KL CHRONICLE: Lim Guan Eng beri amaran kepada macai PAN, jangan besarkan isu agihan kerusi PRU

Tuesday, January 9, 2018

Lim Guan Eng beri amaran kepada macai PAN, jangan besarkan isu agihan kerusi PRU



Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang kini berdepan dua tuduhan rasuah dan salah guna kuasa dengan sombong nya telah memberi amaran keras kepada kepemimpinan Parti Amanah Negara (PAN) supaya berhenti memperbesarkan isu pembahagian kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) akan datang.


Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP dan anak kepada Lim Kit Siang berkata, parti serpihan PAS itu sepatutnya memberi tumpuan kepada strategi yang jelas bagi menghadapi Barisan Nasional (BN) pada PRU-14.


Memetik kata - kata Lim Guan Eng:

"Macam mana saya nak jawab soalan ini pun saya tak tahu kerana tidak tahu soalan berpunca dari mana, cakap macam mana nak tuntut (lebih banyak kerusi untuk ditandingi).

"Ini kita sudah umumkan dan itulah struktur pembahagian. Justeru, jangan cuba tokok tambah. Apa yang penting kita mara ke hadapan dengan suatu strategi jelas," katanya pada sidang media di KOMTAR di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas rasa tidak puas hati dalam kalangan pemimpin dan ahli PAN yang menganggap berlaku pengagihan tidak adil bagi kerusi Parlimen parti itu.

Ketika pengumuman konvensyen pakatan pembangkang kelmarin, PAN mendapat agihan paling sedikit iaitu 27 kerusi Parlimen di Semenanjung untuk ditandingi, berbanding Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) (52); PKR (51) dan DAP (35).


2 comments:

Anonymous said...

Pembangkang tanah melayu adalah paling bodoh di dunia..
Diaorg ingat rakyat bodoh macam pan dan cina dap ker?
Mahathir nampaknya berjaya membuktikan betapa hebatnya melayu dlm bidang politik..
Cina dap dan kepalanya lim kit siang berjaya di jinak kan oleh seorang melayu yg dah berumur.. wow.. hebat mahathir ni.. bole buat hingga lim kit sian jilat kahaknya dan telan semula.. walau memualkan.. tapi ini lah hakikatnya

Anonymous said...

#limkitsiangjilatkahak

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget