KL CHRONICLE: Khazanah Nasional Menuju Kemusnahan #PRKSgKandis #MalaysiaBaru #MalaysiaTertipu

Tuesday, July 31, 2018

Khazanah Nasional Menuju Kemusnahan #PRKSgKandis #MalaysiaBaru #MalaysiaTertipu


Ahli Lembaga Pengarah Khazanah Nasional sebelum ini adalah terdiri daripada golongan profesional yang berkebolehan. Ini dibuktikan melalui rekod pencapaian syarikat dana kedaulatan negara ini sejak 2004 sehingga sekarang.



Apabila Mahathir menyerang Khazanah sebagai telah lari dari tujuan asal penubuhan menjaga kepentingan Bumiputera, mereka tahu Perdana Menteri hari ini bukan lagi waras dan sihat akal fikirannya. 

Mana-mana orang yang waras akan tahu bahawa Khazanah Nasional tidak pernah ditubuh untuk menjaga kepentingan bumiputera. Ia tanggungjawab PNB.

Kemudian apabila pentadbiran Mahathir Mohamad menggunakan akhbar Singapura untuk menyerang Khazanah Nasional mengenai kerugian pada 2008, maka mereka semua menawarkan diri meletak jawatan.

Apa yang tidak diceritakan ialah Lehman Brothers merupakan pengurus dana asing yang terkenal dan apabila diisytiharkan muflis membabitkan banyak pelabur asing lain termasuk Singapore sovereign wealth fund GIC Private Limited yang dikatakan hilang USD 4 bilion membabitkan saham UBS ini. 

Khazanah juga telah mendapat semula separuh dari pelaburan tersebut dari pentadbir Lehman Brothers, PricewaterhouseCoopers.

Mereka bukan orang politik, justeru mereka tidak akan mengambil bahagian bergaduh dengan orang-orang "gila" atau menjadi bidak percaturan politik tidak waras Mahathir.

Mahathir akan berbuat apa sahaja untuk menunjukkan Khazanah menjadi lebih baik dari sekarang. Ini termasuklah mewujudkan kekayaan dan kejayaan "artificial".

Mahathir membeli masa sebelum menyerahkan kepada penggantinya sebuah negara dalam keadaan rosak tetapi menguntungkan kroninya.

166 comments:

Anonymous said...

bila orang politik menguasai khazanah... maka kroni anak beranak kaya raya duit rakyat jadi mangsa..

janji GLC tidak diduduki oleh pemimpin politik sudah dicapati..

lokos kena kencing... u turn selagi boleh..

kerajaan yang duasaskan oleh fitnah jijik... berjanji munafik.. insyallah tak kekal lama..

kerajaan istridaj fitnah jijik.. mendapat bahagian dng cepat dari tuhan tapi jauh dari redho dn keampunan tuhan semesta alam tiada lagi bahagian kamu diakhirat nanti..

Anonymous said...

SITUASI INI AMAT BERTEPATAN DENGAN KATA PEPATAH MELAYU SEPERTI YG DITUNJUKKAN OLEH EMOJI DI BAWAH:

BILA 🐵 MENDAPAT 🌺

Anonymous said...

MUKA BEROK 2 EKOR NI LAGI!!!!!

Anonymous said...

Bertambah2 kayalah kaum keluarga dan kroni2 selepas ini, yang miskin akan terus papa kedana...syabas!!!!

Anonymous said...

Bukan berok tapi BADUT!!!!!

Anonymous said...

bukan berok bukan juga badut tapi babi dua ekor..
satu kacukan cina-babi satu
satu lagi kacukan kerala-babi

cepat lah mampos dua ekor babi kacukan ini.!

Anonymous said...

Zaman kegelapan Malaysia, sistem perundangan dikhabarkan sedang dicapatikan, akan musnahlah apa yang dibina selama ini... Harap2 pengamal undang2 yang baik2/orang baik 2 dan mereka yang ingin melihat sistem undang2 masih mempunyai INTEGRITI bangun dan bersuara dengan segera sebelum kemusnahan besar2an berlaku...

Anonymous said...

Muahahahahahahahahahaha


KAH KAH KAH KAHHH

RAKYAT BODOH...MACAI BANGANG...MADEY SONANG..PAKATAN TELANJANG..

KAH KAH KAHH..KAHHHH


HASMAH BOTAK JKKK ->> LAKI AKU KEPALA PEROMPAK (NEK SEMAH BOTAK)

Anonymous said...

YANG KAYA TERUS KAYA DAN YANG MISKIN AKAN TERUS PAPA KEDANA. INILAH SISTEM KRONI YANG KEMBALI BERAKAR UMBI DIMALAYSIA!!!!! SYABASSSSSS!!!!!!

Anonymous said...

Ini namanye democrazy terpimpin

Anonymous said...

belum cukup 100 hari anak tun dah dapat kontrak fibre optik dari TM

pada pengundi Sg Kandis.. lu fikir la sindri


tahniah macai kunyitomato.. merecik..!

Anonymous said...

Tanda2 negara kita akan muflis & hancor. Rakyat pula akan menderita kerana kekurangan duit bagi membeli makanan & ubat-ubatan yg kritikal. Justeru, janganlah mengundi Pakatan Haprak di Pulau Kandis nanti. Undi saja parti BN dacing yg diyakini amat prihatin akan nasib rakyat marhaen.
Selamat malam, sekian terima kasih. Berkhidmat untuk agama & bangsa.

Anonymous said...


inilah keadaan pemikiran iblis dajal menguasai akhir zaman..

orang yang bertungkus lumus membela negara dan rakyat di tuduh perompak..

orang yang betul perompak diangkat dipuja konon pejuang rakyat...

ya Allah selamatkan lah kami dari fitnah mereka ini!

Anonymous said...

.

Saya setuju . Mahathir dan Najib adalah merupakan 2 pemimpin badut .

.

Anonymous said...

Najib pemimpin sejati rakyat, holistik dan bijak..klu tak masakan maadey ph cedok habis ideanya..dn rkyt hidup mewah.

Madey?...pemimpin taek..tamak..hasad dengki..busuk hati..kaki auta..sebenarnya bodoh..nothing! Lidah je pandai berbelit..kasi org bodoh ternga ngaaa....

Mampos lah ph kutty segera mampos!!!!

Anonymous said...

MoF beri amaran pada pembangkang jangan sabotaj SST yg akan dilancarkan sebab akan menyebabkan pendapatan negara berkurangan...dan mensabotaj ekonomi..


ko rase camner...?

kah kah kah kah... tepukkk.. tepuk..!!

Anonymous said...

Padan muka rakyat

Unknown said...

Masa perlaksanaan GST dulu siapa yang sabotaj hasil usaha kerajaan ketika itu..?? Tak kerja pembangkang macam tokong tu ke...???

Kali ni biar dia rasakan.... Nak tengok ahli dewan negara akan ada yang keluar dewan 'BERSANDIWARA' tak....???

Wakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Zaman najib yang patut refund pun tak pulang, lebihan pembayaran gst pun tak pulang. Macam mana pengilang dan pengedar nak turunkan harga? Sapu habis. Rm36 juta lebihan pembayaran majlis daerah/perbandaran seluruh negeri selangor bagi tahun pertama perlaksanaan gst ketua pengarah kastam sendiri beritahu takkan dipulangkan. Terdesak nak bayar hutang 1mdb. Ingat kes ipic? Rupanya duit diterima dari pembelian tanah di ayer hitam pulau pinang jadi mangsa. Kesilapan teknikal kata najib. Kepala bapak kau.

Anonymous said...

http://theunspinners.blogspot.com/2018/08/minta-speaker-benarkan-kak-wan-bawa.html?m=1

link atas jijah panas montot nak jawab tak tahu... rasa nya soalan Azalina pun dia tak brapa nak faham kot... atau nenek kipas ni blurrr..

elok ssgt nenek kipas ni kasi troll lebih sikit... nnpk gaya makin bawak kipas letrik ke hulu hilir la nnti..


kah kah kah...

Anonymous said...

bukti mana... buktiii...

Anonymous said...

takde org lain ke. rasanya malaysia sngt ramai talent dan orang berbakat. kenapa nak penuhkan jawatan2 dengan orang yand sama, kroni, teman tidur dalam politik....orang politik dah pegang banyak jawatan ngan puluhan ribu gaji sebulan, masih tak cukup nak isi tembolok?

Anonymous said...

LAKSANAKAN GST 1 APRIL 2015, 24 JANUARI 2018 BARU NAK TUBUHKAN MyGCAP. ITU PUN DAH NAK DEKAT PRU 14. TAK SEMPAT DILAKSANAKAN. 3 TAHUN MAKAN REFUND DAN LEBIHAN GST. PELBAGAI KARENAH BIROKRASI KASTAM DIRAJA MALAYSIA MENGELAK PEMBAYARAN SEMULA REFUND DAN LEBIHAN..MACAM MANA HARGA BARANG NAK TURUN???


PUTRAJAYA: Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) memperkenalkan Program Jaminan Pematuhan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) Malaysia atau singkatannya, MyGCAP yang dilancarkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Program itu yang akan bermula pada suku kedua tahun ini, dilancarkan Najib yang juga Menteri Kewangan sempena majlis sambutan Hari Kastam Sedunia Ke-36 di sini, hari ini.

Menteri Kewangan II, Datuk Seri Johari Abdul Ghani, pada sidang media selepas majlis itu berkata sebagai permulaan, MyGCAP dibuka kepada syarikat berdaftar GST untuk memudahkan mereka membuat tuntutan bayaran balik GST.


"Ini membabitkan syarikat besar berdaftar GST, termasuk yang tersenarai di Bursa Malaysia dan syarikat berkaitan kerajaan (GLC), bagi memudahkan proses tuntutan bayaran balik GST.

"Kita akan melantik syarikat audit bebas dan melatih mereka untuk proses mengaudit serta memberi pensijilan kepada syarikat yang layak menyertai MyGCAP supaya lebih mudah membuat tuntutan bayaran balik GST, sekali gus memastikan urusan perniagaan dan aliran tunai syarikat tidak terjejas.

"Maknanya, kita memberi kebebasan kepada syarikat berkenaan menguruskan akaun GST dan pihak JKDM mungkin melakukan audit dua tahun sekali seperti yang dilaksanakan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) terhadap pembayar cukai sekarang," katanya.

Selain mengurangkan kerenah birokrasi dan pemantauan JKDM, beliau berkata, syarikat yang menyertai program MyGCAP dapat mengelakkan isu pembayaran lewat tuntutan semula GST bagi memastikan operasi perniagaan tidak terjejas.

Anonymous said...

kepala hotak macai ph lahnat tak habis-habis nak pusing dan tipu cerita.

dan tak habis habis nak membela syarikat2 perompak. harga barang turun ke skrg lepas semua cukai dihapus.. skrg waktu free tax.. ada turun ke bahlol?

jangan asyik main isu picisan 'menggoreng-goreng' sampai hangus.. semua nk kencing dan tipu lagi.. tak takut ke mampos nanti ko nk menjawab apa dpn Tuhan?

GST tak dipulangkan sangat sedikit nilai berbanding kautan untung lipatganda dan lari cukai.aku rase mcm nak ketuk je kepala lembu pengomen di atas tu.. situasi kelam kabut skrg dia tak nampak.. benda lepas remeh2 masalah teknikal KASTAM pulak yang dia heret jadi isu besar.. bahlol macai ph.mati lah (takziah)


Anonymous said...

Di bawah adalah tuntutan bayaran semula GST oleh 12 PBT di Selangor.

1. Majlis Bandaraya Shah Alam -RM5,994,802.68
2. Majlis Perbandaran Klang -RM5,608,374.23
3. Majlis Perbandaran Kajang -RM5,133,918.13
4. Majlis Perbandaran Ampang Jaya -RM5,007,221.75
5. Majlis Perbandaran Selayang -RM4,174,960.00
6. Majlis Bandaraya Petaling Jaya -RM3,245,106,13
7. Majlis Perbandaran Subang Jaya - RM2,787,986.95
8. Majlis perbandaran Sepang -RM2,172,596.17
9. Majlis Daerah Kuala Langat -RM688,457.65
10. Majlis Daerah Hulu Selangor - RM725,319.51
11. Majlis Daerah Sabak Bernam -RM447,181.56,
12. Majlis Daerah Kuala Selangor -RM198,040,98

Anonymous said...


WASPADA DNEGAN BLOGGER SESUMPAH PENJILAT TEGAR MAHADEY KINI TIBA-TIBA 'BERUBAH'?? TIPU DAYA IBLIS!

hati hati dengam movement perangkap Madey mempermainkan isu hak Melayu dan Islam.. sengaja dimainkan, untuk permainkan dan bodohkan kita semua.. dengan percikan minyak api oleh blogger sesumpah.. mengapikan lebih lebih ialah satu perangkap untuk menjatuhkan/ mengharamakan suatu gerakan... mereka cuba mengalihkan tumpuan kita di blog-blog pejuang asal UMNO, ini adalah diversion jahat puak puak ini... jangan tertipu. Memang kita terhimpit sekarang tetapi gunakan channel yang betul, kaedah yang betul dan tetapkan sokongkan kita pada UMNO dan PAS sahaja...jangan tertipu dengan mamak kerala laknatullah munafik terbesar ini..semuanya dia nak hancurkan!

--------------------

bro dari awal saya sangsi dengan blogger pro mamak fitnah ni.. kita jangan termakan perangkap mereka. Agenda kita jelas. PH PKR Chap Bunga memang pengkhianat bangsa. pengomen tahi mereka bersulam di sana sini.. mereka macam anjing suruhan yang mahu pastikan peran saraf ini berterusan. Macam ada satu grand design dan perangkap untuk menghancurkan semua perjuangan asal UMNO-PAS

Teruskan istiqamah kita dengan jemaah asal ini. Jangan tertipu dengan wayang wayang puak mahadey mahafiruan. Jika mereka betul2 berubah mereka mesti sokong perjuangan PAS-UMNO.

Jika mereka berdolak dalih bermakna mereke MUNAFIK dan SESUMPAH tajaan musuh dan kafir laknatullah.. just simple.. tak payah pusing2.. kuatkan UMNO dan PAS.
Memang situasi bahaya dan kritikal ini disengajakan dan intentionally dibuat Maahdey untuk mileage politik partinya.. kotor lagi busuk cara dia berpolitik dan macai2nya

Semoga mereka2 ini hancur lebur dan kebangkitan sebenar Islam dan Melayu akan muncul tak lama lagi.

Amiin

Wallahualam.

Anonymous said...

Bodoh..3 tahun makan duit haram takkan nak dekat pru 14 baru nak laksanakan pemulangan?? Nasib baik bn kalah. Nak kutip cukai pun biarlah berpada. Janji pulang, kena pulangkan. Bukan sapu licin. Bila kerajaan najib makan gst tanpa pulang apa yang patut, maknanya memang sah gst dikenakan kepada semua peringkat. Kilang, pengedar dan pengguna. Yang jelas terhimpit ialah rakyat!!!

Anonymous said...



main isu bodoh remeh tuntutan GST untuk cover up rancangan rompakan besar-besaran melalui lari cukai company2 anak madey dan kroni2nya. pada masa yang sama mula mengamalkan pemberian kontrak direct nego secara 'terhormat/putar alam' kepada anak dan kron mereka..

khazanah ialah lubuk harta karun sangat besar yang ditinggalkan DSN.Bangsa yang paling bodoh tetripu dengan mudah ialah bangsa Melayu,

dituduh DSNR 'perompak'.. perompak apa tolong tadbir negara sampai kaya.. dia tak dapat apa2 kekayaan pun yang luar biasa dari kebiasaan??

si perompak berlakon macam alim pulak di angkat dijulang mcm wali.. kini perompak itu bebas untuk menjahanamkan harta negara..

mungkin ini satu bala dari Tuhan..lantaran ramia rakyat yang bodoh dan suka makan fitnah.. nafikan nikmat satu masa dahulu.. jadi Allah takdirkan perkara semudah ini pun rakyat boleh kena kencing hidup2..

patutlah indon hina Malaysia.. disini kita bebas hina bendera sendiri.. hina Agama hina isntitusi.. nah amik kau sentuh sikit pasal Indon mereka sanggup bunuh kau.. mcm tu mau dapig dapat!

Anonymous said...

Curi duit gst, bayar hutang 1mdb..3 tahun tak pulang refund dan lebihan. Jilake najib!

Menteri Kewangan Lim Guan Eng hari ini mendedahkan syarikat 1MDB menerima RM6.98 bilion dalam bentuk ‘penyelesaian’ (bailout) oleh kerajaan ketika ditadbir Barisan Nasional (BN).

Menurutnya, Kementerian Kewangan telah membuat ‘pembayaran’ bagi pihak 1MDB berjumlah RM6.98 bilion.

Jumlah itu termasuk pembayaran yang dibuat kepada IPIC sebagai sebahagian daripada perjanjian penyelesaian berjumlah RM5.05 bilion.

“Ini mengesahkan kecurigaan umum bahawa 1MDB sebenarnya telah berbohong kepada rakyat Malaysia dengan mendakwa kononnya dibayar melalui ‘amalan rasionalisasi yang berjaya’.

“Perkara sebenarnya, selama ini pihak kementerian yang telah melakukan bail out kepada 1MDB,” kata Guan Eng pada sidang media di Putrajaya sebentar tadi.

Beliau turut mendedahkan perkara penting yang perlu diselesaikan dalam kadar segera ialah pembayaran faedah pinjaman 1MDB sebanyak RM143.75 juta yang perlu dibayar 1MDB itu pada 30 Mei 2018.

“Justeru saya telah memberi arahan kepada Arul Kanda untuk menjelaskan sama ada 1MDB mampu untuk membayar sejumlah wang tersebut,” katanya.

Menurutnya, Arul Kanda masih kekal sebagai Presiden dan CEO 1MDB sehingga 30 Jun 2018.

Selain jumlah faedah pinjaman RM143.75 juta yang perlu dilangsaikan hujung bulan ini, Guan Eng berkata terdapat sejumlah RM810.21 juta lagi kadar faedah antara September dan November 2017 perlu dibayar.

Anonymous said...

Najib tak dapat kontrak. Najib simpan berbillion je kat rumah.

Anonymous said...

700 lantikan politik dalam MoF inc. bakal menganggur. Padan muka kau..jawatan bukan kecik2 anak..pengerusi la, lembaga pengarah la..rasakan kau!

Anonymous said...


anon 1.44 ko tu yang bahlol.. pemulangan tetap pemulangan.. ia sah dan boleh dilawan di mahkamah. yang jahatnya mcm skrg.. kera jaan perompak mengatur sana sini untuk merompak.. hitam putih tiada..

tiba2 myBrain15 di lesapkan RM 90 juta.. tiba2 bonus penjawat awal 1 billion lesap.. tiba2 duit BRIM lesap.. yang dapat entah siapa..

isu remeh pemulangan ini terletak pada KDRM..bukan pada masalah dasar Kerajaan Najib.. woii bahlol oii.. tolong cerdik sikit!

semua itu tercatat dalam sistem.. setakat 36 juta brbanding 300 juta rasuah terowong lesap yang jadi kes jenayah.. juga merompak duit negara 31 billiun sampai muflis negara jika tak main silap mata bail out dr company2 GLC.. apa apa pasal kau tak menyalak bodoh??

usah bodohkan kepala otak kau penih tahik tu.. 'nasib baik' bn tumbang perompang sebenar senang.. pbt tak dapat pemulangan apa hal naik harga barang.. kalau ye nk kencing pun pergi la dalam jamban..bodoh!

Anonymous said...

berhati hati blogger sesumoah.memainkan sentimen melayu islam walau kita boleh ambil credit dari posting mereka pastikan UMNO/PAS yg untung... Cap Bunga buang ketepi..

Lagi satu apa saja yg nak disiarkan mesti ada fakta.. bukti.. data.. statistik bukan auta penipu fitnah jijik macai tomato...

hati hati provokasi...

bila ada fakta dan bukti maka macai kunyitomato cepat cair merecik masam...

Anonymous said...



kah kah kah macai Mahababi dah mula panasss..
PRK Sg Kandis dan PH nampak terjejas..
isu makan diri.. Anwar dh kena mula turun betulkan kegilaan madey..


next prk balakong pulak.. PAS dah setel dgn UMNO..alhamdulillah..
madey kecut telor.. nak dana politik rompak duit negara..

lepas tu tak berani bicarakan Najib awal2.. tunggu tahun depan..tunggu die MAMPOS dulu gamaknye..pengecut sial madey lahnat

kepala perompak besar!

Anonymous said...

Mybrain pertengahan 2015 sudah berakhir. Brim hanya najib yang janji. Rm36 juta tu sekadar contoh kerajaan sapu habis duit gst. Kalau agensi antara kerajaan pun tak pulang, takkan logik kerajaan nak pulangkan pada tuntutan swasta? Takkan tiap2 tahun bayar gst pada kerajaan, tiap2 kali itulah kena lawan kerajaan najib di mahkamah untuk dapatkan bayaran balik? Bodoh ke apa kau ni?

Anonymous said...

sokong bro..!! kita ambil kredit atas isu tapi jangan terperangkang jadi terperosok jadi macai mereka. Istiqamahkan perjuangan hanya UMNO dan PAS. chap bunge parti tahik kencing si bapak perompak munafik.. jangan dekati parti najis tu!

kenali sejarah politik kotor madey.. bila dia terdesak bunuh org pun dia pernah terlibat..
cuba kita lihat.. dengan cerdik..dia PM dia boleh cantas itu ini.. tukar Hakim tukar AG tukar Panglima Tentera.. ugut YDP Agong.. cantas beratus lantikan korporat..

tiba2 isu perlembagaan isu negara dia buat LEMBIK TENGKOK.. dia biarkan.. dia sentum mcm kambing... rileks je.. dia seronok tgk melayu dibodohkan...

memang celaka madey laknatullah ini.. jangan sama sekali TERTIPU wayang jijik parti chap munge konon sebelah kiri cakapa pasal Melayu pasal Islam.. sebelah kanan mereka dan boss lahnat mereka sedang menganyang hak dan perlembagaan kita..

tolong cerdik kali ini jangan tertipu lagi! mahadey jahatnya luar biasa!!!

lawan tetap lawan!

Anonymous said...



kepala bapak ko MyBrain stop 2015.. ko mmg munafik penipu. Baru tahun 2017 telah lulus sekali lagi dan 2018 peruntukan sebanyak RM90 juta.. dan Najib akan tambah bila2 masa jika ada keperluan!

kenapa ko hidup jd mcm syaitan anon 1.59.. lebih baik lah ko mampos dr terus jd talibarut kafir dan munafik ph.. apa yg ko nk tipu skrg?

main isu bongok pasal teknikal KDRM vs pelan perompak besar MAdey.. dasar eknomi HANCUR.. GILA nak buat kereta utk side income merompak.. lumayan dari jual roti bangkrap orang tak hingin..

nak sekat kemasukan kereta asing.. ini dunai globalisasi.. ko boleh jemput media yahudi celaka masuk..untuk apa? utk jahanamikan negara.. tiba2 untuk rakyat dapat kereta berkualiti dan murha ko sekat..

ko mampos dlu lah sblm sempat buat. aminn

Anonymous said...

3 TAHUN MAKAN DUIT HARAM LEBIHAN GST, MALAM KEPUTUSAN PILIHANRAYA DIUMUMKAN NAJIB BERKATA..."SAMPAI BEGINI SEKALI RAKYAT BENCIKAN SAYA?". BODOH NAK MAMPUS..BARU NAK SEDAR KE??? MUKA TAK MALU DATANG BERKEMPEN DI SG KANDIS. LAGILAH RAKYAT MELUAT.

Anonymous said...



Najib dah kata dia bukan keturunan perompak ( in another word dia tuju kepada Madey- ketrunan perompak?)
sila bicara dia di mahkamah segera dia minta.. apa perompak mahu cepat bicara atau lari mencicit tangguh sana sini macam Ketom dan juga Gone end tokong sial tu?? skrg mau gugur kes..

apa jenis balaci bodoh bahlol mcm ko nk jilat pun tgk lah org tu teruk sgt ke tak..ini dh sgt teruk.. ko makan dedak gred berapa woii macai dtg sini buat isu pemulangan GST..

nama pun pemulangan..SAH dalam undang2 KASTAm duit itu dipulangkan.. tak timbul isu kerajaan nak ambil..kalau ambil pun takpe lah dr bodoh bahlol ambil merompak macam madey.. lepas tu buat tabung HARAM.. declare negara utang 1 trillion..

bongoknya org yg sumbang tabung tu.. buat apa.. mana2 negara pun bila rakyat bagi mandat kerajaan itulah kena PIKIR untuk selesaikan hutang..sebab itu rakyat undi ubah... tapi malang..level terlalu bongok rakyat yg undi ph.. silap2 kangkang anak bini pun korang sanggup 'disedekahkan' kalau ada skim melacur diri untuk bayar hutang negara.. ??


Najib dulu tak perlu pun mintak rakyat bayar hutang.. tahu dan bijak dia aturkan pembayaran hutan TANPA jejas satu sen pun janjinya pada rakyat..semua mewah kenyang dapat wang dan bantuan macam2..

setan macam ko hati busuk jijik..so semua tu mau ditutup.. mau dijilat si kafir lahnat ph dan munafik madey kepala perompak..so buat isu tahi pasal GST..


mana blogger kepala bapak mainkan isu ni? blogger chap bunge taik Celang Kangkang dah ubah strategi.. gilebabi punye main api cucuk melayu.. aikk 80 hari lepas die lah penjilat tegar dapig.. madey pegi mana2 atas pentas dapig die lah promote gilebabi siap buat FB LIVE memancarkan siaran DAPIG+ MAdey MAKI NAJIB setiap hari...

sungguh celaka puak chap bunga sesumpah ni..!!

Anonymous said...



kah..kah...kah..
dah habis ko xde modal nak kutuk najib.. semua modal pru14 dah lencun kena kencing dengan mamakuttytaik.. skrg ko main isu GST kah..kah..kahh

pegi la kempen di sg kandis main isu bodoh tu.. klu ko nk kena penampar dengan org sana... mereka xde la support BN tp mereka tgh panas hati dgn penipuan PH.. perompak madey sedang bermaharajalela

isu di SG Kandis bukan kemenangan BN/PAS tapi isu nak membawa rakyat MENYESAL dan SEDAR bahawa Madey ialah PENGKHIANAT dan DAPig ialah pencatur!

macai low class.. menyalak di blog UMNO. xde maruah.. puuiihhhh
mazleebongok pulak gila glamer masuk tv/ paper.. hancus laaaa rakyat.. ubah le bongok perintah..

Anonymous said...

GST salah satu punca bn tumbang. Akibat kebodohan najib perkenalkan GST dan seleweng duit 1mdb. Upah goldman sachs terbitkan bond USD5.6 billion, komisyen goldman sachs sahaja cecah USD600 juta! Beli kapal selam pun bayar khidmat konsultansi perimekar sampai rm500 juta. Ni apa bangsat punya bekas PM..kecualilah dia pun makan sama duit komisyen.

Anonymous said...

Ingatkan bn bila jadi pembangkang di parlimen, boleh ada check and balance. Rupanya makin terburai busuk nanah kerajaan najib sebelum ni. Selama ni mengelak nak jawab di parlimen..rasakan kau, satu persatu dibongkarkan. Lagi 1 perkara, tahniah kerajaan PH hapuskan legasi najib satu persatu. Yang tak dihapuskan tu sebab masih ada simpati kepada penjawat awam. Contohnya BTN dan Permata. Rosmah siap merayu jangan dimansuhkan sebelum ni. Tapi legasi seperti koridor utara, timur dan selatan bakal diucapkan selamat tinggal. Ingat..itu baru sikit. Banyak lagi bakal menyusul. Biar panas bontot pencacai najib. Pergi kerja setiap hari hati gundah gulana. Hahaha

Anonymous said...

Dr M makbulkan hasrat Rosmah kekalkan PERMATA


Rayuan Datin Seri Rosmah Mansor agar PERMATA dikekalkan mendapat persetujuan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Dr Mahathir yang mengumumkan perkara itu hari ini berkata, program itu tidak lagi akan diletakkan di bawah perdana menteri dan sebaliknya diletakkan di bawah Kementerian Pendidikan.

"Program PERMATA akan dipindahkan daripada Jabatan Perdana Menteri kepada Kementerian Pendidikan," kata Dr Mahathir dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat kabinet di Putrajaya hari ini.

Rosmah yang merupakan isteri bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak memulakan program PERMATA pada 2006.

Dalam sebuah wawancara, Rosmah merayu agar kerajaan baru mengekalkan program berkenaan selepas suaminya yang juga bekas pengerusi BN kalah dalam pilihan raya umum (PRU) yang lalu.

Najib kini sedang disiasat berhubung skandal 1MDB.

Ketika di bawah pentadbiran BN, PERMATA dikritik berhubung perbelanjaan RM30 juta setahun.

Rosmah turut dikecam ketika mengetuai delegasi PERMATA ke Oxford pada Mei tahun lalu. Rosmah bagaimanapun menegaskan lawatan itu bukanlah percutian.

MASIH ADA SIFAT BELAS KASIHAN TUN TERHADAP ROSMAH DAN NAJIB...INGAT TU MACAI...

Anonymous said...

kah kah masih ade belas kasihan tun pulakkk dah...atau bokti bokti tak ade sekadar buat fitnah jijik semata mata... kah kah kah... nak u turn selagi boleh...

Anonymous said...

sapu, jangan tak sapu
kebas, jangan tak kebas
samun, jangan tak samun
rampok, jangan tak rampok
anak cucu akan senang.. makan tak habis..

kah kah kah kah

rakyat?
biar makan nasi dgn kicap je

ha ha ha ha

Malaysiaku makin makmur sejak Pakatan Haprakpant perintah.

Anonymous said...



gile babi macai mendewakan mahataik kutty sampai keluar perkataan 'memakhbulkan'..

perkataan 'makhbul' ini sangat besar dan hanya layak digunakan bagi Allah yang Maha Esa..


Astgahfirullah.. gile betul pendewaan macai terhadap mahapiraun kuttytaek ni!

Anonymous said...



Woii bahlol macai mahataaek..
1st place kenapa pulak mesti puji madey celaka tu? dia yang celaka kenapa nk ugut tutup PERMATA? atau dia sebenarnya sudah dilanda musibah,.. tak tahu dah macam mana nak tadbir negara.. kelam kabur serabut.. pelan pentadbiran xde macm koboi..

lepas dia hentam geram turunkan logo 1 malaysia..dia macam kena makan sumpah.. lepas dr tu semua projek idea DSN dia jilat semula... jgn2 main2 dgn doa Pahlawan Bugis.. ALLAH MAKHBULKAN cepat atau lambat..

kojol sekor demo sekor.. mampos korang nak cover PRK..


Doa2 PRK Langkawi menyusul..Amiin!

Anonymous said...

WASPADA DNEGAN BLOGGER SESUMPAH PENJILAT TEGAR MAHADEY KINI TIBA-TIBA 'BERUBAH'?? TIPU DAYA IBLIS!

Jadilah kita pejuang yang cerdik dan sentiasa menggunakan akal fikiran.. dakyah dan kejahatan musuh tak pernah berhenti.. sentiasa memerangi kita selagi mana kita mahu tegakkan Islam dan kedaulatan bangsa di tanah air..

Hati hati dengam movement perangkap Madey mempermainkan isu hak Melayu dan Islam.. sengaja dimainkan, untuk permainkan dan bodohkan kita semua.. dengan percikan minyak api oleh blogger sesumpah.. mengapikan lebih lebih ialah satu perangkap untuk menjatuhkan/ mengharamakan suatu gerakan... mereka cuba mengalihkan tumpuan kita di blog-blog pejuang asal UMNO, ini adalah diversion jahat puak puak ini... jangan tertipu. Memang kita terhimpit sekarang tetapi gunakan channel yang betul, kaedah yang betul dan tetapkan sokongkan kita pada UMNO dan PAS sahaja...jangan tertipu dengan mamak kerala laknatullah munafik terbesar ini..semuanya dia nak hancurkan!

--------------------

bro dari awal saya sangsi dengan blogger pro mamak fitnah ni.. kita jangan termakan perangkap mereka. Agenda kita jelas. PH PKR Chap Bunga memang pengkhianat bangsa. pengomen tahi mereka bersulam di sana sini.. mereka macam anjing suruhan yang mahu pastikan peran saraf ini berterusan. Macam ada satu grand design dan perangkap untuk menghancurkan semua perjuangan asal UMNO-PAS

Teruskan istiqamah kita dengan jemaah asal ini. Jangan tertipu dengan wayang wayang puak mahadey mahafiruan. Jika mereka betul2 berubah mereka mesti sokong perjuangan PAS-UMNO.

Jika mereka berdolak dalih bermakna mereke MUNAFIK dan SESUMPAH tajaan musuh dan kafir laknatullah.. just simple.. tak payah pusing2.. kuatkan UMNO dan PAS.
Memang situasi bahaya dan kritikal ini disengajakan dan intentionally dibuat Maahdey untuk mileage politik partinya.. kotor lagi busuk cara dia berpolitik dan macai2nya

Semoga mereka2 ini hancur lebur dan kebangkitan sebenar Islam dan Melayu akan muncul tak lama lagi.

Amiin

Wallahualam.

Anonymous said...

Kos sebenar mybrain rm612 juta satu semester, najib cuma umum peruntukan rm90 juta..kahkahkah. Lawak apakah ini?

Anonymous said...


SEE bila keraja BABI Mugadey berjanji.. macam perangai BABI je..
kah..kah..kahh

RAKYAT BODOH MACAI BANGANG MADEY SONANG...

kah..kah..kah... babi pon dah mula rasa takot dgn mahasewel mcm adam adli.. nah amik ko bongok!!

idop mahababi..!!!


----------------------------
AUKU dimansuh dalam 5 tahun
Oleh Nur Lela Zulkipli
nurlela@nstp.com.my
KONGSI ARTIKEL
Share

Tweet

Share
KUALA LUMPUR: Kerajaan menetapkan tempoh lima tahun untuk memansuhkan Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 (AUKU) seperti dijanjikan dalam manifesto pilihan raya Pakatan Harapan (PH).

Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Ching, berkata kerajaan memerlukan masa menghapuskan akta itu dan menggantikannya dengan undang-undang baharu.

"Tempoh itu diperlukan bagi mengkaji dan melakukan rundingan bersama semua pihak berkepentingan.

"Selaras usaha memansuhkan AUKU dan menggantikannya dengan akta baharu, kita memerlukan masa untuk berbincang sebelum mencapai keputusan muktamad," katanya menjawab soalan Datuk Seri Idris Jusoh (BN-UMNO Besut) dalam sesi soal jawab di Dewan Rakyat, hari ini.

Nie Ching berkata, Kementerian Pendidikan menubuhkan jawatankuasa 12 anggota pelbagai latar belakang untuk mengkaji AUKU.


Anonymous said...

KUALA LUMPUR - Menyimpang daripada tujuan asal antara faktor mengapa kerajaan Pakatan Harapan (PH) perlu melihat semula peranan yang dimainkan Khazanah Nasional Berhad.

Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Mohamed Azmin Ali berkata, beberapa perkara yang berlaku sejak tahun lalu telah menuntut kerajaan hari ini meletakkan semula syarikat tersebut di landasan yang ditetapkan.


“Saya ada beberapa contoh yang menuntut kita untuk melihat semula peranan syarikat ini iaitu Khazanah sebelum ini telah melabur sebanyak hampir ASD20 juta melalui sebuah syarikat borong atas talian yang menjual baju dalam wanita dan akhirnya pelaburan ini terpaksa dihapus kira. Ini yang paling kecil berlaku.

“Ada juga pelaburan yang dibuat melalui ekuiti swasta untuk mengambil alih sebuah bank. Oleh kerana perbincangan itu tidak dibuat secara terus dengan bank berkenaan tapi melalui ekuiti swasta tersebut, sekali lagi pelaburan itu terpaksa dihapus kira sebanyak RM3 bilion,” katanya ketika ucapan ke atas Perbahasan Titah Diraja, di Parlimen, hari ini.

Anonymous said...



kepala bapak ko kos sebenar menatang jadah ape.. janji kasi la dulu berapa pun..

skrg mazlee bongok tu curi wang MyBrain kasi pada cine babi UEC..

buat salah najib aje keje bahlol2 ni..

baiklah bubar parlimen kasi PRU. pilih balik BN

Anonymous said...

KHAZANAH NASIONAL DI BAWAH NAJIB RAZAK JUAL BAJU DALAM SECARA ONLINE..KAHKAHKAHKAH...

Anonymous said...

BILE MAHABABI BERKUASA.. WOII BAHLOL MACAI MAHABABI..TUTUP MULUT LAA LONGKANG OII.. SILA HADAM DULU PEROMPAK TUA BERAKSI .. IMDB PALA BAPAK KO LA NEGARA DAH NAK HANCUR!!



Dr Mahathir Pengerusi Khazanah [KEPALA PEROMPAK URUS HARTA NEGARA.. PUNAH LINGKUP SEGALANYA!!]

Oleh Hazwan Faisal Mohamad
hazwanfaisal@nstp.com.my
Share

Tweet

Share
KUALA LUMPUR: Kerajaan mengumumkan pelantikan lima Ahli Lembaga Pengarah Khazanah Nasional Bhd baharu dengan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Pengerusi.

Turut dilantik sebagai Pengarah adalah Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Dato Seri Mohamed Azmin Ali; Ahli Majlis Penasihat Kerajaan, Tan Sri Mohd Hassan Marican; bekas Timbalan Gabenor Bank Negara Malaysia, Dr Sukhdave Singh dan Pengerusi Maybank Asset Management Group Bhd, Goh Ching Yin.

Menurut Pejabat Perdana Menteri dalam kenyataan hari ini, pelantikan terbabit berkuatkuasa serta merta.

Anonymous said...



Aksi mahababi nak merompak ialah mula cari isu dalam Khazanah..
dia nak jual apa masalah? seluar dalam mak ko tak pakai ke macai 4.09?

oooh mungkin mak ko keje tempat pelacoran so tak pakai.. sebab itu rase marah dan pelik bile industri online pakaian dalam wanita ko jadi berok..

org pmpuan malu nk beli terang2..macam mak ko tu..so beli online la bangang.. sebab itu pelaburan bagus..

bukan melabor kilang tahik arak.. San Miguel.. najis syaitan.. malu la la sket macai bodo oii


#prklangkawi

Anonymous said...

ABCD SST
Harga akan melambung tinggi
Cukai yang dah tidak diguna lagi
Oleh majoriti negara dunia kini

ABCD SST
Rakyat terbanyak perlu ketahui
Cukai tak telus dan tersembunyi
Dalam harga tinggi menjadi

ABCD SST
Pengundi tidak sangka jadi begini
Ingat mansuh GST tiada cukai lagi
Rupanya beban bertambah diberi

ABCD SST
Kenalah ditanggung suami isteri
Rasa menyesal dalam hati
Mereka tidak akan memberi undi

ABCD SST
Janji hanya tinggal janji



jomm kite nynyi same dgn Mazleetaek...

kkekekekekeee

Anonymous said...



MADEY SEPERTI LELAKI BODOH YANG TIDAK TAHU LAGI MENTADBIR APA-APA.. DIA BUKAN LAGI PM KE 4 DAHULU...HANCUR NEGARA!


Mahadey tidak lagi nampak seperti seorang negara-wan yang berpengalaman jd pm selama 22 tahun lagi bagi kali ini sebagai PM ke-7!

Pemikirannya sama shj spt zuraida mak lampir bekas penjual buah dan kulasegaran yg baru 75 hari jd mentri buruh..sorang tak habis mengelamun pasal hutang negara, dan fikir nak jual kereta sambil menyamun kocek...sorang lagi bodoh dengan ilmu kejuruteraan.. binaan IBS!

Madey yg pernah jd pm ke4 yg kita kenali dulu hanyalah tiada apa-apa sebenarnya, dia kelihatan 'bersinar' disebabkan bersinar hebatnya kekuatan dan keutuhan parti umno! Dan bersatunya Melayu dibawah UMNO menyebabkan madey kelihatan 'hebat' ketika itu..kurangnya perpecahan orang Melayu seperti PRU14!

Tp madey kini tak ubah seperti seorang lelaki tua yang sangat BODOH ..LEMBAP.. SLOW LEARNER.. LOW ESTEEM LOW VALUE ..BANGANG dan KUFUR AGAMA bila tanpa sokongan parti majoriti Melayu seperti UMNO!!

Lihatlah dia skrg dengan tiada apa rancangan baru untuk Malaysia yang lebih bijak dari Najib atau BN yang lepas..takurang pula yang diecedok di jenamakan semuala.. itu sahaja lepas begitu gagah menyeru rakyat tumbangkan 'kleptokrasi' BN? dan .. sekadar merosakkan buah labu yang masih sedap dimakan ketika sebelum PRU14...

Kini dia sudah hilang kekuatan sepenuhnya, tiada lagi kemampuan kawalan terhadap aksi dan tingkahlaku bodoh mentri2 kabinet dapur lantikannya..dia hanya mampu tunjuk secubit kuasa/ power pada insan lemah tiada kuasa lagi seperti bekas-bekas pemimpin negara (najib & umno)
Dia kelihatan 'juara' dalam 2-3 minggu bulan Ramadan hanya dalam bab mengaib menghina dan mengainaya Najib dengan menperkakaskan PDRM dan Singh balaci!! Waktu iatu dia rasa gah bangga dan hebat.. tapi apa lepas dari itu? Sekarang?


Selain dari itu majlis penasihat orang orang TUA BODOH juga tidak lebih hanya membuli orang orang berjasa yang dilantik zaman UMNO sahaja..tak lebih dari membuat zalim pada Melayu juga..apakah itu dibanggakan sang macai PH?

Yang confirm safe secure comfort untung dijulang hebat ialah CINA dan HINDU PARIAH!!

Itulah.. betapa puas hatinya kebodohan melayoo..kunuun mahu humban Najib/UMNO, dengan seribu satu ayat pemanis.. juga kini ayat penyedap hati "takpe nk test je nanti 5 tahun tukar balik.."...

kepala bapak mereka.. ingat DAP dan Kafir tu bodoh ke selepas 60 tahun menanti berjuangan penuh sabar.. takkan dapat balik lagi pemeritahan seperti dahulu.. konon UMNO rasis Melayu.. ya kalau UMNO tak rasis Melayu pakat kebulur dan bodoh habislah Melayu Melayu urban yang perasan hebat sekarang ni termasuk usahawab tak sedar diri kini jadi balaci DAPig!

Dan jika UMNO tak 'rasis' maka banga kafirlah yang akan rasis serasis2nya.

Rasisnya UMNO hanya mempertahankan hak Bumiputera TANPA menindas bangsa lain. Itupun Melayu urban yang bodoh ini masih tak sedar diri dan terus mengutuk perjuangan pemimpin terdahulu yang menyenangkan Melayu urban sekarang!

#melayusangatmudahlupa

Anonymous said...

PENYAMUN TUA LANTIK PENYANGAK TUA..

PERDANA MENTERI MALAYSIA LANTIK AHLI PARLIMEN LANGKAWI SEBAGAI PENGERUSI KHAZANAH ...kah kahh kahh.. atok da buat tebiat..masih nak buat rompakan side income.. wowww


........tanda2 PRK Langkawi makin dekat.. Ameeeeeennnnn!!!

Anonymous said...


tak sampai 3 hari Perompak Lantik Penyamun.. anak perompak dapat BONUSSS 11 joootaaaaa... itu utk minun teh tarikk jeeee... billliuuunnn lagi tungguuuuu ...


Yeaaahhh...Mari kita gelek flip-flop....

Muahahahahahahahahahaha

KAH KAH KAH KAHHH

RAKYAT BODOH PAKATAN BANGANG MADEY SONANG

KAH KAH KAHH..KAHHHH


HASMAH BOTAK JKKK

Anonymous said...

macai ph sile hadam.. takpayah la sibuk nk divert citer imdb bagai.. Tommy badut sendiri pengecut tangguh tak berani jalan kes.. OKT yang merayu nak jalankan kes..

kah...kahhh..kahh

negara mana skg yg kisah sgt pasal maoney laundering bla..bla.. imdb bla.. sekor pun tarakkk

mamakkutty taek dah kenceenggg atas kepala rakyat kaw2.. punye.. Swiss AG dah meluat tgk tommy badut..

DOJ bisu?? mana woii bangang macai ph???


PENYANGAK LANTIK PEROMPAK... ADA BEZA KE?

Perdana Menteri Malaysea Baharu, MAHATHIR KUTTY telah melantik Ahli Parlimen Langkawi, MAHATHIR KUTTY sebagai Pengerusi Khazanah.

��������

Anonymous said...


HaaTepok Tepokk.. kahh..kahhh

FIRAUN da dpt semula "KHAZANAH KARUNnya" beserta pembantu n khadamnya...

Alamatny "BAILOUT" xlame lgi..

macai sibuk hadam pasal imdb.. tommy badak pun tarak peduli lagi... kah..kah..kahh dia mau rompak khazanah saja.. imdb itu ayat pemanis utk kasi macai ph uneducated lali...


macai kt atas WABAHLOL WAU TAEK KUTYY.. sila mampos cpt la!

Anonymous said...

Yeaaahhh...Mari kita gelek flip-flop....

AYAT MANIS M&A ???... EKONOMI DAH BETUL HANCOR..!!! PADAN MUKA UBAH LE BAHLOL!!

HANGPA LANTIK ORANG TUA GILA CAMPOR NYAYOK SEPARUH.. INILAH JADINYA..HANGPA INGAT DIA SEHAT MACAM 1987 DULU??

kah....kah...kah...



Muahahahahahahahahahaha

KAH KAH KAH KAHHH

RAKYAT BODOH PAKATAN BANGANG MADEY SONANG

KAH KAH KAHH..KAHHHH


HASMAH BOTAK JKKK



------------

Firma Malaysia tumpu aktiviti M&A

Oleh Nora Mahpar
noramahpar@nstp.com.my
KONGSI ARTIKEL
Share

Tweet

Share
KUALA LUMPUR: Firma di Malaysia dijangka lebih menumpukan kepada aktiviti penggabungan dan pengambilalihan (M&A) untuk meningkatkan nilai pasaran masing-masing berbanding melaksanakan tawaran awam permulaan (IPO), demikian menurut firma perundingan pengurusan, Bain & Company.

"Pasaran IPO tidak begitu rancak seperti apa yang kita lihat sebelum ini... namun kita masih menyaksikan pertumbuhan yang sihat dalam pasaran M&A domestik.

"Pelabur strategik hanya akan membeli terus aset yang menarik ini dan tidak perlu ke pasaran awam untuk mendapatkan risiko kecairan atau meningkatkan dana," kata rakan kongsi Bain & Company dan pakar M&A, Suvir Varma pada taklimat media bertajuk "Opportunity or curse: Winning in the new age of M&A in Southeast Asia" di sini, hari ini.

Turut hadir, Ketua Negara Malaysia dan rakan kongsi Bain & Company, Francesco Cigala.

Anonymous said...

Ini pentadbiran era baru. GLC juga baru. Banyak GLC bertukar kepala. BNM dah lakukan, khazanah dah lakukan. Telekom apa cer?

Unknown said...

Kalau terjadi aktiviti penggabungan firma atau syarikat, maksudnya akan ramai la yang akan dibuang kerja. Kena VSS... Padan muka, undi lagi pakatoon haprak...

Kah kah kah kah kah kah kah

Unknown said...

Hebat Najib, jual baju dalam secara online selama 9 tahun pun boleh tingkatkan dana dari RM33 bilion kepada RM134 bilion....

Mahadeywa keling jual roti antarabangsa 12 tahun sampai tertutup kedai. Bila dah bungkus, tak mengaku kedai roti tu dia punya pula. Macai 🍅🍅🍅 pun anggok-anggok tanda setuju kena KENCING....

Wakakakakakakakakakakaka

Unknown said...

Modal US20 juta, untung khazanah kini berbilion-bilion ringgit.

Mahadeywa keling modal air liur buka kedai roti... Untungnya negatif.... Gulung tikar pandai terbang lagi...

Kah kah kah kah kah kah... Siapa lagi pandai berniaga ni????

Wakakakakakakakakakakaka

Unknown said...

Nak hapuskan AUKU perlukan duit bang. Tu yang kena tunggu lagi 5 tahun. Kantung negara tengah senak perut tak cukup duit. GST nak kena pulangkan, hasil cukai dah berkurangan, SST macam tak sempat nak laksana September ni. Mana nak cari duit lagi??? Potong gaji menteri pun tak cukup... Semuanya makan maggi je.... Lain la mahadeywa keling, kena makan wagyuwaklu RM280, risau gigi palsu tersangkut kat daging.....

Wakakakakakakakaka

Unknown said...

Aik... Bukan ada sekor babi cap 🍅🍅🍅 yang kata program MyBrain dah ditangguh sejak pertengahan 2015 ke...??? Ni peruntukan RM90 juta datang celah mana pulak tu....????

Muahahahahahahahahaha

Unknown said...

Anak cucu mahadeywa keling nak beli anjing yang mahal-mahal, buat jadi rakan peluk di atas katil dalam bilik tidur.... Jadi, rompakan mesti kena banyak sikit untuk anak cucu.

Wakakakakakakakaka

Unknown said...

Nak refund kejadah bahalol ooiii.... Kalau dah majlis-majlis daerah tu pengguna akhir. Beli barang untuk jadi aset memang la kena GST. Mana boleh refund....

Bodoh bin bebal la ko ni 1:38pm...

Muahahahahahahahahaha

Unknown said...

Ketua Pengarah Jabatan Kastam, T Subromaniam hari ini menafikan tuduhan bahawa jabatan itu berhutang lebih RM36 juta pembayaran balik Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) kepada 12 Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) di Selangor, seperti didakwa seorang ADUN DAP.

"Memang benar kita tidak bayar. Tetapi kami tidak bayar kerana penyata yang dikemukakan oleh pihak-pihak berkuasa tempatan ini adalah diragui," katanya pada sidang akhbar hari ini, seperti yang dilaporkan Free Malaysia Today.

Pada 4 Julai lalu, ADUN Balakong, Eddie Ng Tien Chee mendakwa kerajaan persekutuan berhutang lebih RM36 juta kepada PBT di Selangor sejak Jun 2016.

Menurut Ng, jumlah itu merangkumi pembayaran balik yang dibuat untuk kerja-kerja infrastruktur oleh PBT seperti menaiktaraf jalan raya dan kerja-kerja yang berkaitan dengan Sistem Maklumat Rekod-Rekod Jalan Raya Malaysia (MARRIS).

Ng mengecam GST yang dikenakan ke atas PBT yang hanya memberikan perkhidmatan kepada rakyat.

Sementara itu, Subromaniam memberi amaran berhubung penyata yang salah dihantar kepada jabatannya.

Di bawah Seksyen 88 Akta Cukai Barang dan Perkhidmatan 2014, mereka yang didapati bersalah boleh didenda maksimum RM50,000, penjara selama tiga tahun, atau kedua-duanya.

"Nasihat saya kepada semua pihak berkuasa tempatan supaya memastikan penyata GST yang dihantar adalah betul. Jika tuntutan salah, bagaimana kami boleh bayar. Sebenarnya kita patut bawa mereka ke mahkamah," katanya.

Subromaniam bagaimanapun berkata tindakan mahkamah hanya merupakan piihan terakhir.

-----------------------

Dah beli barang jadi aset, kemudian beri penyata yang meragukan... Ada hati nak suruh pihak kastam refund balik.....

Tu pun nasib baik kastam tak saman.... Oh ye, sekarang dah tak boleh saman, AG dah jadi kuli batak pakatoon....

Muahahahahahahahahahaha

Unknown said...

Dokumentasi pun tak betul ada hati nak refund. Undang-undang pun dah boleh dilanggar sejak ada 'Rule of Law' ala mahadeywa kutty....

Muahahahahahahahaha

Unknown said...

Kah kah kah kah Gone end bodoh. MoF bailout 1MDB...

Siapa suruh 'bailout' tu... Ooo, PAC.

Siapa anggota dalam PAC...??? Ooo, tony puaka...

Tony puaka hilang telor ke bila laporan PAC suruh ambilalih semua aset 1MDB.??? Baru aku tahu, kalau syarikat induk ambilalih aset anak syarikat tu namanya BAILOUT.... Istilah baru bidang akauntan cap ayam kot.

Wakakakakakakakakakaka

Unknown said...

Mybrain pertengahan 2015 sudah berakhir...??? Menteri kasut hitam tahun 2018 baru nak tangguhkan. Tapi macai 🍅 🍅 🍅 kata peruntukan RM90 ada dalam bajet 2018.

Apa punya badut la puak-puak pakatoon ni. Cakap macam bos keling mereka juga.

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

PAS tidak pernah mengeluarkan arahan supaya penyokongnya mengundi calon Barisan Nasional (BN), Datuk Lokman Noor Adam, pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Kandis, 4 Ogos ini.

Malah, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, parti itu juga tidak memberi arahan untuk turun berkempen bagi memastikan Pakatan Harapan (PH) tewas pada PRK berkenaan.

Katanya, beliau tidak mengetahui mengenai kenyataan pemimpin PAS lain yang menggesa pengundi parti mengundi calon BN.


“Kenyataan rasmi daripada parti seperti dikeluarkan Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan pada 22 Julai lalu.

“Kenyataan lain tidak boleh mengatasi kenyataan Setiausaha Agung PAS. Dalam parti, hanya kenyataan Presiden, Timbalan Presiden dan Setiausaha Agung menunjukkan pendirian parti secara rasmi.

Anonymous said...


Terbaek Bro Reforbasi Mahadeywa..

ayat2 tuan memang power n kasi ajar itu bahlol2 macai kuttytaek yang masih khayal lali dengan pil kuda!!

negara dah senak teruk.. ade ke bahlol tu asyik main wayang imdb..
aku rase macam nak lempang je..

negara tgh cantik masa DSN-UMNO perintah.. tiba2 bertukar jadi kelam kabut..
mahakutty ph kelam kabut kan negara lepas tu panik salahkan najib balik..

babi punya pakatan! sila mampos cepat!

Anonymous said...



berok ph nak tercirit.. selongkar archive jumpe tape citer imdb.. pasang balik la.. nmpk pecah panggung mase prk14.. skg dgn prk demi prk.. main la wayang 1mdb aku nk tgk sampai ke mana.. pm kutty haram jadah tu nk pegi

doakan prk langkawi n pagoh jalan cepat..
baca Yasiin mlm2 smg Allah makhbulkan.. prk langkawi

oii mangkok sesat atas jgn ko guna perkataan makhbul utk makhluk mahafiraun.. !
itu lah cnth macai ph.. hidup tunggang langgang.. Tuhan pun mereka tak kenal.. ada hati nk perintah negara.. nak ajar org lain buat betul.. sial lah bangsa cacai parti bunge taik ph!

Anonymous said...



kah..kahh terbaek bro!

berniaga roti bodoh pun failed!

malu la weii.. malu la pada Najib yg ko kutuk siang malam..

ayat ni kalo sampai ke telinga madey.. mau dikerah RAMD tangkap bro..

die kan pantang dicabar.. kekeke..

nnti die bikin Memali v2.

setan tua tu lagi lama hidup lg jahanam negara ni


-------------------------------------

Blogger Reforbasi Mahadeywa said...
Hebat Najib, jual baju dalam secara online selama 9 tahun pun boleh tingkatkan dana dari RM33 bilion kepada RM134 bilion....

Mahadeywa keling jual roti antarabangsa 12 tahun sampai tertutup kedai. Bila dah bungkus, tak mengaku kedai roti tu dia punya pula. Macai 🍅🍅🍅 pun anggok-anggok tanda setuju kena KENCING....

Wakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Siapa kata Mahathir tak hebat,... Dialah orang terhebat di dunia sekarang ini dalam... Meng bilionair kan anak-anak nya.... Mana ada PM yang shebat beliau.


Anonymous said...


Blogger2 pembunuh Najib dan UMNO tiba-tiba tukar angin? Game pelik mereka seperti merancang sesuatu grand design? mereka pasti sudah rancang semua ini semasa bertubi-tubi jatuhkan Najib, mereka tahu memang DAPig akan rosakkan negara..tetapi mengapa buat demikian? mesti ada AGENDA CUKUP JAHAT yang mereka ini sedang lakukan.. mereka2 ini mengamalkan dan bertuhankan pemikiran Karl Marx, Mahadey Laknatullah dalam bermain saraf menghasut dan menipu bangsa Melayu yang memang sedia LEMAH dalam BERFIKIR JAUH dan MENGHIDU TAKTIK LICIK..hingga jatuhnya kerajaan baik Najib-UMNO dan kini kita diambang kerosakan yang amat dahsyat.. mengapa mereka lakukan ini?

luar biasa secara tiba tiba sikap mereka ini..sama sekali tak boleh dipercayai.. munafik besar yang bertanggungjawab menjatuhkan Najib-UMNO tanpa syarei!

Apakah mereka ini sang penyambut kepada musuh yang lebih dahsyat daripada DAP? Dajjal?



Terkini blogger paling JAHAT pada kejatuhan Najib-UMNO, Shahbudin @ Budin SenTOLOL juga mengikuti jejak 'perperangan' baru bersama dengan blogger Celah Kangkang..? Mengapa?

AWASLAH dan JANGAN SAMA SEKALI MENERIMA DAN MENGIKUTI 'TARIAN' MEREKA. Mereka MERBAHAYA dan LINKAGES MEREKA DENGAN TEAM MADEY AMAT KUAT!! MESTI ADA SESUATU YANG AKAN BERLAKU..



WASPADA DENGAN BLOGGER SESUMPAH PENJILAT TEGAR MAHADEY KINI TIBA-TIBA 'BERUBAH'?? TIPU DAYA IBLIS!

Jadilah kita pejuang yang cerdik dan sentiasa menggunakan akal fikiran.. dakyah dan kejahatan musuh tak pernah berhenti.. sentiasa memerangi kita selagi mana kita mahu tegakkan Islam dan kedaulatan bangsa di tanah air..

Hati hati dengam movement perangkap Madey mempermainkan isu hak Melayu dan Islam.. sengaja dimainkan, untuk permainkan dan bodohkan kita semua.. dengan percikan minyak api oleh blogger sesumpah.. mengapikan lebih lebih ialah satu perangkap untuk menjatuhkan/ mengharamakan suatu gerakan... mereka cuba mengalihkan tumpuan kita di blog-blog pejuang asal UMNO, ini adalah diversion jahat puak puak ini... jangan tertipu. Memang kita terhimpit sekarang tetapi gunakan channel yang betul, kaedah yang betul dan tetapkan sokongkan kita pada UMNO dan PAS sahaja...jangan tertipu dengan mamak kerala laknatullah munafik terbesar ini..semuanya dia nak hancurkan!

--------------------
Istiqamahlah kita Melayu Islam bersama PAS (team Ulama) dan UMNO(team DSN-DSZAHID. Tolak selain dari 2 entiti ini dibimbangin mereka adalah talibarut musuh!
Amiin

Wallahualam.

Anonymous said...

Kahkahkah..aset kepala bapak kau. Lihat apa subromaniam cakap? Itu pada tahun 2016. Dokumentasi tak lengkap alasannya. Kemudian 2018 baru nak tubuhkan mygcap untuk elak karenah birokrasi tuntutan bayaran balik dari kastam. Kau reti baca ke tak bodoh? Kahkahkah

Anonymous said...

Lokman adam perut buncit byk makan babi kalau kalah di sg kandis sila berhijrah ke luar negara. Anda jadi sampah di malaysia. Kahkahkah

Anonymous said...

Najib datang menyibuk di sg kandis, semua pemimpin tertinggi umno hilang. Taknak dikaitkan dengan nama busuk najib. Hik hik hik

Anonymous said...


mahababi 6.29, birokerasi kepala bapak kau.. ko pergi lah lapor pada madey suruh pecat KP KDRM. Apa hal kait dengan Najib??

Bangang mentri ada rasuah boleh pegang wang negara.. lu tkpyah sibuk lah pasal GST. Itu isu teknikal. wang tetap dipulangkan. Sbb itu Najib tubuhkan sistem tu untuk mudahkan

Yg claim sbg aset pun bersepah..ko tu je penjilat babi.. bodoh sokong perompak penyamun mcm madey!

skrg ko dpt ape babi oi?? menyalat di blog umno.. macam da nak mampos.. dedak punye pasal!?

Anonymous said...



kah..kah..kah..kahh

ko berkhayal pasal najib? sebb ko mcm madeytaek jugak..pengecut dan takut dengan bayang dan kelibat Najib..

si perompak dan bodoh tak reti tdbir negara..gerun tgk Najib cipta kejayaan besar.. shame la bodoh oii.. bace la laporan ekonomi skrg.. dah nak mampos dah..

M&A lepas ni..kah..kah..kah

Anonymous said...



Najib datang 'menyibuk' ke sampai Anwar terpaksa turun.. katanya takut PKR kalah? kem PKR pecah 3.. kah..kah..kah

PAS pulak senyap2 dah bg arahan kpd KPEMUDA dan KAWASAN supaya undi UMNO. xde la bodoh nk bising2 dalam media meloyakini.cam cakap kasi arahan..pandai2 le SU Agong dah bg arahan minggu lepas..

ted babi mcm ko akan kelupor la.. UMNO bn hrp nak menang tp nak lawan PH

PRK akan byk lagi.. sekor demi sekor akan lenyap.. tk tido lena la macai ph..

mana nak cover pasal kabinet tunggang langgang..nk bg rakyat sedap hati tiap2 hari madey arahkan media kasi publisiti pada mentri2 bodoh bangang.. sampai terlampau bodoh si mentri baboonn cakap macam badut..

kah..kah..kah..

rakyat sedang bangkit bro..

Anonymous said...



takut dgn bayang Najib sampai madey pecat habis semua org.. lepas ni die menggila meracau sorng2 pecat nek semah pulak kot..kah..kah..kah finally terjum lombong mines.. org buat dosa takkan hidup tenteram..tmbah dosa yg dhsyt2 dn berat2




Anonymous said...

UMNO BERANGAN NAK TAMBAH KERUSI, HILANG LAGI 1 KERUSI...KAHKAHKAHKAH


KOTA KINABALU: Adun Sukau Datuk Saddi Abdul Rahman hari ini mengumumkan keluar Umno serta Barisan Nasional dan akan menjadi Adun bebas berkuat kuasa serta merta.

“Saya akan menjadi Adun pembangkang bebas yang konstruktif serta menjadi penimbang tara sesuai dengan politik masa kini,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...

kah..kah..kahh

itu katak lompat..
bodoh oii.. rakyat berikan kemenangan pada UMNO berbanding pada parti 12 kerusi.. kah..kah..kah

soal adun mp lompat itu integriti adun mp itu buruk dan lemah.. rakyat undinya atas tiket UMNO BN.. tapi rakyat undi chap bunge banyak mane?

sedor lee diri kamu tu sikit..parti ciput.. lagak mcm samseng. sekali dapig ketok.. clamp telor tercirit..masuk ijn si atok tu.. cpt2lah prk langkawi..

Anonymous said...

Muahahahahahahahahahaha 12 lebih belagak dari 52 kah..kah.. macam sial! siapa yg 12 sial itu?? mungetaek...

KAH KAH KAH KAHHH

RAKYAT BODOH PAKATAN BANGANG MADEY SONANG

KAH KAH KAHH..KAHHHH


HASMAH BOTAK JKKK

Anonymous said...



macai ada goyang terok PRK Sg kandis..

hari2 masuk blog umno..sbb terjejas ke?

kalo dh rase hebat sgt dgn 12 keuri kenapa perlu dtg sini menyalak bangang..

pegi nasihat pm atok perompak.. negara dah nak muflis!!

Najib akan ambil alih semula pulihkan negara..
Insya Allah Allah Maha Kuasa!!

Anonymous said...

KAHKAHKAHKAHKAH... WAKIL RAKYAT UMNO CUKUP FAHAM KALAU TIADA SEBARANG PERUNTUKAN NAK BANGUNKAN DUN ATAU PARLIMEN, LEBIH BAIK CABUT. YANG PENTING KEBAJIKAN RAKYAT. BUKAN UMNO. KAHKAHKAHKAH... MATILAH UMNO NAKKKKKK..

Anonymous said...



Muahahahahahahahahahaha 12 lebih belagak dari 52 kah..kah..
macam sial! siapa yg 12 sial itu?? mungetaek...

KAH KAH KAH KAHHH

RAKYAT BODOH PAKATAN BANGANG MADEY SONANG

KAH KAH KAHH..KAHHHH


HASMAH BOTAK JKKK

Anonymous said...

khabarnya adun seri setia meninggal.. harap ini suatu fitnah..

kikikiki..

Anonymous said...

KEPADA BAKAL PENGUNDI SG KANDIS:

UNDILAH ⚖ UNTUK KESEJAHTERAAN RAKYAT. DIJAMIN TERPELIHARA AGAMA & BANGSA.

UNDILAH 🍅 UNTUK MELINGKOPKAN AGAMA, BANGSA & NEGARA.

PILIHAN DI TANGAN ANDA!

Anonymous said...

Utusex malaysia bakal melingkup. Tahniah!!!!

Anonymous said...

Boleh la save budget buat beli tomato.. Kahkahkahkah..

Macai tomato makan taik babi tu pasal bodoh

Anonymous said...

Yang penting melayu jilat najib hilang sumber pendapatan. Biar bergaduh lakibini. KAHKAHKAHKAH

Anonymous said...

Jual bra. Jual seluar dalam. Khazanah rugi rm80 juta. Ini mesti idea mak badak. Kih kih kih

3Ms Stupid said...

Adoi..Pencacai2 ni tgk skrg mcm org sewel pulak sejak2 tersedak kencing ni....modal nak gelak org lain dah tak ada, mula la ckp merapu-rapu ...dah tu je yg ado...ye tak..

Anonymous said...

Anak : Mak, kenapa ayah tak pergi kerja?

Mak : Ayah kau pengikut ds najib. Dia kena buang kerja.

Anak : Habis tu kita nak makan apa?

Mak : Makanlah apa yang ada nakkk..kalau tak cukup nanti mak hutang dengan kedai.

Anonymous said...

Betul la tu...standard Cina DAP standard Pencacai Angkat najis gone end..klau zaman komunis standard dia bersihkan kandang babi...

Hahaha.mmg sewel diaorg ni...cakap merapu..

Anonymous said...



cacai mahataek dapig meroyan semenjak ketika ini..
kena buang kerja oleh rejim mahateak tapi dia cuba nk lepaskan keciwa atas nama DS Najib

kah..kah..kah.. sampai boleh buat karangan dialog.. macam biol je..
kah..kah..kahhh zaman Najib Alhamdulillah semua org hidup senang..

Bangla makan tomato bawang murah hari2..
org Malaysia layan starbuck mcd mcm makan nasi lemak je.. berduit le katakan..

masuk je zaman KuttyLanak habis.. macai pun kena tempias.. ade ke 90 juta duit MyBrain pun mazleetaek tu bawak lari kasi cine uec.. lepas tu buh taik fitnah UMNO..

tgk le sial ke tak cara ph memerintah.. melanun siang malam..

skrg yg kena buang keje macai2 yg dulu suke lyn utube/tweeter/fb maki Najib..

Najib kasi korang keje..punca rezeki halal..korang maki die jatuhkan die tanpa belas..

skrg padan MUKA laa macai.. ko kais le keje ape sama2 dgn Bangla Indon Nepal.. baru kau tau rasa hidup susah.. mak bapak bodoh tak ajar anak syukur.. keje melantak lepas tu maki kerajaan BN.. babi lagi baik laa dr perangai korang macai ph!!


#prklangkawi

#hancurpakatanhaprak

Anonymous said...

Najib main sebut rm90 juta untuk mybrain. Duitnya tiada. Faham tak? Ini dibongkarkan oleh menteri sendiri. Padahal kos sebenar rm612 juta 1 semester. Tiada seorang pun yang dapat peruntukan dari rm90 juta yang diwar-warkan oleh najib razak. Kahkahkah..auta punya najib.

Anonymous said...

kepala bapak ko duit tak ada duit tak ada.. bila umum tu duit dh ada la bangang sbb masuk dlm bajet.. madey nk rompak wang tu utk bikin projek untuk anak2 dia.. bodohh!

yang si babimazlee tu umum kasi bantuan sekolah persendirian tiba2 tu duit dtg dr celah kangkang hasmah botak ke?

woii bahlol.. xyh nk kencing kat sini..pegi kencing dalam JAMBAN..tiru mcm Jimin Ali Jamban

main kotor dalam jamban je eaa.. bkn kt luor sana..

Anonymous said...

Padan muka woiii macai najib dan ahli umno kehilangan sumber pendapatan dan pekerjaan. Padan muka...puas sangat hati tengok melayu umno merempat. Syarikat hak milik umno dan yg umno ada pegangan bakal kehilangan projek. Utusan, mrcb, myeg dll...hancurlah melayu umno. Hahahahahahahaha tak lama lagi pwtc pun kena lelong.

Anonymous said...

Muahahahahahahahahahaha

DUIT TAKDE?? MEMANG MADEY PENYANGAK JADI PM DUIT LESAP.. ITU PASAL DUIT TAKDE BONGOK!!

Zaman NAJIB DUIT MEWAH.. TAKDE TERLEPAS SAPE2 PUN SEMUA DAPAT.. KECUALI BABI JE KOT YANG TAK DAPAT.. MYBRAIN TAK PERNAH STOP CUMA PERMINTAAN SEMAKIN BANYAK UNTUK BUAT MASTER. BONGOK!!

Ko nak menipu pun babi 11.28 oi jangan le mark up tinggi sangat.. 600 juta kepala atok ko... ko ingat sejuta org ke nak buat master.. kecenggg kuat hampehhh!!! itu bajet mazlee mentri kasut hitam kasi ko ke?

BUDUSS!! patut le jadi macai ph

-------------------------------------------



KAH KAH KAH KAHHH

RAKYAT BODOH PAKATAN BANGANG MADEY SONANG

KAH KAH KAHH..KAHHHH

negara dah nak bangkrup.. pakat2 rasalah lepas ni..
bukan main2 ini betul2 la macai!


HASMAH BOTAK JKKK

Anonymous said...

Bila umum duit semestinya dah ada? Kahkahkah...bodohnya kau percaya cakap najib. Siapa yang pernah dapat buat phd dengan rm90 najib umum tu? Sila tunjuk bukti. Tiada seorang pun mengikut kata menteri. Habis najib auta.

Anonymous said...


macai 11.32 mahababi menyalak.. tak puas hati kah..kah..kah

jadi macai kera jaan ph macam xckup makan je.. kalau cukup makan nape bertenggek di blog umno.. ko xde maruah ke?
ke mak ko dulu kena sontot dgn pariah.. so dpt ko perangai mcm sial..
kah..kah..kah


padan muka ko macai madeytaek.. melayu umno takde jejas apa2.. yang terjejas ialah perompak2 bertopeng melayu mcm ko setan.. ko juga akan kena tempias.. 17 ribu kena pecat tu macai2 pengundi ph belake.. kah..kah..kah bongok ko ni org tua bangang ke x reti bace fb tweeter..

skrg semua pendam rasa..yg govt dlu byk pro pakatantaek skrg pakat2 menyesal..tgk kawan2 kena buang tamat keje tak tentu pasal..

sejak zaman Pak Lah Najib lagi mane ade dh projek2 kasi kroni kontraktor kelas F ketua bahagian dapat komisen..itu zaman MAHATAEK KUTTY je

kah..kah..kah puas hati aku nk tgk melayoo2 yg undi ph haprak akan tergolek cari keje dgn bangsa nepal.. dan ko macai akan mampos tak lama lagi!!

Anonymous said...

KAH KAH KAH KAHHH

bila janji boleh dikencing..

bila umum duit takde?

KAH..KAH...KAHH..KAHHH

patutlah YB KJ kate macai kena 'GAME'

janji 100 hari boleh kencengg cmtu je

so meroyan lah ingat Najib

zaman Najib dia umum dia kasi betul2..

ko buktikan duit tkde sebab Najib tak umum potong/ batal..

ko pegi tanye si bahlol yang batal tu si bahlol metri yang cakap duit takde tu.. 90 juta takde kepala bapak lu.. amik duit tabunh haprak la bahlol dh mentri tu ckp dui xde..

Najib cakap ade.. dan tak pernah cancel.. yang cancel tu la BONGOK!

sbb tak reti bohong.. duti dh masuk bajek takde kepala ko!!

RAKYAT BODOH PAKATAN BANGANG MADEY SONANG

KAH KAH KAHH..KAHHHH

negara dah nak bangkrup.. pakat2 rasalah lepas ni..
bukan main2 ini betul2 la macai!


HASMAH BOTAK JKKK

Anonymous said...

Elok kau melalak dan menangis lebih sikit di kementerian pendidikan. Naib canselor universiti awam pun ramai yang bakal diberhentikan. Kahkahkahkah...dalam senarai nama ada 7 orang. Ramai lagi bakal pencen awal. Kahkahkahkahkah.... mampus cepat sikit ya warga pendidik dan pelajar pro najib

Anonymous said...



anon macai 11.32 mahababi..
aku rase ko trauma dengan janji hapus tol
janji petrol 1.50 posen
jani hapus ptptn
hapus auku hapus itu hapus ini

kah..kah..kahh.. tibe2 tak hapus pon..

ko trauma kena KENCENGG dengan mahababie..
so ke lepas marah pada Najib..

kah..kah..kahh gile siottt

mazleebabi tu kalo die mentri yg berjiwa hati mulus pd rakyat.. die akan tunaikan 90 juta tu bkn bnyk mane pun klu nk kire dgn kos 30 billiun lesap 80 hari oh perintah

pulak madey byk kroni perompak..pegi la mengadap mintak sikit

sbb pikir ini masa depan anak bangsa nak sambung master..

ohh ye macia budusss 11.32 ko paham tak master tu mengaji ape?

ke tak tahu?

level kasut hitam je? budusss mcm mat babooon.. jet sukhoi 4 biji boleh terbang

ikan 1 biliun dlm laut xmo naik

tomtato murah lain tanam sendiri

kah..kahh..kahhh

KERA JAAN MAHABABIIII!!!

hancurlebur lah ph!!

Anonymous said...



oooh i lupa la

u cinebabi yg selalu dtg sini menyalak mcm anjing.. betty chew ape cerite? dirty wife lorrr

ok so no need to say anything la coz u babicine..nonsense useless dirty cinebabi

kah..kahh..kahh..

Anonymous said...

Kahkahkah..melayu umno tak terjejas katanya. Kau tak tahu ke dari menteri, ke peneraju glc, naib canselor, kakitangan lantikan politik, duta2, konsulat2, peneraju sykt milik umno, 17 ribu termasuk yang paling bawah ahli jkkk...semua hilang dan bakal hilang sumber pendapatan. Dalam masa 5 tahun lenyaplah semuanya milik umno. Puasnya hati lihat pencacai najib mati kebulur sikit demi sikit...HAHAHAHAHA

Anonymous said...

KAH KAH KAH KAHHH

RAKYAT BODOH CINE-BABI MENANG MADEY SONANG

KAH KAH KAHH..KAHHHH

negara dah nak bangkrup..
cine n babi n melayooph jg akan mati! see u lah


HASMAH BOTAK JKKK

Anonymous said...

Kalau tak dapat imbuhan buat apa buang masa di blog sampah macam ni. Hahahaha..sebab sudah dapat la kerja makin kuat. Hahahahahahahaha.. kena pertahankan kerajaan baru. Jangan jealous ya macai najib

Anonymous said...

kah.kah..kahhkah

macai 11.59
u sudah gile ke
itu kena pecat semua kakitangan muda2..
pro ph lorr
melayu umno tak langsung terjejas lorr
cinebabi yg makin byk bunuh diri..
bisnes terokk lorrr
sst mari lagi jahanam laa

cine makan babi main judi pelacor semua duit mau banyak
bisnes tarak jalan..
pecat staff gomen gaji tk dapat
dirog tak mati..UMNO lagi kuat sbb melayu cari UMNO
tpi cine akan mati
babi mcm u akan mati

melayuu jilat cinebabi jg akan mati kebulur
padan muke.. kite pergi beli brg di Mydin..

boikit kedai cine..cine kasi mampos
bile cine mampos melayoo ph haprak jg kebulur

lepas tu cari umno la..

kah..kahh..kahh

pegi tgk lorr kempen sg kandis.. dapig tk berani masok

kah..kah..kahh

takut ph kalah!

cinebabi sudah teruk.. ko nk happy lg ye.. kah..kahh..

kasi cinebabi kebulur, bisnes rosak.. lepas tu bunuh diri ramai2

padan muka!!

Anonymous said...

So sekarang kita kena bunuh umno sikit demi sikit. Baru boleh kaut lebih banyak. Matilah kau pencacai najib. Mati sampai akar. Kasi racun.

Anonymous said...



kah..kah..kahh
u keje angkat najis ke?
kalau u anggap ni blog sampah
means u sedang makan SAMPAH

therefore u mmg sampah.. plus idiot
buat apa anjing malam2 masuk rumah org?

u anjing rabies ke??

hello.. u dapat duit.. makan babi byk2 la.. minum arak kuat2

duit RM sudah tkde nilai..
melayu umno biasa susah..
ph mana biasa susah..semua duduk bandar

duit down u mampos la..org melayu umno kampung boleh survive tanaman

org felda tanah luas mereka support Najib UMNO

kah..kahh..kahh

jgn jeles ya caimahababi..

u tak selamat lah... u die pretty soon!

kah..kah..kahh

Anonymous said...



kah kah kah u cinebabi
u mau lawan kuasa Tuhan
u nak bunuh umno
now God pay back..
cinebabi suffered teruk
bisnes lagi jahanam
u keje angkt tahi ke senang keje?
wait n see next year..
umno akan bangun .. dapig akan mati.. lepas madey step down

melayu tk bising2 lagi ..

u tggu la nnti.. sape mati..

kekekeee

btw.. cinebabi bunuh diri ramai2.. hope so.. gone end mampos banned dapig

kit sial no longer can live..cancer maaa...
kah..kahh

Anonymous said...



hello cinebabi
u xpyh bunuh umno..
but u sendiri cinebabi akn bunuh diri sendiri
dapig n ph akan mati sendiri after this cycle.
melayu akan bangkit.. umno pas akan stand together
u mampos le cine babi
melayui indonesia ada byk juta lorr

diorng tunggu je.. u make something fool
then u will know la what wil happen cinebabi

kah..kah..kahh..
u wannna to test arr?
ask kit sial la to provoks.. see umno or dapig wil die pretty soon!

kah..kahh..kahh

Anonymous said...

KAH KAH KAH KAHHH

RAKYAT BODOH CINE-BABI MENANG MADEY SONANG

KAH KAH KAHH..KAHHHH

negara dah nak bangkrup..
cine n babi n melayooph jg akan mati! see u lah


HASMAH BOTAK JKKK

Anonymous said...



mane cinebabi @macai dapig ?? u sudah lari???

hey COWARD.. u pengecut macam gone end juga ka??

makan rasuah terang2 then bising pasal Najib/ 1MDB.. sekarang tangkap Najib la..

u ph macam pondan... no dignity.. macam pelacor..

see betty chew.. wife of COWARD man..gone end.. kotor dirty women.. filthy whore!

cinebabi mampos banyak2 bunuh diri.. cepat aman malaysia.!

makan babi banyak..minum arak mabok langgar orang.. kencing macam anjing..then u mau kacau orang Melayu.. 你完蛋了

damn u la cinebabi dapig!

Anonymous said...


中国人你死了

mane cinebabi @macai dapig ?? u sudah lari???

hey COWARD.. u pengecut macam gone end juga ka??

makan rasuah terang2 then bising pasal Najib/ 1MDB.. sekarang tangkap Najib la..

u ph macam pondan... no dignity.. macam pelacor..

see betty chew.. wife of COWARD man..gone end.. kotor dirty women.. filthy whore!

cinebabi mampos banyak2 bunuh diri.. cepat aman malaysia.!

makan babi banyak..minum arak mabok langgar orang.. kencing macam anjing..then u mau kacau orang Melayu.

Anonymous said...

khabar fitnah menyatakan naib naib chamslor ramai bakal diberhentikan dan khabar fitnah Siti yg menyertai majlis profesor mengantikan bakal yang diberhentikan...

Universiti ting tak ketinggg tang ting la UM nnati...


kah kah kah..haaa tepukk..!!

Unuversiti ting tak ketingg tang tinggg..!!

3Ms Stupid said...

Cina, Keling & layu DAP pencacai angkat najis ..hahahaha.


HATI MAKIN SAKIT KE?...KUI..KUI..KUI

Anonymous said...

HEBAT Najib Razak dan Umno.

GAJI Arul Kanda RM5 juta untuk 6 bulan. Dengan kata lain gaji Arul Kanda RM833,333.33 sebulan atau RM27,624.30 SEHARI.

Gaji bekas pengarah SRC International katanya RM335,000 sebulan.

Dan hari ini kita dengar Khazanah Nasional buat bisnes jual coli dan rugi RM80 juta.

Yang pasti Najib akan menafikan segala-galanya.

Beliau seorang yang tak pernah salah. Hanya orang lain yang tak betul.

Unknown said...

Kah kah kah kah... Babi bodoh 6:31 kata subromaniam cakap tu tahun 2016... Pergi baca artikel tu betul-betul la babi... Dia cakap sejak 2016, bukan subromaniam bagi kenyataan tahun 2016. Artikel ni bulan julai tahun lepas la babi..... Yang bongok-bongok majlis daerah tu bising untuk gst tahun 2016. Penyata bagi pun tak lengkap, dah tu meragukan... Memang kena hold la. Nak regund pergi la bagi penyata yang sahih. Itu pun bodoh tak boleh diajar.

Muahahahahahahahahaha

Unknown said...

Inilah perangai BABI macai 🍅🍅🍅 pakatoon. Yang BABI ini hanya akan highlightkan adalah kerugian... Tapi bab dana khazanah meningkat dari tahun 2009 hingga ke 2017 dari RM33 bilion menjadi RM134 billion, si BABI tu akan diamkan atau buat-buat bodoh tak sentuh langsung...

Mungkin bagi BABI tu juta lagi banyak dari bilion kot.... Patut la UNEDUCATED....

Wakakakakakakakakakakakak

Unknown said...

Wah... BABI 11:49 punya komen umpama dia tu TUHAN.... Rezeki Allah dan belum tentu pun UMNO bakal berkubur.... Silap-silap parti bunga yang akan berkubur tanpa nisan bila mahadeywa masuk kubur kelak.... Ye la, kerusi pun hanya 13 je...

Muahahahahahahahahaha

Unknown said...

Kah kah kah kah kah... Macai UNEDUCATED minta bukti le.... Nak minta bukti buat apa pun... Kalau diberi, otak ko tetap UNEDUCATED juga...

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Unknown said...

Tu la ko ni UNEDUCATED... Semester baru bermula bulan September, peruntukan tambahan kerajaan BN tak sempat buat sama kesnya macam pemberian wang hari raya dulu. Kalau BN masih memerintah, sidang parlimen sekarang ni la BN akan minta peruntukan tambahan termasuk peruntukan untuk MyBrain tu... Ko apa tau, bodoh je sepanjang masa....

UNEDUCATED la katakan....

Muahahahahahahahahaha

Unknown said...

Inilah perangai BABI macai 🍅🍅🍅 pakatoon. Yang BABI ini hanya akan highlightkan adalah kerugian... Tapi bab dana khazanah meningkat dari tahun 2009 hingga ke 2017 dari RM33 bilion menjadi RM134 billion, si BABI tu akan diamkan atau buat-buat bodoh tak sentuh langsung...

Mungkin bagi BABI tu juta lagi banyak dari bilion kot.... Patut la UNEDUCATED....

Wakakakakakakakakakakakak

Unknown said...

Mana tak mahadeywa kekalkan PERMATA... Menteri-menteri badut zaman Malaysia Baru ni mana ada idea nak tingkatkan pendidikan awal murid-murid pun. Setakat ni idea paling WORLD pun adalah tukar kasut putih ke kasut hitam.... Satu doniaaa puji oooo...

Wakakakakakakakakaka

Unknown said...

Hapuskan legasi najib satu persatu...???

Erk.... ECRL, HSR, LRT3, MRT, PERMATA, BRIM, UTC semuanya dah dihapuskan ke...????

Wakakakakakakakakaka.. macai BABI pakatoon kalau bab sembang kartun boleh buat siput pun mampu terbang.....

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Unknown said...

Oooo... Lupa la, memang ada LEGASI najib yang dihapuskan.... Iaitu turunkan logo 1Malaysia di setiap setiap premis yang ada logo tu.... Hebatnyeeeeee.... Tahniah kerajaan pakatoon, mesti turunkan logo-logo tu tak sentuh duit rakyat pun kan.....

Wakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

http://theunspinners.blogspot.com/2018/08/pendedahan-skandal-azmin-tapi-bukan.html?m=1

link atas... panasssss..!!! panassss beb...!!

beli popkon bole masuk tengok wayanggggg...!!!


skandal dalam PKR terlondeh pulak nnti geng atok raja kerajaan fitnah akan kara ini UMNO punya kirja walau kjaan PH memerintah...

sesama sendiri berantakan pemilihan parti Dajjal PKR nnti...

Karma fitnah memjerut diri sendiri..

wayang dah nak mula...beli popkon bole masuk tengok wayangg..!!!


haaahh... tepukk.. tepukkk...!!

Anonymous said...

Ku Punya Malaysia Baru

Ku punya Malaysia Baru.

Kini ku punya Malaysia Baru, Yang tidak seperti dulu.

Yang Melayunya bersatu, Yang semua kaum berharmoni selalu, negeri pun jadi maju.

Kini ku punya Malaysia baru, Yang tidak seperti dulu.

Kuasanya tidak di tangan Melayu, Orang DAP menjadi penentu.

Ku punya Malaysia baru, yang tidak seperti dulu.

Orang lain dikira tuan, orang Melayu dikira pendatang, para komunis dianggap pejuang.

Ku punya Malaysia baru, yang tidak seperti dulu.

Penyokong pengganas, menjadi menteri; pembela Chin Peng menjadi AG; Yang menyokong murtad, berjawatan tinggi.

Yang menolak hadis, berkuasa kembali; Yang homoseksual akan ke mari; Yang LGBT makin menjadi.

Raja dan sultan bahan dimaki, ideologi komunis nak jadi buku mengaji.

Ku punya Malaysia baru, yang tidak seperti dulu.

Yang Syiah menjadi menteri, Yang Sosialis duduk tinggi; Yang Islam jadi minoriti, Yang berkuasa adalah DAP.

Ku punya Malaysia baru, yang tidak seperti dulu.

Anonymous said...

Nak beli bra? Najib ada jual

Anonymous said...

MAMAK MATDEY MAHATAIK NI KALAU AKU DAPAT ...AKU KUTY2 JE KEPALA DIA....

YG BABI SEKOR TU AKU PANGGANG2 JE HIDUP2...

Anonymous said...

Rampas Khazanah' sebab bra RM80 juta? Atau sebab RM157 bilion?


Sejak Pakatan Harapan (PH) menang pilihanraya, Perdana Menteri Mahathir terbukti berjaya 'menyelamatkan Malaysia' dalam masa kurang 100 hari.

Khazanah Nasional (KN) umpamanya...



KN ditinggalkan untuk diwarisi era pemerintahan bekas Perdana Menteri Najib Razak (yang tumbang sebab fitnah) dengan nilai aset kira-kira RM65 bilion pada tahun 2004.

Pimpinan atasan KN yang tiada tali persaudaraan dengan Najib tiba-tiba melepaskan jawatan masing-masing. Ada yang lihat ia sebagai terancang. Ada pihak yang mengugut mereka supaya mengosongkan jawatan. Kebenaran kisah ini tidak dapat dipastikan. Sekadar berlegar di warung kopi saja... Tapi fakta ialah kontrak Pengarah Urusannya, Tan Sri Azman Mokhtar sepatutnya berakhir pada Mei 2019!

Apa yang pasti, KN hari ini telah memiliki aset kira-kira RM157 bilion ketika ini, sejak Azman ambil alih KN. Gila, dari RM65 bilion kepada RM157 bilion! Banyak tu!

Najib ada bertanya di dalam Dewan Rakyat, Menteri PH Azmin kata KN rugi kira-kira RM80juta dalam pelaburan pakaian dalam. Kata orang, dalam berniaga ada untung rugi. Andai angka RM80juta itu dibandingkan dengan RM150bilion...? Apakah KERAjaan PH telah secara tidak langsung mengatakan KN rugi secara keseluruhannya?

Bertambah pelik, PM Mahathir melantik diri sendiri sebagai Pengerusi KN! Azmin orang nombor dua. Bila netizen persoal tentang manifesto PH bahawa janji untuk membebaskan syarikat GLC daripada orang politik, pemimpin PH dengan selamba badak buat-buat tak tahu. Tak rasa bersalah bahkan menghalalkan yang haram. Ibaratnya, dulu babi itu haram dimakan. Tapi bila babi ada depan mata, selamba ratah.

Hakikat menyedari bahawa KN selama ini tidak menerima suntikan modal tetap daripada kerajaan. Kisah kejayaan Pengarah Urusan, Tan Sri Azman Mokhtar (bukan anak Najib Razak) sebenarnya sudah bermula sejak beberapa tahun sebelum ini. Sudah ada suara yang mahukan kerusi beliau. Iyalah, aset beratus bilion yang dikumpul membuatkan ramai kelabu mata. Seperti harimau merenung daging.

Petikan Bernama pada Disember 2017 :

Tidak seperti entiti Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dan Tabung Haji, Khazanah tidak menerima suntikan modal tetap, selain ia juga melaksanakan pelaburan pemangkin di dalam dan di luar negara - selain inisiatif pembangunan untuk negara.

Ia menjayakan pembangunan utama untuk modal insan melalui Yayasan Hasanah yang ditubuhkan pada 2015 dengan RM3 bilion dicagarkan sebagai pembiayaan bagi memacu agenda pembangunan bangsa untuk memajukan Malaysia sebagai negara yang berdaya saing di peringkat global.

Modal ini dilindungi dan hanya faedah digunakan untuk memastikan kemapanannya. Tahun lalu sahaja, yayasan itu membelanjakan kira-kira RM125 juta, sebahagian besarnya untuk pendidikan.

Dan, ia akan terus melaksanakannya, kata sumber dan menambah pujian wajar diberikan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Ahli Lembaga Khazanah atas kebijaksanaan dalam melaksanakan inisiatif sosial ini.

"Pelaburan ini mungkin berupa wang yang boleh diisytiharkan sebagai dividen. Justeru, pengkritik perlu membuat analisis yang tepat sebelum membuat anggapan dan kesimpulan sempit," kata sumber itu.

Satu inisiatif tanggungjawab sosial yang boleh dibanggakan Khazanah ialah Skim Latihan 1Malaysia, yang menyediakan latihan kemahiran kepada siswazah menganggur untuk meningkatkan kebolehpasaran mereka.

Setakat ini, ia sudah melatih kira-kira 4,200 siswazah dengan kos RM20,000 seorang, dengan khabar gembira apabila lebih daripada 80 peratus siswazah menganggur ini berjaya mendapat pekerjaan.

Melihat kepada situasi ini, apa yang hendak diselamatkan? Atau Mahathir sebenarnya mahu menyelamatkan harta negara bukan untuk rakyat sebaliknya untuk diri sendiri, anak beranak dan kroni-kroni?

Anonymous said...

Hahaha...Cina DAP panazzzzz..!!
Terpijak kencing sendiri...kui..kui..kui

Anonymous said...

Nak beli babi? dap ada jual.
Nak beli kodok ijo? Dap ada jual

Anonymous said...

Nak beli sarung tetek emas.. rba dap ada lelong..
Anon 10.07 tunggu apa lagi.. khas utk betty.. kah kah kah..

Anonymous said...

Hina mat sabu ya..program plkn 2.0 bakal dihentikan. Kahkahkahkah...mampus kau kroni najib. Padan muka. Hahahahaha

Anonymous said...

Kah kah kah...
Projek lain pun dihinake..kaji batal tabgguh terusss...

Kah kah kah..
Terusssss tukar jenama..
Plkn matsabun dorrrrr dorrrr

Kah kah kah..
Yg mamposnya pengundi ph mcm lo.. dpt taik.. apa lo dpt.. apa pengundi dpt.. taikkkk.. jilat terus...
Kah kah kah..

Anonymous said...

Maksud lo yg mampos pengundi ph.. sebelum undi dpt janji dah undi dpt taik.. HAHAHAHA

Anonymous said...

Program BTN bila nk hapus? Ke sembang kencang je lbh..

Anonymous said...

Bra xde, nk g-string merah tanye abg mad babun ye

Anonymous said...

Tony puaka kata kerajaan ph telus..
Sebelum pru janji akan isytihar harta..
Kahkahkahkahkahkahkah..
Oppps lupa janji bkn bible bkn kitab suci..

Yg telus lubang jubur je hari hari terbukak hari hari keluar taik bagi macai haprak ciummmm baunya..
HAHAHAHAHA...

Anonymous said...

Program btn dah tak jd.. kononnnn diperkasa kehkehkeh... kaji batal tangguh jln..

Anonymous said...

Pengundi ph dpt apa?
Atok dah bagi kat anak utk diwaris ke cucu cicit... berjuta weeeiiiii...

Cer tengok tarikh projek kabel telekom tu.. lepas menang atok dilantik jd pm bila? Tarikh projek dianugerah ke anak bila? Lepas pru kan kita cuti, tengok tarikh cuti, makna kerajaan tak kerja..

Jd dah paham semua bila atok kata kerja 24jam.. kalam 36j sehari pun atok kerje.. lagi la byk projek dirembat..

Pengundi ph dpt apa? Dpt taik? Katanya nak bagi hadiah f1 buat macai ph bertempik menjerit... kah kah kah.. pru dah abis.. cari tempat baru nak bertempik...

Anonymous said...

Pengundi ph nak hidup mcm org kaya..
Br1m dihina..
Bantuan nelayan petani dibatal..
Kelapa sawit jatuh takpe..
Rm jatuh takpe..
Getah jatuh takpe..
kasut putih otak tak berkembang..

TU YG UNDI PH... kaaaahhhhhhhhh

Anonymous said...

Nak jd mcm org kaya..
Bangga dpt F1..
Tu yg undi ph kahkahkah..

Anonymous said...

Pengundi ph dah syok jd org kaya..
Brg naik dah tak menjerit.. tak melalak... tak berdemo.. semua diam membisu.. awani dah tak lapor rakyat menjerit rakyat memilih... HIHIHIHI HUHUHUHU..

Anonymous said...

SEMUA DAH KAYA.. APA BUKTI MACAI PH MINTAK?

RBA DAP LELONG COLI EMAS... PETUNJUK MACAI DAH KAYA..

Dah terlondeh fitnah. Buat fitnah baru.. coli dr negara china pun jd bhn fitnah.. nak tanya ni rba dap dpt gambar dr daim ke.. kan daim baru balik dr sana.. tanya la daim caiiii...

Anonymous said...

kau tak tahu politik sabah. atok perompak kecewa dgn sekutunya di sabah iaitu sapi bedal warisan ketua menteri haram sabah. gaji menteri pon sapi bedal tak boleh bayar lagi sebab dia ketua menteri haram tak ada kuasa naik sain cek. projek2 sabah pun tak boleh jalan sebab sapi bedal ketua menteri haram. sekutu ph di sabah warisan pun tak lama lagi nak mampos... tunggulah.

Anonymous said...

Marahkan bukan melayu, lokman pula jadi sami. Tahniah!

Anonymous said...

SHAH ALAM 2 Ogos - Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama Islam, Pendidikan, Pembangunan Modal Insan, Sains, Teknologi dan Inovasi, Prof. Dr. Shaharuddin Badaruddin meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Putrajaya hari ini.

Shaharuddin yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Setia menghembuskan nafas yang terakhir pada jam 6.28 petang ini.


Menurut Setiausaha Kanannya, Zafrullah Aris, jenazah allhyarham akan dibawa pulang ke rumah di Desa Pinggiran Putra dan urusan pengebumian akan dilakukan esok.

Shaharuddin yang dipercayai mengidap kanser kolon sebelum ini dilaporkan tenat tetapi berita itu dinafikan keluarganya.

Pejabat Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor turut mengeluarkan kenyataan yang menyatakan Shaharuddin hanya bercuti rehat selama sebulan selepas menjalani rawatan. - UTUSAN ONLINE

LA FATIHAH,
SATU LAGI PRK BAKAL BERLANGSUNG.



Anonymous said...

*Maaf typo AL FATIHAH,

Semoga dicucuri rahmat ke atas beliau. Yang masih hidup teruskan amal & perjuangan kita.. aminn!

Anonymous said...

KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak mengetahui jumlah sebenar pesawat pejuang Rusia milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) yang boleh terbang.

Katanya, beliau tidak mengetahui angka terkini pesawat pejuang yang berfungsi dan tidak ada fakta mengenainya.



“Saya tidak tahu bilangan sebenar berkenaan jumlah pesawat pejuang yang mampu terbang.

“Jadi saya tidak ada fakta untuk bercakap mengenai perkara ini,” katanya ketika ditemui di lobi Parlimen, hari ini.

Beliau bagaimanapun berkata, hanya akan mengeluarkan kenyataan selepas mendapat maklumat terkini berkenaan pesawat pejuang TUDM berkenaan.

Semalam, Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu mendedahkan hanya empat daripada 28 pesawat pejuang buatan Rusia milik TUDM mampu terbang.

“Hanya empat daripada pesawat mampu terbang dengan baik dan baki 14 masih dalam pembaikan,” katanya.

Dalam jawapannya semasa usul menjunjung kasih titah Yang di-Pertuan Agong bagi kementeriannya pada persidangan Dewan Rakyat, Mohamed Sabu berkata, TUDM tidak mampu menyelenggarakan pesawat pejuang dengan baik.

Menurutnya, Kementerian Pertahanan telah menamatkan kontraktor yang terlibat dengan pentadbiran terdahulu dan sedang mencari penggantinya dengan kontraktor tempatan.

DI SG KANDIS BUKAN MAIN BERLAGAK CAKAP JADI MENTERI PERTAHANAN 14 TAHUN. PERLEKEHKAN MAT SABU. BILA DITANYA BERAPA PESAWAT RUSIA MILIK MALAYSIA YANG BOLEH TERBANG..JAWAPANNYA TAK TAHU. KAHKAHKAHKAH....PADAN MUKA. KONTRAKTOR NAJIB DIBERHENTIKAN LAGI. KAHKAHKAHKAH...

Nuor pok brahim said...

Sebab itu I suruh Rafizi lawan Azmin sebab Azmin dah jadi barua pada Mahathir ni pasai apa?, dulu dia tuduh saya liwat.... dia jangan lupa apa jadi pada kes Forex dia RM30 bilion dan dia lantik diri dia jadi Pengerusi Khazanah... apa ni rakyat rugi, MAS rugi, Khazanah rugi.

Anonymous said...

Khazanah rugi rm80 juta semata-mata jual bra online..bra rosmah king size ke atau rosmah memang tak pakai bra?

Anonymous said...

Nape si tua renta bukak kedai roti pun blh bungkus?

Anonymous said...

PRK LAGI.......

Anonymous said...

NEXT...MANA PULAK .....

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget