KL CHRONICLE: Datuk @AKaprawi Mahu @PDRMsia siasat 10 Pengkhianat Negara yang mahu gulingkan kerajaan

Monday, July 20, 2015

Datuk @AKaprawi Mahu @PDRMsia siasat 10 Pengkhianat Negara yang mahu gulingkan kerajaan

BATU PAHAT - Polis diminta menyiasat secara menyeluruh 10 individu termasuk Xavier Andre Justo berkaitan satu konspirasi untuk menjatuhkan dan menggulingkan kerajaan dengan menggunakan media asing.



Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Ab Aziz Kaprawi berkata, tindakan berkenaan dikhuatiri mampu menghancurkan negara sebagaimana pernah berlaku di beberapa negara luar seperti di Mesir apabila media terbabit berperanan mengguling pemimpin yang dipilih oleh rakyat.

Menurutnya, terkini beberapa media asing berkenaan telah menyerang kepimpinan negara terutamanya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Katanya, media asing terbabit yang dibantu oleh anasir tidak bertanggungjawab telah menyebarkan fitnah dan beberapa individu di negara ini terlibat secara langsung dalam konspirasi tersebut.

“Saya berharap individu berkenaan yang mempunyai kaitan dengan tindakan mahu menjatuhkan negara perlu disiasat segera serta dalam masa yang sama mengadakan kerjasama dengan polis di Thailand dan Interpol.

“Ia satu pengkhianatan kepada negara dan tindakan sewajarnya perlu dikenakan kepada mereka, termasuklah tindakan menjual maklumat sehingga tersiar di media asing seperti di Wall Street Journal (WSJ) juga Sarawak Report,” katanya semasa Majlis Perjumpaan Bekas Pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Munshi Sulaiman, di dewan sekolah berkenaan, semalam.

Ab Aziz berkata, rakyat negara ini mesti sedar bahawa mereka yang menentukan sendiri pemimpin melalui cara demokrasi seperti pilihan raya dan bukannya menyerahkan kepada orang luar untuk menentukannya.

Katanya, ia merupakan satu penjajahan bentuk baharu kepada negara dan rakyat perlu tahu yang mereka tidak perlu bergantung kepada orang luar dalam menentukan masa depan negara ini.

“Saya cukup kagum dengan pimpinan Pas yang turut menyokong kepimpinan perdana menteri (Najib) dalam konspirasi yang dilakukan oleh pihak tidak bertanggungjawab ini.

“Walaupun mereka ini pembangkang, tetapi dalam hal yang membabitkan maruah negara di mata dunia mereka (Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Datuk Haron Din) masih menyokong kepimpinan kerajaan,” katanya.

4 comments:

jgn jadi bodoh!!! said...

bukan ramai ke minta jibby letak jawatan??dah buat survey??

Kamarudin Di Malaysia said...

Saya ingin menyampaikan kepada seluruh Tki yang bekerja di negeri orang saya Kamarudin seorang TKI DI Malaysia pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan hamil gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak kebetulan suami saya buka-buka internet, mendapatkan nomor aki katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah jadi saya coba hubungi aki dan minta angka bocoran toto magnum angka yang di berikan 4D ternyata betul-betul tembus 100% bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negri apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah anda hubungi aki wowo di nomor 085-328-880-180 silahkan buktikan sendiri aki tidak melayani SMS demi allah saya sudah membuktikan. untuk info lebih jelas Klik: KLIK DI SINI

Unknown said...

Yes, I fully agree with D Salleh Said Keruak's article, he represents the brainy mindset of second generations of Umno.

During T Mahathir's time, social media and information technology was lacking as compared for today, but T Mahathir's perception of the present Umno's leadership does not match the present time.

T Mahathir's loud barking doesn't make an even a mountain shake. He might as well dedicate himself to his last path to paradise, though it is quite difficult for him

Unknown said...

Rasa macam majority sokong PM , tunggu hasil siasatan, ....dah buat survey??

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget