KL CHRONICLE: Hello Pakatan Harapan, apa cerita pasal pemansuhan Akta Berita Palsu & Akta Hasutan?

Tuesday, July 10, 2018

Hello Pakatan Harapan, apa cerita pasal pemansuhan Akta Berita Palsu & Akta Hasutan?

1. Apakah sebenarnya pendirian terkini kerajaan PH berkaitan Akta Berita Palsu & Akta Hasutan? Batalkan? Atau serba salah mahu batalkannya?

2. Dengan DAP diberi kuasa untuk mencerminkan 'kebebasan bersuara' yang dilaung-laungkannya, Tun Dr Mahathir Mohamad tersepit untuk menghuraikannya.

3. Selepas penyokong kuat PH, A Kadir Jasin mempersoalkan hak dan perbelanjaan Yang Dipertuan Agong, sehingga mendorong baginda membatalkan Rumah Terbuka Aidilfitri di Istana Negara, muncul pula pelbagai elemen hasutan yang perlu ditangani.



4. Gesaan penyokong tegar PH  dan bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainudin Maidin agar kerajaan mengharamkan semua sekolah tahfiz, adalah satu bentuk hasutan yang boleh menjerumuskan negara ke dalam pertikaian.

5. Umno ingin bertanya, apakah kerajaan benar-benar berhasrat menghapuskan dua akta berkenaan, dan tidak ingin bertindak ke atas elemen subversif seperti ini?

6. Jika benarlah, bermakna kerajaan menggalakkan penyebaran berita palsu, hasutan dan sebagainya oleh sesiapa saja. Ini membuka pintu kepada tercetusnya ketegangan kaum di Malaysia. Adakah ini yang rakyat mahu?

7. Ini adalah bom jangka yang dipasang sendiri oleh ejen-ejen liberal dalam Pakatan Harapan yang gagal dikesan radar pemimpin kerajaan. Ketahuilah ia boleh meledak di hadapan mata kita sendiri jika tiada tindakan diambil.

8. Umno kesal kerana selepas isu UiTM didesak menerima bukan-Melayu, kini sekolah tahfiz pula menjadi alat untuk mencetuskan ketidakharmonian di kalangan masyarakat, khasnya orang Melayu.

9. Apakah ini kebebasan bersuara yang diingini oleh kerajaan? Apa pula alasan mereka terhadap gesaan agar golongan LGBT diberikan pelbagai hak di dalam agama dan masyarakat?

10. Apa pula penjelasan yang boleh dibuat oleh Dr Mahathir mengenai Sisters in Islam yang dipimpin anaknya Marina, sedangkan ia jelas bertentangan dengan kehendak sebenar Islam?

11. Sudah banyak hasutan berlaku sejak PH membentuk kerajaan, dan ia dibiarkan saja walaupun sudah mula menimbulkan keresahan dalam kalangan rakyat berbilang agama dan bangsa di negara ini.

12. Gesaan DAP agar taraf 'Bumiputera' dihapuskan agar mewujudkan peluang sama rata di Malaysia, dikhuatiri akan memakan diri sendiri.

13. Ketika orang Melayu dan Islam mengamalkan tolak ansur dengan mengiktiraf hak semua kaum, mereka terus ditekan dengan provokasi sebegini.

14. Ingatlah, jalan menuju kemusnahan itu sentiasa dijaga dengan baik (roads to ruin are always kept under good repairs). Berhati-hatilah!

15. Atau sememangnya ada pemimpin dalam kerajaan PH yang suka bermain api?

Unit Komunikasi Strategik
Ibu Pejabat UMNO
Kuala Lumpur

95 comments:

Tanah Melayu Kini said...

Byk la ..
Lagi teruk ada la kot nnt..

Anonymous said...

KLUANGMAN...PONDAN TUA RUPA NYA..SUNGGUH TAK SANGKA

Anonymous said...

Patutle sy perasan gaya tulis blog die bahasa laser macam mak nyah..membebel maki berjela jela..lepas tu moody giler..
Hahaha dua alam rupanyeeerr

Anonymous said...

Blogger mahajilat CelangKangkang sudah 'tukar rentak'... daripads rentak menjatuhkan DSN selama 4 tahun..kini.mula buat isu provokasi untuk tarik sokongan Melayooo akal stgh inci kunun support parti boboi bersatooo. So.mule dh main isu Agama, Perkaumab..sedangkan Madey yg aturkan semua tu jd hncur lebur!!

Madey laknatullah cuba tarik kain untuk tutup kaki nampak.kepala..tarik kain kepala nampak lengan..dia tgh bodohkan melayoo otak stgh inci yg undi puak dia..terngaga mcm babi nk kena potong.. Tunggu bulan jatuh ke riba.. Najib dah kata janji bulan bintang takkan berjaya!!

Skrg blogger upahan celaka mahadey laknatullah sdg pancing melayoo akal stgh inci pakatontaik untuk sokong pbpm kunun nk 'ganti umno' dgn tiba2 main isu sentimen Agama, sentimen bangsa.. Taktik kotor ini menggunakan Zam Mamak Pariah lontarkan 'bola'.. Provoks isu Tahfiz dengan harapan melayoo otak stgh inci ni sokong parti boboi.. Sdgkan mahdey cuba mahu padamkan pengkhianatan dia dan pbpm menyebabkan hancur sistem negara skrg, ekonomi jahanam, puak lgbt, sekular, liberal, kristian ekstrimist, anti Raja Melayu.. mula tunjuk taring.

Inilah style politik MahaNAJIS mahadey LAKNATULLAH! pemerintahanya 22 thn dulu nampak 'hebat gah' bukan sebab kebijaksanaannya..tetapi disebabkan KEHEBATAN UMNO..maka dia diangkat disokong sistem UMNO. Tanpa UMNO dia hanyalah seorang taraf PARIAH boneka kafir dapig!

SAMPAI SEMUA HAL COPY PASTE CETAK ROMPAK IKUT IDEA DS NAJIB RAZAK..TERMASUKLAH HIMPUNAN PAGI PMO YANG MENYEBABKAN SI MAMAK NIPAH MEDEN TU JATUH TERGOLEK

Anonymous said...

Yg dipilih hanya satu..hanya satu..PM
Yg beberapa kerat barisan kabinet...
Yg inilah menentukan kestabilan negara..
Hak hak rakyat, ekonomi, bantuan, sistem negara, pendidikan, dll..

Yg memilih berjuta juta utk pilih beberapa kerat dr rakyat sesebuah negara... salah pilih jahanamlah agama, bangsa dan negara.. hancurlah sistem negara..

Rakyat di bawah yg akan menerima akibat dr permainan dan percaturan org di atas.. hanya seorg naik tapi kesan yg menerima berjuta juta rakyat... hanya seorg je seorg je seorg je, berjuta di bawah terpaksa menerima apa saja akibat dr perbuatannya...

Berebut nak jd beberapa kerat ni.. rakyat harus bijak.. mustahil dpt memenuhi kehendak semua tapi lihatlah majoriti.. jika majoriti lebih mendpt manfaat bermakna itulah terbaik.. terbaik utk agama bangsa dan negara...

Anonymous said...


KERAS SUNGGUH HATI MAHAFIRAUN @ MAHADEY!!

Selaku doktor perubatan adakah anda hanya akan melihat seseorang rebah tanpa beri bantuan segera? Dikatakan anda doktor perubatan tetapi anda tidak endahkan orang yang tiba-tiba rebah di depan anda, mana letaknya maruah anda sebagai doktor? Lebih baik lagi doktor gigi yang meluru memberi bantuan awal.


TIMBALAN DIE REBAH TERGOLEK DIE BOLEH BUAT BODO TAK STOP UCAPAN AIR KENCING HANCENG DIE...

dalam urusan sembah Allah Yang Maha Esa pun hika darurat kecemasan boleh berhenti bantu orang.. Ini mahafiraun celaka boleh buat bodoh... penjilat tegar mamak sama mamak..pun nasib tak baik ..hanya cine vincent tan #penyamun sahaja yg mnjadi perhatian dh ksh syg mahadeyy...

Next month madey dia plak rebah..Insya Allah Ameen x3

Anonymous said...

mana pergi alim.ulama .. mopti mopti.. penceramah agama tersohor di alam maya pada mesia kini...?

dulu penceramah agama bole lawak jenaka geli geli nyanyi myanyi kutuk maki hamun skg suma dah jadi mcm setan bisu semuanya...

suma dah jadi setan bisu dan atau diam tanda setuju...

ajaran sesat dah dibenarkan dan syiah tunggu masa utk dihalalkan oleh mintri Agama@ klon songapork..

takkan tiap kali soal jawab dng pemceramah agama nak tanya hukum melamcap dlm islam ajer...??

atau suma dah jadi agamawan haramjadah ..???

Anonymous said...

remove Mahathir... lets vote for it... he brings more unstability to the country.. we live peacefully during BN ruling... but now more hatred are showing up...

root cause to the unstability of this country is the old man... get rid of him..

Anonymous said...

Habis dijelajah satu negara nak pilih seorg dan beberapa kerat.. semua ceruk masuk yg dulu tak pernah masuk..

Tak peduli apa jd kemudian hari yg penting menang.. wajib menang harus menang... sinilah timbul timbul janji yg mustahil utk ditunaikan.. janji bln bintang walau tgn hanya boleh jangkau separas jubo..

Anonymous said...

Gunalah akal gunalah ilmu utk memilih... jauhi fitnah jgn percaya fitnah.. jgn guna kepala lutut, mulut murai, mulut puaka.. haaaaa kita telah pilih...

Anonymous said...

bila orang tua 93 tahun ni dah jalan, luar rumah dia nanti msti ada banyak khemah, keranda yg di hadiahkan oleh kroni, pasukan gendang trampet pakai topi guni nak main lagu lagu sedih, Budak tahfiz dah tak da nak baca yasin dan tahlil...pusat tahfiz dah tutup… sama juga kita jangka akan berlaku dengan zam mamak...

Anonymous said...

suma prnceramah takoot tak masyukk skg ini agamawan sedang diuji takut tuhan atau takut tak masyukkk..

lu fikir ls sindri...

Anonymous said...

Zmn kempen, pru dah lepas.. apa anda dpt? Kerana beberapa kerat yg abda undi yg anda percaya? Apa yg anda boleh peroleh manfaat drnya?

Lebih byk maafat utk diri, keluarga, agama, bangsa dan negara?
Lebih byk bantuan utk diri sendiri dr dulu?
Anda terjamin ekonomi lebih bagus utk diri dan keluarga?
Agama anda dilindungi hingga ke generasi seterusnya?
Anak cucu cicit terjamin dilindungi akidahnya?
Pekerjaan anda terjamin?
Adakah ekonomi negara lebih bagus utk menjaga kepentingan rakyat?
Adakah keperluan harian tdk lagi membebankan atau lebih membebankan..
Adakah dompet anda lebih byk atau semakin kurang atau langsung putus akibat hilang kerje?

Inilah percaturan pemilihan 1 org menjd ketua sesebuah negara.. salah pilih habis rosak sistem negara..

Anonymous said...

Adakah yg jutawan terus mengumpul harta.. menumpuk harta...
Yg sederhana yg miskin bertambah susah..

Anonymous said...

Ketika ph jd pembangkang, melalak suruh hapus.. susahlah nak buat fitnah.. nak menipu.. nak buat berita palsu.. rafizikan kata tugas pembangkang kerjanya MENGHASUT..

Anonymous said...

Bila ph menang aiiiiikkkkk mana boleh hapus... otak sudah u turn.. akta tu boleh guna utk jerat lawan..

Jgn lupa..PEMBANGKANG KERJA MENGHASUT

Anonymous said...

Kita tak hasut tapi kita kritik depa cakap tak serupa bikin..

Jgn lupa kata madey.. JGN HALANG ORG KRITIK SAYA... mahacai dap ph pi sekeh kepala atok.. hang menyalak kat sini ngapa..

Anonymous said...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

Anonymous said...

Harga gula naik dlm diam..
Adakah utk ucap tq ke kuok atas bantuan semasa pru? Bantuan duit ka? Kesannya... rakyat wajib tanggung ka? Turun beban sara hidup ka?

Majlis tuo tuo penasihat kerajaan..

Betul ke kuok dpt gula?
Zeti dah dpt pnb..
Daim.. semua tau.. special one..

Cik Minah said...

Kamu semua ni memang BANGANG ye.
BANGANG tak bertempat, bertanya b enda bodoh.
Parlimen belum pun bersidang, macam mana nak mansuhkan Akta Hasutan dan Akta Berita Pelesu.
Bangang betul.
Patutlah umno nak berkubur.

Anonymous said...

At least pak menteri comment la skit pasal akta tu.

Anonymous said...

KALAU AKU DAPAT KEPALA MAMAK MATDEY TU AKU KUTY2 KEPALA DIA!!!!

Anonymous said...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

Anonymous said...

Macai najib memang bangang belaka..dah jelas bangang boleh pulak suruh menteri komen. Kah kah kah

Anonymous said...

Unit komunikasi taik babi. Parlimen pun belum bersidang. Speaker pun belum lantik..boleh desak pendirian PH mansuhkan akta. Kahkahkah

Anonymous said...

Rosmah masa nak mampus pun boleh lagi order barang kemas rm60 juta. Jilake punya orang. Nasib baik najib kalah. Haha

Anonymous said...

Meroyan merapu nak tutup malu kena kencing hancing maderkutty ke cai tomato..? Kikikiki..
Myk dh turun ke cai..?
Tol dh mansuhkan ke cai..?
Yang nyata tomato memang turun harga.. Kahkahkahkah..

Anonymous said...

Meroyan merapu nak tutup malu kena kencing hancing maderkutty ke cai tomato..? Kikikiki..
Myk dh turun ke cai..?
Tol dh mansuhkan ke cai..?
Yang nyata tomato memang turun harga.. Kahkahkahkah..

Anonymous said...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

Anonymous said...

TERKINI...RINGGIT BERBANDING DOLAR...4.082....KAH...KAH...KAH...

Anonymous said...

Cik Minah Bonggok..lembap sebab banyak kerja hisap...dan darab.. Menteri atau PH boleh nyatakan pendirian atau umumkan Usul yg akan dibawa ke Parlimen..itu pon tak boleh nak vakap ker bahalul ..kalau kau melayu bonggok bahalul memang keturunan kau semua bahalul..jangan pie mengaku melayu lah.. atau melayu kita lecah dua..Melayu Lama dengan Melayu Baru..

Cik Minah kalau kau nak jadi Melayu Baru sokong..main bontot semam lelaki..lgbt,syiah, segala ajaran pecahan dlm agama islam boleh di amalkan di malaysia,nak minom arak ker arak fest semua boleh..kau buat jer lah..

Tapi jgn lari drp fakta...Pendirian PH dlm akta hasutan sebelom PRU dan Selepas PRU konsisten ker tidak bonggok?

Anonymous said...

Belum bersidanglah jubur! Kau sapa nak suruh PH ikut cakap kau hanjing??

Anonymous said...

Anak babi 1.56 meroyan merapu nak tutup malu kena kencing hancing maderkutty ke cai tomato..? Kikikiki..
Myk dh turun ke cai..?
Tol dh mansuhkan ke cai..?
Yang nyata tomato memang turun harga.. Kahkahkahkah..

Anonymous said...

Minah bangang.. melayu mudah lupa.. sape kata madey kata.. madey kata juga akta tu tak kan dimansuh.. dr kata madey isu ni pun timbul.. beku otak kau cari duit 1mdb 2.6b..

Menang pru guna fitnah 1mdb 2.6b.. yg bangang macai ph.. yg dpt di mansuh.. yg janji jgn harap.. hutang 1mdb kah kah kah..

Anonymous said...

Baru sebut dah rebah. Kikiki.. kuasa Allah..

Anonymous said...

Order apa... nak buat fitnah baru.. celaka kau.. apsal polis tak guna buat kes.. apsal sprm tak buat kes... celaka kau di mkn fitnah..

Gone eng nak jual org punya kahkahkah..

Anonymous said...

Bangang minah.. bangang anjing ph 156... melayu mudah lupa.. kau lupa sape pembangkang? Tugas pembangkang menghasut kata rafizi.. kami pembangkang mengkritik bkn penghasut kah kah kah...

Anonymous said...

Kau dah jd kerajaan.. masih buat fitnah.. dah bersedia ke nak jd balik pembangkang kaaaahhhhhhhh..

Tomato pun dah naik herge..

3Ms Stupid said...

Cik minah ooiii...cik minah ni 2 alam juga ke...ckp jgn masa otak letak kat luar...

Klau dah buka seluar dan tonggeng tak salah kan...dah kena jolok bontot baru la salah kan...

Standard Pencacai angkat najis...hari2 bau najis...otak tepu oiiii...

Anonymous said...

Minah bangang.. rafizi kata tugas pembangkang menghasut..ada paham..kami pembangkang kritik bkn hasut.. madey kata jgn halang org kritik saya..

Kau sape? Barua.. macai.. kahkahkah

Tomato pun dah naik herge.. apa yg turun.. nilai rm yg turun.. tu baru tersohor bangang..

Anonymous said...

Cina DAP kebanyakkan nya baru turun dari bukit dan baru keluar dari gua..nak buat mcm mana...jadi uneducated le..nak type bahasa melayu pon terpaksa guna translator...

Anonymous said...

Cik Minah Goyang dah mabuk ketum.
Harga barang makin naik.
Tol tak hapus pun.
Minyak mahal.
Gas memasak naik rega.
Bonus ciput.
Bla bla bla bla.. kesian dia..

Anonymous said...

Rosmah sudah kena saman. Katak bawah tempurung

Anonymous said...

Melayu mudah lupa.. kita buat modus operandi sama mcm ph.. ulang ulang ulang.. ni nak ulang lagi.. jgn lupa hutang kerajaan diwarisi dr pm sebelum sebelumnya.. termasuk hutang macai ph dgn bank.. tu dikira hutang negara..

Fitnah pasal hutang, bantuan terutama org melayu felda felcra risda br1m nelayan petani pakcik makcik semua dimansuh/dibatal/br1m tengah mengingau..

Sek cina pulak nak diperbyk.. ada pulak duit.. penang tu hutang pusat tolong byrkan.. ni baru betul betul sipengundi bangang..

Anonymous said...

Dah berhari hari rakyat kecoh naik harga gula.. kerajaan diam.. tetiba hari ni kata org sengaja buat isu.. gambar dah luas tersebar.. mcm takde org beli gula.. hahaha.. gambar tu siap ada harga pek baharu.. nasib baik fokus dekat.. macai ph tak boleh beza ka gula kasar ngan halus..

Kawtim balik ka? Pekerja supermkt pulak jd kambing itam.. salah letak harga? HAHAHAHAHAHA

Anonymous said...

Bila melibatkan hak hak raja melayu dan hak hak melayu bumiputera pasti tukang jurucakap bagi pihak dap pun melayu.. dr dulu.. terkini seorg melayu perempuan sentuh isu raja dan mintak dihapuskan.. dulu kadir.. belakang kiri kanan ada baju kuning bersih..diulang diulang.. dulu kes peguam negara, terbaru kes sprm..

Anonymous said...

Termaktub dlm undang undang, sprm kena angkat sumpah dulu dpn agung baru sah boleh buat keje.. sekarang apa cerita..

Anonymous said...

Nak tanya..
Sah atau tak sah arahan dibuat?

Siasatan dan tangkap?
Beku akaun?
Sprm kata bkn dia arah?
Polis kata bkn dia arah?
Kikikiki.. najib arah diri sendiri utk ditangkap...

Tu yg bengang kot.. kes peguam negara dikuti kes sprm.. jurucakap melayu?

Anonymous said...


Dr M: Kuasa bukan untuk kayakan diri, keluarga




Bernama

8 hrs ago










FMT Dr M: Kuasa bukan untuk kayakan diri, keluarga


Dr Mahathir Mohamad berkata apabila seseorang pemimpin menyeleweng, menyalahgunakan kuasa, mereka akan jadi mangsanya kemudian hari. (Gambar Bernama)

PUTRAJAYA: Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad semalam mengingatkan pentadbir dan penjawat awam tidak menggunakan kuasa yang diberi demi kepentingan peribadi, keluarga atau sahabat handai.

Berucap ketika perjumpaan bersama warga Jabatan Perdana Menteri di Bangunan Putra, beliau berkata penting untuk setiap penjawat awam mengamalkan nilai murni dalam menjalankan tugas mereka.

“Kuasa yang diberi bukan untuk kita raih kekayaan tetapi kuasa diberi untuk tujuan tertentu bagi mentadbirkan negara tercinta dengan sebaik mungkin dan kita punyai kebolehan yang diperlukan dengan nilai hidup yang mulia,” katanya.

Namun, perdana menteri berkata kadang kala apabila mendapat peluang untuk membuat sesuatu untuk diri sendiri, ada pihak yang terpesong dan lupa akan tugas mereka.

“Kita tidak diberi kuasa di peringkat ini untuk mengkayakan diri kita tetapi supaya dapat jalankan tugas tertentu.

“Inilah sebabnya kita berkuasa, apabila sahaja kita menyeleweng, menyalahgunakan kuasa, percayalah kita sendiri akan jadi mangsanya kemudian,” katanya.

Mengambil contoh budaya dan nilai yang diamalkan di negara maju, Dr Mahathir berkata kebanyakan rakyat dan pentadbir mereka rajin bekerja, beramanah, tekun dan belajar menguasai ilmu.

“Mereka juga amal apa yang mereka pelajari dan amal nilai hidup yang mulia dan menjadikannya sebahagian budaya hidup,” katanya.

Jelasnya ada negara yang kurang maju kerana rakyat dan khususnya pentadbir negara mereka tidak berpegang kepada nilai-nilai murni.

Menurut perdana menteri, walaupun Malaysia tidak mampu menjadi negara maju menjelang 2020 seperti yang dicita-citakannya, namun negara masih mampu mencapai status tersebut kerana rakyat negara ini mempunyai kebolehan.

“Yang hanya diperlukan ialah keikhlasan, amanah, kerajinan, usaha dan utama sekali berpuas hati dengan hasil kerja bukan dengan apa yang kita dapat,” katanya.

Jelas Dr Mahathir lagi, untuk mencapai matlamat negara maju juga tidak seharusnya bergantung semata-mata kepada doa atau sembahyang hajat.

“Kita telah berdoa pada tuhan tetapi doa juga perlu disusuli dengan tindakan dari kita… kalau hanya berdoa dan sembahyang hajat tetapi tidak buat apa-apa maka segala cita-cita kita tidak akan datang bergolek atau melayang kepada kita,” katanya.



OIIII MAMAK MATDEY...MAHARAJA U TURN....SUDAH LAH KO...MASA KO JADI PIEM SELAMA 22 TAHUN APA KO BUAT....ANAK BERANAK DAN RAMAI KRONI KO YG DAH KAYA RAYA...KAU LUPA KO SI TUA RENTA....HAAMJADDAH PUNYA PIEM....SI TUA RENTA KUAT KENCING....HANCING...MACAM KETAM AJAR ANAK BERJALAN...

SI TUA RENTA TAK SEDAU DIRI!!!!


Anonymous said...

Jahil sungguh sebahagian orang Melayu yang bergelar dan berjawatan apabila berkata tutup sekolah tahfiz dan iktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu Sekolah Persendirian Cina (UEC).

Menjadi jahil murakab apabila mahukan sekolah tahfiz ditutup. Mereka ini rakyat Malaysia atau bukan? Membaca perlembagaan atau tidak?



Peliknya, kenapa mereka tidak sensitif langsung, masih ramai rakyat Malaysia yang tidak boleh bertutur dan berkomunikasi dalam bahasa Melayu selaku bahasa negara?

Sepatutnya, sebagai rakyat Malaysia, semuanya mesti fasih berbahasa Melayu, seperti keluarga Cina saya.

Persoalannya, kenapa masih ada, malah ramai dalam kalangan rakyat Malaysia, termasuk wakil rakyat, bercakap bahasa ini berterabur, sedangkan kita sudah merdeka lebih 60 tahun?


Dalam keadaan sebegini pun, lebih hina lagi apabila ada yang mendesak kerajaan mengiktiraf UEC, meskipun ia bercanggah dengan hasrat kerajaan dan agenda pembinaan negara bangsa.

Fikir dahulu sebelum berkata

Agenda negara seperti bahasa Melayu mesti dikuatkuasakan dan jangan dipolitikkan. Belum pun 100 hari saya lihat kesilapan demi kesilapan telah dilakukan barisan pemimpin Pakatan Harapan (HARAPAN) yang mengetuai kerajaan Malaysia. Mungkin disebabkan ramai dalam kalangan mereka yang tidak mempunyai pengalaman.

Ada yang terlalu baru dalam dunia politik. Langsung tidak pernah terlibat dalam pimpinan cawangan atau bahagian, tiba-tiba bertanding, menang, terus dilantik menjadi ketua menteri, menteri atau timbalan. Lebih malang lagi apabila bercakap tidak berlapis atau fikir dahulu sebelum meluahkan.

Saya harap dalam proses pembelajaran itu mereka akan menjadi matang. Fikir dahulu sebelum mengeluarkan kata-kata atau sebelum bertindak. Jika tidak, tidak sampai pun lima tahun lagi, pasti mereka akan ditukar. Rakyat Malaysia sudah bijak.

Istiqamah said...

Anwar bagi lebam mata dia sendiri. Hehehe.

Istiqamah said...

Cakap tak serupa bikin. Bikin tak serupa cakap. AMAT BESAR kebencian di sisi Allah SWT orang yang memperkatakan sesuatu yang dia tidak perbuat.

Istiqamah said...

Kerajaan yang dibina hasil daripada fitnah akan menjadikan fitnah sebagai alat untuk melangsungkan kewujudan mereka. Tidak mustahil, fitnah juga yang akan menjatuhkan mereka.

Anonymous said...

BILA LAH MAMAK MATDEY MAHATAIK NI NAK MAMPOS!!!!

Anonymous said...

FMT Dr M: Kuasa bukan untuk kayakan diri, keluarga


Dr Mahathir Mohamad berkata apabila seseorang pemimpin menyeleweng, menyalahgunakan kuasa, mereka akan jadi mangsanya kemudian hari. (Gambar Bernama)

PUTRAJAYA: Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad semalam mengingatkan pentadbir dan penjawat awam tidak menggunakan kuasa yang diberi demi kepentingan peribadi, keluarga atau sahabat handai.

Berucap ketika perjumpaan bersama warga Jabatan Perdana Menteri di Bangunan Putra, beliau berkata penting untuk setiap penjawat awam mengamalkan nilai murni dalam menjalankan tugas mereka.

“Kuasa yang diberi bukan untuk kita raih kekayaan tetapi kuasa diberi untuk tujuan tertentu bagi mentadbirkan negara tercinta dengan sebaik mungkin dan kita punyai kebolehan yang diperlukan dengan nilai hidup yang mulia,” katanya.

Namun, perdana menteri berkata kadang kala apabila mendapat peluang untuk membuat sesuatu untuk diri sendiri, ada pihak yang terpesong dan lupa akan tugas mereka.

“Kita tidak diberi kuasa di peringkat ini untuk mengkayakan diri kita tetapi supaya dapat jalankan tugas tertentu.

“Inilah sebabnya kita berkuasa, apabila sahaja kita menyeleweng, menyalahgunakan kuasa, percayalah kita sendiri akan jadi mangsanya kemudian,” katanya.

Mengambil contoh budaya dan nilai yang diamalkan di negara maju, Dr Mahathir berkata kebanyakan rakyat dan pentadbir mereka rajin bekerja, beramanah, tekun dan belajar menguasai ilmu.

“Mereka juga amal apa yang mereka pelajari dan amal nilai hidup yang mulia dan menjadikannya sebahagian budaya hidup,” katanya.

Jelasnya ada negara yang kurang maju kerana rakyat dan khususnya pentadbir negara mereka tidak berpegang kepada nilai-nilai murni.

Menurut perdana menteri, walaupun Malaysia tidak mampu menjadi negara maju menjelang 2020 seperti yang dicita-citakannya, namun negara masih mampu mencapai status tersebut kerana rakyat negara ini mempunyai kebolehan.

“Yang hanya diperlukan ialah keikhlasan, amanah, kerajinan, usaha dan utama sekali berpuas hati dengan hasil kerja bukan dengan apa yang kita dapat,” katanya.

Jelas Dr Mahathir lagi, untuk mencapai matlamat negara maju juga tidak seharusnya bergantung semata-mata kepada doa atau sembahyang hajat.

“Kita telah berdoa pada tuhan tetapi doa juga perlu disusuli dengan tindakan dari kita… kalau hanya berdoa dan sembahyang hajat tetapi tidak buat apa-apa maka segala cita-cita kita tidak akan datang bergolek atau melayang kepada kita,” katanya.



OIIII MAMAK MATDEY...MAHARAJA U TURN....SUDAH LAH KO...MASA KO JADI PIEM SELAMA 22 TAHUN APA KO BUAT....ANAK BERANAK DAN RAMAI KRONI KO YG DAH KAYA RAYA...KAU LUPA KO SI TUA RENTA....HAAMJADDAH PUNYA PIEM....SI TUA RENTA KUAT KENCING....HANCING...MACAM KETAM AJAR ANAK BERJALAN...

SI TUA RENTA TAK SEDAU DIRI!!!!

Anonymous said...

Sembang lebat sebelum pru.. hapus tol hapus ptptn.. dah menang hapus bantuan yg pengundi dpt.. nak hapus pulak sek tahfiz..

Anonymous said...

Apa pengundi melaka dpt?
Nak jd cth buat penternakan moden babi.. dah tentu besar tak kan kecik tak pulang modal...

Singapore je tak benarkan perternakan babi.. tentu bersebab.. senang org singapore dpt babi...

Syiah pun melaka..
Uec pun melaka...
Nikmat apa lagi nak didustakan.. Allah yg bertanya kpd hambanya.. mungkin ini kot?

Anonymous said...

Kebabian apakah ini.. sebelum kau jd katak.. terang dulu fitnah kau tu... kau tak kan terang... fitnah tu jd jajaan kau.. saman apa katak? Brg kemasnya mana? Gone end nak jual apa katak? Tak kan kaki katak...

Hahaha brg bukti tak boleh jd brg bukti.. kaki katak ko mkn kan kah kah kah..

Anonymous said...

Sibuk pasal najib rosmah.. katak dah lupa kes gone end.. terowong.. yg jumpa lubang idong katak je.. lubang terowong tak jumpa.. 300jt lebih kecil dr 42j.. matematik baru zmn malaysia baru...

Anonymous said...

terkulat kulat...muka jadi hujau macai tomato kpop menanggung malu...habis lenjun kena kencing org tua renta....

Anonymous said...

Mane Anak babi kpop yang melalak meroyan cari makan kat blog ni..?
Dah tak nak komen ke babi kpop..?
Kikikiki.. Muka dah hijau kena kencing hancing atok kutty bapak babi lagi mau bising ka..??
Kahkahkahkahkah...

Anonymous said...



cikminak BABI.. macai mahababi oii..
madey naik jd pii emm seminggu kabinet amende pun tarak..
dia boleh cakap macam ornag mereng dasar itu dasar ini..hapus itu batal ini..
logo stau Malaysia die tgh mcm nak terbakor kepala.. dia basirkan wang juta2 just nak turunkan logo tu seluruh negara..

waktu tu Parlimen dah bersidang ke BONGOK?

dasar2 membatal itu ini..kemudia kasi saham free perompak vincent tan kenyang.. tak payah tunggu kabinet mesyuarat tak payah pulak tunggu parlimen?

cikminak babi.. ph memang da nak mampos..

nanti madey mampos ko pegi bawak colok .. ko angguk2 geleng2 sama dgn tokong gone end..

ajak betty chia bitch tu sekali..


#macaiairkencingph

Anonymous said...



Mahadey Kepala Perompak

Anonymous said...




Gone End Racist

Anonymous said...



Kor Ming Communist

Anonymous said...




Macai mahababi.. bodoh ko membahlolkan diri ko dan mengesahkan kelam kabut, penipu pembohongan ph.. manipesto ph cakap..kalau lah menang.. lantikan seperti KP SPRM akan dilantik melalui sidang Parlimen..

NOW?? SEKARANG? Si shukir haram jadah tu sape lantik??? sudah lah langgar perkenan YDP Agong.. last2 AGONG akur jugak untuk elak krisis seperti AG..

tapi sebelum di lantik YDP AGONG Shukri lahnat tu dah mula berkuasa masuk pejabat buka fail dan bagi arahkan selongkar itu ini.. jelas buat kerja secara HARAM dan TAK BERPELEMBAGAAN!!


mana dia tunggu sidang parlimen.. MACKIK MINAQBABI MAHATAIK Oiii!!!

korang tgk macai mahataik ph skrg komen pendek2 macam BABI..lepas tu blah..

sbb dah tak tahan.. teruk skrg KERA jaan ph sedang merosakkan Malaysia!!


fitnah akan menghancurkan Pakatan Haprak dan rejim Mahababi!

Anonymous said...

Logo 1 malaysia? Nak turunkan logo tak perlu ke parlimen. Kahkahkah...kau mabuk ke caiii??? Kahkahkahkah..makin bangang kau ni..makan taik ke?

Anonymous said...

Jom tubuh tabung bayar saman barang kemas ds rosmah..

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

PTD Gred 54 Miliki Akaun RM29 Juta Tidak Didakwa Demi Selamatkan Shafie Apdal?
By MT Webmaster On Jul 10, 2018
Share




Mana Shukri Abdull? Mengapa menjadi berpilih-pilih dalam siasatan dan pendakwaan?
Malaysia Choice

Media menyiarkan tangkapan reman Hartaty Rahmat TSUB KKLW secara meluas. Jadi bagaimana beliau yang memiliki RM29 juta tidak didakwa ataupun Shafie Apdal turut didakwa segera kerana beliau sanggup menjadi saksi. Mana Shukri Abdull? Mengapa menjadi berpilih-pilih dalam siasatan dan pendakwaan?

Sudah 48 jam berlalu nampaknya Dato’ Sri Shukri Abdullah Ketua Pesuruhjaya SPRM terus berdiam diri mengenai arahannya menutup Kes Rasuah Dato’Seri Shafie Apdal. Sekalipun blog thethirdforce mencabar dan Malaysia-today menekan beliau nampaknya Shukri lebih bimbang kes Shafie Apdal ke depan semula.



Baca: Shukri SPRM arah kes Shafie Apdal ditutup, saksi miliki akaun RM29 juta dibebaskan

Dato’ Sri Shukri akan terus diasak, bagaimana dia melepaskan Norhartaty Rahmat bekas Timbalan Setiausaha Bahagian KKLW gred 54 mempunyai wang dalam akaun RM29 juta. Sangat luar biasa.
Projek-projek KKLW bawah seliaannya yang diarahkan Shafie Apdal jelas memberi habuan kekayaan kepadanya. Beliau tidak didakwa sehingga sekarang kerana bersedia menjadi saksi untuk mengheret Shafie Apdal di mahkamah.

Bagaimana Norhartaty seorang penjawat awam yang kaya-raya senang lenang, gaya mewah, sentiasa melancong ke luar negara dan mempunyai wang RM29 juta tidak didakwa di bawah Akta SPRM2009 atau AMLA? Belum masuk aset rumeh di Bangi dan hartanah lain. Mengheret Hartaty akan mengheret Shafie Apdal sekali.

Anonymous said...

Selama ini di media sosial bermati-matian menuduh DS Rosmah berkenaan rampasan barang kemas kononnya milik beliau.

Hari ini bila pengusaha emas mengaku barang kemas tersebut adalah milik mereka, tiba-tiba Kerajaan PH menafikan dan boleh pula mengaku milik mereka. Kita dapat lihat bagaimana persepsi dilakukan bagi membuat orang ramai mempercayai sesuatu tanpa bukti yang kukuh untuk DS Rosmah Mansor dibenci dan dimusuhi ramai orang.

Ramai yang tidak menyukai DS Rosmah Mansor, tetapi sebenarnya, apakah kesalahan jika seseorang itu tahu bidang untuk berniaga? Salahkah bagi seorang wanita berniaga bidang yang diminati mereka iaitu baranagan kemas, beg tangan dan perhiasan wanita? Tiada siapa yang dapat menjawabnya, selain dakwaan-dakwaan yang bertaraf persepsi. Sekarang menjadi satu beban kepada PDRM untuk mencelah tindakan saman peniaga barang kemas Lubnan terhadap DS Rosmah.

Inilah hebatnya berita persepsi yang telah dimainkan dengan begitu licik oleh pihak tertentu untuk menjatuhkan hukuman tanpa menyiasat secara mendetail akan kesahihan tindakan mereka. Bila dah berlaku macam ni..terkulat2lah pihak yang berkenaan nak menjawabnya...tak pasal2 dah menghabiskan tax payers money aje untuk tujuan tu !!!!

Anonymous said...

SHUKRI SPRM ...KAU MUKA MACAM PUKIMAK..MAKHLUK SIAL HARAM JADDAH KAU NIE BERAMBUS

Anonymous said...

Mahzalim Atok 93 tahun...sehat makin sehat..bila bateri jantong nak mampos

Anonymous said...



Macai mahababi bodoh..kah..kah..kahh 8.28.. da panasss punggong ke asyik melawat rumah umno nehh?? terdesak nak mampos da ke??

itu dipanggil sarkastik bodoh oii..
kenape macai mahababi semakin lurus bendul (idiot) lepas diperentah kera jaam mahakutty??

bile bab tak penting pon mahadey mahataik boleh sibuk nak buat..
ape hal bende penting mahadey mahataik tak nak buat?

akti penting tu.. kalau isu lantik sprm pun mahataik tak lantik melalui parlimen..

so Akta Hasutan kenapa tak bising pre-emp bising2 dulu mau hapus ke tidak??

macai bodoh kah..kah.. sensitip oo skrg

dlu mase jd pembangkang dibalun tak hingat..skrg dah sensitip woo.. tak lame lg tumbang le..

kekekeke

#madeykuttynotmypm

Anonymous said...



cinebabi coming again..


jom tubuh tabung selamatkan gone end..

kes belum gugur..

kekekeekek

Anonymous said...

Siang mlm cari jolo.. pdrm dah tau jolo bersembunyi bla bla bla.. sprm bla bla bla..madey bla bla bla.. semuanya 1mdb.. hutang bla bla bla... curi duit 1mdb.. bagi kat rakyat, duit haram..

hebatnya mahacai ph paling kecoh.. tangkap jolo, pdn muka najib, mana najib mau lari, jolo akan tunjuk bukti.. fbi cia doj.. boleh runtuh langit dgr mahacai menyalak..

Akhirnya pihak berkuasa mengaku selama ni belum pernah mintak arahan tangkap jolo kah kah kah.. la tu dlm mahkamah habuk 1mdb pun tarak.. pihak berkuasa mengatakan akan memulakan permintaan tangkap selepas tahu keberadaan jolo.. kah kah kah.. baru nak mula..

Anonymous said...



cinebabi coming again..


jom tubuh tabung selamatkan gone end..

kes belum gugur..

kekekeekek


#disaster2dapig

Anonymous said...

(www.malaysia-today.net/2018/07/06/the-chinese-hate-campaign-has-not-stopped/)

#DoNotBuyFromCinaMalaysia
#MadeyNotMyPm


Betty Chia = the true WITCH & BITCH (filthy animal)

red bean army dapig (paid macai) = the true shits

haiwan kotor, busuk, perangai buruk = cinababi Malaysia

dirty stinky bad insane animal = cinaBabi Malaysia

Anonymous said...

Madey kata duit rasuah wajib dipulang kembali.. jom tubuh tabung harapan 2: 300 jt selamatkan terowong..

Ahaaaakkkkkkk.....

Anonymous said...



boikot sbhgn org melayu terhadap kedai cina sudha bermula.. tp tak bising2

cina skrg akan terima balasa.. APA CINA MAU..

pru15 melayu akan bersatu semula.. bukan bawah parti setan mahadey punya atau anak botak atau cucu cicitnya..tp dibawah payung UMNO-PAS

segala2nya akan berubah... melayu yang sedar kesilapan dan kerosakan pru14 akan kembali swing pada UMNO-PAS

bahang di bawah sudah terasa cuma mereka tunggu mahakitol bateri stop..

munafik mahakitol mesti diawetkan di muzium nanti..

sebagai tontonan.. inilah maha kitol..

pemecah belah umat. tahun 1998 tak pasal2 melayu pecha teruk

titik tolak dari situ mahakitul terus pecah belahkan melayu

skrg mahakitul guna balik perpecahan atas kita melayu untuk terus BERAJA BERKUAS seperti maharaja!

sayang juga mahakitol menjadi idola budak hanyir hingus seks bebas pakai kondom ..sayit sadis..menyebabkan sbhgian budak2 hanyir ini menyangka mahakitol itu bagus..


mahakitol mahu budak umo 18 pulak mengundi..sbb senang nak kais gula2.. kasi dedak kasi pil kuda utk khayal..sokong parti kuda regentina.. dan sokong ketrunan mahakitol naik takhta..


pru15 agak lambat.. tp semoga ianya berubah segera sebelum pru15

mahakitol akan tumbang hina..



Anonymous said...

Caiiii...Tabung harapan dah byr hutang ka.. hutang negara dah lunas ka...

Sebelum pru..
Tokey.. haiyaaa lu tarak tau ka brg mahal pasal gst la...
Selepas pru...
Tokey.. haiyaaa satu lunia brg semua naik harga.. ini botot la.. bkn pasat gst la
Kah kah kah... tokey banding zimbabwe..

Anonymous said...

1Mahadey - Rakyat Dikencingkan, Pencapaian Diputarbelitkan.
Menjahanam Manipesato


MANIPESTO KENCING PAKATON MAHAKUTTY! JANJI DICAPATI PENCAPAIAN DI PUTARBELITKAN..


Dalam Masa Lebih kurang 60 Hari pentadbiran KERAjaan, Rakyat Tomato Telah Dikencing Sebanyak 37 Kali: setiap dua hari dikencingkan sekali.

1.0% GST? Tak, diganti 10% SST, naik 4% banding GST - kena Kencing

2.Harga Barang Turun ? Barang Naik Pulak kecuali tomato - Kena Kencing lagi

3.Roti canai turun harga? Naik pulak sampai RM3.50 pasal tukang masak kena pakai orang Malaysia – Kena Kencing lagi

4.Petrol RM1.50? Tunggu lama lamalah - Kena kencing lagi

5.Tarrif Elektrik turun ? Naik Pulak - Kena Kencinglah

6.Gas masak turun ? Haha, naiklah - Kena Kencing lagi

7.Harga Beras Turun? Naik Bang pasal sudsidi pesawah dah kurang – Kena Kencing lagi

8.Cukai Pintu turun? Naik mendedak 100% - Kena Kencing lagi

9.Dividen KWSP naik ? KWSP rugi pulak - Kena Kencing lagi

10.Inflasi akan turun ? Naik Naik Naik – Kena Kencing lagi

11.Ringgit akan naik bila PH memerintah? Pergi Kencanglah – sekarang RM4.05!

12.BRIM dikekalkan ? Ya, Kekal tapi duit sudah kurang – Kena Kencing lagi

13.Bebas Tol ? Habuk pun takda - Kena kencing lagi

14.Tambah peluang pekerjaan ? Penjawat Awam pula dipecat – Kena Kencing lagi

15.Duit raya Penjawat Awam ada? Ada, tapi kurang RM100 – Kena kencing lagi

16.Tak perlu bayar PTPTN < RM4K ? Masih belum dilaksanakan - Kena Kencing lagi

17.Harga kereta turun? Lepas September, naik 10% ! – Kena kencing lagi

18.Hutang negara turun ? Tak, LGE lawak naik sampai 1 Trillion - Kena Kencing lagi

19.Pasaran Saham naik bila PH memerintah? Sebaliknya yang berlaku - Kena Kencing lagi

20.Ekonomi negara bertambah baik ? Nahh, Agensi Kredit antarabangsa kasi turun 1% - Kena Kencing lagi

21.Rizab Negara NaiK? Pergiiilah – Jatuh RM2.4 Billion – Kena Kencing Lagi

22.Hartanah rumah naik ? Jatuh! Jatuh! Jatuh! - Kena Kencing lagi

23.Rumah tidak terjual menurun? Naik 40% selepas PH – Kena Kencing lagi

24.Tambah Pelabur Asing ? Semua sudah lari- Kena Kencing lagi

25.Harga Minyak Sawit Naik ? Nahh! - Kena Kencing lagi

26.Naik stop semua project mega? HSR ada lagi, ECRL ada lagi – Kena Kencing lagi

27.PLKN dihapuskan ? Tak, diteruskan - Kena Kencing lagi

28.SPAD dihapuskan ? Tak - Kena Kencing lagi

29.Cakap 1MDB takda ? Eh ada pulak ya! – Kena Kencing lagi

30.Grab car diharamkan ? Takda - Kena Kencing lagi

31.Proton telah dijual kepada China? Tak Atok cakap ia milik Syed Mokhtar – Kena Kencing lagi

32.Cakap lepas PH takda kroni? Ada pulak T7 – Kena Kencing lagi

33.Bagi kebebasan bersuara ? netizen kena tangkap polis pasal komen si atok – Kena Kencing lagi

34.Malaysia akan ada “RULE of LAW”? Nahh, orang yang belum dibukti bersalah, hartanya dirampas, dicaci di dengan orang awan akibat hasat dengki – Kena Kencing lagi

35.Cakap mau pergi China siasat kes paip gas Sabah? Sudah jadi wayanglah – Kena Kencing lagi

36. Harga ikan turun? Naiklah pasal subsidi nelayan ditarik balik - Kena Kencing lagi

37. Harga ubat turun? Terbaru,harga ubat makan naik mendadak selepas PH - kena Kencing lagi


Dan banyak lagi. Sila tambahkan senarai ini kalau ada yang ditinggalkan.

Kencing Oh Kencing. Tak Apa, Minum Sahajalah Macai Tomato.

------------------------

Anonymous said...

MAMAK MATDEY MAHATAIK NI ...CAKAP TAK SEROPA BIKIN....SELAMA 22 TAHUN ..DOK MENGKAYAKAN ANAK BERANAK DAN RAMAI KRONI...LUPA KE ATOK SI TUAN RENTA NI....LAGI NAK NASIHAT PENJAWAT AWAM PULAK....SEROPA KETAM AJAR ANAK BERJALAN ............

Anonymous said...



1Mahadey - Rakyat Dikencingkan, Pencapaian Diputarbelitkan.
Menjahanam Manipesto..



(www.malaysia-today.net/2018/07/06/the-chinese-hate-campaign-has-not-stopped/)

#DoNotBuyFromCinaMalaysia
#MadeyNotMyPm

Anonymous said...



bro nak wat cmne..budak2 kpop lahir lepas mahakitol.. sayit sadis lgbt kondom free cukup menjilaty mahakutty.. nahh skrg tengok le generasi yang menggilakan mahakutty kepala perompak tu.. tak kemana pun gaya hidup dan kepimpinan

cuma kita kena rancak menyebarkan viral mcm mereka dulu.. langsung tak letih menyebarkan propa jahat membenci DSNR DSRM UMNO walaupun masing2 kenyang dan tido lena mewah dengan pentadbiran DSNR..

hebat mereka..HATI KERING.. dalam menikmati macam2 kebaikan DSNR curahkan..mereka boleh constant menyebarkan kebencian pada UMNO DSNR.. ini menunjukan puak macai ph ini 'hebat'..

'hebat' dalam eri kata HATI KERING.. HATI DAJAL.. SIFAT BANGANG terlajak..akhirnya KEBANGANGAN mereka mendapat tempat di ati rakyat yang sebahagian juga BANGANG..


#madeykuttynotmypm

Anonymous said...



1Mahadey - Rakyat Dikencingkan, Pencapaian Diputarbelitkan.
Menjahanam Manipesto..



(www.malaysia-today.net/2018/07/06/the-chinese-hate-campaign-has-not-stopped/)

#DoNotBuyFromCinaMalaysia
#MadeyNotMyPm

Anonymous said...



Gone end RACIST!

1Mahadey - Rakyat Dikencingkan, Pencapaian Diputarbelitkan.
Menjahanam Manipesto..



(www.malaysia-today.net/2018/07/06/the-chinese-hate-campaign-has-not-stopped/)

#DoNotBuyFromCinaMalaysia
#MadeyNotMyPm

Anonymous said...



Mahadey Kepala PEROMPAK


1Mahadey - Rakyat Dikencingkan, Pencapaian Diputarbelitkan.
Menjahanam Manipesto..



(www.malaysia-today.net/2018/07/06/the-chinese-hate-campaign-has-not-stopped/)

#DoNotBuyFromCinaMalaysia
#MadeyNotMyPm

Anonymous said...

BIASA LE...MAMAK MATDEY TU KAN BER HATI IBLIS!!!

Anonymous said...

BOLEH PERCAYA KE MAMAK MATDEY KUTY2 KEPALA MAHATAIK NI....KALAU TENGOK PADA MUKA MAMAK NI...SI TUA RENTA NI KUAT PENDENDAM....ALLAH SAJA PANJANGKAN UMUR MAMAK NI...SUPAYA DIA LEKA KE TIDAK!!!!...BETUL TAK???

Anonymous said...

Anak babi takut dengan logo 1malaysia.. Abih semua di turunkan.. logo tu bukan 1BN @ 1UMNO.. 1MALAYSIA la cai babi..itu pun kelam kabut tukar.. Kahkahkahkah.. Bodoh sangat maderkutty & pengikut2 babi dia.. Mahacai 8.28 terlebih bodoh jilat jubor babi ke..? Kehkehkehkeh

Anonymous said...

Meroyan merapu nak tutup malu kena kencing hancing maderkutty ke cai tomato..? Kikikiki..
Myk dh turun ke cai..?
Tol dh mansuhkan ke cai..?
Yang nyata tomato memang turun harga.. Kahkahkahkah..

Anonymous said...

Meroyan merapu nak tutup malu kena kencing hancing maderkutty ke cai tomato..? Kikikiki..
Myk dh turun ke cai..?
Tol dh mansuhkan ke cai..?
Yang nyata tomato memang turun harga.. Kahkahkahkah..

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

MAMAK MATDEY MAHATAIK....BER HATI IBLIS!!!!! MELAYU BARUA...

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget