KL CHRONICLE: Haram jadah, calon DAP Bentong fitnah DS @LiowTiongLai #TolakPhitnah #TolakPH

Monday, April 30, 2018

Haram jadah, calon DAP Bentong fitnah DS @LiowTiongLai #TolakPhitnah #TolakPH


Semalam, ahli DAP Wong Tack yang juga merupakan calon pembangkang di Parlimen Bentong telah memfitnah Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai menerusi sebuah video yang dikongsi di laman Facebook beliau (Wong Tack). 



Wong Tack telah memuat naik klip video tersebut menerusi akaun Facebook miliknya yang dikatakan dirakam penyokongnya di luar pusat penamaan calon bagi kerusi Bentong.



Menerusi rakaman video itu terdengar kata-kata laungan suara 'Liow Tiong Lai', 'tunjuk IC' dan 'penipu'.




Video tersebut mencetuskan salah faham dalam kalangan macai pembangkang yang menyangka Datuk Seri Liow Tiong Lai hadir tanpa membawa kad pengenalan ke pusat penamaan calon walhal perkara ini tidak benar sama sekali. 



Bagi kami di #KLChronicle, tindakan Wong Tack ini memang haram jadah kerana fitnah beliau ini telah mencederakan reputasi Datuk Seri Liow Tiong Lai dan mungkin menyebabkan beliau kehilangan undi.



Tetapi ini lah kerja pembangkang. Mereka hanya tahu memfitnah dan mengeluarkan cerita - cerita palsu untuk menghasut rakyat membenci kerajaan. Kalau bab berkhidmat untuk rakyat, mereka ini lah golongan yang paling tidak berguna sama sekali.



Apa pendapat pembaca?

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget