KL CHRONICLE: Hancur negara kalau Lim Kit Siang jadi Perdana Menteri Malaysia #Negaraku #DAP #Rasis #TolakPH #MCA

Monday, December 18, 2017

Hancur negara kalau Lim Kit Siang jadi Perdana Menteri Malaysia #Negaraku #DAP #Rasis #TolakPH #MCA


Baru - baru ini, Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai telah mengeluarkan satu kenyataan yang amat tepat apabila beliau merumuskan bahawa jika Lim Kit Siang menjadi Perdana Menteri Malaysia, masalah ketegangan kaum akan wujud di Malaysia. Bagi kami di #KLChronicle, rumusan nya adalah amat mudah iaitu jika ketegangan kaum wujud, negera kita akan musnah.

Memetik kata - kata Datuk Seri Liow Tiong Lai:



It would be detrimental to the nation if DAP advisor Lim Kit Siang becomes prime minister 
The Transport Minister claimed that Kit Siang was an unprincipled politician and clever at sowing racial discord,
“Only he knows if he has ambitions of becoming prime minister or deputy prime minister. I would say that he is a politician who cannot be trusted and will cause racial disharmony,” 

Bagi kami di #KLChronicle, antara key point kenyataan Datuk Seri Liow Tiong Lai yang harus kita fokus adalah "Kit Siang was an unprincipled politician". Dalam BM bermakna Lim Kit Siang merupakan seorang ahli politik yang tidak mempunyai prinsip.

Kenyataan ini memang sangat benar. Siapa boleh lupa Lim Kit Siang, seorang pemimpin DAP yang anti Mahathir sehingga perjuangan politik beliau berlandaskan kepada objektif untuk menjatuhkan Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri Malaysia. Sekarang Lim Kit Siang pun sudah membuat U-turn dengan "cium mulut" bersama Dr. Mahathir. Adakah pemimpin U-Turn sebegini ini yang kita mahu?


Point kedua yang penting adalah Lim Kit Siang pandai mewujudkan ketegangan antara kaum di Malaysia. Ini juga tepat. Lihat sahaja usaha yang diambil oleh DAP untuk membantah RUU 355 yang dibentang oleh umat Islam di negara ini. Sudah semestinya tindakan DAP ini menyinggung perasaan umat Islam. Adakah DAP yang kita mahu untuk menjadi kerajaan di Malaysia?

Konklusinya, sebagai masyarakat yang cintakan keamanan dan keharmonian antara kaum, penyokong BN dan rakyat harus bangkit menentang DAP dan pihak pembangkang. Jika kita tentang DAP dan sekutu mereka, akhirnya negara ini akan hancur dikerjakan.

Adakah ini yang kita mahu.?

1 comment:

Borhan Sharif said...

Can LKS be a Prime Minister?

If your answer is CAN, then you must be among the 'stupid 'supporter of Najib....

Fact # In Malaysia.... Chinese can't be a Prime Minister....
Tak habis2 gulongan bodoh ni.....

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget