KL CHRONICLE: Sampai Hati Tun Mahathir Jual Agama dan Bangsa kepada @dapmalaysia

Monday, August 31, 2015

Sampai Hati Tun Mahathir Jual Agama dan Bangsa kepada @dapmalaysia




Assalamualaikum Tun Mahathir,

1. Saya terbaca satu pandangan seorang penulis di Facebooknya (Ab Jalil Backer) yang menyatakan, “Kehadiran Tun Mahathir Mohamad di Himpunan Bersih 4 semalam menunjukkan bekas Perdana Menteri tersebut akhirnya bersedia “menjual” UMNO, Melayu dan Islam kepada DAP kerana kroni-kroni perniagaannya yang berbangsa Cina.”

2. Sungguh saya bersetuju dengan pandangan penulis terbabit. Ahli-ahli perniagaan Cina yang mahu menjatuhkan Mohd Najib dengan menyokong DAP tahu bahawa kehadiran puluhan ribu orang tidak mungkin menggoyahkan kerajaan kerana ia sudah menjadi agenda kaum Cina DAP semata-mata. Beberapa hari lagi kumpulan Bersih akan dikecam sebagai kumpulan cauvinis Cina yang cuba mengganggu sambutan hari kebangsaan dan hari Malaysia.



3. Jalan terbaik membersihkan Bersih 4 dari menjadi agenda Cina semata-mata ialah dengan menurunkan pemimpin-pemimpin Melayu besar yang didokongi oleh mereka. Mereka tidak boleh meminta Timbalan Presiden UMNO turun kerana ia akan menyebabkan beliau dipecat dari jawatan. Ini sekaligus membahayakan kepentingan mereka dalam UMNO dan kerajaan.

4. Justeru orang yang mempunyai pengaruh kuat di kalangan orang Melayu dan boleh meneutralisasikan imej cauvinis Cina DAP dalam Bersih 4 ialah Tun Mahathir Mohamad. Bayangkan bekas Ultra Melayu turun ke perhimpunan Bersih 4. Ia sudah tentu menunjukkan Bersih ialah agenda orang Melayu juga.

5. Kecewa saya bukan kepalang apabila Tun mengambil keputusan hadir dalam himpunan terbabit.

Yang Berbahagia Tun,

6. Adalah tidak masuk akal untuk Tun kata “saya hadir tetapi tidak menyokong Bersih. Saya hanya menyokong usaha menjatuhkan Mohd Najib Razak.”

7. Agaknya Tun lupa bahawa Bersih bukan agenda menjatuhkan Mohd Najib Razak. Bersih ialah agenda untuk menghakis hak-hak bumiputera dan Islam di negara ini. Kumpulan-kumpulan yang ada dalam Bersih ialah penyokong kesamarataan kedudukan semua agama di negara ini dan penghapusan hak istimewa bumiputera.

8. Saya percaya Tun tidak minat bola kerana Tun tidak suka kalah. Tapi saya suka melihat kenyataan Tun dalam konteks permusuhan penyokong bolasepak. Penyokong fanatik Manchester United akan menyokong mana sahaja pasukan yang menentang Liverpool kerana benci mereka kepada pasukan merseyside tersebut. Demikian juga penyokong fanatik Liverpool akan menyokong apa sahaja pasukan yang menentang Manchester United.

9. Kata mereka, “The enemy of my enemy is my friend”. Musuh kepada musuh saya ialah kawan saya.

10. Tapi Tun, hadir dalam Bersih 4 tidak sama seperti penyokong Manchester United menyokong Chelsea hanya kerana tidak mahu Liverpool menang. Ia jauh lebih besar impplikasinya. Ia soal agama, bangsa dan negara.

11. Sampai hati Tun mengkhinati agama Islam, Melayu dan UMNO hanya kerana dendam politik dan kepentingan anak beranak Tun dan kroni Cina yang semuanya sudah bertaraf laksawan (billionaire).

Amin Yatim
Petaling Jaya
(e-mel pembaca: www.mykmu.net)

2 comments:

jgn jadi bodoh!!! said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Cbb tu lh pepatah ad mnyebut, ' meludah ke langit trkena muka sendiri.'
Life goes on. Kita pinjam jr dunia ni, skrg owg xpndg nma lagi, owg nk tgok duit jr.
bersih itu okey, cekap sudah kira bagus, amanah? hahaha..tun pndai wt kelakar!

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget