KL CHRONICLE: Menteri KPDNKK Dato' Seri Hamzah Zainuddin balun @TonyPua & @rafiziramli

Sunday, February 7, 2016

Menteri KPDNKK Dato' Seri Hamzah Zainuddin balun @TonyPua & @rafiziramli



Menteri KPDNKK Dato' Seri Hamzah Zainuddin hari ini membidas sikap tidak bertanggungjawab dua pemimpin pembangkang iaitu Tony Pua dan Rafizi Ramli berikutan penipuan mereka bahawa harga barang berkait rapat dengan harga minyak di pasaran. Namun sekarang apabila harga minyak di pam sudah turun ke paras yang terendah sejak 12 tahun yang lalu, harga barang tidak juga menurun. 




Persoalannya, apa lagi pemimpin pembangkang nak tipu lagi? Paling tak guna adalah pemimpin DAP yang hanya tahu pertahankan peniaga - peniaga Cina dan tidak peduli langsung tentang kesusahan rakyat yang terpaksa membeli barang dengan harga yang tinggi walhal kerajaan sudah turunkan harga minyak. Adakah DAP lebih pentingkan peniaga Cina dari kesejahteraan serta kesenangan rakyat!?

Kami berharap rakyat dapat terus memberi tekanan kepada DAP supaya mereka berhenti mempertahankan peniaga Cina. Malah DAP perlu mendesak peniaga Cina untuk turunkan harga barang mereka. Adakah DAP berani melakukan perkara ini ataupun DAP juga pro peniaga Cina untuk menekan rakyat ? 

1 comment:

ramlee said...

Balun pun sudah...hentam pun sudah.
Jelas jslan sebenar adalah tidak bergantung pada peniaga cina lagi....sebaliknys perlu ada anjakan baru dari setiap org islam terutama peniaga pengusaha dan enterpruner mrlayu islam utk membetulkan niat berniaga atas dasar jihad memerangi kezaliman dgn memastikan perniagaan bukan semata mata atas perkiraan keuntungan untuk mencari kekayaan dunia.

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget