KL CHRONICLE: Mahathir Mohamad, kini terdesak dan mula hilang pedoman

Sunday, November 13, 2016

Mahathir Mohamad, kini terdesak dan mula hilang pedoman


Bagaimana keindahan dunia politik, sang kawan boleh jadi musuh dan sang musuh boleh jadi kawan dan inilah yang terlihat di hadapan mata kita.

Politik bukan untuk kebaikan atau keburukan, Politik adalah untuk capai matlamat.




Jika sudah suka kepada seseorang individu, jahat macam mana pun dia tetap akan disukai, begitulah yang kita boleh lihat terhadap Anwar Ibrahim.

Pada satu waktu dahulu, sebaik sahaja Anwar Ibrahim mengalami mata yang lebam, ketika wartawan bertanya kepada Tun Mahathir, jawapan awal yang diberi adalah “berkemungkinan dia menumbuk dirinya sendiri”. 

Namun selepas siasatan didapati dia ditumbuk oleh seorang Ketua Polis yang akhirnya memohon maaf.

Terlalu benci Tun Mahathir kepada Anwar sebagai penggangu matlamatnya.

Kemudian Tun Mahathir mendidik rakyat Malaysia supaya menjauhi Anwar kerana Tun M “hendak duduk dekat pun takut nak beralih belakang pun tak berani” dengan Anwar.

Itulah politik. Yang hendak dilakukan lebih penting dari apa yang pernah berlaku.

Satu waktu dahulu Perdana Menteri Malaysia ketika itu Tun Mahathir Mohamad, mengejutkan seluruh dunia apa bila berkata “jews rules the world by proxies” pada tahun 2003.

Bukan calang calang orang berani berkata sedemikian selain mereka yang terpilih sahaja.

Maka seluruh rakyat Malaysia terutamanya umat Islam begitu bangga dan gembira mendengar kata kata yang keluar dari mulut mantan Perdana Menteri itu.

Seorang wartawan bernama Texe Mars menyatakan akibat dari kata kata itu, maka Israel dan Yahudi membida masa untuk membalas dendam.

Maka Texe Marrs menulis :

Jews Seek Revenge

"And so the Jews, who are proven to be insanely methodical and coldly calculating in seeking revenge, could naturally be expected to attack and punish Malaysia. It was only a matter of time and opportunity.

Earlier this year, Malaysia experienced the first round of Israel’s hateful revenge. Malaysian Airliner Flight MH370 went off the radar; all passengers and crew presumed dead. The plane vanished somewhere near the Indian Ocean.

Soon intelligence agents began to leak rumors. Only the United States, most certainly chief ally and proxy of Israel, could have done this evil deed. But, why? Some whispered their belief that the airliner had been hijacked electronically by the U.S. and taken to nearby Diego Garcia, a Top Secret U.S. military site."

Maka dilaporkan oleh beliau , kejatuhan MH370 kononnya adalah pembalasan dendam yang ditunggu atas keceluparan mulut Tun Mahathir , namun pelaksanaan dendam mengambil masa dan kesempatan dapat dilakukan di waktu DS Najib menjadi Perdana Menteri.

Itu kisah lampau yang ditanggung oleh PM waktu ini.

Kini semuanya sudah terbalik 360 darjah. Kesemua yang Tun Mahathir benci dan meluat telah di jilatnya semula.

Ia dilakukan kerana mahu mencapai matlamat peribadinya.

Jika satu waktu dahulu dikata kan Tun Mahathir meminjam nama sahabatnya George Soros untuk menyelamatkan batang tengkoknya kerana kecuaian ekonomi negara setelah kehilangan berpuluh billion pada Forex , kini dia perlu membalas jasa sahabat Yahudinya itu. 

Seperti sejarah penjilatan Mahathir yang sedia ada dimana dia menjilat kahaknya untuk Anwar Ibrahim dan DAP. 

Maka apa salahnya juga menambahkan tabungan kahak dengan menjilat Soros, bangsa Yahudi yang dulu Mahathir katakan “jews rule the world by proxies”.

Jika ketika itu proksi Yahudi dikenal pasti oleh Mahathir sebagai Anwar Ibrahim, kini watak itu dipikul sendiri oleh Tun Mahathir.

Terlalu jelas Soros membiayai kempen  BERSIH melalui OSF nya dan kini apabila Mahathir mengesahkan akan memakai baju kuning BERSIH , maka nyata sekali Mahathir sudah menjadi proksi kepada “Jews” yang dia sering laungkan dahulu.

Bolehlah dikatakan Mahathir membalas jasa, pada hubungan sulit mereka sekian lama.

Kebencian dan kesukaan Mahathir kepada sesuatu atau seseorang tidak pernah kekal , ia dilihat dari sudut matlamat sahaja.

Jika beruntung membenci pada waktu itu, maka di bencilah oleh dia, jika waktu perlu menggunakannya, maka dia akan sanggup datang mengadap tanpa sedikit pun rasa malu, kerana apalah ada pada malu setebal kulit muka berbanding dengan matlamat kepada benda yang dikejarnya.

Kini nyata dan sah Soros di belakang BERSIH , dan Majlis Peguam serta Malaysiakini juga sah mengaku memakan dedak Soros, jadi apabila orang sepert Tun M turut sama , apa panggilan yang layak untuk mereka yang duduk sekandang selain pembelot dan petualang,

Pada tanggal 19 November nanti sebaik sah sahaja Tun Mahathir ada bersama BERSIH , maka telah gugur taraf negarawan daripada nya dan tercatit pula gelaran sebagai “The Bangsat One”.

Bagi yang menyokong Soros seorang Yahudi beragenda, apa lagi yang lebih layak untuk digelar selain dari menggelar Mahathir sebagai proksi Yahudi.

Tulisan : 
Beruang Biru
BB120, Jumaat
4 November 2016

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget