KL CHRONICLE: @weekasiongmp bidas @cmlimguaneng kerana "putar belit" kenyataan @LiowTiongLai #Negaraku #Malaysia

Monday, July 10, 2017

@weekasiongmp bidas @cmlimguaneng kerana "putar belit" kenyataan @LiowTiongLai #Negaraku #Malaysia


Baru - baru ini, Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Ir. Wee Ka Siong telah membidas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kerana memutar - belit fakta ucapan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai dalam satu majlis di ibu pejabat MCA di Kuala Lumpur. Bagi kami di #KLChronicle,sikap jijik dan tidak bertanggungjawab Lim Guan Eng ini semakin menjadi - jadi setelah beliau dihadapkan ke mahkamah atas dua tuduhan rasuah. 



Pertama sekali, dalam ucapan Datuk Seri Liow Tiong Lai, beliau telah meminta ahli - ahli parti MCA supaya terus membongkar isu - isu yang melibatkan Pulau Pinang. Didalam Bahasa Inggeris dan dipetik oleh akhbar The Star adalah seperti berikut:

Liow, at a function at Wisma MCA in Kuala Lumpur on Saturday, had urged party members to continue raising issues affecting Penang.

Tetapi malangnya, Ketua Menteri Pulau Pinang mungkin tidak faham Bahasa Inggeris dengan baik lalu mengeluarkan satu kenyataan balas kepada akhbar Berbahasa Cina dengan mengatakan bahawa 

"Jika MCA berani cari pasal di kawasan saya, rakyat Pulau Pinang akan melawan balik dan Liow perlu bertanggungjawab jika sesuatu berlaku"

Didalam  Bahasa Inggeris nya:

"In retaliation to Liow’s statement, Lim told Chinese dailies on Saturday night: “If MCA dares to cause a scene at my place, Penangites will fight back and Liow will be held responsible if anything happens.”


Apa punya bodoh Ketua Menteri Pulau Pinang ini. Lain yang diperkatakan oleh Presiden MCA, lain pula yang dia jawab. Presiden MCA minta ahli akar umbi terus bongkar isu - isu melibatkan Pulau Pinang, Lim Guan Eng pula macam samseng dan mengugut Presiden MCA. Macam ini kah kualiti pemimpin DAP yang disanjungi oleh masyarakat berbangsa Cina di negara ini?

Selain itu, macam mana penyokong pembangkang mahu DAP menjadi kerajaan bila Bahasa Inggeris yang basic pun pemimpin mereka tidak faham? Elok mereka masuk semula ke sekolah sebelum bercita - cita hendak menguasai kerajaan Persekutuan. 

#Bingai

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget