KL CHRONICLE: Menteri mahu hak LGBT dihormati, tidak didiskriminasi #MalaysiaBaru

Wednesday, July 18, 2018

Menteri mahu hak LGBT dihormati, tidak didiskriminasi #MalaysiaBaru


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Mujahid Yusof Rawa berpandangan mana-mana rakyat Malaysia termasuk golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) tidak harus didiskriminasikan di tempat kerja.

Ini susulan peletakan jawatan Numan Afifi sebagai pegawai khas kepada Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman pada awal bulan ini setelah menerima kritikan ba­nyak pihak kerana didakwa memperjuangkan hak LGBT dan tidak sepatutnya dilantik sebagai kakitangan kementerian berkenaan.



Mujahid menjelaskan, golo­ngan berkenaan tidak boleh diketepikan da­ripada keadilan di negara ini.

“Saya amat konsis­ten berhubung isu ini. LGBT atau tidak, selagi mereka tidak menjadikannya sebagai budaya untuk mempromosi, maka tidak ada sebarang masalah.

“Namun, berdasarkan isu kerakyatan, mereka tidak boleh didiskriminasikan di tempat kerja dan tidak boleh diketepikan da­ripada kea­dilan,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di lobi Parlimen hari ini.

Numan sebelum ini me­rupakan pentadbir bagi kumpulan Whats­App untuk menyelaraskan jadual kerja Syed Saddiq dan pihak media selepas Ahli Parlimen Muar itu memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Ketika diminta mengulas peletakan jawatan Numan, Mujahid berkata, beliau enggan memberi sebarang komen memandangkan tindakan itu dilakukan atas ke­relaan individu tersebut.

“Dia letak jawatan atas ke­relaan, jadi apabila sesuatu dilakukan atas kerelaan maka itu adalah pilihan dia.

“Saya tidak mahu komen terhadap seseorang yang memilih untuk meletak jawatan tanpa sebarang tekanan. Jika ada (tekanan), beliau harus buktikannya,” katanya.

21 comments:

Anonymous said...

‘Lembu Jantan pun tak panjat sejenis’ - LGBT

KOTA BHARU 18 April - Kerajaan mesti mengambil tindakan serius terhadap golongan lesbian, gay, homoseksual dan transgender (LGBT) yang semakin menjadi-jadi sehingga boleh mempengaruhi masyarakat di negara ini.

Naib Presiden Pas, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, tindakan LGBT sama sekali bercanggah dengan undang-undang Syariah dan Sivil di negara ini.


Walaupun begitu, jelas beliau, parti itu tidak pernah menghukum golongan berkenaan sebaliknya ‘perbuatan’ mereka yang perlu segera dibendung.

“Lembu pun tak ‘panjat’ (liwat) sejenis dengan lembu lain, sedangkan binatang bodoh pun tak buat benda terkutuk.

“Pandangan Islam mudah iaitu kita tidak boleh bertolak ansur dengan LGBT sebab secara fitrahnya, tidak ada manusia yang akan cenderung sesama sejenis sebaliknya nafsu yang mendorong manusia.

“Sebab itu, Pas membawa agenda Islam antaranya mengatasi masalah ini dengan dakwah dan secara prinsipnya perlu segera dibendung supaya tidak datang mudarat yang lebih besar,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas Mesyuarat Exco di Kompleks Kota Darul Naim, di sini hari ini.

Mohd. Amar mengulas kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Mujahid Yusof Rawa yang berpandangan golongan LGBT tidak harus didikriminasi di tempat kerja.

Menurut Mujahid, selagi mana golongan itu tidak mempromosi budaya LGBT, maka, golongan itu tidak boleh dipinggirkan.

Anonymous said...

LIBERAL sedang mengintai peluang utk menapak kukuh di negara ini. Dgn sokongan pemimpin Pakartoon, kerja mereka jadi mudah.

Anonymous said...

Hancurrrrrr.... LGBT diberi ruang, sepatutnya ditegah

Anonymous said...


Dalam Al-Quran merakamkan Allah MELAKNAT dan MENGHANCURKAN BUMI SODOM.. KAUM LGBT..
Apakah menteri Agama LGBT berani mencabar Tuhan?

Benda maksiat dan kerosakan bila diberi ruang selangkah, ia akan melampau sehasta, bila beri lagi muka..akan lagi melampau dan akhirnya mereka ramai dan rosak!

Sepatutnya mereka wajib dihukum. Dahle tak hukum, tak pedulikan amaran Allah, sekarang suruh kita senyum lebar layan mereka??

segala-galanya mereka mengubah fitrah kejadian Allah dan menderka Tuhan..



Anonymous said...


SIAPA GURU MATEMATIK LUKMAN HARIZ (ASTROAWANI)? #BODOHASTRO

1. Terdapat kesalahan - kesalahan besar pengiraan Lukman Hariz, iaitu :
• Dimana rebet GST bagi setiap peringkat?

• Sejak bila SST dikira dari KEUNTUNGAN yang diambil? Walhal penjelasan juga dari astroawani tahun 2014/15 mengatakan SST dikira dari OUTPUT (keuntungan + kos) peringkat pengilang. (Lihat link di bawah dan gambar).
Rujuk : http://www.astroawani.com/…/perbezaan-antara-gst-dan-sst-55…
2. Berikut adalah pengiraan yang betul menggunakan data yang sama yg digunakan oleh Lukman Hariz.
Air Soda
[ GST ]
Peringkat Kilang :
Kos - RM 1
Untung - RM 1
Total - RM 2, maka GST RM 0.12
.
Peringkat Kedai
Kos : RM 2.12.
Untung : RM 1
Total : RM 3.12
Tuntut kastam RM 0.12.
Maka RM 3.12 - 0.12 = RM 3.
GST RM 0.18
Harga akhir : RM 3.18
====
SST
Kilang: RM 1
Untung: RM 1
Total RM 2.
SST : RM 0.20
.
Kedai
Kos RM 2.20
Untung RM 1
Total : RM 3.20
Harga akhir RM 3.20
===
GST RM 3.18
SST RM 3.20
Tak mengapa, Harga Air Soda masa zaman GST Nabeel dah ada.
Nanti Nabeel share lepas SST. Kalau beza dengan apa yg si Lukman Hariz ni jelaskan, sama2 kita mohon pada dia telan botol soda tu.
Mana tau boleh jadi cerdik.


Nabeel Naqie

Anonymous said...



Nafsu cemburu dan sakit hati meluap-lupa untuk mengatasi kejayaan DSN menyebabkan Mahadeywa nak juga berlumba bina seketul lagi sky scraper..sakit hati dengan menara Warisan zaman DSN..

hati mahadeywa kutty bernanah

The report had stated construction of the office tower atop a retail podium would start on a four-acre site near Jalan Binjai in Kuala Lumpur after 2030. Industry estimates put the gross development value of the yet-to-be names skyscraper at betweem RM3.7bil and RM4.2bil.


In response to the report, KLCCH said that instead, construction was going on at Lots L, L1, M and N in the KLCC Precinct along Jalan Binjai which were focused on an integrated transport oriented development.

Anonymous said...

Jgn kata nabeel tak payung..

Anonymous said...

Mujahid menjelaskan, golo­ngan berkenaan tidak boleh diketepikan da­ripada keadilan di negara ini.


“Saya amat konsis­ten berhubung isu ini. LGBT atau tidak, selagi mereka tidak menjadikannya sebagai budaya untuk mempromosi, maka tidak ada sebarang masalah.


“Namun, berdasarkan isu kerakyatan, mereka tidak boleh didiskriminasikan di tempat kerja dan tidak boleh diketepikan da­ripada kea­dilan,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di lobi Parlimen hari ini.

---> Pandangan mcm ni yg bahaya. Latar belakang dah tak penting untuk dijadikan pemimpin...
Homoseksual boleh jd pemimpin asalkan dia tak promosi secara terangan.

Malaysia n Generasi Islam akan hancur..

Anonymous said...

Hari ini LGBT di beri ruang ... tahun depan LGBT akan di iktiraf... lagi tahun akan datang akan ada majlis nikah kawin sejenis ... Cowboy Ostolia dah ada kawin koboi Mesia...

jangan takajut... mintri Agama ni ada bau Syiah yg ssgt kuat... Selagi tak bersifat bertaqiyyah/ munafik maka tak sempurna lagi iman orang orang Syiah..

Kerajaan ini perlu ditukar atau diperangi...

Anonymous said...

Kelulusan apa yg melayakkan dia hingga madey lantiknya jd menteri agama? Jd menteri agama juga ia akan memberi nasihat ke kerajaan.. pandangan yg tdk bercanggah dgn hukum agama islam..

Anonymous said...

"Selagi ia tdk mempromosi"..
Kalau dah jd penganjur berbuka puasa dan mempromosi dlm alam maya, tu dah kira promosi..

Nak benteras apa pun mesti dr kecil sebelum merebak.. jika dah berani promosi dan tunjuk terang terang aktiviti itu bermakna kumpulannya dan besar... masalah tu dah merebak penyakitni.. dah susuah nak atasi..

Anonymous said...

Semoga orang-orang yang terlibat secara langsung maupun secara tidak langsung memberi tempat puak LGBT ini bertapak di negara ini mendapat laknat Allah secara cash supaya generasi kita dapat melihat dan jadi ristaan di masa-masa akan datang.Seperti mana sejarah dalam Al Quran telah membuktikan.InsyaAllah awal akhir akan diperlihatkan juga nanti.

Anonymous said...

Sama seperti syiah... berselindung dibalik sunni..tunggu dah besar pengikut dan kuat, akan tonjolkan diri.. lawan sunni..

Begitu juga kumpulan gay/lgbt ni... berselindung disebalik hak kebebasan, hak asasi manusia.. berselindung di belakang ngo dlm negara dan luar negara.. tu yg menteri ni nak berbincang ngan ngo antarabangsa dan nak sign perjanjijan..

Kalau dah sign maknanya dah beri lesen.. dah legal bagi pihak lgbt.. hak kebebasan kononnya.. bolehlah buat promosi..

Anonymous said...

Jika menteri kata selagi tdk promosi, kenapa awak nak promosikan diri utk berbincang dgn pihak pro lgbt.. siap nak sign lagi.. tu menuju promosi besar besaran..

Anonymous said...

Bukti di dunia ada..diterbaliknya bumi atas ke bawah.. bahkan jd lawatan pelancong dunia.. bukti pompei pun sama bahkan bukti manusia jd batu.. dibiarkan begitu tdk diubah sebagai bhn bukti nyata.. adakah manusia takut? Tdk bahkan kumpulan lgbt menjawab balas dgn seribu jawapan..

Tengok menteri tu jawab mempertahankan lgbt.. harusnya ditegah.. sebagai menteri agama dialah menasihat kerajaan utk memperkasakan undang undang dan memperketatkan.. ni tak.. nak berbincang dgn ngo antarabangsa pro lgbt.. nak bagi laluan ka?.. lepas tu nak promosi ka?...

Yg selama ni BN UMNO menentang keras.. nak nasihat apa.. lupa ka ngo pro lgbt dah bawak ke pbb konon malaysia menindas... paksa org islam menurut kehendaknya..

Hancur malaysia dpt kerajaan mcm ni..

Anonymous said...

Betul tu anon..tu baru boleh dikata promosi.. istilah menteri malaysia baru..

Ni menteri agama ka menteri semua agama dan kebebasan hidup tanpa batasan?

Anonymous said...

Selama 60 tahun bawah UMNO tak pernah berlaku mcm ni... ph baru belum cukup 100hr... apa nak jadi..

WOOOIIIII pengundi ph dan mahacai ph adakah lgbt ada dlm manifesto... ooopppss lupa bkn bible.. hanya panduan..

Anonymous said...

MAKA ROSAKLAH ANAK CUCU KETURUNAN KITA JIKA P.HAPRAK TERUS MEMERINTAH NEGARA INI. CEGAH SEBELUM TERLAMBAT!!!

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

Krik krik krik

Anonymous said...

MUJAHIDIN!!!!

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget