KL CHRONICLE: *Bukti nyata Kerajaan Selangor lebih suka berpolitik dari bantu rakyat* #Biadap #Selfish

Saturday, August 6, 2016

*Bukti nyata Kerajaan Selangor lebih suka berpolitik dari bantu rakyat* #Biadap #Selfish

Mahu bermain politik atau membantu rakyat?
Kami di #KLChronicle merujuk kepada kenyataan tidak bertanggungjawab kerajaan Negeri Selangor melalui EXCO Teng Chang Khim yang mengesahkan bahawa kerajaan Negeri Selangor TIDAK AKAN MEMBANTU RapidKL dengan menyediakan bas Smart Selangor bagi penduduk di Subang, Shah Alam & Puchong. 


~With regard to free Smart Selangor buses, Selangor Investment Committee chairman for Industry and Commerce, Small and Medium Enterprises and Transportation and senior executive councillor Datuk Teng Chang Khim said the buses were not designed to act as a feeder bus service for the LRT line.

“The bus service is not made to fulfil the lack of the feeder buses by RapidKL. We will not take that into consideration~

*Sumber* : http://www.starproperty.my/index.php/articles/property-news/bump-on-the-road-for-route-extensions/#.V6VJArXJz9k.facebook

Bagi kami, kenyataan Teng Chang Khim ini membuktikan bahawa kerajaan negeri Selangor hanya berminat untuk bermain politik dengan menggunakan isu kekurangan ~feeder bas~ RapidKL sebagai satu modal politik untuk menyerang syarikat Prasarana Negara Berhad dan kerajaan Persekutuan.

Ini telah dibuktikan dengan kenyataan Ahli Parlimen & ADUN pembangkang yang mengkritik Prasarana kerana tidak menyediakan ~feeder bas~ tetapi mereka (kerajaan Selangor) walaupun boleh membantu menyelesaikan masalah ini tetapi tidak mahu membantu kerana ini merupakan projek kerajaan Persekutuan. 

Nampak berapa tidak berguna kerajaan Pakatan di Selangor? 

#KLChronicle 

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget