KL CHRONICLE: Sebab mengapa Wee Ka Siong akan menang di Ayer Hitam #GelombangBiru #BersamaBN #TolakPH

Tuesday, April 3, 2018

Sebab mengapa Wee Ka Siong akan menang di Ayer Hitam #GelombangBiru #BersamaBN #TolakPH


Baru - baru ini, penduduk Ayer Hitam dikejutkan apabila Liew Chin Tong, seorang pemimpin DAP yang merupakan Ahli Parlimen Kluang tiba - tiba dipilih menjadi calon di kawasan Parlimen Ayer Hitam. Pengumuman yang dilakukan oleh Lim Guan Eng ini sekaligus membuktikan bahawa DAP langsung tidak peduli akan penduduk atau pun penyokong mereka tetapi mereka lebih rakus dalam ingin merampas kuasa di tempat - tempat lain yang bukan kubu mereka. 




Namun bagi kami di #KLChronicle, kami berpendapat DAP akan tewas di Ayer Hitam kerana rakyat di Ayer Hitam amat sayang sekali dengan Datuk Seri Dr Wee Ka Siong. Bagi mereka yang tidak tahu, ini merupakan penggal ke 3 Datuk Seri Dr Wee Ka Siong bertanding di Ayer Hitam.

Malah jika dilihat dari strategi DAP yang menurunkan Liew Chin Tong, ianya tidak mendapat sokongan penduduk Ayer Hitam. Kami di #KLChronicle berpeluang berborak dengan beberapa penduduk Ayer Hitam dan mereka semua setuju bahawa Liew Chin Tong akan kalah pada PRU kali ini. 

Bukan itu sahaja,malah di DUN Yong Peng calon MCA juga merupakan anak tempatan iaitu Saudara Ling Kian Soon, seorang anak muda berusia 34 tahun. Ini dengan jelas membuktikan MCA komited dalam PRU - 14 dimana calon mereka (MCA) bukan calon bidan terjun seperti DAP.

Bagi kami di #KLChronicle, tiada sebab untuk warga Ayer Hitam dan Yong Peng untuk mengundi pembangkang pada PRU kali ini. Apa pendapat pembaca?

3 comments:

Anonymous said...

Setuju.. tetap undi BN PRU14

Anonymous said...

Setuju..tetap undi Pakatan PRU14..

Anonymous said...

UNDI PKR/PH=UNDI DAPIGS LAHANAT

PKR=PARTI KENCING RAKYAT
PKR=PARTI KUAT RASUAH
PKR=PARTI KELENTONG RAKYAT

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget