KL CHRONICLE: Budiman : PAN Boneka @dapmalaysia #SCS93 #PRKSgBesar

Sunday, June 12, 2016

Budiman : PAN Boneka @dapmalaysia #SCS93 #PRKSgBesar


Yang Berhormat (YB) Budiman Zohdi hari ini berkongsi pendapat serta pemerhatian beliau tentang parti PAN yang dilihat sebagai boneka parti Cina Chauvinist DAP. Pemerhatian YB Budiman sememangnya sangat benar. Jika anda berada di Sg Besar pada PRK kali ini, anda akan melihat calon PAN menggunakan 100% jentera DAP untuk berkempen. Mereka TIDAK ADA langsung jentera parti. 


Melihat kelemahan PAN ini, rata - rata pengundi Melayu Islam yang kami temui mengesahkan sokongan mereka kepada calon BN iaitu YB Budiman kerana mereka tidak mahu seorang calon boneka menjadi Ahli Parlimen mereka. Mereka tidak mahu kuda tunggangan DAP sebagai wakil rakyat mereka. 

Ini berbeza dengan pengundi di DUN Sekinchan yang rata - rata nya berbangsa Cina. Mereka telah mengesahkan bahawa mereka akan mengundi calon PAN kerana mereka tahun calon PAN ini akan dikuasai oleh DAP. Jadi agenda DAP dapat diteruskan dengan menggunakan PAN sebagai boneka.

Persoalannya sekarang, sebagai pengundi adakah kita mahu mengundi calon PAN yang terbukti merupakan boneka dan kuda tunggangan DAP? 

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget