KL CHRONICLE: PM @NajibRazak : Selamat bersara @cmlimguaneng #kltu #GGMU #Souljer

Saturday, March 10, 2018

PM @NajibRazak : Selamat bersara @cmlimguaneng #kltu #GGMU #Souljer


Sebut pasal manifesto, baru-baru ini pembangkang ada melancarkan manifesto mereka, yang penuh dengan janji-janji manis umpama madu tapi sebenarnya racun berbisa. Bukan sahaja itu, malah manifesto mereka juga hipokrit, layaklah digelar Harapan Palsu!



Saya ambil contoh, mereka cadang nak hadkan jawatan Perdana Menteri, Ketua Menteri dan Menteri Besar kepada 2 penggal sahaja. Kenapa sekarang baru nak cadangkan, kenapa bukan dahulu semasa ketua mereka jadi Perdana Menteri 5 penggal setengah.

Malah kalau ikutkan manifesto mereka, sepatutnya Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dah boleh letak jawatan. Saya ucapkan selamat bersara saudara Lim Guan Eng.

Selain itu, mereka juga ada sentuh mengenai isu perumahan. Kita tengok sahaja rekod prestasi mereka dalam membangunkan rumah mampu milik, dan bandingkan dengan Kerajaan Barisan Nasional.

Di bawah Kerajaan BN, lebih 50% rumah mampu milik telah siap dibina dan sedang dibina, bakinya pula dalam perancangan dan akan diusahakan dalam masa terdekat.

Kita tengok di negeri-negeri pembangkang. Kira-kira 76% daripada rumah baru berharga lebih RM1 juta yang dilancarkan tahun lepas adalah daripada Pulau Pinang dan Selangor. Pulau Pinang dan Selangor juga mempunyai paling banyak bekalan rumah berharga RM1 juta dan ke atas yang tidak terjual.

Di Selangor, sembilan projek Selangorku dibatalkan manakala di Pulau Pinang pula, selepas 9 tahun kerajaan negeri masih gagal menyerahkan kunci rumah mampu milik kepada rakyat.

Lebih daripada itu kita juga dapat tengok betapa mereka cacamarba, macam-macam masalah dalam parti mereka, kenyataan bercanggah, u-turn sana, u-turn sini.

Parti sendiri pun mereka tak boleh tadbir, macam mana nak tadbir negara?

Jauh sekali mereka jika nak dibandingkan dengan Barisan Nasional.

Kita ada pelan dan perancangan untuk masa depan negara, untuk anak muda. Barisan Nasional adalah parti yang bukan sahaja untuk hari ini, tetapi juga untuk masa depan.

Source & Full text: https://www.najibrazak.com/bm/blog/himpunan-jentera-pemuda-dan-puteri-barisan-nasional/

1 comment:

Unknown said...

Terima kasih banyak kepada teman aku yang di Dubai ..! berkat postingan dia di halaman facebook TKI Sukses aku baca. Aku bisa kenal nama nya Mbah Suroto. waktu itu setelah pikir-pikir kurang lebih 5 tahun kerja jadi Tkw di SINGAPURA hanya jeritan batin saja saya alami. berkat bantuan beliau melalui Pesugihan Dana Gaib nya.

Tergantung keyakinan dan kepercayaan saja. Banyak pilihan di berikan yaitu Dana Hibah, penglaris usaha dagan, dana gaib, anka gaib togel 3D,4D,5D,6D jampi pelet, ingin cepat dapat kerjaan, dll....

Kini saya berbagi pengalaman saja sudah saya rasakan dan buktikan sampai sekarang. Atau mungkin ada teman mau hubungi langsung beliau ini nomer WhatsApp nya 0822 9127 7145 Semoga bermanfaat. aminn...

Lebih lenkapnya buka saja situs beliau di https://pesugihanputihislamia.blogspot.com.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget