KL CHRONICLE: PM @NajibRazak puas hati persiapan Pilihan Raya Umum (PRU - 14) MCA #Negaraku #Malaysia #KekalNajib

Sunday, December 24, 2017

PM @NajibRazak puas hati persiapan Pilihan Raya Umum (PRU - 14) MCA #Negaraku #Malaysia #KekalNajib


Yang Amat Berhormat (YAB) Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib Bin Tun Abdul Razak hari ini nyata berpuas hati dan gembira dengan persiapan MCA bagi menghadapi PRU - 14 yang akan diadakan tidak lama lagi. Menurut Presiden MCA yang juga merupakan Menteri Pengangkutam Datuk Seri Liow Tiong Lai:

The MCA’s preparations for the general election have received the thumbs up from the Prime Minister,
The MCA president said Datuk Seri Najib Tun Razak was satisfied and happy with the party’s work rate over the past two years.
“We are more organised and focused on our groundwork. But there is still room for improvement in all aspects,” Liow told repor­ters after a closed-door meeting with Najib at Wisma MCA yesterday.
Sumber : https://www.thestar.com.my/news/nation/2017/12/23/pm-happy-with-mcas-preparations-party-all-ready-for-the-polls-says-liow/#Vj5ZkUCHf2IVqJHK.99

Bagi kami di #KLChronicle pula, kami juga ambil maklum akan kerja - kerja yang telah dilakukan oleh wakil rakyat MCA sepanjang mereka berkhidmat dari PRU - 13 sehingga ke PRU - 14 yang akan diadakan tidak lama lagi. Lihat sahaja Datuk Seri Liow Tiong Lai yang merupakan Ahli Parlimen Bentong. Begitu banyak program yang telah dilakukan oleh beliau sehingga menjadikan Bentong sebagai satu destinasi pelancongan yang dikunjungi oleh ribuan pelancong.

Malah, Ketua Pemuda MCA yang juga merupakan Timbalan Menteri Pendidikan, Datuk Chong Sin Woon juga aktif di kawasan Seremban, Negeri Sembilan walaupun beliau bukan wakil rakyat di kawasan tersebut. Baru - baru ini beliau juga telah mengadakan program "Shoe Campaign" dimana beliau akan cuba meraih sebanyak RM 100,000 untuk membeli hampir 2,900 pasang kasut sekolah untuk anak - anak dari keluarga yang tidak berkemampuan yang akan mula bersekolah pada Januari 2018. 

Sumber : https://www.thestartv.com/v/chong-launches-shoe-campaign-for-seremban-students

Secara konklusinya, banyak aktiviti serta program yang bermanfaat untuk rakyat telah dilakukan oleh MCA. Malah dengan gerak kerja akar umbi yang lebih tersusun dan rapi, sudah semestinya YAB Perdana Menteri gembira dengan prestasi yang ditunjukan oleh MCA untuk berkhidmat kepada rakyat. Kami di #KLChronicle berharap MCA meneruskan momentum yang baik ini dan berkhidmat dengan ikhlas demi kesejahteraan rakyat.  



No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget