KL CHRONICLE: 10 Kesan Kepada #Malaysia Bila Pengundi Bodoh Buat Pilihan #MalaysiaBaru #MalaysiaMemilih

Thursday, June 7, 2018

10 Kesan Kepada #Malaysia Bila Pengundi Bodoh Buat Pilihan #MalaysiaBaru #MalaysiaMemilih


1) Gabenor BNM meletak jawatan kerana beliau tidak dapat menerima orang bodoh yang berusaha memutarbelitkan sifat hutang negara menggunakan imaginasi mereka sendiri.

2) Ketua Pegawai Eksekutif TM meletakkan jawatan selepas hanya satu tahun berkhidmat kerana tiada apa yang dapat dicapai jika rakan sekerja baru anda adalah bodoh dan beremosi.



3) Ketua Pegawai Eksekutif Petronas meletakkan jawatan kerana beliau tidak dapat menerima tindakan kejam yang diambil Petronas mengenai hak-hak sumber Sabah dan Sarawak, sikap saling menghormati dan memahami yang dipupuk kerajaan BN sebelum ini dengan dua negeri itu telah terhapus.

4) Ketua Pegawai Eksekutif Bursa Malaysia sedih melihat bagaimana pelabur-pelabur asing menjauhi negara ini kerana kenyataan bodoh dan bertentangan mengenai kewangan negara dan dasar fiskal yang tidak logik yang diuat oleh banyak orang bodoh dalam kerajaan baru, termasuk Kewangan, PM, dan juga majlis-majlis penatua yang tidak sah.

5) Saya yakin jika Mat Sabu menduduki ujian itu, beliau akan berada pada kedudukan antara yang paling rendah, tetapi beliau telah dipilih sebagai Menteri Pertahanan kita. Lawak betul!

6) Monopoli ini dilaksanakan oleh beliau sendiri dan sekarang beliau meludah pada mukanya sendiri.

7) Dari kertas siasatan yang dibocorkan oleh ketua SPRM semasa, mantan gabenor BNM telah mengesahkan bahawa RM2.6 bilion sememangnya adalah derma dari Arab Saudi dan beliau yang menasihatkan untuk Dato’ Sri Najib Razak membuka akaun bank dan wang ini dipindahkan terus ke dalam akaunnya. Peguam Negara baru boleh pergi cari Jho Low, tiada orang yang kisah, kenapa tidal cari?.

8) Jumlah penjualan asing dari BSKL sejurus selepas pasaran saham dibuka selepas PRU14 sehingga semalam dianggarkan melebihi AS$1 bilion, dan kerajaan baru bertungkus-lumus menggunakan wang hasil kerja keras kita di KWSP untuk menangani perkara itu. Nilai AS$ 1 bilion ini masih dalam RM dan sekiranya mereka mengambil keputusan untuk menarik modal ini keluar dari Malaysia maka Ringgit dijangka akan menurun lagi, mungkin sehingga RM4.5. Harap anda gembira sekarang.

9) Menghantar SPRM ke China untuk menyiasat "Projek Gas" akan menjadi kesilapan terbesar yang pernah dibuat dan mereka mungkin tidak tahu bahawa China bukan lagi China yang sama dengan semasa pemerintahannya sebagai PM ke-4 Malaysia. Tunggu sehingga China bertindak balas yang mana pasti akan termasuk mengurangkan pembelian minyak sawit dan mengurangkan lawatan pelancong, dan siapa yang anda fikir akan terkesan daripada ini?

10) Mereka telah mula menyerang YDP Agong dan mungkin mereka berharap untuk membina sebuah republik baru. Semoga berjaya!

Tabik kepada semua pengundi bodoh, sesungguhnya anda telah meminta sesuatu yang terlalu tidak masuk akal, yang tidak pernah dilihat oleh mata, didengar oleh telinga, dan difikirkan oleh otak.

136 comments:

Anonymous said...

Yahoo.. petrol ron97 naik rege. Dulu bangla, indon, pakistan x dpt subsidi petrol & diesel, kini mereka blh merasa subsidi petrol & diesel. Blh simpan stok jual kat org luar tgh laut. Untung dpt KERAjaan ph. Semua sudah turun, bonus duit raya pun turun sekali.

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message.

Anonymous said...

Krik krik krik

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

Bn hilang lagi 13 kerusi parlimen. Tahniah PBB Sarawak. Tak ada guna lagi duduk dalam bn.

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

KEMENTERIAN PENGANGKUTAN DINASIHATKAN TIDAK MEMBUAT KEPUTUSAN YANG MEMBERI KESAN NEGATIF WARGA TEKSI TERHADAP KERAJAAN.

Sebenarnya apa yang dilakukan Kementerian Pengangkutan adalah sesuatu yang amat mengecewakan kami setelah kami diberi harapan oleh YAB Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dengan pembubaran SPAD.

Kami sebenarnya tidak sekejam mereka (SPAD), kami boleh terima keputusan Kementerian Pengangkutan untuk menyerapkan mereka ke dalam kementerian tersebut, kerana itu akan memberi mereka peluang pekerjaaan.

Tetapi keputusan YB Anthony Loke masih lagi mengekalkan jawatan mereka (SPAD) di Unit Perancangan dan Pembangunan Sektor Pengangkutan Awam Darat benar-benar memberi tamparan hebat kepada kami sendiri.

Kami telah hilang kepercayaan terhadap SPAD dan tindakan mengekalkan mereka dengan jawatan asal memberi gambaran awal sejarah pentadbiran Kerajaan BN akan berulang lagi, dan kebajikan kami tidak akan terbela.

Sebenarnya kami juga faham perbezaan antara Akta Pengangkutan Awam Darat 2010 (APAD) dan Agensi Pengangkutan Awam Darat (APAD) yang akan mengantikan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD).

Tetapi yang kami tidak boleh terima adalah keputusan YB Anthony Loke tetap mengekalkan jawatan dan mereka yang selama ini menabur pasir ke dalam periuk nasi kami dengan membenarkan kereta sapu Grab beroperasi.

Apakah Kerajaan PH tidak mempunyai golongan bijak pandai yang mampu mengantikan pegawai-pegawai SPAD yang telah terbukti gagal membawa sebarang pembaharuan kepada industri sejak 2010?

Sepatutnya kementerian menyegerakan penyelesaian isu Grab yang terang-terang cabuli kedaulatan undang-undang, bukannya selamatkan periuk nasi pegawai SPAD yang galakkan masyarakat cabuli undang-undang.

Jika banyak negara luar termasuk di negara maju sendiri boleh mengharamkan aktiviti kereta sapu Uber, kenapa pula kerajaan Malaysia begitu sukar untuk menyelesaikan isu berkenaan?

Jika Kerajaan berpendapat rakyat telah terbiasa dengan aktiviti kereta sapu moden itu, persoalannya apakah negara-negara maju lain yang telah mengharamkan aktiviti tersebut tidak menghadapi isu yang sama?

Kami bukan ingin menentang mana-mana pihak khususnya kerajaan, tetapi kami berhak bersuara apabila lihat kepercayaan yang diberi kepada PH secara umumnya kepada Kementerian Pengangkutan seperti tidak dihargai.

Kementerian Pengangkutan seolah-olah tidak lihat isu periuk nasi kami yang kini semakin berpasir; sebagai satu isu sangat penting. Kami berharap Kementerian Pengangkutan tidak berdolak-dalih dalam isu sangat merucing.

Kami telah lama sengsara atas pencabulan undang-undang oleh perkhidmatan Grab, seharusnya isu ini diberi keutamaan daripada semua isu lain termasuk menyelamatkan periuk nasi pegawai-pegawai SPAD.

Kami harap pihak Kementerian Pengangkutan tidak terus menerus membuat keputusan bersendirian tanpa mengadakan pembincangan dengan kami sendiri selaku pemain utama industri pengangkutan awam darat.

Pesanan ringkas daripada kami, jangan buat keputusan yang memberi kesan negatif warga pemain industri (Teksi, Bas dan Lori) terhadap imej Kerajaan PH.

KAMARUDIN BIN MOHD HUSSAIN
Timbalan Pengerusi Persatuan Transfornasi Pemandu Teksi Malaysia (PERSIM)

Anonymous said...

Katak dah melompat. Bersih krik krik krok krok plk

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

Artikel terbaik admin..teruskan usaha anda.

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

Akibat kecerdikan uneducated KM Melaka yg baru. Nak byr kerosakan kediaman rasmi blh pakai duit tabung haprak x?


Seri Bendahara sudah mula rosak?
M JEFFRI RAZALI
7 JUN 2018
Seri Bendahara sudah mula rosak?

BANDARAYA MELAKA - Selepas hanya beberapa minggu dibuka untuk lawatan orang ramai, banyak kerosakan, dipercayai berpunca daripada pengunjung, sudah mula dikesan di beberapa bahagian kediaman rasmi Ketua Menteri di Seri Bendahara.

Ini termasuklah tandas-tandas yang terpaksa ditutup kerana tersumbat, suis lampu dan kipas rosak serta perkakas yang patah.


Sambil melahirkan rasa dukacita beliau terhadap perkembangan terbaru ini, Pesuruhjaya Pas Melaka, Kamaruddin Sidik berkata, perkara sebegini tidak boleh dibiarkan kerana sebarang usaha memperbaikinya akan membabitkan dana rakyat.

Menurutnya, walaupun Ketua Menteri ada membuat kenyataan tidak akan mendiami Seri Bendahara kerana ingin berjimat, namun kos pembaikkan kerosakan ini akan membabitkan perbelanjaan besar.

Sehubungan itu, beliau meminta Jabatan Kerja Raya (JKR) supaya mengisytiharkan berapa kerosakan terpaksa dibaiki memandangkan mereka difahamkan menjalankan penyelenggaraan ke atas Seri Bendahara.

"Saya tidak tahu apa motif kerajaan negeri melakukan ini.


Kamaruddin menunjukkan salah satu suis elektrik yang rosak.
"Sekiranya hendak diperlihatkan pembaziran Ketua Menteri lalu maka seharusnya Ketua Menteri lalu diheret ke mahkamah," katanya selepas membuat tinjauan di Seri Bendahara hari ini.

Pada masa sama, Kamaruddin turut mempersoalkan mengenai tindakan kerajaan negeri dikatakan tidak meletakkan sebarang etika berpakaian terhadap pengunjung.

Ini kerana, katanya, beliau sendiri melihat bagaimana pemakaian segelintir pengunjung agak mencolok mata.

"Saya sendiri pun tidak tahu hendak cakap sama ada mereka ini berpakaian atau tidak.

"Kawasan ini seolah-olah sudah menjadi satu kawasan bebas dan tanpa peraturan.

"Kalau kerajaan negeri rasa sudah tidak boleh kawal, baik ditutup sahaja (Seri Bendahara kepada umum)," katanya.

Anonymous said...

MAMAK MATDEY ALKUTTY #NOT MY PM....RAJA U TURN MUNAFIK....LAKNATTULLAH....

RULE OF TELOR MAMAK KUTTY...

Anonymous said...

Tabung ulala vs tabung korea..

1. Korea kutip derma utk bayar imf dgn syarat ketat merugikan korea..

2. Kerajaan bayar setiap thn.. BNM kata BN penuhi syarat/standard kewangan antarabangsa..

Kah kah kah

Anonymous said...

FUYOOOO.....HARGA PETROL RON 97 NAIK 19 SEN....

Anonymous said...

Kecian org teksi..kannnn... hancing satu bdn.. krik krik krik

Mintak maap ya ni nak cakap.. bkn rasis.. Tak nampak ke pemandu grab tu byk dr bkn melayu/cina.. kecuali la semua/majoriti melayu baru kau boleh nampak tindakan segera, betul tak? Ni bkn rasis.. berapa ribu dah dibuang.. tu sape? Cer tanya diri sendiri?

Krik krik krik

Anonymous said...

i'm excerpting previous page comment:

"Kita mulakan dari sekarang. Tambahkan momentum sehingga pru15. Bukan tak sokong tapi tak sangka hasilnya begitu sbb ramai yang mcm menyokong."

yes..mee too.. now I'm crying over my fault also.. i love my ex pm.. sincerely.. Ramadan menginsafkan.. kita kena mintak maaf pada DS Najib..biarkan dia sendirian di balun kejam mahapencacai toghut moden.

Maafkan saya wahai pamanku DS Najib Abdul Razak..tuan antara org paling mulia hati saya pernah kenali.. Allah Rahmati tuan..Amiin

#Godblessnajibrazak

Anonymous said...

Owhh..tq so much for ur donation anon 1244. I tak donate satu sen pun but thanks for also tolong bayar hutang i for me. Let netizen bodoh menderma. Let duit them hangus.. kakaka..

Anonymous said...

berpuluh tahun aku naik teksi....tak ada satu teksi pun yg bersih dan kemas di dalamnya...dah macam reban ayam aku tengok...
mulut driver pulak asyik mengomel tak puas hati itu dan ini...ada yg bau arak pun ada...pakaian pulak dah macam bangla baru mendarat..serabai....

lagi mahu bising ka...???

please repair and clean your car and behave your self dulu la...baru kerajaan layan...

Anonymous said...

Ya keeee... duit terowong hilang tak cari? Lubang terowong hilang tak cari? Lubang taik ko jumpa kah kah kah

Anonymous said...

Dear all netizens, this anon 1.00 is one of the uneducated netizen paid by the gov of clowns

Anonymous said...

TABUNG HARAPAN M'SIA ....KUNUNNNNNN.............

Anonymous said...

Bkn rasis.. herge minyak 97 naik..

Had pandu laju turun... kah kah kah

Anonymous said...

RULE OF LAW?????????????????????????????????????????

TELOR BUSUK..................

Anonymous said...

Dear all netizens,
This anon 110 is one of the uneducated netizen paid by the gov of clowns

Anonymous said...

.

FUU YO ....

Petrol RON95 turuh harga

Harga baru RM1:10 untuk setengah liter .

Janji RM1:50 je .

BEST !

.

Anonymous said...

Dear all netizens, this anon 121 is one of the uneducated netizen paid by the gov of clowns

Anonymous said...

Konon nak tunjuk suci... nak tunjuk tak perabih duit rakyat... apsal negeri lain tak bukak semua.. nak tunjuk wowww dpn rakyat.. janji lintang pukang

Anonymous said...

KALAU KHIR TOYO SANGKUT....ADAKAH SI LIM GUAN END....AKAN TERLEPAS.........

RULE OF LAW KUNUNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN????????????????????????????????

KALAU NAK ADIL...ADIL LAH UTK SEMUA......HARAMJADDAH....LAKNATTULLAH.........

Anonymous said...



rakan-rakan seperjuangan..
saya telah beberapa kali menitiskan air mata..dalam Ramadan ini
sejak Pakatan Harapan @ dajal ambil perintah negara secara fitnah..
hati saya tak tenteram..
mengengkan nasib negara..
biarpun saya tidak mengundi mereka..
saya setia bersama UMNO -BN yang berkaptenkan DS Najib Razak (semoga Allah SWT berkatinya)

Tapi saya dan keluarga tidak menjangkan sedahsyat ini kesannya apabila UMNO BN tumbang
Saya lihat watak DS Najib, hebat orangnya..tenang jiwanya..kental dirinya menghadapi kezaliman kerajaan firaun moden.

Kita? saya yakin tuan tuan semua ada perasaan yang mungkin sama seperti saya..
Ia telah menjadi sejarah silam dan hitam..
Apa yang perlu ialah kita BANGKIT..
lihatlah mantan PM seorang yang gentleman, menghadapi musuhnya bersendirian
tiadapun himpunan atau protes membelanya

Kita seharusnya memohon maaf padanya.. kita tak menjadi ejen2 menyokongnya dengan baik

Sekarang inilah hasilnya..
Belum terlambat untuk kita mulakan langkah baru..
Insya Allah berbaki Ramadan 10 malam akhir..
malam hari kita sujud menangis berdoa memohon kekuatan dari-Nya
Allah Tuhan Yang Maha Perkasa..
Siang hari kita gagah untuk menongkah perjuangan ini..

kita lihat begitu ramai yang kecundang dengan tipu helah mereka..
ada yang melompat..ada yang belot ada yang khianat..
biar tingga satu saf yang pendek..10 orang..
saf yang ikhlas inilah Allah SWT akan berikan kekuatan dan kejayaan di satu masa nanti

Yang penting kita mulakan..biar istiqamah.. Insya Allah.

Saya sudah lama 'berkerja' demi Agama Bangsa dan Negara secara termampu
tetapi serangan fitnah hasutan dajal moden amat kuat..

Insya Allah.. mari kita jangan lemah. Setiap hari kita ada peluang..
Susun semula..bantu jentera UMNO..hanya UMNO sahaja setakat ini wadah terbaik.. yang lain telah tenggelam dengan tipu daya iblis.. Hudud ke mana..RUU355 ke mana.. malah menyokong pula kafir laknatullah..
walaupun dalam keadaan lemah.. kita lah yang sepatutnya kuatkan..sebab ia telah berjaya sejak nenek moyang kita menyerahkan Tanah Melayu ini kepada kita..

Amiin Ya Rabbal Alamin..

Anonymous said...

Fuiyooo...zahid pun sudah melutut jumpa tun. PBB sudah bawa keluar 13 ahli parlimen. Pemilihan bakal pecah belahkan ahli. Sebelum pru 15 umno sudah hancur.

Anonymous said...

KADIAQQQ JASINNNN....PADAN MUKA KO...............

Anonymous said...

Dengar tu org teksi.. hancing satu bdn..

dulu bn nak buat mcm mcm nak perbaiki sistem lama teksi.. dah daftar nak buat online.. dah bagi sedikit sumbangan 800.. nak ubah jd lebih baik tapi ya la tak sempat..

Ni ubah jd apa?

Anonymous said...

2.36....WALAUPUN NAJIB BUKAN LAGI PRESIDEN...DAN SAYA BUKAN AHLI UMNO....TAPI SAYA MASIH LAGI AKAN MENYOKONG BN...INSYAALLAH...

Anonymous said...

Nabi bersabda.. walaupun ummat islam akhir zaman byk tapi 2/3 munafik.. menakutkan kita semua..

Anonymous said...

Aminnn saya juga.. aminnnn.. keluarga saya juga aminnnnnn...

Anonymous said...


KJ dari awal agak sangsi..movementnya hanya promosi dirinya
Bukan promosi PEMUDA UMNO atau UMNO.
Sebab itu dia orang pertama yang mengutuk Presiden selepas kalah.
Ini ciri-ciri munafik. Bila diuji kalah ko mula jadi biawak liar. Sepatutnya sama2 pikul sebab parti kerja secara berjemaah. Muhasabah, sebab kita lihat kerja buat presiden itu tepat dengan kebaikan yang rakyat mahukan. kenapa ada orang yang mudah terbisik dengan bisikan jahat pihak luar..kita mesti ada prinsip. Dalam nak ambil hati rakyat menyokong, prinsip tak boleh digadai. Apakah jika rakyat mahukan lgbt itu dihalalkan..maka orang2 macam KJ mahu UMNO terima..demi 'sokongan undi'? Nope..UMNO berkhidmat untuk rakyat pada masa yang sama BETULKAN rakyat melalui PENDIDIKAN..ini yang terlepas pandang..sekadar memberi melantak kenyang mereka jadi rakyat yang KUFUR NIKMAT dan BONGKAK.. akhirnya membunuh UMNO semula.

Bagi lompatan 13 MP PBB, inilah proses tapisan.. selama ini terbuku sifat tidak setia mereka hanya demi kuasa. Lagipun Madey sedang 'berperang' secara dalaman dengan Anwar..

Anwar sudha tunjuk belang dengan berjaya membentukan ikatan dengan Istana.. Madey telah tertinggal..sekarang dia mau potong balik..

juga ini mengingatkan 'tragedi 16 september' janji Anwar nk terbangkan ramai MP Sabah Sarawak..sekarang tema Madey mendahului..

berapa banyak dedak ditabur..tidak tahulah..

yang penting teruskan perjuangan..


Anonymous said...

segala janji di capatikan..kera jaan penipu ini sedang buat silap mata..mereka sedang alihkan perhatian rakyat, harga barang sangat mahal, petrol mencanak naik, floating RON97, apa beza zaman BN dulu? Beza BN bantu semula kepada golongan sasaran..tapi kerajaan PH @ dajal dia klepet rompak dari poket2 kita betul2 kali ini. potong duit hak rakyat sana sini.. dengan berdentum memalu isu hutang yang ditipu. kesannya aliran keluar pelabur dari bursa bukan sehinggit dua..tapi telah mencecah RM5.6billion pada minggku ke-4 berturut. Silap mata witched mahadey mahapiraun dan gone end akn habis juga nanti..rakyat akan menderita betul2.. sama ada pengundi bodoh budak kpop akan insaf atau kekak DENIAL SYNDROME..

#madeynotmypm
#hancurpkatanrosak

Anonymous said...

DEAR ALL NETIZENS.
THIS BLOG IS PROVIDED BY A GOOD BLOGGER. THEY DON'T GET PAID BY ANYBODY. NEVER TWIST FACTS AND NEVER GIVE NEGATIVE & RACIST COMMENTS TO INSPIRE HATREDS.
PLEASE GIVE YOUR COMMENTS TO ENCOURAGE THESE KIND OF WEBSITES TO SCREW PAKATOON.
PLEASE PASS ON THIS MESSAGE.
THANK YOU!

Anonymous said...

Hidup KJ!

Anonymous said...


Komen di copy paste dari blog lain..

Aku respek ustaz assha'ari ni dlm beberapa hal,
Orang tua2 cakap dia la yang sgt berusaha dlm produk2 halal dan suci, terutama barang makanan products kegunaan harian,
Orang dulu kalau nak beli mee ke contoh la mula cari yg arqam punya dan tak lagi yg apek buat.
Sabun, syampu, dll dia orang buat bisnes dan cepat berkembang sehingga orang uslam mula memberi perhatian tentang produk halal & suci.
Lepas dah mereka berjaya dlm perniagaan mulala apek jadi cemas, dan katanya antara lain mereka keluarkan syampu jenama zaitun yg di ingat produk org islam pd masa tu yg mengugat monopoli colgate & darkie/darlie.
Gerakan perniagaan arqam ni adalah sebhg sejarah yg dilupakan walaupun besar jasanya dlm bidang pencelikan orang islam dlm sektor pembuatan kepengunaan harian.
Mereka masuk ke kampung2 dan ini menyedarkan masyarakat yg mereka pun mampu lakukan dan bukan hanya menjadi pengedar barangan apek.
Soal arqam dikatakan ajaran salah tu saya rasa ianya berkaitan keyataan ashshaari yg dia bersedia mengambil alih pentadbiran negara sbb pm masa tu terlampau korup katanya.
Saya tak pasti bagaimana ajarannya sbb nak research pun susah kerana hasil penulisan arqam tak terjumpa oleh saya.
Ada orang cakap beliau telah didera hebat sewaktu dlm tahanan sehingga sewaktu mula2 keluar mulut beliau airliur sentiasa keluar semacam orang yg didera dgn alatan dera elektrikal.
Saya rasa kalau stakat ajaran sesat la sbgmana dituduh dan digembargemburkan media perdana pd masa tu, tak sampailah mereka diperlakukan mcm tu sbb puak ajaran yg terang2 sesat tak pula diperlakukan mcm tu.
Saya tidak membela alarqam ni tetapi rasa ada perkara yg perlu penelitian semula dlm kes mereka



Saya pun pun sependapatan dengan tuan! Sebab itu Madey cantas dan tangkap Abuya mereka masuk ISA..keluar je berbuih mulut..lembik duduk atas kerusi..lemah..sebab Madey laknatullah ni tahu 'bahaya' mengancamnya..kebangkitan Islam.. dia tak kesah sangat pasal PAS..sbb dia tahu PAS bodoh dan menipu je pasal ISLAM..

Madey lanyak Al-Arqam sampai pupus sebab dia nampak model dakwah dan ekonomi Al-Arqam boleh gugat perompak-perompak kroninya termasuk anak2 nya yang kerja menyamun harta rakyat.
Saya juga tak membela kesongsangan Aqidah Al-Arqam jika ia betul2 wujud bukan direka manipulasi macam HUTANG NEGARA 1 TRILLIUN bodoh gone end tu.

Rezam mahadey lahnat..siapa melawannya dia akan lanyak pijak sampai mampos.. ini yang mungkin berlaku pd Al-Arqam dan Ust Asyaari.. betulkan dia sesat, apakah dia diadili dengan betul, Kenapa tidak dipulihkan dan Al-Arqam dijadikan model pembangunan Islam oleh JAKIM ketika zaman Mahapiraun 22 tahun..kalau betul dia mahu betulkan kesilapan Al-Arqam?

Well..bro..sape tak kenal Mahazalim Mohamed Kutty.. malam Ramadan pun di aboleh lanyak Najib macam Bangla pendatang.. boleh banyangkan umur 93 tahun tapi hati busuk keji dan pendendam kesumat yang tajam.. itulah PM Tanah Melayu sekarang!!

Selamatkah kita?

Anonymous said...

Kah kah kah.. baru jumpa.. kau dah melompat.. tengok zahid berdiri tak melutut..

Akan keluar ayat sama mcm macai ph selalu laung... itu kata kata peribadi bkn parti.. kah kah kah..

Kata kata janji ph pru14 tu pasti memang ada hanya dicapati... kah kah kah

Anonymous said...

Tak kemana la tu... sama kes lain.. gugur semua?.. malaysia baru..

Tapi kalau rakyat di dakwa pasti tak gugur...

Bermula 9mei semua disucikan..

Anonymous said...


Mahazalim Mohamed Kutty.. perangainya sama sahaja dari dulu sampai sekarang..anti Islam dan pro orang kafir!

semasa jemaah Al-Arqam keluarkan produk pertama makanan Muslim, amat pelik dan janggal sebab kemampuan mereka di tengah tekanan taikun2 cina kapir dibelakang Mahadey! Zaman itu produk produk di rak kedai dan supermarket mana ada HALAL JAKIM.. logo tipu HAA LAM ALIF LAM.. yang tiada sistem ketat dan audit seperti LOGO JALAL JAKIM seperti sekarang..

Sistem HALAL JAKIM yang hebat seperti skearang diwujud zaman Pak Lah jadi PM..selepas isu-isu pengilang cinababi memasukkan bahan-bahan haram seperti unsur babi dalama sosej, kicap dan macam jenis makanan lain tanpa kita sedari..

inilah yang menyebabkan Cinababi taikun2 cina mengamuk..dan berdendam dengan UMNO sejak itu.. sebab mengacau bisnes mereka dan dakyah halus mencemari makanan org Islam dengan benda haram!

Malang org Melayu dan budak2 kpop mak abah mereka tak minat nak cerita sejarah dan peristiwa.. mereka lebih seronok layan Asto Kilauan Emas ke amende ntah..

lahirlah pengundi BODOH dan BEBAL

Anonymous said...



jangan lupa..kera jaan mahazalim judiforex memiliki mentri rasuah jaga duit..dan mentri bom dan peluru yang paling bodoh dalam dunia..

ada ke naik pesawat tentera A400 citer pasal mendarat tak goyang.. punye bahlol lebih dr budak isap gam..

Anonymous said...

Umno lepas ni boleh kutip NGO jadi komponen. Ni baru betul kena dengan peribahasa..sudah jatuh ditimpa tangga. Bila kalah semua cabut. Ahli cabut, parti gabungan pun cabut. Padan muka umno.

Anonymous said...

Pas pun taknak berkawan dengan umno lagi dah kahkahkahkahkah

zabidin4 said...

Malaysia ke arah negara pariah kutip derma drp rakyat. Menteri kewangan oula ada kes rasuah. Menteri pertahan pula juara lawak politik. Elok2vads gst di hapuskan. Pariah !

Anonymous said...

Hapuskan talibarut najib dalam umno. Pilih pemimpin yang bebas dari rasuah dan penyelewengan dalam pemilihan parti yang akan datang. Insyallah umno akan bangkit semula.

Anonymous said...

PETALING JAYA: Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin hari ini memuji kerajaan Pakatan Harapan (PH) lebih baik daripada Barisan Nasional (BN) kerana memberi peruntukan kepada wakil rakyat pembangkang.

“Walaupun jumlahnya tidak sama dengan apa yang diberi kepada rakan-rakan dari PH, pemberian ini lebih baik daripada apa yang diamalkan kami dahulu, yakni tiada apa-apa peruntukan diberi kepada wakil-wakil rakyat pembangkang,” tulisnya di Facebook hari ini.

# KJ pun tahu berterima kasih..zaman najib dulu langsung tak peduli nasib rakyat di kawasan pembangkang.

Anonymous said...

Kebanyakkan pengundi baru adalah gen k pop dan k pub. mereka ni tak mampu fikir yanh berat berat sebab bila gen k pop dan k pub krluar dari tempat bertapa mereka akan masuk longkang.

mudah dinyanyi kan dan janji dicapati setelah nasi jdi bubur.

Kesian Top Dog yang disangka jadi anjing suruhan Top Dog akhirnya.

Nak tegak Islam konon rasanya anjing suruhan Top Dog ini tak mampu sebab anak cucu anjing suruhan top dog ini pun penyokong murtad lisbo COmANGO liberalist plural.

Harap dSAI boleh bertindak lantas menghadapi anjing suruhan Top Dog dan kuncu kuncu mereka.

BN kena serang habis habisan anakcucu anjing suruhan top dog ini . serangan anak cucu yg terlampau mewah dan anak yg dibailout serta serangan perlu diperhebat kegiatan Marina menyokong murtad menyokong institusi Gereja dan liberal sesat anak suruhan anjing Top Dog ini

masa untuk menyerang tanpa henti supaya rakyat faham agenda siapa di sebalik anjing suruhan Top dog ini kalau bukan agenda yahudi zionis .

Anonymous said...

I wont give any HALF-cent to the so called TABUNG HARAPAN PENYANGAK MALAYSIA..

Anonymous said...

Tkkisau lorr jnji jgn berkawan dengan cinababi malaysia. Sikit ke banyak ke janji berprinsip.. Mahdey judiforex kerusi 12 je..power jd BOSS.. blh bodohkan yang banyak 50 kerusi?? See..yang banyak belum tentu tak BODOH..yang sedikit lebih PANDAI..

kah..kahh

#atokpenyangakboss

Anonymous said...

BN kerajaan terbaik!!!
Pakatoon kaki uturn, kelentong, auta, cakap tak seropa bikin & sembang kenchang, hari2 buat kenyataan lintang pukang..!!

Anonymous said...

DAP the most racist and dangerous party.. Filthy animal-like peoples

Anonymous said...

Tgh syok steam baru jd KM..mcm berok dapat bunga..tk la lagi hancor leerr

Anonymous said...

Teksi merah putih paling CELAKA.
Di KL teksi penyamun suka tipu penumpang..nampak pelancong lagi sakan diorang tipu..

Teksi2 ni driver ramai ejen dapig dan pgayr.. Masuk je sembng kutuk UMNO BN.. bodoh xde sivik.. Le semua penumpang minat politik.. Disgusting shitty KL CAB taxi service..

Please avoid use KL RED WHITE TAXI..MOST OF THEM ARE ROBERRY!!

Anonymous said...

12.r4 is a STUPID ANON who enters peoples blog to spread liez and rumour. V. Irresponsible.

Anonymous said...

HARAPAN PENGANUT BABIDAP DAN PENYANGAK KUTTY FOREX

Anonymous said...

Syabas budak kpop dan mak bapak budak kpop..bodoh tk boleh diajar.. Petrol mahal dr zmn Najib.. BRIM pun xde..next year makan kertas BaSaH laaa

Anonymous said...

1.00 ia a stupid anon who spread lies and slander in people's blog. Most probably they are umno's enemy who are scared of umno. Kill him.

Anonymous said...

Rule of law mahathir laknatullah..
Semoga mahazalim mahathir mohamed kutty iskandar ini dilaknat Allah..semasa hidup lagi..khianat pd Agama, Bangsa Melayu dan Raja serta jahat dan zalimnya tak bertepi..amiin

Anonymous said...

Anon2.36..Saya juga..Amiin ya Rabbal Alamin

#madeynotmypm

Anonymous said...

Mampos PH gone end!

ikan said...

kesiannya dah jadi pembangkang. semua dah tak betul. bior le 97 naik banyak yang ramai guna 95 je. kalau tak mesti naik punya..

Anonymous said...

Kesian.. Ejen babidap mahapiraun tukar mode..kah..kahh..

Bngkit kpala bapak nk masukkan boboi lmbap tu ke guna KJ?

We love UMNO & Najib Razak

Anonymous said...

Kah..kah..kah..warna KJ sudah lama diketahui..

Now this is the right m good time showing his true color..senang nak buat pemilihan nanti..

Thank KJ.. U are true my balaci.. Kah..kah..kahh

Anonymous said...

HE..HE...HARGA MAKANAN DAN BARANG DIPASAR RAMADAN TETAP SAMA JE.....BASAH KUYP KENA KENCING LE GAMAKNYA.......

Anonymous said...

Betuk tu bro.sbb tu kalo lecturer, ade sahabat beritahu..budak2 kpop ipt skg sgt weak dan lemau. Bg soklan exam test yg berat skit..ramai give up.. Xde usaha keras utk mnjwb mcm budak2 gen dulu..sggup tinggal blank paper, blah awal dr exam hall,

Open book test pon diorng msh meniru..punye terok jiwa budak2 kpop ni..yg tsu nk happy, fun sana fun sini..xblh ditego.. Clubbing stylo bagai..serabai..kasi penampor baru best!!

Anonymous said...

Wahai ikan, harga semua spesies kau pun dah makin mahal sekarang ni walaupun GST kononnya sifar. Esok lusa RON95 pula akan naik rega, jangan suka sangat, ye!
Jangan kau nak meroyan di sini, pegi ke blog Tukar Tiub tu & komen di sana je. Ops.. rasanya blog tu pun dah kena godam kot? keh keh keh kahak tuih!!

Anonymous said...

Kita percaya Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bukan orang baru beliau orang lama, dia macam ayah kita, kalau saya dengan Tun M macam ayah," katanya dalam sidang media di Hotel Pasifik di sini hari ini.

Ds adnan yaakob

Anonymous said...

Harga brg lebih mahal dr musim yg sama tahun lepas.
Cnth ade netizen tu study, hage roasted chicken ayamas lbh murah dr ayam tepi jalan bazar Ramadan.. Tak masuk akal GST ZERO hage mencanak dr GST 6%

Anonymous said...

Orang lama uang dah sewel dan nyanyok.. Sebab tu tokong rasuah gone end kena cium telinga die tiap kali PC..

kah..kah..kah atok gilaforex

Anonymous said...

54 kerusi parlimen adalah pencapaian terbaik najib razak.

Anonymous said...

DULU MAMAK MATDEY DOK KATA....DEDAK BRIM TU HARAMMMM....SEKARANG NAK UBAH NAMA JE DARI BRIM KE NAMA LAIN.....ATOK U TURN....SEKARANG NI DAH TAK HARAM LAGI KER!!!!!!!!

HARAMJADDAH....RAJA MUNAFIK....LAKNATTULLAH..........

Anonymous said...

Atok penyangak kepala bapak u turn can do anything..despite of macai atas bawah menyalak berguling ke..mahafiraun in action..

Anonymous said...

ORANG RAMAI DOK KOMPLEN, SANA SINI BARANG MAHAL. TUNGGU BILA SST PULAK DIKUATKUASA SEPTEMBER NANTI. MAU MELALAK LAGI KAUM PAKARTOON. TAPI APE NAK BUAT. NASI DAH JADI BUBUR. DEDAK DAH JADI SERDAK. ♫ LA LA LA LA LA ♪

Anonymous said...

BRIM now => BaSaH
Lim gone end cilaka sudah ubah nama..damn u lge..ur great2 grandfather inside grave will curse you..damn u lim gone end!

Anonymous said...

.....IKAN KALOI....PUN DAH NAIK REGE!!!!!

Anonymous said...

IKLAN FUKATAN HARAK SEBELUM PRU...AKAN WUJUDKAN 1JUTA PELUANG PEKERAJAAN BARU....HE..HE...ZAMAN ATOK MATDEY SAH KO HARAP LE....NAK KURANGKAN LAGI ADE LE...TAHU SANGAT....

LEPAS SST...

HARGA BARANG AKAN BERTAMBAH MAHAL
REGE PETROL TAK TURUN2...RON 97 AKAN NAIK LAGI...WALAUPUN DOK KATA TAK RAMAI GUNA RON 97..

REGE RUMAH...DOK TAK YAH CITER LAH....SELAGI ADA PERMINTAAN SELAGI TULAH HARGA MELAMBUNG...WALAUPUN DAH TUKAR KERAjaan BARU..

SOKMO JANJI2 AKAN TINGGAL JANJI JE LAH...KALAU TAK CAYA TUNGGU JE LAH...

Anonymous said...

SAYA NAK KES LIM GUAN END....DIADILI SECUKUP RASA SAMA SEPERTI KES KHIR TOYO....ATOK MATDEY....ADA FAHAM KE.....JANGAN NAK IKUT RULE OF TELOR KO KER!!!!!

Anonymous said...

Lalalaa..kita boikot kedai dan bisnes cinababi..just one shot..just be MORE SELECTIVE..NIAT KERANA ALLAH.. IBADAH..MELAWAN KERA JAAN KAFIR MUNAFIK PENIPU PENINDAS RAKYAT.. INSHA ALLAH..TAK SUSAH MANA..JUST BELEK2 manufacturer info kt pack, search jap root brand/ company..
Let say TISU PAPER PREIMER ==> NTPM ==> Company Profile / CEO ==> LEE SIN JIN (BABIDAP COMFIRMED)..

THATS ALL.UDE YOU POWER OF BUYING MY DEAR BROTHERS..POWER OF BRAIN
Jangan bodoh macam budak kpop malaya..bebal bengap..

Macam kes McD kena dulu..evrn McD international global giant company pun ' melutut' pada boikot umat Islam.Malaysia..changed their way skrg..siap buat surau lagi..

So just give one shot kita boikot betul2 company cinebabi Malaysia..let them suffer very2 much..kasi ajar..

Aku sudah start sejak minggu pertama mahdey kutty laknatullah lantik lge gone end babicina dapster jd minister duit.. A person having a court criminal trial.. Mahadey laknatullah blh lntik jd mentri duit..senior minister..gilababi apakah Kera jaan Malaya BARU-A mahu UBAH jadi berseh..mereka itulah pembawa NAJIS RASUAH!! HELLO MACAII...

Anonymous said...

Rezeki balik raya..alhamdulillah..
RON 95 - RM1.10
RON 97 - RM1.23
DIESEL - RM1.09

Kempen Jom Isi Petrol Motor/Kereta Secukupnya.


Nota: Harga tersebut adalah untuk setengah liter.

Anonymous said...


BOYCOTT CAMPAIGN CINABABI DAPSTER BUSINESS..Let's move on..


JUST EASY WAY.. BE MORE SELECTIVE..NIAT KERANA ALLAH.. IBADAH..MELAWAN KERA JAAN KAFIR MUNAFIK PENIPU PENINDAS RAKYAT.. INSHA ALLAH..TAK SUSAH MANA..
JUST BELEK2 manufacturer info kt pack, search jap root brand/ company..
Let say TISU PAPER PREIMER ==> NTPM ==> Company Profile / CEO ==> LEE SIN JIN (BABIDAP COMFIRMED)..

THATS ALL...USE YOUR POWER OF BUYING MY DEAR BROTHERS..POWER OF BRAIN

THANKS

#boikotcinababi

Anonymous said...

Roberry..kahkahkah

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

1 SEN PUN AKU TAK AKAN SUMBANGKAN KAT TABUNG PAHLAWAN M' SIA...

Anonymous said...

Mati pun orang tidak peduli sama kau

Tanah Melayu Kini said...

LETAK JAWATAN?
TAK RASA BEGITU.. MACAM PEGUAM NEGARA..
DI PAKSA LETAK JAWATAN RASANYA..
JGN CKP SY MAIN CKP.. SBB MMG BENAR.. MANA JANJI2?
PAKATAN SEDANG MENIPU RAKYAT..

Anonymous said...

Dulu ki pembangkang berpuluh tahun.

Anonymous said...

Cinababi sudah marah..kempen boikot kedai dan bisnes mereka akn myebabkan mereka pupus dan bunuh diri beramai2 atau berambus keluar dari Tanah Melayu.. Better import masuk Melayu Sunda dan Acheh untuk lawan populasi cinababi dapster..mereka saudara kita serumpun Malay Achepelago.. Cina Pariah adalah PENDATANG!

Mesti mau tanam pads jiwa anak cucu kita kenal asal usul kaum.PENDATANG!

Anonymous said...

Arrrr???

Krekk krookkk kreekk.krehhh

Anonymous said...

BOYCOTT CAMPAIGN CINABABI DAPSTER BUSINESS..Let's move on..one of the huge elements to weak down Pakatan Harapan Cinababi PENDATANG Malaysia..don't support them to let PH down!


JUST EASY WAY.. BE MORE SELECTIVE..NIAT KERANA ALLAH.. IBADAH..MELAWAN KERA JAAN KAFIR MUNAFIK PENIPU PENINDAS RAKYAT.. INSHA ALLAH..TAK SUSAH MANA..
JUST BELEK2 manufacturer info kt pack, search jap root brand/ company..
Let say TISU PAPER PREIMER ==> NTPM ==> Company Profile / CEO ==> LEE SIN JIN (BABIDAP COMFIRMED)..

THATS ALL...USE YOUR POWER OF BUYING MY DEAR BROTHERS..POWER OF BRAIN

THANKS

#boikotcinababi

Anonymous said...

Alhamdulillah! Rezeki untuk balik raya. Tol dapat SEPARUH-free dua hari. Kini harga petrol terbaru berkuatkuasa serta merta.
RON 95 - RM1.10RON 97 - RM1.23DIESEL - RM1.09
Jom isi petrol motor/kereta secukupnya. Janji bukan capati sebab ia tetap janji.

Nota: Harga tersebut adalah untuk setengah liter.

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

.

Kerajaan PH janji turunkan harga petrol RM1:50

Hari ini kerajaan PH buat lebih dari itu

Hari ini khamis harga baru RON95 RM1:10





untuk setengah liter .

.

Anonymous said...

Kita telah dipertontonkan bagaimana Dato Sri Najib tewas dalam peperangan PRU-14 setelah gabungan 3 gelombang iaitu dinasti lim, Anwar The mata Satu dan Mahathir Bunga2 Boboi!!

Tetapi 3 gelombang ini mencetuskan 7 kehebatan Dato Sri Najib yang rakyat tidak nampak sebelum ini:

1 - Realiti Ekonomi negara

Suka atau tidak rakyat kena terima kehebatan DSN seperti diperakui Zeti, Bank Dunia dan IMF, yang ekonomi Malaysia paling kukuh dalam sejarah 6 Perdana Menteri Malaysia.

Iaitu termasuk DSN telah meninggalkan simpanan rizab negara berjumlah RM430 bilion iaitu rekod tertinggi dalam sejarah Malaysia.

Hingga menjadi beban kepada Pakatan harapan untuk fikirkan bagaimana untuk mengatasi penanda aras tertinggi bagi pentabiran kewangan oleh DSN dan BN dalam sejarah Malaysia.

Kata2 DSN menyentuh isu ini:
Pakatan Harapan yang secara tiba-tiba mendakwa ekonomi negara kukuh kerana nilai rizab Bank Negara kini adalah RM430 bilion.

”Soalnya dalam tiga hari saja (selepas PH membentuk kerajaan) negara hampir bangkrap boleh jadi kukuh. Mereka ada lampu ajaib ke? Lampu Aladin ke? gosok dalam tiga hari. Tak payah selamatkan negara lagi

Anonymous said...

2 - Pakatan Harapan akan jatuhkan ekonomi negara

Setakat hari Jun minggu pertama 2018, sebanyak RM5.6b ekuiti dibawa keluar dari Malaysia. kerana apa, Pelabur asing terkejut dan tidak yakin dengan kerajaan baru caca merba.

Pada Rabu minggu lalu, aliran keluar asing meruncing kepada RM320.7 juta apabila pelabur menyambut baik pembaharuan pasca PRU-14 termasuk pengumuman pengurangan cukai barang dan perkhidmatan (GST) kepada sifar peratus berkuat kuasa 1 Jun selain pengampunan yang diberikan kepada bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Anonymous said...


3 - PH tak mampu laksana Infrarakyat dengan kos efektif

Pakatan Harapan juag terpaksa melaksanakan semua projek negara China kerana takut tindakan negara tersebut membatalkan ekspot sawit tanpa had dari malaysia memandangkan Indonesia juga berminat merampas hak itu.

Masalahnya projek ECRL yang telah direncanakan Najib hanya dengan KOS RM55 bilion menjadi kebingungan Daim untuk pelaksanaan hingga menuntut tambahan 11 bilion sedangkan kata2 Nurul Izzah yang PH mampu laksanakan dengan kos lebih murah berbanding Najib

Anonymous said...


4 - PH gagal kekalkan pelaksanaan BR1M

Semasa kempen PRU-14 Lim Guan Eng dengan lantang berkata pakatan Harapan mampu laksana BR1M hingga RM2000 seperti najib umumkan malah akan lebih baik.

Tetapi setelah PH tawan putrajaya Mahathir hanya umumkan akan memberi BR1M RM300 x 2 = RM600 berbanding sepatutnya mereka membayar RM800x2=rm1600 (+400 yg telah diberi) iaitu untuk golongan B40 di bawah pendapatan RM3000.

Malah mahathir membatalkan pemberian BR1M kepada
-orang bujang (tambahan rm150)
-mereka berpendapatan RM3001-RM5000 sebanyak RM700
-anak penerima BR1M layak terima RM1500 jika masuk U
Ini juga bermaksud mahathir akan kurangkan penerima BR1M dari angaran 10 juta orang (tambahan dari 7 juta org setelah penambahan 2 ketegori baru) kepada angaran 2 juta yang layak terima BR1M pasca kerajaan PH.

Anonymous said...

5 - Fantasi Bulan Bintang Pakatan Harapan

10 Manifesto dalam 100 hari + 300 janji lain menjadi mimpi ngeri setelah mereka berjanji akan laksanakan. Dengan kedudukan rizab negara yang tingi Mahathir tidak tahu mana dulu yang perlu dilaksanakan terlebih dahulu?

”(Penipuan) ini yang buat saya rasa terkilan, bukan kekalahan. Tapi atas penyelewengan fakta sebenar. (Pembohongan ini) tak adil. Ini berita palsu,” tegas Najib.

Begitu juga janji PH untuk menghapuskan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), menurunkan harga barangan, menghapuskan hutang peminjam Perbadangan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), hanyalah janji semanta-mata.

”Bila sudah berkuasa, berapa harga minyak? Kita tunggu bila harga minyak nak turun. Saya tahu sebab saya bekas Menteri Kewangan,” katanya sambil menambah kerajaan perlu membelanjakan sekitar RM1.5 bilion dalam bentuk subsidi untuk menurunkan harga minyak kepada RM1.50 seliter.

"Kenapa tak cakap perkara itu. Kenapa janji, bagi harapan palsu. Kita (BN) tak janji palsu. Kita janji apa yang kita mampu laksanakan. Mungkin saya silap, tidak ambil pendekatan matlamat menghalakan cara. Bila dapat kuasa, (janji) itu belakang kira

Anonymous said...

6 - Ketokohan Dato Sri Najib sebagai negarawan terulung

Semasa beliau masih menjadi PM Ke-6 bukan tak ada org mencadangkan supaya diambil tindakan menyiasat secara menggeledah setiap inci kekayaan mahathir seperti diperlakukan sekarang. Tetapi apa jawapannya 'tak perlu' "walaupun Mahathir musuh politik tak bermakna kita perlu lupakan jasa 22 tahunnya"

Dan ketika beliau diperlakukan sedemikian hingga mengaibkan keluarganya bukan ada org nak bangkit untuk tunjuk solidariti terhadapnya! Tapi beliau melarang Ahli Majlis tertinggi UMNO untuk terbabit dalam konflik diri dan keluarganya berhadapan dengan musuh politik yang berdendam.malah beliau tidak mahu rakyat dijalanan untuk berjuang atas namanya. Inilah tokoh negarawan terulung sanggup hadapi sendirian walaupun dipenjara atau berada dalam kandang mahkamah.

Setakat ini Dato Sri Najib akur apa sahaja tindak tanduk musuhnya malah tidak ada sepatah pun ayat menghasut rakyat untuk bangkit atas namanya.

Kenapa begini? Kerana tindakan rakyat berada dijalanan akan menyebabkan ekonomi negara yg kukuh hasil usaha peninggalannya akan musnah sekelip mata, walhal selama 9 tahun beliau berusaha keras membersih sisa2 najis 22 tahun yg membebankan rakyat.

Anonymous said...

7 - Penyokong DSN yg tak dijangka!

Seramai 40 pelajar dari sekolah tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah tiba di kediaman DSN di Taman Duta, Kuala Lumpur untuk berbuka puasa dan mereka mengadakan berberapa siri sembahyang hajat bagi mendoakan kesejahteraan dan kemenangan DSN dalam peperangan fitnah PH yang menjatuhkannya.

Mereka mewakili persatuan Tahfiz seluruh Malaysia bagi menzahir rasa terkilan dan beryukur kerana:

a- Kekalahan Dato Sri Najib disifatkan sebagai kekalahan islam kerana DSN merupa PM pertama di Malaysia yang mempunyai perancangan terperinci bagi transformasi Hufaz yang bukan setakat memenuhi syarat Hafiz dan Agama Islam tetapi melibat perancangan terliti menjadikan golongan Tahfiz sebagai sebagai anggota profesional dalam pelbagai bidang selain bergelar Tahfiz. Ini bermaksud DSN merangkakan sebaran syiar islam masuk ke dalam setiap bidang pofesional di negara ini.

b- Mereka rasa bersyukur kerana keikhlasan DSN selamaini banyak membantu pembangunan sekolah agama dan pusat tahfiz dari segi Infra , pengurusan dan kebajikan.

Penutup.. Dato Sri Najib walaubagaimanapun menerima kekalahan BN pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) lalu sebagai menjunjung prinsip demokrasi negara.

Namun beliau tetap menyatakan rasa terkilan kerana segala perjuangan dan manfaat yang dibawa kerajaan BN selama ini dipatahkan dengan penyelewengan fakta serta janji-janji manis pihak lawan. (catatan Mohd Fadzil)

Anonymous said...

Anon 4.56 is gila babi dap trooper. Get lost. It is a bad dap trooper spreading lies and fake news. Kill him.

Anonymous said...

Boikot kedai cina keling dap pig.

Anonymous said...

biarkan mereka dgn penyokong mereka dengan fantasi negara mereka sendiri kita duduk tengok ape akan terjadi seterusnya

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

7.39 is a dap dog coming here to bark spread lies, fake news and hatred. Kill the dog before it spread rabbish like that happened in penang dap pig.

Anonymous said...

What are you doing here dap dog sprading lies and fake news, are not wanted in this pure and good website. Go to hell dap dog.

Anonymous said...

Pas ni tade apa pun. Kuat pun sebab kader kader yang telah dibrain wash dari kecik. Setia sampai jadi bahlol. Pas ni pun hampas. Settle prob air kat kelate pun tak boleh..duit derma tah apa yang dibuatnya. Tak tau citer. Lagi satu perasan bagus la sgt. Torak jew lebih. Tak nak kawan ngan umno takpe. Tade masalah. Lebih baik jangan ada kawan yang tongong macam PAS. huhu

Anonymous said...

Dear all netizens, anon 456 is one of the uneducated netizen paid by gov of clowns

Anonymous said...

win la comment ko bro..tegelak ak sorang2..haha..anyway..keep it up u guys..to all bloggers yg appreciate our ex-government..korang jela yg ad nk salur2kan berita dn update terkini ttg Keanehan Malaysia Kini..hope jgn bg cerita palsu..kekalkan intergriti..InsyaAllah Dia akan tlg kita..be consistent be persistent..istiqamah..u guys cn do this..biarlah kalau PAS pn beralih arah (diharap janganlah..kekalkan perjuangan Islam anda)..tp kukuhkan saf kita bersatu hati wahai Umat Islam & Melayu Malaysia ni..to All non-bumi..baliklah kepada BN..sudah2 simpan dendam yg dimomokkan DAP selama ni..anda perlu tahu yg anda tidak sebodoh yg DAP harapkan..

Anonymous said...

Ahaha..u all tau tak anon 739 masih menyalak tapi hati dah sebak siap berlinang air mata..tahan je la muka kena kencing dek kera jaan ko tu ehh..hahahah. tolol punya netizen

Anonymous said...

Sejak akhir2 ini puak2 anti Melayu/Islam dan makin berani mencabar hak keistimewaan orang2 Melayu. Antaranya, mereka nak
TPM China mewakili orang2 China
Bilangan kuil/tokong sama dengan bilangan masjid/surau
Hapuskan tulisan Jawi
Hapuskan maklumat agama dlm kad pengenalan
Bubarkan JAKIM
Kemasukan ke UiTM tidak khusus untuk orang2 Melayu
Rancangan FELDA untuk orang2 India
Hapuskan Dasar Ekonomi Baru...
dan macam2 lagi...

Kita harap menteri2 dan ahli2 parlimen Melayu/Islam dlm kerajaan sedar akan hal ini...dan kita harap hak keistimewaan orang2 Melayu/Islam seperti yg termaktub dlm perlembagaan akan terus dipertahankan...

Come on kerajaan Malaysia Baru...

Anonymous said...

Kita boleh cerita saja kat sini..hakikatnya mereka berkuasa.. Melayu ngok yang bersrkongkol dengan mereka takde nak layan lah suara kecil kita..dan mereka akan cepat tuduh label kita racist, macai umno.. Jadi senang nak mengunci mulut orang melayu..

Paling celaka.. Pm mamak kutty laknatullah.. Semoga Allah melaknatinya..kerana dia lah semua ini dirosakkan untuk kafir laknatullah..

Melayu liberal angkuh takabur bersama mereka pakatan haprak.. Mcm mamak nipah maideen.. Ic shj Islam tp jiwanya dh hitam mnjadi barua ph, dap dn bukan Islam.. Org2 mcm nk peduli kah soal nasib kita suarakan ini? Benci mereka pd umno sehingga melanggar hukum Allah..

Kita hanya mampu berdoa dan mengharapkan orang2 yg sealiran dengan kita shj diramaikan untuk melawan kejahatan PH!

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

Tony Puaka sudah mula kacau kontrak keatas company Melayu seperti PharmaNiaga..konon alasan kos orang tengah..

Ini samalah tipu helah konon boleh bina ECRL lebih murah, tapi dh jd krjn mereka top up lagi 11 billion..cilaka pakatan dajal..

Anonymous said...

Cinababi sudah marah..kempen boikot kedai dan bisnes mereka akn myebabkan mereka pupus dan bunuh diri beramai2 atau berambus keluar dari Tanah Melayu.. Better import masuk Melayu Sunda dan Acheh untuk lawan populasi cinababi dapster..
mereka saudara kita SeIslam serumpun Malay Achepelago.. Cina Pariah Keling adalah PENDATANG!

Mesti mau tanam pads jiwa anak cucu kita kenal asal usul kaum.PENDATANG!

Anonymous said...

Biar je komen cinebabi tu.. Berapa ratus kli die nk paste.. Xde kasi effect pon..

jgn layan dia..ignore discard.. Macam takpernah wujud.. Biar die rase mcm menyalak sorang..barking alone..lama2 mati le dia...

Hahahahaa

Anonymous said...

Apa? Panas bontot ka....Apa yg turun apa yg naik...cakap bolehlah. Lepas tu salahkan BN3.

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

Dulu idola aku madey..
Masih ingat rakaman audio..zaman nabi tkder gellette..mati2 ingat org edit..rupa2 nya krik krik krik..anak2 pejuang lgbt..liberal..mintak simpang m'sia jadi negara liberal..hancur

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

salam admin apa cerita projek terowong penang ye. dah takde follow up ke? sprm tak keluarkan apa2 lg ke? kes terowong tu kan kg dasat, dah lah dibayar okeh duit rakyat lepas tu dapat pulak tanah kerajaan negeri bagi. tp projek tak jalan2. minta followup kes ni. klu suruh ph skrg mmg tak besalah je lah. tu jalan berkembar pun takde ape progress kan. harap dapatlah pencerahan. klu geng2 pakatan trooper ade news link harap boleh bg.

Anonymous said...

dare you to give pakatan web link here that tell the truth and not paid by pakatan media. if this web twist fact then why dont u reply properly to untwist the story that they makeup, also i suggest stop with the racist this and that. due take mind this is a freedom of media that u guys fought so bravely, so why the double standard.

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Anonymous said...

1.15 tulis melayu rojak jelah... saya faham. Your English is very disgraceful .. u can google the meaning.

Anonymous said...

Then ur english so great ka? Manglish Cina makan babi lidah disgusting.. U come over here to check english utk apa? So idiot la ur acting like clown..this is not english tesl class lah cina oiii.. U Mau lagak apa? Who are to say this is right this wrong? U duduk malaysia the 1 st place bukan mesti bagus english.. Tapi bahasa Melayu.. U tengok 99% cina malaysia cakap Melayu macam suara katak..lebih buruk mcm bunyi babi.. Tak malu ke ??

Anonymous said...

Babicina tak senang duduk dengan umno.. Cina adalah Pendatang

Anonymous said...

This is the worst english written ever seen.. Shameful, so many grammatical errors ..go n google mandarin translation to bahasa lor.. Bodoh u punye broken english very bad.. Pergi tuisyen lah belajar AEIOU dulu.. Ini Malaysia, cakap melayu la cina oiii..

Anonymous said...

stupid damn chinese malaya immigrant ..
cakap english pun tak betul.. slang cina.. no laa.. can what.. cannot laa.. so idiot..
sekarang lagak macam english teacher.. lepas tu mau observe cakap orang lain.. shame on u la butthurt cina dapig..bodoh 100x
1969 dulu silap askar ramd tak licinkan bangsa ni sampai habis..sekarang jadi parasit..

hamlauu..cina



Anonymous said...

uncivilized cina malaysia.. perasan macam bagus, kencing pun tak basuh, suka calit tisu, pagi-pagi tak mandi, buang sampah merata rata. Kalau memandu macam syaitan, tak hormat pemandu lain, ini bangsa pengotor, suka langgar lampur isyarat, suka main judi..kuat minum arak..kuat mabuk, lepas itu memandu mabuk, langgar orang sampai mati, lari kes bayar rasuah sana sini.. ini bangsa suka main betina (pelacur), isteri satu sahaja, tapi di rumah pelacuran, kondominium mewah mereka simpan china doll, bangsa ini lemah tenaga batin sebab itu suka makan haiwan eksotik..tapi sangat kuat main rasuah, (suap pada pihak lain untuk dapatkan sesuatu). bangsa ini manis mulut di depan tapi tikam belakang (kamu boleh buktikan jika kamu selalu melanggan pembelian bekalan barang, taukeh ini akan jaga kamu seperti raja, then after kamu tak beli lagi, dia tak kenal lagi kamu dan akan kutuk kamu)..bangsa ini tak benarkan perkauman pada Melayu, tetapi mereka sendiri sangat kotor dengan permainan perkauman, mereka kekal dengan sekolah cina yang sangat bodoh, mahu senang-senang tipu peperiksaan awam menggunakan UEC..ini bangsa paling kuat penipu.

#boikotkedaicina

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Cik Minah said...

Kalau dalam setiap mesyuarat CAWANGAN, BAHAGIAN dan MESYUARAT AGONG,
kamu berdebat berapi-api dan akhirnya, keputusan yang kamu buat daripada
semua perdebatan in i ialah SALAH DAP, habislah kamu!
HAHAHAHA....................SALAH DAP SEMUANYA
Kuikuikuikui

Anonymous said...

Cik Minah kat atas tu sebenarnya lelaki. Sebagai ketua keluarga, dia tengah dok meroyan sebab barang makin mahal, tol tak free pun, BR1M dah tak dapat, BASAH pun dia tak layak, minyak masih di takuk lama tak turun-turun jugak. Raya makin dekat, kocek plak kosong. Nampaknya makan roti kering cecah kari ikan kembong le Raya nanti.. kui kui kui!!

Anonymous said...

Dear all netizens. this Blog is provided by a cybertrooper. They get paid by UMNO to twist facts and give negative and racist comments to inspire hatreds. please don't comment to encourage these kind of websites. please pass on this message

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget