KL CHRONICLE: #shocking!! Daim had allegedly demanded resignations of top judges, claims Sri Ram

Sunday, June 10, 2018

#shocking!! Daim had allegedly demanded resignations of top judges, claims Sri Ram


Tun Daim Zainuddin had allegedly demanded the resignations of Chief Justice Tun Md Raus Sharif and Court of Appeal president Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinudin, claimed Datuk Seri Gopal Sri Ram (pic).

According to Malaysiakini, the former Federal Court judge claimed that this was "an open secret" that happened during a meeting at Daim's private office.



Sri Ram said Daim, who is the Council of Eminent Persons chairman, should not have demanded Md Raus and Zulkefli's resignations as it was unconstitutional for anyone other than the prime minister to summon the head of the judiciary.

"Although this may have been motivated by the best of intentions, what happened is quite wrong.

"After all, we do not want to return to the old days when there was no respect for the separation of powers and the due observance of constitutional requirements," Sri Ram was quoted as saying by Malaysiakini.

The re-appointments of Md Raus and Zulkefli to their respective posts were controversial, as their terms were extended after they reached the mandatory retirement age of 66 years and six months.

Sri Ram had also said that if the duo had rejected their extension, they would not have had to suffer the "humiliation" of being treated "no better than office boys".

He also urged the duo to resign at once, or that the Attorney General should inform the courts that the Government no longer supported their appointments as constitutional.

In 2017, Pakatan Harapan submitted a memorandum to the Yang di-Pertuan Agong seeking his intervention to stop Md Raus and Zulkefli's reappointments.

Read more at https://www.thestar.com.my/news/nation/2018/06/10/daim-had-allegedly-demanded-resignations-of-top-judges-says-report/#iGzJPtgzZXO0LlDV.99

85 comments:

Anonymous said...

Kita tahu siapa di belakang.
Dah nak ulang balik sejarah pemerintahan zalim & kuku besi.

Anonymous said...

Kenyataan puak2 Melayu bongok bingai:

"Tak apa tak tunai janji pun...
Tak apa harga petrol naik pun...
Tak apa harga barang mahal pun...
Tak apa nak derma kat kerajaan pun...
Tak apa Melayu hilang kuasa pun...
Janji BN tumbang, dapat kerajaan baru & hapus GST..."

Takut kebodohan ini diperturun ke anak cucu!

Anonymous said...

Sejarah berulang..
Anak cucu cicit singapore masuk malaysia/tanah melayu.. berlambak ambik pr..

Nanti anak cucu cicit malaysia nak masuk mana? Brunai? Indon? Thai selatan? Mindanao?

Anonymous said...

Sebelum pru.. umno menguasai mahkamah
Selepas pru... ph menguasai mahkamah?

Satu satu kes telah digugur...

Bagaimana mungkin org yg ada kes rasuah di mahkamah jd menteri kewangan dan kononnya menyelidiki kes rasuah org lain.. atau adakah punya keyakinan akan disuci setelah 9mei?

Menunggu pengisytiharan tdk bersalah seperti ph menunggu isytihar pemegang mohor mohor besar?

Anonymous said...

Org atas.. peduli kuasa.. kukuhkan kuasa.. kontrol kuasa.. janji ke laut

Org bawah.. janji dah kelaut.. tanam sayur je la.. tanam sayur ada ke dlm manifesto? Kah kah kah..

Anonymous said...

Tak apalah, kita dah berjaya tumbangkan Najib dan BN.
GST pun sudah dimansuh. Nak apa lag?

Anonymous said...

Tak apalah, kita dah berjaya tumbangkan Najib dan BN.
GST pun sudah dimansuh. Nak apa lagi?

Anonymous said...

Peguam negara dah selesai...

Kini hakim negara....

Mahacaiiiii... ingat tengok resit je.. bab bab lain engkau org uneducated.. tak boleh baca game org lain.. tu kata atok.. pi tengok video atok menangis melihat susahnya mahacai...

Anonymous said...

Pm ada 1 je.. menteri ada berapa ekoq je.. tokey org kaya ada byk sikit.. yg sederhana dan ke bawah ada lebih byk..

Tapi yg bawah nilah diperjudikan nasib? Ye atas berebut kuasa dgn seribu alasan.. bila dah menang bagi alasan utk tak tunai janji..

Anonymous said...

Everyday I'm dropping my tears.. thinking about this country ruled by insane n dictators.. damage a day by a day

Anonymous said...

Itulah tahap pemikiran mahacai ph.. asal takde dlm resit.. dia ingat bila 0 takde cukai.. punyala bongok.. org kata bongok marah pulak..

Mau tak bongok.. tokey mana jual brg tak nak untung.. tak nak rugi adala.. la tu gst sifar harga brg naik.. lebih mahal dr 6% gst..

Kita byr mahal tapi cukai tak boleh kutip.. tokey kaya loooo... myk untung tokey...

Anonymous said...

Kehendak mahacai..

Anonymous said...

Sultan Selangor Amat Dukacita Tindakan Orang Melayu Hasut Benci Raja


SHAH ALAM, 8 Jun – Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah menzahirkan rasa amat dukacita dengan tindakan pihak tertentu yang secara terbuka menghina serta memperlekeh institusi raja bagi menghasut dan mempengaruhi rakyat supaya membenci Raja-raja Melayu.

Titah baginda, paling mendukacitakan adalah apabila hasutan supaya membenci Raja-raja Melayu itu dilakukan oleh segelintir orang Melayu sendiri.

“Peranan institusi raja adalah bagi memelihara dan mempertahankan kedudukan orang Melayu dan agama Islam serta kaum-kaum lain di negara ini.

“Penularan budaya ini dalam kalangan pihak tertentu harus dihentikan agar rakyat tidak terus dihasut supaya membenci Raja-raja Melayu sehingga mengakibatkan taat setia rakyat terhakis,” titah baginda pada majlis berbuka puasa bersama rakyat dan penyampaian sumbangan hari raya, di sini hari ini.

Turut berangkat ke majlis tersebut adalah Tengku Permaisuri Selangor, Tengku Permaisuri Norashikin dan Raja Muda Selangor, Tengku Amir Shah.

Tegas Sultan Sharafuddin, institusi raja berperanan dalam sistem raja berpelembagaan yang diamalkan di negara ini malah sentiasa mendukung prinsip-prinsip yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Oleh itu, baginda menyeru semua orang Melayu khususnya di Selangor mengelak perbalahan sesama sendiri yang boleh membawa kepada perpecahan sehingga memberi imej buruk kepada agama Islam.

Sultan Sharafuddin mahu semua umat Islam supaya berbaik sangka, bersatu padu, bertolak ansur dan sentiasa bersedia untuk memaafkan serta membantu antara satu sama lain seperti ajaran agama yang mengutamakan nilai-nilai positif.

“Rakyat juga perlu membantu dan menyumbang untuk kemajuan negeri dan negara. Jangan hanya mengkritik, mencaci, mengecam dan mencela terutamanya di media sosial kerana ia bukan sahaja menyakiti hati orang lain, tetapi akan memberikan kesan negatif kepada rakyat serta pembangunan negara,” titah baginda.

Sultan Selangor juga menyeru seluruh rakyat negeri itu supaya terus bersatu padu dan mengukuhkan keharmonian sesama masyarakat tanpa mengira pangkat, darjat, usia, bangsa dan agama selain melaksanakan pelbagai langkah meningkatkan taraf ekonomi termasuk berhemah dalam berbelanja.

Sementara itu, sempena menyambut Hari Raya Aidilfitri minggu depan, baginda turut menasihatkan seluruh rakyat supaya sentiasa berhati-hati dan berhemah semasa memandu di jalan raya.

Pada majlis sama, Sultan Sharafuddin berkenan merasmikan Masjid Al-Falah, Jalan Kebun, Seksyen 30, di sini.

Hadir sama Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu yang juga Anggota Parlimen Kota Raja

Anonymous said...

Mereka hasut benci raja2 bila kehendak mereka atau boss mereka tidak dipersetujui oleh raja2. Mereka ini adalah sekutu atau orang2 dlm kerajaan HARAM (ikut fatwa Dr MAZA) boneka DAP.

Anonymous said...

Kadir Jasin kantoi memanipulasi perbelanjaan ratu England


Lihat blog pakdin.my




Posted onSaturday, June 9, 2018 -06-09 15:31:28'
Share
Tweet
Laporan Geran Sovereign 2016-17 (di bawah) adalah penyata kewangan tahunan keluarga British Royal yang merangkumi gaji dan kos yang berkaitan dengan pentadbiran umum dan penjagaan istana. Ringkasan jumlah yang diperuntukkan kepada Ratu England untuk tujuan tersebut adalah seperti diuraikan di bawah:

Kadir Jasin kantoi memanipulasi perbelanjaan ratu England

Perbelanjaan bersih untuk tahun 2017 sahaja bernilai RM224.06 juta, hampir suku bilion kata A Kadir Jasin mengenainya Rabu lalu. Masukkan empat bulan tambahan, dan anda akan mendapati sejajar dengan apa yang dianggarkan Jasin sebagai perbelanjaan 16 bulan Yang di-Pertuan Agong bermula pada 16 Disember 2016 (di bawah).

Kadir Jasin kantoi memanipulasi perbelanjaan ratu England

Tetapi kami telah membuktikan ‘spreadsheet’ Jasin adalah palsu. Pada Rabu lepas, kami memberi rakyat Malaysia bukti yang membuktikan anggaran sebenar perbelanjaan Agong bagi 2017-2018. Anggaran tersebut adalah seperti berikut:

Kadir Jasin kantoi memanipulasi perbelanjaan ratu England

Daripada jadual, ia hanya berjumlah RM13.5 juta untuk perbelanjaan Yang di-Pertuan Agong berbanding dengan jumlah RM224.06 juta bagi kerajaan British menampung perbelanjaan Ratu England. Kadir Jasin hanya menaikkan taksiran perbelanjaan Agong dengan menambahkan kategori yang tidak masuk akal. Dia cuba menyakinkan kita bahawa raja kita masih terpengaruh “sangat British” walaupun setelah 61 tahun kita mencapai kemerdekaan.

Dan mereka memberitahu bahawa mereka tidak memerlukan undang-undang AntiBerita Tidak Benar.

Anonymous said...


UMNO kena pilih Islam untuk pulih kata akar umbi


PETALING JAYA: Beberapa pemimpin akar umbi Umno merasakan Islam mempunyai jawapan untuk parti itu, yang sedang mencari langkah strategik untuk terus relevan di era “Malaysia Baru”.

Ketua Pemuda Gua Musang Sheikh Razali Sheikh Hamad percaya Umno demi perjuangan jangka masa panjang perlu mengubah dasar membela bangsa kepada Islam.

Perubahan ini akan mengetengahkan persepsi baru kepada rakyat seluruhnya, kata Sheikh Razali.

“Maka kalau Islam perlu bergabung dengan PAS. Kita mahu parti ini boleh diterima rakyat dengan sebenar-benarnya, kerana sedar atau tidak kita bukannya berperang hendak membentuk kerajaan lagi,” katanya.

Pada pilihan raya lepas, Umno memenangi 54 Parlimen dan PAS 18, berbanding pesaing terdekat, PPBM 13 dan Amanah 11.

Meskipun tewas, Umno merupakan pemilik kerusi Parlimen terbesar berbanding semua parti.

PAS sendiri diasaskan oleh agamawan dari Umno, dan pernah membentuk kerajaan campuran dari 1974 hingga 1978.

Sheikh Razali berkata langkah itu akan menyaksikan orang Islam seluruh negara bersatu padu.
“Ia bertujuan untuk hadapi pilihan raya akan datang kelak, namun pandangan ini direstui pemimpin atau tidak saya tidak tahu,” katanya.

Sebelum ini, Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin menolak cadangan parti Melayu itu bergabung dengan PAS secara rasmi.

Khairy menegaskan Umno dan Barisan Nasional (BN) mampu menjadi pembangkang yang berwibawa.

Bagaimanapun ahli Parlimen Pasir Salak Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman menyokong usaha

Umno dan PAS bergabung bagi membentuk blok pembangkang yang kuat.

Timbalan Ketua Langkawi, Datuk Mohd Rawi Abdul Hamid berkata parti perlu belajar dari model PAS, terutama penubuhan sebuah majlis syura.

Majlis syura PAS dianggotai agamawan dan selain menetapkan dasar parti, ia juga memantau tindak-tanduk dan menasihati pemimpinnya.

“Pemikiran seperti 70 tahun lalu kena berubah,” katanya.

“Kini bukan sahaja presiden tidak lagi menjadi perdana menteri tetapi perlu ada jawatankuasa menasihati presiden,” katanya.

Mohd Rawi berkata, para Ahli Parlimen Umno yang menang juga perlu membantu perjuangan parti dengan sumbangan bulanan.

Langkah ini turut dilakukan wakil-wakil rakyat PAS wajib memberi sumbangan sebahagian gaji untuk parti.

“Takkan berpuluh-puluh tahun menjadi Ahli Parlimen tidak ada simpanan utuk beri sumbangan kepada parti? Kalau macam itu tidak layak duduk dalam majlia teringgi.
“Kita mendambakan pelapis yang berada dalam pimpinan tertinggi Umno kali ini yang mempunyai watak untuk perang,” katanya.

Mursyidul Am PAS Hashim Jasin pernah menyatakan PAS menjalinkan kerjasama dengan Umno dan BN kerana beranggapan parti Melayu itu boleh diharap membela Islam.
Namun Hashim turut berkata PAS tidak akan berkompromi dengan semua bentuk kezaliman dan penyelewengan kepada Umno dan BN


Anonymous said...

Kelmarin NST Singapore ada buat ramalan bahawa DSAI tak mungkin akan dapat jadi PM selama mana dia berada dlm PH. Dia akan terkais keluar dgn permainan licik TDM.

Begitu juga dilaporkan kekecewaan PKR bila tidak diberi jawatan menteri2 utama. Hanya DS Wan Azizah shj diberi post TPM (Tunggul Pangkat Menteri).

Anonymous said...

Sebab Melayu bodoh dari mamak kutty penyangak dan cina makan babi..

Bukan sejarah tak cerita..bukan orang tak pesan..tapi bangsa melayu akal PENDEK.. NAFSU MELANGIT.. janji apa pun jalann je..bodoh..

PKR paling bodoh.. 20 tahun menentang mahapiraun..tapi dek terliur dengan kuasa mereka jilat kahak, langgar prinsip.. Jilat ambik mahapiraun yangmereka sahkan dulu diktator, bapak penyangak.. So now.. Ape nak pelik.. Terima laahh CASH KING BAPAK LANUN MAHAPIRAUN PUNYA STYLE..

Najib org baik org yang komited buat kerja demi rakyat..rakyat caci dan humban dia..tapi awas Allah Melihat dan Dia Maha Adil.. Humban Najib = kufur Nikmat..nafi kebaikan dari Tuhan..tunggulah bala musiba dari Nya. Semoga kita yg hormati dan hargai bekas PM kita yang disayangi..dijauhi dari musibah kemurkaan Nya..

Anonymous said...

khas untuk macai tun mamak yg taksub kemenangan PH disebabkan faktor Tun Mamak maka marilah kita berdoa bagi pihak macai tun mamak

" ya allah kau lanjutkan lah usia tun kesayangan macainya selama 120 tahun lagi agar negara kita lingkup lagi seperti yang pernah diperkatakan mat sabu tun mamak ni bapak kepala perompak negara ini fakta bukan fitnah.. dan lagi ya allah kalau tak 120 tahun cukup lah 93 tahun ajer.."

amin amin ya rabbul alamin.

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

Woi China Kapir komunis 5:12 pm!
Kami olang tatak kacau lu...

Kami tahu, lu olang memang sepakat tolak BN. Lu olang semua pangkah lu punya DAP chauvenist.

Tapi kami lisau dgn sebahagian bangsa kami, Melayu bongok yg terikut fahaman komunis lu olang itu.

Anonymous said...

Saya setuju dgn pandangan NST Singapore ini.

Walaupun mereka bekerjasama dlm menumbangkan Najib/BN, namun dlm hati TDM tetap menganggap DSAI sbg musuh & begitu juga sebaliknya. Harimau & singa mungkin bersepakat ketika memburu rusa, tapi bila dah dapat mangsa, pasti sukar untuk duduk bersama membahagi daging rusa itu...pasti bercakaran.

DSAI akan mati dlm keadaan pejam mata tidak rapat. Hajat & keinginan untuk jadi PM pasti tidak akan kesampaian walau pun PKR mempunyai kerusi paling banyak (47) dlm PH. Walaupun bilangan kerusi parti TDM jauh lebih kecil (13 sahaja), harus diingat pengaruh TDM lebih kuat di kalangan gabungan PH. Kelebihan DSAI hanyalah hubungan baik beliau dgn raja2 & Agong.

Pada pendapat saya, jika DSAI ingin pejam mata rapat ketika mati, yakni berjaya jadi PM sebelum mati, hanya ada 1 cara sahaja. Beliau kena mendekati DSZH dan buat deal. Bawa PKR keluar dari PH & bergabung dengan BN serta PAS. Bentukkan satu kerajaan baru yg didominasi oleh orang2 Melayu. Tinggalkan puak Melayu pembelot, tinggalkan puak Islam Syi'ah & tinggalkan puak China kafir harbi. Itu saja 1 cara DSAI boleh menjadi PM jika dipersetujui oleh DSZH. Saya rasa DSZH akan bersetuju sbb secara tak langsung BN akan kembali ke tampuk kuasa.

Inilah situasi yg dikatakan "WIN-WIN SITUATION" berbandibg dgn situasi yg dihadapi DSAI sekarang, "WIN-LOST SITUATION". Dlm PH yg menang, parti dia PKR menang terbanyak (WIN) tapi jawatan PM tidak dapat kepadanya (LOST).

Anonymous said...

Lepas ni ulang tayang filem corect corect corect ler

Anonymous said...


Tugas kita adalah menumbang kerajaan berkroni yang mengatakan anak beranak tak kira dari dari PH BN ke atau bekas BN, kita tetap berusaha ke arah itu.

Anonymous said...

Tugas kita adalah menumbang kerajaan berkroni yang mengatakan anak beranak tak kira dari dari PH BN ke atau bekas BN, kita tetap berusaha ke arah itu.

Anonymous said...

Seronok mendengar peguambela berhujah tentang karpet terbang dlm kes liwat Anwar, agak2nya berapa lah kos yg Anwar bayar kepada peguam KARPET TERBANG ALADDIN ni?

Anonymous said...

Drama makin interesting. Kita tengok je sambil makan tomato chips.. he he he

Anonymous said...

Betul tu.
Tomato murah skrg.ni.
Mungkin harga tomato murah yang diperjuangkan penyokong harapan utk pru 14.

Anonymous said...

Apa saja zmn najib diteruskan.. hanya tukar nama.. ciplak kata anak muda.. hanya satu bkn ciplak.. tanam sayur.. sayur dah mahal walau sifar gst..

Dulu sayur murah.. suruh masak kangkung je pun mengamuk sewel.. ni balasan yg tak tau syukur..

Dah beribu kena buang..kenapa tak selit masuk keje yg dikata ph ada sejota keje kosong.. tin kosong... macai menaruh harapan kat tin kosong.. yg ada tin derma... kah kah kah

Anonymous said...

Lubang terowong dah jumpa? Duit berjuta dah bayar? Paper KAJIAN terowong mana?

Duit rakyat? Adakah itu termasuk hutang negara?

Anonymous said...

Hutang negara termasuk hutang yg lepas.. makna pm yg baru akan menerima hutang pm yg lepas..

Pm 5 dan pm6 akan menerima hutang sebelumnya termasuk hutang pm 4.. begitulah seterusnya.. semua dunia sama..

Ini bermakna pm 5 dan 6 mencuci segala sampah sarap yg dibuat sebelumnya.. walau dulu rezab sikit tak pulak penggantinya kata negara bankrap diambang muflis ke..

Anonymous said...

Woi China Kapir komunis 5:51 pm!
Kami olang tatak kacau lu...

Kami tahu, lu olang memang sepakat tolak BN. Lu olang semua pangkah lu punya DAP chauvenist.

Tapi kami lisau dgn sebahagian bangsa kami, Melayu bongok yg terikut fahaman komunis lu olang itu.

Anonymous said...

Yg tinggal sape.. parti dap?

Yg disebut ph bn.. bekas bn..
Bagi rakyat ph tu lebih ke pkr/bekas bn.. Bagus punya jarum..

Maksud kau KRONI ANAK BERANAK.. sape? Madey? Kit sial? Nuor?... anak beranak najib ada ke???????

Anonymous said...

KRONI ANAK BERANAK... sape?

Madey.. mb kedah
Kit sial...gone end
Nuor.. bini anak
Najib??????....

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

Woi China Kapir komunis 8:08 pm!
Kami olang tatak kacau lu...

Kami tahu, lu olang memang sepakat tolak BN. Lu olang semua pangkah lu punya DAP chauvenist.

Tapi kami lisau dgn sebahagian bangsa kami, Melayu bongok yg terikut fahaman komunis lu olang itu.

Anonymous said...

Ku harapkan kerajaan baru jadi bumbung
Ku harap hujan lebat bila kilat menyabung
Tapi tiada GST pun harga brg melambung
Dlm dok tenat mereka hulor pulak tabung

Hampehh...

Shah said...

Sekarang Daim & CEP are so powerful than cabinet ministers. The ministers have to follow CEP recommendations. The ministers now become rubber stamp

Anonymous said...

Anon 808 woof..woof..woof..hihi

Anonymous said...

Anon 808 is an asshole

Anonymous said...

http://pahang-ku.blogspot.com/2018/06/selepas-peguam-negara-dap-sasar-kuasai.html?m=1

AG dah dapat sekaeang Top Dig nak kuasai perundangan pulak..

Anjing suruhan top dog sedang honey ke jepun...

link atas. mamak perosak bangsa

Anonymous said...

http://pahang-ku.blogspot.com/2018/06/selepas-peguam-negara-dap-sasar-kuasai.html?m=1

AG dah dapat sekaeang Top Dig nak kuasai perundangan pulak..

Anjing suruhan top dog sedang honey ke jepun...

link atas. mamak perosak bangsa

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

Woi China Kapir komunis 9:12 pm!
Kami olang tatak kacau lu...

Kami tahu, lu olang memang sepakat tolak BN. Lu olang semua pangkah lu punya DAP chauvenist.

Tapi kami lisau dgn sebahagian bangsa kami, Melayu bongok yg terikut fahaman komunis lu olang itu.

Anonymous said...

Well guess who is laughing now. Yang pi angkat mahathir tu buat apa..mengangkang la jawabnya

Anonymous said...

GTFO..rba

Anonymous said...

penat ak tgk macai ph ni..tapi cbe tgk btol2 stail dia..nampak seperti seorang prifessional dn berbahasa inggeris bagai..nampak mcm legit je dia punye tulisan..kan..itulah yg diorang guna selama ni..fitnah yg ditulis mestilah seakan2 berwibawa dan ditulis oleh bijak pandai..dn melayu kita ni mane yg x nampak permainan jahat DAP ni sohih akan percaya dn berasa semua tulisan2 diorang ni nampk benar dan nampak seperti berwibawa..ditambah lagi ramai melayu kita ni suka berilmu tanpa guru..lagilah senang hanyut..dahla sejarah xnk baca xnk faham xnk ambil iktibar..lagila hanyut dengan mainan DAP ni..

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

Woi China Kapir komunis 11.11 pm!
Kami olang tatak kacau lu...

Kami tahu, lu olang memang sepakat tolak BN. Lu olang semua pangkah lu punya DAP chauvenist.

Tapi kami lisau dgn sebahagian bangsa kami, Melayu bongok yg terikut fahaman komunis lu olang itu.

Anonymous said...

Tak menghairankan.
Siapa yg berkuasa akan berbuat apa saja untuk kepentingan diri mereka.
Jangan tak ingat, dulu pernah 6 orang hakim dipecat sekali gus.Ketua hakim negara juga dipecat.

Tak ada sucinya pun kerajaan baru.

Anonymous said...

Ooi SPRM pasal tak heret Najib ke mahkamah.... Makan gaji buta ke?

Anonymous said...

SHAH ALAM 10 Jun - Sebanyak 23 buah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam yang berdaftar di bawah Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) membuat laporan polis terhadap pemilik akaun laman sosial Facebook, Thurkai Devi Tangga Raja yang didakwa mengeluarkan kenyataan biadap yang menghina Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V.

Menurut wakil kumpulan NGO itu, Noraini Hussin, pihaknya menerima maklumat pada 6 Jun lalu mengenai tindakan pemilik akaun laman sosial terbabit yang dikatakan memuat naik kenyataan bersifat jelek terhadap Yang di-Pertuan Agong.

Anonymous said...

Puak keling paria dah makin berani hina Agong bila mereka lihat geng2 Melayu liberal & Melayu bongok juga banyak mengkritik Agong & raja2 Melayu...spt Kadiaq Sasau & Hisham Tukartiub tu...

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatred. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

Aku nak tengok apa charge yg sprm bagi
1. 41bil duit 1mdb lesap
2' najib rembat 2'6bil duit 1mdb
3. Najob share 90m duit 1mdb dgn pas
Tiga tiga point kat atas yg puak ph meratip sebelum pru
Tak kan tak der bukti lagi
Nak tunggu samoai tuko president us ke apa baru bole charge. Ye la kan ag dah tuko, hakim pun nak tuo, sorm dah tuko, bnm punnak tuko

Anonymous said...

Janji nak turun kos sara hidup, gst, minyak..

Pukimak yg ada turun logo 1malaysia.. tu tambah kos.. duit rakyat.. oppsss tabung ada kata mahacai...

Anonymous said...

Lu cina babi dap apa hal manyak suka datang sini? Ada goyang ka? manyak àkut wohh.

Anonymous said...

Anon 9.12 is a shameful pakatoon trooper. It always invade this blog using its coppy pasted comment repeatedly to spread lies and fake news.

Anonymous said...

Anon 9.12 is a stupid trooper coz it uses the same copy pasted remark hundreds of times in all postings to spread lies and fake news. It is a very unethical stance fitting a stupid mentality with the aim to influence the viewers but to no effect. It is a waste of readers' viewership and very unethical befitting its paymaster, dap or notably known as dapigsters. It is best considered as SPAM and should be reported to the authority for causing menacing conduct to the society. I suggest we use 'SPAM dapigs' to describe it after this.

Anonymous said...

Or we can describe him as China kapiaq komunis gila

Anonymous said...

Terkulat2 Rafizi bila mendengar Azmin diberikan kuasa untuk mentadbir 1.5 trillion wang negara, kalah skop TPM, retak menanti belah! Kepada Rafizi selamat beristirehat dlm penjara!

Anonymous said...

Ini kes macam beli tanah luas, sekali dengan rumah, kebun, taman, kolam, landscape, pagar dll.
Yg mana ada tu pakai sajalah dan ubahsuai sikit kalau perlu. Kalau rosak tapi boleh pakai maka diperbaiki. Kalau yg burok dan reput tak elok, robohkan saja.

Anonymous said...

Cinebabi ni die just nak habiskan masa kite lyn die..diversion.. Jgn lyn serius sgt.. Klu xlyn die mcm babimati la.. jadi bangkai org tak peduli..

Anonymous said...

Anon 9.12 is a stupid trooper coz it uses the same copy pasted remark hundreds of times in all postings to spread lies and fake news. It is a very unethical stance fitting a stupid mentality with the aim to influence the viewers but to no effect. It is a waste of readers' viewership and very unethical befitting its paymaster, dap or notably known as dapigsters. It is best considered as SPAM and should be reported to the authority for causing menacing conduct to the society. I suggest we use 'SPAM dapigs' to describe it after this.

Quoted from above..WELL SAID SIR!

Anonymous said...

Latest event..MADEY JUDIFOREX jadi bussinessman..semalam gi Jepun JUAL NEGARA PADA JEPUN..dengan tanpa kelibat Menteri Luar yang entah sapa..belum lantik.. ini gila punya kerja.. Madey betul2 berkuasa BESOR sekarang jadi macam macam menteri..so dia boleh decide terus semua benda tanpa rujuk Menteri.. Macai pengundi PH serah pentadbiran negara ini pada si tua diktator gila.. Tak macam zmn 22 thn dlm umno dulu sekurang2 ada check n balance..ni lingkup lahh

Anonymous said...

tak abid abis pasal jepun ingat ni 22 tahun dulu bole la nak kelentong jepun pun dah meleset ekonomi dah.

nak goreng benda lama dah basi. bila ari ari kena salakkan anjing Top Dog maka dog dog pun mula pening kepala.

kejap bini pakai tudung kejap buka dah gilo ko..?

Anonymous said...

Nk kasi ph pelingkup..licik tun niih..kempunan nuo nk jadi PM...ada udang balik mee..
Kalau kita nk selamat..tempat paling selamat adalah kubu ph.

Anonymous said...

KERAjaan HAPRAK MAMAK MATDEY ALKUTTY ....MUNAFIK....LAKNATTULLAH!!!!!!

Anonymous said...

KERAjaan HAPRAK MAMAK MATDEY ALKUTTY ....MUNAFIK....LAKNATTULLAH!!!!!!

Anonymous said...

KERAjaan HAPRAK MAMAK MATDEY ALKUTTY ....MUNAFIK....LAKNATTULLAH!!!!!!

Anonymous said...

KERAjaan HAPRAK MAMAK MATDEY ALKUTTY ....MUNAFIK....LAKNATTULLAH!!!!!!

Anonymous said...

KERAjaan HAPRAK MAMAK MATDEY ALKUTTY ....MUNAFIK....LAKNATTULLAH!!!!!!

Anonymous said...

KERAjaan HAPRAK MAMAK MATDEY ALKUTTY ....MUNAFIK....LAKNATTULLAH!!!!!!

Anonymous said...

KERAjaan HAPRAK MAMAK MATDEY ALKUTTY ....MUNAFIK....LAKNATTULLAH!!!!!!

Anonymous said...

KERAjaan HAPRAK MAMAK MATDEY ALKUTTY ....MUNAFIK....LAKNATTULLAH!!!!!!

Anonymous said...

KERAjaan HAPRAK MAMAK MATDEY ALKUTTY ....MUNAFIK....LAKNATTULLAH!!!!!!

Anonymous said...

KERAjaan HAPRAK MAMAK MATDEY ALKUTTY ....MUNAFIK....LAKNATTULLAH!!!!!!

Anonymous said...

KERAjaan HAPRAK MAMAK MATDEY ALKUTTY ....MUNAFIK....LAKNATTULLAH!!!!!!

Anonymous said...

KERAjaan HAPRAK MAMAK MATDEY ALKUTTY ....MUNAFIK....LAKNATTULLAH!!!!!!

Anonymous said...

KERAjaan HAPRAK MAMAK MATDEY ALKUTTY ....MUNAFIK....LAKNATTULLAH!!!!!!

Anonymous said...

KERAjaan HAPRAK MAMAK MATDEY ALKUTTY ....MUNAFIK....LAKNATTULLAH!!!!!!

Anonymous said...

KERAjaan HAPRAK MAMAK MATDEY ALKUTTY ....MUNAFIK....LAKNATTULLAH!!!!!!

Anonymous said...

Macam anai2 makan kayu(ph)luaran cantik..dalam mereput..

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget