KL CHRONICLE: Cuba Haramkan UMNO konon, tetapi rupanya bukan Ahli UMNO pun! #TolakPH #BersamaBN #GelombangBiru

Sunday, April 22, 2018

Cuba Haramkan UMNO konon, tetapi rupanya bukan Ahli UMNO pun! #TolakPH #BersamaBN #GelombangBiru


Baru - baru ini, pihak pembangkang cuba buat "gempak" dengan cuba mengharamkan UMNO. Ini selepas 16 orang ahli UMNO telah membawa isu status UMNO ke mahkamah. Tetapi jahil nya ahli - ahli UMNO ini adalah mereka tidak tahu bahawa mereka secara prinsipnya bukan Ahli UMNO pun.

Memetik kata - kata Tan Sri Annuar Musa;


1. Kumpulan 16 yang membawa isu status UMNO ke mahkamah sebenarnya telah diketahui bukan lagi ahli UMNO pada prinsipnya.
2. Mereka telah lama menjadi pembelot dan adalah aktivis pembangkang.
3. Cuma sistem semakan keahlian UMNO belum memutihkan senarai keahliannya, kerana ia memakan masa.
4. Tindakan mereka memudahkan sedikit ibu pejabat UMNO bertindak, dan pemecatan mereka bererti mereka tidak lagi mempunyai wibawa dan locus standi untuk mencampuri urusan UMNO.
5. Proses ini akan membersihkan parti daripada segala gunting dalam lipatan, sekali gus menjadikan parti bertambah kuat. 
6. Sebagai sebuah parti yang besar dan berwibawa, UMNO mesti hanya dianggotai oleh ahli ahli yang setia, jujur dan komited.
7. Mana-mana ahli yang gagal membuktikan kesetiaan kepada parti, termasuk mensabotaj parti dengan apa jua tindakan sekalipun mesti dihadapkan dengan tindakan paling tegas mengikut segala peraturan sedia ada.
Lebih lucu lagi, 16 orang bekas Ahli UMNO ini menggunakan khidmat peguam Haniff Khatri iaitu peguam yang sama yang selalu digunakan oleh Dr. Mahathir. Jadi secara mudah kita tahu dalang siapa yang sebenarnya cuba mengharamkan UMNO ini.

Lagi satu yang betul - betul lucu adalah lawyer Haniff Khatri ni mana ada pernah menang kes. Mereka yang upah lawyer ini pun nampaknya bodoh. Lain kali kalau betul - betul hendak lawan UMNO ambil la lawyer yang bagus sikit. Betul tak?

2 comments:

Anonymous said...

#DAH TUA TUA PUN BODOH..KIKIKI
SENTAP SUNGGUH KATA P. RAMLEE
RUPA NYA BARU KITA FAHAM KINI
NO WONDER SENIMAN DULU DAN KINI...








ATOKK OOO ATOKKKK ELOK ATOK MAEN NGAN CUCU SENDIRI LAGI BAGUS... MAIN PONDOK2 DALAM KAPAL LAYAR.... OOOO ATOKKKKK... DAHTUAPUNBODOH...

Anonymous said...

memang sudah dijangka....sorang je dalam Malaysiaa ni yang suka keluar masuk dan haram megharam...tak lain tak bukan adalah ......ATUK THIR..

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget