KL CHRONICLE: Cerita tentang PM @NajibRazak yang ramai tidak tahu #RespectMyPM #SaveMalaysia #KekalNajib

Monday, March 14, 2016

Cerita tentang PM @NajibRazak yang ramai tidak tahu #RespectMyPM #SaveMalaysia #KekalNajib


Apa yang ketara dalam isu memburukkan Datuk Seri Najib adalah kepada berat menceritakan keburukannya sahaja tanpa sedikit pun mahu memberi ruang kepada cerita kebaikan nya.



Cerita keburukan berkenaan Najib pula 95% ada lah ciptaan dan andaian sahaja.

Atas sebab bermotifkan kepentingan peribadi dan niat tidak jujur , maka kebaikan dan kerja baik DS Najib di sembunyikan.

Siapa lah musuh DS Najib yang mahu bercerita berkenaan 60,000 rakyat sudah mendapat rumah murah?

Siapa pula mahu bercerita kepada rakyat DS Najib adalah penaung Yayasan Pondok yang memberi dana jutaan ringgit kepada Institusi  Pondok yang sudah di tingkatkan prasarana dan rupa bentuk pendidikan pondok. Cerita sebegini boleh “defeat”kan hasrat memburukan Najib , maka ia elok di pendamkan dan di sembunyikan dari pengetahuan rakyat.

Selain itu siapa pula mahu bercerita kepada rakyat sudah hampir 4000 imam masjid dan surau yang miskin tanpa mengira parti telah di hantar mengerjakan haji dalam program haji Perdana Menteri?

Mari kita baca dengan insaf maklumat dan cerita dibawah ini dari seorang kakitangan Urusetia Program Haji 1MDB.

“Ketika berada di tanah suci ,saya sebagai kakitangan dan urusetia Haji Program Perdana Menteri dibawah 1MDB telah di berikan pakaian “vest” biru sebagai Pengenalan kami adalah urusetia yang di lantik.

Ini bagi memudahkan peserta program Haji yang terdiri dari ramai Imam imam yang uzur & Pengerusi JKKK yang ada semua untuk mudah mengenali kami jika ada apa apa keperluan terdesak atau emergensi untuk keperluan mereka.

Maka seperti biasa kami bergilir pergi ke rumah Allah untuk mengerjakan amal ibadat sambil mengikut jadual kerja haji.

Kira nya sambil kami penuhi tuntutan dan syarat kerja kan haji , kami juga buat kerja amal.

Sedang saya berdiri melihat kaabah dan keagungan rumah itu, tiba tida datang segerombolan jemaah yang kesemua nya agak berumur.

Salah seorang dari mereka mendekati saya dan bertanya.

“Kamu kerja dengan Najib kah?”

Saya tidak tahu hendak menjawap apa.Lalu dia menunjukan kan kepada logo di vest saya yang tertera perkataan Urusetia 1MDB.

Saya baru faham apa maksud dia.

Saya pun menjawap “Ia saya dengan 1MDB”. Mungkin sangka nya saya bersama urusetia 1MDB pasti saya rapat dengan DS Najib.

Dia berkata lagi “ Jika kamu nanti jumpa Najib , kasi tau sama dia , kami sudah doakan dia di depan kaabah tadi, kami ramai ramai mohon kepada Allah supaya menjaga Najib”.

Saya pun angguk kan kepala , dan mereka pun mahu beredar pergi.

Namun saya sempat mengekori mereka dan bertanya, kamu semua dari mana? Mereka menjawap “Sabah”.

Kemudian seorang dari mereka sempat mencelah dan berkata “Kami ini susah mahu keluar dari kampung, modal pun tak ada” kata nya.

“Kami bukan ada wang walaupun sudah tua,dalam simpanan pun tidak cukup lagi mahu kerja kan haji umur sudah lanjut simpanan masih ratus ringgit sahaja” kata nya.

“Kami tidak kenal ini orang nama Najib, tapi dia hantar kami pergi kerja kan haji , keluar kampung sendiri pun tidak pernah terus Najib hantar kami naik pesawat ke Putrajaya ambil surat dan terus kami ke Mekah kerja kan haji” tambah nya.

“Jadi kami telah doakan kepada Allah supaya ini orang nama Najib di lindungi nya dan di sejahterakan”

“Kamu nanti kirimkan salam kami kepada dia dan katakan kami sudah doa kepada Allah didepan kaabah untuk dia” begitu lah habis cerita.

Saya kemudian bercerita kepada urusetia yang lain,namun saya di tegur kerana tidak kenalpasti siapa mereka dan di Jandriah mana mereka berada untuk diambilkan gambar.

Begitulah agak nya cerita kebaikan yang disampaikan oleh seorang urusetia Haji Program Perdana Menteri bawah 1MDB kepada TV14 kenapa walaupun DS Najib diserang oleh pelbagai pihak dari pelbagai penjuru tetapi masih kukuh dan kuat di situ.

Agak nya doa mereka yang mengerjakan haji mereka mereka yang di hantar ke haji dibwah kota khas Program haji DS Najib memohon kepada Allah menyebabkan Allah melindungi Ds Najib.

Didepan Allah di kira kesemua nya, bukan keburukan sahaja.

No comments:

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget