KL CHRONICLE: Fitnah Jijik Liew Chin Tong dibidas YB Nancy Shukri #SPAD #Negaraku #Malaysia

Tuesday, September 26, 2017

Fitnah Jijik Liew Chin Tong dibidas YB Nancy Shukri #SPAD #Negaraku #Malaysia


Baru - baru ini kami di #KLChronicle terkejut membaca kenyataan yang dikeluarkan oleh Ahli Parlimen Kluang, Liew Chin Tong yang dengan berniat jahat cuba mengaitkan kerajaan Malaysia dengan penyiasatan pihak berkuasa Amerika Syarikat terhadap UBER. Tindakan Liew Chin Tong ini merupakan satu tindakan yang tidak bertanggungjawab dan berniat jahat. 


Liew Chin Tong tidak habis - habis mahu memfitnah kerajaan
Memetik kata - kata Liew Chin Tong:
The Malaysian Parliament must never pass a bill of law just because it was heavily lobbied by a foreign firm (Uber) and some government officials could have unlawfully benefited in the process. The integrity of the Parliament is called into question. And the livelihood of taxi drivers, as well as Uber and Grab drivers, are at stake too.

Sumber : https://www.liewchintong.com/2017/09/21/call-irwan-serigar-abdullah-nancy-shukri-respond-us-investigation-uber/
Jila dilihat dari kenyataan diatas, Liew Chin Tong sebenarnya tidak mempunyai apa - apa bukti menunjukkan salah - laku oleh pihak kerajaan dalam siasatan UBER oleh Amerika Syarikat. Oleh sebab tiada bukti, Liew Chin Tong menggunakan perkataan "could have" atau dalam BM "mungkin" bagi memastikan tiada tindakan undang - undang dapat diambil terhadap beliau.

Walaupun begitu, sebagai seorang menteri yang bertanggungjawab, Yang Berhormat Datuk Hajah Nancy Shukri telah mengeluarkan kenyataan bagi membetulkan persepsi jahat yang dimainkan oleh pihak pembangkang. Memetik kenyataan YB Nancy:
There has not been any quid pro quo arrangement that affected decision-making in relation to the regulation of the ride-hailing business here," the Minister in the Prime Minister's Department told The Star.
Nancy's remarks echoed a similar statement by the Malaysian Global Innovation and Creativity Centre (MaGIC), which also denied involvement in any alleged deals involving Uber and the government to swiftly pass e-hailing laws in Malaysia.
"We strongly refute our involvement in any quid pro quo arrangements," its spokesman said in a statement on Thursday.
Read more at http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/09/22/nancy-no-quid-pro-quo-with-uber/#4pPEiJT2gJoOxryg.99

Ini dengan jelas membuktikan bahawa kenyataan pihak DAP dan Liew Chin Tong bahawa terdapat salah laku dalam perniagaan UBER di Malaysia dimana undang - undang e-hailing dilaksanakan oleh kerajaan selepas beberapa orang kakitangan kerajaan "mendapat faedah" dari UBER adalah tidak tepat, salah dan merupakan satu fitnah yang jahat dari pihak DAP untuk mewujudkan satu keadaan tegang diantara kerajaan dan rakyat.

Ada lagi pihak yang hendak percaya kepada DAP?

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget