KL CHRONICLE: @Razlanrafii : Sudah Tiba Masa Melayu & Bumiputera Turun Ke Jalan Tuntut Hak #IniBaruPemuda

Wednesday, September 2, 2015

@Razlanrafii : Sudah Tiba Masa Melayu & Bumiputera Turun Ke Jalan Tuntut Hak #IniBaruPemuda


Kalau Kuasa Jalanan Yang Diminta !

Perhimpunan haram Bersih 4 di jalanan menghimpunkan ribuan rakyat yang termakan hasutan fitnah dan dakyah politik membenci kerajaan sedia ada hari ini. Realiti yang yang tersurat, demontrasi kali ini dipelopori kaum Cina yang bersandarkan pada objektif utama untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN).



90% kaum Cina turun ke jalanan bagi menyuarakan hasrat mereka menolak sistem demokrasi yang telah diamalkan semenjak pilihanraya umum pertama negara pada tahun 1955.

Orang Melayu hari ini tidak mahu mengungkit apa yang telah diberikan dan dikongsikan kepada mereka semenjak 58 tahun dahulu. Kerana ianya terlalu banyak dan sensitif jika hendak disenaraikan tetapi seperkara yang perlu diingati adalah sebagai rakyat Malaysia, seharusnya menjadi tanggungjawab bersama untuk menjaga keharmonian dan tekad bersatu dalam sebuah negara yang terdiri daripada berbilang kaum, etnik dan agama.

Namun politik jalanan bukannya pilihan terbaik untuk pembangkang menghukum kerajaan dan meniup sentimen perkauman Cina semata-mata. Kita sedar sempadan antara kaum kian terhakis akhir-akhir ini dek sikap kaum Cina berfahaman komunis ini begitu ke hadapan menerusi laman media sosial menolak Melayu, Bumiputera dan Islam secara terbuka menggunakan bahasa ibunda mereka.

Inilah antara punca mengapa begitu ramai anak-anak Cina mula berani berdemontrasi di atas jalanan semata-mata mahu memastikan kerajaan rebah dan tumbang. Sekiranya ini yang dikehendaki mereka, mungkin sudah tiba masanya orang Melayu dan Bumiputera turun ke jalanan untuk menuntut hak tanah ini semula.

Malaysia sudah lama memberikan kepercayaan kepada sistem demokrasi namun kaum Cina tetap memilih jalanan sebagai pilihan terbaik mereka. Maka tak salah kita ikutkan saja permainan mereka. Menang atau kalah belum pasti namun biar jalanan yang menentukannya.


MOHD RAZLAN RAFII
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan
2 September 2015

3 comments:

jgn jadi bodoh!!! said...

selama ni PM JIBBY la menatang cina bak anak sendiri!!sampai buang ISA,keluar iklan tahun baru cina lain2 usah cite la punya sayang cina!! tidak kau bantah!! skang nak ikut berhimpun di jalan pula..KUASA ditangan kita!! BODOH!! lawan pakai otak bukan pisau!!

PJMM BULLETIN said...

Yes!..cakapnya macam hang tuah!...awat dah kuat sangat kot!...melayu memang kuat, yang tak kuat ialah pemimpin, tutup sekolah cina di Malaysia, biar dia pi lari ke singapura, Taiwan, Canada, atau negara lain yang boleh memberi apa yang depa nak!...boleh depa dapat ka?..buat saja less talk, talk the walk.

Laksa Johor said...

Razlan tak bimbang ke kalau Ah Jib Gor marah nanti? Bukankah Ah Jib Gor pembodek kaum Cinabeng babi no. 1 Malaysia? Bukankah kaum Cinabeng babi "buah hati" Ah Jib Gor? They can do no wrong wor.....

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget