..

juga mereka berjaya menanamkan benci tertinggi kepada Najib Razak tanpa dibatasi logik dan fakta..satu kehebatan jenteran saraf perang Mahadey..

dosa pahala tak payah cerita mereka hebat putar dan mainkan termasuk menghina Allah SWT dan Rasul Salallahu Alaihiwasallam. serta dalil-dalil Al-Quran dan Al Hadith..

tidak susah untuk jatuhkan rejim mahadey.. kerana dia mempunyai skandal yang sangat banyak dan besar.. hanya kaedah sahaja perlu betul dan intensive..

kedua...dia mempunyai musuh yang sangat ramai.. musuh paling dekat ialah Anwar Ibrahim..

Pasti DS Najib Razak jugak mendendami kejahatan Mahadey merosakkan menghina dan mengaibkannya..

Yang penting ialah STRATEGI.. menggunakan STRATEGI => MEMFOKUS => MENUMPU => MENGULANG => MENGOLAH ULANGAN => TETAPKAN KADAR ULANGAN SERANGAN => DAPATKAN MEDIA-MEDIA CAPAIAN RAKYAT => JADIKAN ISU KEPADA 'GLOBAL' (MEDIA UPAHAN ANTARABANGSA i.e. SR, WSJ, YAHOO.news)

Insya Allah perancangan dan gerakkerja yang istiqamah constant fokus akan meranapkan Mahadey dan ph seperti mereka meranapkan DS Najib dan UMNO.. mereka sudah ajar kita.. mereka tiada apa2 melainkan bohong dan fitnah..itu sudah satu bonus permulaan..

cuma tiada siapa yang mulakan ini.. Insya Allah semoga akan bermula tak lama lagi.. bateri 93 bukan boleh tahan lama.. energizer pun expired...

hehehee


#janganjadimacaiph

Anonymous said...

MAMAK MATDEY NI MANA BOLEH MATI!!!!!...BATERI MAMAK NI KUAT...BATERI JET!!!!

Anonymous said...


Zeti tahu wang RM2.6 bilion - Najib




Nur Lela Zulkipli

18 hrs ago

















Selepas pelantikan terbaru 13 baki anggota kabinet hanya ada lima wanita sebagai menteri dan empat timbalan menteri daripada 26 kementerian. ― Foto oleh Ahmad Zamzahuri

Wanita di Kabinet: PH mungkir janji


Finance Minister Lim Guan Eng said the RM81 billion ECRL project cost does not include any additional operations costs, which could not be accurately determined now. — Picture by Zuraneeza Zulkifli

MoF: ECRL costs RM81b




Nurlela@nstp.com.my

BEKAS Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mendakwa Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz ketika menjadi gabenor Bank Negara menyedari kewujudan RM 2.6 bilion dalam akaunnya sebelum Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) , namun tidak pernah mempersoalkan perkara itu.


Najib Razak wearing a red hat: NAJIB. FOTO Arkib NSTP© Provided by Media Prima NAJIB. FOTO Arkib NSTP
Dalam temubual ekslusif bersama portal berita Malaysiakini baru-baru ini, Najib berkata, Bank Negara sepatutnya memberitahu beliau sekiranya terdapat keraguan berhubung dana berkenaan.

"Jika Bank Negara tahu tentang dana ini, dan mereka ada bayangan atau pengetahuan bahawa mungkin akan ada keraguan tentang sumbernya, mereka patut beritahu saya.

"Tetapi ia tidak berlaku. Jadi saya menyangka ia tiada masalah," katanya.

Ditanya sekali lagi sama ada Zeti tidak memberi sebarang amaran, Najib berkata, tiada maklum balas daripada Bank Negara dan beliau menyangka semuanya dalam keadaan baik.

Zeti yang bersara pada 2016 selepas 16 tahun menjadi gabenor Bank Negara dilantik menjadi Pengerusi Kumpulan Permodalan Nasional berhad (PNB) menggantikan Tan Sri Abdul Wahid Omar, minggu lalu.

Dalam perkembangan sama, Najib menegaskan wang berjumlah AS$681 juta (RM2.6 bilion) adalah derma daripada anggota keluarga diraja Arab Saudi.

Beliau juga menegaskan sudahpun mengembalikan AS$620 juta daripada wang berkenaan kepada pendermanya selepas PRU- 13.

Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) dalam saman sivilnya turut mendakwa wang berkenaan berasal daripada 1MDB.

Terdahulu, bekas pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Datuk Puad Zarkashi pernah menyuarakan dakwaan sama bahawa Zeti menyedari kewujudan RM2.6 bilion itu dalam satu pertemuan dengan pelajar Malaysia di Australia pada 2016.

Puad berkata, pemimpin Umno bertemu Najib ketika skandal itu mula meletus pada 2015 dan Najib ketika itu mengakui menerima wang tersebut.

Najib juga mendakwa sudah berbincang mengenainya bersama Zeti, malah Bank Negara memberi kebenaran untuk wang itu dibawa masuk.

Beliau berkata, Najib turut memiliki dokumen kelulusan daripada Bank Negara dan sehingga kini, Zeti masih belum mengulas dakwaan Najib dan Puad itu.

Zeti adalah anggota jawatankuasa kerja yang diketuai bekas peguam negara Tan Sri Abdul Gani Patail yang menyiasat wang RM2.6 bilion dan RM42 juta dalam akaun peribadi Najib.

© New Straits Times Press (M) Bhd

Anonymous said...

masuk court itu zetti... dan 3 tan sri kasi heret sekali ke dalam court...

PRK Selangor Sg Kandis pemula pada perjuangan melawan kerajaan fitnah ..
di ikuti PRK DSAI sebagai MP ..


masa untuk bersiap sedia gerakkan jentera secukupnya... kurangkan majority dan peroleh kemenangan pertama melawan kerajaan fitnah

Anonymous said...

Alhamdulillah...dajjal melayu najib razak sudah kena tangkap. Jho low cepatlah balik..najib tgh sakit perut tu. Berak berdarah. Kahkahkahkahkah

Anonymous said...

Tak sabar nak lihat najib razak dimalukan pakai baju oren bergari tanpa pakai selipar. Yessssss!!! Padan muka kau najibbbb...rosmah seterusnya. Layak dilayan seperti anjing. Hahahahaha

Anonymous said...

534. Ki anjungvyang menyalak bukit. Jolo pon blm jumpw. Ko bodoh nak hukum orang tanpa bukti kukuh. Propa je lebih nak bodoh kan mavcai phaprak mampu le.

Anonymous said...

Bila jho low anjing belaan najib dan rosmah tak balik, maknanya satu keluarga najib kena tanggung. Termasuk anak tiri najib produser filem porno riza aziz. Bagus! Memang bagus! Sila tangkap sekali anak ppuan najib. Beg tangan mewah & brg kemas dapat sbg hadiah katanya..kepala hotak kau hadiah.

Anonymous said...

Baju oren oh baju oren..anak razak bakal dihina. Dipenjarakan. Sebelum penjara kasi ludah dia punya muka. Kahkahkahkah

Anonymous said...

Penyokong najib boleh hadiahkan losyen ky jelly jika najib dipenjarakan kelak. Sebagai bekas PM, najib boleh pilih penjara mana dia nak. Kihkihkih

Anonymous said...

Berderet deret ayat.. mainkan isu 1mdb ngan hutang.. nak kuasai umno gagal.. bila bank dunia mengesahkan ekonomi kukuh jauh sekali nak bankrap.. malu bkn main.. apa lagi najib ditangkap walau org lain tak dipanggil utk siasat..

Dipersilakan.. najib kan kata jika ada kes sila dakwa.. konon boleh permalukan dgn cara mcm tu.

Setakat masuk lokap.. dakwa esok dan berterusan bersidang semua bukti keluar.. kau nak terkencing ke terberak ke semua akan keluar... tak mustahil waktu bersidang lama.. esok kita tunggu kes 1mdb tu didakwa bawah apa.. dah byk kali bertukar ganti..

Tu nak beri peringatan kat dlm ph.. jgn cuba cuba lawan boss.. nuor kena paham.. ingat macai pkr semua, ko org kena paham.. rafizi dah paham..

Anonymous said...

Tu la tujuan asal ko.. sama mcm madey.. bukti takde tapi hanya nak malukan dgn baju oren.. bersepah org dah pakai baju oren.. dah reman pas tu keluar.. bersidang..

Berapa lama nuor didakwa.. tak tau la rasanya sempat tak sempat madey nak tengok... takut mati dulu..

Aku takut apa yg ko cakap terbalik nanti.. takut nanti lepas madey takde, anak beranak dan kroni akan kena yg sama... sbb madey mendidik org lain utk buat yg sama...

Lepas tu kita boleh tau anjing tak anjing..

Anonymous said...

Woooiiiiii belum bersidang engkau dah tau keputusan...kata tau kat jolo.. bila dah tau apsal tak suruh interpol tangkap.. ehhhhh nak deal pulak ngan jolo... apakejadahnya.. bila tak balik makna takde bukti la.. tak cukup bukti..

Sama madey.. org tanya dr mana harta anak menantu cucu yg gila mewah.. ni kalau tiba giliran madey didakwa bolehla tangkap anak cucu sekali ya...

Anonymous said...

Belum didakwa beruk dah melompat..

Je tanya nuor suami tpm.. jd bangsat ke nuor sebagai banduan..nuor diangkat jd ketua parti pkr yg diguna logo ph.. nuor bekas banduan liwat kata madey, bakal jd pm 2 thn lagi wooowww tu pun kalau madey kata ok..

Katanya mydin nak bagi 200 000 ribu warganegara baru.. org baru.. malaysia baru.. ko jgn jd mcm singapore, org melayu jd bersih tandas kat airport.. sekarang bolehlah menyombong..

Anonymous said...

Apsal dah tak larat kena kencingggg ke hari hari...

Najib nak didakwa boleh mengurangkan kos sara hidup/beban hidup kau ke kahkahkah...

Jika benar bermakna madey berjaya mengurangkan beban hidup macai ph yg dikencing hari hari...

Anonymous said...

Kerana madey dah berjaya membuat macai ph gembira dgn mengurang beban setiap hari dikencing.. semua macai ph diharap menambahkan menu tomata yg murah meriah..

Anonymous said...

Nuor pernah masuk penjara jd anjing ke atau jd melayu bangsat ke.. atau akan diangkat jd PM malaysia...

Anonymous said...

Nuor keluar penjara round se malaya jumpa sultan... dialu alukan.. bengang madey.. si kadir susun strategi nak sentuh dan main isu raja raja..

Ni setakat baju oren, baru didakwa tak tau terbukti bersalah ke idok... ambil masa pjg..

Baru baca berita seorg anggota polis meninggal selepas baca ikrar.. muda lagi polis tu dibanding atok..

Anonymous said...

Malam ini macai najib taknak pasang lilin ke??? KAHKAHAKHAKHAKHAKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

Anonymous said...

MAMAK MATDEY MAHAKUTTY TU BILA NAK MAMPOS!!!!

Anonymous said...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY.....BABI MELAYU!!!!!

Anonymous said...

Yang sebenarnya najib suruh zeti cakap beliau tidak melakukan sebarang kesalahan..kahkahkah. Tu la najib, lagi banyak kau cakap lagi banyak yang merapu. Siap seorang menteri kabinet pun merayu benda yang sama. Gila korup..pasang lilin tak mlm ni umno? Kahkahkahkah

Anonymous said...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY.....BABI MELAYU!!!!!

Anonymous said...

Org biasa kalau nak keluar/masuk duit lebih dr biasa tu pun bank call atau bank ambil perhatian.. ya la takut ada sesuatu..

Ni pulak bilion.. dr luar masuk ke dlm negara.. duit dadahke duit judi ke..duit pelacurke.. tak kan bnm tak tau.. tak kan zeti tak tau...

Sape merapu.. gone end.. menjunam jatuh saham.. takpe ada org nak beli saham murah..

Gila korup kah kah kah kah kah.. kau nak cakap sape kah kah kah.. nuor kata isterinya kata pkr kata mat sabun kata kit sial kata semuanya pembangkang kata sebelum jd ph.. MADEY PEROMPAK PENYAMUN TERBESAR.... kalau kami menang org yg pertama didakwa tun mahathir.. kahkahkahkahkahkah...

Anonymous said...

Sekarang semua telor dah kecut kena pegang.. lagi kecut la nuor gone end.. dap yg selalu menyalak mcm anjing pun dah jd babi menyondol je...

Anonymous said...

Bank negara dah denda amislamic bank rm53 juta? Faham tak macai? Tan sri azman hashim pun dah letak jawatan & nak lupuskan 13% pegangan saham dalam ambank sebab kes ni. KAHKAHKAHKAHKAHKAH makan taik punya macai

Anonymous said...

Tidur lokap sprm..terbaikkkkk. Satu dunia sudah kecoh. Mana mau letak muka kau najib? Mana rakan2, penasihat kau selama ni? Mereka cilok kurang drpd kau dapat tapi mereka terlepas. Yeehaaa...padan muka kau lahanat!

Anonymous said...

Bank mana yang nak telefon najib? Otak letak kat lubang jubur kau ni..najib sudah jadi mcm dewa bak kata KJ. sapa berani? Pegawai ambank yang uruskan akaun najib pun sudah hilang. Najib suruh cabut mcm ex-ceo 1mdb. Kau tak baca ke lembu? Hahahahaha...

Anonymous said...

Aku pun syokkk dgr citer kau.. bank negara dah denda.. katanya ada kaitan.. untung zeti.. penasihat najib dilantik pengerusi pnb dan majlis penasihat tua kerajaan..

Apsal la najib sorg disiasat sprm kes 1mdb.. zeti belum dipanggil..no komen.. tan sri azman lalu pintu mana pi pej sprm.. tanya je.. wartawan nak ambik gambar tu..

Canang kat org sape sahaja terlibat akan didakwa.. aiikkk tan sri bila nak didakwa.. tak kan lepas cam tu aje.. mudahnya lepas saham mcm vincent tan beli dan lepas.. untung dah bertimbun...

Oh ya bkn ke tan sri azman tu teman baik atok? ...

Kahkahkah caiiiiii dah puas minum kencingggggg

Anonymous said...

Zahid komedi cakap tersilap guna duit yayasan untuk bayar hutang kad kredit..KAHKAHKAHKAHKAH. Macam sial alasan presiden umno. Kahkahkahkah keturunan penyamun

Anonymous said...

Bodoh punya lembu...org kata kalau org biasa bank pun call.. tu org tanya ngapa zeti kata tak tau.. zeti gabenor yg nasihat apa patut buat.. simpan lembu kau tu caiii...kau tak baca ke lembu kahkahkah

Anonymous said...

Patut la gabenor bnm letak jawatan.. macai lembu ph dah baca surat mengapa gabenor bnm letak jawatan..

Anonymous said...

Satu dunia? Asik asik satu dunia.. pirahhhh... nuor satu dunia terbang lepas keluar jd banduan.. kah kah kah...

Jepun korea tak henti henti pemimpin masuk penjara.. kecoh ke satu dunia... memang ada berita.. tapi tak kecoh punnnnnn.. sama je usa... negara org nak sibuk... dlm negara sini penuh masalah... tu jepun korea kata... kehkehkehkehkehkeh...

Anonymous said...

Baca sendiri kenyataan zeti lah bodoh. Kalau najib tak bersalah, kenapa najib suruh seorang lagi menteri kabinet zamannya pujuk zeti akui najib tidak melakukan sebarang kesalahan? Zeti sudah bertindak dgn mendenda amislamic bank rm53 juta..maknanya jelas perbuatan najib adalah SALAH. Nak nasihat apa lagi? Bygkan pencuri dalam mahkamah nak salahkan polis atas alasan kenapa polis tak nasihatkan pencuri awal2??? KAHKAHKAHKAH

Anonymous said...

Kj lagi... mesra benor nama kj..

Mcm dewa? Lagi aku berguling.. caiiii tanya jer madey mcm apa? Bapak segala dewa? Ada ke kabinet ph ngan macai ph berani bantah?

Katanya kj tu pun ada kes masuk sprm.. kena la lunak sikit kot... betul ke kj kesayangan ppbm?...ahaaakkkkk..

Anonymous said...

Engkau ni laju benor mengalahkan awani... yayasan tu yayasan keluarga zahid.. nak beli mcm mcm nak urus mcm mcm guna pakai kad.. tak kan pakai kad kau..mcm sial kau ni...

Zahid dah dipanggil dan terang kat sprm..semua org boleh kata mcm sial alasan pm TAK TAU..TAK TAU.. TAK DIBERITAHU.. kahkahkah keturunan penyamun perompak terbesar kata sabu...

Anonymous said...

Mungkinkah berita ini awani boleh menjadikan berita utama utk mengurangkan beban hidup rakyat...
Kah kah kah..

Anonymous said...

Si penerima duit haram 1mdb najib razak buka 5 akaun amislamic bank, terima duit dari src international dan pelbagai sumber meragukan, kemudian salahkan bekas gabenor bank negara sebab tak nasihatkan beliau. Kahkahkah.. Sama macam najib salahkan KJ kenapa tak bg tau awal2 rakyat tak suka beliau masa pilihanraya. Padahal najib tahu rakyat marah. Ini semua taktik sial. Najib cakap terima derma dan hadiah, anak tirinya pun cakap benda yg sama masa disoal sprm. Hadiah..katanya..hahahaha

Anonymous said...

Nuor senyum.. aku 5 th dlm lokap dlm hospital.. takde masalahpun.. bakal jd PM.. berderau darah macai ph.. menyirap darah atok..

Anonymous said...

Buat apa tubuh yayasan kalau nak guna duit yayasan untuk kepentingan peribadi??????? Alasan "tersilap" guna tu memang tak boleh diterima langsung.

Anonymous said...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY.....BABI MELAYU!!!!!

Anonymous said...

Macai najib..bila nak buat billboard kt pwtc kira bilangan ahli parlimen umno terkini? Hahahaha...aku dah agak awal2 lagi sebelum pilihanraya, bn terutamanya umno akan hancur lebur bila kalah. Yang paling penting, racun umno sampai ke akar. Biar mati. Hahahaha

Anonymous said...

Dahsyat sungguh.. siasatan/persepsi berlegar lebih awal dr dakwaan... tan sri azman tdk didakwa setakat lepas saham lepas jawatan? Lagi hebat..syookkkknya jd kawan baik..

Tapi ada satu lagi hebat.. dokdok kecok pasal najib.. diumumkan naik jd 81b pulak...
81b - 55b = 26b lebihan wooowwww..
Peerrghh... macai tak tumpu kes ni tapi tumpu kes najib yg membebankan hidup rakyat...

Anonymous said...

Buat billboard... ya ya ya.. masih byk banding ppbm.. kaaahhhhhhh

Baru je bersidang... tu marah sgt kj tak menang ke? Bkn umno racunnya tapi nuor racunnya bebbbbbb HAHAHAHA...

Anonymous said...

Steady je nuor keluar penjara.. lambai tgn... seorg banduan bakal menjd pm..

Ehhhhh nak tanya dlm perjanjian berapa tahun ya nuor naik jd pm?

Anonymous said...

Buat apa nak bangga projek mega dolu dolu setakat bagi bail out kat kroni anak beranak.. bkn setakat 1 bilion.. dap kata mencecah 100 bilion?.. betul ka?...

Anonymous said...

Agak agak ya jika kj menang.. adakah ini berlaku?..

Anonymous said...


dajal melayu ialah mahadey laknatullah!

Kita berdoa semoa Allah SWT lindungi DS Najib Razak yang dikasihi dari sebarang kezaliman dalam lokap, diberikan makanan tercemar/ beracun atau apa2 unsur pengkhianatan..yang diketahui atau tidak diketahui.. Allah Maha Kuasa..

macai yang mintak najib berak berdarah aku doakan semoga Allah patah balik kena pada kau anon di atas..ko menderita lebih dari ini..Insya Allah Amiin..!

Anonymous said...

Jangan percaya sangat cerita2 macam ni. Kalau hal2 tu betul..kenapa dsnr tak siasat dan tangkap orang tua tu... tak baik sebar cerita tak baik. Nanti susah nak minta maaf...dia dah tua..pasal si ermi tu...biarlah dia dengan dunianya sendiri. tak perlu kita nak bertengkar pasal dia... kalau nak marah kat dia...pergilah jumpa sendiri...kalau berani.

Anonymous said...

Amiin....

Anonymous said...

Biar mereka pergi.
Umpama langau.
Mencari bangkai lain untuk dihurungi.
Akhirnya UMNO akan bersih daripada segala gunting dalam kain.

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

TENGOK MUKA MAMAK MATDEY NI...AKU RASA NAK KUTY2 JE MUKA DIA!!!!

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget