KL CHRONICLE: Bukti Rakyat Selangor Rindukan Zaman Kerajaan Barisan Nasional #kltu #jbtu #Penangtu #Negaraku #Malaysia

Wednesday, February 21, 2018

Bukti Rakyat Selangor Rindukan Zaman Kerajaan Barisan Nasional #kltu #jbtu #Penangtu #Negaraku #Malaysia


Kalau dulu masa Barisan Nasional (BN) perintah, Selangor dikenali dengan kehandalan pasukan bola sepaknya.

Orang Melaka, orang Negeri Sembilan, orang KL pun mengaku orang Selangor sebab pasukan Red Giants selalu menang Piala Malaysia.

Penuh Stadium Shah Alam. Orang jual air, burger dan kuaci boleh tumpang mencari rezeki kerana kehebatan Red Giants. Namun, sejak PKR jadi kerajaan, pasukan Selangor sudah tidak hebat lagi.



Pasukan Selangor bermain di Stadium Shah Alam sejak tahun 1994 dan telah julang Piala Malaysia sebanyak 25 kali di stadium itu. Tapi sekarang, pasukan bola Selangor dihalau dan disuruh main atas padang pasir.



"Gergasi Merah Kuning" sudah dihalau dari gelanggang keramatnya. Bila menang sahaja Piala Malaysia dulu, piala dan pemain akan diarak ke seluruh negeri Selangor di atas jalan raya yang baik dan tidak berlubang.

Sekarang orang Selangor di Dengkil terpaksa lalu banyak jalan berlopak angkara lori lori pasir. Rakyat mengadap jalan yang berlubang setiap hari. Anak saudara Azmin sedap dapat korek pasir hari hari.

Tiada lagi sorakan dan perarakan Piala Malaysia, semuanya diganti dengan perarakan lori pasir. Sudahlah jalan berlubang, sampah pula lambat dikutip sejak PKR perintah Selangor.

Berlongok longok sampah di bahu jalan. Lori pasir banyak, lori sampah jarang jarang nampak. Bila sampah banyak, mulalah binatang lain membiak.

Sampah yang terbiar masuk dalam parit dan longkang yang juga tersumbat. Di situ akan terbiaklah nyamuk aedes yang menghisap darah rakyat Selangor.

Sepanjang tahun 2017, kes denggi terkumpul di Selangor berjumlah 44,451 kes, paling tinggi di Malaysia. Tahun ini sahaja, baru dua bulan sudah ada 113 kes.

Sampai 21 Oktober tahun lepas, 59 orang mati di Selangor kerana denggi.
Sepanjang tahun 2015 dan 2016, sejumlah 205 orang mati disebabkan denggi di Selangor.

Kerajaan PKR dan ahli majlis perbandaran sibuk hendak luluskan pesta dan ribuan rumah rumah maksiat dari cuci dan bersihkan longkang dan parit di depan rumah rakyat.

Bila rakyat mengadu pasal masalah ini, wakil rakyat PKR dan DAP berkata mereka bukan diundi untuk jaga longkang dan parit. Cakap pandai sungguh mereka. Padahal gaji mereka naik berkali ganda.



Cukai rumah dan perniagaan pun naik berkali ganda di Selangor. Ahli ahli Majlis yang dilantik adalah orang orang PKR dan DAP. Apa mereka buat? Sibuk curi pasir dan ambil tanah macam di Sungai Yu?

Bukan itu sahaja, zaman kerajaan PKR ini kalau buka paip air, jarang keluar air tapi keluar angin sahaja. Banyak kali rakyat Selangor terpaksa tanggung masalah akibat gangguan bekalan air. Penghuni rumah pangsa terpaksa turun tangga untuk dapatkan air yang dihantar tapi itu pun tidak cukup.



Kerajaan Selangor main-main dalam soal pembinaan loji rawatan air Langat II, sampailah ke hari ini. Rakyat yang tanggung deritanya. Entah apa yang cuba Azmin lengahkan. Skandal SPLASH sampai berbillion, tapi masalah air tidak selesai juga.

Zaman BN, kalau pergi ke kedai beli barang tidak ada dikenakan caj 20 sen. Kononnya mahu kempen bebas plastik tetapi kedai masih ada plastik dan kalau hendak kena "charge" 20 sen.

Sebenarnya ini bukan kempen "say no to plastic bag" tetapi taukeh kedai plastik lah yang kaya di Selangor. Mana pergi semua kutipan 20 sen ini?

Elok sangat kalau bagi balik Selangor pada BN. Tiada lagi 20 sen untuk plastik. Betapa bengapnya pembangkang bila menyatakan bahawa buaya muncul semula di sungai dan tasik di Selangor adalah tanda kejayaan kempen beg plastik.

Kepada orang kaya seperti Azmin dan Mahathir memanglah kecil sangat harga 20 sen ini. Namun besar nilai 20 sen kepada ibu anak lima yang ke pasar malam untuk membeli ikan dan barang barang dapur.

Azmin bukan bagi duit belanja pun kepada orang orang yang berpendapatan rendah di Selangor. Lebih sejuta orang ini Barisan Nasional yang tolong ringankan beban hidup mereka menerusi BR1M.

Zaman Barisan Nasional sedang dirindui oleh semua rakyat Selangor. Zaman kemeriahan Stadium Shah Alam. Zaman tiada 20 sen plastik. Zaman tiada jalan berlubang dan sampah tepi jalan.

Kembalikan semula Barisan Nasional di Selangor.


Tulisan :
Beruang Biru
BB788, Rabu
21 Februari 2018

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget