KL CHRONICLE: DAP semakin gelabah, masyarakat Cina bandar sudah kembali menyokong MCA #kltu #jbtu

Tuesday, February 27, 2018

DAP semakin gelabah, masyarakat Cina bandar sudah kembali menyokong MCA #kltu #jbtu


Baru - baru ini, Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai yakin MCA dapat meraih sokongan tambahan daripada pengundi Cina pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) berdasarkan sambutan memberangsangkan yang diberi masyarakat itu kepada parti, khususnya di kawasan bandar.Memetik kata - kata Datuk Seri Liow Tiong Lai:


"Jelas kelihatan di Kuala Lumpur ini, ramai kaum Cina telah balik ke pangkuan MCA kerana sudah sedar dan jelas bahawa DAP tidak dapat nak beri sumbangan kepada rakyat walaupun sudah 10 tahun mereka pegang kawasan-kawasan di sini.
"Kita sangat yakin soal itu. Saya telah meninjau dan bertanya kepada masyarakat di akar umbi. Kami bersalaman dan dapat merasai sokongan padu. Mereka (pengundi) juga berkata inilah masanya (PRU 14) undi akan datang kepada MCA dan Barisan Nasional," katanya.
Bagi kami di #KLChronicle, apa yang dikatakan oleh MCA adalah sangat benar. Ini kerana jika kita lihat program - program yang dilakukan oleh MCA di Wilayah Persekutuan, ianya telah mendapat sambutan yang hangat dari penduduk setempat. Malah, walaupun MCA tewas pada PRU - 13 di beberapa kawasan, MCA tidak pernah berhenti memberikan khidmat bakti kepada rakyat di kawasan tersebut.

Ini berbeza dengan DAP walaupun mereka menang di kawasan bandar, tetapi mereka telah gagal sama sekali untuk berkhidmat kepada rakyat. Malah jika dilihat di kawasan Seputeh, pemimpin masyarakat Yang Berhormat Senator Datuk Mustapa Kamal berterusan berkhidmat untuk masyarakat Seputeh walaupun Ahli Parlimen kawasan ini adalah dibawah DAP. Ini juga sama dengan kawasan Cheras, Bandar Tun Razak dan sebagainya dimana wakil - wakil BN terus berkhidmat walaupun kalah kepada pembangkang. 

Harapan kami di #KLChronicle sudah semestinya kami mahu masyarakat di kawasan bandar memberikan sokongan penuh kepada BN terutamanya di Wilayah Persekutuan. Ini kerana Kementerian Wilayah Persekutuan juga telah mewujudkan banyak program - program yang memberi manfaat kepada rakyat contohnya RUMAHWIP dan sebagainya. Program ini sangat memberi manfaat kepada warga kota.

Apa pendapat pembaca, sudahkah masyarakat Cina kembali menyokong BN?

6 comments:

Unknown said...

HAHAHA.........lawak!...lawak!!!!
U afre a great JOKER, KL CHRONICLE

Anonymous said...

Oi caiii ingat dinner sebelom PRU 13 di Klang attended by Panglima GST? ramai cina juga..mai makan ja..undi jangan harap la.. pi sana amik dedak quinoa lebih sket mahai tu..kah kah kah

Anonymous said...

mampos lah mamak matdey....

Anonymous said...

Brapa kilo dedak quinoa da telan? Kah kah kah

Anonymous said...

lu ni si minahTONGGENG-1107 memang si puaka2 HOMO-si spsesis pelahap TAIK DAPjuboq BABI!

Sokong DAPeliwat=Sokong penindasan ISRAEL!!!

Tok Labu.

Cuma BANGKAI2 BABI PORNO/HOMO tinggal dlm. DAPeliwat ANJING2 KURAP Zionis/ISrael, parti CELAKA KULIT BABI, JUBOQ BABI, BANGKAI BABI, KANGKANG BABI!

Anonymous said...

APA KEJADAHnya si MUBAR*K HOMO-bangang tu beriya nak HAPUSkan kan HAK/IDENTITI/WARISAN/SEJARAH bangsa Orang Asal/Indigenous/native (BUMIPUTERA) kita - spt. dilapurkan di Tv3LIBERAL SIAL tu hari ni?!!! Kononnya nak ikut style pancasila Indonesia utk. menghasilkan 'bangsa' Malaysia-ala DAPjuboq BABI-si KULI2 Zionis ISrael/MOSSAD-CIA/NATO! PALA HOTAK betul si PENIPU2 BANGSAT ni!!!

TAk tgk kah siapa yg. menjadi KULI2 dr. pekerja2 'asing' amat MALANG kita kat negara ISLAM kita ni, dr. INDONESIA - yg. MAJORITI adalah saudara se BANGSA Bumiputera Islam/Melayu kita?!! Yg. mana disyaki makin diDISKRIMINASI oleh Kem BANGANG disyaki melalui MO amat licik, menggunakan doktor2 PENIPU - utk. mengGAGALkan pemerikasaan kesihatan depa supaya pekerja2 asing ISLAM dpt. diKERAH-mcm-KULI2 sbg. PATI, dan juga secara SAH atau HARAM, hanya utk. kerja2 MERBAHAYA dan paling RENDAH cthnya sbg. BURUH2 KASAR dan PENCUCI2 shj! Tgklah pelarian2 Rohingya pun - boleh pula diHADkan hanya 300 org.yg. boleh bekerja sdgkan aku tgk. bukan main ramai pelarian2 Bukan Islam, terutamanya dr. Myanmar, boleh kerja KILANG2 dgn. begitu SELESA sekali dan mampu menyewa di kondo2 MEWAH!

Ya, inilah akibatnya bila HAK/IDENTITI/WARISAN/SEJARAH/TANAH PUSAKA bangsa ORANG ASAL/INDIGENOUS/NATIVE (BUMIPUTERA) Indonesia - telah diHAPUSkan utk. menghasilkan 'bangsa' Indonesia kononnya!

Begitu juga di bawah program 1Nega*aku yg. skrg. disyaki sudah diKUASAI puaka2 KITOL-KULI2 si DAPjuboq BABI/PKRhomo ANJING KURAP - yg. asyik terLOLONG psl. 'SATU' bangsa-ala DAPjuboq BABI ni juga di RtmBANGANG tu! Dahlah B. KEBANGSAAN/B. MELAYU terus diPIJAK2 oleh B. INGGERIS dan bahasa2 PENDATANG terutamanya oleh sy.2 GLChomo dan juga ajensi2 Kjaan -apa guna ada DBP penakut tu (yg. patut ada KEM.nya sendiri, bukan bawah Kem. Pendidikan)?!!!!

Tok Labu.

PENCINTA UMNO-PAS; dan akan UNDI hanya PEMIMPIN2 bangsa Orang Asal/Indigenous/Native (BUMIPUTERA) TULEN – yg. terus perJUANGKan HAK/IDENTITI/WARISAN/SEJARAH/TANAH PUSAKA bangsa BUMIPUTERA kita!!! Siapa2 pemimpin KITOL2 LIBERAL/PENAKUT/DALANG DUA MUKA (terutamanya yg. galak berPELUKAN dgn. TONGGENG eng DAPjuboq BABI)- boleh MAMPOS!!!

Maka PAS, tolong JANGAN letakkan mana2 calon2 PENYAMAQ dr. Gagasan Sjtera/Ism*/Perkas*-PENJILAT2 madey TAIK kutty Kerala anak beranak JAMBAN tu!

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget