KL CHRONICLE: Finally @dapmalaysia Manage to break up the Malays #Nothing2Hide

Saturday, June 6, 2015

Finally @dapmalaysia Manage to break up the Malays #Nothing2Hide


DAP already made PAS fight amongst themselves. Now they want Umno to fight amongst themselves. To the Chinese it is good if the Malays fight amongst themselves because this will make the Malays weak.


Oh, I know, they will raise issues like transparency, good governance, democracy, freedom of speech, and so on, as if they are really fighting for all that bullshit. Those are just lame excuses. The truth is they enjoy seeing Malays fight amongst themselves and they would even support the man they hate the most, Dr Mahathir, to see this happen.

Do you really think the Chinese love Dr Mahathir? They only want to use Dr Mahathir to destroy Umno and once that has happened they will piss on Dr Mahathir’s grave, the father of May 13 and Operasi Lalang as far the Chinese are concerned.

Dr Mahathir has to be very careful with the friends he chooses. Remember once the British also made friends with Chin Peng and gang and see what happened after that. As soon as the Japanese surrendered the CPM went on a killing spree.

3 comments:

Abu Bakar said...

Patutnya Najib berdebat dengan Tun Dr. Mahathir di stesen televisyen dan jemputan tak perlulah ramai sekadar 100 orang di pihak Najib dan 100 orang di pihak Tun Dr. Mahathir, dan wartawan, siarkan secara langsung, sudah tentu tak akan terjadi seperti kejadian semalam.

Malahan semalam pun, pihak polis menghentikan ucapan Tun Dr. Mahathir atas alasan apa? Alasan keselamatan apa? Malahan yang ditangkap semalam, yang membuat kecoh menjerit-jerit di luar dewan adalan pecacai Najib juga iaitu Ali Tinju atau nama sebenarnya Ali Baharom Presiden PVTM.

Isunya adalah juak-juak Najib yang buat kecoh, yang buat kacau, penyokong Tun Dr. Mahathir tak ada buat kacau pun, maka dalam isu ini, mungkin telah ada perancangan agar program ini gagal supaya Najib boleh beri alasan keselamatan untuk mengelakkan diri bersemuka dan berdebat dengan Tun Dr. Mahathir.

Jika Najib dapat menjelaskan dengan terperinci berserta bukti yang sahih dan kukuh, maka tak ada sebabnya rakyat nak mengamuk dan marahkan Najib. Tetapi selama ini Najib hanya menipu rakyat, menghina Tun Dr. Mahathir, Najib memuji diri sendiri berlebih-lebihan, kononnya pahlawan bugis, pantang berundur, biar patah layar akan berkayuh ke tengah lautan juga, kononnya sahajalah, bila Tun Dr. Mahathir, Datuk Seri Ahmad Said, dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan hadir ke program 'Nothing To Hide' yang sekadar program pak lawak retorik itu, maka Najib larikan diri dengan aturkan kejadian yang menggambarkan keadaan tak aman dan sebagainya untuk larikan diri.

Kalau Najib bimbangkan keselamatan dirinya, walaupun Tun Dr. Mahathir yang lebih tua lebih kurang 30 tahun lebih tua dari Najib pun datang ke program itu, maka sila buat dialog atau debat dengan Tun Dr. Mahathir di stesen televisyen secara siaran langsung, rakyat pun boleh menilai apa yang betul dan apa yang salah berkaitan isu yang menjadi kemelut negara sekarang ini itu.

Jangan beri alasan bodoh untuk elakkan diri dari bersemuka dengan Tun Dr. Mahathir dan rakyat, kerana kalau dah salah tu, mengaku sahajalah, tak payah nak berbelit-belit sana sini, malulah, Najib pun bukannya muda lagi, dah lebih 60 tahun, sedarlah diri. Kalau tak mampu, jangan jadi tikus membaiki labu, kerana kelak benda yang elok pun rosak akibat 'diperbaiki' secara bodoh oleh orang yang tak berkelayakan.
6 June 2015 at 12:17

Unknown said...

Perkara paling mudah adalah memyalahkan orang lain..

1MDB tu DAP punya kerja ke?
Ketidakcekapan PM memerintah tu DAP punya kerja ke?
Duit habis sana sini DAP punya kerja ke..

Sebelum salah kan orang lain muhasabah diri dulu kot...

Unknown said...

Najib punya strategy - demonise everyone not supporting him

another strategy - ask cabinet ministers to RESIGN if they don't support him

nampak tak kepondanan, kebaculan, kebapokan najib

Share This

Comments

Facebook Popup

Powered by Blog - Widget