KL CHRONICLE: Peraturan asas politik di #Malaysia yang diguna pakai macai pembangkang #Negaraku

Thursday, October 19, 2017

Peraturan asas politik di #Malaysia yang diguna pakai macai pembangkang #Negaraku


1. Kalau mahkamah isytiharkan Pakatan menang, keadilan terbela. Kalau mahkamah isytiharkan Pakatan kalah, maka hakim itu dirasuah dan di kawal oleh BN



2. Kalau pemimpin BN beli banglo di bawah harga pasaran dari orang yang buat bisnes dengan kerajaan negeri, pemimpin tu perasuah dan layak ke penjara. Kalau pemimpin Pakatan beli banglo di bawah harga pasaran dari orang yang buat bisnes dengan kerajaan negeri, tu adalah pendakwaan terpilih. 

3. Kalau EXCO negeri BN di tangkap kerana rasuah, dia mesti kena letak jawatan masa tu jugak tapi kalau EXCO Pakatan kena tangkap rasuah, dia tak payah letak jawatan pun.

4. Kalau pemimpin atau orang UMNO cakap pasal keturunan atau asal usul, BN ni rasis, tapi bila Pengerusi Pakatan hina kaum tu sebagai lanun, suruh balik tempat asal, takpe dia boleh je cakap macam tu. 

5. BN je yang kena declare siapa penderma, tapi Pakatan tak perlu declare pun. 

6. Kalau projek hospital BN yang menelan belanja sebayak RM150 juta dan melebihi deadline, BN ni kuat rasuah, tapi kalau projek Pakatan yang telan kos RM305 juta untuk report saja dan RM6.34 bilion projek, dengan lambat siapnya, deadline ke laut, Pakatan tak main rasuah, rakyat tak boleh tanya kenapa projek tu tak siap-siap.

7. Kalau BN tuduh Kit Siang akan kawal Perdana Menteri atau jadi Perdana Menteri jika dorang menang sebab dorang ada jumlah kerusi parlimen yang paling tinggi, BN tu rasis. Kalau pemimpin DAP kata, gunakan Melayu untuk jahanamkan Melayu, tu bukan rasis. 

8. Kalau BN tak nak terima cabaran debat dari Pakatan, BN ada sembunyi sesuatu, BN penakut. Kalau pemimpin Pakatan tolak cabaran debat dari BN, sebabnya si pencabar tu bukan VIP. 

9. CEC DAP adalah satu badan mutlak yang akan menentukan siapa ahli politik yang salah gunakan kuasa atau perasuah, bukan mahkamah atau SPRM yang tentukan.

10. Kalau Pakatan bagi sumbangan duit kepada rakyat tu adalah tanda prihatin pada rakyat, tapi kalau BN yang kasi, dorang kata tu dedak.

11. Kalau Pakatan bagi duit kepada persatuan-persatuan Islam, mereka adalah orang yang pertahankan Islam tapi kalau BN bagi duit kepada JAKIM dorang cakap BN galakkan keganasan.

12. Kalau Pakatan negeri kutip cukai hotel (dorang panggil cukai katil) boleh je sebab nak promote pelancongan tapi kalau kerajaan BN kutip cukai hotel dorang kata Kerajaan BN dah nak bankrup. 

13. Kalau ada yang kutuk BN secara online, dia akan di anggap hero walaupun dorang spam dengan cerita-cerita tipu, sebabnya Pakatan banyak duit nak tabur, tapi kalau ada orang kutuk Pakatan dengan bukti yang kukuh dia tu pemakan dedak atau cybertrooper.

1 comment:

Anonymous said...

terdesak sungguh umngok skrg ni..kan? kalau dah kuat, kalau dah tak de salah pe2, kalau dah pemimpin begituuuuu bagus, buat pe nak takut? cuma tuan terlupa tulis 1..kalau puak umngok menghina asal keturunan seseorang tak pe walau pun terang2 menipu, tapi kalau pemimpim pembangkang cakap bugis je, habis dikait dengan sultan dan segalanya. itu lah politik malaysia.

EX umno JERAI

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget