KL CHRONICLE: Sekarang Menteri kata Penurunan harga barang cuma 0.04% hingga 13% sahaja #MalaysiaBaru

Thursday, July 12, 2018

Sekarang Menteri kata Penurunan harga barang cuma 0.04% hingga 13% sahaja #MalaysiaBaru


Penurunan harga barangan yang rendah menjadi punca rakyat masih belum merasai sepenuhnya pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) pada kadar sifar sejak 1 Jun lalu.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) yang juga merupakan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata, harga barangan dilihat kekal kerana penurunan harga hanya bermula dari 0.04 hingga 13 peratus dan melibatkan 70 peratus daripada 417 barangan basah, kering, keperluan bayi dan lain-lain.


"Sebenarnya kenaikan tidak berlaku tetapi jumlah penurunan harga barangan itu sangat kecil, ia tidak mencapai 30 hingga 40 peratus.

"Apabila kita semak aduan, terdapat dua kategori yang paling besar iaitu harga tidak berubah dan harga meningkat...daripada 10 aduan yang diterima lima daripadanya berkaitan makanan dan minuman di restoran, kedai makan serta medan selera," katanya kepada Bernama selepas menjadi tetamu Program Ruang Bicara terbitan Bernama News Channel, semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan bekas menteri Tan Sri Rais Yatim serta beberapa persatuan pengguna mengenai aduan orang ramai iaitu tiada perubahan pada kebanyakan barangan selepas pelaksanaan GST pada kadar sifar.

Mengulas lanjut, Saifuddin berkata, harga makanan dan minuman turun di premis restoran makanan segera, namun tidak di restoran India Muslim atau kedai 'mamak' yang masih mengekalkan, malah ada yang menaikkan harga.

"Jumlah kedai mamak itu agak besar bilangannya sebanyak 10 ribu restoran dan pegawai KPDNHEP membandingkan harga dengan restoran makanan segera dan ia menunjukkan penurunan agak ketara di restoran makanan segera tetapi tidak di kedai mamak.

"Memang berlaku rampasan dan sebagainya tetapi pegawai kita ambil pendekatan memberi nasihat dan amaran agar tidak diulangi sebelum tindakan undang-undang diambil kerana kita tidak mahu menjejaskan mata pencarian sesiapa tetapi jangan memangsakan pengguna," katanya.

Dalam pada itu, Anggota Parlimen Kulim Bandar Bharu itu berkata beliau bercadang mahu memaparkan sampel kajian tinjauan harga barangan daripada pegawainya secara terus ke laman sesawang KPDNHEP.

"Saya tidak mahu bina hijab atau dinding dengan rakyat mengenai penemuan tinjauan, kita nak kongsi dengan rakyat dari segi fakta dan barangkali saya kena 'create' (cipta) rangkaian khas yang menyatakan hasil tinjauan di setiap premis barangan, biar rakyat boleh akses terus untuk tengok," katanya. - BERNAMA

48 comments:

Anonymous said...

1Mahadey - Rakyat Dikencingkan, Pencapaian Diputarbelitkan.
Menjahanam Manipesto..



(www.malaysia-today.net/2018/07/06/the-chinese-hate-campaign-has-not-stopped/)

#DoNotBuyFromCinaMalaysia
#MadeyNotMyPm

Anonymous said...

Mentri munapik ph.. Dlu klu umno salah sikit bagi nasiha di ejek canang mcm nk gile..skg lps kencing 70% hage brg turun 50%.. Tup tup hari ni ckp hage brg turun cikitt ciputt jee...

Hare pakataek

Anonymous said...

Bkn saja menteri munafik.. semua barisan kabinet termasuk mahacai ph..

Sebelum menang mengutuk memaki menghina mengcaci mencela menuduh fitnah tak ingat dunia.. dlm awani youtube blog tepi jln sogo semua ada..

Di mulut hanya najib umno... yg kafir dah tau sifatnya.. ini yg islam.. dah menang tak sebut di mulut puaka tu ini salah tokey tokey org tgh.. tak sebut tokey dulu permain isu gst.. menteri tak nak sebut tokey tu majoriti pro ph.. bawak fitnah tu sampai mati..

Org islam pengundi ph mana.. tak bunyi mulut tu ini semua salah dap pkr pan madey... sayang benor tokey pro dap.. dah takde beban sara hidup..dah kaya mcm awani.. bawak fitnah tu sampai mati..

Anonymous said...

Tak lama prk sg kandis... bertanding ke tak kita tunggu je..
Ada yg kata tak payah sbb takde bawak kesan utk mengubah dsr negara.. bior je ph perintah.. nak lingkup agama ke bangsa ke bior rasa.. menyombong tak reti bersyukur.

Ada yg kata harus.. menang atau kalah no 2.. gunakan logo umno bkn bn lagi..

Anonymous said...

Pasti hanya ada 2 isu penting diguna..
1. Janji janji manis
2. Fitnah

Adakah janji janji diulang..
Tambah janji baru..
Fitnah diputar..
Fitnah baru..

Anonymous said...

10 aduan diterima...

Tomato mahal dah turun..
Tomato separuh benyek lagi murah..
Tomato ijo murah dr merah..
Tomato tempatan murah dr import.
Jus tomato mahal sikit campur gula..
Jus tomato tanpa gula murah lagi..
Tomato beli sebiji mahal..
Tomato beli pukal lagi murah..
Tomato midin murah dr kedai gergasi..
Menteri tomato tak tanam tomato..

Berbelit belit.. jd pemimpin membelit rakyat.. dr mula menang mulut bertukar arah... berbelit belit tapi tak sebut lagi gst penyebab brg naik.. ni pembela rakyat ke pembela tokey tokey pro dap..

Anonymous said...

Yang sedihnya kan kita yang tak undi mereka juga terheret sama ke kancah busuk ini.. Masa depan anak cucu kita..ya Allah..sedih dan memenatkan!

Anonymous said...

Saya sangat setuju, dalam apa PRK PRU nanti jangan lagi guna logo BN. Kerana logo Bn nilai perjuangan UMNO luntur. Kita mesti terima hakikat kafir takkan boleh percaya.

Pandangan saya bagus bertanding sebagai berjuang. Kalah menang biarkan. Walau dapat 1 undi tunjukkan UMNO tak mengalah!

Insya Allah bangkit lah walaupun kalah di peti undi kerana peti undi bukan nilaian sebenar perjuangan yang benar jika rakyar sudah dirosakkan pemikiran..kuatkan sistem mesyuawarah syura dalam umno supaya muafakat terbentuk..

Aminn

Anonymous said...

Buatlah mcm gone end....
1. Jika kami menang lagi tawan penang saya akan masuk islam.. sunat laatu..
2. Jika tawan penang tol hapus..
3. Kami tak boleh buat apa apa.. keputusan kat pusat.. tawan putrajaya baru boleh..
4. Tabur janji sampai kelangit.. jeng jeng jeng menang.. buat pekak pasal janji.. korek file..kaji batal tangguh terus..
4. Uec akan diteruskan ada dlm manifesto.. kah kah kah janji janji yg ditabur ke macai ph takde dlm manifesto ka.. kaaaahhhhhhhh

Saya malaysian bkn cina...
Bila nak siat kulit kote tu? Jgn takut.. la ni sunat pakai bius penuh tido lena.. tak sakit pun... kahkahkah..

Anonymous said...


Mazlee al babie cakap die cayangg sgt ke cine uec.. Flip flop sekolah tahfiz ke bahasa melayu ke.. kuota melayu ke..takpee..tp pantang bg die flip flop untk bangsa kafir pemakan babi ni..

Woww..woowww..hebatt ahhh ape mende setan2bph ni makan.. Begitu 'teguh' hati mereka menyanyangi kaum babicine yang tak langsung macam warga malaysia


www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/07/448196/tiada-pusingan-u-atau-flip-flop-berkaitan-uec-maszlee

Anonymous said...

Sama2 kita terus merafak doa pada Allah Yang Esa, kita tak mampu lawan gerombolah jahat ph yang sekarang sarat dengan ekstrimis kristian, lgbt, pluralisme agama, liberalisme, hedonisme, syiah, wahabi ekstrim dan ahmadiah sesat..termasuk ribuan kroni perompak tegar dapig dan mahadey!!

Macai mereka pula sedang enak dialun khayal janji bodoh palsu.. Gst zero harga brg turun 0.04%.. Rezab negara macam tilam empuk yang menutup kawah lubang dibawah..

Anonymous said...

Memekak di blog tapi tiada sumbangan dalam parti..tak berguna juga. Silap-silap tak berdaftar sebagai pengundi. Bila tertekan, tak mengaku ahli parti. Kihkihkih

Anonymous said...

Ko ahli parti mana? Macai ph ke? Panass semacam kenape?ke geng keciwa KJ ke kain buruk tua ke?

Ape sumbangan ko plak kt parti??

Komen dan kempen di blig salah satu usaha membentuk pemikiran. Ade info yang bagus tak bagus kita tapis buang, bawak keluar sampaikan pada orang2 target.. Ape ko rase kena glamer mcm KJ baru boleh diiktiraf 'sumbang pada parti'?

Dari jadi syaitan bisu reda je kemungkaran ph, ada baik diperkatakan..sebab itu ada blog..

Bodoh tu simpan sikit ye abg macai.. Jgn maraa nanti kena juaall

Anonymous said...

Terlalu syg dap sampai kata tak perlu tunggu 60 thn.. yg islam yg melayu buat pekak kena tunggu 60 thn.. 22th waktu madey perintah.. 1/3 dahsyat tu.. tak pernah guna duit gaji.. kumpul beranak.. haaaa tu diaaaa anak cucu melimpah ruah kekayaan..

Anonymous said...

Si Gone bangga kos lrt dpt dikurang 47% dr harga asal 31b.. ada yg kata harga asal bkn 31b tapi 9b.... jd kita tunggu perkembangan...

Bila sesebuah negara buat sesuatu projek tentu lebih bagus cantik dan sesuai ikut zmn.. bkn ke belakang.. cth singapore naik taraf airport dubai pun sama.. china pun sama.. jepun pun.. semua negara dunia yg maju akan buat begitu.. utk rakyat dan menaikkan pelancongan..

lihat perbandingan monorail lrt 1 dgn mrt terbaru.. semua tu menuju arah negara maju.. ada yg baca paper si gone bangga 47% tu dan menyatakan trainnya kecik(pesen lama kot).. tentu harga murah tapi org pun sikit boleh masuk.. mcm sardin la.. sesuai ke utk zmn ni dan akan dtg.. rakyat makin ramai..

Jika benar kos lama 9b dgn design yg cantik dan kelihatan mewah mcm mrt.. kita tunggu perkembangan.. jgn hanya ada tangga nak atas beli tiket mcm jejantas.. org nak konsep moden tapi harga murah..

Anonymous said...

Tak perlu merapu orang tua 3.45. Dalam parti kita ada cara sampaikan mesej pada rakyat dan pengundi. Keputusan dicapai melalui mesyuarat. Secara kolektif. Bukan ikut sedap mulut.

Anonymous said...

Najib BN dah siap semua paper dgn kos yg bersesuaian.. konsep moden.. apa nak jd negara ni.. jgn kata tak cukup duit.. rezab negara byk.. kaji kaji kaji bila umum kos melompat tinggi... zmn ni zmn lompat.. lompat parti lompat kos..

Anonymous said...

Memalukan apabila suara parti keramat diwakili segelintir makhluk tidak bernama di blog. Mereka tidak bertanggungjawab ke atas kenyataan dikeluarkan. Entah dari mana mereka dapat ilham memberi komen seolah-olah mewakili parti. Lain kali sila rujuk pimpinan sebelum keluarkan sebarang kenyataan.

Anonymous said...

Ringgit dah jatuh.. ke4 terburuk di asia.. mudahlah nak buat alasan tukaran nilai jatuh.. buat lagi la citer hutang.. macai ph seronok dgr..

Anonymous said...

Apa yg memekak? Komen kat atas atas yg lebih awal dr awak tu sentuh pasal parti ke? Ko meroyan kenapa?

Anonymous said...

Bila kau mulakan.. org lain menyambut kata kau... kau pulak marah..
apabila kalah, ada pemimpin dlm umno kata pemimpin umno ni tak dgr cakap rakyat.. tak dgr keluhan rakyat.. tuding sana tuding sini.. undi pru bkn dtg dr ahli sahaja.. dr rakyat.. ini bkn blog rasmi khas utk ahli umno sahaja.. kerajaan ph yg biadap pun masuk.. yg kau sebut org melalak dlm blog ni juga mempertahankan umno..

Anonymous said...

Aku heran sape tertekan sebagai ahli parti? Yg atas atas komen tak sentuh pasal parti..

Anonymous said...

Sepuluh orang menteri sepuluh cakap yang berlainan....apa punya haprak le korang.

Anonymous said...

Walahweh 0.04% tu mcm tak der kesan la. Ni saja nak tunjuk gak ada penurunan ke apa.

Anonymous said...

Betul la tu PH naik RM turun.

Anonymous said...

Apa kau merepek ni dol. Blog ni bkn utuk ahli umno jer. Semue bole baca la. Yg baik kita amik yg merapu mcm geng tomato kita buang kat longkang

Anonymous said...

Bro iblis berupa ahli umno.. Nk mengaku ph dah malu bau HANCENG..
nak harap KJ mamat tu pun sama je macam budak hingus.. Tkde jiwa besar sbg pemimpin..

xsentuh pasal hal ehwal parti..tp ade yamg panass?? Suara mcm ni slalunya bkn ahli parti.. Ahli parti tulen dia faham.umno disabotaj geng lalang dengan fitnah jijik berterusan pada DSN.. takde isu parti tak dengar suara rakyat..

Sebab zaman DSNR lah rakyat dilayan sangat demokratik, terbuka berbincang, bagi pendapat.. Contoh bila setiap kali Kerajaan nak buat BELANJAWAN, rakyat diberi ruang selama sebulan untuk bagi idea TERUS pada PM.. zaman Madey ade tak?? Habis ko nak macam mana lagi??

Atau maksud ko 'dengar suara rakyat' ialah ikut tulunjuk.musuh, madey??

Satu ketika, masalah KTM Komuter amat kronik di Lembah Klang, DSNR baru sahaja jd PM. Keluhan tu sampai ke pengetahuannya, melalui komen di.media sosial.. Dia cepat bertindak.memutuskan masalah ini adalah keutamaan beliau..jika tak salah peruntukan KHAS berapa billiom diluluskan SEGERA untuk menempat set KOC 6 cars dari China.. 30 set lebih kurang..

Ko rase ade ke pemimpin negara lain begitu ikhlas dengar rintihan rakyat seperti itu??

SAYA BUKAN MELAYU MUDAH LUPA.. Yang sokong ph skrg ialah Melayu mudah lupa..lupa zmn kezaliman madey 23 tahun!

Anonymous said...

You get what you pay!!

Rolling stock mrt plan asal adalah spesifikasi canggih yang dihasil.Siemen Germany model terkini. Sistem ini sangat cemerlang, kita laburkan sekali shj tanpa perlu fikir EXPANSION lagi dalam masa 10 tahun akan datang seperti kes design outdated Double Track KTM KL Padang Besar.. Madey mmg KEDEKUT kalau bab prasarana rakyat..
Sekarang bile dah potong potong..ape yang terjadi nanti?? Kos di masa depan takkan.murah lagi.. Pengubahsuaian masa depan akan perlukan kos lebih besar dari kos penuh skrg!
Cakaplah apa prasarana canggih dia bikin untuk kemudahan rakyat dengan murah?? Erl duli tiket dibalun mcm hage flight..vincent tan punye pasal..

Lrt putra star intrakota semua lingkup. Matlamat utk rakyat tak tercapai kerana sisyem GILA tak de integrasi..HINGGALAH DSNR ambil alih..dia pulihkan semua ini.. Dan lakukan pemodenan besar2 pengakutan awam di lembah klang.

Manakala sistem bas rapid prasarana yang diwujudkan zaman Pak Lah dimajukan hingga ke Pahang, Kedah, Perak, feri penang.. Madey??

Kate die bijak? Bapa ape?!BAPA PEROMPAK BESAR!!

mana de bijak buat klcc lepas tu org Melayu xblh berniaga!

Anonymous said...

4.18 ni ko meroyan amende weii??
Ko plak mewakili stand sape anon jugak? Ngok..ko.mereng sbb taktahan tgk ph dah makin fail ke??

Gile ke pe mamat biol 4.81 ni..pehal ko meroyan sgt.. Takde plak admin blog ni sekat dan xde plak tulis mewakili parti .. Dan paling lucu blog macai ph bersepah2 merepek2 pe ko tkpegi bertenggek disana??

macai meroyan..kah kah kah

Anonymous said...

Ringgit ke-4 terburuk di Asia

KUALA LUMPUR 11 Julai - Ringgit muncul mata wang keempat di rantau ini yang mencatat prestasi terburuk selepas baht, yuan dan rupee, apabila menyusut 4.6 pe­ra­tus antara April hingga Jun tahun ini disebabkan pengukuhan dolar Amerika Syarikat (AS) dan cabaran di peringkat domestik.

Ketua Ekonomi dan Ketua Penyelidikan Ambank, Dr. Anthony Dass menjangkakan ringgit terus menerima tekanan terutama ketidaktentuan ekonomi global dengan ketika ini mata wang itu berada di bawah nilai berdasarkan kepada kuasa pembelian yang tidak seimbang dan kadar tukaran asing sebenar.


Bagaimanapun katanya, trend penyusutan ringgit boleh dita­ngani sekiranya faktor dalaman menunjukkan pertumbuhan ekonomi di peringkat domestik, inflasi yang stabil, pula­ngan yang positif dan Bank Negara Malaysia (BNM) mengekalkan kadar dasar semalaman (OPR) pada 3.25 peratus sepanjang tahun ini.

“Dalam masa sama, sedikit kelemahan dolar AS akan memberi kelegaan kepada ringgit. Tetapi, kita tidak boleh menolak cabaran yang timbul daripada krisis hutang negara-negara ekonomi baharu muncul.

“Walaupun ekonomi berada pada lebihan akaun semasa, namun defisit fiskal dan hutang awam yang tinggi akan meningkatkan kelemahan ringgit sekiranya terdapat sebarang krisis. Kelemahan se­perti itu akan timbul jika Rizab Persekutuan AS menjadi lebih agresif dalam usaha memperketatkan kadar faedah mereka.

“Dengan faktor-faktor ini, kami menjangka­kan ringgit te­rus lemah antara lima hingga 10 peratus. Keadaan ini turut didorong oleh tekanan jangkaan OPR dikekalkan ataupun tidak sekalipun BNM mempunyai ruang untuk mengurangkan kadar tersebut dan mengekalkan pulangan yang positif memandang­kan inflasi adalah rendah,” katanya dalam nota kajian di sini hari ini.

Dalam sesi dagangan pagi, ringgit dibuka rendah pada RM4.0320 berbanding dolar AS berikutan laporan berita bahawa Presiden Donald Trump dijangka mengenakan tarif 10 peratus ke atas senarai eksport China bernilai AS$200 bilion (RM806 bilion) ke AS. Semalam ringgit ditutup pada paras RM4.0200 berbanding dolar AS.

Pagi ini juga menyaksikan pasaran saham utama dan Bursa Malaysia jatuh memandangkan pelabur mengeluarkan aset yang berisiko selepas AS dilaporkan mahu mengenakan lebih banyak tarif ke atas China. Indeks FBM KLCI pagi ini jatuh 4.58 mata ke paras 1,682.55 mata.

Anonymous said...

Pejabat parti takde pulak cakap jamgan komen di blog..hanya yang ade jawatan sahaja boleh komen??

Mahacai..petrol dah turun ke blom??

Pe ko biol sgt sakit hati yee sbb tgk kebangkitan akar umbi umno.. Proksi mahakutty gagal kuasai umno..tinggal sekor dua je parasit yang bermuka2..

Kikikiki..

Anonymous said...

Nak buat canggih mcm plan asal najib pun baru 9b.. ni katanya dah 47% diskaun... haprak punya kerajaan.. asik memutar je.. putar bkn setakat pakai air lioq je.. duit RAKYAT.. ingat tu RAKYAT RAKYAT RAKYAT..

Tak lupa kata kata mahacai ph memaki najib umno' ni aku nak ulang kat mahacai ph.. KAU INGAT TU DUIT BAPAK KAU TU DUIT RAKYAT DUIT RAKYAT DUIT RAKYAT...

Anonymous said...

Faktor dalaman Malaysia tengah PARAH! maksudnye belum datang gelombang kejatuhan ekonomi global.. Kita dah lunyai.. Malu giler.. Rupiah Indonesia sudah diatas Ringgit..ini baru betul betul MALU mengaku rakyat malaysia barubodoh!!..

Amikla balasan duli kencang sgt labur fitnah..si boboi botak cakap die malu mengaku rakyat Malaysia..siap terhegeh mengaku rakyat Brunei.. Skg?? Hancor..betul2 terjadi..

Anonymous said...

Masa najib pm..Myr tk laku kata atok..myr 4.00..kata atok..m'sia nk muflis..bila atok pm .lg teruk rupanya..dr 3.90++..jadi 4.04...
Kalau ringgit jatuh..import barangan jadi mahal..sbb cas kapal dibayar dgn dollar..lg mencanak la rega baeang..atok2 ..
Atok ni bukan mudah lupa...
Atok ni dah pelupa...nyanyok..nk bercakap pn keba guide

Anonymous said...

REPUBLIK RAKYAT MALAYSIA BARU.......MATDEY....OH....MATDEY......SI TUA RENTA TAK SEDAU DIRI!!!!

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

Bosan macai sekor ni..asyik ulang copy paste..mmg blog umno..so what?
Bangga umno dari mengaku macai ph uneducated..

Anonymous said...

Bro 1:12 buat la ayat laen skit. Boring arr cnp sana sini. Kreaftif skit bro

Anonymous said...

Diorg ni lupa ker. 22 tahun tu sapa jadi pm. Ingat daki kerak tak banyak ker terkumpul dlm masa 22 tahun. Tak payah play acah acah insan suci la wey....

Anonymous said...

Tengok mcm kat bangkok, diorang giat buat mrt dan semue integrated atara satu sama lain. 10 tahun lagi bangkok punya pengakutan awam mesti antars yg terbaik. Kita? Sibuk nak buat keta, byak keta, banyakla jena buat parking, jem.....
Dah adaplan yg bagus, gatal tuko...

Anonymous said...

BIAR MUKA TAK LICIN,
TAPI JANGAN LE DOK CAKAP MENIPU TIAP HARI,
RAKYAT MARAH ASYIK DIKENCIHING JE OLEH PARA MENTERI YG NO VALUE!!!

KOS SARA HIDUP MAKIN MERUNCHING BIARPUN GST DAH SIFAR. BUAT KERJA LE OII, JANGAN DOK BERDRAMA!!

Anonymous said...

Malaysia Baru jadi bahan ketawa dunia. Semua menteri tak cekap, tak kompeten, bidan terjun, tangkap muat, kualiti sifar!

Anonymous said...

1.12 kaki botol mabuk todi cakap merapu copy paste bodoh nak mamposs

Anonymous said...

kahkahkahkah!!!
dlm ph ada tu menteri yg mukanya tak licin...

Anonymous said...

inilah kabinet haprak yg pernah wujud... betul-betul memalukan.

Anonymous said...

yg aku nampak kereta je turun harga..kahkahkah..yg lain x turun sehabuk pun..naik ade la..

Anonymous said...

Ya Allah..Permudahkanlah perbicaraan Najib Razak..Bagi Kami Dia hamba mu yg jujur dan banyak membantu kami..Patahakanlah niat2 jahat musuh2nya..terang dan nyata permainan musuh2 yg ingin menjatuhkan dia dan juga menjatuhkan martabat islam sunnah jamaah di Malaysia..bukakanlah pintu hati kaum2 muslimin lain yg pernah terhasut dengan fitnah2 musuh2 Najib Razak dan musuh2 islam sunnah jamaah di Malaysia ni..berikan kami kekuatan Ya Allah..maafkan kami dan sahabat2 seislam kami yg terikut dengan fitnah musuh2 kami..jadikan kami bersatu semula..jadikan kami insan yg bersyukur dan hati yg terang sentiasa..jika Najib Razak adalah insan yg mulia di sisiMu..kembalikan dia kepada kami sebagai ketua kami..kami mula rasa kehilangannya..Amin ya Rabbalalamin..

Anonymous said...




Aku nak tanya Pak Menteri ni:

0.04 % yang turun tu barang apa ?

Kalo dulu harganya RM 1000.00 sekarang menjadi RM 999.60, itu maknanya penurunan 0.04%, Harga barang yang 1000 hinggit turun 40 sen..... Itu maknanya turun O.04 %

Bodo punya menteri.



Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget