KL CHRONICLE: Kini DAP dakwa pengundi Bangladesh undi di #PRNSarawak #TeamAdenan

Saturday, May 7, 2016

Kini DAP dakwa pengundi Bangladesh undi di #PRNSarawak #TeamAdenan

Tahniah kepada BN Sarawak
Pemimpin tempatan DAP di Sarawak hari ini mendedahkan bahawa terhadap hampir 40,000 orang warga Bangladesh yang telah mengundi pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak hari ini. Menurut sumber dari petugas DAP, pengundi Bangladesh ini dikesan di DUN - DUN yang sebelum ini dikuasai oleh parti DAP iaitu di Banggi, Tanjong Kapor, Baranting dan Tempasuk.



Lebih memeranjatkan lagi adalah warga Bangladesh ini dengan terang - terangan memakai baju Parti Kelentong Rakyat (PKR) disambil menghina semua petugas DAP di DUN - DUN yang disebut diatas. Petugas DAP dipanggil dengan pelbagai nama seperti "otak udang" , "otak lutut" dan sebagainya sehingga pergaduhan hampir meletus diantara petugas wanita DAP dan warga Bangladesh PKR. Dipercayai petugas lelaki DAP tidak mahu terlibat kerana lebih suka memikat wanita - wanita Sarawak yang cantik. 

Warga Bangladesh dari PKR .. he he he 

Kami di #KLChronicle juga difahamkan telah berlaku beberapa insiden "blackout" tengah hari tadi semasa proses membuang undi. Dipercayai lampu - lampu di dewan mengundi sengaja tidak dibuka bagi menyusahkan rakyat memilih wakil rakyat mereka. Ada juga berita dari beberapa DUN bahawa bagi menewaskan BN, petugas DAP telah menyuruh rakyat untuk memberi undi kepada DAP & PKR supaya jumlah undi dapat ditingkatkan. 

Macai DAP akhirnya kantoi

Konklusinya, padan muka kepada DAP kerana kali ini rakyat Sarawak telah menunjukkan bahawa mereka benci akan DAP dan politik jijik parti Cina Chauvinist ini. 

P/S : Kami melawak saja, sama macam Rafizi pondan 

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget