KL CHRONICLE: Warga Emas Hina Pengorbanan Dr Fauziah Mohd Hassan ke Israel

Saturday, October 8, 2016

Warga Emas Hina Pengorbanan Dr Fauziah Mohd Hassan ke Israel


Saya punya sudut pandang berlainan, kepada saya tindakan  Dr Fauziah Mohd Hassan yang menaiki boat ke GAZA wilayah Israel itu tidak ada keperluan untuk dibanggakan sebalik menunjukkan kekurangannya pengetahuan sejarah wujudnya Israel.




Isu Israel ini sejak zaman Shalahudin al-Ayubi lagi. Bukankah sejarahnya menulis mengatakan faktor utama menyebabkan kemenangan kaum Salib dalam merebut Baitul Maqdis dan sekitarnya dari tangan kaum Muslimin sehingga wujudnya negara Israel salepas perang dunia ke dua ialah keadaan masyarakat Islam sendiri yang diselimuti perpecahan dan saling menghentam, bertikai dan jiwa permusuhan. Bukankah kerana masyarakat Islam dilanda pertikaian. kelemahan dan kemunduran. Musuh Islam dapat menguasai  tanah air orang-orang Islam.

Bila dia bersama dengan wanita-wanita kafir  ke Gaza, saya hanya sekadar menggeling kepala. Apa yang sepatutnya dibuat oleh Dr Fauziah Mohd Hassan ialah melihat kondisi umat islam di Malaysia yang hampir sama dilalui oleh zaman kejatuhan Baitul Maqdis. Saya mencadangkan beliau berdahwah menyatukan orang Islam-islam di Malaysia termasuk pemimpinnya.

Jangan sampai orang bukan Islam kata.. kita@orang Islam.. "Cakap berderai-derai ekor bergelumang tahi".



No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget