KL CHRONICLE: Mantan PM @NajibRazak dedah kezaliman yang dilakukan terhadap beliau dan keluarga

Wednesday, July 11, 2018

Mantan PM @NajibRazak dedah kezaliman yang dilakukan terhadap beliau dan keluarga


Rekod saya sebagai seorang ahli politik sudah membuktikan saya seorang demokrat. Saya yakin dengan proses yang adil dan integriti mahkamah, perkhidmatan awam dan sistem kehakiman kita.

Saya mengakui kekalahan selepas pilihanraya dan tidak campur tangan dalam proses pilihanraya. Peralihan kuasa kerajaan hari ini yang berlaku secara aman juga bukti kepada hakikat ini.



Saya tidak pernah membantah mahupun mencampuri sebarang siasatan. Rekod turut menunjukkan saya telah memberikan kerjasama penuh dengan pihak berkuasa yang menjalankan siasatan.

Bagaimanapun, beberapa pihak berterusan menyebar dakyah politik. Pelbagai tuduhan dibuat terhadap saya dan bagaimana saya mengendali kabinet, reputasi saya dicemarkan dan jika kita berfikir secara rasional, terdapat banyak naratif yang tidak berasas, ekoran tiada bukti bagi menyokong naratif itu.

Seperti anda, saya hanya seorang rakyat negara ini yang tidak terkecuali dari hak tidak bersalah, akses kepada keadilan dan hak kepada perbicaraan yang adil dan telus.

Saya akur bahawa rakyat telah memilih dan memberi mandat kepada kerajaan baharu. Itu menunjukkan kita telah bergerak ke arah demokrasi yang lebih baik. Saya juga memegang kepada janji yang dibuat kerajaan hari ini.

Seperti yang anda tahu, saya turut ditahan pada Selasa lalu dan didakwa hari berikutnya. Ikat jamin diberikan oleh mahkamah pada hari sama bagi satu jumlah  RM1 juta melalui dua pembayaran.

Dua anak saya menjadi penjamin dan mematuhi perintah mahkamah. Pada Isnin lalu, hasil sokongan dari keluarga, rakan-rakan dan penyokong, saya telah mematuhi syarat ikat jamin yang ditetapkan oleh mahkamah.

Ramai yang tahu, akaun bank anak-anak dan cucu saya telah dibekukan tanpa sebarang notis selepas bayaran ikat jamin pertama dibuat pada Rabu lalu.

Mengapa anak-anak saya turut tertakluk kepada layanan seumpama itu biarpun mereka sebahagian dari sebarang transaksi malah tidak pernah menerima sebarang kontrak atau membuat urusan perniagaan dengan kerajaan?

Selain itu, ramai yang tidak tahu akaun peribadi saya  juga dibekukan minggu lalu.


Akaun bank ini tidak mempunyai sebarang transaksi lain kerana ia digunakan untuk menerima gaji saya sebagai Ahli Parlimen dan pencen sebagai Menteri Besar Pahang selepas berkhidmat untuk kerajaan negeri dan persekutuan.

Pada pagi ini, saya difahamkan akaun anak-anak saya sudah dilepaskan dari pembekuan dan ini menunjukkan tindakan pembekuan itu dibuat tanpa sebarang asas.

Bagaimanapun, akaun peribadi saya tetap dibekukan. Akaun ini tidak ada kena mengena dengan politik. Ia tidak ada kaitan dengan siasatan yang dijalankan pihak berkuasa.

Saya hanya menyedari akaun ini dibekukan apabila cek peribadi saya bagi pembayaran perubatan anak saya tidak diterima.

Perbuatan agensi terbabit dan masa diambil untuk membekukan akaun saya ini adalah tidak wajar. Saya kecewa dengan tindakan ini, waktu ia dilakukan, yang saya anggap satu tindakan dakronian atau menindas kerajaan hari ini.

Mengapa kebebasan peribadi dinafikan setelah mahkamah membenarkan ikat jamin terhadap saya sementara menunggu perbicaraan dan fakta bahawa saya telah mematuhi syarat ikat jamin ditetapkan mahkamah?

Ada yang membuat spekulasi bahawa waktu ia dilakukan bagi pembekuan akaun ini, adalah bagi menafikan atau menghalang usaha saya mendapatkan wang membayar ikat jamin dan jika dilihat secara keseluruhannya, ia sekaligus menggambarkan suatu niat buruk mahu dilakukan terhadap saya.

Ini semua berlaku di sebalik kerjasama penuh yang sudah saya berikan kepada pihak berkuasa yang menjalankan siasatan.

Pihak berkuasa perlu tahu saya juga rakyat biasa. Sebagai ketua keluarga, saya juga mempunyai bil untuk dibayar, bil perubatan untuk dijelaskan dan sebuah keluarga untuk dijaga.  Tindakan pihak berkuasa membekukan akaun bank saya ini menyebabkan pelbagai kesukaran dan kepayahan untuk saya laksanakan tanggungjawab ini.

Sebagaimana rakyat lain, saya berhak untuk mengakses kebebasan peribadi saya sehingga perbicaraan selesai. Saya memohon semua pihak berkaitan untuk berpegang kepada keluhuran undang-undang dan siasatan tidak berbelah bahagi.

Jika kita tidak menghormati keluhuran undang-undang dan perlembagaan persekutuan, kita akan menjadi sebuah negara yang gagal.

Sumber : https://www.facebook.com/157851205951/posts/10155454858580952/

71 comments:

Anonymous said...

Umno perlu menjarakkan diri daripada bekas pemimpinnya yang menghadapi kes mahkamah, kata Ketua Pemuda parti itu dari Kedah, Datuk Shaiful Hazizy Zainol Abidin

"Umno perlu mengasingkan diri daripada kes mahkamah yang dihadapi bekas pimpinan. Tak perlu risiko kemungkinan kebangkitan parti dengan isu mahkamah.

"Tapi parti jauh lebih besar daripada individu. Kita tak boleh jangka keputusan mahkamah," kata Shaiful Hazizy dalam suatu kenyataan.

Bagaimanapun, dalam kenyataan itu beliau tidak menamakan bekas pemimpin Umno berkenaan.

"Perbicaraan ini akan memakan masa panjang. Apakah selama itu juga Umno mahu terkait dengan kes? Apakah langkah ini strategik untuk Umno?

"...kita mempertaruhkan risiko yg terlalu tinggi," katanya.

'Pesta kutip derma'

Shaiful yang juga Timbalan Ketua Umno Bahagian Merbok juga menggesa pemimpin parti mengambil tindakan wajar dan menyuarakan beliau tidak bersetuju dengan 'pesta kutip derma kos guaman' anjuran parti.

"Pimpinan tertinggi mesti ambil keputusan paling wajar. Parti mesti diasingkan daripada diheret dalam kes peribadi.

"Saya juga agak kurang bersetuju apabila parti menganjurkan pesta kutip derma bagi menampung kos guaman dan dan jaminan mahkamah," katanya lagi.

Walaupun tidak menyebut nama, namun kenyataan itu dipercayai merujuk kepada bekas presiden Umno Datuk Seri Najib Razak yang berhadapan dengan pendakwaan di mahkamah atas tiga tuduhan pecah amanah dan satu tuduhan salah guna kuasa berkaitan penyelewengan dana SRC International Sdn Bhd berjumlah kira-kira RM42 juta.

Anonymous said...

INGAT TU!! JAUHKAN DIRI DAN PARTI UMNO DARI BEKAS PEMIMPIN BERMASALAH SEPERTI NAJIB. BARU UMNO BOLEH BANGKIT SEMULA.

Anonymous said...

Sejak macam macam plan mahababi tak menjadi.. ag berok illiterates kena halau bodoh ag swiss konon nak sgt Najib Rosmah terlibat..alih2 6 jahanam geng mahataik yang timbup nama???

Kahh..kahhh..kahhh patut le mahacaii bengang..ph akan tumbang, undian tak pecaya pada atok mahakutyy mungkin berlaku pada sidang akan dtg..get resfy yeeerr.. Nuar tak duduk diam taww..piji juge berdendam..DSN rilekss jeee

1Mahadey - Rakyat Dikencingkan, Pencapaian Diputarbelitkan.
Menjahanam Manipesto..




(www.malaysia-today.net/2018/07/06/the-chinese-hate-campaign-has-not-stopped/)

#DoNotBuyFromCinaMalaysia
#MadeyNotMyPm

Anonymous said...

Sahh ni chai mahababi kutty..slogan mahakitol ialah salahkan Najib..yang sekarang AG SWISS sahkan tak salahh kekekee

Anonymous said...

Meroyan merapu nak tutup malu kena kencing hancing maderkutty ke cai tomato..? Kikikiki..
Myk dh turun ke cai..?
Tol dh mansuhkan ke cai..?
Yang nyata tomato memang turun harga.. Kahkahkahkah..

Anonymous said...

INGAT TU... JAUHKAN DIRI DARI PARTI MAHAKITOL KERA JAAN SYIAH MUNAFIK PAKATAN MAHABABIE.. DARI SEORANG BEKAS PEMIMPIN UMNO YANG DIGELAR BAPAK SEGALA PEROMPAK.. MAHATHIR MAHAFIRAUN.. MELAYU BOLEH BANGKIT SEMULA INSYA ALLAH JOIN UMNO BARU..TINGGALKAN PAKATAN KETUA PEROMPAK !!!

Anonymous said...

1Mahadey - Rakyat Dikencingkan, Pencapaian Diputarbelitkan.
Menjahanam Manipesto..





(www.malaysia-today.net/2018/07/06/the-chinese-hate-campaign-has-not-stopped/)

#DoNotBuyFromCinaMalaysia
#MadeyNotMyPm

Anonymous said...

AG Swiss cakap Apandi kutty ali AG Malaysia taknak beri kerjasama masa siasatan dulu.

Anonymous said...

Cakap ketua pemuda umno kedah ada betulnya. Mat bashah mana? Dah pencen ke belum? Dulu cukup yakin menang besar. Sekarang hanya tinggal 3 kerusi DUN. Kesian..

Anonymous said...

PESANAN BUAT SELURUH AHLI UMNO:

Umno perlu menjarakkan diri daripada bekas pemimpinnya yang menghadapi kes mahkamah, kata Ketua Pemuda parti itu dari Kedah, Datuk Shaiful Hazizy Zainol Abidin

"Umno perlu mengasingkan diri daripada kes mahkamah yang dihadapi bekas pimpinan. Tak perlu risiko kemungkinan kebangkitan parti dengan isu mahkamah.

"Tapi parti jauh lebih besar daripada individu. Kita tak boleh jangka keputusan mahkamah," kata Shaiful Hazizy dalam suatu kenyataan.

Bagaimanapun, dalam kenyataan itu beliau tidak menamakan bekas pemimpin Umno berkenaan.

"Perbicaraan ini akan memakan masa panjang. Apakah selama itu juga Umno mahu terkait dengan kes? Apakah langkah ini strategik untuk Umno?

"...kita mempertaruhkan risiko yg terlalu tinggi," katanya.

'Pesta kutip derma'

Shaiful yang juga Timbalan Ketua Umno Bahagian Merbok juga menggesa pemimpin parti mengambil tindakan wajar dan menyuarakan beliau tidak bersetuju dengan 'pesta kutip derma kos guaman' anjuran parti.

"Pimpinan tertinggi mesti ambil keputusan paling wajar. Parti mesti diasingkan daripada diheret dalam kes peribadi.

"Saya juga agak kurang bersetuju apabila parti menganjurkan pesta kutip derma bagi menampung kos guaman dan dan jaminan mahkamah," katanya lagi.

Walaupun tidak menyebut nama, namun kenyataan itu dipercayai merujuk kepada bekas presiden Umno Datuk Seri Najib Razak yang berhadapan dengan pendakwaan di mahkamah atas tiga tuduhan pecah amanah dan satu tuduhan salah guna kuasa berkaitan penyelewengan dana SRC International Sdn Bhd berjumlah kira-kira RM42 juta.

Anonymous said...


SEPARUH MELAYU BODOH.. KETURUNAN KERALA PEROMPAK KUTTY JUGA CERDIK..



Umur 19 tahun.. tapi wow Mewah, bergaya bak selebriti.. Ally Mokeris.. CUCU TohMahaPerompak!


Melayu gaduh dan 'bunuh' Pahlawan Bugis.. Kerala Perompak Anak Cucu yang untong.. huaahahahaa...kihkihkih.. Singh bhai tumpang glamer..

http://www.utusan.com.my/gaya-hidup/mewah-bergaya-bak-selebriti-1.550549

woww ubun ubun belom keras..ko dah aye YACHT wahai sang CUCU PEROMPAK KERALA.. Ally Mokeriss... moyang ko cikgu sekolah je.. anak bersepah.. moyang penakan ko takde sape pun billionaire macam bapak dan bapak sedara perompak ko Ally..

ko tak rase malu dan jijik kah Ally Muckeris???

ATOK ko sambung BEsday #TunM93 Mahaperompak.. dengan menipu memfitnah memecahbelahkan Melayu dan Islam.. membuka kuasa kepada kuffar, liberal munafikun, lgbt syiah kristianisasi... OMG.. ko mmg benih sial mahakutty wahai Ally.. sorry i m saying that my dear...


#TunM93mahaperompak

Anonymous said...


Semua rakyat Malaysia termasuk yang penyokong PH masih tidak puas hati bagaimana keluarga Mahathir mendapat kekayaan berbillion2 secara segera, oleh kerana Mahathir tidak mahu menjawab apa2, maka rakyat mempunyai pandangan bahawa Mahathir sendiri telah melakukan rasuah selama pemerintahan dari 1981 ke 2003.

Daya harap penerangan ini menjawab mengapa penyokong UMNO masih sangsi terhadap Mahathir dan seterusnya PH.

Anonymous said...

Macai mahababi ape ko u turn gilebabi ni..takkan Swiss Ag mkn dedak jgk??

Hancenggg air kenceng meleleh kat masuk mulut ko macai mahababi..nak kelentong mcm mahakuttytaik.. ag tommy keling butakayu balik tgn kosong...dgr kate 6 org tu madey terlibat???

Wayang sudah tukarrr kaa

Anonymous said...


Kalo penyokong UMNO menjauhkan diri daripada pemain UMNO.... bermakna mereka akan mendapatkan diri dengan pemimpin PAS....ada erti.


Anonymous said...

Mahamacai mahababie..pe ko.meroyan sgt perihal dgn parti pembangkang..yang 'lemah' ni?? Mahakutty ckp parti boboi blh gnti umno.. pe hal ko bongok sgt sibuk psl umno???

Sorry macai umno dh pilih team pro Najib..pro mahababie dh kalah..team lgbt dah blah..

Lagi satu .ko ni parasit belah chap boboi ke?? Ko bongok ekk..tau tak mat bashah tu umno zmn sape?? Zmn mahakuttytaik tauu..DSN hanya nk jg perpaduan umno..x tendang kluor ketua2 bhgian zmn Mahakuttytaik

Anonymous said...


Kalo penyokong UMNO menjauhkan diri daripada pemimpin UMNO.... bermakna mereka akan mendekatkan diri dengan pemimpin PAS....ada erti.

Anonymous said...


Mahathir Kepala Perompak!

Anonymous said...

Perjuangan dlm susah dan senang.. bila waktu senang menempelkan diri.. menunjukkankan diri dia yg paling dpn.. tak kira sejarah melayu ka cina ka india ka arab ka rome ka telah membuktikan tikam dpn belakang kiri kanan itu wujud..

Pkr zmn mula kebangkitan hingga nuor didakwa isu liwat, ada tetap bersamanya hingga kini tapi ada juga yg meninggalkannya.. dah masuk penjara dah keluar diampun.. logo diguna dan ada perjanjian bersama bakal pm.. yg menjauhkan diri dulu ada yg mendekati semula..lumrah manusia senang didekati susah dijauhi..

Adakah nuor tdk ada isu terpalit rasuah? Semua tdk akan lupa kisahnya bersama madey dizmn ia sebagai menteri kewangan/tpm... apa yg membuat nuor diangkat bakal pm? Hanya semata dirinya atau isu isu lain.. jgn hipokrit hanya menuding jari ke arah org lain..

Apa motif yg mau menjarakkan diri dan mengasingkan diri dgn org yg belum terbukti bersalah?

Dulu jika nak tuduh najib pasti guna kata 1mdb.. pihak lawan akan guna kata 1mdb.. sebelum pru 1mdb.. sebelum najib masuk court guna 1mdb.. ayat anon di atas dah pandai guna src.. sabarlah saudara, najib pun mintak dipercepat.. kita pun tau dah jln ceritanya.. mengasing dan menjauhkan diri bermakna telah menuduh tanpa diadili sama seperti ph lakukan.. ini bkn berjuang bersama tapi berjuang ketika ADA SESUATU..

Jika anda jd ketua dan benda yg sama akan berlaku kpd anda, pasti anda mau org sekeliling bersama anda.. begitu jua nuor, begitu jua madey, begitu jua gone end...

Ini bkn sahaja kes peribadi tetapi tuduhan juga bersangkut dgn fitnah fitnah yg dikaitkan dgn umno hingga kita lihat melayu islam juga tergugat..

Anonymous said...

Saudara.. Boleh sebut tak nama 6 tu.. ramai nak tau.. atau bagi kiasan..

Dah mcm cara tak jln.. plan a b c semua jln buntu.. la ni nak bunuh karakter dan suruh org menjauhkan diri.. karakter yg nak dibunuh..
Najib..
Tun faisal..
Lokman..

Anonymous said...

Mengapa segalanya bermula di melaka?
Isu syiah.. isu uec.. isu penternakan babi moden besar besaran..
Isu syiah katanya km syiah?
Isu uec ngapa tak penang?
Isu babi ngapa tak penang?

Adakah kerana negeri ini tiada SULTAN? Jika ada sultan tentu ada kuasa km/mb terbatas.. yg dipertua negeri dilantik..

Mengapa babi tdk dipenang kerana tiada sultan? Spt singapore, penternakan babi itu membawa kekotoran disekeliling yg boleh merosakkan alam sekitar, pencemaran air... melaka tercemar melaka rosak? Penang selamat? Adakah sekeliling penternakan itu perkampungan melayu? Adakah yg rosak tanah melayu? Adakah kerosakan lebih dirasai oleh petempatan org org melayu?..

Uec.. mengapa tdk penang? Majoriti cina.. dap tau jika buat kat penang nampak sgt pro kecinaan yg selama ni ngaku saya malaysian bkn cina.. dap mendabik dada mengatakan dap utk semua kaum.. kelihatan sgt berjuang utk cina.. di penang dap berjuang sek cina ditambah, tak nampak sgt kerana memang byk cina.. pandaikan taktik 2 arah..

Percubaannya di melaka.. cuba dan lihat rentak org melayu.. konon sebuah kerajaan negeri majoriti melayu boleh terima uec.. Alhamdulillah satu negara bantah kecuali yg dah lupa diri tu melayu berada di Tanah Melayu berasal nenek moyang Melayu..

Rakyat Malaysia pantau isu ini.. tu yg marah sgt kat umno, lokman, pemantau..

Anonymous said...

9.07 itu kata2 ketua umno kedah. Tiada tokok tambah. Bukan semua ahli umno bodoh macam kamu.

Anonymous said...

Byk betul lawak si jo lo.. buat sidang media, cakap itu ini hakikatnya berbeza.. tak henti henti sidang media bagi mahacai ph syookkk dgr.. cakap punyalah gah.. rupanya polis macau kata pdrm tak selari dgn fakta yg dicakap.. APA TU? Polis macau pun mcm bengang kah kah kah...

Tetiba polis kata pulak si jo lo dah lari dah keluar dr macau.. ya ke... atau dah termalu.. ya la kan mahacai ph dah melalak suruh bawak balik..senangkan tak payah kejo lagi.. tutup kes.. kah kah kah..

Pi swiss dpt malu.. pi kerala je la.. kaji keretapi 2 tingkat.. pi arab kang takut pulak dpt penampor jubah arab kikiki...

Anonymous said...

Najib layan cina flora ong. Najib jr. layan cina taiwan. Maka uec jadi manifesto bn pru 14.

Anonymous said...

Kenapa pas biarkan umno makan taik di kelantan dan terengganu? Kalau pas ngam dgn umno, perak dan kedah sudah lama pas dan umno boleh tubuh kerajaan negeri.

Anonymous said...

Umno kedah tu byk puok.. puok madey pun byk.. tu kata tikam dpn belakang atas bawah semua ada.. ada dah keluar ada yg belum.. si boboi si ppbm tu semua bekas umno.. yg belum berani tunjuk muka nak sokong madey tu yg terjengah jengah tengok kiri kanan dulu, buat plan mcm mcm, mcm yg kau tulis kat atas tu..
Tak payah kau bunyi, madey tak henti henti suruh org umno masuk ppbm ganti umno utk jaga melayu konon.. melayu cam mana nak dijaga..madey takde kes ka.. hanya belum masuk court..Bodoh kau tak nampak...

Anonymous said...

9.03 nampak sangat kamu tak tau hal politik. Mat bashah dilantik oleh najib ganti mukhriz. Orang kuat najis razak.

Anonymous said...

Kepala bapak kau uec manifesto bn..penuh bersemangat org kau sendiri keluar artikel uec.. bahlol.. artikel yg keluar utk masuk u bersyarat bkn jd penjawat awam.. dah termalu sonyap.. kah kah kah... ko tak tau malu kulit mcm babi..

Tanah Melayu Kini said...

Shaiful tu.. Kacang lupakan kulit..
Jgn nnt kena kat diri mcm tu.. Baru tau.. Jgn lupa putaran masa..

Anonymous said...

Caiii ph..Tomato dah naik herge..
Yg free satu.. air kencingggg..

Tanah Melayu Kini said...

Bangkit apernyer..
Tak terjatuh pun.. Cuma cina ja yg main kan melayu pakattUrn..
Diaorg dap yg menang.. Bukan umno yg kalah.. Berapa byk kawasan umno melayu menang.. Check fakta bro..

Tanah Melayu Kini said...

Penyokong tomato kena tipu..
Kata dsnr buat billion..
Itu sblm pru la kan..
Skrg lain crita..
Yg tUrn hal forex apa cerita..?
Pulau batu puteh apa cerita?
Ecrl vincent tan member tUrn beli apa cerita?
Semua tUrn auta hampa semua..? Kiki

Anonymous said...




Zainuddin Maidin mahukan semua sekolah tahfiz ditutup.

Justeru itu, marilah kita kita imbas kembali apa yang telah diusahakan DS Najib:

1. Tahukah anda bahawa beliau berhasrat untuk menubuhkan Universiti Al-Quran?



2. Tahukah anda bahawa di bawah pentadbiran DS Najib, julung kali diwujudkan Dasar Pendidikan Tahfiz Negara?

3. Tahukah anda bahawa di bawah pentadbiran DS Najib, wujudnya percetakan Nasyrul Quran (pusat percetakan al-Quran) di Precint 14 Putrajaya, pusat percetakan al-Quran kedua terbesar di dunia selepas Madinah, Arab Saudi?

4. Tahukah anda bahawa DS Najib sangat menyantuni pelajar-pelajar tahfiz, memberi bantuan dan keluarga beliau mewakafkan tanah untuk pusat tahfiz?

5. Tahukah anda bahawa kira-kira 100 pelajar dari pusat Tahfiz Ittifaqiyah yang pernah terbakar hadir ke kediaman DS Najib bagi menyempurnakan ibadah berbuka puasa bagi menghargai sumbangan dan keperihatinan beliau terhadap nasib pelajar-pelajar tahfiz?

6. Tahukah anda bahawa di bawah pentadbiran DS Najib, berpuluh juta disalurkan bagi membantu melahirkan gradu­an huffaz yang mempunyai kese­imbangan ilmu agama dan akademik duniawi pada masa depan?

7. Tahukah anda, bahawa di bawah pentadbiran DS Najib, dana RM80 juta telah diperuntukkan bagi memperkukuh Sekolah Pondok, SMAR Dan Institusi Tahfiz Berdaftar?

8. Tahukah anda, bahawa dari dana tersebut, RM20,889,600 juta telah diagihkan kepada 133 institusi di Kelantan, 104 institusi di Kedah (RM13,257,550 juta), 206 di Selangor (RM9,227,720.00 juta), 76 institusi di Perak (RM7,150,520.00), 104 institusi di Johor (RM6,289,140.00 juta ), 57 institusi di Pahang (RM 4,922,720.00 juta), 40 institusi di Pulau Pinang (RM4,184,140.00 juta), 25 institusi di Negeri Sembilan (RM3,601,890.00 juta), 14 institusi di Terengganu (RM 2,718,950.00 juta), 16 institusi di Wilayah Persekutuan (RM1,361,400.00), 14 institusi di Melaka (RM1,241,930.00 juta), 17 institusi di Sarawak (RM 853,460.00 juta), 11 institusi di Perlis (RM 730,400.00 juta) dan 2 institusi di Sabah (RM39,540.00 juta)?

Anda nilailah sendiri.

Anonymous said...

Kalau bekas UMNO boleh ngam dengan orang pakai kertas sapu taik di bontot (yang dimaksudkan itu DAP le Ngok), tak ada sebab orang Islam sama Islam tak boleh ngam.

Anonymous said...

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) melahirkan rasa kecewa terhadap manifesto Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) Barisan Nasional (BN) yang mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) sekolah persendirian Cina untuk memasuki universiti tempatan.

Menurut PERKASA, dengan mengiktiraf UEC, BN meleburkan wawasan rakyat yang ingin melihat warga Malaysia mendapat pendidikan berteraskan kurikulum kebangsaan dan peperiksaan awam yang dikendalikan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) dan membuang kepentingan perpaduan nasional di dalam menentukan kelangsungan negara .

Tambah PERKASA lagi, dengan teriktirafnya UEC, BN bukan sahaja melanggar Akta Pendidikan 1996 (Akta 550) dan Perlembagaan Persekutuan, bahkan membantu menebalkan lagi semangat perkauman mereka yang mengambil UEC.

Oleh sebab itulah, PERKASA membantah UEC diiktiraf.

“PERKASA membantah ada sebabnya. Murid-murid yang menduduki peperiksaan UEC ialah murid-murid yang melalui sistem pendidikan yang berkiblatkan kurikulum Cina dari Taiwan. Ini bermakna murid-murid ini tidak menggunakan kurikulum yang berkiblatkan kurikulum kebangsaan dan mereka menggunakan bahasa Mandarin sepenuhnya dalam proses pengajaran dan pembelajaran mereka. Peperiksaan UEC juga 100 peratus dalam bahasa Mandarin. Tiada unsur Malaysia langsung. Akan teballah sifat perkauman mereka.”

“Tidakkah kerajaan sedar bahawa pengiktirafan UEC ini juga melanggar Akta Pendidikan 1996 (Akta 550) dan Perlembagaan Persekutuan? Apakah kerajaan sudah lupa selama ini pendidikan yang berteraskan kebangsaanlah yang mengikat hubungan baik antara kaum dan etnik di negara kita. Adakah kita mahu melihat satu hari nanti orang Melayu dengan sekolah kebangsaan, orang Cina dengan sekolah Cina dan orang India dengan sekolah Tamil?”

Sehubungan itu, PERKASA menyeru agar BN menarik semula manifesto mengiktiraf UEC demi kelangsungan agama, bangsa dan tanah air.

“PERKASA merasa sangat kecewa dengan manifesto BN untuk PRU 14 ini mengenai UEC. Dengan rasa penuh tanggungjawab, kami membantah sekeras-kerasnya pengiktirafan UEC oleh kerajaan. Masih belum terlewat untuk berundur selangkah demi kelangsungan agama, bangsa dan tanah air ini. PERKASA dalam apa keadaan sekalipun tetap memperjuangkan agama, bangsa dan tanah air yang berpaksikan kepada Perkara 152 dan Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan.”

Anonymous said...

Sapa laksanakn uec?
Pakatan harapan melaka.
Macam bengap aje 10:35pm.

Anonymous said...

Yang ini sebenarnya tujuan besar musuh DSN jatuhkannya..Agenda besar memartabatkan Islam..

DSNR tak melaung bising..dia silent tapi agenda jalan..tak macam PERKASA..depan kita ekstrim gilebabi.. tapi bile cinebabi buat hal..menikus.. harap Jamal lagi jantan.. sebab Brahim Ali tu spesis munafik mcm madey jgk.. sbb tu dia ckp konon Umno kalah sbb tak hormat madeyy??

Mau luku kepala si Brahim katak puru ni 15x..

Macai takut skrg kebangkitan UMNO.. setelah proksi jht madey gagal tembusi pemilihan.. lepas tu plan mak penjarakan DSNR gagal buat seketika ini...

Paling kecewa ag pariah tommy celop omputeh gagal kenakan DSNR di swiss..

Madeykutty lg pening kepala..Nuor pun xduduk diamm...

Sbb tu mahacai menggelupor.. amende sibuk pasal hal ehwal umhtgg org (umno)..

Gi sibuk nu boboi terkapai2 di kedah..kerusi lemah..silap haribulan PAS perontah Kedah..

Boboi harus ditangkap!

Anonymous said...

Pnjg gile di macai mahababi paste..xkelapar nak bace taik macai..kah kah kah

Beku akaun Najib..rampas hak dia..gaji elaun semua dgn ikir nak siksa dia.. Tuhan Maha Kuasa... Sdetengah juta RM dapat free.. mengamok macai mahababi..

Kikikii

Anonymous said...

Umno mkn pe..??? ke pbpm yg makan babi dgn taik babi skali dgn kafir dapig?

Tak sedar diri bongok.. kerusi ciput.. harap si tua kutui tu idop je.. bateri stop babai la parti boboi bengap!!

Anonymous said...

Fuyooooo Mopti Perlih dah bersuara pasal LGBT senada dengan Mintri Agama@Klon Singapork.. setuju dosa pendosa itu dia dengan tohan pasal LGBT bagai mana menuduh dan memfitnah tanpa bokti yg jelas memburukkan mendedahkan aib orang lain...?

Anonymous said...




1. SPRM dan bosnya Datuk Seri Shukri wajib mendedahkan benarkah seorang Pegawai gred 54 iaitu Norhartaty Rahmat yang dilaporkan memiliki wang dalam akaunnya sebanyak RM29 juta telah dilepaskan daripada sebarang pertuduhan?

2. Norhartaty adalah bekas Timbalan Setiausaha Bahagian Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah. Beliau ditahan reman pada 6 Oktober 2017 kerana disyaki terlibat melakukan penyelewengan dana awam sebanyak RM1.5 bilion untuk projek pembangunan luar bandar di Sabah. Ketika itu Menterinya ialah Shafie Afdal yang kini adalah Ketua Menteri Sabah.

3. Persoalannya betulkah dalam akaunnya ada RM29 juta? Bagaimana Pegawai gred 54 ada RM29 juta dalam akaunnya? Kalau benar, tidakkah itu pelik? Dari mana sumbernya. Kenapa tidak disiasat menggunakan akta AMLA?

4. Kalau benar kes itu telah ditutup maka kredibiliti Kerajaan Malaysia Baru akan tercalar kerana Norhartaty seperti yang dilaporkan sanggup menjadi saksi jika Shafie Afdal didakwa.

5. Kalau benar SPRM di bawah Malaysia Baru tegas membenteras rasuah, maka tolong tampil sebagai “anak jantan” dan buat penjelasan apa jadi pada kes tersebut. Betulkah Norhartaty tidak akan didakwa demi menyelamatkan Shafie?


Anonymous said...

10.02 macai mahataik..bodoh oii.. ko ni spesis BANGANG ke kapir ke menipu taik.. ko bace profil mat bashah.. dia jadi Adun dan exco sejak zaman sape???

Tk kisah la sgt tp yg ko menyibuk nak tibe2 meroyan menyembah puak umno kedah yg dicabut taring tu pe hal??

Woii baik ko citer pasal apr kn jd klu mokriz botak dpt undi tak percaya dalam DUN nnati??

Ko tgk boboi tu..bodoh tkde satu agenda pun utk kedah..manipesto penipu.. angan2 jenin je..kencenggg... Lastnye dapig cine yg move laju gunakan kedudukan dlm kera jaan!!!

Anonymous said...

Byk dh kera jaan maha kutty kantoi..bohong menipu.. capati janji..sibuk nk fitnah ainaya bekas pm.. ekonomi haru biru.. tp nsb baik rezab negara msh byk..joli katak le gone end n mahakutyy...

mopti wahabi perlis late haram kera jaan penipu..skg ni kera jaan HARAM JADAH ph perentah malaya..

Sikit masa lg akan tumbang..lps atok xde kot.. umno akn perintah balik..Inshaa Allah!

Bom atom said...

Si JHO LO yg MENTEDARAH bilion2 xbole bawak BALIK ke mlaysia..

si SIRUL yg MMBUNUH org tu xbole bawak BALIK ke mlysia..

Si JAMAL yg d DENDA rm400 tu BOLE PLAK d bawa BALIK mlysia..

Ape punye BIOL keraJAAN PH niiii...


Korg bole NAMPAK x mainan TOLOL PH???

Anonymous said...

Wayang terbaru.. mahataik, jho lo xblh ditngkp lg..lari ke chine plak..kah kah kah.. jamal senang2 je ko tngkp..sbb die umno.. jo lo tu objek cilake dapig nk kenakan DS Najib jee.. xde dapig nk kasi tngkp lee.. bodo melayooo mahababi ph!!!

Ko menyalak jo lo..mcm SIAL anon mahababi.. tangkap la cepat.. jlnkn kes cepat.. bg wayang ni ending cepat..bosan membodohkan meloyakan..

Anonymous said...

Hahahaha macai ph laju je ulang citer basi.. yg terbaru apsal tak cut and paste perkasa kecewa dgn madey teman baik dolu dolu.. kecewa ngan ppbm... kehkehkeh... takde citer lagi ke caiii.. semua fitnah dah terlondeh satu persatu.. ingat menang sodap.. rupanya tak cukup mulut nak berjawap.. penyakit kuku mulut pulak yg merebak..

Anonymous said...

Apa ph buat berbanding di atas..
1. Mintak perbyk sek cina.. kata malaysian bkn cina..
2.nak perkuat dasar uec..
3.nak benarkan syiah..
3.nak suburkan lgbt/liberal..
3.dicadang suruh tutup sek tahfiz..
4.bantuan sek tahfiz dibatalkan...

Cammana nak jaga melayu sunnah wal jamaah..

Anonymous said...

Katanya ayah jolo teman baik atok..
Dah jd lawak pusing pusing satu dunia.. usa dubai singapore macau hkong.. terbaru dah pi ke china..

Mcm ada sesuatu? Mudahnya lari sana sini.. berdesup dlm beberapa hari.. jamal nak lari ke indon je dah terlekat.. tak leh pi tmpt lain lagi.. aduhaiiiiii

Anonymous said...

PETANDA PETANDA KERUNTUHAN MELAYU ISLAM SELEPAS 450 TAHUN!

Perlantikan Richard Malanjum, cabaran besar buat umat Islam menanti.

1). Pada tahun 2007, dalam kes permohonan Lina Joy untuk mnenukar agama asal dari Islam ke kristian, tiga hakim yang terlibat dalam proses kehakiman kes tersebut.

Dua hakim (orang islam) tidak bersetuju untuk membenarkan Lina Joy murtad, manakala seorang hakim iaitu Richard Malanjum mengundi untuk membenarkan Lina Joy keluar Islam.

Kemenangan kes ini menjadikan amalan murtad di negara ini ditutup dari sudut sistem dan perundangan.
.

2). Tahun 2015, kes rayuan penggunaan kalimah Allah utk merujuk kepada Jesus oleh akhbar The Herald telah ditolak oleh keputusan majoriti hakim (4 berbalas 3)

Salah seorang daripada tiga orang hakim yang mengundi untuk membenarkan kalimah Allah merujuk kepada Jesus adalah Richard Malanjum.

Ini adalah satu langkah bagaimana sistem kehakiman boleh menutup ruang untuk berlaku mudarat besar kepada agama.
.

3). Pada awal tahun 2018, Mahkamah Persekutuan memutuskan penukaran agama tiga anak guru tadika, M Indira Gandhi hampir 10 tahun lalu kepada Islam adalah terbatal dan tidak sah di sisi undang-undang.

Antara hakim yang undi membatalkan penukaran agama tersebut adalah Richard Malanjum.
.

4). Kehakiman ini hakikatnya terletak pada hati para hakim. Bukan semata-mata teks dan fakta. Kerana hati yang ada pada hakim yang menafsir teks dan fakta.

Hakim yang diyakini keislamannya, hatinya akan cenderung kepada Islam. Hakim yang beriktikad dengan iktikad agama lain atau sekular akan cenderung kepada agama dan iktikadnya.
.

5). Teringat akan tulisan seorang pendakwah haraki terkenal, Muhammad Ahmad Ar-rasyid yang berkata tentang bagaimana sesebuah keruntuhan tamadun berlaku walaupun sesebuah negara itu telah maju. Sebuah soalan ditanyakan kepada Umar Al-Khattab:

“Adakah sesebuah negeri itu boleh musnah padahal ia kelihatan makmur maju?”

Beliau menjawab: “Ya, apabila orang-orang jahat menguasai orang-orang baik.”

Inilah sebabnya keruntuhan negara dan inilah penyakit pembunuhnya.

Penguasaan si zalim ke atas golongan yang baik adalah sebab kepada segala kelam kabut dan rosaknya dunia.

Apabila si zalim atau fasik berkuasa, mereka akan melantik orang yang jahat dan fasik seperti mereka juga untuk mengurus apa-apa urusan. Mana-mana si fasiq tak dapat tidak adalah tawanan nafsu dan dah tertutup hatinya. Mereka hidup lalai dan tidak berfikir pun untuk kebaikan bangsa dan negara mereka.

Mereka juga bekerja untuk kepentingan peribadi mereka. Bertindak zalim, menindas dan menyeleweng. Banyak tenaga dan kemampuan kemanusiaan dipersia-siakan. Orang yang benar-benar layak dan berpotensi terpaksa bersembunyi mencari perlindungan kehormatan dan jasad mereka dari dicerobohi dan diseksa.

Tinggallah urusan pentadbiran umat dipegang oleh mereka yang jahil dan berkepentingan. Hasilnya tersebarlah gejala keruntuhan masyarakat yang akhirnya membawa kemusnahan ekonomi dan ketamadunan ilmu.

Masih ada yang kata tidak perlu risau?

-––-------------------

Ya Allah peliharalah kami dan zuriat kami yang tidak mengundi tidak menyokong pakatan haram ph ini dari kemurkaan-Mu, dari terjebak dalam kesesatan kemunafikan golongan Laknatullah ini..sesungguhnya kami ini lemah..tetapi kami telah berusaha melawan fitnah dan kejahatan 'tentera' mereka.. Mungkin kami tidak cukup Taqwa..tidak cukup Istiqamah..tidak cukup korban..ya Allah Ampunilah kami maafkanlah kami dari golongan yang tidak menyokong puak ph LAKNATULLAH ini... kuatkanlah semula jemaah kami UMNO untuk menyatukan ummah di Tanah Islam Melayu tercinta ini..jauhilah kami dari AzabMu..Ameen ya Rabbal Alamiinn..

Anonymous said...

Sebelum pru senang nak kaitkan jo lo dgn 1mdb dan najib.. boleh buat mcm mcm cerita.. pusing satu negara.. dakwa takde 1mdb.. tu tertinggal 50%.. kejor pulak jo lo ke serata alam..

Anonymous said...

Interpol mana.. interpol mana..

Mana mahfuz.. dulu boleh call sirul.. tu mesti kwn baik interpol.. kahkahkah

Anonymous said...

Masa kat us pun jo lo tak ditangkap.. asik keluar waran.. keluar waran tak abis abis.. fbi doj fbi doj diulang ulang bagi kepala macai ph sawan.. sebut je fbi doj, macai ph terus melalak mcm gila babi... dlm twitter dlm blog semua sasau berbuih mulut gila babi.. kaaaaahhhhhhhhhh

Anonymous said...

Ingatkan bunuh orang, rogol janda ...Tapi...kah kah..kah..

.. rupanya cuma kesalahan pecahkan botol ketika demonstrasi di bangunan SUK Shah Alam dan didenda hanya RM4O0.

Belanja nak tangkap pun dianggarkan sampai RM90,000. Pembaziran begini yang buat Menteri Kewangan, Lim Guan Eng marah.

Ini bermakna kerajaan mampu berbelanja untuk kejar tuduhan kesalahan-kesalahan di luar negara seperti 1MDB, SRC, Jho Loh yang belum dipohon ekstradisi, Nik Faisal, Michael Ubu kes tanah Risda di Sabah, dll.

Macam-macam kerenah Malaysia Baru.
_______________

Begitu dahsyat KERA jaan kafir ph 'memuliakan' botol arak berbanding penghinaan siti kasim dan hannah yoeh terhadap Agama Islam..sanpai pecah botol pun mereka jadikan kes jenayah??

Hancurlh ph hancur lah ph ya Allah..TUMBANGKAN MEREKA SEGERA DAN HAPUSKAN MEREKA DARI MUKA BUMI INI YA ALLAH!!

Anonymous said...

Macai ph mahababi mcm bkogger kluangbabi tu hari2 maki najib dan menggunakan 'slogan' maut jo.lo.. Rase nak penerajang je si bedebah tu.. Nah skg?? Wayang btul2 wayang.. Jho lo tu ejen dapig dan mahadey kutty melalui mattias chang sbg alat perkakas utk kenakan Najib!!

Anonymous said...

Ingatlah pengundi melayu islam ph, apabila kerosakan islam berlaku, adakah ini bermakna tgn anda juga memainkan peranan?.. percaya fitnah dan mengejar duniawi yg sedikit.. yg dikejar tak dpt.. bala yg dpt..

Anonymous said...

Hmm sekor lagi badut berok ph..mahpozz bean..hidup xguna..mati pun tak rugi apa2.. Anjing lg mulia dr mahposs bean..srp

Anonymous said...

Sbb mereke semua macai ph berkiblat SARAWAK REPORT...

Anonymous said...

TENGOK BETUL2 MUKA MAMAK MATDEY TU....ORANG KATA MUKA'BORO'......LAKNATULLAH....

Anonymous said...

Peguam negara bkn islam.. hakim negara pun bkn islam... rasanya dlm pertama sejarah malaysia penduduk majoriti islam.. mcm mana utk mengadili kes kes yg melibatkan islam..

Sekiranya terjd sesuatu, bkn ppbm sahaja yg harus bertanggungjawab termasuk nuor pkr pan yg beragama islam...

Ya Allah lindungilah semua rakyat malaysia beragama islam yg tdk mengundi ph beserta keluarganya... aminnnnnnnnnn

Anonymous said...

PELABUR JEPUN TIDAK YAKIN DENGAN POLISI TUN M
Oleh Editor / dalam Pandangan / pada Wednesday, 11 Jul 2018 11:04 PM / 0 Komen / 16 sudah membaca


Nikkei Asia Review hari ini menulis sesuatu yang luar biasa tentang polisi Tun M yang kelihatan begitu disegani oleh Jepun pada era 1983 – 2003.

Jepun yang telah 40 tahun melaksanakan GST mengalami defisit keyakinan terhadap kepimpinan Tun M apabila membuat comeback ke pucuk pemerintahan negara. Ianya bukan sesuatu yang membawa rasa hurmat, tetapi ia mungkin mengubah persepsi masyarakat negara tersebut terhadap Mahathir.

Jepun bukan negara yang bodoh. Kerajaan negara tersebut yang diperintah oleh LDP sejak sekian lama pernah hilang kuasa pada sekitar lewat 1990an ke tangan parti pembangkang yang menggunakan isu cukai yang kononnya membebankan rakyat. LDP tumbang juga kerana fitnah. LDP hampir lumpuh seperti UMNO apabila parti tersebut mengalami masalah kewangan dan pemimpin-pemimpinnya ramai yang tidak lagi mahu meneruskan usaha menaikkan parti tersebut.

Namun, LDP hanya hilang kuasa selama 1 penggal. Rakyat mulai sedar bahawa LDP telah difitnah dan kerajaan baru ternyata gagal, maka LDP kembali berkuasa pada 1998 hingga kini.

Bezanya cuma, LDP tidak dijatuhkan oleh bekas Presidennya yang mengetuai parti musuh untuk menjatuhkannya dalam pilihanraya.

Jadi, keputusan Tun M menurunkan GST kepada 0% sememangnya diketawakan dunia kerana hampir 95% negara di dunia telah melakukan transformasi ekonomi dengan melaksanakan GST. TETAPI Malaysia di bawah PH membohongi rakyat dalam kempen PRU14 bahawa GST membebankan rakyat.

Mungkin rakyat seronok untuk 3 bulan kerana tiada GST di dalam bil mereka. Hakikatnya, walaupun GST tiada, harga barang tetap sama, malah kebanyakkan nya bertambah naik. Apatah lagi apabila SST yang akan dikuatkuasakan pada 1 September. Jika kini tarif elektrik yang naik, tunggu sehingga SST berkunjung tiba. Rakyat akan gigit jari kerana tiada satu pun manifesto yang ditunaikan, malah rakyat semakin miskin dan hidup tertekan kerana harga barang melambung tinggi.

Kekurangan pelabur akan menyusahkan negara kerana kerana peluang pekerjaan akan berkurangan, pekerja diberhentikan, peluang perniagaan semakin kurang, kontrak kerajaan semakin tiada, dan akhirnya bukan sahaja masyarakat Melayu yang akak menangis, malah masyarkat Cina dan India akan turut gigit jari!

Namun saya yakin, penyokong PH tidak akan mempercayai tulisan saya kerana memang secara dasarnya, mereka lebih suka terjatuh baru terngadah.

Anonymous said...

Aku taktahu bahasa apa lagi bolh dipakai untuk gambarkan rosaknya negara kita yang disayangi selama ini...takpernah aku rasa sejak lahir tanah air jadi gegak gempita tak tentu hala tuju.. gilanya seorang diktator comeback.. akalbya telah rosak..hanya jasadnya masih kelihatan macam normal..

Ya..gst zero, tapi harga barang terus mahal..bodohnya rakyat..mahalnya barang tapi hasilnya tak kembali lagi pada kera jaan ph.. kerana bodoh sgt istihar kosong cukai.. untung dikaut lipat ganda cinebabi taaukeh tanpa kera jaan dapat untung, rakyat diperah.. gila..sungguh gila.. masih lagi sebok bernafsu nak kenakan Najib dan keluarga??

Kamu rkyt yg bodoh undi ph sdang dikenakan kera jaan haram mhadey dapig!!

Dunia sedang menjauhi malaysia..dulu dicanang najib 'memalukan' malaysia..tapi itu fitnah dan waktu itu negara dihormati.. hanya jiwa skit macai ph dn madey berkhaayal konon malaysia teruk..

Nh skg?? Betul2 tipu tu jdi skg..malu satu dunia dgn wayang gilebabi mahadey dan kabinet dapur org2 serba bodoh merosakkan negara yang ditinggalkan terusun mewah oleh UMNO NAJIB RAZAK..

#madeynotmypm
#pakatandajal

Anonymous said...

Apa masalah terkait dengan pemimpin yangndidakwa dimahkamah atas tuduhan palsu dan fitnah. Atas nama kebenaran?? Ini mslh kroni cara pikir bngsa melayoo..dgn bngsa asing tahik pun dijilat..dgn bngsa sendiri disepak2

Gone end rasuah skandal betina miss P terkait kes mahkamah..ADE TAK CINE DAPIG BUANG DIA ATAU JAUHI DIA???

AKU TANYE JE KAT SI BAHLOL...

Anonymous said...







KUALA LUMPUR 11 Julai - Anak perempuan kepada bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang merupakan pesakit kanser tahap empat, Puteri Norlisa, 37, kini berada dalam keadaan tertekan ekoran pembekuan akaun miliknya oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Adiknya, Datuk Mohd. Nazifuddin berkata, susulan daripada tindakan SPRM, kakaknya mengalami kesukaran membayar bila hospital bagi melakukan rawatan kimoterapi untuk merawat kanser darah.




Anonymous said...









SHAH ALAM 11 Julai - UMNO Selangor bersetuju untuk meletakkan calon bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Kandis dan buat pertama kali akan menggunakan lambang parti itu sendiri dan bukan lambang Barisan Nasional (BN).

Ini bertujuan untuk melihat sejauh mana penerimaan UMNO dari kalangan rakyat.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Mat Nadzari Ahmad Dahlan berkata, perkara itu diputuskan dalam mesyuarat malam tadi yang dipengerusikan oleh Tan Sri Noh Omar.







Anonymous said...

Atok masuk TV lagi.. muka perompak atok dengan cucu tah import dari mana.. amik cucu sendiri la tengan buntang tidonkekenyangan dengan anjing kesayangam... cucu yg angkat plakad COMANGO lisbo... baru nnpk real..

atok dan tok wan berlakon mantap kalu dengan cucu sendiri...

happy birthday atok...













atok kau...!!!!

Anonymous said...

Atok haramjadah!! Kau merupakan bala musibah buat umat Islam Melayu!!

Anonymous said...

Semoga Allah lindungi puteri Norlisa, sembuhnya..doa org dizalimi..mulianya ds Najib menjaga anak2 dari isteri trrdahulu..seorang bapa yang bertangunggjawab! Cek kena tendang nak bayar bil..angkara mahathir Laknatullah!!

Apa hal ko beku akaun gaji Najib!!? Celaka mahathir celaka kau dan anak cucu kau mahathir laknat!!

Anonymous said...

"Switzerland sedang menyiasat enam individu kerana disyaki merasuah pegawai kerajaan asing serta beberapa kesalahan lain sebagai sebahagian daripada siasatan ke atas dakwaan pengubahan wang haram membabitkan dana 1MDB, kata pejabat peguam negara berkenaan hari ini.
Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak bagaimanapun bukanlah seorang daripada "penjawat awam yang dituduh" itu

Anonymous said...

Umno akan gunakan logo umno sendiri..Alhamdulillah. Karut lah pegi pakai logo bn. Terhakis imej umno!

Anonymous said...

������

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

MAMAK MATDEY MAHATAIK....BER HATI IBLIS!!!!! MELAYU BARUA...

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget