KL CHRONICLE: Asyraf Wajdi Dusuki : Kerajaan harus perkasa dasar Tahfiz Negara, bukan tutup sekolah tahfiz! #MalaysiaBaru

Monday, July 9, 2018

Asyraf Wajdi Dusuki : Kerajaan harus perkasa dasar Tahfiz Negara, bukan tutup sekolah tahfiz! #MalaysiaBaru


1. Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia amat kesal dan kecewa dengan gesaan untuk Kerajaan Pakatan Harapan (PH) menutup sekolah-sekolah tahfiz yang kononnya tidak memberi harapan kepada masa depan generasi baru Islam.

2. Kenyataan demikian tidak berasas dan hanya menzahirkan kedangkalan terhadap usaha memartabatkan agenda tahfiz yang sudah dimulakan oleh Kerajaan BN sebelum ini.



3. Di bawah Kerajaan BN, *Dasar Pendidikan Tahfiz Negara (DPTN)* telah digubal dengan bermatlamatkan untuk melahirkan 125,000 Huffaz Profesional dalam tempoh 30 tahun akan datang. Mereka ini bukan sahaja berupaya menghafal 30 Juzuk Al-Quran, malah mampu menguasai pelbagai disiplin ilmu dan kemahiran teknikal. Untuk itu, kerajaan lalu juga sudah memulakan program perintis di 31 buah Sekolah Menengah Agama dan Sekolah Berasrama Penuh, dan 4 buah MRSM di bawah Kurikulum Baru Tahfiz Ulul Albab. 

4. Semua usaha ini digerakkan atas kesedaran dan semangat untuk membangunkan generasi baru Islam yang seimbang dengan ilmu duniawi dan ukhrawi dan mampu menerajui kecemerlangan negara masa depan tanpa sedikitpun berorientasikan politik.

5. Justeru, Pemuda UMNO Malaysia MENGGESA agar Kerajaan PH dapat meneruskan DPTN ini. *Kalaupun ada kelemahan dalam DPTN ini, kerajaan berhak memperkasakannya dan bukannya menghapuskan. Harus diingatkan juga, apa jua keputusan kelak yang menyentuh sekolah-sekolah Tahfiz mesti dirujuk kepada Pihak Berkuasa Agama Negeri-negeri kerana hal ehwal Agama Islam terletak di bawah bidang kuasa Majlis Raja-Raja dan bukannya Menteri Agama.*

Sekian terima kasih.

79 comments:

Anonymous said...

Zainuddin maidin bukan mewakili kerajaan PH. Apa bangang pemuda umno hidup segan mati tak mahu pergi kaitkan dengan PH?

Anonymous said...

Esok lusa, azan dalam Masjid sahaja boleh. Macam di Spura

Anonymous said...

Kalau mahathir berdendam dengan najib, sudah lama kerajaan PH kawtim dengan jho low sebaik menang PRU 14. Najib sejak jatuh lebih banyak merapu beri kenyataan media. Nampak sangat terdesak. Itu pun macai najib tak boleh fikir?

Anonymous said...

Mental ke? Atau baru lepas minum wine dengan najib jr.?

Anonymous said...

Tak sangka ketua pemuda umno yang baru ni begitu emosi dan bodoh bila bagi kenyataan media. Dia balas ucapan/cadangan menteri mana? Sila suruh asyraf wajdi hentam dalam ucapan supaya senang disaman kelak.

Anonymous said...

Tetiba lak bukan ph.
Malu la tu nak mengaku.
Bangang lagi org nak tutup tahfiz, lgbt boleh buat dalam privacy dan atheis pun ada hak.
Tomato kpop.uneducated

Anonymous said...

Pakatan mmg kurang agama lebihkan uec aje.

Yea.. st miguel anak mahathir yg punya kata rafizi.

Anonymous said...

Bila tomato kpop uneducated berbicara.
Weii kau tanya pm tu dia semua tak ingat dan tak tahu.

Anonymous said...

Apa jawatan zam dalam PH? Dia cuma blogger. Lain kali sila hentam kenyataan menteri atau timbalannya. Nampak sangat bangang. Macam mana tak kalah di pasir putih..

Anonymous said...

Wei tomato kpop uneducated.
Tutup tahfiz kau sokong ke?
Tang mana "bodoh" bila pertahankan Islam.

Anonymous said...

Uec dimasukkan dalam manifesto pru 14 najib. PH tak pernah buat macam tu. Arwah bapak najib rasmikan kilang carlsberg shah alam. Datuknya tan sri noah tubuhkan genting bhd bersama mendiang lim goh tong. Lobi tunku abdul rahman dalam masa 1 hari sudah lulus lesen.

Anonymous said...

Lain kali 11.45 sila jawab pertanyaan. Bukan mabuk merapu terdesak macam najib.

Anonymous said...

KERAjaan skrg nak memperkosa & tutup pusat tahfiz...sebaliknya nak memperkasakan lagi COMANGO @ LGBT...

Anonymous said...

Bodoh bila ketua pemuda kau kaitkan kenyataan zainuddin maidin dengan kerajaan PH. Dia nak publisiti murahan ke?

Anonymous said...

Tomato kpop uneducated.
Harapan ada ke uec dalam manifesto?
Kalau takde buat pulak.
Yg dijanji macam toll minyak takde lak tunaikan.
Asyik citer sejarah aje.?
Kalau dulu semua salah, betulkan aje la.
Sampai bila nak salahkan tapi 1 usaha nak betulkan takde.
Unedcuated betul la tomato kpop ni.
Ye laa harapan skrg ugama dikurangkan uec diutamakan.

Anonymous said...

Bila tomato kopo uneducated
Naik harga tong gas memasak - terima
Naik rega gula - terima
Mana janji nak kurangkan beban hidup rakyat.
Uneducated betul la tomato kpop

Anonymous said...

Ya betul. Tambah perkataan memperkosa, merogol..bagi sedap ayat kau. Mental punya macai najib. Emosi tertekan bila kalah pilihanraya. Menteri hilang jawatan, ketua bahagian umno hilang projek, ketua kampung dan penghulu pun kena pecat. Padan muka

Anonymous said...

Kpop tomoto mmg uneducated.
Bila dah malu kem sendiri nak tutup tahfiz mula la tak ngaku.
Tapi apa nak peliknya.
Tomato kpop uneducated.

Anonymous said...

Tomaoto kpop uneducated.
Tahfiz tutup - sokong.
Uec iktitaf - sokong.
Wei tomato
Toll dah hapus macam menteri pendidikan cakap ke?
Dah malu la tu

Anonymous said...

Najib letak penghapusan tol dalam manifesto pru 13 2013. Kenapa tak hapus sampai sekarang?

mohd azman mansor said...

Zam tu kan anjing PH......

Anonymous said...

MAMAK MAIDIN TU ANJING KURAP...SAMA LAH NGAN ATOK MATDEY SI TUA RENTA YG NAK MAMPOS TU....

MASA PERHIMPUNA PAGI TADI NASIB BAIK MAMAK MAIDIN HANIFA YG REBAH...KALAU ATOK MATDEY TAIK YG REBAH...LAGI AU SUKA...

Anonymous said...

Wei tomato kpop undecuated unless you are an ignorant person, which u are you would have realised that under dsn a few tolls was demolished.
Tak sama macam menteri kewangan sg nuok dulu 0.60 skrf 1.20.
Skrg kan harapan punya gomen dalam manifesto kan dah tulis nak hapus.
Menteri pendikikan siap suruh claim pan bila pakai highway simpamg renggam.
Kpop tomato ni bukan aje uneducated malah mudah lupa. Opps ketua dia pelupa.
Hihibi

Anonymous said...

Ada. Simpang renggam kata boleh claim toll dgn dia.
Skrg dia kategori munafik sbb tak tunai.

Anonymous said...

Kau bukan anjing najib?

Anonymous said...

5 tahun tempoh masa yang lama. Seronok tengok hari2 babi belaan najib menguak. Yang paling seronok tengok depan mata pakcik2 makcik2 umno muka sedih hilang macam2 kepentingan. Dulu setakat ahli jkkk pun eksyen. Sekarang ni melingkup. Nak buat apa pegang jawatan tanpa duit. Semua benda kena keluar duit sendiri. Kahkahkah...

Anonymous said...

AKU INGAT MAMAK MATDEY MAHATAIK SI TUA RENTA YG REBAH...ROPE NYE SI MAMAK MAIDIN BUAH SEPANG...KALAU MAMAK MATDEY YG TERGOLEK KAN BAGUS...SUJUD SYUKUR....KAHKAHKAH...

SATU PRK AKAN BERLAKU TAK LAMA LAGI......KUIKUIKUI..

Anonymous said...

Matdey ...hati iblis......

Anonymous said...

ZAM penyokong PH, yg bodoh mcm kau jugak, mmg patut la kena hentam.Hg Tak marah zam yg suruh tutup sekolah taffiz tp marah pulak Kat org yg tak setuju tutup tahfiz. Banggang betul la macai tomato ni.

Anonymous said...

zam zam ala kazam...tengah dok merendeng2 ngan atok tua renta matdey mahataik......

Anonymous said...

Ni semua bunyi2 org harapan yg dah tak tahu nak counter apa lagi sbb dah malu sbb janji harapan hanyalah tipu.
Cik sempat lagi bertaubat kalau nak.

Anonymous said...

Sek tahfiz suruh tutup..

Dlm masa yg hampir sama/berdekatan kbs lantik penyokong kuat gay.. tak ngaku tapi boleh pulak si makhluk ni letak jawatan.. maknanya dilantik..

Malaysia baru.. tahfiz disuruh/dinasihatkan tutup tapi liberal/lgbt disubur suburkan..

Anonymous said...

Khabar bertiup kencang katanya menteri agama dlm perbincangan dgn pihak luar dlm menyuburkan lgbt.. tu timbul kata ANTARA DIA DGN ALLAH... apa itu comango? Bln mangga tauuu... siapa penyokong kuat? Adakah org dlm ph adalah penyokong kuat comango yg mengiktiraf lgbt?.. cari dlm internet dpt jawapan...

Lindungi anak anak kita dr lgbt.. jgn pilih/undi kelompok yg perjuangkan lgbt...

Anonymous said...

Lagi lagi jd pembelit... tdk ada dlm manifesto ph.. yg dikata dgn syarat..
WAJIB LULUS BM DLM SPM BKN UEC..
WAJIB LULUS SEJARAH DLM SPM BKN UEC..
ini utk KELAYAKAN masuk universiti awam bkn kelayakan sebagai penjawat awam..

3Ms Stupid said...

Level pencacai klah komen....semua standard je....cakap org bengap, sendiri bengap tak sedar...ckp dgn puak2 pencacai ni pusing2 tu je ceritanya...najib,najib dan najib...berapa banyak agaknya najib dah amik duit bapak dia..hahaha

Yg dikencing tadah je la mulut tu...hmmm

Anonymous said...

Sembang memang sedap.. fitnah ka betul ke.. hentam yg penting boleh putar, rasmi genting atau bagi lesen? lobi satu hari? Sape lobi? Dgn sape? Ini perlu diungkap dgn detail.. jgn tuduh sembarangan..

Fitnah ph dah terbantah apabila diizinkan Allah, ph menang.. kini rakyat tau dan mula sedar tanpa perlu umno berkempen seluruh negara hanya dlm tempoh 2 bln..

Jd terpaksa cari FITNAH BARU walaupun dr pm1 zmn baru merdeka.. internet belum ada, kurang info.. bolehlah menipu lagi...

Berhati hati semua... fitnah akan berulang..

Anonymous said...

Anon July 9, 2018 at 1:05 PM tak sedar org lain lagi seronok tgk pencacai angkat taik belaan DAP and madey tak cukup tangan dan kaki nak tepis semua perkara yg dibangkitkan..hari2 hati sakitkan...hahahaha

Lagi2 bila ketua penyamun bagi statement yg lawak2.. adoi bau hancing makin kuat skrg...

Anonymous said...

Orang yg bercakap "kalau aku tuhan" boleh rebah. Elok lah tu.

Anonymous said...

Kawtim apakebende..jo lo dah letak jawatan semasa najib ambil alih 1mdb.. HOOIIIIO.. tak kan sprm si tom peguam dakwa tu semua bodoh mcm kau... kalau tak dah dakwa bawah 1mdb.. tak kan kau tak ikuti persidangan.. nampak benor belitnya...

Yg merapu org menangis kata dah lengkap dr doluuuuuuu doluuuuu... siap lari keluar negara tanpa perlu dikejar kah kah kah.. balik sendiri tanpa disuruh... engkau tu mahacai ph yg dah otak beku mcm atok kata.. tak boleh pikir.. uneducated..

Anonymous said...

Ditadah kencing air setan st.miguel anak mahathir punya - rafizi yg cakap.

Anonymous said...

Emosi... atas pentas disaksi wartawan sok sek sok sek huhuhuhu.. lari keluar negara, tak tau sape kejar yop.. nyawa terancam? Kaaaahhhhhhhhhh

Dah siap kertas siasatan... kena pecat? Sape pecat? Atau tempoh dah tamat? Tak disambung.. tu biasa bagi pengerusi, ceo.. dlm perjanjian pun dah tulis 3/2 thn.. bkn sampai mamposss....

Jd bos glc yg dipecat atau meletak jawatan (mungkin didorong) bolehlah ke luar negara, kata nyawa terancam.. kehkehkeh..

Tapi takde yg lari mcm kau kata..
Hanya kaldai lembu babi yg percaya.... anjing gong gong gong tanda sokongan..

Anonymous said...

Bkn.. takde org islam suruh tutup tahfiz dgn alasan tdk memberi HARAPAN kpd ummat islam di masa dpn..

Anonymous said...

Org islam suruh tutup sek tahfiz..
Tapi tak suruh kerajaan banteras lgbt atau liberal yg menggugat agama Islam..

Anonymous said...

Aahhhhhaaa baru teringat.. dia ke dulu kata KALAU AKU TUHAN..

Anonymous said...

Sentuh pasal tahfiz, berduyun macai komen.. apsal caaiiiii tergugatke nak suburkan lgbt... fitnah 1mdb dah tak laku..
Tak susah caiiii.. umum byk kali.. ulang ulang kat rakyat 70% barg kat pasaran dah turun herge.. modus operandi macai ph.. lama lama pakcik makcik di kg dan bandar percaya..
Kaaaahhhhhhhhhhhhhh....

Anonymous said...

Tu la smlm baru je cakap nak dikuti kuti kepala tu.. belum sempat dah rebah.. hihihihi.

Anonymous said...

Mat sabun kata atok perompak penyamun besor..
Nuor kata atok anak beranak perompak duit rakyat..
Kit sial suruh sprm siasat 100b yg ada kaitan ngan atok..

Kita berdokah dokah kahkahkahkahkahkah kini penuduh dan pelaku dah bersekutu satu kapal...

Anonymous said...

Sebelum 1mdb nama lain? Mahacai ph cari sendiri info.. sebelum dan selepas..

Anonymous said...

Macai najib lidah belit.."Marah pulak kat org yg tak setuju tutup tahfiz". Ni memang sah emosi terganggu akibat hilang sara hidup bila najib kalah. Orang cakap..bila masa pulak zam jadi wakil PH? Bila emosi terganggu akibat kalah, tak guna layan.

Anonymous said...

EMOSI TERGANGGU DEK KERANA KALAH PILIHANRAYA...MACAI NAJIB HAMPIR JADI GILA. KAHKAHKAHKAHKAH...BOLEH KATA KOMEN-KOMEN DI BALAS OLEH ORANG YANG SAMA. SENDIRI KOMEN SENDIRI BALAS. HILANG SUMBER PENDAPATAN KE MACAI?? HAHAHAHA...WOHOOO!!!! PADAN MUKA!!!! INGAT TU, ADA LAGI 5 TAHUN TAIK BABI @ MACAI NAK KENA KERJA KUAT. HAHAHAHA

Anonymous said...

dalam perhimpunan pagi tadi Mamak Matdey dok kata...pemimpin jangan pentingkan diri sendiri dan kroni...ye ke...boleh percaya ke atok tua renta mamak matdey nih...masa mamak ni perintah m'sia selama 22 tahun...bukan ke dia anak beranak dan kroni2 yg menyepah dah kaya raya...naik meluat pulak aku kat si mamak tua renta ni...cakap tak serupa bikin...oh ya...mungkin tak ingat lah tui!!!!

Anonymous said...

Sijil UEC telah diiktiraf di Melaka dan dijangka menyusul pula di peringkat persekutuan. Akibat kerakusan berpolitik, dasar pendidikan kebangsaan kita telah tidak kita pedulikan.

Apakah UEC? Akronim UEC ditakrifkan sebagai Unified Examination Certificate atau Sijil Peperiksaan Gabungan Sekolah Menengah Persendirian Cina. Sijil ini diguna pakai oleh Sekolah Menengah Persendirian Cina (SMPC) yang dibenarkan beroperasi mengikut caranya sendiri, menggunakan silibus UEC, dengan syarat mesti mengikuti kehendak Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Secara tidak langsung, pelajar ini akan memiliki dua sijil sekali gus iaitu UEC dan SPM.

Umumnya, sijil UEC dibahagikan kepada tiga tahap iaitu Menengah Rendah (UEC-JML), Vokasional (UEC-V) dan Menengah Tinggi (UEC-SML) yang kesemuanya menggunakan bahasa Mandarin. UEC-SML mengandungi subjek Matematik, semua subjek sains dan semua subjek aliran perdagangan.

Sejak dahulu lagi, Mereka enggan mengguna pakai dasar dan kurikulum sistem pendidikan kebangsaan. Sebaliknya menggunakan kurikulum yang kebanyakannya diciplak dari Taiwan. Sistem penilaiannya juga dibuat oleh badan penilaian sendiri, bukannya oleh Lembaga Peperiksaan Malaysia.

Dong Jiao Zong iaitu sebuah badan bukan kerajaan (NGO) Cina sejak tiga dekad lalu mendesak kerajaan mengiktiraf sijil UEC sebagai kelayakan untuk memasuki IPTA. Ini jelas suatu tindakan membelakangkan dasar-dasar kerajaan terutamanya dasar pendidikan negara dan bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan.



Besar jasa kaum ini kepada kerajaan hingga membolehkan mereka menikmati laba sebegini. Konsep Malaysia Baru..

Anonymous said...

cer mintak komen dari aljuboori@al kutty... depa kata itu berdosa antara depa denga tohan...

kah kah kah

Anonymous said...

Ooh baru tahu.
Patut la bersemangat.
Dah tak tahu nak bagi alasan apa gst 0% brg tetap rega sama.
Hutang 1 trillion tapi sek china ok aje nak tambah.
Ratib 1mdb dah tak brp nak laku lagi.
Patut la tomato kpop uneducated hati hitam, lgbt mau, tahfiz kasi cantas

Anonymous said...

Inilah manusia paling bodoh.. uneducated... dia ingat org yg sama...sama mcm modus operandi diulang ulang.. macai ph yg tak terbantah fakta akan tulis ayat yg sama dr dulu... kalau tak maki org..

Aku berguling baca kerana aku diantar beberapa org yg balas.. apasal engkau yg meroyan dlm blog ni.. kau nak meroyan pasal org atau dah meroyan baca fakta... kawan aku sebelah ni dah tak boleh stop ketawa, org yg jd macai ph dlm blog bkn ke org yg sama kehkehkeh..

Aku nak bagi tau je...
Pagi tadi atok kata jd pemimpin/penjawat awam bkn utk mengayakan diri dan anak beranak.. atok suci kata tauuu.. kau mesti meroyankan baca ni.... tuuuu dada kau nak meletup tup tup kah kah kah.. jgn pulak kau yg rebah...

Anonymous said...

Hanya babi mcm kau "berguling" 4.00..kahkahkah..siap mengaku tu

Anonymous said...

Macai najib kaki minum wine marah komen kena cantas. Kahkahkah...

Anonymous said...

Wei tomato kpop uneducated.
Ni citer tajuk tahfiz tutup.
Mmg la kpop tomato emotional tinggal berapa hari aje lagi nak 100 janji banyak kelaut. Alasan skrg hutang 1 trillion jadi peruntukan utk tahfiz dicantas tapi utk sekolah cina boleh aje jalan.
Ingat sikit kpop tomato bila tak tunai 10 janji dlm 100 hari jatuh hukum munafik. Bila dah munafik baru la kpop tomato lagi emo.
Emm syokya tgk telatah kpop tomato uneducated

Anonymous said...

Aku rasa pencacai yg sama je komen kat sini..ayat2 sama je...pusing2 tang tu juga...suruh org lain move on...diri sendiri terperangkap dgn persepsi sendiri..

Brader 4:09..pencacai darjat lagi rendah tau...hari2 bau najis je...

كچئ - كچئ تق نق ممڤوس..ده بسر منيڤو مق باڤق ج

Anonymous said...

Itu antara dia dan Allah la.
Tak paham ke? Penat mujahid cakap rupanya budak harapan blurr sbb uneducated

Anonymous said...

Masa menang peras duit negara. Sudah kalah peras duit umno. Kesian makcik umno kena tipu bagi gelang emas pada najib.

Anonymous said...

Bila budak tomato takde fakta mula la mencaci citer ungkit2.
Nak citer kebaikan kerjaan sendiri tak ada semua plagiat.
Bayangkan boleh jadi menteri ada 2 kes kat mahkamah .
Apa bakti harapan.
Plagiat dan tukar nama semua inisiatif kerajaan dulu.
Mmg tomato uneducated

Anonymous said...

Lagi teruk tipu hutang negara 1 trillion lepas tu minta sedekah kat rakyat.
1st in the world.
Harapan tomato mmg uneducated.

Anonymous said...

Macai 4.48 mengaku berguling macam babi. Kahkahkahkah..

Anonymous said...

Mengaku apa?..
Mengaku beri fakta yg benar, babi dlm kandang kau berguling.. kah kah kah
Babi dlm kandang kau tak berguling bila atok jawab TAK TAU TAK TAU TAK TAU.. TAK DIBERITAHU TAK DIBRRITAHU.. BKN ARAHAN SAYA... BKN SAYA ARAH...
Kah kah kah.. babi kaaa arah.. tu yg berguling babi dlm kandang kau..

Anonymous said...

Betul la tomato yg sama post.
Bau kencing st miguel kuat la..

Anonymous said...

Kalau buang penjawat awam kesian pulak tak makan. Program najib senang2 je mahathir nak hentikan. Tapi masih ada sifat kesian. Hanya lantikan politik boleh berambus bawak grab atau jual nasi lemak.

Anonymous said...

Sape yg berguling mcm babi?
Org berguling dgn babi ni dah tentu ada kandang babi.. berguling jaga babi... pegang babi bagi mkn babi.. babi lari dia kejor..kejor kejor.. dia mkn babi.. buat babi panggang.. Org islam ka? Ehhh dah pasti bkn....

sbb tu org islam tak kan suruh tutup tahfiz.. tak kan membiarkan puak lgbt/liberal menggugat islam.. tdk akan menyokong comango..

Anonymous said...

Sape tu.... waktu pm 4 ka? Waktu bail out ka?

Kenapa ya, ecrl dr 55b jd 66 jd 71b jd 81b.. ni nak buat landasan emas utk sape? Bkn saya tanya.. bkn org umno tanya.. mr mahpussss tanya.. kahkahkah

Sekali lagi gone end bukak mulut.. air lioq basi gone end boleh jd 100b...
Terowong lupa nak perahka? 300j di perah sampai lubang terowong tak jumpa... lubang idong kau lebih besaq.. tapi besaq lagi lubang idong babi..

Anonymous said...

Bang g25 dgn sis jgn lupa.
Budak tomato kalau tak sebut nama2 tersebut boleh dtg sawan.
Lagi satu jgn cakap nak perkasakan tahfiz kejap lagi pegang lilin la diaorg.
Kalau kita cakap perkasakan g25 comango tak payah letak ugama dalam ic, anzal bebudak tomato kpop ni.

Anonymous said...



mamposlah pakatan haprak mampos segera..

memang saja Allah tentukan macam.. sebab kalau tidak melayoo haprak takkan percaya..

dijadikan caca marba kelam kabuit biar bergaduh perkauman baru nak sedar.. lepas 60 tahun pakat lupa diri..org lama pesan mereka maki hina..skrg padan muke laaa

Anonymous said...

AnonymousJuly 9, 2018 at 5:16 PM
Macai 4.48 mengaku berguling macam babi. Kahkahkahkah..

Hahaha...sah barua ni Cina Dap atau Melayu DAP tak pon bdk kpop yg selalu menangis bila tak mampu nak tgk konsert kpop...keturunan bghal ke apa ni...

تق ڤنداي باچ جاوي ك؟

Anonymous said...

Sekor je beruk ph masuk sini..komen pun merapu....itu pun..tuan dia arah kan ...sbb tuan dia dh pening kelapa tk turun2...jadi dia upah beruk dia..suruh turun kan kelapa..beruk pun bangga..jadi beruk suruhan tuan dia..dapat la upah tomato.

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

Beruk dh kluar..
Dap makan babi.
Dap minum beer
Dap kaki rasuah
Dap kaki kongkek

Anonymous said...

Yeah you mean the uneducated kpop tomato who kept harping the same thing again and again.

Anonymous said...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY ...MAHAFIRAUN.....BARUA DAN ANJING DAPIGS...

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

allah maha benar maha berkuasa...sekarang allah dah tunjukkan kebenaran mana datang asal usul barang rampasan yang di dalangi Atuk 93..cari korek sampai lubang cacing. rupanya barang niaga..so barang rampasan berkotak, barang kemas berlabuh bukan milik rosmah, itu barang niaga, hati busuk atuk tua 93 dah tak boleh di tutup lagi...
tolak pemimpin hati busuk, buat usul di parlimen nanti tolak Atuk 93 and his geng i.e PH atas sebab ..menang pilihanraya kerana menipu..semua MP yang benar ikhlas jujur akan sokong tolak PH jadi kerajaan...kerajaan akan bubar dan pilihan raya baru yang bersih adakan semula,,,BERSIH boleh pantau.. jangan jadi bersih tak bersih… muyiddin lead the role kalau betul nak tegakkan demokrasi yg bersih,PAS UMNO boleh bergabung dgn MCA MIC buat kerajaan baru..rakyat dah mula sedar hancing nya kencing PH yang di pimpin Atuk 93...
Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2018/07/adakah-barangan-yang-dirampas-pihak.html#FMW7PKLu8VwQSwT6.99

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget