KL CHRONICLE: Akibat dikritik, warga emas serang anak muda dengan maki hamun

Wednesday, September 28, 2016

Akibat dikritik, warga emas serang anak muda dengan maki hamun



Hari ini kami di pasukan editorial #KLChronicle dikejutkan dengan satu status seorang warga emas yang dilihat memaki hamun seorang anak muda di Facebook kerana anak muda itu telah menegur posting warga emas itu yang tersalah fakta dan tidak betul. Lebih memeranjatkan lagi adalah dimana warga emas ini merupakan seorang Very Important Person (VIP) yang berpangkat Datuk dimana beliau telah menerima pingat Darjah Indera Mahkota Pahang (D.I.M.P) dari DYMM Sultan Pahang. 

Kepada adik Aemierulrizaki Rambli, didoakan adik banyak bersabar dengan cacian dan maki hamun yang telah adik terima. Sesungguhnya Allah swt akan bersama orang - orang yang banyak bersabar. 





Assalamualikum dan selamat pagi.. Saya mendoakan kesemua pembaca entri Fb saya dalam sihat dan sejahtera. Nampak Mykemut askar upahan PMO Najib Razak menyerang saya sekali soal entri kisah budak yang mendaki Gunong Everest dan diikuti oleh askar sekutu yang diberi resin makanan dedak.. Maka saya menjawab sekali dengan entri Aemierulrizaki Rambli yang follower fb bawah 350 orang, yang agaknya otak tersumbat kerana dedak,Jawabpan saya:

Berapa agaknya kamu dapat dedak.. Cuba kamu baca cara betul.. saya bukan suruh bagi pingat dan bagi wang.. atau bagi apa2.. Kamu tahu tak apa erti penghargaan., Penghargaan itu makna lainnya dihargai kerja-kerja mereka.. Kerana mereka ini sudah melakukan pendakian melalui Tibet dalam wilayah China.. hanya mereka sahaja yang berjaya salepas Ravichandran yang reput jarinya.. Maksud penghargaan itu ialah mereka digunakan untuk memberi ceramah atau mana2 kursus.. bagi memperbanyakan lagi anak2 muda Malaysia berminat dalam sukan mendaki.. Apa sensitif sangat dengan ayat penghargaan.. Sepatut kamu khas yang sudah mengaku mendaki.. berhubong satu sama lain... Jika anak haram, emak bapak tak bayar fitrah anak.. Inilah jadi komen anak tidak langsung berilmu dan profesional macam Aemierulrizaki Rambli.. Dia ingat saya tak ada kerja.. Takut rumah dia setaraf reban ayam ayam.

3 comments:

Wall Dariz said...

Pekara mcm ni pun nk dibesar2kan...menampak byk sgt masing2 ego menyerang peribadi masing2 ni..mana pergi nilai murni perjuangan masing2 ....memalukan sahaja

pembaca berilmu said...

dari cara dia menyusun ayat yang menyerlahkan sifat sombong dan angkuh nya tu, kita semua boleh tentukan siapa yang lebih tinggi darjatnya dari yang satu lagi ..

Mohd Jamil said...

Seakan org biol.... ini akibat dan balasan yg yg dilakukan dulu.. I knew what U did ..thru U behaviour today... Mr Very Insulting Person...@ Negeri Petai..

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget