KL CHRONICLE: PPBM : Asal Bergaduh Sahaja Salahkan UMNO #Negaraku #Malaysia

Wednesday, July 5, 2017

PPBM : Asal Bergaduh Sahaja Salahkan UMNO #Negaraku #Malaysia


Sampai bila mereka mampu berbohong dan mengalih perhatian? Asal bergaduh dan bertekak sahaja, UMNO yang dipersalahkan. Tidak pernah akui bahawa pergaduhan itu berpunca dari PPBM sendiri. 




Masa Cikgu Kamarul keluar parti bunga, UMNO dipersalahkan. Bila ada ahli PPBM di Baling, Sik, Rembau, Perak, Pandan, Kerteh, Teluk Kemang keluar parti, UMNO juga disalahkan. Inilah sesatunya alasan yang PPBM mampu beri untuk tutup kelemahan parti mereka sendiri. 

Namun sampai bila mereka mampu berbohong pada diri sendiri dan ahli ahli? Lama lama, orang akan tahu juga. Samalah hal dalaman yang berlaku dalam Armada PPBM. Tiga orang Exco PPBM tidak puashati dan tanya dua soalan mudah sahaja. 

Mereka tanya mengenai harta anak anak Mahathir dan skandal Nika Gee. Itu pun masih belum dijawab. Bagaimana pergaduhan besar yang berlaku antara Daim dan Syed Saddiq bila bocornya maklumat, Daim membayar USD$5 billion kepada Clinton Foundation untuk menjatuhkan Perdana Menteri Malaysia. 

Syed Saddiq kena "bloody fool" dengan Daim sebab membocorkan hal itu pada tiga exco Armada PPBM. Ini salah UMNO juga? Salah Syed Saddiq lah. Siapa yang suruh dia bermulut macam radio.

Khairuddin memang dengki dengan Saddiq sebab apa yang sahaja yang Saddiq minta Daim beri. Khairuddin minta ke Barbados pun Daim tidak mahu taja. Panaslah Khairuddin.

Patutlah dulu Khairuddin Abu Hassan pernah gelar Syed Saddiq seperti budak hingusan. Ya, memang hingusan pun, tiga orang Exco PPBM itu masih lagi tidak dikenakan sebarang tindakan oleh PPBM. 

Mana Syed Saddiq berani. Syed Saddiq bukan anak jantan. Syed Saddiq hanya berani bergaduh dengan perempuan sahaja. Terbaru, Syed Saddiq bergaduh macam budak budak dengan Hamidah. 

Midah tuduh Saddiq sebagai "spy UMNO", Saddiq tuduh Midah ejen UMNO. Muhyiddin dan Mahathir tidak mampu buat apa apa lagi. Tidak mampu lagi mengawal pergaduhan yang bergaduh dalam parti mereka. Berita pergaduhan ini tiada dalam Malaysiakini.

Ainina pun bergaduh pada mulanya. Keluar habis cerita klimaks dan video, sehingga akhirnya tersingkir dari parti bunga. Bergaduh bukan sebab UMNO atau ada ejen UMNO tetapi sebab mereka merebut jawatan dan kedudukan. 

Berebut dan masing masing gila hendak menjadi calon PRU14. Inilah punca sebenar mereka bergaduh dan bergasak sakan dalam PPBM. Mulanya, mereka ingat dengan menjadi Ketua Bahagian PPBM atau AJK PPBM maka banyaklah habuan yang Daim, Mahathir dan Muhyiddin akan tabur. 

Dedak yang ditagih tidak kesampaian pun. Mahathir tidak perbetulkan pun pergaduhan yang berlaku. Mahathir halau lagi mana mana ahli yang tidak puas hati keluar dari PPBM. Pada Mahathir, yang penting adalah cita citanya mahu menjadikan Mukhriz sebagai Perdana Menteri sahaja. 

Apa hendak jadi pada ahli dan parti bunga, lantaklah. Buat apa perabis beras pada mereka. Lebih baik jaga panglima panglima seperti Zam Maidin dan Zaid Ibrahim yang boleh bertukar menjadi apa sahaja. Memaafkan DAP dan masuk DAP pun boleh demi Mahathir. 

Mereka berdua ini lebih bernilai bagi Mahathir dari Saddiq dan Midah. "Berkelai lah hampa dua orang", Mahathir tak peduli pun. Bukan salah UMNO, salahkan Mahathir tu. 

Kenapa dia lari beraya di London, sebab terlalu kecewa dan tidak mampu lagi kawal pergaduhan yang berlaku dalam PPBM. Mana dia Muhyiddin? Baik dia sibuk dengan hal Nika Gee dari fikir hal Midah dan Saddiq. 

Syed Saddiq lupa dia hanya berdebat sahaja sebelum ini, bukan pentas sebenar politik pun. Sekarang bila sudah jadi ketua sayap politik barulah dia tahu langit tinggi rendah. Dalam PPBM semua ada, yang skandal, yang kaki disko, yang putar alam dan yang "weekly politician". Sebab itulah mereka bergaduh. Bukan salah UMNO, salah PPBM sendiri.

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget