KL CHRONICLE: Mangsa Banjir Kecewa Mahathir Hanya Datang Bergambar Sahaja

Thursday, November 9, 2017

Mangsa Banjir Kecewa Mahathir Hanya Datang Bergambar Sahaja


Sudah lima hari banjir terjadi di Pulau Pinang, air pun dah surut barulah datang “top dog” Pakatan Harapan melawat kawasan. Mungkin Lim Guan Eng tidak mahu telefonnya di tengah tengah malam, oleh kerana itulah dia turun lambat sikit.



“Rare” sungguh cara lawatan “top dog” Pakatan Harapan ini melawat mangsa banjir. Datang ambil gambar sambil dikelilingi oleh orang orang parti bunga, lambai lambai tangan kemudian masuk kereta dan beritahu macai suruh “upload” gambar dalam Facebook. Misinya untuk beritahu kehadiran Mahathir melawat mangsa banjir. Itu sahaja tujuan lawatan itu.

Amat berbeza cara Datuk Seri Najib Razak dengan Mahathir turun ke kawasan banjir. Semalam Buletin Utama TV3 melaporkan mangsa banjir merasa kecewa dengan cara Mahathir turun melawat mangsa banjir.

Ketika melawat mangsa banjir di pusat pemindahan banjir di Sekolah Agama Nyiur Sebatang, di Tasek Gelugor sekumpulan mangsa banjir yang ditemui wartawan berpendapat lawatan Mahathir itu seolah olah mahu tunjuk muka semata mata dan tidak ikhlas

“Dia (Mahathir) mai sahaja duk di bawah, dia tak masuk dalam, kemudian dia keluar. Saya ingatkan dia nak naik atas. Kalau mai macam ni...cara mai..baik tok sah mai”

Dengan tidak ada bantuan apa pun... sedangkan yang ikut dia adalah bekas wakil rakyat sini, bekas exco sini tapi sumbangan apa pun tidak ada” kata seorang mangsa banjir melahirkan rasa tidak puas hati dengan cara lawatan Mahathir itu.

“Kalau dia nak bagi bantuan, mesti dia jumpa ahli jawatankuasa sini. Ni dia (Mahathir) tak jumpa sapa pun. Betui dak? Di atas pun tak naik tengok. Mestilah tengok mangsa mangsa banjir yang duk ada di atas. Dia tak naik tengok. Duk di bawah saja” kata seorang lagi mangsa banjir wanita yang ditemui.

“Tengok tak dak bawa turun makanan, sumbangan apa pun. Ambil gambar sahaja. Bergambar dengan mangsa banjir sahaja. Mai melawat sahaja, semata mata melawat. Kemudian balik macam itu sahaja’ kata seorang lagi mangsa banjir yang ditemui.

Ketiga tiga mangsa banjir ini begitu kecewa sekali dengan cara Mahathir. Bagi mereka, ini bukan cara yang ikhlas dan baik untuk tolong dan selamatkan mangsa mangsa banjir. Mahathir hanya datang untuk bergambar dan menampakkan kononnya dia datang sahaja.

Berbeza dengan Perdana Menteri. Hari pertama banjir, beliau hantar ATM dan timbalannya dahulu sebelum beliau hadir di hari kedua.Kehadiran Perdana Menteri ketika air masih tinggi, masuk dan redah sama dalam air, manakala Mahathir pula turun selepas air telah surut.

Apa yang mangsa banjir katakan itu cukup benar. Berapa Mahathir telah salurkan kepada mangsa banjir?Setakat ini, Mahathir  tidak beri apa pun kepada mangsa banjir. Biskut kering pun dia tak bagi. Sebaliknya, Najib yang mereka kata macam macam itulah yang menolong mangsa banjir di Pulau Pinang.

Datuk Seri Najib luluskan sebanyak 13 projek tebatan banjir berskala besar dan kecil dirancang oleh Jabatan Pengairan Saliran (JPS) yang menelan belanja kira-kira RM1 bilion daripada Kerajaan BN Pusat.

Tidak cukup dengan itu, Najib berjanji akan sedia mempertimbangkan peruntukan lebih besar dari itu kepada Kerajaan DAP Pulau Pinang asalkan masalah banjir dapat diatasi.

Bukan Najib sahaja, Datin Seri Rosmah Mansor pun turut menyumbang. Melalui Pandu Puteri, Datin Rosmah menyumbang RM50,000 kepada mangsa banjir dan RM60,000 kepada Majlis Keselamatan Negara (MKN) Pulau Pinang.

Semalam tidak pula Wan Azizah berlari lari hendak bergambar bersama dengan Mahathir? Ada nampak semalam Wan Azizah tolong kipaskan Mahathir di pusat pemindahan banjir?

Isteri Lim Guan Eng pun tidak nampak semalam bersama dengan Mahathir. Guan Eng pun tidak tunggu Mahathir di pintu kereta untuk bersalam.

Kenapa mereka tidak berlari lari hendak bersama dengan Mahathir? Sebab mereka tahu Mahathir datang tidak bawa apa pun. Mangsa banjir akan marah selepas itu.

Jadi buat apa mereka berlari lari hendak bergambar atau tunggu Mahathir di pintu kereta untuk bersalam, tidak mendapat apa apa “political mileage” pun. Lebih baik berlari lari ke program Datuk Seri Najib dan Datin Seri Rosmah. Boleh juga tumpang semangkuk.

Oleh itu, kepada semua macai macai parti bunga dan DAP, terimalah dengan hati yang terbuka apa yang disebutkan oleh mangsa mangsa banjir itu mengenai lawatan Mahathir. Berterima kasihlah kepada apa yang kerajaan BN Pusat untuk bantu kerajaan DAP Pulau Pinang.

Jangan marah kepada media yang melaporkan berita yang betul. Terimalah kenyataan bahawa Mahathir hanya datang untuk bergambar sahaja bukan untuk memberi bantuan kepada mangsa banjir. Itu hanya lawatan politik semata mata untuk mengelak dikecam oleh netizens kalau tidak turun langsung.

Di mana pula Syed Saddiq, Ketua Armada PPBM? Katanya sedang melawat mangsa banjir di kota Paris, Perancis. Jauh sungguh Syed Saddiq pergi melawat mangsa banjir.

9 comments:

Anonymous said...

kakakakkaka....berita tibitiga suku yang ko ambik....kakakkakakak....ape beza tibitigasuku tu ngan cnn....satu diterajui zionis...yg satu lagi pemikirin ala zionis

Anonymous said...

PI MAMPOS lu si spesis HOMO 511 KAFIR HARBI BANGKAI BABI-si PENJILAT JUBOQ2 BABI si PENJAJAH/PARASIT/LANUN/PEMBUNUH KAFIR2 HARBI DAPjuboq BABI!

Si TERORIS2 KAFIR HARBI PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEMBUNUH ZIONIS DAPjuboq BABI dok MELAHAP Rasuah berBILLION dr. ISrael/MOSSAD-CIA - TAK pula lu terLOLONG mcm. PUAKA ya?!!

Tok Labu.

ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK TAIK BABI amat CELAKA 100%

Anonymous said...

Tgk. lagi DISKRIMINASI & PENGANIAYAAN yg. amat JIJIK oleh si PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PEMBUNUH DAPjuboq BABI ni - di mana RAKYAT malang kita di PP yg. diTIMPA bencana BANJIR ni diPAKSA isi BORANG PH utk. dpt. BANTUAN yg. hanya $500 (tapi si DAPjuboq BABI ni dah KUTIP DERMA dekat 6 JUTA - mana SPRM)?! APA KEJADAHnya ni?!!!
Aku syaki ni juga cara si TERORIS ZIONIS PEMBUNUH KAFIR HARBI DAPjuboq BABI-Kuli CIA/MOSSAD/NA*O ni nak KUMPUL akan MAKLUMAT2 terperinci tentang BANGSA Orang Asal/Indigenous (Bumiputera) Islam/Melayu kita di SEBERANG PERAI di PP tu!!! Ini amat BAHAYA!

Lihat di - http://pakdin.my/bn-beri-mangsa-banjir-rm2000-tanpa-perlu-isi-borang-parti-ph/ :

BN: Beri mangsa banjir RM2,000, tanpa perlu isi borang Parti PH

Tuesday, November 7, 2017 -11-07

(Tok Labu)

ANTI-DAP parti BANGANG, GAGAL, CELAKA, KULIT BABI, JUBOQ BABI, BANGKAI BABI, KANGKANG BABI 100%!

Anonymous said...

Memang BABI betul si PENDATANG2 SAMSENG KAFIR HARBI DAP JUBOQ BABI rasis amat CELAKA ni!

Lihat si PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PEMBUNUH DAPjuboq BABI-KULI CIA/MOSSAD/NA*O ni, telah biaqkan penduduk KAMPUNG dr. BANGSA Orang Asal/Indigenous (BUMIPUTERA) Islam/Melayu kita KEBULURAN selama 12 JAM dan juga enggan panggil MBPP utk. cuci MASJID, serta penduduk Kpg. Islam/Melayu kita ni diLAYAN spt. PENGEMIS di bumi PUSAKA nenek moyang berzaman BUMIPUTERA kita sendiri (sdgkan DAPjuboq BABI telah meROMPAK derma dr. RAKYAT sebanyak hampir 6 JUTA dan mungkin berJUTA lagi dr. K'jaan PERSEKUTUAN kita utk. BANJIR terbaru ni shj.)!!

Memang patut MAMP*S di TERAJ*NG masuk KANDANG BABI lu si SAMSENG2 Pendatang2 RASIS DAP HARAM JADAH oi; lu ingat PULAU PINANG kat TANAH/ALAM MELAYU, pusaka nenek moyang berzaman BUMIPUTERA kami ni, lu punya aaahhhhhhh?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GERAMnya aku puaka2 keturunan PENDATANG BANGKAI BABI DAPjuboq BABI ni!

Lihat di - https://aidcnews.wordpress.com/2017/11/08/dap-perlekehkan-mangsa-banjir-pulau-pinang-hanya-bernilai-sebungkus-nasi/ :

DAP Perlekehkan Mangsa Banjir Pulau Pinang Hanya Bernilai Sebungkus Nasi

November 8, 2017 AIDC News

(Tok Labu)

ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina/India RASIS SAMSENG KAFIR HARBI yg. TAK sedaq diri-kit siang/guan eng anak BERANAK BANGKAI BABI dan ramasamy/jagdeep TAIK BABI amat CELAKA 100%

Anonymous said...

TAHNIAH ANAK2 MUDA adik Sofian dll dr. KAMPUNG ni - yg. begitu BERANI mencabar si PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PEMBUNUH DAPjuboq BABI ni! Lihat Video di atas tu di - https://aidcnews.wordpress.com/2017/11/08/dap-perlekehkan-mangsa-banjir-pulau-pinang-hanya-bernilai-sebungkus-nasi !

Dahlah tu bukan main PENAKUT lagi si SAMSENG jagdeepBANGKAI BABI DAPjuboq BABI ni - yg. seolah gunakan wanita berTUDUNG dan Pengerusi JKK* (disyaki PENYAMAQ2 Islam atau jenis keturunan madeyTAIK KITOL kutty kerala) sbg. PERISAI2 dia! JIJIKnya!

(Tok Labu)

ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina/India RASIS SAMSENG KAFIR HARBI yg. TAK sedaq diri-kit siang/guan eng anak BERANAK BANGKAI BABI dan ramasamy/jagdeep TAIK BABI amat CELAKA 100%

Anonymous said...

BLOGGER BANGSAT DENGAN BARUA BARUA NYA!!!

Anonymous said...

Patut mak/bapa lu si HOMO 552 KAFIR HARBI BARUA BANGKAI BABI dr. spesis JUBOQ2 BABI si PENJAJAH/PARASIT/LANUN/PEMBUNUH KAFIR2 HARBI DAPjuboq BABI - TERAJ*NG lu sampai MAMP*S masuk KANDANG BABI kerana dpt. spesis anak HARAM CELAKA HOMO-GILA JUBOQ BABI mcm. lu ni oi!!!!

Tok Labu.

ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK TAIK BABI amat CELAKA 100%

Anonymous said...

Spesis xtgk tv la ni, patut la apa pun xtau sama level yb cheras la ni..duk baca kitab malaysiakini bohong ngan sarawak report ja patut la bodoh tu xsembuh2..

Anonymous said...

APA KEJADAHnya si PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PEMBUNUH DAPjuboq BABI-KULI CIA/MOSSAD/NA*O kini MENUDUH pula KEDAH sbg. punca BANJIR tak surut, dan juga SALAHkan Jab. Metereologi?!!!

Itulah, bukan main lagi berPURA buat muka sedih makan nasi BUNGKUS bersama pemimpin2 UMNO di PP tempoh hari; lepas tu si SAMSENG PENDATANG RASIS guan eng JUBOQ BABI ni boleh mengHINA pula sekrg. K'jaan KEDAH!!!! Sbb. wang 1 BILLION dr. K'jaan Persekutuan utk. masalah BANJIR, TAK akan dpt. TERUS dgn. MUDAH; PADAN MUKA lu; tapi kan diPANTAU oleh Kem. Sumber Asli dan Alam Sekitar melalui Jab. Salirannya! Jadi, MENGAMOKlah si PEROMPAK tonggeng eng HOMO PONDAN DAPjuboq BABI PENIPU ni!

Lansung TAK pernah nak berTANGGUNGJAWAB di atas segala KESILAPAN/PENYELEWENGAN depa, si puaka2 PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEMBUNUH DAPjuboq BABI Zionis ni! Asyik nak SALAHkan org. lain; PENAKUT betul!

Lepas tu, sebuah pertubuhan bolasepak; yg. disyaki diDOMINASI oleh penyokong2 mahthirTAIK kutty Kerala anak BERANAK BANGKAI BABI - juga sdgn. MENYERANG akan pemimpin dr. BANGSA Orang Asal/Indigenous Islam/Melayu kita, YAB MB KEDAH, DS. Ahmad Bashah terCINTA kita; utk. berUNDUR dr. Persatuan Bolasepak Kedah (KFA)! PALA HOTAK betul si GENG2 SAMSENG HOMO PENJILAT2 madeyTAIK kutty kerala dgn. anak BOTAK PONDAN HODOH dia tu ni - depa ni yg. aku syak dok MENGEJEK dgn. amat JIJIK terhadap DS Ahmad Bashah kita ni tempoh hari! Mcmlah depa tu mewakili MAJORITI rakyat KEDAH!

Lihat di - https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2017/11/348760/guan-eng-salahkan-kedah-banjir-lambat-surut :

Guan Eng salahkan Kedah banjir lambat surut
Oleh Siti Sofia Md Nasir

Khamis, 9 November 2017; dan di -

https://www.bharian.com.my/sukan/bola/2017/11/348754/lmfa-gesa-ahmad-bashah-undur#cxrecs_s :

LMFA gesa Ahmad Bashah undur

Khamis, 9 November 2017 |

Mohd Fitrie Muhamad

(Tok Labu)

ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK TAIK BABI amat CELAKA 100%

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget