KL CHRONICLE: Vincent Tan pula tidak tahu T7 Global kontraktor ECRL #MalaysiaBaru

Tuesday, June 26, 2018

Vincent Tan pula tidak tahu T7 Global kontraktor ECRL #MalaysiaBaru


"Saya tidak tahu yang T7 Global adalah salah satu kontraktor untuk projek ECRL apabila membeli saham syarikat itu.

Tan Sri Vincent Tan memutuskan untuk melepaskan semua kepentingannya dalam T7 Global Bhd susulan terdapat laporan tidak tepat dalam berita dan media sosial mengenai tindakannya membeli 21 juta saham syarikat itu baru-baru ini.

Dalam satu kenyataan media, Pengerusi Eksekutif Kumpulan Berjaya itu berkata, beliau sudah pun menjual sebahagian sahamnya dalam T7 Global bermula semalam dan akan menjual keseluruhannya dalam tempoh selanjutnya.



"Saya berharap, ini akan mengakhiri sebarang kontroversi selanjutnya mengenai isu ini," katanya.

Mengulas lanjut Tan berkata, laporan berita terhadapnya sebelum ini disifatkan berniat buruk dan cuba mengaitkan tindakannya membeli saham T7 Global dengan keputusan kerajaan untuk tidak membatalkan projek Landasan Kereta Api Pantai Timur (ECRL), meskipun laporan sebelum ini adalah sebaliknya.

Katanya, beliau percaya laporan berita dan komen dibuat di media sosial bertujuan untuk memalukannya dan kerajaan baharu di Putrajaya.

"Justeru itu saya merasakan adalah perlu untuk saya mengeluarkan kenyataan media bagi menjelaskan kedudukan sebenar dan menafikan segala tuduhan atau cadangan yang tidak wajar atau mengenai kronisme di pihak kerajaan dan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Saya memperoleh kepentingan dalam T7 Global kerana mengenali pemegang saham utama syarikat ini dan apa yang lebih penting ia sebagai pelaburan jangka panjang dalam industri perkhidmatan minyak dan gas kerana T7 Global berada dalam kedudukan yang baik dalam sektor ini.

"Saya tidak tahu yang T7 Global adalah salah satu kontraktor untuk projek ECRL apabila membeli saham syarikat itu.

"(Malah) Perdana Menteri telah menafikan dakwaan bahawa kerajaannya telah memutuskan untuk tidak membatalkan projek ECRL kerana rakannya, Tan Sri Vincent Tan, mempunyai kepentingan dalam projek itu," katanya.

Katanya, Menteri Kewangan, Lim Guan Eng, juga sudah menjelaskan memandangkan sebanyak RM20 bilion sudah dibayar untuk projek ECRL, maka adalah rugi untuk membatalkannya tetapi akan dirundingkan semula bagi menurunkan kos projek berkenaan.

"Di sebalik penjelasan oleh Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, tuduhan tidak munasabah dan yang tidak berasas masih terus berlegar-legar dalam berita dan media sosial.

"Kerana itu, saya memutuskan untuk menjual semua kepentingan saya dalam T7 Global," katanya.

Sumber : https://www.bharian.com.my/bisnes/korporat/2018/06/441990/vincent-tan-jual-saham-t7-global

51 comments:

Anonymous said...

Kenal pemegang saham utama tapi tak tau ada kaitan ecrl.. dok pikiaqqqq... betul ka?

Kena tunggu lagi ada permainan apa ni?

Anonymous said...

Kata saham dah naik.. masa beli jatuh... wooowwwww

Anonymous said...

Di media pun dah heboh ni ada beberapa projek dah bagi kat kroni.. ada kat langkawi.. caiii betul kaaa?

Mungkin nak bagi sejuk dulu.. dah tersepit dgn kata kata sendiri.. semua mata memandang.. tak semudah di zmn pm4.. alam maya tdk mcm sekarang.. semua dihujung jari...

Anonymous said...

Tak kan la masa beli saham tu tak tengok latar belakang syarikat agak2 la tak tau pape... pm ke 7 ingat zaman skrg ni sama macam zaman pm ke 4 agaknya

Anonymous said...

SAYA TAK TAU...
SEMUA TAK TAU...

NO KOMEN... SAYA TAK TAU
kaaaaaahhhhhhhhhhhhh...

Anonymous said...


Mampuih la hangpa duk kena tipu memanjang. Dah laa manifesto dulu idup2 kena tipu. Ini tipu lagi...berapa banyak mau tipu daaa.

Anonymous said...

Kesalahan dlm bermain saham.. baca dlm cts cucu tok selampit.. bagus utk info..

Dah tersepit dah jd isu terpaksa kata tak tau.. tak kan semua kes nak dibuang peguam negara.. polis tutup kes atau sprm takde tindakan.. padan muka macai ph.. perubahan 100 hr..

Anonymous said...



KUALA LUMPUR - Calon Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yakin Umno akan merampas semula Putrajaya tanpa pilihan raya yang rumit.

Bekas timbalan perdana menteri itu berkata, perkara itu berdasarkan ketidakstabilan kerajaan Pakatan Harapan (Harapan).



"Kita tahu mereka mereka goyah. Kita mempunyai ahli Parlimen yang paling ramai. Pilih saya dan saya tahu apa yang perlu dibuat," katanya kepada perwakilan Umno Wilayah Persekutuan semasa taklimat tertutup di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.

Umno ketika ini mempunyai 54 kerusi dalam Parlimen.

Pemangku Presiden itu berkata, beliau mempunyai hubungan baik dengan semua orang.

"Saya baik dengan orang baru saja keluar," katanya yang dipercayai merujuk kepada Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim yang baru dibebaskan dari penjara pada bulan lalu.

"Saya baik dengan orang di Sabah dan Sarawak malah orang yang dulu di Pulau Pinang. Mereka dari Amanah saja yang saya tak berapa baik," katanya.

Beliau menambah, enam minggu Harapan memerintah, kerajaan itu masih mempunyai pemikiran pembangkang.

Kenyataan itu dibuat sebagai merujuk cadangan kerajaan melarang tukang masak warga asing bekerja di restoran tempatan yang diumumkan minggu lalu.

Bagi merebut kerusi Presiden, Zahid akan bersaing dengan lima lagi calon termasuk veteren Umno Razalegh Hamzah dan bekas Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin.


Anonymous said...




UMNO perlu pemimpin ada kredibiliti, integriti
Oleh Izlaily Nurul Ain Hussein
izlaily@nstp.com.my
Share

Tweet

Share
JOHOR BAHRU: UMNO memerlukan pemimpin yang ada kredibiliti dan integriti bagi mengembalikan kekuatan parti, selain mengetepikan pemimpin terpalit dengan sebarang skandal.

Calon Presiden UMNO, Tengku Razaleigh Hamzah, berkata ahli UMNO perlu memilih barisan kepemimpinan yang tiada sebarang kontroversi.

"Ahli UMNO perlu kemukakan barisan kepimpinan yang profesional dalam membantu mengukuhkan semula parti sekali gus mengurangkan teras defisit dalam kalangan rakyat.


"Pemimpin UMNO jangan berlagak sombong, jangan pandang ke langit semata-mata, sebaliknya pandang rakyat di bawah dan dengar rintih hati rakyat

"Dirikan barisan yang kuat, yang tiada cerita langsung mengenai skandal. Insya-Allah, UMNO akan kembali mendapat sokongan Melayu dan bukan Melayu," katanya ketika berucap pada Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri UMNO Johor bersamanya di sini, malam ini.

Turut hadir, Pengerusi Perhubungan UMNO Johor, Datuk Seri Mohamad Khaled Nordin; Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Benut, Datuk Hasni Mohammad dan Setiausaha Perhubungan UMNO Johor, Datuk Md Jais Sarday.

Tengku Razaleigh yang juga Ketua UMNO Bahagian Gua Musang, berkata kepimpinan yang terpilih pada pemilihan parti akan datang bakal memikul tanggungjawab besar dan bukan satu kerja yang mudah untuk memulihkan semula UMNO.

"Pemilihan kali ini bukan untuk memilih mereka menjadi Perdana Menteri atau Timbalan Perdana Menteri mahu pun mengejar jawatan, kontrak atau projek.

"Saya sendiri hendak bantu kukuhkan UMNO. Ini bukan kerja mudah, ini kerja hendak bangunkan orang Melayu, mantapkan parti orang Melayu supaya mendokong perjuangan kita," katanya.



Anonymous said...

Usah bunuh ‘Jebat’ dalam UMNO
CALOM
Mohd. Rafie Azimi
26 Jun 2018 3:40 PM

17
KUBANG PASU 26 Jun - Walau siapa pun yang akan memegang tampuk kepemimpinan UMNO sebagai Presiden, individu berkenaan perlu memegang prinsip untuk tidak‘membunuh’ golongan berkarakter ‘Jebat’ bagi kembali mengangkat imej parti terbesar orang Melayu itu di mata rakyat.

Tidak hanya di peringkat tertinggi, malah tegas Pengarah Institut Pemikiran Dr. Mahathir (IPDM), Dr. Ahmad Zaharuddin Sani Ahmad Sabri, kepemimpinan di peringkat sayap, Bahagian dan Cawangan juga perlu lebih terbuka untuk menerima kritikan dan cadangan walaupun teguran disampaikan agak pedih dan pahit untuk ditelan.


“Kalau kita bercakap orang marah tetapi masing-masing kena terima hakikat bahawa budaya dalam UMNO selama ini seolah-olah tak boleh ada orang pandai. Kalau ada yang nampak cerdik, akan dicantas awal-awal kerana takut mengancam kedudukan orang lain.

“Kalau betul mahu kembalikan keyakinan rakyat, perubahan yang dilakukan tidak boleh bersifat kosmetik semata-mata dengan parti terus menjadi eksklusif untuk golongan tertentu tanpa ada keterbukaan. Yang tinggal semua bersifat ‘Tuah’ dengan hanya mengangguk walaupun kapal kian karam sedangkan ‘Jebat’ yang mahu membetulkan keadaan pula dibunuh,” katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.

Mengulas mengenai keputusan ketiga-tiga sayap parti yang diumumkan baru-baru ini, beliau mengakui seakan ada tanda-tanda positif daripada pemilihan tersebut di mana ketiga-tiga individu yang dipilih untuk mengetuai Pemuda, Wanita dan Puteri tidak hanya terdiri daripada mereka yang popular dalam parti, malah turut memiliki imej baik dalam kalangan rakyat.



“Begitu pun untuk kembali kuat, UMNO perlu kembali kepada dasar asalnya yang bertunjangkan Melayu. Kalau sudah bertunjangkan Melayu, dalam apa keadaan sekali pun mereka tidak akan lari dari dasar memperkukuhkan Islam seperti termaktub dalam Perlembagaan.

“Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki merupakan golongan agamawan yang setakat ini dilihat mampu dan sedar akan keperluan melakukan pembersihan secara holistik. Cabaran terbesarnya ketika ini adalah untuk membuang elemen lama iaitu ‘baju elit’ yang sentiasa dilihat dipakai oleh Pemuda UMNO,” katanya.

Sementara itu katanya, antara perkara yang turut diperhatikan rakyat adalah bagaimana sayap pemuda UMNO mampu untuk kembali mengaum untuk tidak hanya menjadi badan yang menyemak imbang kerajaan malah turut menegur setiap kesilapan dilakukan pucuk pimpinan parti seperti dilakukan pejuang terdahulu.

“Semua itu perkara yang dirindui rakyat dari UMNO. Kebelakangan ini Pemuda UMNO dilihat gagal memainkan peranan itu malah mereka turut gagal memperjuangkan habis-habisan perkara yang diuar-uarkan.

“Kalau benar mereka perjuangkan usahawan muda dan golongan yang tiada pekerjaan contohnya, perjuangkanlah bersungguh-sungguh sehingga nampak hasilnya. Jangan hanya berslogan sedangkan rakyat tidak nampak di mana hasilnya,” katanya.-UTUSAN ONLINE

Anonymous said...

Dah mcm ah beng yg tatau harga rumah terlajak murah kat penang tu....

Anonymous said...

wayang tamil + wayang cina = kimak

Anonymous said...

Jangan sokong KubLi dan KJ dua2 tak guna

Anonymous said...

Kena top up pop corn ni. Lawak makin mengila ni

Cencaluk said...

Kuli orang Tun jangsn terlengaruh dengan wayang mereka.

Ku li yg perangkap najib dlm kes altantuya

Anonymous said...

Tak lama dah..atuk jaga2..ki ki ki..

Anonymous said...

Ku lie .. duri dalam daging..
Beli berbillion... tak check dulu? Agak2 ler..
Lepas tu gon eng approved pasai pa?

Anonymous said...

kalau Syarikat 1 mdb brrmasalah dan jadi kontroversi dakwa kerajaan PH kenapa di lanyik pengarah baru mengetuai 1mdb..?

Sepatutnya operasi 1 mdb digantung dari beroperasi sepenuhnya atau dihentikan terus dari beroperasi.

pada macai tomato k pop dan k pub mungkin tak faham hal ini t.dan rakyat kena sedar macam mana manipulasi fitnah jijik 1mdb dijalankan hingga Kerajan fitnah terbentuk..

kenapa ada lantikan prngarah baru dalam 1 mdb sekiranya syarikat bermasalah yg penuh dengan skandal dan kontraversi.


rakyat tunggu dan tuntut penjelasan

Anonymous said...

"Saya baik dengan orang yg baru keluar"
Pasti kan abang non telah bertaubat kata karpal...
Tkder yg pelik..pas 18 bn 54 sebahagian pkr..sebahagian parti komponan sabah..parti2 sarawak bergabung menubuhkan Pakatan Baharu yg lebih effisyen..kasi ajar itu pbbm dengan biaDAP..

Anonymous said...

Tak pasal pasal berebut pulak nak jd pm.. kehkehkeh.. hilang satu citer timbul citer baru.. mana la tau perjanjian pun sama.. 2 thn org sini 2 thn org sana.. ribut lagi..

Anonymous said...

Madey janji ngan macai nak tutup 1mdb jika menang.. duit aset nak dikembalikan ke rakyat.. gone end ulang berkali kali.. termasuk aset dan duit di luar negara.. org tanya aset apa? Senaraikan.. sampai la ni diam..

Kata sebelum pru RAKYAT RAKYAT RAKYAT.. semua atas nama rakyat..

Anonymous said...


Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper They are copying my message to confuse you... beware

Anonymous said...

Seriously bullshit excuse from vincent tan.. lngsung x logik ko bli saham smpi 21juta unit yg mna hrga satu unit psti melebihi rm1. Msti dia tgk profile syrkt dl, apa projek trkini dll sblm melabur duit yg byk utk bli saham sebanyak tu.. lain la org biasa yg bli saham setakat 10 unit, xtgk portfolio syrkt pon x kesah sgt.. bapak pembohong cina ni.. lu igt semua bdk sekolahla dlm malaysia ni..

Anonymous said...


Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper They are copying my message to confuse you... beware

Anonymous said...

Woof..woof..oink..oink

Anonymous said...

KU LI proksi Madey untuk ratah UMNO semula, Madey trlalu idamkan UMNO.
Ku Li bersenang lenang dalam istana putih nya selama 30 tahun TIDO NYENYAK tak peduli pun apa nasib akar umbi atau UMNO.. tiba2 skrg BARU BANGUN TIDO..mintal kita kas die drive kapal besar???

Ohhh jgn lupa..Ku Li pecahkan Melayu pada 1987 dengan. Tubuh S46. Budak baru kenal politik sila pergi library arkib negara cari bahan pasal Ku Li.

Lastly 2015 Ku Li join geng PENGKHIANAT UMNO KECEWA diketuai Madey untul berkomplot jatuhkan DSNR. Termasuk menyokong Deklarasi Madey untuk jatuhkan Najib 2016.

PARASIT lagak 'superman' janji nak pulihkan UMNO?? YA Allah..mintak dijauhkan orang ini dr jadi presiden umno!!


Bg Madey pula..dia mesti rampas umno.. dia tahu hnya umno parti plg berharga dgn 54 kerusi trbnyk. Dia mesti letak proksi dan cantas DS Zahid segera. KJ pula liberalis yang tak ketahuan halatuju.. org macam ni kena bg jawatan jaga parking je kt bangunan umno..pelawat datang boleh lah beselfie mata kuyu.. prinsip zero..glamer je lebih.

Anonymous said...

Babi cina dapig ni dtg le bile tgk posting hebat dan menjejaskan puak mmereka. Xde nk dtg sini le babi sekor tu jika posting kite tk jejas taukeh babi besar kt atas2 tu..ph mesti tumbang.. tggulah..tk lama

Anonymous said...

Ok je.. tkpe dr biarkan skrg DAPIG menggila menghancurkan negara tanah air Melayu kita. Dan disokong Madety Celaka tu. Dia dh jadi mcm senjata si kafir untuk hancurkan kaum Melayu yang majoriti pru sokong umno..dendam syaitan

Anonymous said...

Ku Li tkpernah peduli nasib UMNO. die kenyang dlm istana putih didewakan org asli gua musang. Ketika musuh lanyak uno mana dia? Dia join sekaki dgn musuh utk fitnah dan jatuhkan Presiden Umno 2015. Org mcm ni pengkhianat. Xyh la berlakon mcm suci.. sama je dua org ni..madey dn ku li. Mereka lah punca umno pecah dan dharamkan 1987.. so skrg dtg tunjuo baik konon..generasi kpop tk kenal sejarah dia.. kes BMF juga dizmn ku li jd mntri wang!

Anonymous said...

Ku Li gunting dalam lipatan..duri dalam daging. Pilih ku li ibarat menjahanammkan umno jadi sekular dan sama spesis seperti Madey.

Xguna lah Sayap PEMUDA WANITA PUTERI bernafas segar dan hebat jika presiden si tua sekular yang jadi proksi musuh!

Anonymous said...

Cer perhatikan kempen slogan dan ayat2 ku li.. sama sebijik saling tak tumpah ayat2 musuh umno pakai, untuk membantai umno/ najib. Musang berbulu ayam..musang tua..

Anonymous said...

Sebut je biaDAP..segera la dia muncul..ki ki ki penagih tulang babi betul..

Anonymous said...

bila najib cakap tatau pasal 1 mdb dia kata rubbish

bila vincent dan mamak cakap tak tau pasal ECRL rakyat cakap this all fucking rubbish la pulakkkk...

kunci clamping telo mamak dah jumpa ka blom rubbishh...??

Anonymous said...

banyak sungguh najib beli barang kemas kapal selam kapal layar jet peribadi helikopter jet pejuang pulak tak jumpa

teringat kes DSAI tilam bantal kelambu spender srluar brioni katpet cctv tuala muka suma angkut kasi rosak kan imej dan jatuh kan maruah DSAI bila reporter ckp dia tahu semua tu

krna kat lubang idung mamak SAYA TATAU

segerakan kes 1mdb

Anonymous said...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

Anonymous said...


Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper They are copying my message to confuse you... beware

Anonymous said...


KU LI adalah Mahadey.. Mahadey adalah KU LI..

hati2 lah wahai bangsaku serigala yang bertopeng 'perwira' sedang giat bersandiwara..



Tengku Razaleigh mahu UMNO mohon maaf

GEORGETOWN: Tengku Razaleigh Hamzah akan mencadangkan supaya setiap peringkat UMNO memohon maaf secara terbuka kepada rakyat atas kesilapan tidak menjalankan amanah dengan baik, sehingga menyebabkan parti itu kalah pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) lalu.

Ahli Parlimen Gua Musang itu berkata, perkara itu perlu dilakukan bagi membolehkan UMNO kembali menjadi relevan dan diterima rakyat.

"Saya nak menganjurkan supaya kita minta maaf kepada rakyat atas kesilapan kita kerana tidak menunaikan tanggungjawab dengan amanah, dekati mereka dan ajak mereka balik bersama kita.

"Kenapa kita tidak boleh minta maaf? Saya rasa mereka akan memaafkan...minta maaf kerana kita cuai dengan amanah yang diberikan," katanya ketika berucap pada Sesi Ramah Mesra bersama UMNO Pulau Pinang di sini, hari ini.

Tengku Razaleigh yang bertanding buat kali kedua bagi jawatan Presiden UMNO selepas pertama kali berbuat demikian pada 1987, berkata Barisan Nasional (BN) masih kekal relevan.

Malah, katanya, beliau bercadang untuk bertemu dan berunding dengan semua pemimpin parti komponen BN, terutamanya parti yang sudah meninggalkan BN.

"Jika saya diberi peluang, saya akan berjumpa dan bercakap dengan semua pemimpin komponen BN. Mengapa mereka buat keputusan ini.

"Allahyarham Tun Razak adalah pemimpin yang beri idea untuk tubuhkan Parti Perikatan dan ia dibuat kerana kita semua mahu bersatu tanpa mengira fahaman politik.

"Mungkin mereka ini 'lost track' (sehingga mereka umum keluar parti), kerana kita kalah teruk," katanya.

Tengku Razaleigh akan berdepan dengan empat pesaing termasuk Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, yang menjalankan tugas Presiden UMNO dan bekas Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin, pada pemilihan parti itu Sabtu ini.


-------------------------------------------

Lihat gaya KU LI..

dia sedang mencaturkan UMNO mengikut hawa NAFUS MAHADEY!


UMNO mohon maaf?? UMNO buat kesalahan apa? Gone Eng DAPIg ada pernah minatk maaf tak hina Agama dan Bangsa Melayu.. tapi kenapa dia menang jugak jadi menteri KANAN lagi??

Wahai org Melayu tolongan jangan defensive dan bodoh dan dilembukan pemimpin tak tentu halatuju macam KULI atau Madey!

Ku Li seolah2 MENGIAKAN fitnah dan serangan jahat PH-Made-DAPig terhadap Najib-UMNO. Tapi sekarang kenapa mereka kekalkan IMDB, teruskan hampri 90% projek idea usaha Najib-UMNO??

Tolong jawab sat kalau macai Madey PH lintas di sini???



Ku Li oii.. Najib awal2 lagi dah minta MAAF di malam kekalahan UMNO BN. UMNO tak kalah BN yang kalah.. kenapa ko tak suruh MCA/ MIC/ GERAKAN mintak maaf wahai Ku Li??

kenapa ko terlalu sayangkan MCA MIC GERAKAN kerana sepenuhnya ko salahkan UMNO dalam PRU14?

Makhluk macam ni ke nak di angkat jadi presiden UMNO?

Setelah ko TIDOOO selama 30 TAHUN dalam ISTANA PUTIH GUA MUSANG..


now ko datang tunjuk muka tersengih2..salahkan UMNO salahkan Najib.. salahkan Zahid..
salahkan PEMUDA..salahkan semua UMNO..

lebih baik ko balik duduk dengan orang ASLI lah Ku Li..

ko join Mahadey pada 2015 dan 2016 deklaBASI Rakyat untuk jatuhkan BN-UMNO Najib..

itu sifat pengkhianat bangsa. Najib UMNO jatuh..lihatlah SIAPA yang BERTAING KUASA sekarang??

Kenapa dalam jutaan orang sihat akal muda cerdik.. dua ekor TUA ini yang orang MELAYU pilih jadi leader.. sekor MAMAK perosak..dan satu lagi ATOK BANGSAWAN..??


bangsa tengah celaru.. tiba2 datang lagi parasit2 bertopeng 'alim' untuk selamatkan Melayu?

Semoga orang2 ini takkan menang dan menguasai UMNO.

Zahid lah paling layak. KJ boleh bantu Zahid. KJ not bad cuma perlu diasuh jadi MELAYU bukan jadi budak OXPORD yang perasan macam OMPUTEH

KJ ada kebijaksanaan tapi dia masih MENTAH dan masih tak berapa kemas pengangan Adat Agama..

Tolak KULI jangan kasi proksi Madey Lahnat masuk UMNO!

Anonymous said...

AKU PERASAN blogger mahadey kutty telah mainkan nama BIJAN keatas NAJIB sejak 2016 lagi..

seolah2 nama2 ini telah diketahui sebelum barang2 ini disita konon atas nama Najib pada 2018..

pengomen2 tegar penyokong Madey terutama di blog Shahbudin tak henti menggelar Najib dengan Bijan-Hemes-Birkin sejak tahun 2016.

Apakah semua ini perancangan memberikan hadiah hadiah melalui orang tertentu adalah grand design Mahadey dan konco2nya untuk mengenakan Najib?

Sama seperti Nenek Zeti mengarahkan duit derma dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib.

Najib terlalu percayakan orang sekelilingnya yang ruypa2nya MUSANG BERBULU AYAM...

semakin pelik cara PDRM dan MAdey mainkan isu pendakwaan Najib..
bila diasak oleh media asing..pendakwaan atas Najib 2 hari lepas tiba2 dibuat sidang media sekali lagi untuk 'melondeh' bahan bukti..

ini polis koboi atau negara berdaulat.. orang yang dituduh belum dituduh tetapi telah melalu macam2 tuduhan diluar mahkamah.

Harap peguam2 Najib dapat bertindak bijak atas kebodohan Singh pencen ini!

----------------------------------------------
Bijan jenama ikonik

Oleh Rohaniza Idris dan Veena Babulal
cnews@nstp.com.my
KONGSI ARTIKEL
Share

Tweet

Share
KUALA LUMPUR: Ramai yang ternganga apabila mendengar nama Bijan disebut sebagai salah satu jenama beg yang dirampas daripada kediaman yang dikaitkan dengan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Ramai yang tidak pernah mendengar nama jenama berkenaan, malah media meminta Pengarah Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman, Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh dalam sidang media semalam mengeja perkataan Bijan bagi mendapatkan kepastian mengenai jenama berkenaan.

Bijan yang disebut Amar Singh itu bukanlah jenama yang mengambil nama bijian bijan sebaliknya Bijan yang disebut sebagai bizaen (perkataan dalam bahasa Iran) adalah antara jenama yang paling eksklusif dan antara termahal di dunia yang dikategorikan sebagai barang rekaan khas dan jenama ikonik.

Berdasarkan carian di blog, The Most Expensive Journal, Bijan adalah antara jenama fesyen yang menjual kelengkapan lelaki dan wanita termahal di dunia dengan harga stokin mencecah RM403 sepasang, manakala harga bagi tali leher bermula pada harga RM4,031 setiap satu dan satu persalinan sut bermula pada harga RM100,000.

Pada mulanya, jenama Bijan ini hanya boleh ditempah khas daripada pereka fesyen terkemuka Bijan Pakzad (meninggal dunia 2011) yang juga pengasas jenama ini melalui temujanji khas.

Bijan pada awalnya adalah satu-satunya pereka fesyen bagi semua jenis kelengkapan badan lelaki, iaitu daripada pakaian, kasut, skaf, tali leher, barang kemas dan jam tangan hingga ke beg bimbit dan haruman eksklusif.

Beliau kemudiannya menambah koleksi kepada pakaian dan kelengkapan wanita termasuk beg tangan, haruman dan barang kemas.

Bijan juga pernah bekerjasama dengan Bugatti menghasilkan rekaan khas untuk jenama kereta berkenaan.



----------------


#madeynotmypm

Anonymous said...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...




.............BABI MAMAK MATDEY NI..........

Anonymous said...


Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper They are copying my message to confuse you... beware

Anonymous said...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...


..........MAMAK MATDEY BABI..............

Anonymous said...


Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

Anonymous said...

STATEMENT YG DIBUAT OLEH POLIS BENGALI BERKENAAN NILAI RAMPASAN BENAR2 MEJATUHKAN IMEJ POLIS DIRAJA MALAYSIA DITEMPAT TERENDAH DALAM SEJARAH MALAYSIA. DIHARAP MENTERI YG BERTANGGUNGJAWAB KEATAS POLIS BERTANGGUNGJAWAB SEPENUHNYA UNTUK MEMULIHKAN IMEJ POLIS DIMATA DUNIA. KEDUDUKAN MALAYSIA DIDALAM APA JUA RANKING DLM DUNIA KETIKA INI SEMUANYA MERUNDUM DENGAN BERGITU TERUK SEKALI!!!!!!!!! IANYA MEMBAWA MALAYSIA 30 TAHUN KEBELAKANG? SELAMAT MERUNDUM!!!!

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

MAMAK MATDEY AL KUTTY ...RAJA MUNAFIK...LAHANATTULLAH....BARUA DAPIGS...

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Anonymous said...

MAMAK MATDEY TU MANA NAK INGAT MATI!!!!!!!!

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message to others. Notice all commenters are from the same cybertrooper

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget