KL CHRONICLE: @weekasiongmp : @cmlimguaneng jangan jadi pengecut, debat atau saman sahaja saya! #kltu #jbtu #KitaOK #KekalNajib

Tuesday, March 27, 2018

@weekasiongmp : @cmlimguaneng jangan jadi pengecut, debat atau saman sahaja saya! #kltu #jbtu #KitaOK #KekalNajib


Hari ini Timbalan Presiden MCA merangkap Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wee Ka Siong  sekali lagi mencabar Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng untuk berdebat dalam skandal  projek Terowong Pulau Pinang. Memetik kata - kata Datuk Seri Dr. Wee:


"Sekiranya Guan Eng masih tidak puas hati dengan saya, jangan bersikap pengecut dengan menggelar saya 'manusia yang tercela' melalui kenyataan akhbar. Beliau boleh mencabar saya untuk berdebat dalam isu ini," katanya dalam satu kenyataan media, hari ini.
Selain itu, Datuk Seri Dr Wee juga berkata bahawa:
"Guan Eng sepatutnya mengakui kerajaan Pulau Pinang memberikan projek mega berbilion ringgit itu kepada firma yang tidak berkelayakan.
"Beliau perlu menjelaskan jika sebanyak RM22 juta dibayar dalam usaha untuk menutup rasuah, apakah jumlah rasuah sebenar yang perlu ditutup," katanya.
Bagi kami di #KLChronicle, skandal terowong dasar laut Pulau Pinang ini bukan skandal yang "bodoh - bodoh". Skandal ini merupakan satu skandal RM 6.3 Billion dimana ianya melibatkan rakyat Pulau Pinang. Lebih mengejutkan lagi, projek ini diberikan kepada firma yang tidak berkelayakan dimana firma ini telah membayar sebanyak RM 22 juta dalam usaha untuk menutup kes rasuah yang kini sedang disiasat pihak SPRM.

Lebih mengejutkan lagi, setelah pelbagai pendedahan dilakukan, Lim Guan Eng masih tidak dapat menjawab soalan - soalan yang dikemukakan Datuk Seri Dr Wee Ka Siong. Namun apa yang dilakukan oleh Lim Guan Eng adalah dengan menggelar Datuk Seri Dr Wee Ka Siong  'manusia yang tercela' dan mahu menyerang Setiausaha Kerajaan Negeri. Ini merupakan satu "spin" dan diversion taktik oleh Lim Guan Eng untuk mengelak dari isu ini terus dibangkitkan dan dikaitkan dengan beliau. 

Persoalanya sekarang, kalau Lim Guan Eng betul - betul anak jantan, mengapa beliau tidak mahu berdebat dengan 
Datuk Seri Dr Wee Ka Siong?

#BeraniKeranaBenar

2 comments:

Anonymous said...

MAMAK MATDEY MAHATAIK....HIDUP BERGELUMANG DENGAN TAIK BABI!!!!

Anonymous said...

'Go to hell' kepada mereka, kata Exco S'gor

BODOH PUNYE EXCO SELANGOR...TU BARU PASAL ISU STADIUM....

PRU 14 NI MAMPOS LAH LU!!!!

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget